Prenatal - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Prenatal.

Prenatal stelt zich voor

Prénatal is marktleider op het gebied van babyartikelen voor (aanstaande) jonge ouders en heeft een naamsbekendheid van maar liefst 98%. Al 50 jaar wordt iedere klant en iedere nieuwe baby vanuit een warm hart welkom geheten. Met innovatieve producten, deskundig advies en oprechte aandacht. In Nederland heeft Prénatal 18 warenhuizen, 48 stadswinkels en een onlangs totaal vernieuwde online shop. De producten die Prénatal verkoopt variëren van kinderwagens, autostoelen en boxen tot positiemode en babykleertjes. Naast alle grote bekende A-merken voert Prénatal ook een uitgebreide huiscollectie en biedt haar klant daarmee kwaliteit voor een leuke prijs.

Deze score is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

3,2

Michel Kuijpers 30-11-2023

Bij een fout geleverd product mag je eerst de nieuwe betalen en daarna krijg je pas het geld terug.
slecht geregeld, waarom.niet gewoon omruilen webshop of winkel maakt niet uit is 1 winkelketen

Ingeborg 04-07-2023

Wij zijn heel tevreden over de prenataal in zwolle. De medewerker xxxx is zeer deskundig en neemt de tijd voor je. Wij zijn heel blij met de aankopen en ik raad deze winkel iedereen aan.

HvdL 01-07-2023

We hebben een kinderwagen bij Prenatal gekocht waarvan een onderdeel stuk ging. Via e-mail de vraag gesteld of ik via hun het reserveonderdeel kon kopen. Ik kreeg de melding dat ik met mijn 'klacht' maar naar de winkel moest (kost mij anderhalf uur) terwijl ik een foto meegestuurd had waardoor perfect duidelijk was welk onderdeel ik nodig had. Verder totaal geen antwoord meer gekregen ondanks dat ik nog een paar keer gevraagd heb via de e-mail. Prenatal klantenservice maakt op mij een zeer arrogante indruk want de klant moet maar doen hoe het Prenatal schikt... Volgende keer denk ik twee keer na voordat ik bij dit bedrijf iets koop.

Massimo Frullone 24-06-2023

Ik raad Prenatal af wegens de leveringswijze. Ik heb een babybed besteld en mijn adres keurig aangegeven. Ik woon op de derde etage, maar de bezorgingdienst heeft het bed op begane grond geleverd. Onacceptabel voor een bedrijf dat meubels verkoopt.

Lw 23-02-2023

Bedrijf schaadt van-voor regeling. Biedt artikelen aan met korting na verhogen van de originele prijs, waardoor de artikelen op hetzelfde originele bedrag komen als voorheen. Teleurstellend.

Thijs 22-01-2023

Inpakken in Prenatal Zwolle moet je niet vragen. Je krijgt het eromheen geprutst met stukjes gescheurd papier op de kopje kanten dichtgeplakt met 20 plakbandjes. Het was afschuwelijk. We waren na de eerste schok, na 10min bijgekomen van het lachen van hoe erg dit was.

Familie E. 10-01-2023

Bij de prenatal geweest voor advies omtrent babyfoon, aangegeven dat zowel nachtzicht als batterijduur voldoende moet zijn. Echter een babyfoon geadviseerd gekregen met een belachelijk korte batterijduur (enkele uren). Ondanks dat dit een voorwaarde was.
Bij het aangeven bij prenatal krijg ik te horen; jammer dan.

Chris 12-10-2022

Levertijd erg lang en onduidelijk!
2okt. besteld en nu 12-10 nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen.
Zou hier niet snel nogmaals bestellen, zonde verder een goed concern maar webshop een ramp.

JP 04-10-2022

Bij Prénatal Utrecht is de service wegbezuinigd.
Tijdens een uitstapje Utrecht onlangs allerlei artikelen gekocht in filiaal Prénatal Utrecht en bij thuiskomst bleek de antidiefstal-label op de draagzak in de doos niet verwijderd. Filiaal heeft via DHL opdracht gegeven het artikel te laten ophalen en zou na het verwijderen van de label het weer retour sturen. Na bijna een week onderweg blijkt het pakket bij DHL zoek. Prénatal Utrecht wil geen nieuwe draagzak versturen voordat het onderzoek DHL bekend is omdat de baby nog niet is geboren. Wel even 110 euro voor de draagzak moeten betalen in de winkel maar geen service.

Adrie Staalman 26-08-2022

Vandaag bezocht ik de Prenatal shop in Almere Buiten aan het Globeplein. Het is een zogenaamde Petit Prenatal wat betekent dat ze de grotere spullen niet verkopen! Binnengekomen valt direct op de zeer verzorgde en mooie winkel met een overweldigende hoeveelheid babyspullen en dan met name baby-kleertjes!! Fantastisch! Ik kwam voor een cadeautje en ik werd uitstekend, vriendelijk en deskundig geadviseerd bij mijn aankoop! Ik ging de deur uit met een leuk en feestelijk verpakt cadeautje! Fijne ervaring!

Annemarie 30-07-2022

Na bestelling via de webshop, volgt de bestelling niet oude afgesproken datum. Sterker nog Post nl schuift de bestelling nu al 4 dagen achter elkaar vooruit.
Als je navraag doet hierover bij Prenatal, geven ze niet thuis. Zij kunnen er niks aan doen, dit ligt aan Post nl. Ik heb echter een koopovereenkomst met Prenatal, ik heb niets te maken met Post nl. Zeer teleurstellend

Alfons 03-06-2022

Als je iets besteld in de webshop en afleveradres en factuuradres zijn anders dan heb je een groot probleem!
Het systeem is zo goed dat het een combinatie wordt van beide.
Wanneer je dit meld wordt er laconiek op gereageerd en je pakket komt nooit aan.
Heb je geluk dat het geretourneerd wordt naar Prénatal dan moet je minimaal 14 dagen wachten voordat het aankoopbedrag terug gestort wordt.
Mails worden niet beantwoord!

Sjors Buitenhuis 07-04-2022

Helaas sluit ik mij aan bij de redelijk wat negatieve reviews.
Vandaag traphekje mogen ontvangen in een doos die al was geopend (dicht geplakt). Was. Traphekje op diverse punten beschadigd en bijgewerkt. Klantenservice gebeld. Op zich vriendelijk maar onpersoonlijk. Oplossing konden ze pas geven nadat ik foto’s had gemaild.
Daarna zou ik pakket naar PostNL moeten brengen. Retour kosten voorschieten. Foto maken van retour bon en dan mailen.met mijn rekeningnummer…. Al met al omslachtig.
Voor mij geen prenatal webshop aankopen meer!

N 17-12-2021

Een zeer slechte bedrijf niets kopen bij ze!
Ik heb een buggy gekocht die kapot bleek te zijn! Gebracht in de garantie tijd en ben al een maand bezig en het kan tot 8 weken duren zeggen ze nu terwijl ze bijaankoop over de garandeerde garantie en de goede service hadden is er hier nu geen sprake van!

Yuri 23-09-2021

Erg slechte service! Na ruim een week nog niets geleverd.
Pakketje is kwijt, men denkt dat het pakketje het pand nog niet heeft verlaten. De volgende dag zou er reactie gegeven worden via email maar niets ontvangen. Nogmaals gebeld, maar ze starten eerst een onderzoek en kunnen niet aangeven hoelang dit gaat duren.
Verzocht om bestelling na te sturen of geld retour maar eerst dien het 'onderzoek' afgewacht te worden.

Verseveld 09-06-2021

2 fietsjes besteld inmiddels is 1 van de 2 al meer als een week zoek het onderzoek bij postnl/prenetal laat dan ook erg lang opzich wachten.
Zaterdag a.s. zijn mijn nichtjes jarig en heb ik maar 1 fiets om te geven!
Want een oplossing komt er maar niet....
Heb ook al voorgesteld dat ik mijn geld terug krijg en de fiets ergens anders bestel een paar dagen terug.

Violet van Dooren 11-03-2021

Vandaag perfect geholpen door het team van Prenatal Uden, speciaal door Miriam die alle cadeautjes apart heeft ingepakt en daarna daar een geweldig mooi geheel van heeft gemaakt. Prima advies ook inzake de maten en kleuren. Nogmaals dank en succes in deze bijzondere tijden!!

Teleurgesteld 10-02-2021

Waardeloos! Bestelling geplaatst, verzendbericht blijft na 2 weken nog steeds staan op 'pakket is nog niet ontvangen door PostNl of verwerkt'. Klantenservice kan bestelling niet annuleren en geeft aan dat ik het kan retourneren nu het niet meer nodig is. ( verjaardag is voorbij) Maar retourneren kost 7,25 .......
En dat in tijden dat winkels het zo moeilijk hebben! Prenatal kennelijk niet dus ..

Rooz 06-02-2021

Ik had het pakket ontvangen van iemand anders. Er schijnt een verwisseling te hebben plaats gevonden met drie personen. Ik vind het vervelend dat ik nu moeite moeten doen om het te retourneren, af moeten wachten tot ik mijn geld terug krijg en dan ook nog is opnieuw een bestelling moet plaatsen.

De porto kosten heb ik terug gehad in de vorm van een voucher, maar geen compensatie voor dit gedoe en ook mijn geld nog niet terug gehad. Als ik bel dan wordt er gezegd: "mijn collega is er mee bezig." Vervolgens hoor ik niks meer van Prénatal.

D. 28-10-2020

Bij Prénatal een Little Dutch pakket in het grijs besteld. Dit pakket bestaat uit 5 onderdelen. Helaas werd maar 1 onderdeel geleverd. Verder geen bericht van Prénatal ontvangen dat er nog iets geleverd wordt of dat er iets mis gegaan is. Na 2 keer bellen met de klantenservice blijkt dat de andere onderdelen niet op voorraad zijn. Na nog een telefoontje mag ik voor de andere onderdelen een andere kleur kiezen. Ik kies blauw. Helaas wordt vervolgens 1 onderdeel in het roze geleverd. Dus weer gebeld. Er werd gezegd dat ik morgen zou worden teruggebeld. Uiteraard niet teruggebeld, dus zelf twee dagen later weer gebeld. Nu blijkt dat het onderdeel alleen in het roze op voorraad is, daarom is op eigen initiatief van Prénatal maar een roze slaapzak verstuurd in plaats van een blauwe. Volgens Prénatal is de enige optie nu om alles (inmiddels in 3 verschillende kleuren) terug te sturen en opnieuw te bestellen. Alles zou nu weer op voorraad zijn en zelfs goedkoper. Helaas zijn de verzendkosten voor mijn rekening. Waardeloze service en ik heb er weinig vertrouwen in dat het goed gaat als ik alles opnieuw bestel.

Waardeloze bestel- en klantenservice! 13-10-2020

- De slordige verzending van de pakketten die verloren gaan.
- Het niet nakomen van afspraken doordat telefonisch contact met de klantenservice niet meer terug te vinden is.
- De onduidelijke communicatie vanuit de klantenservice.
- Enorm lang wachten op afhandeling van geld terugboeken, waarbij de ene klant afhankelijk wordt van het handelen van een andere klant (het meest belachelijke in dit verhaal).
- Prénatal neemt hierin geen enkele verantwoordelijkheid en maakt dit het probleem van de klant.

Abigael 05-10-2020

Service en betrouwbaarheid van NIKS!

Wij hebben in februari een Dubatti kinderwagen besteld twv €999,- en tot op heden is de kinderwagen nog niet compleet!

Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en ontvangen vrijwel GEEN updates over het missende onderdeel. Er worden beloftes gemaakt waar geen ene keer aan voldaan is. Ondertussen zijn wij meer dan ZEVEN maanden verder na de datum dat de bestelling geplaatst is.

Wij hebben gevraagd om informatie, SERVICE en een passende tegemoetkoming en wij worden telkens weer afgepoederd en NIET serieus genomen.

Ik sta ondertussen al op het punt om te bevallen en ik ben er helemaal klaar mee.

Nooit meer babydump!!!!

Larissa 06-08-2020

Nooit meer bestellen we hier iets! We kopen in de winkel een kinderwagen met alles er op en er aan (flinke investering) en zouden deze binnen 2-3 weken thuisbezorgd krijgen. We zijn inmiddels 10 weken verder en nog geen kinderwagen. Sterker nog, Prenatal laat niks horen. Hun algemene voorwaarde zegt dat zij contact met consumenten moeten opnemen na 4 weken indien product niet leverbaar is, maar helaas... Ook heeft zelf bellen of mailen geen zin. Wat een vreselijk onprofessioneel bedrijf is dit!

Nooit meer bestel ik bij Prenatal! 21-07-2020

Wat een waardeloos bedrijf is dit.
Bestel een aantal babykleertjes en kies voor een avondlevering omdat er overdag niemand thuis is.
Post NL veranderd het bezorg-moment ik bel keurig met Prenatal en krijg een onbeschoFte medewerkster aan de telefoon. Deze weigert te helpen en enige vorm van medewerking te verlenen en verwijst enkel naar post nl.
1 KEER MAAR NEVER NOOIT MEER BESTELD BIJ DEZE WAARDELOZE PRENATAL organisatie!!!!!!

Heidi 20-07-2020

Nooit meer! Zeer klantonvriendelijk en onprofessioneel bedrijf. Na een week nog steeds niet mijn bestelling ontvangen, dus ik stuur netjes een email hierover. Krijg ik een standaardmail terug dat uit 1 zinnetje bestaat, waarin ik bij de voornaam wordt aangesproken en met 'je' en 'jij', dat ik maar moet wachten op de track & trace code. Nog een email gestuurd, dat ik ook wel begrijp waarvoor een track & trace code dient, maar dat ik deze niet eens ontvangen heb en dat na 1 week tijd. Of dat ze alstublieft kan nakijken wat er mis is gegaan met mijn bestelling. Geen reactie, niets!! Ineens wordt mijn bestelling de volgende dag geleverd, na 1,5 week! Dat, terwijl de bestelling eigenlijk binnen 2 dagen geleverd zou worden omdat de artikelen op voorraad zouden zijn. Er zal wel iets mis zijn gegaan, maar hierover netjes de klant informeren en een excuses aanbieden, dat vinden zij niet de moeite waard. Tot op heden geen reactie meer mogen ontvangen. Hieruit blijkt gewoon dat zij dit normaal vinden om zo met klanten om te gaan. Ik vind dit niet normaal en zeer onbeschoft! Daarom nooit meer Prenatal voor mij. Niet online, niet in de fysieke winkel. Jullie zijn een klant kwijt!!!