De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-Link TL-WA850RE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

e*******@g******** 04-06-2021
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Tp link prima product en werkt goed tis een verbetering voor een beter wifi signaal te krijgen

Anno 06-05-2019

Zou het WiFi signaal moeten versterken....

Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Misschien is deze van mij niet goed maar na installatie is het WiFi signaal erg onstabiel en het bereik is afgenomen...
Dus geen aanrader!

Pluspunten

Minpunten

• Slechter bereik

CYN0108 29-06-2018

Lastig ding

Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Op de een of andere manier verliest hij steeds het signaal of vermindert de sterkte. Het is bedoeld voor zolder. Op de overloop viel hij weg en nu op slaapkamer ook weer. Word er gek van.

Anoniem 24-01-2015
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Prima range extender. Alleen niet icm een ziggo netwerk. Na 5 minuten lijkt iedere keer de verbinding verbroken. Via verschillende forums gelezen dat meer ziggo gebruikers hier last van hebben.

HansPurmerend 21-12-2014
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Na de installatie van de UPC Horizonbox bleek het bereik in huis toch minder dan de vorige opstelling met een losse draadloze router. De installatie via de website (dus niet met de WPS-knop) was inderdaad kinderlijk eenvoudig. Ik zal hier niet in gaan op de beslommeringen rond de Horizonbox maar inmiddels hebben we een nieuwe gekregen en was ook het resetten en opnieuw installeren van de extender weer heel simpel te doen. Wel even met het apparaatje een goede plek vinden tussen router en beoogde ontvangers, dat kan nogal wat uitmaken maar verder loopt hij als een zonnetje en doet wat een extender moet doen. Fijn is ook dat je bij het overzicht van routers op je apparaten altijd de hoofdrouter en niet de extender ziet verschijnen, hij versterkt dus echt het signaal. Bij het verplaatsen tussen stopcontacten hoeft hij niet steeds opnieuw ingesteld te worden. Kortom veel waar voor weinig geld.

Rob Moet 14-08-2014

Nuttig apparaatje.
Omdat de Wifi op de bovenverdieping in ons huis wel wat beter signaal kon gebruiken deze TP-Link aangeschaft.
Omdat de eenvoudige installatie met behulp van de RE-knop op de TP-Link en de WPS-knop op de router (overigens omdat ik het zelf verkeerd deed) in eerste instantie mislukte heb ik de configuratie met behulp van de web interface gedaan. Dat ging prima, heel eenvoudig en was in circa 5 minuten klaar.
Verder doet de TP-Link precies dat waar hij voor is aangeschaft. Conclusie : een nuttig apparaat voor niet al teveel geld.

AndredeMey 26-04-2014
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

De TP Link aangeschaft na een paar goede reviews e hebben gelezen en het klopt inderdaad. Installatie was heel eenvoudig met de WPS knop op mijn Experia box. Installatie duurde iets van 2 minuten, daarna de juiste plek zoeken en nu ook aan de achterkant van het huis goede wifi ontvangst. Aanrader! Al helemaal vor die prijs.

meagrey 08-02-2014
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Even van te voren op Youtube gekeken maar achter af was dit niet nodig geweest.
Mijn router heeft geen WPS button dus d.m.v. de bijgeleverde UTP aangesloten op de labtop en de minuscule kleine beschrijving gelezen.
Het ging nog makkelijker als ik had verwacht, Top gewoon en een goede verbinding.

Miranda Mols 05-02-2014
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Gekocht naar aanleiding van de goede reviews hier. En ik kan enkel beamen dat ze kloppen. Ik had een tikkeltje moeite met de installatie, maar meer omdat ik niet wist hoe het op de pc moest. Gelukkig staat er in de gebruiksaanwijzing dat je het ook via smartphone of tab kunt doen. Dat begreep ik beter. De instelling van het apparaat is super simpel. Dan is het uitvissen waar je het apparaat het beste kunt hangen. Ik heb verschillende stopcontacten getest, moest wel iedere keer weer mijn wachtwoord 2x invullen (1ste keer altijd foutmelding) maar ondanks dat een stopcontact niet op de perfecte plek zit bij ons, heb ik gevonden waar ik naar zocht. De zolder dan maar. En nu heb ik vol bereik op de tussenverdieping ook nog. Nu nog 1 kopen voor in de keuken en dan kunnen we buiten ook lekker internetten. Ik kon best ver naar buiten lopen! Voor deze prijs een must-have

Lerang 22-12-2013

WPS-knop op jouw router?
Geïnstalleerd binnen 2 minuten!
Even verschillende locaties (stopcontacten) uitproberen:
Verbindingssnelheid op tablet van 9Mbps naar 65Mbps, op laptop van 77 Mbps naar 144,5Mbps! En stabiel ook nog ...

Beter dan de Linksys Range Extender RE1000 voor de helft van de prijs! (Deze enkele maanden geleden geïnstalleerd bij vrienden).

pell26 16-12-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Ik heb er nu 2 in de woning. Werkt echt goed. Is wel afhangkelijk waar je de extender plaatst.
Doet wat het moet doen. Zeer eenvoudige installatie via druk op de knop/ wps knopje van router en extender.
Nu is iedereen weer tevreden met de wifi!

adkoster 22-10-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Nog nooit iets op zo eenvoudige wijze geïnstalleerd!
Van het uitpakken tot het werkend hebben, ben ik nog geen half uur bezig geweest.
Daar de router die ik heb geen WPS knop heeft, heb ik via de webbrowser gewerkt.
Alles sprak volledig voor zich zelf. Geen enkele onduidelijkheid.
De meeste tijd heb ik nog besteed om het gunstigste stopcontact te vinden, want er moet ook wel eens gestofzuigd worden.....
Maar het apparaat heeft er ook geen enkele moeite mee als je hem even uit het stopcontact haalt. Bij terugstoppen, heeft hij binnen 2 minuten het netwerk weer volledig aan de praat.
Echt een SUPER apparaatje.
Marco Adriaens 26-10-2013

Ik kom er niet uit....help

porshers2 16-10-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Jeee wat een gaaf apparaatje. Echt in 2 minuten was de installatie klaar. Nu boven goed signaal en zelfs buiten in de tuin. Een AANRADER !!!!
Sommige vinden de Led's te fel, maar nu heb ik meteen een nachtlampje op de overloop.

Edwin Stevens 26-08-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

De TP-LINK TL-WA850RE gekocht om boven op zolder ook gebruik te maken van het internet vanaf onze TP-LINK WR1043N draadloze router, want het bereik was vooral boven in huis niet zo sterk. Nu is het probleem opgelost (extender op de overloop gezet) en ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Het bereik is erg goed en het installeren ging erg snel. Daarnaast maakt deze extender geen nieuw wifi netwerk aan, bijvoorbeeld Eminent 'EXT.' , maar versterkt je bestaande wifi netwerk waardoor je overal in je huis op één draadloos netwerk kan blijven zitten. Ideaal dus!

Het enige negatieve waar ik over val is het felle blauw licht wat het witte 'strakke' en moderne kastje geeft. Overdag is het geen probleem maar 's avonds als alles donker is schijnt het de slaapkamers in vanuit de overloop. Nog geen idee maar misschien is dit te wijzigen in de instellingen. Verder is dit een zekere goede aankoop geweest!

DrMudd 30-07-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Installatie met Fritz!box en WPS is een fluitje van een cent. Binnen een minuut werkt-ie zonder ook maar iets te hoeven instellen. Daarna de ideale plek gezocht (minstens 3 LEDjes volgens de handleiding). Alles lijkt tot dusver naar behoren te werken, twee van de drie iPhone streepjes achterin de tuin.

Nals 27-06-2013
Geschreven voor: TP-Link TL-WA850RE

Het installeren van het apparaat gaat vrij makkelijk. Optie 1 met de WPS knop werkte niet in combinatie met UPC Horizon, maar de tweede optie (stappenplan) lukte in een keer.

Daarna de ideale plek opgezocht. De handleiding geeft aan dat je ongeveer in het midden tussen je router en de plek waar je wifi wilt moet gaan zitten. Bij mij is dit de eerste verdieping waardoor ik nu op de zolder films kan streamen.

Tijdens de installatie moet je aangeven welk bestaand netwerk je gaat gebruiken. Uiteindelijk gebruikt de extender ditzelfde ssid en wachtwoord. Je houdt dus maar 1 netwerk in huis, waardoor je je netwerk printer, NAS, enzovoort gewoon kan blijven benaderen.
HappyHetty 24-07-2013

Nals, ik hoop dat je deze reactie leest.
Ook bij mij werkt optie 1 niet, maar ook het installeren via optie 2 lukt mij niet. Ik kom niet in de admin. Zou je kunnen aangeven waar ik mogelijk een fout heb gemaakt? Dus waar moet ik goed op letten?