Philips 8000 Series XC8057/01 Steelstofzuiger Aqua Plus

• Test panel 8 nov 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 Series XC8057/01 Steelstofzuiger Aqua Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Vinccin 23-11-2023

Krachtige steelstofzuiger

De Philips 8000 steelstofzuiger hebben wij de afgelopen weken mogen testen. De stofzuiger werkt fijn en vinden wij niet zwaar. Het licht op de zuigmond van de onderkant van de stofzuiger is perfect. Zo kan je ook onder bank goed zien wat je opzuigt. Ook de dweilfunctie is erg fijn en werkt goed. In turbo stand kan je +/- 25 minuten stofzuigen, maar die turbostand is vaak niet nodig. Op een lage stand werkt de steelstofzuiger ook goed. Er worden diverse borsteltjes meegeleverd, voor o.a. de stoffen bank te stofzuigen, op meubels en tussen kussens of achter de radiator. Een erg fijne steelstofzuiger.

Pluspunten

• Handzaam
  • makkelijk zuigen en dweilen
  • Veel accessoires

Minpunten

• Op turbo stand 28 minuten zuigen
  • Goede stofzuiger, maar relatief duur.

p********@g******** 22-11-2023

Een tegenvaller

Het product een aantal weken mogen testen. Mijn verwachtingen waren hoog. Helaas viel het enorm tegen. Stofzuiger ziet er mooi uit en is niet te zwaar. Maar de accu is (te)snel leeg helaas. Ook de dweil en zuig combinatie werkt niet optimaal het is aan te raden toch eerst stof te zuigen en dan te dweilen. Het dweilen zelf gaat wel goed, doet wat ie moet doen en druppelt niet na o.i.d.
Er zitten wel een hoop handige accessoires bij.
Als laatste de prijs, deze is aan de hoge kant.
Conclusie voor mij is dat het een leuk apparaat is voor erbij, maar de 'normale' stofzuiger blijft toch de betere keuze.

Pluspunten

• Accessoires
  • Lichtgewicht
  • Dweil

Minpunten

• Accu
  • Zuig dweil combi
  • Prijs

d***********@g******** 22-11-2023

Eindelijk een product die doet wat het beloofd. Vanuit de rolstoel kan ik hem goed bedienen en hij is niet te zwaar. Dweilen doet die ook goed. Ik krijg in 30 minuten niet alles voor elkaar maar mijn energie kan dat ook niet aan. Dus ik doe het huis in delen stofzuigen en dweilen. Er zitten veel hulpstukken bij.

BartM 20-11-2023

Verbaasd door een uitblinker in (prijs)klasse!

Graag testen we regelmatig nieuwe produkten, alleen al bekend te zijn met de huidige mogelijkheden van dit soort apparaten. Deze steeltoestel is er zo eentje die ons de afgelopen weken dat we hem mochten testen bijzonder positief verrast heeft. Oehs en Aahs zogezegd, al startend bij het uitpakken van de nette doos (mooi verpakt, stijlvol design van het apparaat, vele extra onderdelen die later helpend bleken te zijn voor het gericht bereiken van moeilijk bereikbare plekken én een extra dweil en filter als reserve onderdelen). Maar vervolgens, bij het aanzetten van het apparaat... werden we aardig verrast (níet per se in positieve zin) door de hoeveelheid kruimels en haartjes die het lampje aan de voorkant van de stofzuiger zichtbaar maakte, tot onze verbazing. Het is dat dit apparaat qua budget niet meteen onze eerste keus geweest zou zijn, we bemerkten al snel wél wat je met al onze overige zuigers tot nu toe gemist hadden: een uitstekende zuigkracht (zeker op turbo stand) en (na ook nog eens met een goed gevuld waterreservoir te hebben kunnen dweilen) een daadwerkelijk gevoel van écht schoon! Je moet wél een beetje tegen lawaai kunnen (want een gesprek voeren tijdens het turbo zuigen zit er niet echt in) maar vervolgens heb je ook wat... Een uitblinker! Voor wie het kan... aanschaffen maar!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Ruim waterreservoir
  • Lampje voorzijde confronterend
  • Extra onderdelen
  • Dweil én stofzuiger

Minpunten

• Volume
  • Turbo modus kost accu

MauriceH 18-11-2023

Verrijking van het schoonmaken!

Een elegante stofzuiger die het bijzonder praktisch maakt om direct te stofzuigen en te dweilen. Hierdoor is het niet nodig om eerst uitgebreid te stofzuigen voordat je aan het dweilen begint; met dit apparaat kun je beide taken gelijktijdig uitvoeren! De batterijduur op de Eco- en neutrale standen is ruim voldoende, en de zuigkracht is krachtig. Ondanks zijn kracht is het apparaat lichtgewicht, wat het manoeuvreren en gebruik extra comfortabel maakt. In de turbostand gaat de batterij weliswaar snel leeg, maar deze stand is niet altijd noodzakelijk. De diverse handige opzetstukken voorzien in al je behoeften. Ik heb het genoegen gehad om dit efficiënte product te mogen testen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • batterijduur
  • gewicht

Minpunten

• stofbak is beetje onhandig