Prenatal - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Prenatal.

Prenatal stelt zich voor

Prénatal is marktleider op het gebied van babyartikelen voor (aanstaande) jonge ouders en heeft een naamsbekendheid van maar liefst 98%. Al 50 jaar wordt iedere klant en iedere nieuwe baby vanuit een warm hart welkom geheten. Met innovatieve producten, deskundig advies en oprechte aandacht. In Nederland heeft Prénatal 18 warenhuizen, 48 stadswinkels en een onlangs totaal vernieuwde online shop. De producten die Prénatal verkoopt variëren van kinderwagens, autostoelen en boxen tot positiemode en babykleertjes. Naast alle grote bekende A-merken voert Prénatal ook een uitgebreide huiscollectie en biedt haar klant daarmee kwaliteit voor een leuke prijs.

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,6

Willy 11-02-2020

leuke gezellige winkel, vriendelijk personeel, in Bergen op Zoom
Ben goed en professioneel geholpen.
een aanrader

Poekie 30-10-2019

Voor 14:00 besteld volgende dag in huis? Al een week aan het wachten.. Als het nog langer duurt, klopt de maat van de kleren van mijn baby niet meer. Kan ik het weer terugsturen! Klantenservice meerder malen gebeld... Wordt constant gezegd: de wachttijd is langer als 5 min en de verbinding wordt gewoon verbroken! Dat kan toch niet, je krijgt geen eens de optie om te wachten! Achteraf blijkt dat ze geen eens mijn bestelling kunnen zien. Moet ik bewijzen dat ik betaald heb en ze nemen nog contact met me op... Terwijl als ik inlog op prenatal, gewoon mijn bestelling kan zien staan! Dat is toch raar... Nu moet ik wachten tot ze mijn betaling vinden, wat een paar dagen gaat duren. De bestelling komt er voorlopig niet aan. Laatste keer dat ik daar wat bestel of in de winkel koop.

Bugaboo Duo 12-10-2019

Vandaag een afspraak gehad met Daphne in de winkel in Leiderdorp. Deze afspraak had ik gemaakt in het kader van het personal shoppen.
Samen met mijn schoonmoeder zijn we super geholpen bij onze keuze voor een kinderwagen. Voldoende tijd, goede voorlichting en veel mogelijkheden om de kinderwagen te testen! Wij hebben de Bugaboo Duo aangeschaft!

Michael 08-10-2019

29-09 een bestelling bij Prenatal gedaan, het betrefde een Alecto DVM 201 die tijdens de Mega Mazzeldagen extra leuk geprijsd was.

03-10 bericht van Prenatal
-We willen je graag informeren over je weborder die helaas nog niet door ons naar je verzonden is, we hebben extra ploegen ingezet, om de pakketten van de Mega Mazzeldagen orders zo snel mogelijk te verwerken, uiterlijk aanstaande vrijdag verstuurd worden.

05-10 nogmaals bericht van Prenatal
-Afgelopen donderdag hebben we je een mail gestuurd over je bestelling waarin we aangaven deze nog voor het weekend te versturen, maar helaas is ons dit niet gelukt. Dit spijt ons enorm! De reden is dat we vorige week tijdens de Mega Mazzel Dagen zoveel bestellingen hebben ontvangen dat het logistiek magazijn dit niet allemaal op tijd heeft kunnen afhandelen. We zetten dit weekend extra diensten in om ervoor te zorgen dat jouw bestelling echt uiterlijk maandag verstuurd wordt, nou onder het idee van beter later dan nooit wachten we daarop af.

06-10 wederom bericht van Prenatal
-Helaas kan jouw Prénatal bestelling niet geleverd worden.
We vinden dit erg vervelend, en hebben na dit bericht het aankoopbedrag direct teruggestort,
Ik dacht gisteren ik zal eens gaan kijken op de webshop bij de desbetreffende camera en geeft de webshop aan dat er nog 2 op voorraad zijn, zelfs als je nu kijkt is er nog 1 op voorraad, op e-mails tot nu toe nog geen reactie gehad......

Wat een vreselijke ervaring met Prenatal, ik raad mensen af om bij deze webshop iets te kopen de service is ver te zoeken voor zo'n landelijke winkel

July 27-08-2019

Een medela borstkolf aangeschaft 4 weken terug en sinds 4 dagen is de druk eraf en doet hij het alleen nog maar met 1 als je de slang dicht houd. Bij prenatal in purmerend langs geweest, de vrouw achter de kassa wist precies wat ik bedoelde en vond het zelf een vreselijk slecht product. Maar ze kon me niet helpen want het filiaal ging dicht dus ik moest naar zaandam, daar hebben ze hem goed schoongemaakt en getest en was er niks mis mee hij deed het zoals het hoorde en ik kon gaan want ze konden niks voor me doen, bij thuiskomst weer gaan kolven en geen enkel verschil, hij doet het gewoon niet zoals toen ik hem kocht. Dus toen maar de klanteservice gebeld. Die kunnen al helemaal niks voor je doen, je moet terug naar de winkel en die moeten contact opnemen met medela. Nu ben ik dus al 2x heen en weer gereden en er word niks aan gedaan. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat dit goed opgelost word want als ik de mevrouw uit purmerend moet geloven en internet dan is dit niet de eerste keer. Apparaat kost 175 euro en het doet het niet zoals hij zou moeten doen. Vind het hele slechte service!!

Suzanne 20-07-2019

Ik kwam vandaag in de winkel en zag dat alle muziekmobielen in de aanbieding zijn, dus ik vraag aan de kassa of ze van happy horse het konijn in donker blauw hebben? Nou het eerste meisje bij de kassa kijkt me schaapachtig aan en weet niet waar ik het over heb, een heel bekend kindermerk happy horse en ze hebben er veel van in de winkel staan, maar ja.. Dus 2e meisje erbij gevraagd. Oh ja misschien kunt u die in de webshop bestellen. Nou dat wil ik niet want ik wil ook geen verzendkosten betalen. En ik wil hem gewoon bij jullie bestellen. Nou ze bleef me doorverwijzen naar de webshop of die daar misschien verkrijgbaar was? Dus jullie kunnen hem niet voor mij gewoon bestellen hier? Nee dat was niet mogelijk blijkbaar. Ze bleef maar de webshop noemen. Wat raar dat je bij zo'n groot bedrijf niet gewoon wat in de winkel mag bestellen, terwijl dat wel op hun website vermeldt staat?!?! Ze namen geen eens moeite om te kijken of die verkrijgbaar was... Zie kopie tekst ;

Wij zijn systeemtechnisch niet in staat om de voorraden van de winkels in te zien of hierover navraag te doen bij de winkels. Wanneer een artikel niet voorradig is in de winkel, adviseren we je een medewerker uit de winkel aan te spreken. Mogelijk kunnen zij het artikel voor je bestellen.

Vgens mij moeten hier medewerkers nog veel dingen leren want zo jaag je heel erg klanten weg die de moeite nemen om van barneveld naar de winkel in Amersfoort te rijden....
Ik ben weer zwanger van een tweede kindje dus het kost mij meer moeite om dingen te ondernemen met mijn oudste kind met mijn bekkeninstabiliteit. Maar ik heb niet echt de behoefte om zo in de winkel voor mijn 2 e baby straks nog spullen bij jullie in de winkel te kopen op zo'n manier...

KvS 17-06-2019

Ik ben gisteren heel fijn geholpen bij Prenatal Megastores in Den Haag, hebben me echt goed geholpen, behulpzame professionele mensen en ik had een product dat niet helemaal in orde was en daar hebben ze meteen goed en geduldig actie voor ondernomen. Erg fijn die service.

Kim P. 06-06-2019

Op 17 april 2019 heb ik een dubbele elektrische borstkolf aangeschaft bij Prénatal. Deze was 60 euro goedkoper bij een gerenommeerd online bedrijf. Desondanks heb ik gekozen voor Prénatal. Waarom? Fysiek dichtbij en betrouwbaar. Dat laatste dacht ik tenminste. We zijn inmiddels namelijk zo'n 6 weken verder en de kolf heeft het al 3 keer niet goed gedaan. Gezien de hoge prijs van ruim 300 euro verwacht je wat meer. We volgen de instructies, maar voordat we gaan klagen toch nog eens alles nagekeken. Geen resultaat. Medela gemaild hoe te handelen of er tips zijn/ dingen die wij anders kunnen of moeten doen, maar niets. Dus op naar Prénatal. Spijt als haar op mijn hoofd van. De eerste opmerking: "Er zit moedermelk in die slang." MIjn idee is dan simpel: 'Ik giet het er niet bewust in.' Mocht dat dus zo zijn is dat een fout in het apparaat. Daar kan ik niets aan doen. Daarbij hebben we de slang al meerdere malen conform instructie schoon gemaakt. Hierna beweerd men dat alles het doet en stuurt je gewoon weg. Want ja ik heb niets beters te doen dan komen klagen over een apparaat. Iets wat voor ons redelijk cruciaal is. Voor mij is hier 1 antwoord op. NOOIT meer Prénatal.

Sertac 20-04-2019

Prenatal veenendaal: aanrader voor iedereen die zijn 1e kind krijgt. Werden heel vriendelijk geholpen met alles waar we naar zochten, kregen informatie over de spullen en heel erg vriendelijke medewerkster! Ik kwam met een blij gezicht binnen, ging met een groot glimlach op mijn gezicht naar buiten!! Nogmaals prenatal zal een perfect winkel zijn maar in Veenendaal is gewoon klasse!!! Bedankt voor alles!

Naomi 29-01-2019

Prenatal Amersfoort.
Ik zal er nooit meer iets kopen.
Werken veel te jonge mensen die geen verstand hebben van baby's/kinderen of wat hun nodig hebben.
Vorige week maandag een autostoel gekocht daar hoorde officieel 20% vanaf te gaan wat niet was gebeurd na langdurig contact te hebben gezocht kregen we de 20% terug.....EN HOE
Asocialer kon bijna niet,na een hele discussie te hebben gevoerd was het eindelijk geregeld de bon werd nog net niet naar het hoofd van mijn partner gesmeten en de pen er achteraan.
We wouden eigenlijk nog een camping bedje kopen maar die gaan we wel ergens anders halen want bij prenatal komen wij nooit meer!

Hautaine klantenservice!! 05-12-2018

Waardeloze klantenservice

Gebeld naar klantenservice om iemand te spreken van filiaal Amersfoort. Wilde namelijk niet een half uur voor niks in de auto zitten om dan te vernemen dat het artikel er niet is.
Voorgelogen door dame die beweerde dat ze niet kon doorverbinden en dat ze ook geen telefoonnummer had van Amersfoort. Ik vertelde dat ik al vaker was doorverbonden, waarop ze toegaf dat ze loog!!!
Wat een hauteine organisatie die denkt dat heel Nederland maar heen en weer rijdt voor hen!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Lindenholz 30-10-2018

Verschrikkelijke slechte service door Prenathal Zwolle

Verschrikkelijke slechte service, bellen niet terug, al meer dan 3 maand aan het wachten op een service van een Joolz kinderwagen, nog niet opgelost. Beloven dingen wat later weer wordt ingetrokken. Nemen als winkel geen verantwoordelijkheid en laten de klant stikken. Kortom een hele dikke onvoldoende!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

prenatal 26-10-2018

Geen afhandeling bij ontvangst beschadigde producten.

Product besteld op de site.
Bij bezorging bleek dat het product beschadigd hiervan direct foto's gemaakt en verstuur naar Prenatal.
Ondertussen 7x gebeld naar prenatal in 3,5 week maar nog steeds geen oplossing.
Prenatal schuift de verantwoordelijkheid af naar de fabrikant en zecht niks te kunnen doen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Dave 26-09-2018

Vriendelijke medewerkers

Ik ben gisteren bij de Prenatal geweest in Arnhem. Wat een fijne service. De medewerkster heeft mij vrindelijk geholpen en bij de kassa vertelde ze mij nog een keer over de garantievoorwaarden passende bij mijn autostoel. Het was he druk maar ik heb alle aandacht gekregen. Heel fijn.

franjet 19-07-2018

Prenatal afhandeling klacht: schrijf brief aan de directie!

Ik vind het erg belangrijk jullie bij te praten over de wijze waar op Prénatal met een klacht om gaat. DAT IS EEN WAARSCHUWING OM NIET MEER BIJ Prénatal TE KOPEN!
Intussen al weer twee weken geleden dat ik me beklaagde over het feit dat vriendin een gloednieuwe borstkolf had gekocht van € 150,= die thuisgekomen niet goed verzegeld bleek. Zij ging naar een filiaal in de buurt. Die winkelchef ma telefonisch contact op met filiaal alwaar gekocht met resultaat dat ze bij dat filiaal de kolf kon retourneren. Vanwege sluitingstijd lukte het niet die dag. Week er op huurde vriendin een babysit en ging daarvoor naar de stad. Aldaar werd gesteld dat die toezegging nooit gedaan zou zijn. Vriendin werd voor leugenaar uitgemaakt. Had zij voor niks twee uren verdaan, parkeergeld, babysit geregeld voor een leugen van Prénatal. Op dit forum reageerde zij heel vriendelijk en vroeg contact op te nemen. Toen ik belde kreeg ik een mevrouw die tegen mij te keer ging, daar lusten de hond geen brood van. De supervisor moet mij nog steeds terugbellen! Vriendin belde vandaag zelf. De eerste keer zou de supervisor druk zijn en werd gevraagd of ze later kon bellen. Dat valt allemaal niet mee als nieuwe moeder met een huilbaby. Maar ze wil e.e.a. toch afwikkelen dus belde ze zojuist weer. Ze kreeg alweer het verwijt een leugenaar te zijn. Want de supervisor zou nooit bereikbaar zijn. Men zou allang geleden gezegd hebben dat ze maar een klachtbrief naar het hoofdkantoor moest schrijven. Hoe triest is dat?! En wat het zo merkwaardig maakt is dat de medewerkers nooit hun namen, zelfs hun voornamen, niet willen geven. Je weet dus nooit met wie je hebt gesproken. Ze verwijzen en verschuilen zich achter elkaar. Prénatal het gaat om een eenvoudige klacht.
WAAROM KUN JE DIE NIET KLANT VRIENDELIJK BEHANDELEN EN OPLOSSEN??

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Anoniem 07-07-2018

2x niet blij

We waren op een feestdag naar een Prenatal winkel. Van tevoren nog gekeken op de website voor de openingstijden, en toen we eenmaal bij de winkel waren bleek die tóch een uur eerder te sluiten (dat stond niet op de site), we waren er dus voor niks heen. Later wat besteld via de webshop, bleek (ná bestelling en betaling) dat één van de 3 items niet geleverd kon worden. De andere twee wel ontvangen maar paste voor geen meter, terugsturen kostte me 7 euro (!) voor een broek van 25 euro. Dat had ik wel vooraf op de website kunnen lezen, dus eigen schuld, maar toch een tegenvaller en niet zoals andere webshops! Ik shop voortaan ergens anders.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Gebruiksvriendelijkheid site

T. Dodemont 11-05-2018

Slechte service, zeer onklantvriendelijk

Deze week geprobeerd een bedje te kopen van Prenatale in Nijmegen eerst naar boven, daar was niemand, toen weer naar beneden daar stonden 3 verkoopsters te praten het was een aanbieding ze hadden niets op voorraad en zeisen dat ik maar naar het warenhuis in Arnhem moest gaan, zeer onvriendelijk ik ga daar nooit meer naartoe

Slecht 05-05-2018

Onmogelijk te bestellen via site

Trip trap proberen te bestellen via site, verplicht reclame filmpje van ruim 4 minuten te kijken , staat een knop onder om aan te geven dat je het filmpje hebt gezien en verder te gaan met winkelen, deze werkt niet op een iPad , zelfs na het bekijken van het filmpje werkt de knop niet dus kan niet bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Kaya 24-04-2018

Intolerant tegen zwangere vrouwen

Erg teleurgesteld in de Prenetal online winkel. Ik heb 3 dagen geleden order geplaatst en heb ervoor gekozen dat het 5 dagen later geleverd wordt omdat ik dan thuis ben. Echter heb ik ervoor gekozen om het product te bestellen bij Prenetal omdat ze er een mooie gratis luiertas bij geven (een andere winkel geeft het ook, maar die van Prenetal was mooier). Na de volgende dag gebeld te hebben met ze werd mij verteld dat de tas is uitverkocht en dat ik er geen cadeau of korting of iets voor terugkrijg. Dat stond er niet bij vermeld. Natuurlijk wilde ik de order annuleren want ergens anders kon ik wel een gratis luiertas krijgen. Maar nee hoor dat kon niet terwijl het pas vier dagen later geleverd zou worden. PostNL zei het pakket niet te hebben gekregen nog dus het zou wel kunnen, maar Prenetal heeft keer op keer geweigerd dit te doen en mij keer op keer verteld dat ik met mijn zwangere buik dat zware pakket naar een Prenetal winkel moet brengen wat op 2 kilometer afstand van mijn huis ligt. Ontzettend intolerant tegen klanten maar ook tegenover zwangere vrouwen, wat niet te verwachten is van een babywinkel. Dit was mijn eerste en mijn laatste bestelling bij ze. Je kunt ook geen review achterlaten op hun Facebook-pagina. Ra ra waarom...

Jane 13-04-2018

Zeer slechte service

In maart online een artikel besteld bij prenatal. Dit artikel was beschadigd dus contact opgenomen met de klantenservice. Hier werd ik zeer onvriendelijk te woord gestaan met de mededeling dat ik maar een mail moest sturen. Dit uiteraard gedaan met alle foto’s erbij zoals de dame had aangegeven. Ik kreeg dezelfde dag nog een reactie met een link dat ik de klacht maar moest melden bij de leverancier. Hierover terug gemaild dat ik dit belachelijk vindt, ik koop tenslotte bij Prenatal (als mijn groente verrot zijn bij de ah sturen ze mij toch ook niet door naar de kweker??). Ik ontving geen reactie van prenatal, dus nog maar een mail gestuurd. En zoals verwacht moet ik nog steeds een reactie krijgen. Hiermee wil ik aangeven dat de service zeer slecht is bij prenatal en raad ik deze winkel bij iedereen. Onvriendelijk personeel en geen reactie op e-mails, alleen wanneer ze kunnen antwoorden met het afschuiven van het probleem en zelf dus niks hoeven doen!! Tevens was de doos ook beschadigd tijdens de levering waardoor mijn artikel ook beschadigd was.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Mevrouw 21-03-2018

Onvriendelijk personeel!

Volgens hun website beloven ze: voor 14:00 uur besteld is morgen in huis! Nou, mooi niet dus. Om 13:00 uur al besteld, maar bestelling kwam later bij hun binnen (13:55 volgens mevrouw). Toen ik aangaf dat ik via mijn e-mail kon aantonen dat ik eerder heb besteld lachte ze een beetje synish en zei dat het echt niet kon hoor. Vervolgens gaf ik aan mijn bestelling nodig te hebben, omdat ik het oude product al weggedaan had. Dat vond ze niet slim van mij. Mevrouw liet mij niet uitpraten en wilde mij het liefst zo snel mogelijk aan de kant zetten. Geen Prenatal meer voor mij.

Willem 14-03-2018

Slechter kan niet ga naar babydump

Ik heb iets besteld dat zou binnen komen in een week.
7 weken later na heel veel telefoontjes nog niks.
Week 8 is het eindelijk binnen gekomen.
Elke keer als je belt krijg je andere informatie door.
Thuisbezorgen niet mogelijk weer niet waarom.
Als ik iets bij baby dump bestel geven hun ook aan dat het een week duur maar meestal is het er in 3 dagen en het wordt ook nog thuisbezorgd. dat is pas service.
Ik ga in ieder geval niet meer naar Prénatal.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

van de watering 14-12-2017

totaal geen service

vandaag bij de prenatal in bergen op zoom geweest. Het winkel personeel stond vliegen te vangen. vonden het niet nodig om even mee naar boven te lopen om ons te helpen

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Christine Corvers 19-11-2017

Waarschuwing !!!!!!!

Artikel besteld waarvan er nog twee op voorraad waren.
Gelijk betaald en volgende dag op het pakketje zitten wachten.
Helaas een mailtje dat het artikel niet meer op voorraad is en ook niet meer geleverd kan worden.
Tot nu nog geen geld retour ontvangen.
Het is oplichting , geld kwijt en geen artikel.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt .

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

N.Mullenders 09-11-2017

Goede service en kwaliteit producten; Baby monitor Alecto

Wij hebben de Alecto baby monitor gekocht type DBX- 88 Limited bij Prenatal. Echt een aanrader. We hadden er al 1 voor bij ons thuis op de babykamer en nu een 2e aangeschaft voor bij mijn ouders thuis. Het signaal gaat overal doorheen, ook door dikke muren en dat was bij mijn schoonouders het geval. En nu ook nog eens in de aanbieding :)