Philips 7000 Series XC7055/01 Steelstofzuiger Aqua

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 Series XC7055/01 Steelstofzuiger Aqua op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

RickUitMestreech 25-02-2024

Fijne stofzuiger

De stofzuiger kwam in een grote doos waarin alle hulpstukken zaten.
Alles wat je nodig hebt zit er al in.
Opladen van de accu was eenvoudig, gewoon stekker in stopcontact en inpluggen.
Stofzuiger is niet zwaar en beweegt makkelijk over laminaat en matten.
Door de ingebouwde lampjes kun je zien waar stof licht, ook overdag want ze zijn behoorlijk fel.
Op hoogpolig tapijt ( twee centimeter lange draden) ging het stroever en kon ik alleen achterwaarts zuigen, en dat ging ook wel goed.
Je kunt er ook mee dweilen, kwestie van reservoir vullen, vloer reiniger erin en dweilen.
Resultaat was prima want opveegdoek was behoorlijk vuil.
Als je hem als kruimeldief gebruikt kun je ook je trap ermee zuigen.
Accu was voldoende om 4 kamers te zuigen en er was nog power over, ik weet niet hoelang de capaciteit zo blijft want ik gebruik hem pas twee weken.
Legen van stofreservoir ( grote inhoud ) is kwestie van knop indrukken en afsluiter eruit trekken.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stofreservoir
  • hulpstukken
  • gewicht

Minpunten

• aan de dure kant

k******@u********* 22-02-2024

Mooie, degelijke en krachtige stofzuiger

Ik was erg benieuwd of een accu stofzuiger ons huis met 4 mensen en een hond aankon. De XC7055 is dit zeker gelukt. De accu gaat lang genoeg mee om onze benedenverdieping van 80m2 in 1 keer te zuigen. Dat er geen snoer is die je altijd in de weg zit en die je een paar keer moet verplaatsten is sowieso al een hele vooruitgang. Daardoor pak je hem ook veel sneller voor een tussendoor klusje.

Ik heb heb nog maar een paar weken maar hij voelt heel degelijk aan en volgens mij is de kwaliteit gewoon goed. De verlichting in de zuigmond laat al het vuil oplichten zodat je niks laat liggen. In de hulpstukken zit zelfs verlichting!

Met deze stofzuiger kun je ook dweilen. Dit zou voor mij geen reden zijn om voor deze stofzuiger te kiezen maar ben toch aangenaam verrast. Het werkt eigenlijk best prima. Even water toevoegen en in de tijd dat je normaal zuigt heb je nu gelijk gedweild.

Al met al ben ik heel tevreden met de mogelijkheden en kwaliteit van deze stofzuiger.

Pluspunten

• verlichting
  • veel hulpstukken
  • zuigen en dweilen tegelijk

Minpunten

• geen houder voor hulpstukken

Realfood 20-02-2024

makkelijk erbij te pakken

Verrassend fijn apparaat om makkelijk te pakken. Mijn eigen stofzuiger is sindsdien, onaangeraakt in de kast. Hij heeft drie standen en in turbo is hij na 20 minuten helemaal leeg. Dat red ik niet in mijn huis. Dus op eco kan ik mijn huis met gemak wél helemaal stofzuigen. Dat hij snoerloos is, is echt een verademing. We hebben hem snel opgehangen in de kast, zodat hij daar ook in opgeladen kan worden. Het zou nog fijner en completer zijn, als er ook een klein ophangsysteem bij zou zitten voor alle accessoires. Het apparaat is ook kleiner in elkaar te zetten voor handzaamheid op de trap of vliering of kruipruimte. We hebben alles gestofzuigd, wat al in jaren niet was gedaan. De dweiloptie laat te wensen over. Een waterbakje, verbonden via magneten. Tsja, alleen eventueel handig als je alleen vooruit zuigt. Ik hou het apparaat alleen voor stofzuigen. Handig transparant stofreservoir. Je weet precies hoeveel stof je in huis hebt en wanneer je hem moet legen.

Pluspunten

• 120m2 in ecostand
  • transparant stofreservoir
  • kan goed plat onder bank of kast

Minpunten

• haren en draden blijven in zuigmond zitten
  • dweilfunctie

Brabander1992 18-02-2024

Fijne steelstofzuiger!

Na een uitgebreide testperiode kunnen we vol vertrouwen zeggen dat de nieuwe stofzuiger een uitstekende keuze is. De zuigkracht is buitengewoon goed en de verschillende opzetstukken zijn van onschatbare waarde, vooral voor het reinigen van meubels en trappen. Een handige eigenschap is de automatische detectie van verschillende oppervlakken, wat het stofzuigen aanzienlijk vereenvoudigt. De LED-lampjes bieden een handige manier om de schoonmaakresultaten te controleren. Hoewel de accuduur redelijk is, kan de batterij soms sneller leeg raken dan verwacht, vooral bij lage percentages. Het dweilsysteem werkt effectief en het feit dat je kunt stofzuigen en dweilen tegelijkertijd is echt een pluspunt. Hoewel de stofzuiger iets zwaarder is dan traditionele modellen, is dit niet storend. Het ontbreken van stofzuigerzakken is ook een groot voordeel. Over het algemeen zijn we zeer tevreden en raden we deze stofzuiger zeker aan vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie.

Pluspunten

• Draadloos
  • Lampjes
  • Dweilfunctie

Minpunten

• Lengte oplaadkabel
  • Accu

Yvon 68 17-02-2024

Bevalt goed zeker een aanrader

ik heb het product getest,
ik ben er erg tevreden over wij hebben een huisdier en waren erg benieuwd of deze goed de haren van onze hond kon opzuigen.
door de lampjes voorin zie je duidelijk waar er nog haren of zand ligt op de vloer een echte aanrader! de opvang bak is ook groot genoeg hier kan ik echt wel 3 dagen mee doen voordat het geleegd moet worden.
kortom ik ben tevreden! zuigt goed, accu gaat lang mee en het dweilen is ook zo gebeurd.
even de honden poten van het laminaat dit werk goed niet te nat en het is zo droog.
ook de opzet stukken zijn voorzien van verlichting, waardoor je ook op de bank goed kan zien of je alles goed schoon hebt, echt handig voor alle naadjes en kiertjes.
in het display word ook duidelijk aangegeven welke stand je kan gebruiken, ook kan je hier de verlichting mee instellen hoe helder je het wilt, in de avond heeft het soms net teveel licht.
maar dan kan ik het dus goed dimmen zodat het minder is.
filters zijn ook goed schoon te maken met huisdieren, dat vonden wij wel erg belangrijk.
tot nu toe een aanrader!

Pluspunten

• dweilen
  • goede zuigkracht

Minpunten

• wat lastiger om op de lader te hangen

p************@h********** 24-11-2023

Ik heb deze steelstofzuiger een paar weken mogen testen. In de eerste plaats is het een erg mooi ontworpen stofzuiger, met veel gebruiksgemak. De zuigkracht is uitstekend, in een huis met twee langharige honden wordt bij ons minstens dagelijks gestofzuigd en werkelijk alle haren en stof pakt de stofzuiger op. Geen gedoe met zakken, is de opvangbak vol dan klik je hem makkelijk los om leeg te gooien. Het stof filter houdt kleinstof tegen. De dweilfunctie is een leuke gadget maar niet echt handig. Stof pakt de stofzuiger uitstekend mee en dweilen betekent met dit apparaat een beetje achter de borstel aan vegen. Echt dweilen moet met een echte dweil. De stofzuiger is wat zwaar, maar dat is even wennen. De hulpstukken zijn handig, en gebruik als kruimelzuiger werkt goed maar daar is ie wel wat zwaar voor.

TanjaP 22-11-2023

Verrassend goed, behalve de dweilfunctie

Ik heb dit product mogen testen. Een steelstofzuiger is nieuw voor mij en ik vind dit echt zoveel fijner! Ik pak deze veel sneller, geen gedoe met snoer, heel handig. In het begin moest ik wel wat wennen aan het gewicht, deed pijn aan m’n arm maar na korte tijd was ik er aan gewend. Als kruimeldief heb ik hem niet vaak gebruikt. Het meeste keek ik uit naar de dweilfunctie maar die valt wel echt tegen. Het is geen dweilen te noemen namelijk, het is alleen een nat doekje die over de vloer gaat en niet schoonmaakt. En je krijgt er helaas ook maar 1 doekje bij. Het lampje op de stofzuiger vind ik echt een hele fijne toevoeging, je ziet alles! De zuigkracht is ook helemaal prima. Heb m standaard op turbo staan en de accu gaat hier ook lang genoeg mee om alles te stofzuigen. Philips mag de gebruiksaanwijzing wel wat duidelijker maken. De meeste hulpstukken heb ik nog niet heel veel gebruikt dus kan ik weinig over zeggen. Over de stofzuiger ben ik heel enthousiast maar het dweilen dus niet.

Pluspunten

• Lampje
  • Zuigkracht past zich aan aan ondergrond
  • Geen snoer
  • Zuigkracht

Minpunten

• Dweilen werkt niet
  • Maar 1 doekje
  • Gebruiksaanwijzing niet duidelijk

s***************@h********** 22-11-2023

Als stofzuiger top, dweil is matig.

Deze steelstofzuiger en dweil in één roept gemixte gevoelens bij mij op. Dit komt omdat ik de dweilfunctie helaas vind tegenvallen. Je zou namelijk moeten kunnen stofzuigen en dweilen tegelijk maar in de praktijk is dit helemaal niet fijn. Daardoor doe ik het toch na elkaar. Dus eerst stofzuigen en daarna dweilen. Dit zorgt ervoor dat je niet op tijd bespaard, dit had ik wel gehoopt. De zuig functie is daarin tegen wel heel erg goed! Het heeft mij echt verbaasd hoe goed hij de zuigkracht aanpast per oppervlakte. De lamp helpt ook erg goed om al het vuil te zien. Met alles accessoires kun je makkelijk verschillende plekken schoonmaken, en hem ook omtoveren tot kruimeldief. Ik ben dus vooral positief over dit apparaat als stofzuiger.

Pluspunten

• Krachtige zuigfunctie
  • Accessoires

Minpunten

• Dweil

m*****@o********** 22-11-2023

Steelstofzuiger met ontzettend goede zuigkracht

Ik heb dit product mogen testen en ben zeer tevreden over de stofzuiger. De dweilfunctie vind ik een minder succes.

De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en kan lang met z'n batterij mee. De verlichting maakt stof goed zichtbaar. De verlichting zit zelfs op accessoires, heel handig!

Ik vind niet alle accessoires even nuttig. Ik heb de accessoires vooral gebruikt om de bank goed schoon te maken en dat werkt echt goed! Als losse kruimeldief vind ik hem wel vrij zwaar, zeker als je in de hoogte wil werken om spinnenwebben weg te halen.

Het dweilen voelt meer als een doekje dat achter de stofzuiger aan gaat. Doordat het er alleen achter zit kun je niet echt heen en weer stofzuigen, maar alleen vooruit.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • Lange batterijduur
  • Verlichting

Minpunten

• Dweilfunctie
  • Zwaar als je hem als kruimeldief gebruikt

Nijntje 19-11-2023

Enthousiast!

Wat ben ik enthousiast over deze steelstofzuiger! Door het ophang systeem makkelijk in gebruik en altijd een opgeladen stofzuiger. Ik pak het geregeld door de dag heen om even snel de kruimels die de kinderen achter laten op te zuigen. Door de led verlichting zie je werkelijk alles. Ook de bank, trap en kleine kieren heb je zo schoon door de accessoires. De batterij gaat echt lang mee. Op normale stand gaat die zeker 50-60 min mee. Genoeg om alles te doen. Hij ligt iets zwaar in de hand maar dit heb je al snel met een steelstofzuiger. Alles is ook makkelijk schoon te maken en te legen.