stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de stofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Angela 17-02-2019

Geschreven voor: stofzuiger

Nu bijna 2 jaar in ons bezit.
Aangeschaft op aanraden van de verkoper in de Mediamarkt. Dit apparaat zou uitstekend zijn met 3 katten en een hond..allemaal langharig..😒

Na 3 maanden begaf het roterende kruimelzuiger opzuigstuk het...gebeld en netjes een nieuwe gekregen.
Weer wat later ging dit onderdeel weer stuk. Weigerde te draaien dus nutteloos. Weer gebeld..weer nieuwe gehad.
Toen op een mooie zomerdag zei het roterende grondzuigopzetstuk..doe het zelf maar..
Weer gebeld..nieuwe gekregen.
Voor de duidelijkheid..na elke zuigbeurt reinig ik de borstels..haal ik de haren eruit.
Wil ik gisteren mijn bank stofzuigen omdat er met 4 verharende terroristen een vachtje over hangt weigert de roterende handzuiger...weer...😤

Uiteindelijk mijn oude vertrouwde Miele weer uit de kast getrokken. Deze is dan wel niet zo wendbaar of draadloos..maar laat me nooit in de steek.
Mijn conclusie..nooit geen Dyson meer!

zs 14-04-2016

Batterij na 2 jaar en 2 maanden al dood en niet intensief gebruikt.

Geschreven voor: stofzuiger

We hebben nu de DC62 ruim 2 jaar in bezit en hebben deze regelmatig gebruikt en op zich naar redelijke tevredenheid.
Het opzuigen van kleine harde korreltjes zoals bijvoorbeeld hagelslag gaat niet helemaal soepel (de korrels schieten weg).
Wel kan je makkelijk onder de bank komen en is hij goed wendbaar.
Wat me nu na ruim 2 jaar gebruik (2 a 3x in de week een paar minuten gebruiken, soms wat langer) erg tegenvalt is dat de batterij helemaal dood is en vervangen dient te worden voor maar liefst 89 euro (bij Dyson zelf). Bij een webshop kan je overigens ook een originele kopen voor 60 euro.
Dat ze geen eeuwige garantie kunnen geven op iets als een batterij dat begrijp ik. Maar dat een dergelijk onderdeel toch redelijk snel op is en vervangen moet worden voor deze prijs stuit mij tegen het lijf.
Maar wellicht is dat het verdienmodel wel bij Dyson.
Vandaar deze review om u hiervoor te waarschuwen.

Vonkie 27-07-2015
Geschreven voor: stofzuiger

Ik wilde niet gelijk na een week een reactie geven, deze stofzuiger nu 7 maanden in gebruik.
De zuigkracht is prima te noemen, maar dan wel samen met de roterende borstel. Zonder dit hulpstuk is het een gewone ordinaire kruimeldief, niets meer en niets minder.
Dit stofzuigertje geprobeerd in de auto met de andere hulpstukken, bijna de tuin in gesmeten. ..WAARDELOOS. Daarna de gewone stofzuiger maar gepakt.

Stofopvang bakje lijkt groot, maar is zeer beperkt in de stof opvang.
En je moet met een draadje de stofvlokken bovenin weg zitten halen, uiteraard kan je ook het stofbakje verwijderen, maar gaat zo onhandig. Er is meer aandacht besteed aan het design dan functionaliteit.

Soms gaat de stofzuiger aan uit, aan uit enz. Dit duid er op dat het filter te laat is schoongemaakt. Na het schoonmaken werkt de machine weer. Echter na drie dagen weer aan/uit aan/uit, dan maar weer het filter schoonmaken.
En na een paar dagen weer het zelfde probleem, ik heb met een lucht compressor de boel schoon geblazen, en nu werkt het apparaat weer.
Vermoedelijk oorzaak is, dat dit zuigertje geen fijne kruiden zoals peper, of paprika kan op zuigen. De eerste keer dat dit zuigertje de hik kreeg, heb ik de helpdesk gebeld.
Ik kan u vertellen, dat ik vreselijke chagrijnige vrouw aan de telefoon kreeg

Het positieve punt is dat je dit zuigertje makkelijk pak, en doet zijn werk met de bovengenoemde zuigmond, binnen huis goed zijn werk. En uiteraard, het voordeel, dat je geen snoer achter je aan moet slepen.

Heb je last van je lucht wegen, denk aan COPD dan zijn mijns inziens alle zakloze stofzuigers af te rade.

Ben je een design freak, dan moet je deze kopen, anders zijn andere merken net zo goed….uitgeprobeerd bij andere. De prijs is veel te hoog, dat het zuigertje van kunststof is zal ik niet over zeuren, dat wist ik voor aankoop. Je ziet ze ook in de winkel staan, dus achteraf hierop terug komen is een beetje vreemd.

DairyBeat 08-08-2014
Geschreven voor: stofzuiger

Ik onderschrijf de 1e review betreffende de degelijkheid van deze stofzuiger, want het voelt en ziet er wel heel licht en plastiekachtig uit, vooral afgezet tegen de hoge prijs ervan. Dus voor duurzaamheid geef ik voorlopig een 6, mocht dat over de tijd mee- of tegenvallen, dan meld ik mij weer...

Verder is het echter wel een prima krachtige stofzuiger met goede prestaties, makkelijk en handig in gebruik, licht in gewicht, snoerloos (accu) en met handige onderdelen (Up Top type).

Ik eindig met een opmerking van mijn vrouw: "Had ik deze maar al 20 jaar geleden in huis gehad!"
DairyBeat 31-07-2018

Ik heb deze Dyson nu 4 jaar, voor onze slaapkamers boven heb ik een half jaar later er nog een gekocht.

Na 3,5 jaar moest ik voor de eerste de accu vervangen, er een gekocht met grotere capaciteit voor minder dan 60,00.

Onlangs begon die na het aanzetten gelijk weer uit te gaan, en dat continue. Alles volledig schoongemaakt: het stofreservoir, ook de gedeeltes waar je enkel met een tandenborstel bij kunt. De borstel zelf, er uit halen met een muntstuk, en vooral de buis onder van het borstelstuk, dat zat potdicht met opgehoopt stof, nu werkt die weer prima!

Dus ondanks dat die wat kwetsbaar lijkt, valt het met de duurzaamheid ook wel mee...!

Beachviewer 08-07-2014
Geschreven voor: stofzuiger

Zag deze stofzuiger bij vrienden die er enthousiast over waren. Zuigprestaties zijn goed maar het is wel een stofzuiger voor erbij. Helaas had ik de stofzuiger s'avonds niet goed bekeken.
Wat mij zeer tegen valt is de plastic kwaliteit. Het plastic vertoont verkleuringen en fijne streepjes van de spuitmal die je 20 jaar geleden in hele goedkope plastic artikelen ook tegen kwam.

De slechte gebruikte dikte van het plastic materiaal zal ook een korte levensduur betekenen. Geeft niet als het apparaat 80 of 100 euro kost maar in dit geval 340 euro betaald.
Vergelijk het met een " ouderwetse" Miele stofzuiger en je weet wat ik bedoel. Dikker en hoogwaardiger plastic.
Denk dat Dyson een zeer hoge winstmarge op dt product heeft gezien de kwaliteit.
Ook een tekortkoming was het ontbreken van schroeven en pluggen om de bevestiging aan de muur op te hangen.
Bij een simpele Blokker handstofzuiger zitten er wel pluggen etc bij.
Dus beste geinteresseerde koop geen Dyson steelstofzuiger want hij is te duur voor de slechte kwaliteit.
Als deze kapot gaat komt er toch weer een Miele. Beter ook voor de werkgelegenheid in Europa:)

JCM Oerlemans 03-12-2013
Geschreven voor: stofzuiger

Een oplaadbare en dus snoerloze stofzuiger die ook nog een licht in gewicht is.
Hoog vermogen die met een maxi knop nog krachtiger is.
Neemt weinig ruimte in beslag door het ophang systeem.
Ideaal voor de trap en auto.
Ik vind het een onderscheidend apparaat en wil niets anders meer!

NienkeS 24-10-2013
Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb de Dyson DC62 nu een kleine maand in huis en ben erg enthousiast over deze kruimeldief+. Hij hangt bij ons in de keuken en ik gebruik m dagelijks om even snel te keuken/kamer te zuigen. Hij is net zo krachtig als onze stofzuiger! Ons dochtertje maakt altijd een gezellige rotzooi van het eten. Met de dyson DC62 heb ik de vloer in een paar minuten weer schoon. Hij doet t ongeveer een kwartier achter elkaar - daarna moet ie weer in de oplader maar dat is ruim voldoende voor de kleine klusjes waar ik m voor gebruik. Het enige verbeterpunt is dat lange haren zich vastdraaien in de stofzuigerkop. Dit is overigens wel eenvoudig te verwijderen.