Philips MULTIGROOM Series 3000 MG3740 - Reviews

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Blok 28-10-2017

Fijn stil en goed machientje

Prima scheer style apparaat met veel mogenlijkheden en verschillende opzetstukkken.
Ligt lekker in de hand. Zeer stil en batterij gaat lekker lang mee. Maar voor echt glad is er altijd nog het ouderwets scheermes.

• Goede batterij

Minpunten

• Opberg zakje voor hulpstukken

Dimi85 26-10-2017

Handig en veelzijdig toestel die doet wat ik er van verwacht

Dit toestel doet wat het moet doen. Snel en doeltreffend jou de look bezorgen die je op dat moment bevalt. Het toestel heeft een goede accuduur en is efficiënt. Het toestel dat ik vroeger had gaf mij vaak niet het resultaat dat gewenst was. Dit toestel voldoet meer dan voldoende aan mijn eisen. Ik kom vaak in contact met klanten en dan is een verzorgde uitstraling wel zeker aan te bevelen. Dankzij dit toestel is dit s morgens in een mum van tijd klaar en kunnen we weer fris de dag tegemoet.

Pluspunten

• Handige ergonomie
  • Accuduur
  • Veelzijdigheid accessoires

Minpunten

• Geen aanduiding resterende batterijduur

Domien 25-10-2017

Degelijk apparaat

Doet wat het belooft, ligt goed in de hand. Ik ben heel tevreden over dit product. Enige minpunt is het ontbreken van een opbergmogelijkheid voor de verschillende accessoires.

m 25-10-2017
  • Product gekregen

Prima multigroom; kan niet in de douche en veel opzetstukken

De MG3740 is echt een prima trimmer voor je baard en andere haren. Ik had achteraf graag een andere gehad omdat deze niet onder de douche kan. Dat vind ik echt een must. Daarnaast zijn er veel opzetstukken (9!!) meegeleverd. Dat kan handig zijn. Zo kun je makkelijk neusharen trimmen en zelf je (hoofd)haar scheren. Hoewel ik dat laatste niet gebruik, is het ongetwijfeld handig voor veel andere. Een nadeel daarvan is dat je alle opzetstukken op je badkamer hebt liggen. Er wel een opzetstuk dat in hoogte verstelbaar is, dat is erg prettig. Ik vraag me wel af hoe lang de plastic opzetstukjes mee gaan als je ze telkens verwisselt.
Er is een handig zakje meegeleverd, de kwaliteit daarvan is echter niet om over naar huis te schrijven.

Pluspunten

• veel opzetstukken hij echt multi-inzetbaar is
  • prijs
  • prestaties

Minpunten

• veel opzetstukken die rondslingeren in je badkamer

Davi 25-10-2017

goede ligging in de hand

Dit product was kleiner dan verwacht. Maar doet wel perfect wat het moet doen. En bij mij is dat mijn baard onder controle houden. Enkel de handleiding mocht iets duidelijker.
Maar zeker een aanradertje

Pluspunten

• duur baterij
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• handleiding

Joey 25-10-2017

Zeer prettig apparaat

Een heel mooi en licht apparaat met super scherpe messen. Glijdt soepel door zowel de baard als de hoofdhuid. Ben de uitdaging aangegaan door het hele gezicht en hoofd te scheren echt een top product.

Pluspunten

• Handzaam
  • Scherpe messen
  • Met accu
  • Veel opzetstukken

Anoniem 25-10-2017

Goede tondeuse met goede scheerresultaten

Ik heb de tondeuse nu iets meer dan een week in gebruik en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ik gebruik hem voornamelijk om mijn nek te scheren (op de kortste stand) en mijn baard scheer ik bij met het daarvoor bedoelde opzet stuk. Het werkt prettig en snel. Voorheen gebruikte ik een andere baardtrimmer maar wanneer ik mijn nek hiermee trimde, had ik altijd wel last van wat pukkeltjes en was het niet zo glad als met deze tondeuse. Dit apparaat raad ik iedereen aan (alleen nog ervaring met het scheren van mijn baard).

Joey123 25-10-2017

Super product

Ben 24-10-2017

Makkelijk in gebruik en goede kwaliteit

De Philips Multigroom Series 3000 MG3740 ligt prettig in de hand, is makkelijk in gebruik en goed schoon te houden.

De bijgeleverde accessoires zijn ruim voldoende om te variëren in looks.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed schoon te houden
  • mooi design

Ben1984 24-10-2017

Goede prijs-kwaliteitverhouding en makkelijk in gebruik

De Philips Multigroom heeft een mooi design en ligt bovendien prettig in de hand.

Zeer makkelijk in gebruik en schoonmaken is erg makkelijk en de bijbehorende accessoires zijn ruim voldoende!

Fl1p 23-10-2017

Prijs/kwaliteit ok

Toen ik de scheermachine uitpakte, was ik aangenaam verrast door de vele accessoires. Daarnaast was ik ook teleurgesteld: voor de meeste millimeters moest je een apart kammetje er op zetten. De kammetjes die te vergroten/verkleinen zijn, zijn dan weer superhandig. Ook fijn zijn de aparte opzetstukjes: een mini scheermachientje van nog geen cm breed om zeer fijn te kunnen scheren, een neustrimmer, en een standaard scheermes. Het zakje dat meegeleverd wordt is niet handig en ook niet stevig genoeg om alles in op te bergen. Een etui waar alle kammetjes apart in kunnen opgeborgen worden, leek me hier wel een pak handiger.
Na het eerste gebruik viel me vooral het lawaai op. Het scheermachientje/de tondeuse maakt vrij veel lawaai ten opzichte van andere scheermachientjes die ik al gebruikt heb. Het geeft een ratelend geluid. Het scheren zelf verloopt gewoon goed. Geen mankementjes, geen irritaties, gewoon zoals een scheermachine moet scheren. Ook gemillimeterd haar lijkt op alle plaatsen even lang te zijn.
Ook de meegeleverde adapter is niet te groot en is makkelijk aan te sluiten om de shaver op te laden.
Samengevat al bij al dus een fijn apparaatje voor zijn prijs met als topper het minischeermesje van nog geen cm groot en de meegeleverde neus-en oorhaartrimmer. Enkel jammer van het te eenvoudige opbergzakje en de vele aparte kammetjes.

Pluspunten

• Veel meegeleverde accessoires

Minpunten

• Opbergzakje van mindere kwaliteit
  • Veel aparte opzetkammetjes
  • Luid
  • Geen batterijweergave

cjmvanbeek 23-10-2017

Lekker licht en snel in gebruik.

Gebruik deze trimmer nu iets meer dan een maand. Fijn apparaatje. Voorals dat hij zo licht is bevalt mij heel erg. De kammer zijn goed schoon te maken onder de kraan.

Voor deze prijs gewoon een goed en practisch product.

Pluspunten

• Gewicht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet waterdicht

cjmvanbeek 23-10-2017

Fijne compacte trimmer

Gebruik deze trimmer nu iets meer dan een maand en ben er erg tevreden over. Naast de goede prijs is hij vooral heel licht. Het resultaat is naar wens en hij is makkelijk schoon te maken.

Valentao 20-10-2017

Goed apparaat

Een mooi grooming apparaat wat scherpe mesjes heeft. Ik krijg geen trekkerig gevoel en mijn baard scheer ik mooi gelijkmatig kort. Het design had wat moderner/spannender gemogen van mij maar zeker een goede kwaliteit/prijs verhouding! Een aanrader.
Voordelen:
- Scherpe mesjes
- Veel opzetstukjes
- Onder de douche te gebruiken (officieel niet waterdicht)
- Lange accuduur

Nadelen:
- Geen opberg display
- Introvert design

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Scherpe mesjes

Minpunten

• Geen opberg display
  • Introvert design

Valentao 20-10-2017

Waar voor je geld!

De Philips multigroom is handig en praktisch in gebruik. Lekker scherpe mesjes wat je baard in elke moderne vorm en variatie kan scheren en/of bijhouden.

Voordelen:
- Scherp
- Makkelijk in gebruik
- Prijs /kwaliteitverhouding

Nadelen:
- Geen opbergstandaard voor het apparaat en mesje
- Design mag wat spannender

Rik 19-10-2017

Waar voor je geld

TL;DR. Goed apparaat voor deze prijs, verstelbaar opzetstuk voor 3-7mm te gevoelig verstelbaar, dus scheren met eigen risico.

Ik heb de MG3740/15 nu een aantal weken in gebruik en het bevalt tot nu toe wel goed, alhoewel het apparaat 1 belangrijk minpunt heeft (zie laatste stuk review). Het compacte apparaatje wordt geleverd in een handige en compacte etui waar ook alle accessoires + oplader inpassen. De motor is erg krachtig (zeker voor deze prijscategorie) en ik gebruik het apparaat om mijn hele hoofd, inclusief snor en baard op verschillende lengtes te scheren. Erg handig hierbij is het precisie opzetstuk, waar je de contouren van je haarlijn goed mee kunt accentueren (dit is met een scheermesje of tondeuse vaak lastig zelf te doen), alhoewel je met dit opzetstuk wel meerdere keren over hetzelfde stuk moet gaan om het gewenste resultaat te krijgen. Verder ligt hij lekker in de hand en is het wisselen van de opzetstukjes ook gemakkelijk.
Een belangrijk minpunt van het apparaat ligt voor mij persoonlijk bij het opzetstuk die verstelbaar is tussen de 3-7mm. Met dit opzetstuk scheer ik mijn baard en snor op verschillende lengtes. Het verstellen doe je met een klein palletje aan de achterkant van het opzetstuk. Dit palletje is erg gevoelig, want het is nu een al aantal keer gebeurt dat ik, zonder het door te hebben, tegen het palletje aan stoot, waardoor deze plotseling korter scheert dan de bedoeling is. Erg irritant.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Slechte kwaliteit essentieel opzetstuk

Rikv 19-10-2017

Waar voor je geld

kbabaei 18-10-2017

Perfecte prijs/kwaliteit

Ik heb de trimmer nu een tijdje in gebruik, en was blij verrast dat een trimmer met zo een lage prijs, zo veel kan.

Er zitten genoeg opzetstukken bij, en waarschijnlijk zul je niets tekort komen om je baard/kapsel goed te kunnen trimmen.

Het mesje is heel scherp, en de behuizing voelt goed aan. Niet zoals een Philips trimmer van 70 euro, maar perfect voor eentje onder de 40 euro. De batterij gaat lang genoeg mee, en tevens gaat het opladen snel.

Al met al ben ik heel blij met de trimmer, en raad ik het iedereen aan die voor een lage prijs een hele goede trimmer wil aanschaffen.

Een minpunt is het opbergtasje dat er bij zit. Deze voelt heel goedkoop aan, maar ik snap uit economische oogpunt dat Philips geen duurder tasje bij deze budget trimmer kan doen.

• Opzetstukken

Minpunten

• Opbergtasje

Silles24 17-10-2017

De beste multigroom!

Ik ben zeer tevreden over het apparaat en gebruik nooit meer wat anders. Het werkt zeer goed en snel, doordat de mesjes zelfslijpend zijn heb je nooit meer de trekkerige gevoel wat ik bij andere apparaten wel had. Ik kan iedereen dit product aanbevelen!

Tom88 17-10-2017

Multigroom MG3740

Genoeg opzet stukken voor elk baardtype, scheerapparaat is redelijk klein maar ligt wel goed in de hand.

Groot minpunt is de slechte batterij welke het nog geen hele scheerbeurt het volhoud