Prenatal - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Prenatal.

Prenatal stelt zich voor

Prénatal is marktleider op het gebied van babyartikelen voor (aanstaande) jonge ouders en heeft een naamsbekendheid van maar liefst 98%. Al 50 jaar wordt iedere klant en iedere nieuwe baby vanuit een warm hart welkom geheten. Met innovatieve producten, deskundig advies en oprechte aandacht. In Nederland heeft Prénatal 18 warenhuizen, 48 stadswinkels en een onlangs totaal vernieuwde online shop. De producten die Prénatal verkoopt variëren van kinderwagens, autostoelen en boxen tot positiemode en babykleertjes. Naast alle grote bekende A-merken voert Prénatal ook een uitgebreide huiscollectie en biedt haar klant daarmee kwaliteit voor een leuke prijs.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

3,2

Kim 05-04-2017 In de winkel gekocht
Heerlen

voldoende keuze en goed advies

alles wat je voor je jonge kinderen nodig hebt: kleding voor de zwangere mama of voor baby/kind (van eigen merk, dat is goedkoper en toch goede kwaliteit.. maar ook merkkleding), verzorging (badje, luiers, cremes), eten (slabbers, bekers, spenen), speelgoed (knuffels, boekjes, bouwen, uitdagen), slapen (pyjama, slaapzak, bedjes, nachtlampjes), reizen (wandelwagens, autostoeltjes). verkoopsters nemen de tijd om een goed persoonlijk advies te geven. als het artikel niet op voorraad is, kun je op internet bestellen en eventueel in de winkel ophalen.
nadeel is dat de factuur uitgeprint moet worden, weergeven op je telefoon is onvoldoende om het product mee te krijgen (wordt soms! door de vingers gezien)..

Pluspunten

• Retourproces

Minpunten

• -

Sofia 14-01-2017

Actie

Zaterdag middag in de winkel op zuidplein geweest en door een zeer ongeïnteresseerde medewerker geholpen die niet eens op de hoogte was van de actie de mevrouwe wilde denk ik zsm naar huis maar het was nog 45 minuten voor sluitingstijd.

Minpunten

• Medewerkers hebben weinig kennis van zaken

LR 29-12-2016

Online bestelling, niet op voorraad

Onlangs campingbedje + matras in de actie gekocht. NA verzending ontving ik een mail dat het bedje niet leverbaar was bij het inpakken en ik kreeg dus vervolgens alleen een matrasje thuis. Op de website staat het campingbedje nog steeds als leverbaar. Contact gezocht met prenatal want zonder bedje hoef ik ook geen matras, krijg ik de melding dat er weer nieuwe voorraad is en of ik het bedje opnieuw wil bestellen (en betalen!), dan gaan zij vervolgens alles rechttrekken qua kosten. Ik vertrouw erop dat dit goed gaat maar voor een volgende keer bestel ik wel ergens anders!

Pluspunten

• groot assortiment

Minpunten

• kosten voor gesprek met klantenservice
  • slechte voorraadindicatie van de webshop

Rochelle 20-11-2016 In de winkel gekocht
Amersfoort

Prenetal Amersfoort

Ik ben eind juni bevallen,wij hebben bij Prenetal onze kinderwagen quinny mood gekocht.
Naar 4 maanden was de onderframe beschadigd door het in en uit klappen van de wagen, en de kap van de bak bleef niet vast zitten, wij zijn vandaag terug geweest naar de winkel en we zijn super geholpen!!
We hebben een heel nieuw onderstel en bak gekregen zonder problemen!
Dus we hebben weer een super mooie en nieuwe wagen.
Super service !!!

Frankpeter 26-07-2016 Via de website gekocht

Zwitsal box besteld, betaald via internet, bericht gekregen is vandaag met de post mee gegaan twee dage later bericht dat door een fout in het voorraadsysteem niet geleverd kan worden en dat het geld over 14 dagen op de rekening wordt terug gestort.
Te gek voor woorden ku.. Service en liegen dat gaat er bij mij niet in

Te gek voor woorden ku.. Service en liegen dat gaat er bij mij niet in

Extra toelichting
Ja geen aanbieding kopen daar ze deze toch niet in voorraad hebben en de consument op het verkeerde been zetten

sarahara23 18-12-2015 Via de website gekocht

3,2

Ontzettend slechte service, je kunt hun alleen bereiken met een duur 0900 nummer wat mijn mobiel niet toe staat? Alle andere 0900 nummers met mijn mobiel geen probleem maar dit ineens wel heel vreemd.. 20 november jl. een box besteld die nooit aangekomen is en tot op heden nog steeds niet mijn geld terug. Ik heb ze talloze keren een e-mail gestuurd en krijg heel weinig medewerking, ik wordt er zo benauwd van en vraag me af of ik überhaupt mijn 80 euro nog terug krijg langzamerhand. 1 ding is zeker op deze webshop bestel ik NOOIT meer.

Assortiment
Ze hebben wel een redelijk assortiment op hun webshop, baal er alleen wel van dat niet alle boxen en wiegen en dergelijke daar zichtbaar zijn.

Aanbeveling
Lijkt me vooralsnog prima hoor om in de winkel zelf te kopen maar op de webshop na mijn ervaringen.. nee dat raad ik mijn vijand nog niet aan.

Extra toelichting
Ik ben gewoon diep teleurgesteld

tomwerf 20-08-2015 Via de website gekocht

2,8

Online winkelwagen was plots weer leeg. Dus alle producten nog een keer moeten toevoegen.

Ik heb een prenetal-cadeaupas gekregen. Deze is geldig voor alle winkels staat erop. Echter dus niet voor de online winkel. Na contact te hebben gezocht met Prenetal krijg je het smoesje dat dit technisch niet mogelijk is.
Expertise in de winkels zelf is ook slecht. Voorbeeld: Na een vraag over het verschil tussen twee maxi cosi's omdat de ene duurder was kwam de verkoopster niet verder dan dat de kleur anders was...

Assortiment
Ze hebben wel veel producten.

Aanbeveling
Belachelijk dat ze online de cadeaupas niet accepteren. Prenetal is duurder dan andere winkels. Hiervoor verwacht je ook meer expertise en service. Dit is ver te zoeken.

Extra toelichting
Slecht: - Expertise van medewerkers - Ceadeaukaart niet in online winkel geldig. - Webshop niet goed aangezien winkelwagen ineens weer leeg was. - Prijs is hoog voor de service

brenda28 05-06-2015 Via de website gekocht

er staan kortingen op de site die niet worden gegeven en blijkbaar fout van de site zit. Dus als er korting wordt gegeven, vraag dan eerst maar of het klopt!

er zou 59% procent korting op een babyfoon zitten, maar wegens een fout op de site klopt dit niet, wordt er geen korting gegeven op de babyfoon. Als service voor de fout, kreeg ik mijn geld terug en een kortingsbon van 5 euro (korting was ruim 50 euro). Wat een goedmakertje! Belachelijk. Ze willen niets met de klacht doen.

Aanbeveling
fouten kunnen gemaakt worden, maar als er zoveel klanten er de dupe van worden en er onderscheidt wordt gemaakt tussen verschillende klanten (sommigen kregen alsnog de korting en sommigen niet) Dan vind ik dit een slechte zaak. Ik kom er in ieder geval niet meer!

Extra toelichting
59% korting was een foutje, durven ze nog te zeggen dat ze mijn annulering hebben ontvangen (Ik heb niets geannuleerd, ik wilde de babyfoon met die korting. Uiteindelijk afgescheept met 5 euro korting in plaats van 59%. Mij zie je er niet meer terug!

Angelique1982 20-05-2015 Via de website gekocht

2,7

Ik moest tot 4x toe de producten opnieuw in het winkelmandje stoppen door een fout op de website met het betaalsysteem.

Ongeacht of ze wel of niet een vriendelijk karakter hebben...Ze willen geen moeite voor je doen als klant en dat vind ik zeer slecht....

Aanbeveling
Ik weet zelf niet eens of ik nog wel klant wil blijven, laat staan aanbevelen bij een ander.

Extra toelichting
Gisteravond iets voor 16:45 uur een bestelling geplaatst na een aantal pogingen omdat er een storing was vanuit Prenatal met iDEAl... goed, kan gebeuren, maar inmiddels na 4 pogingen en alles weer opnieuw in het winkelmandje te plaatsen, werd ik dus wat gefrustreerd en onoplettend. Uiteindelijk is het toch gelukt om de betaling via iDEAL voor elkaar te krijgen. Om 16:59 kreeg ik de bevestiging binnen. Ik zag dat ik per ongeluk een getal verkeerd had in het huisnummer en direct gebeld. Exact om 17:00 zat het bandje er al op, dus de volgende morgen gelijk gebeld naar Customer Service via het 0900 nr. Ik kreeg bij optie: Webshop, een mevrouw Heady aan de telefoon. Het verhaal uitgelegd en gevraagd of ze zo vriendelijk kon zijn om het huisnr. aan te passen voor mij. Zij kon dit niet regelen vanaf daar en zou informeren of het nog kon. Vervolgens toch nog een keer gebeld daar ik het onbegrijpelijk vond dat het niet aangepast kon worden... de bestelling was immers nog niet eens klaar voor verzending... Bel ik terug, kies ik voor optie klachtenafdeling, krijg ik prompt dezelfde dame aan de telefoon... Zij liet mij weten dat zij niks voor mij kon betekenen want zij werken met een geautomatiseerd systeem, vanuit c.s. kon zij dat niet aanpassen...en contact opnemen met het distributiecentrum was geen optie, want als ze dat voor alle foutieve adressen moeten doen....???.... Ik moest maar afwachten en hopen dat mijn reeds betaalde bestelling werd afgewezen aan de deur door de mensen waar het terecht zou komen! Ze had graag gewild dat ze het voor me kon oplossen, maar helaas zat dat er niet in. Dit is toch te gek voor woorden! Ja, het was mijn fout, door het niet voor een 5e keer nog een keer te controleren.. maar dat ze dat niet willen aanpassen vind ik echt super SLECHTE service! Ik heb al vele (kostbare) producten bij Prenatal aangeschaft... maar weet niet of ik ooit nog weer een bestelling plaats bij Prenatal...

Esmee 02-08-2012

Via kieskeurig terecht gekomen bij de website van Prenatal, omdat zij dit product als goedkoopste aanbieder aanboden. Direct via de website besteld van prenatal. Scheelde ook nog eens 20 euro met de prijs in de winkel van Prenatal.
2 dagen na de bestelling via de website heb ik het door mij bestelde product al in huis. Keurig via de mail geinformeerd over de voortgang van mijn bestelling. Zeer tevreden over de webshop van Prenatal.

Mark-w 21-10-2011

Box besteld bij prenatale.
Op de website stond dat dezen direct leverbaar was.
Op 7 okt besteld. Op 12 okt een mailtje gekregen dat die meestal binnen 48 uur geleverd zou worden maximaal 5 werkdagen.
Vandaag 21 okt contact gezocht met klanten service omdat die box er nog steeds niet is. een of ander vaag verhaal dat boxen via andere vervoerder gaan en daarom langer duurt maar dat die box al lang bij de vervoerder is ze zouden vervoerder contact met mij op laten nemen. Vervoerder neemt contact op en zegt dat ze hem op zijn vroegst 27 okt kunnen leveren omdat ze de box pas sinds gister binnen hebben. of vervoerder liegt of prenatale liegt maar feit is dat de box niet op tijd geleverd is en dat ik nooit meer iets bij deze webwinkel zal bestellen.