Philips Multigroom series 3000 MG3740/15 9-in-1, gezicht en haar - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Multigroom series 3000 MG3740/15 9-in-1, gezicht en haar op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jan Janssen 11-05-2020

Uitstekende multigroom met vele opzetstukken!

Compacte baardtrimmer welk erg prettig in de hand licht.. Prijs\Kwaliteit is uitstekend, voelt niet fragiel aan (en is het ook niet :-)).
Dankzij de vele opzetstukken kun je je baard in ieder gewenste lengte trimmen en de accu gaat ontzettend lang mee.
Het enige nadeel vind ik, dat wanneer je grote plukken haar moet scheren (tijdens coronacrisis ook mijn haren mee gemilimeterd) merk je wel dat hij soms net niet krachtig genoeg is.
Echter na een tweede swipe over hetzelfde stuk, prima resultaat!
Nadat de baardtrimmer volledig was opgeladen heb ik deze al minstens 5x gebruikt en nog is de batterij niet leeg.

Ik gebruik de baardtrimmer pas te kort om te kunnen oordelen of de mesjes echt zo scherp blijven, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Absoluut een heel fijn apparaat!

Pluspunten

• Accuduur
  • Opzetstukken
  • Prijs\Kwaliteit
  • Formaat

Minpunten

• Niet sterk genoeg voor grotere plukken haar

Luuk 01-05-2020
  • Product gekregen

Zeer fijne trimmer

Ik heb de trimmer al even in gebruik
Ik vind het een hele fijne trimmer
De trimmer doet precies wat ie moet doen.
Dus zeer nauwkeurig
De trimmer is makkelijk in gebruik
De verschillende opzetstukken zijn makkelijk te wisselen
De accu gaat ook nog eens lang mee.
En goed product een echte aanrader

Pluspunten

• Nauwkeurig
  • Krachtig
  • Lange accu duur

Michael 29-04-2020

Goede resultaten!

Het is een goed apparaat welke een zeer goed resultaat levert.
De accu gaat langere tijd mee wat ook positief is en tevens maakt het apparaat ook weinig geluid.
Enige minpunt is het aan- en uitzetten van het scheerapparaat, dit knopje schuift iets lastig.
Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Accuduur
  • Resultaat

Minpunten

• aan- en uitzetten

Martin 29-04-2020

Krachtige en compacte trimmer met glad scheerresultaat

Een zeer krachtige en compacte trimmer waarmee je een nauwkeurig en glad scheerresultaat kunt behalen. De vele opzetstukken geven je de mogelijkheid om meerdere looks te proberen. Kan dit product van harte aanbevelen.

Pluspunten

• accuduur
  • comptact

B. 28-04-2020

Snelle, handzame trimmer voor alle lengtes

De Philips Multigroom MG3740/15 is erg handzaam en gemakkelijk in gebruik. Er worden veel verschillende kammen, met daarop de haarlengte, bijgeleverd die je makkelijk met elkaar kunt uitwisselen om het perfecte resultaat te krijgen. Ook krijg je er een tasje bij waarin je alles kunt bewaren en meenemen.

Nadat je het apparaat uit de doos gehaald hebt moet je deze opladen voordat je hem in gebruik neemt. Het opladen duurt erg lang, namelijk 16 uur voor 1 uur scheren. Je wordt tijdens het laden ook niet op de hoogte gehouden van de resterende laadtijd, want er zit geen lampje op het apparaat ter indicatie. Mocht je het laden vergeten zijn dan kun je het apparaat wel gewoon gebruiken terwijl deze in het stopcontact zit.

Het trimmen zelf gaat erg snel vanwege de zichzelf slijpende messen en het hoge toerental. Dat zorgt ervoor dat je binnen no-time al je haar op dezelfde, of varierende lengtes hebt. De verschillende opzetkoppen maken het gemakkelijk om op allerlei lengtes te trimmen en op moeilijk bereikbare plekken te komen. Ook de opzetkop voor neushaar doet voortreffelijk zijn werk en maakt korte metten met ongewilde haartjes.

Je kunt de trimmer, opzetstukken en stekker bewaren in het bijgeleverde tasje, maar dit is niet erg handig. Het tasje voelt wat goedkoop aan en alles ligt door elkaar heen. Als ik even snel een specifiek opzetstuk wil pakken dan moet ik elke keer de gehele inhoud van het tasje eruit halen om te zoeken naar de juiste. Dat kan echt anders.

Pluspunten

• Opzetstukken
  • Scherpe mesjes

Minpunten

• Laadtijd
  • Meeneemtasje

Blok 28-10-2017

Fijn stil en goed machientje

Prima scheer style apparaat met veel mogenlijkheden en verschillende opzetstukkken.
Ligt lekker in de hand. Zeer stil en batterij gaat lekker lang mee. Maar voor echt glad is er altijd nog het ouderwets scheermes.

Pluspunten

• Stil
  • Goede batterij

Minpunten

• Opberg zakje voor hulpstukken

m 25-10-2017
  • Product gekregen

Prima multigroom; kan niet in de douche en veel opzetstukken

De MG3740 is echt een prima trimmer voor je baard en andere haren. Ik had achteraf graag een andere gehad omdat deze niet onder de douche kan. Dat vind ik echt een must. Daarnaast zijn er veel opzetstukken (9!!) meegeleverd. Dat kan handig zijn. Zo kun je makkelijk neusharen trimmen en zelf je (hoofd)haar scheren. Hoewel ik dat laatste niet gebruik, is het ongetwijfeld handig voor veel andere. Een nadeel daarvan is dat je alle opzetstukken op je badkamer hebt liggen. Er wel een opzetstuk dat in hoogte verstelbaar is, dat is erg prettig. Ik vraag me wel af hoe lang de plastic opzetstukjes mee gaan als je ze telkens verwisselt.
Er is een handig zakje meegeleverd, de kwaliteit daarvan is echter niet om over naar huis te schrijven.

Pluspunten

• veel opzetstukken hij echt multi-inzetbaar is
  • prijs
  • prestaties

Minpunten

• veel opzetstukken die rondslingeren in je badkamer

Joey 25-10-2017

Zeer prettig apparaat

Een heel mooi en licht apparaat met super scherpe messen. Glijdt soepel door zowel de baard als de hoofdhuid. Ben de uitdaging aangegaan door het hele gezicht en hoofd te scheren echt een top product.

Pluspunten

• Handzaam
  • Scherpe messen
  • Met accu
  • Veel opzetstukken

hubert5 08-05-2018

Glijdt door de hoofdhuid???? Dat lijkt me eng en pijnlijk.....

Ben 24-10-2017

Makkelijk in gebruik en goede kwaliteit

De Philips Multigroom Series 3000 MG3740 ligt prettig in de hand, is makkelijk in gebruik en goed schoon te houden.

De bijgeleverde accessoires zijn ruim voldoende om te variëren in looks.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed schoon te houden
  • mooi design

cjmvanbeek 23-10-2017

Lekker licht en snel in gebruik.

Gebruik deze trimmer nu iets meer dan een maand. Fijn apparaatje. Voorals dat hij zo licht is bevalt mij heel erg. De kammer zijn goed schoon te maken onder de kraan.

Voor deze prijs gewoon een goed en practisch product.

Pluspunten

• Gewicht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet waterdicht

Valentao 20-10-2017

Goed apparaat

Een mooi grooming apparaat wat scherpe mesjes heeft. Ik krijg geen trekkerig gevoel en mijn baard scheer ik mooi gelijkmatig kort. Het design had wat moderner/spannender gemogen van mij maar zeker een goede kwaliteit/prijs verhouding! Een aanrader.
Voordelen:
- Scherpe mesjes
- Veel opzetstukjes
- Onder de douche te gebruiken (officieel niet waterdicht)
- Lange accuduur

Nadelen:
- Geen opberg display
- Introvert design

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Scherpe mesjes

Minpunten

• Geen opberg display
  • Introvert design

Rik 19-10-2017

TL;DR. Goed apparaat voor deze prijs, verstelbaar opzetstuk voor 3-7mm te gevoelig verstelbaar, dus scheren met eigen risico.

Ik heb de MG3740/15 nu een aantal weken in gebruik en het bevalt tot nu toe wel goed, alhoewel het apparaat 1 belangrijk minpunt heeft (zie laatste stuk review). Het compacte apparaatje wordt geleverd in een handige en compacte etui waar ook alle accessoires + oplader inpassen. De motor is erg krachtig (zeker voor deze prijscategorie) en ik gebruik het apparaat om mijn hele hoofd, inclusief snor en baard op verschillende lengtes te scheren. Erg handig hierbij is het precisie opzetstuk, waar je de contouren van je haarlijn goed mee kunt accentueren (dit is met een scheermesje of tondeuse vaak lastig zelf te doen), alhoewel je met dit opzetstuk wel meerdere keren over hetzelfde stuk moet gaan om het gewenste resultaat te krijgen. Verder ligt hij lekker in de hand en is het wisselen van de opzetstukjes ook gemakkelijk.
Een belangrijk minpunt van het apparaat ligt voor mij persoonlijk bij het opzetstuk die verstelbaar is tussen de 3-7mm. Met dit opzetstuk scheer ik mijn baard en snor op verschillende lengtes. Het verstellen doe je met een klein palletje aan de achterkant van het opzetstuk. Dit palletje is erg gevoelig, want het is nu een al aantal keer gebeurt dat ik, zonder het door te hebben, tegen het palletje aan stoot, waardoor deze plotseling korter scheert dan de bedoeling is. Erg irritant.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Slechte kwaliteit essentieel opzetstuk

kbabaei 18-10-2017

Perfecte prijs/kwaliteit

Ik heb de trimmer nu een tijdje in gebruik, en was blij verrast dat een trimmer met zo een lage prijs, zo veel kan.

Er zitten genoeg opzetstukken bij, en waarschijnlijk zul je niets tekort komen om je baard/kapsel goed te kunnen trimmen.

Het mesje is heel scherp, en de behuizing voelt goed aan. Niet zoals een Philips trimmer van 70 euro, maar perfect voor eentje onder de 40 euro. De batterij gaat lang genoeg mee, en tevens gaat het opladen snel.

Al met al ben ik heel blij met de trimmer, en raad ik het iedereen aan die voor een lage prijs een hele goede trimmer wil aanschaffen.

Een minpunt is het opbergtasje dat er bij zit. Deze voelt heel goedkoop aan, maar ik snap uit economische oogpunt dat Philips geen duurder tasje bij deze budget trimmer kan doen.

Pluspunten

• Prijs
  • Opzetstukken

Minpunten

• Opbergtasje

Robbert-jan 16-10-2017

prettig trimmen

prettige handvatting, niet een en al plastic maar het voelt degelijk in de handen.
verschillende opzet stukken geven veel mogelijkheden er werken goed!

Pluspunten

• veel opzet stukken
  • niet een en al plastic

Minpunten

• trimstand maximaal stand 8

Abdel 11-10-2017

Ik ben zeer tevreden over deze trimmer. Er zit genoeg opzet stukken bij om een perfect baard/ kapsel van te maken. Over de design is zeker overnagedacht, zit lekker in de hand, verder klein van formaat en handig om overal mee te nemen. Jammer dat er geen led op zit voor de batterij en je kan die niet onder de douch gebruiken. Maar overalgemeen is het een perfecte trimmer en zeker om aan te bevelen.

Pluspunten

• Mooie design
  • Genoeg opzet stukken
  • Zeer scherp

Minpunten

• Geen led voor batterij
  • Je kan die niet onder de douch gebruiken.

Mel 11-10-2017

Goed apperaat, ligt lekker in de hand

Ik heb de philips multigroom nu een paar weken in huis en het bevalt mij prima. Ik heb nog nooit zo een lekkere trimmer gehad en raad het ook aan iedereen aan!

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • meerdere opties

Minpunten

• batterij duur viel mij tegen
  • geen

Martijn van Dongen 04-10-2017

Goede baardtrimmer en tondeuse

Ik heb de tondeuse nu iets meer dan een week in gebruik en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ik gebruik hem voornamelijk om mijn nek te scheren (op de kortste stand) en mijn baard scheer ik bij met het daarvoor bedoelde opzet stuk. Het werkt prettig en snel. Voorheen gebruikte ik een andere baardtrimmer maar wanneer ik mijn nek hiermee trimde, had ik altijd wel last van wat pukkeltjes en was het niet zo glad als met deze tondeuse. Dit apparaat raad ik iedereen aan (alleen nog ervaring met het scheren van mijn baard).

Pluspunten

• Trimt de haren goed en snel
  • Fijne opzetstukken

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

schippersb 04-10-2017

Prima trimmer voor goede prijs

Ik ben zeer tevreden over deze trimmer. Wel vind ik dat er wel heel veel opzet stukken bij zitten. Je kunt ze bewaren in het zakje wat erbij zit, maar deze is niet van hele degelijke kwaliteit, hier kun je de trimmer ook niet goed in bewaren/beschermen. Ik mis een led die bij het opladen aangeeft of de batterij weer vol is. Jammer dat deze niet onder de douche kan. Wel een grote plus, is het design, hij ligt zeer fijn in de hand, wat het trimmen en scheren zeer prettig maakt.

• Prima trimmen

Minpunten

• Geen stevige hoes
  • Geen oplaad led
  • Niet voor onder de douche