De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 353 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-4700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

s**************@g******** 30-10-2023

Zeer goed weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Voor de tweede keer voor dit weerstation gekozen. De vorige kreeg na ruim vier jaar problemen. Toen zijn we op zoek gegaan naar weer een Alecto Ws 4700. Dit is echt een heel fijn weerstation. Geeft alles nauwkeurig weer en makkelijk te installeren. Een echt top product voor een mooie prijs. Alles is goed duidelijk leesbaar op het grote display. Ook handig dat er verlichting op zit. Voor ons is dit het beste weerstation in deze prijs categorie

Pluspunten

• goede weergave
  • goede prijs en kwaliteit
  • mooi design

Minpunten

• geen

p********@h******** 28-03-2023
Geschreven voor: Alecto WS-4700

WS 4700 na 2,5 jaar buitenunit kapot. Gemeld bij Alecto en Bol. Reactie : buiten garantie gooi maar weg en koop maar nieuwe groen bezig 🤢

Zelfde apparaat bij Bresser 5 jaar garantie.

Pluspunten

• Als het werkt prima

Minpunten

• Na 2 jaar kapot ģéén garantie
  • Kunststof buiten unit verouderd door UV

j*********@h********** 06-02-2023

bevalt prima en een echte aanrader

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Professioneel weerstation die van alle gemakken is voorzien en makkelijk is te bedienen, geen spijt van deze aankoop. en en echte aanrader.

De fabrieksgarantie is echte garantie, na 20 maand was de buiten temperatuur en luchtvochtigheidsmeter stuk, bleek niet te repareren en heb kosteloos een nieuwe toegestuurd gekregen.

Pluspunten

• veel voor een redelijke prijs
  • fabrieksgarantie is echte garantie

g*************@o********** 11-05-2022

prima weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Product ziet er kwalitatief goed uit, degelijk en doet wat het moet doen. Een prima weerstation lijkt het.

Pluspunten

• degelijk
  • mooi scherm
  • duidelijke instructie

j**********@g******** 08-03-2022
Geschreven voor: Alecto WS-4700

Hoe kan men in vredesnaam een weerstation maken met een vierkante standaard. Zonder hulpstukken om het station in de noordrichting te kunnen draaien.
Het kostte mij een middag om met eigen gemaakte hulpstukken het weerstation zo te kunnen bevestigen dat ik het weerstation goed op het noorden kon richten.

Slechte buitenunit weerstation 29-01-2022

slechte service

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik heb voor de tweede keer het buitenstation stuk van mijn ws 4700.
Hesdo geeft aan dat ik geen garantie meer heb omdat de tweede unit drie jaar oud is.
Dat is als je het mij vraagt wel een hele slechte service van Hesdo. Tenslotte mag je er van uit gaan dat een unit langer mee gaat dan drie jaar. en dan ook nog twee keer achter elkaar.
Het ergste is nog dat Hesdo vraagt of ik de factuur wil opsturen, terwijl zij het factuurnummer van mij hadden gekregen, en daarna zeggen dat ik geen garantie meer heb.
Voor mij dus geen Alecto weerstation meer en ik zou dat iedereen ook afraden om die te kopen.

Cees van den Berg

Pluspunten

• goed afleesbaar weerstation

Minpunten

• Zeer slechte service

m***************@g******** 03-10-2021

Bijzonder goed weerstation voor leuke prijs

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Dit weerstation voldoet meer dan prima aan mijn verwachtingen. De installatie ging vlot dankzij de duidelijke gebruikshandleiding. De gebruikersvriendelijkheid, wat ik toch heel belangrijk vind, is prima. Ook de gegevens op het scherm zijn allemaal heel duidelijk. De prijs-kwaliteitverhouding van dit weerstation is, dankzij de vriendelijke prijsstelling, uitstekend. Samengevat een hele goede aankoop.

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • Duidelijk scherm
  • Perfecte prijs kwaliteit verhouding

p*****************@g******** 11-08-2021

Prachtig station voor een mooie prijs.

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Mooie vormgeving en makkelijk te installeren, duidelijke tekens en heel uitgebreid functie arsenaal. Prijs is prima voor zo’n mooi product. Een aanrader.

Pluspunten

• Duidelijke gebruiksaanwijzing.
  • Goed leesbare tekens.
  • Inschakelbare verlichting.

Minpunten

• Scherm reflecteert erg.

a********@l****** 04-08-2021

prima produkt en makkelijk te installeren

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Dit is ons 2e weerstation van Alecto. De 1e heeft het vele jaren goed volgehouden. Nu deze aan vervanging toe was niet getwijfeld om weer een weerstation te kopen van Alecto. Werk zeer goed, gaat lang mee, en is makkelijk te installeren. Wanneer vrienden of kennissen en vrienden hiernaar vragen adviseren wij Alecto en verwijzen wij hun naar de site van Alecto om een een juiste keuze te maken.

h********@o********** 28-07-2021

Weggegooid geld

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Meteen na aankoop was de Alecto niet aan de praat te krijgen. Contact gehad met Alecto. Handigste was apparaat terug te sturen naar de leverancier. Hoop gedoe dus maar ik heb een nieuwe gekocht en mijn geld voor de oude werd geretourneerd. Maar ook het nieuwe apparaat werkt niet naar behoren. Wind word nooit geregistreerd, zelfs bij storm is het maar windkracht 2. En de regenmeter heeft nog nooit 1 drup regen geregistreerd. En nu wordt de buitentemperatuur ook nog weergegeven als HI. Maw een wel heel slecht apparaat en dus weggegooid geld.

Pluspunten

Minpunten

• Geeft de windsnelheid incorrect weer
  • Regenmeter werkt niet
  • Temperatuur wordt onjuist weergegeven
  • Weergaves vallen regelmatig weg

l*******@k********* 20-06-2021

Weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Het product voldoet perfect aan mijn verwachringen
Gekocht bij bol.com.
Snel levebaar op advies van de instructie zou ik lithium batterije miten AAA moete gebruiken voor het buitenapparaatç echter die kon ik helaas niet krjjgen. Oo gewone AAA functiioneerd het apparaat ook.
Louis Vermeulen

Ruud 04-05-2021

Meer over weer!

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Scherm ziet er "gelikt" uit met veelzijdige informatie over diverse weerdata. Voor zover ik kan nagaan ook best nauwkeurig als ik de informatie vergelijk met internetinformatie over het plaatselijke weer. En de verbinding tussen buiten-en binnenunit verloopt vlekkeloos.
Maar omdat onze woning geen "open" horizontale vlakken heeft waarop montage mogelijk was bleek de montage een lastige klus.
Adequate montage tegen een verticale muur met het bijgeleverde bevestigingsmateriaal blijkt alleen mogelijk als die muur precies noord-zuid staat en kan dan alleen tegen de oostkant van die muur . Terwijl zelfs een technische leek als ik eenvoudige aanpassingen aan het bevestigingsmateriaal kan bedenken waarmee ook montage tegen verticale vlakken in alle richtingen mogelijk zou worden. Bij een kwalitatief hoogstaand apparaat mag je verwachten dat er adequate bevestiging wordt geleverd.
(Uiteindelijk heb ik horizontaal een houten plateau horizontaal tegen een muur geconstrueerd en daarop het weerstation bevestigd.)

Pluspunten

• uitvoering
  • hoeveelheid informatie
  • nauwkeurigheid

Minpunten

• bevestigingsmogelijkheden

Wilma 16-04-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Een nieuw huis en eindelijk ruimte voor een windmeter dat niet geblokkeerd wordt door gebouwen. Maar het nadeel vind ik wel dat hij gericht moet worden op het noorden en de (vierkante) palen in mijn tuin staan niet goed. Verplaatsen van die palen is geen optie. Waarom geen rond tussenstuk zodat je die kunt draaien totdat die goed staat? Nu word ik gedwongen eerst een ronde stang te plaatsen voordat ik deze correct kan plaatsen. Jammer. Voor de rest: duidelijke display en werkt goed.

Pluspunten

• duidelijke display

Minpunten

• moet op noorden gericht staan voor juiste aflezing

Ruud 04-03-2021

Handig te plaatsen, geeft alles weer

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Zeer compleet, beter dan ik voorheen had. Tijd/datum instelling via atoomklok, dus heel gemakkelijk. Prima koop|

Pluspunten

• alles wat je wllt
  • goede prijs

"Weerprofeet?" 14-02-2021

Na vele suggesties nog steeds geen ronde bevestigingsstang

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Dit exemplaar heb ik sinds 4 jaar. Op het noorden richten kan alleen met een ronde stang. Ik snap niet dat door Hesdo daar niet op wordt ingespeeld. Sinds een jaar is de buitenunit stuk (max. temperatuur en vochtigheid). Dat kan niet worden gerepareerd door dat onderdeel van de buitenunit te vervangen. De hele unit moet worden vervangen tegen betaling van € 49 ex. verzendkosten. Ik heb hen al eens voorgesteld de kleine onderdelen ook aan te bieden i.p.v. een hele unit in het kader van duurzaamheid.

Frans Pieterse 04-11-2020

duidelijk afleesscherm

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Een heel goed product voor een mooie prijs. Een heel duidelijke handleiding en veel informatie op het scherm, kortom ...een topproduct.

Pluspunten

• duidelijke handleiding
  • goede prijs-kwaliteitsverhouding
  • duidelijk afleesschrem

Aad 29-10-2020

Duidelijk en compact

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik heb 10 jaar geleden een Alecto weerstation voor mijn verjaardag gekregen. We keken dagelijks naar de gegevens. Het weerstation was nu echt op. Ik heb een nieuwe gekocht. De buitenunit is compacter dan zijn voorganger en is simpel te instaleren. Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Duidelijk binnenscherm
  • Uitgebreide gegevens
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Het binnenscherm staat iets te recht.

Richard H. 11-09-2020

Mooi, compleet en gemakkelijk te bedienen weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Uitvoerige weergave van veel items, gemakkelijk te bedienen. Installatie van de buitenunit lijkt in het begin wat gecompliceerd, maar blijkt heel erg mee te vallen, zeker wanneer je een ronde buis als verlengstuk gebruikt. Het wisselen van de batterijen van de buitenunit is wat onpraktisch wegens het heel kleine schroefje van het dekseltje van de batterijhouder.
Helaas kan ik met dit apparaat geen verbinding tussen binnen- en buitenunit voor elkaar krijgen,
zodat ik deze maar ga ruilen voor een ander exemplaar. Ondanks dit euvel durf ik dit beslist aan te bevelen.

Pluspunten

• Duidelijke handleiding en gemakkelijke bediening
  • Veel en duidelijke informatie op het scherm
  • Redelijk eenvoudig te monteren
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Batterijklepje van buitenunit niet erg praktisch
  • Vierkante ophangbeugel behoeft extra ronde beugel

Marit 26-08-2020

Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Het weerstation was een cadeautje voor mijn man. Hij 'klaagde' namelijk al een tijdje dat het weerstation dat we hadden, geen luchtdruk- en luchtvochtigheidsmetingen weergaf. Na het openen sprak de glimlach op z'n gezicht boekdelen. De handleiding werd zowaar gelezen en nog dezelfde dag was de Alecto geïnstalleerd en up-and-running. De metingen zijn nauwkeurig en geven prachtig aan hoe het er binnen- en buitenshuis voor staat. Hij is er als een kind zo blij mee. Aangezien ik meer van het type 'kijk naar buiten om te zien welk weer het is' ben, is de grote meerwaarde voor mij dat het display goed past in ons interieur ;) Het display is duidelijk en kan gemakkelijk aan de muur bevestigd worden. En dat zónder extra snoeren :)

Pluspunten

• Niet duur
  • Goede prijs-kwaliteitsverhouding
  • Mooi en duidelijk display
  • Draadloos

mariusmenno 08-07-2020
  • Product gekregen

Blij verrast!

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Was jarig en hoefde zoals altijd niks. Traditie dus. Toch een pakje. Onder het slaken van kreten dat ik niks hoefde toch maar uitgepakt. Blij verrast. Dit wilde ik wel!! Mijn oude weerstation had de moed opgegeven en de club hier wist dat ik daar van baalde. Lithium batterijen besteld en het ding net buiten geïnstalleerd. De hele week wind maar nu even niet... Ben reuze blij mee met de vele zaken die je duidelijk kunt aflezen op het basisstation én de zeer makkelijke installatie met de gebruiksaanwijzing op tafel stelde het niks voor. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. #superding

Peter Schiffelers 02-07-2020

Alecto WS-4700

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Het is een mooi weerstation werkt perfect gekocht bij Makro voor een goede prijs .
Een aanrader om te kopen. De houder van de display mocht iets schuiner zijn moeilijk af te lezen.
Helaas geen displaytaal in NL

Erick 17-05-2020

Handig en makkelijk in gebruik, maar meet veelal niet juist

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Ik begrijp niet zo goed waarom dit weerstation zulke goede reviews krijgt. Het werkt wel handig, verbinding is goed en makkelijk te installeren. Bij het naar het noorden richten van de buiten-unit voor het meten van de juiste windrichting moet men overigens wat geluk hebben dat dit bij het bevestigen op iets redelijk uitkomt. Anders moet de unit op een ronde paal (die niet inbegrepen is) worden geplaatst. Verder ook een duidelijke en overzichtelijke display. Deze is overigens niet zo duidelijk als op de foto met de beschermingsplakstrip, want cijfers zijn daarop veel dikker. Ook zijn de instellingen vaak in zeer kleine letters en ook nog niet duidelijk. Bereik is wel goed. Ook de handleiding is duidelijk.
De waardes die echter worden gemeten zijn meestal niet correct, althans niet in vergelijking met KNMI en weerapps. Temperatuur wordt alleen juist weergegeven als het bewolkt is, bij zon is deze te hoog. Ik had gehoopt dat de bescherming rondom de temperatuursensor ook de zonkracht zou weren (net zoals je bijvoorbeeld bij sensoren bijvoorbeeld de KNMI ziet), maar dat is hier niet het geval. De regensensor lijkt ook niet goed te meten, net als de wind. Bij veel wind komt de meter toch hooguit windkracht 2 en af toe 3, terwijl deze toch vrij hoog en 'open' hangt. Enige wat wel goed wordt gemeten is de luchtdruk, maar dat is toch wat te weinig.
Ik lees over dit niet zoveel, wel wat over wind en regenmeting; wellicht licht het aan mijn exemplaar.
Maar toch, als ik dit had geweten, was ik toch op zoek gegaan naar een betere, wellicht ook duurdere.

Pluspunten

• Handige installatie
  • Goed bereik
  • Overzichtelijk display

Minpunten

• Metingen veelal niet juist

P.N.DEKKER 15-05-2020

Geweldig weerstation beneden de 100 euro!

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Mijn oude La Crosse weerstation (uitstekend apparaat overigens) overleed na 12 jaar! Na veel reviews gelezen te hebben kocht ik een Bresser van 385= zag er voor het oog geweldig uit maar week in een hoop waardes veel af...dus terug gestuurd! Ik las de reviews van deze veel goedkopere Alecto WS-4700 ...waren veelbelovend! Na aanschaf nog geen moment spijt gehad...wat een geweldig toestel! Geeft zeer realistische waarden af! Plaats het display op oog hoogte en hij leest geweldig af! Ik ben hier zeer blij mee!

Pluspunten

• Goedkoop!
  • realistische meetwaarden!
  • makkelijk te installeren!
  • Ziet er sjiek uit!

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken!

joris_pan 04-04-2020

snelle installatie en connectie

Geschreven voor: Alecto WS-4700

De installatie van de buitenunit ging vrij vlot. Ik botste bij de installatie op 2 mogelijke nadelen: 1. de stang waarop de buitenunit staat is vrij kort. Er wordt geadviseerd om de unit voldoende boven het dak te laten uitsteken, dat is met deze bijgeleverde (plastic) stang vrij moeilijk. Ik ga dus moeten uitkijken voor een verlengstuk (koppelingsstuk daarvoor is voorzien) 2. Je moet de buitenunit goed op het Noorden richten. Gezien de stang van die buitenunit vierkant is, is dat niet altijd evident. Je kan hem immers enkel per 90° draaien. Dus wil je dit goed doen en je bevestigt de buitenunit aan de zijkant iets, dan zit je met een probleem. Kan je hem bovenop een platform vastmaken (je kan de bevestigingsplaat van de buitenunit ook bovenop iets plaatsen) dan kan je altijd mooi op het Noorden richten.
De connectie van binnen- en buitenunit verliep automatisch, dus dat is ook een pluspunt.
De binnenunit is niet te groot, geeft op de display goed leesbare cijfers. De verlichting is ook prima en schakelt snel weer uit, dat zal de batterijen besparen. Nog een tip: voor de buitenunit worden Lion/lithium-batterijen aangeraden (ifv temperatuurverschil) dus die kan je misschien best meteen bijbestellen. Spijtig dat dergelijke batterijen niet oplaadbaar zijn.
Tot slot nog een eigenaardigheid: bij Bresser vind je een identiek toestel (Bresser WTW 5-in-1 Weather Center). Het ziet er identiek uit als de Alecto. Als je het toestel bestelt via de website Bresser- online.nl heb je de mogelijkheid om de garantie (gratis) te verlengen tot 5 jaar. Het toestel is daar wel iets duurder dan waar ik het bestelde (coolblue.com)

Pluspunten

• duidelijke display
  • snelle connectie binnen/buitenunit
  • veel opties op display
  • duidelijke knoppen/meetopties
  • duidelijke handleiding

Minpunten

• installatie op Noorden niet altijd evident
  • korte stang voor buitenunit

Frits Ansems 16-03-2020

Prima vervanger voor oude model.

Geschreven voor: Alecto WS-4700

Aangeschaft ter vervanging van onze oude Alecto die niet juist meer functioneerde.
Duidelijk is de voortschrijdende techniek merkbaar aan dit nieuwe apparaat, gebruiksvriendelijk , mooi design en snel geleverd.
Hoop dat hij veel mooi weer aan gaat geven!

Pluspunten

• Duidelijke nederlandstalige handleiding
  • Prettig afleesbare display.