Otto.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Otto.nl.

Otto.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 229 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,1

Jordy 21-07-2020

Deze shop van Otto is heel gebruiksvriendelijk, snel en duidelijk. Ook voor het financieren van gekochte goederen is deze shop erg fijn. Absoluut niet moeilijk. Ik beveel een ieder die iets zoekt, aan om deze shop zeker te proberen.

Martina 21-07-2020

Ben zeer tevreden over de services en snelle leveringen. Uitgebreide assortimenten.
Prettige afhandelen over niet tevreden artikelen.

Rober 19-07-2020

De webshop is overzichtelijk en duidelijk. Een mooi aanbod aan artikelen. Zeker aan te bevelen

Anita 18-07-2020

Otto is betrouwbaar, kkantvriendelijk en begripvol voor hun klanten. Ik beveel Otto aan iedereen. Je hebt hier ook een keus in hoe je kunt en wilt betalen. Ik bestel mijn producten vaak op afbetaling, omdat ik alleenstaande moeder ben en is niet makkelijk tegenwoordig. Dit word snel afgehandeld. De meeste bezorgers zijn ook klantvriendelijk en behulpzaam (ondanks de corona). Ik blijft klant en wil nig zeggen bedankt Otto dankzij jou heb ik hele mooie spullen voor mij en mijn zoon. Bedankt.

Ellen 18-07-2020

Fijne winkel. Snelle levering. Retounern geen probleem en regelmatig leuke aanbiedingen. Ik bezoek ook nog de outlet. Lekker snuffelen.

Eric 17-07-2020

Gebruiksvriendelijke webwinkel , correcte afhandeling en snelle levering van de bestellingen.

Mostert ira 17-07-2020

ik heb voor deze schop gekozen omdat snelle levering,goede service, meer opties met betalingen, goede kwaliteit kleding.

Jesper 16-07-2020

Wat een drama, koop hier niet!!

Ik had een kast besteld en als eerste zou die aankomen maar toen was opeens iets in het systeem fout gegaan bij de sortering. Paar dagen later heb ik alsnog deze kast mogen ontvangen, maar toen miste er een aantal onderdelen en de kwaliteit viel vies tegen. Ik heb gebeld voor een retournering. De medewerker heeft aangegeven pak het in het hoeft niet persee in de doos waar het uit komt. Ik heb alles verpakt. De bezorger kwam aan de deur en toen moest het opeens 2 collie zijn. En hebben ze het niet meegenomen.

Ik heb toen de klantenservice gebeld en die gaven aan ja had je maar zoveel collie moeten doen en dit terwijl het niet aangegeven was. Paar dagen later zijn ze nogmaals langs geweest en hebben ze het wel meegenomen. En een paar dagen later stonden ze nog een keer voor de deur. Terwijl het al opgehaald was. Het bedrag is ongeveer 4 tot 6 weken later terug gestort. En toen hoopte ik dat het klaar was.

Helaas begint otto nu opeens met betalningsherinneringen dat ik 235 euro heb open staan. Ik ga ze nu maar weer proberen te bellen om te kijken waar dit vandaan kom. maar wat is de administratie bij OTTO een drama.

Wachttijd met bellen naar otto is gemiddeld 20/30.

Nogmaals koop hier niet. Drama word helaas vervolgd.

Su 15-07-2020

otto kan je van alles vinden en goeie kwaliteit . Zou OTTO altijd aanraden.

Bloemenvrouwtje 15-07-2020

Snelle levering, erg leuke kleding. Wordt ook keurig netjes verpakt en opgestuurd. Erg blij met dit postorderbedrijf .

Daniela 15-07-2020

Alhoewel ik hier niet vaak winkel ervaar ik elke keer dat ik het wel doe veel duidelijkheid en daar hou ik persoonlijk echt van. Er word voldoende gecommuniceerd via e-mail en desnoods ook telefonisch!

Heeswijk30 14-07-2020

Leuke aanbiedingen en nooit geleur met bestellingen.
Het bestellen gaat makkelijk, producten zijn zoals omschreven en leveringen zijn altijd correct.
Veel webwinkels kunnen hieraan een voorbeeld nemen.

Helen 14-07-2020

Ik ben blij met Otto. De artikelen komen altijd in goede orde aan en mocht er iets niet in orde zijn of de maat is niet goed of artikel valt tegen dan is ruilen of alleen maar retour zenden nooit een probleem. Het retour zenden gaat ook heel simpel en snel. Wat ik ook fijn vind is dat als je 1 of meerdere artikelen wilt ruilen dan kan je telefonisch alvast een andere maat bestellen die ze meteen toesturen terwijl jouw retourzending nog onderweg is.

Het komt niet altijd uit om een groot bedrag in 1x te betalen, dan is een maandelijkse termijn erg fijn. Bedenk wel dat de rente hoog is.

Wel vind ik dat de levering van meubels niet altijd soepel gaat. Het is soms niet goed beschermd genoeg ingepakt waardoor het al beschadigd aankomt. Dan moet het geruild worden (wat overigens geen probleem is) en kan het zelfs weer opnieuw beschadigd aankomen. Hup, weer ruilen. Dan duurt het wachten op de juiste (in goede staat verkerende meubel) wel erg lang. Dat is zeer frustrerend en irritant. Maar al met al beveel ik Otto wel aan.

Carla Roodbol 14-07-2020

Goede collectie, fijne informatie over de artikelen. Nette en snelle levering.

J.Janssen 14-07-2020

goede aanbieding van de vaatwasmachine; goede kwaliteit/prijs verhouding.
mogelijkheid om hem tegen meerprijs te laten installeren. Alleen de gratis verzending code heb ik niet kunnen begrijpen

Petronella 14-07-2020

Wij hebben een nieuw huis met een kleine gang. Ik ben al een tijdje op zoek naar een kapstok. Dat viel echt niet mee. De muur is maar 60cm breed, er zit een stopcontact op en tegenover de muur van de kapstok zit de meterkast! Al met al lastig. Geen tijd om winkels af te gaan dus veel op webshop gekeken en eerlijk waar: Otto heeft de meeste keus ! Superleuke kapstok gevonden. Nu nog hopen dat hij een beetje snel komt! Bedankt Otto!

Mieke 13-07-2020

Prettige webwinkel, meestal snelle leveringen. Ik heb altijd goede ervaringen

Margriet Achthoven 11-07-2020

Bij Otto, altijd uitmuntende kwaliteit tegen een vriendelijke prijs.
Kom hier graag terug.

van Haaster 10-07-2020

Zeer slechte ervaring onderhand al 4 maanden verder en de kast (die al betaald is) nog steeds niet ontvangen. Eerste reden was corona toen tweemaal "schade onderweg", klanten service niet bereikbaar, via de mail geen concrete antwoorden. Beloftes die niet nagekomen worden. "We bellen nu straks terug" en vervolgens nooit meer terug bellen. "We komen met een oplossing", 4 maanden veder en nog steeds geen oplossing. Nu 10-7 nog geen datum of levering binnen gekregen van de kast. Telefonisch niet meer bereikbaar en via de mail wordt er niet meer gereageerd.
E 14-07-2020

Wat herkenbaar, ik had ook een kast besteld, maar het geluk misschien dat ik nog niet betaald had, waardoor ze zij het pas na 6 weken onderzoek gingen doen, eerder kon niet. Veel te laat als er staat 5-8 werkdagen, levertijd, althans toen, nu 12 weken! En zowel via mail als een fysieke brief het verzoek om te betalen(manlief ging ze bellen, maar je raad het al.....), maar ik had nog niks ontvangen. Voor het ongemak er 10, af🤗De 1 zei dat, de ander dat. En toen in in de veronderstelling was dat het onderzoek eindelijk liep sinds anderhalve week, ontving ik een mail waarbij een bijlage moest zitten, een verklaring die ik in moest vullen anders kon men geen onderzoek starten. Maar er zat helemaal geen bijlage bij(kan gebeuren)en dan gaan er weer dagen overheen voordat je een reactie krijgt, behalve de standaard mails dat ze het zo druk hebben enz. wat ik begrijp als ze zo met hun klanten omgaan. Toen de bijlage kwam z.s.m. ingevuld en teruggestuurd, maar toen kreeg ik na een week weer een mail met excuus dat de bijlage er niet bijzat, waardoor ik sterk de indruk kreeg dat het onderzoek nog steeds niet liep. Veel gaat er daar langs elkaar heen, blijkt wel. Uiteindelijk de op 28 april bestelde kast in delen geleverd gekregen eind juni, maar niet met de vervoerder in mijn account bij het bestelde waar een tr&trcode bijzat. Terwijl de berichtgeving nog steeds ging over dat de kast nog niet geleverd was, hoe dan? Een aantal dagen later gebeld door Otto, met hetzelfde verhaal, dat ze alles op alles zetten om de kast te vinden. Dus ik zei dat we de kast eindelijk er was mocht ik nog 25, minder betalen. Eerder zei men dat het niet kon, dit was wat de leverancier kon doen. Maar ik heb toch bij Otto besteld, zij zijn toch eind verantwoordelijk?! Mijn man was het zat, accepteer die 25, maar en afsluiten die hap. Ik heb hier lang nog niet alles verteld, maar anders word mijn relaas nog een keer zolang🤭Uiteraard account op laten heffen, moeten zij doen, nou dat zou met 5 dagen en dat is ze wel gelukt😆

Geduld 09-07-2020

Nog maar kort geleden verhuisd, zagen we een mooie kast met bijpassend vak om erboven te hangen, bij Otto. En de mogelijkheid om er een proefstukje hout van te bestellen. Daar de kasten uit 2 kleuren bestaat, heb ik ze gevraagd of het klopte dat er maar van 1 kleur een proefstukje was. Dat was zo en heb ik het besteld. 5 werkdagen zou het duren. Toen het er nog niet was na die tijd en ik ernaar vroeg, moest ik op 10 dagen rekenen, want het moest uit Duitsland komen. Maar nog kwam het niet en stelde men voor het opnieuw te bestellen. Maar eerst vroeg ik hoeveel er nog op voorraad was, want ik wilde niet misgrijpen. 79 nog op voorraad, dus dan kon dat wel. Helaas zelfde verhaal als de 1e keer. Men wilde het wel een 3e keer aanvragen, maar ik wilde nu eindelijk wel bestellen zodat ik verder kon met de inrichting. Dan het risico maar nemen dat het misschien tegenvalt en de rompslomp van het retourneren. Dus besteld op 28 april jl. 5-8 werkdagen levertijd. Waarom was ik niet op mijn hoede toen, na het debacle proefstukjes? Intussen ontving ik een brief waarin stond dat het proefstukje niet meer te bestellen was en later dus nog een n.a.v. de 2e keer dat het was aangevraagd. Ook dat heb ik doorgegeven en men zou het aan de desbetreffend afdeling doorgeven(30april jl.). Toen ik op de site was omdat ik iemand wilde laten zien wat ik besteld had bleek na weken je het proefstukje nog steeds was aan te vragen. Zoiets hoeft dacht ik in mijn optiek toch niet zoveel tijd te kosten. Maar ja waar gaat dat mis hé?! 2 juni ontving ik een mail of ik wilde betalen? Maar ik had nog niks ontvangen. Gemeld en maakte het in orde en ja heus, 10, korting op het totale bedrag, wegens het ongemak. 6 juni ontving ik een brief met het verzoek om te betalen. Nou ben ik het zat zei mijn man ik ga bellen. Maar geen doorkomen aan. Via mijn account keek ik dagelijks of het al bij PostNL was aangemeld. Overigens stond er bij het begin van deze missie niks op de site van Otto, in vergelijking met andere websites, dat er i.v.m. corona vertragingen ontstaan enz. Nu staat er 12 weken levertijd. Terwijl 17 maart de lockdown is afgekondigd. 6 weken daarvoor. Meteen kwamen op de websites waar ik op kwam banners in beeld i.v.m. corona, zo niet bij Otto. Nu komt er sinds een poosje links onderin een berichtje daarover(beter laat dan……maar voor mij veel en veel te laat). Van tijd tot tijd maar weer eens aan de bel getrokken. Maar de een zei dit en de ander dat en als ik ze daar op wees zei men dat men ten alle tijden de info gaf die er op dat moment was. Maar die was er helemaal niet. Men kon niet zien hoe en wat. Later zei er weer iemand van wel enz. Na 4 weken moest ik me weer melden als het er nog steeds niet was dan kon men een onderzoek starten. Later bleek dat pas vanaf 6 weken te kunnen als dat waar is hé?! Want er is niet 1 beleid of althans niet iedereen daar is daarvan op de hoogte. De 6 weken waren om, dus ik er weer achteraan. Na 1 ½ week ontving ik een mail waarin stond dat ik de verklaring moest invullen omdat anders het onderzoek niet kon worden gestart. Maar die zat er niet bij, dat geantwoord en pas na een week had ik die. Ondertussen zei men op Facebook dat ik wel kon volstaan met hoe ik et daar had doorgegeven. Maar ook later weer van niet. Verklaring meteen ingevuld en opgestuurd. En naar weer een week excuses dat de verklaring er niet bijzat en dat deze er nu wel bij zat. Hoe men daar werkt, geen idee, maar die had ik dus allang opgestuurd. Maar ja dan ga je je weer afvragen, zijn ze dan nog niet in de weer voor mij om het uit te zoeken. 24 juni was ik voor mijn doen vroeg op de laptop en wat schetst mijn verbazing, 2 mails van PostNl, zouden dat de twee kasten zijn? In het Ottoaccount stonden ze beiden met een Track&Tracecode. Maar en dat was mijn fout, ik had het adres vergeten te wijzigen(ik kwam daarachter toen ik op 6 mei nog iets bestelde, ook dat liep enigszins uit de hand, maar dat terzijde, en dat toen meteen gedaan en er melding van gemaakt m.b.t. de 1e bestelling. Helaas kon het niet gewijzigd, het was niet anders)dus zou het nog op het oude adres komen. Dus ik meteen geprobeerd om contact te krijgen, met de huidige bewoner, maar die was aan het werk en de buren kregen we eerst ook niet te pakken, gelukkig uiteindelijk net op tijd wel. Ik had het graag eerder geweten, maar dat zal aan PostNl gelegen hebben. Maar het bleek maar 1 pakket, de bovenkast. Ik keek nog eens goed naar de 2 mail, bleken het exact dezelfde te zijn. Maar het is toch niet gek, daar beide kasten, hoewel 1 en dezelfde bestelling een eigen Tr&Trcode hadden, dat ik ervan uitging dat het ook de beide kasten betrof?! De vrijdag erna(26 juni)kreeg ik een sms van PostNLExtra@Home, waar ik nog nooit van gehoord had met het verzoek om in de mail naar mij gestuurd de link aan te klikken om een bezorgafspraak te maken. Zoals al gezegd, ik kende het niet en ging eerst uitzoeken of dit geen Phishing was. Immers via het Ottoaccount kwam ik toch al die tijd bij PostNl terecht? Einde van de dag bleek het zuiver koffie te zijn en men begreep bij PostNLExtra@Home ook niet waarom Otto dat niet doorgegeven had en al helemaal niet omdat ik al zolang wachtte. Gelukkig kon ik de maandag afspreken, anders zou het de zaterdag worden, waren we weer een week verder. Dus ma 29 juni is de kast uiteindelijk bezorgd. En gelukkig vinden we m mooi. Inrichten nog niet klaar, want nu vakantie, dus dat moet daarna dan maar. Tijdens dit proces waar het vervelend begon te worden heb ik diverse malen aangegeven de korting van 10,- niet recht doet aan de ellende die we hiervan hebben ondervonden. Meestal ging men daar niet op in, maar 1 keer wel en dat was dat de leverancier dit kon doen en zij niks. Maar hoor eens, ik bestel toch bij Otto? Zij zijn toch eindverantwoordelijk? Als ik via Bol.com iets bestel van een externe verkoper dan is Bol.com de verantwoordelijke, het aanspreekpunt. Die hebben doorgaans hun zaakjes gelukkig wel op orde. Laatst besteld ik bij het Kruidvat een foto, maar door mijn eigen schuld was dat misgegaan. Toen ik vroeg hoe ik het dan had moeten doen, werd me de kans geboden om dat zonder extra kosten nog een keer te doen, maar dan goed. Hoefde ik niet om te vragen. Tevens bleek dat men niet wist dat de kast al geleverd was, men deed zo zijn best om uit te zoeken waar die gebleven was. Dat geeft wel aan hoe men op de hoogte is. Ik dat maar weer gemeld, ook dat ik een beter voorstel wilde dan die 10,. Iemand zei in mijn omgeving, ja die bovenkast die zou gratis moeten zijn. 7 juli jl. werd ik telefonisch benaderd door Otto m.b.t. het onderzoek naar de kasten, waar die gebleven waren. Ook deze dame bleek niet op de hoogte dat ik ze al meer dan een week in huis had. En of ik akkoord ging met een korting van nog eens 25,-. Het overviel me en ik zei dat ik met mijn man wilde overleggen. Ze zou de volgende dag terugbellen. Ik had meteen al spijt dat ik dat gezegd had en niet dat het veel te weinig was. Manlief zei, die het maar, dan is dit gedoe eindelijk eens klaar, we zitten vlak voor onze vakantie. En zo gebeurde. Zelf mijn account opheffen kan ook niet. Het zal mij werkelijk benieuwen hoe lange tijd dar weer overheen zal gaan. Hoewel, wil ik dat weten? Ik ga daar toch niks meer bestellen.

Marja Pieron 08-07-2020

Ik bestel al vanaf mijn kantoortijd bij Otto voorbeeld: Wollen turqoise blazer met volantrand 2e helft 20jr. Ik draag hem nu nog (bijna 63 jr.) geweldige kwaliteit en tijdloos. Krijg er nog steeds complimentjes over. Blijft mooi ook na veelvuldig wassen op wolprogramma. Zwarte glazen tafel met designpoten. Ik ben er nog elke dag blij mee. Otto staat voor kwaliteit en duurzaamheid. Tevens prettige site (en snel) Hoop dat mijn halloper ook weer een knallend succes wordt. THANX OTTO.

Elika 08-07-2020

Bij deze webshop is het assortiment altijd modieus en gevarieerd, zowel fashion als meubels. De klantenservice staat je altijd goed te woord met advies of probeert samen aan oplossingen te komen. Nog nooit anders meegemaakt. Een ruiling is telefonisch door te geven, waarbij de nieuwe bestelling gelijk wordt verzonden ipv eerst op een retour te wachten. De verzendkosten zijn redelijk laag, maar retouren is niet altijd gratis. Check de voorwaarden. Levertijd kan lang duren, soms wel 5 dagen. Houd er rekening mee.

D. Griffioen 07-07-2020

Leuke website. Alle informatie over je bestelling is te vinden op de website. Houden je goed op de hoogte over je bestelling.

10eke 07-07-2020

Geweldige jurkjes en leuk geprijsd
In deze tijd toch leuk scoren op de website!

Gezinehv 06-07-2020

Waardeloos...1,5 maand zitten wachten op een vouwdeur die een levertijd van 1 week zou moeten hebben. Zelf meerdere malen contact op moeten nemen...om vervolgens te horen te krijgen dat ze het product 2x hebben aangeboden, maar er zat geen briefje in de brievenbus...tevens heb ik geen mail ontvangen wanneer ik het product kon verwachten of dat het product retour was gezonden. Echt slechte communicatie. De laatste keer dat ik hier iets koop.
E 14-07-2020

Idem hier, maar account moeten zij voor je opheffen.