Philips MULTIGROOM Series 3000 MG3740 - Reviews

Beoordeling op basis van 11 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,9

Rik 19-10-2017 Product paar weken in bezit

Waar voor je geld

TL;DR. Goed apparaat voor deze prijs, verstelbaar opzetstuk voor 3-7mm te gevoelig verstelbaar, dus scheren met eigen risico.

Ik heb de MG3740/15 nu een aantal weken in gebruik en het bevalt tot nu toe wel goed, alhoewel het apparaat 1 belangrijk minpunt heeft (zie laatste stuk review). Het compacte apparaatje wordt geleverd in een handige en compacte etui waar ook alle accessoires + oplader inpassen. De motor is erg krachtig (zeker voor deze prijscategorie) en ik gebruik het apparaat om mijn hele hoofd, inclusief snor en baard op verschillende lengtes te scheren. Erg handig hierbij is het precisie opzetstuk, waar je de contouren van je haarlijn goed mee kunt accentueren (dit is met een scheermesje of tondeuse vaak lastig zelf te doen), alhoewel je met dit opzetstuk wel meerdere keren over hetzelfde stuk moet gaan om het gewenste resultaat te krijgen. Verder ligt hij lekker in de hand en is het wisselen van de opzetstukjes ook gemakkelijk.
Een belangrijk minpunt van het apparaat ligt voor mij persoonlijk bij het opzetstuk die verstelbaar is tussen de 3-7mm. Met dit opzetstuk scheer ik mijn baard en snor op verschillende lengtes. Het verstellen doe je met een klein palletje aan de achterkant van het opzetstuk. Dit palletje is erg gevoelig, want het is nu een al aantal keer gebeurt dat ik, zonder het door te hebben, tegen het palletje aan stoot, waardoor deze plotseling korter scheert dan de bedoeling is. Erg irritant.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Slechte kwaliteit essentieel opzetstuk

kbabaei 18-10-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte prijs/kwaliteit

Ik heb de trimmer nu een tijdje in gebruik, en was blij verrast dat een trimmer met zo een lage prijs, zo veel kan.

Er zitten genoeg opzetstukken bij, en waarschijnlijk zul je niets tekort komen om je baard/kapsel goed te kunnen trimmen.

Het mesje is heel scherp, en de behuizing voelt goed aan. Niet zoals een Philips trimmer van 70 euro, maar perfect voor eentje onder de 40 euro. De batterij gaat lang genoeg mee, en tevens gaat het opladen snel.

Al met al ben ik heel blij met de trimmer, en raad ik het iedereen aan die voor een lage prijs een hele goede trimmer wil aanschaffen.

Een minpunt is het opbergtasje dat er bij zit. Deze voelt heel goedkoop aan, maar ik snap uit economische oogpunt dat Philips geen duurder tasje bij deze budget trimmer kan doen.

• Opzetstukken

Minpunten

• Opbergtasje

Robbert-jan 16-10-2017 Product paar weken in bezit

prettig trimmen

prettige handvatting, niet een en al plastic maar het voelt degelijk in de handen.
verschillende opzet stukken geven veel mogelijkheden er werken goed!

Pluspunten

• veel opzet stukken
  • niet een en al plastic

Minpunten

• trimstand maximaal stand 8

Maarten0810 15-10-2017 Product paar weken in bezit

Multigroom met mooi design en vele opzetstukken

Het toestel scheert en trimt zeer fijn en aangenaam. Ik ervaar geen irritaties ondanks ikzelf hier redelijk gevoelig voor ben. Ook geeft de Multigroom geen trekkend gevoel en scheert zacht.
De neustrimmer is een pluspunt waardoor je niet weer met een extra toestel opgezadeld zit. Het precisie kopstuk is ook ideaal om rond de wenkbrauwen en onder de neus fijn bij te trimmen. Normaal is het toestel voor haar en gezicht, maar is naar mijn mening ook wel geschikt voor lichaamshaar bij te trimmen. De scheer en trim opzetstukken zijn voorzien om op verschillende lengte en in model te kunnen scheren. Voor mij zeker de titel All-in-one groomer waard en een geslaagd toestel waar ik dagelijks volop van geniet en gebruik van maak. Top groomer

• Afspoelbare opzetstukken

Minpunten

• Niet waterdicht

Jack123 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Top instapper

Sedert enkele weken mag ik de Philiphs Multigroom 3-reeks uitproberen. Persoonlijk heb ik graag mijn baard en snor kort getrimmed (1 à 2 mm). Mijn vorige toestel van Philips had enkel de mogelijkheid om vanaf 3 mm te trimmen. Ik was dus meer dan nieuwsgierig om te kijken wat de toegevoegde waarde van dit nieuwe toestel voor mij zou zijn.

Ik heb hieronder een korte samenvattig gemaakt van de plus- en minpunten, dat leest wat makkelijkers voor jullie. Deze punten gelden enkel voor de 3-reeks, met de andere toestellen heb ik geen ervaring.

Pluspunten:
+ Scherpe mensjes die de haartje vlot trimmen zonder haren uit te trekken.
+ Veel accessoires voor ieder type baard en snor.
+ Opbergzakje
+ Klein en licht in de hand.
+ Batterij gaat lang mee
+ Doet wat het moet doen.

Minpunten:
- Geen mogelijkheid om lichaamshaar te trimmen (andere modellen hebben dit wel, dus op zich geen direct minpunt)
- Opzetstuk van plastic moet op de trimmer geklikt worden. Lijkt dat de klemlipjes snel kunnen afbreken.
- Mijn vorig model had een ingebouwd zuigertje voor de haartjes. Dit model heeft dat niet waardoor de haartjes over de hele wasbak liggen. Een handdoek wil hier wel bij helpen.
- Vrij harde trilling van het motortje.
- Trimkop is rigide, waardoor het zich niet altijd even goed aanpast aan de vorm van je gezicht (bvb. bovenkant keel).

Kort samengevat: een simpel toestel dat doet wat het moet doen zonder veel overbodige franjes. Zoek je een toestel dat alles aankan, dan kijk je best voor een klasse hoger.

RubenC 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Degelijk Zwitsers zakmes

De verpakking van de MG3740/15 voldeed aan de verwachtingen. Alles was stevig ingepakt, zonder al te veel materiaal te gebruiken.
Bij het uitpakken was het meteen duidelijk dat het toestel zeer degelijk gebouwd was en gemaakt is voor lang mee te gaan.
Ergonomisch gezien is het een geweldig toestel, het ligt zeer goed in de hand en is niet te zwaar.

De batterij van de trimmer is in een 2-tal weken tijd nog niet plat geweest. De autonomie is dus super. Een minpuntje is dat je niet kan zien wanneer de batterij plat is, en dat je dus na een halve scheerbeurt ineens zonder batterij kan zitten.

Het scheren verloopt zonder haperingen met de verschillende opzetstukken, welke overigens zeer makkelijk te bevestigen zijn.
Ook de neus-/oorhaartrimmer was ik zeer tevreden van. Deze verwijderen de haren zonder enige irritatie.

Conclusie: een mooi, handzaam en stevig product. Ik ben zeer tevreden van de kwaliteit.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi
  • Alleskunner

Minpunten

• Goedkoop opbergzakje

Abdel 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte trimmer

Ik ben zeer tevreden over deze trimmer. Er zit genoeg opzet stukken bij om een perfect baard/ kapsel van te maken. Over de design is zeker overnagedacht, zit lekker in de hand, verder klein van formaat en handig om overal mee te nemen. Jammer dat er geen led op zit voor de batterij en je kan die niet onder de douch gebruiken. Maar overalgemeen is het een perfecte trimmer en zeker om aan te bevelen.

Pluspunten

• Mooie design
  • Genoeg opzet stukken
  • Zeer scherp

Minpunten

• Geen led voor batterij
  • Je kan die niet onder de douch gebruiken.

Mel 11-10-2017 Product paar weken in bezit

Goed apperaat, ligt lekker in de hand

Ik heb de philips multigroom nu een paar weken in huis en het bevalt mij prima. Ik heb nog nooit zo een lekkere trimmer gehad en raad het ook aan iedereen aan!

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • meerdere opties

Minpunten

• batterij duur viel mij tegen

FBZ 06-10-2017 Product paar weken in bezit

Messcherp & praktisch

Ik was verbaasd over de scherpte van de mesjes in vergelijking met de andere toestellen die ik ooit probeerde of nog heb. Mijn baardharen zijn nogal vrij stug, maar geen probleem voor deze jongen. Ook praktisch: dat zakje om alle scheerkoppen in op te bergen. Geen gedoe met houdertjes waar alles van af valt. Batterij gaat zeer lang mee. Top toestel!

Pluspunten

• scherpe mesjes
  • het zakje om op te bergen

Martijn van Dongen 04-10-2017 Product paar dagen in bezit

Goede baardtrimmer en tondeuse

Ik heb de tondeuse nu iets meer dan een week in gebruik en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ik gebruik hem voornamelijk om mijn nek te scheren (op de kortste stand) en mijn baard scheer ik bij met het daarvoor bedoelde opzet stuk. Het werkt prettig en snel. Voorheen gebruikte ik een andere baardtrimmer maar wanneer ik mijn nek hiermee trimde, had ik altijd wel last van wat pukkeltjes en was het niet zo glad als met deze tondeuse. Dit apparaat raad ik iedereen aan (alleen nog ervaring met het scheren van mijn baard).

Pluspunten

• Trimt de haren goed en snel
  • Fijne opzetstukken

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

schippersb 04-10-2017 Product paar weken in bezit

Prima trimmer voor goede prijs

Ik ben zeer tevreden over deze trimmer. Wel vind ik dat er wel heel veel opzet stukken bij zitten. Je kunt ze bewaren in het zakje wat erbij zit, maar deze is niet van hele degelijke kwaliteit, hier kun je de trimmer ook niet goed in bewaren/beschermen. Ik mis een led die bij het opladen aangeeft of de batterij weer vol is. Jammer dat deze niet onder de douche kan. Wel een grote plus, is het design, hij ligt zeer fijn in de hand, wat het trimmen en scheren zeer prettig maakt.

• Prima trimmen

Minpunten

• Geen stevige hoes
  • Geen oplaad led
  • Niet voor onder de douche