Miele Complete C2 Black Pearl

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Complete C2 Black Pearl op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

M***************@t***** 14-04-2023

Slechte kwaliteit van onderdelen

Na 2 jaar zijn pistool handgreep en zuigmond allemaal kapot. Plastic vervormd en breekt af. Heel slechte kwaliteit!

Minpunten

• Zuigmond kapot binnen 2 jaar

Marjolein Smit 07-01-2021

Mieke compact c2

Zoals altijd koop ik miele, altijd degelijk en sterk. Maar deze stofzuiger😩 maakt herrie en op de stofzuigermond zit een metaal wat je laminaat verwoest. Nu ben ik verplicht om een nieuwe mond te kopen van minimaal 60 euro. Niet gewend van Miele. Stofzuiger zelf ook een beetje goedkoop plastic.

Minpunten

• Stofzuigermond
  • Goedkoop plastic

R. Hofman 07-02-2020

Geen geschikt apparaat voor tapijt

Deze stofzuiger nu een paar weken in gebruik. De zuigmond heeft erg veel problemen met stoffen vloerbedekking. Gaat erg stroef en zwaar. Heb de twee plastic strips er al uitgehaald waardoor het wel iets beter ging. Zijwaards bewegen is ook erg lastig, kan alleen voor en achteruit. Op harde vloeren gaat het daarentegen erg licht waardoor je denkt zou het wel voldoende opzuigen. Miele zou er goed aan doen de gladheid van de zuigmond te verbeteren zodat hij soepel over het tapijt glijd.

EL 19-09-2019

Zeer slechte zuigmond! Niet te vergelijken met voorganger

Ik heb de Complete C2 black stofzuiger nu net 2 jaar en de zuigmond is al aan alle kanten kapot.
Borsteltjes zijn al bijna versleten, dus bij bijv. een houten vloer zal deze krassen achter laten. Wij hebben een tegelvloer, dus is minder slijtage gevoelig. Ook de bevestiging is al kapot en moet regelmatig provisorisch aan elkaar gemaakt worden. Uiteraard allemaal net buiten de garantie. Ook is het ronde borsteltje (accesoire) al kapot (blijft ronddraaien). De Complete is absoluut niet vergelijkbaar met zijn voorganger welke ik zeker 13 jaar heb gehad. Deze heb ik aan mijn moeder gegeven voor de boven verdieping. Ik denk dat ik deze om ga ruilen met de C2.
Voldoet dus absoluut niet aan de "Miele standaard" zoals ik gewend ben

Minpunten

• Zuigmond snel kapot/versleten
  • ronde borstel was snel kapot

Siesa 25-09-2017

Waardelose stofzuigermond

Voor ons inmiddels onze 4e Miele stofzuiger, " The Black Pearl".
Nou het is inderdaad een zwarte parel wat een ellendig ding.
Contact opgenomen met de service dienst van Miele waar ik te horen kreeg dat de stofzuigermond te vies was wat werd vast gesteld aan de hand van een wazige foto.
Maar wat blijkt, de standaard stofzuigermond welke bij de pearl geleverd word is niet geschik voor laminaat en houten vloeren. Ow?? Waar dan wel voor?
Maw, ik heb 200 euro betaald voor een apparaat wat niet geschikt is waar het voor bedoeld is.
Stofzuigen.
99% van de Nederlanders heeft laminaat o.i.d in zijn huis.
Uitgelegd aan de telefoon en de jammer dan medeling van de service medewerker.
Mijn laatste Miele geweest dat kan ik wel vertellen.

Pluspunten

• Kleur is mooi.

Minpunten

• Maakt herrie met zuigen bij het mind stuk
  • Giert bij het heen en weer halen over de grond

rovar 14-09-2017

Toch niet zo degelijk

We hebben hem nu een jaar. Binnen twee weken was de motor kapot. Kan een productiefoutje zijn, en binnen garantie gerepareerd. Nu een jaar verder met allemaal gebreken. Er zitten twee sleuven in om de telescoop in te schuiven, deze zijn allebei al stuk. Verder is het knopje afgebroken waarmee je de telescoop in hoogte kunt stellen. De telescoop kon vanaf het begin af aan al niet goed inschuiven; hij slaat in de langste stand op slot en met geen mogelijkheid meer los te krijgen. De hoogglanskleur ziet er na een jaar ook niet meer uit; allemaal schrammen en kleurt nu dof. Nu doen wij er niet echt lomp mee hoor, maar bij normaal gebruik zou een Miele echt niet zo snel moeten slijten. Er is gewoon niet goed over nagedacht. En goedkoop plastic. Echt een domper deze stofzuiger.

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• niet degelijk
  • zwaar

Officiele reactie van Miele 20-09-2017

Beste Rovar,

Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over uw Miele stofzuiger. We zouden dit graag verder bespreken met u. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens naar webcare@miele.nl te sturen zodat we contact met u kunnen opnemen?

Alvast bedankt.

Miele Webcare

Margret en Yvonne 08-12-2016

Fijne stofzuiger

Goede stofzuiger voor een redelijke prijs... en fijn alle accessories in de bak.
En je weet er is geen betere..........

A. Bax 04-12-2016

Krachtige zuiger

Een hele mooie en krachtige stofzuiger met heel veel gebruiksgemak zeer en soepel wendbaar wat ook heel belangrijk is.
Na 18 jaar plezier van de oude Miele wordt het nu eens tijd voor een nieuwer model.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Accessoires
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Vrij korte kabel

pell26 01-05-2016

goede stofzuiger

Ik had eerst de miele parket. Deze heeft het helaas 6 jaar uitgehouden. Niet wat ik verwacht van Miele. Nu deze maar genomen omdat hier nog een krachtige motor in zit 1600 watt. In de nieuwere zit 800 watt ,toch jammer die regelgeving vanuit Brussel.
Zekere voor het onzekere genomen en deze sterke zuiger genomen.

katootje uit Leeuwarden 29-12-2015

Jaren lang Miele stofzuiger gehad. Na de laatste heb ik een ander merk gekocht. Deze was na 3 jaar volledig af. Toch maar weer een Miele. Supergoede stofzuiger. Licht in gewicht. Snoerlengte is voldoende. Nu is stofzuigen weer een makje.

Bennie 18-12-2015

Wij hebben al een jaar als 10 een soort gelijke stofzuiger van miele. En die doet het nog goed. Alleen begint die meer lawaai te maken dus vandaar de nieuwe die lekker stil is. (nu is die met pensioen en hoeft die alleen nog in de slaapkamers dienst te doen)Wij vinden het een super stofzuiger. We gebruiken hem erg veel voor bedrijf en huishouding en is niet kapot te krijgen.
Heb hem via internetshop.nl besteld en is netjes op afspraak geleverd.

jangerrits 18-05-2015

Prima prijs/kwaliteitverhouding. Nu 3 maanden in mijn bezit. Gewoon goede stofzuiger, snoerlengte is voldoende, zuigkracht ook meer dan voldoende.