Philips MULTIGROOM Series 3000 MG3740 - Reviews

Type/soort
scheer-, knip- en trimapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Blok 28-10-2017

Fijn stil en goed machientje

Prima scheer style apparaat met veel mogenlijkheden en verschillende opzetstukkken.
Ligt lekker in de hand. Zeer stil en batterij gaat lekker lang mee. Maar voor echt glad is er altijd nog het ouderwets scheermes.

• Goede batterij

Minpunten

• Opberg zakje voor hulpstukken

Dimi85 26-10-2017

Handig en veelzijdig toestel die doet wat ik er van verwacht

Dit toestel doet wat het moet doen. Snel en doeltreffend jou de look bezorgen die je op dat moment bevalt. Het toestel heeft een goede accuduur en is efficiënt. Het toestel dat ik vroeger had gaf mij vaak niet het resultaat dat gewenst was. Dit toestel voldoet meer dan voldoende aan mijn eisen. Ik kom vaak in contact met klanten en dan is een verzorgde uitstraling wel zeker aan te bevelen. Dankzij dit toestel is dit s morgens in een mum van tijd klaar en kunnen we weer fris de dag tegemoet.

Pluspunten

• Handige ergonomie
  • Accuduur
  • Veelzijdigheid accessoires

Minpunten

• Geen aanduiding resterende batterijduur

Domien 25-10-2017

Degelijk apparaat

Doet wat het belooft, ligt goed in de hand. Ik ben heel tevreden over dit product. Enige minpunt is het ontbreken van een opbergmogelijkheid voor de verschillende accessoires.

m 25-10-2017
  • Product gekregen

Prima multigroom; kan niet in de douche en veel opzetstukken

De MG3740 is echt een prima trimmer voor je baard en andere haren. Ik had achteraf graag een andere gehad omdat deze niet onder de douche kan. Dat vind ik echt een must. Daarnaast zijn er veel opzetstukken (9!!) meegeleverd. Dat kan handig zijn. Zo kun je makkelijk neusharen trimmen en zelf je (hoofd)haar scheren. Hoewel ik dat laatste niet gebruik, is het ongetwijfeld handig voor veel andere. Een nadeel daarvan is dat je alle opzetstukken op je badkamer hebt liggen. Er wel een opzetstuk dat in hoogte verstelbaar is, dat is erg prettig. Ik vraag me wel af hoe lang de plastic opzetstukjes mee gaan als je ze telkens verwisselt.
Er is een handig zakje meegeleverd, de kwaliteit daarvan is echter niet om over naar huis te schrijven.

Pluspunten

• veel opzetstukken hij echt multi-inzetbaar is
  • prijs
  • prestaties

Minpunten

• veel opzetstukken die rondslingeren in je badkamer

Davi 25-10-2017

goede ligging in de hand

Dit product was kleiner dan verwacht. Maar doet wel perfect wat het moet doen. En bij mij is dat mijn baard onder controle houden. Enkel de handleiding mocht iets duidelijker.
Maar zeker een aanradertje

Pluspunten

• duur baterij
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• handleiding

Joey 25-10-2017

Zeer prettig apparaat

Een heel mooi en licht apparaat met super scherpe messen. Glijdt soepel door zowel de baard als de hoofdhuid. Ben de uitdaging aangegaan door het hele gezicht en hoofd te scheren echt een top product.

Pluspunten

• Handzaam
  • Scherpe messen
  • Met accu
  • Veel opzetstukken

hubert5 08-05-2018

Glijdt door de hoofdhuid???? Dat lijkt me eng en pijnlijk.....

Ben 24-10-2017

Makkelijk in gebruik en goede kwaliteit

De Philips Multigroom Series 3000 MG3740 ligt prettig in de hand, is makkelijk in gebruik en goed schoon te houden.

De bijgeleverde accessoires zijn ruim voldoende om te variëren in looks.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed schoon te houden
  • mooi design

Ben1984 24-10-2017

Goede prijs-kwaliteitverhouding en makkelijk in gebruik

De Philips Multigroom heeft een mooi design en ligt bovendien prettig in de hand.

Zeer makkelijk in gebruik en schoonmaken is erg makkelijk en de bijbehorende accessoires zijn ruim voldoende!

Fl1p 23-10-2017

Prijs/kwaliteit ok

Toen ik de scheermachine uitpakte, was ik aangenaam verrast door de vele accessoires. Daarnaast was ik ook teleurgesteld: voor de meeste millimeters moest je een apart kammetje er op zetten. De kammetjes die te vergroten/verkleinen zijn, zijn dan weer superhandig. Ook fijn zijn de aparte opzetstukjes: een mini scheermachientje van nog geen cm breed om zeer fijn te kunnen scheren, een neustrimmer, en een standaard scheermes. Het zakje dat meegeleverd wordt is niet handig en ook niet stevig genoeg om alles in op te bergen. Een etui waar alle kammetjes apart in kunnen opgeborgen worden, leek me hier wel een pak handiger.
Na het eerste gebruik viel me vooral het lawaai op. Het scheermachientje/de tondeuse maakt vrij veel lawaai ten opzichte van andere scheermachientjes die ik al gebruikt heb. Het geeft een ratelend geluid. Het scheren zelf verloopt gewoon goed. Geen mankementjes, geen irritaties, gewoon zoals een scheermachine moet scheren. Ook gemillimeterd haar lijkt op alle plaatsen even lang te zijn.
Ook de meegeleverde adapter is niet te groot en is makkelijk aan te sluiten om de shaver op te laden.
Samengevat al bij al dus een fijn apparaatje voor zijn prijs met als topper het minischeermesje van nog geen cm groot en de meegeleverde neus-en oorhaartrimmer. Enkel jammer van het te eenvoudige opbergzakje en de vele aparte kammetjes.

Pluspunten

• Veel meegeleverde accessoires

Minpunten

• Opbergzakje van mindere kwaliteit
  • Veel aparte opzetkammetjes
  • Luid
  • Geen batterijweergave

cjmvanbeek 23-10-2017

Lekker licht en snel in gebruik.

Gebruik deze trimmer nu iets meer dan een maand. Fijn apparaatje. Voorals dat hij zo licht is bevalt mij heel erg. De kammer zijn goed schoon te maken onder de kraan.

Voor deze prijs gewoon een goed en practisch product.

Pluspunten

• Gewicht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet waterdicht

Valentao 20-10-2017

Goed apparaat

Een mooi grooming apparaat wat scherpe mesjes heeft. Ik krijg geen trekkerig gevoel en mijn baard scheer ik mooi gelijkmatig kort. Het design had wat moderner/spannender gemogen van mij maar zeker een goede kwaliteit/prijs verhouding! Een aanrader.
Voordelen:
- Scherpe mesjes
- Veel opzetstukjes
- Onder de douche te gebruiken (officieel niet waterdicht)
- Lange accuduur

Nadelen:
- Geen opberg display
- Introvert design

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Scherpe mesjes

Minpunten

• Geen opberg display
  • Introvert design

Rik 19-10-2017

Waar voor je geld

TL;DR. Goed apparaat voor deze prijs, verstelbaar opzetstuk voor 3-7mm te gevoelig verstelbaar, dus scheren met eigen risico.

Ik heb de MG3740/15 nu een aantal weken in gebruik en het bevalt tot nu toe wel goed, alhoewel het apparaat 1 belangrijk minpunt heeft (zie laatste stuk review). Het compacte apparaatje wordt geleverd in een handige en compacte etui waar ook alle accessoires + oplader inpassen. De motor is erg krachtig (zeker voor deze prijscategorie) en ik gebruik het apparaat om mijn hele hoofd, inclusief snor en baard op verschillende lengtes te scheren. Erg handig hierbij is het precisie opzetstuk, waar je de contouren van je haarlijn goed mee kunt accentueren (dit is met een scheermesje of tondeuse vaak lastig zelf te doen), alhoewel je met dit opzetstuk wel meerdere keren over hetzelfde stuk moet gaan om het gewenste resultaat te krijgen. Verder ligt hij lekker in de hand en is het wisselen van de opzetstukjes ook gemakkelijk.
Een belangrijk minpunt van het apparaat ligt voor mij persoonlijk bij het opzetstuk die verstelbaar is tussen de 3-7mm. Met dit opzetstuk scheer ik mijn baard en snor op verschillende lengtes. Het verstellen doe je met een klein palletje aan de achterkant van het opzetstuk. Dit palletje is erg gevoelig, want het is nu een al aantal keer gebeurt dat ik, zonder het door te hebben, tegen het palletje aan stoot, waardoor deze plotseling korter scheert dan de bedoeling is. Erg irritant.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Slechte kwaliteit essentieel opzetstuk

kbabaei 18-10-2017

Perfecte prijs/kwaliteit

Ik heb de trimmer nu een tijdje in gebruik, en was blij verrast dat een trimmer met zo een lage prijs, zo veel kan.

Er zitten genoeg opzetstukken bij, en waarschijnlijk zul je niets tekort komen om je baard/kapsel goed te kunnen trimmen.

Het mesje is heel scherp, en de behuizing voelt goed aan. Niet zoals een Philips trimmer van 70 euro, maar perfect voor eentje onder de 40 euro. De batterij gaat lang genoeg mee, en tevens gaat het opladen snel.

Al met al ben ik heel blij met de trimmer, en raad ik het iedereen aan die voor een lage prijs een hele goede trimmer wil aanschaffen.

Een minpunt is het opbergtasje dat er bij zit. Deze voelt heel goedkoop aan, maar ik snap uit economische oogpunt dat Philips geen duurder tasje bij deze budget trimmer kan doen.

• Opzetstukken

Minpunten

• Opbergtasje

Silles24 17-10-2017

De beste multigroom!

Ik ben zeer tevreden over het apparaat en gebruik nooit meer wat anders. Het werkt zeer goed en snel, doordat de mesjes zelfslijpend zijn heb je nooit meer de trekkerige gevoel wat ik bij andere apparaten wel had. Ik kan iedereen dit product aanbevelen!

Tom88 17-10-2017

Multigroom MG3740

Genoeg opzet stukken voor elk baardtype, scheerapparaat is redelijk klein maar ligt wel goed in de hand.

Groot minpunt is de slechte batterij welke het nog geen hele scheerbeurt het volhoud

Robbert-jan 16-10-2017

prettig trimmen

prettige handvatting, niet een en al plastic maar het voelt degelijk in de handen.
verschillende opzet stukken geven veel mogelijkheden er werken goed!

Pluspunten

• veel opzet stukken
  • niet een en al plastic

Minpunten

• trimstand maximaal stand 8

Maarten0810 15-10-2017

Multigroom met mooi design en vele opzetstukken

Het toestel scheert en trimt zeer fijn en aangenaam. Ik ervaar geen irritaties ondanks ikzelf hier redelijk gevoelig voor ben. Ook geeft de Multigroom geen trekkend gevoel en scheert zacht.
De neustrimmer is een pluspunt waardoor je niet weer met een extra toestel opgezadeld zit. Het precisie kopstuk is ook ideaal om rond de wenkbrauwen en onder de neus fijn bij te trimmen. Normaal is het toestel voor haar en gezicht, maar is naar mijn mening ook wel geschikt voor lichaamshaar bij te trimmen. De scheer en trim opzetstukken zijn voorzien om op verschillende lengte en in model te kunnen scheren. Voor mij zeker de titel All-in-one groomer waard en een geslaagd toestel waar ik dagelijks volop van geniet en gebruik van maak. Top groomer

• Afspoelbare opzetstukken

Minpunten

• Niet waterdicht

Jack123 13-10-2017

Top instapper

Sedert enkele weken mag ik de Philiphs Multigroom 3-reeks uitproberen. Persoonlijk heb ik graag mijn baard en snor kort getrimmed (1 à 2 mm). Mijn vorige toestel van Philips had enkel de mogelijkheid om vanaf 3 mm te trimmen. Ik was dus meer dan nieuwsgierig om te kijken wat de toegevoegde waarde van dit nieuwe toestel voor mij zou zijn.

Ik heb hieronder een korte samenvattig gemaakt van de plus- en minpunten, dat leest wat makkelijkers voor jullie. Deze punten gelden enkel voor de 3-reeks, met de andere toestellen heb ik geen ervaring.

Pluspunten:
+ Scherpe mensjes die de haartje vlot trimmen zonder haren uit te trekken.
+ Veel accessoires voor ieder type baard en snor.
+ Opbergzakje
+ Klein en licht in de hand.
+ Batterij gaat lang mee
+ Doet wat het moet doen.

Minpunten:
- Geen mogelijkheid om lichaamshaar te trimmen (andere modellen hebben dit wel, dus op zich geen direct minpunt)
- Opzetstuk van plastic moet op de trimmer geklikt worden. Lijkt dat de klemlipjes snel kunnen afbreken.
- Mijn vorig model had een ingebouwd zuigertje voor de haartjes. Dit model heeft dat niet waardoor de haartjes over de hele wasbak liggen. Een handdoek wil hier wel bij helpen.
- Vrij harde trilling van het motortje.
- Trimkop is rigide, waardoor het zich niet altijd even goed aanpast aan de vorm van je gezicht (bvb. bovenkant keel).

Kort samengevat: een simpel toestel dat doet wat het moet doen zonder veel overbodige franjes. Zoek je een toestel dat alles aankan, dan kijk je best voor een klasse hoger.

RubenC 11-10-2017

Degelijk Zwitsers zakmes

De verpakking van de MG3740/15 voldeed aan de verwachtingen. Alles was stevig ingepakt, zonder al te veel materiaal te gebruiken.
Bij het uitpakken was het meteen duidelijk dat het toestel zeer degelijk gebouwd was en gemaakt is voor lang mee te gaan.
Ergonomisch gezien is het een geweldig toestel, het ligt zeer goed in de hand en is niet te zwaar.

De batterij van de trimmer is in een 2-tal weken tijd nog niet plat geweest. De autonomie is dus super. Een minpuntje is dat je niet kan zien wanneer de batterij plat is, en dat je dus na een halve scheerbeurt ineens zonder batterij kan zitten.

Het scheren verloopt zonder haperingen met de verschillende opzetstukken, welke overigens zeer makkelijk te bevestigen zijn.
Ook de neus-/oorhaartrimmer was ik zeer tevreden van. Deze verwijderen de haren zonder enige irritatie.

Conclusie: een mooi, handzaam en stevig product. Ik ben zeer tevreden van de kwaliteit.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi
  • Alleskunner

Minpunten

• Goedkoop opbergzakje

Abdel 11-10-2017

Perfecte trimmer

Ik ben zeer tevreden over deze trimmer. Er zit genoeg opzet stukken bij om een perfect baard/ kapsel van te maken. Over de design is zeker overnagedacht, zit lekker in de hand, verder klein van formaat en handig om overal mee te nemen. Jammer dat er geen led op zit voor de batterij en je kan die niet onder de douch gebruiken. Maar overalgemeen is het een perfecte trimmer en zeker om aan te bevelen.

Pluspunten

• Mooie design
  • Genoeg opzet stukken
  • Zeer scherp

Minpunten

• Geen led voor batterij
  • Je kan die niet onder de douch gebruiken.