Tefal SV8111 Express Power SV8111 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV8111 Express Power SV8111 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

v**2@o**k.com 18-10-2023

Grote waterbak 1.8 ltr kannje lekker lang mee strijken, stoomstoot in verschillende niveaus te regelen. Ligt niet zwaar in de hand. Kortom ik zou hem iedereen aanraden.

m**n@h**l.com 07-09-2023

Super apparaat

Ik ben super blij met dit apparaat. Het is inmiddels al mijn tweede !!
Ik kan niet meer zonder. Ik bestel dan ook direct dezelfde een ander strijkijzer kan hier niet tegen op

Pluspunten

• Strijkt en stoomt zonder moeite

b*******@c******** 22-08-2023

Voor mij alleen een Tefal

Van de vorige Tefal stoomgenerator heb ik na jaren van trouwe dienst afscheid van genomen. Daarom wederom voor een Tefal stoomgenerator gekozen. Via kieskeurig kwam de SV8111 als beste uit. Direct na ontvangst staan strijken. In één woord fantastisch. Echt een aanrader.

Pluspunten

• snel warm
  • makkelijk ontkalken
  • goed in de hand

Minpunten

• nog niets gevonden

s*****@c********** 28-07-2023

Aanrader!

Deze Tefal SV8111 is een heel fijne stoomgenerator! Er zitten niet veel intstellingen op, dus daar kan je weinig aan fout doen. Eco, normaal en Max voor als je een flinke berg kleding wilt gaan strijken.
Ideaal is ook dat je verschillende soorten stof probleemloos kunt strijken. Hier ging het bij mij nog wel eens fout…. oeps!
De watertank van 1,8 liter is groot! Na het gebruik kan je de kabels mooi opbergen in de open gedeelten van dr stoomgenerator zodat alles netjes compact opgeborgen zit voor je het geheel wegzet in de kast.
Al met al een fijn product, zeker een aanrader!

Pluspunten

• Ideaal product
  • Locksysteem handig

Minpunten

• Groter dan normaal strijkijzer

r**********@o*********** 26-07-2023

Zeer tevreden

Fijne en redelijk compacte stoomstrijkijzer.
In zijn totaal niet zwaar en makkelijk te dragen met het vergrendelknopje aan de voorkant.
Buiten de mooie uitstraling is het apparaat makkelijk schoon te maken en te houden.
Doet perfect wat het moet doen en strijkt de kreukels er direct uit in combinatie met het stomen waarbij het niet heel veel water verbruikt.
Stelt zelf zijn warmte in per kledingstuk zodat je niet meer hoeft te vrezen voor een te warme strijkbout.
Vind als enige nadeel dat de waterbak vrij zwaar / moeilijk los te trekken is en dat is niet fijn als je weinig kracht in je handen hebt. ook het ledlampje op de strijkijzer is vrij fel maar is uit te zetten.
verder ontkalking instructie is simpel en makkelijk uit te voeren. Netsnoer is ook lang genoeg en hangt niet in de weg. al met al zeer tevreden over het product.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Strijkbout nooit te heet voor de kledingstukken
  • Makkelijk te dragen met het slot aan de voorzijde

Minpunten

• Waterbak moeilijk los te trekken

y******@h****** 20-07-2023

Compact op te bergen stoomgenerator

Het is een heel overzichtelijk apparaat. Er zit een aan-/uitknop op en verder zijn er maar drie standen om te strijken, Eco, Normal en Max. Na het aanzetten gaat de Led lamp aan en middels drukken op de Mode knop is de gewenste strijkinstelling te kiezen en dan begint hij te verwarmen. Eenmaal op temperatuur, wat vrij snel is, hoor je een piepje. Het strijken gaat erg fijn en gemakkelijk en de stoom is middels het indrukken van een knop ook heel simpel te bedienen. Ook de watertank is makkelijk te vullen en opmerkelijk is dat er 1,8L water in kunnen. Wat ik persoonlijk erg fijn vind is dat er een inkeping is om het stroomkabel op te bergen in het gedeelte waar ook de watertank zit en dat men de strijkbout zo vast kan zetten dat het complete apparaat zo compact op te tillen is als een handtas of koffer. Ik raadt hem zeker aan

Pluspunten

• Compact op te bergen
  • Snel op temperatuur
  • Waterreservoir 1.8 liter
  • Overzichtelijk door drie strijkstanden
  • Stroomkabel in het apparaat op te bergen

d*******@h********** 19-07-2023

Super Stiomgenerator

Ik heb de Tefal Express Power Stoomgenerator SV8111 ontvangen om te mogen testen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de stoomgenerator.

Hier de positieve en negatieve punten van de stoomgenerator.
Positief:
*Het apparaat warmt snel op
*Je hebt de keuze om het lampje wat boven op het handvat zit aan of uit te zetten, waardoor het ook zichtbaar is wanneer de stoomgenerator is opgewarmd.
*Zodra het apparaat is opgewarmd kun je gelijk beginnen met strijken en komt de stoom er ook gelijk uit. Je hoeft dus niet te wachten.
*Het waterreservoir is lekker groot waardoor je of verschillende kleine wasjes ermee kunt strijken of 1 hele volle wasmand ermee weg strijkt.
*Er zit vooraan de stoomgenerator een hendel en daarmee zet je de strijkijzer ermee op slot en kan je het apparaat handig optillen om het te verplaatsen.
*Er zit een diep vakje aan de zijkant van het apparaat en daarin kan de stroomkabel worden opgebergt.

Negatief:
*als je de stoomgenerator gebruikt om te strijken en je laat de knop los, dan genereert het apparaat nog enkele seconden stoom, waardoor de behuizing vochtig wordt als je het apparaat terug zet.
*De knop die je in drukt om stoom te genereren vindt ik persoonlijk iets te zwaar, maar dat komt omdat ik artrose in mijn handen heb en dan is langstrijken op een gegeven moment pijnlijk. Het zou geweldig zijn als dat nog aangepast zou kunnen worden!

Al met al een heerlijke stoomgenerator waar je makkelijk kleding mee weg strijkt en geweldig resultaat levert!

Pluspunten

• Genereert gelijk stoom
  • Is snel opgewarmd
  • Lichtje om te zien of het apparaat is opgewarmd
  • Groot water reservoir
  • Hendel om de strijkijzer vast te zetten

p***************@g******** 18-07-2023

Opvallend maar handig design.

Bij het uitpakken verrast de stoom generator met zijn opvallende design, het is soms wat vervreemd maar je denkt wel van "Dit is handig, zo valt het in ieder geval niet zo snel om". Iets minder handig gedesigned is de waterbak ,deze is een beetje lastig te verwijderen en niet eenvoudig te vullen met water. Een bijvul klepje/tuitje was misschien wat handiger geweest.

Erg handig is het "lock" mechanisme wat gebruikt kan worden voor transport of om in ons geval te voorkomen dat het ijzer van de basis station valt. De stoom generator is relatief snel warm, maar eenmaal warm strijk het als een zonnetje. De verschillende stoom standen helpen enorm om de juiste hoeveelheid stoom af te geven

De "Auto off" functie is echt geweldig, nooit meer nadenken of je het strijkijzer wel uitgezet hebt. Een ander handigheidje is de led verlichting in het ijzer, wanneer je in donkere ruimte strijk en geen direct licht hebt op het strijkijzer is het led lampje erg handig. Deze is eventueel uit te zetten maar het lampje bevalt zo goed dat deze altijd aan staat.

Pluspunten

• Stoom
  • Auto off
  • Lock functie

Minpunten

• Moet aan gezet worden
  • Beetje onhandig reservoir

e**********@g******** 18-07-2023

zeer uitgebreide stoomgenerator

Na alles een klein beetje te hebben uitgezocht begonnen met strijken, of te wel gewoon vullen met water, 1;8 liter dus veel, aanzetten en er verschijnt een groot stuk verlichting bovenop de strijkijzer, dit zal heel handig z’n in de avond, en binnen de kortste keren hoor ik een geluid dat hij klaar is, wat heel prettig is als je net als ik, alles tegelijk doet, heb hem op de stand gezet voor moeilijke stoffen en je hoeft helemaal niet na te denken over temperatuur, heerlijk, strijken gaat goed en heerlijk veel stoom, nadat ik klaar was met strijken en afgekoeld dan water eruit en opbergen, wat bij deze ook fijn is, stekker kan er netjes in worden geborgen. Ik ben erg blij met deze strijkgenerator en raad deze zeker aan .

Pluspunten

• licht bovenop
  • past veel water in
  • snel op temperatuur
  • betaalbaar
  • water toevoegen tijdens het strijken

d*********@h********** 18-07-2023

Fijn product

Ik heb het product mogen ontvangen om te testen en ik vind het een fijn product. Er is veel over te leren en het is even kijken hoe alles werkt maar hij is over het algemeen gewoon erg prettig. Ben er nog niet zo handig mee zoals ik dat graag zou willen maar dat komt nog wel! Ben er tot nu toe erg enthousiast over.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Laat geen vlekken achter

Minpunten

• Veel te leren

Tibba 17-07-2023

Heerlijk strijken

Dit is mijn eerste stoomunit, hiervoor gebruikte ik een simpele strijkijzer zonder stoomunit. Wat een verademing is dit apparaat. Strijken gaat sneller en strakker en de waterreservoir is groot genoeg zodat het niet telkens bijgevuld hoeft te worden. Ook ligt de strijkijzer lekker in de hand.

Enige minpunt is dat ik de waterreservoir niet open kreeg. Pas na het kijken van een video, kreeg ik de bak met wat kracht open.

Minpunten

• Waterreservoir zit strak