FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
22 kg

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jilt jongsma 18-11-2017

Geen kilometerteller daardoor een 5

Ik vind fiets prima, is stabiel, robuust fiets echt goed. Het enige wat ik aan deze fiets mis en waar ik mij niet bewust van was toen ik bestelde hij heeft geen snelheidsmeter. Dit vind ik heel teleurstellend.een simpele kilometerteller was voldoende geweest

Sietske 07-11-2017

Spinfiets Race Magnetic Pro

Een geweldige spinfiets! Geen lawaai, goede instellingsmogelijkheden voor lange mensen qua hoogte van zadel en stuur, goed en stevig frame. En makkelijk in elkaar te zetten.

Pluspunten

• hoogte verstelbaar voor lange mensen
  • zadel kan naar voren en achteren
  • weinig/geen lawaai

Minpunten

• het zadel gaat soms iets heen en weer

Solide spinningfiets 04-11-2017

Solide en stille spinningfiets

Spinningfiets ziet er niet allen erg professioneel uit maar is ook van professionele kwaliteit. Staat erg stevig en is geruisloos. Prima aankoop

Pluspunten

• Geruisloos
  • Solide

Minpunten

• Stuur had iets kleiner gek7nd

Rob 26-09-2017

Fijne, geruisloze en stabiele spinningbike

Fiets is makkelijk in elkaar te zetten met het bijgeleverde gereedschap. Fiets is super stabiel en geruisloos. De magnetische weerstand fietst heerlijk, weerstand komt er heel geleidelijk bij. Lang getwijfeld tussen de Home en Pro uitvoering, maar uiteindelijk toch gekozen voor de Pro uitvoering doordat de pedalen clips en SPD hebben (home alleen clips) en het geringe prijsverschil. Voor een klein beetje meer heb je een zwaardere fiets met SPD pedalen. Enige minpuntje is dat de mindere uitvoeringen (home en basic) wel een trainingscomputer hebben en deze duurdere versie niet.

Pluspunten

• Makkelijk in elkaar te zetten
  • Geruisloos
  • Magnetische weerstand
  • Zeer stabiel
  • SPD pedalen

Minpunten

• Geen trainingscomputer

Henk 14-09-2017

Zeer stabiel, erg stoere spinningfiets

Gekozen voor deze spinningfiets vanwege zijn stabiliteit, magneetrem en V-belt aandrijving. Hierdoor is de fiets inderdaad fluisterstil. De fiets is prima af te stellen en de montage is een fluitje van een cent. Kortom voor de prijs een hele goede spinningfiets.

Pluspunten

• zeer stabiel
  • heel stil
  • magneetrem werkt prima
  • mogelijkheid traingscomputer aan te sluiten

Minpunten

• onderarm steuntjes op het stuur

Perfecte naamgeving (doet z'n naam alle eer aan 12-09-2017

perfect en overzichtelijk, niet te missen wat je wilt weten.

dit product is wat ik verwacht heb, wat prijs betreft tegenover het verwachtingspatroon is het geld wat ik betaald heb meer dan waard. Vooral het stuur het tijdritstuur bedoel ik, het is of je buiten fietst op de racefiets, anderhalf uur spinnen op deze fiets is zo voorbij, het instellen van de zwaarte van het fietsen gaar perfect, heb hem nu 3 dagen zou de fiets voor geen geld weer missen.

Pluspunten

• Je kunt de juiste houding/zwaarte aannemen
  • tijdritstuur is eveneens perfect
  • hij fietst geruisloos
  • je kunt de muziek zeer goed horen

Minpunten

• helemaal niets op aan te merken

Canyon 11-09-2017

TOP Spinningfiets

kenmerken: stabiel, stil en compact met traploos opdraaien van de weerstand.
Sport thuis wanneer JIJ dit wilt net als in de sportschool, maar dan zonder geerger en mankementen a/d fiets. Top prijs-kwaliteit verhouding!!

Pluspunten

• stabiel
  • prijs
  • stil
  • verplaatsbaar
  • compact

Minpunten

• spd-pedalen wat stroef in het begin

Olaf 09-09-2017

Stabiel en stevige spinningbike

Hele fijne spinningbike, mooie kwaliteit en prijsverhouding. Voldoende standen en handig voor verschillende type fietsschoenen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Mooie design
  • Stil in gebruik
  • Mooie kwalitatieve afwerking

Minpunten

• Nog niet ontdekt

stijn vandamme 08-09-2017

top product

super spinning ervaring met onze nieuwe spin bike. de combinatie met het Club Virtual pakket maakt het razend interessant. De magnetische weerstand doet wat we ervan verwacht hadden en maakt het fietsen realistischer. eveneens top service.
zeker een aanrader voor wie wil spinnen, maar moeilijk de weg naar de fitness vindt.

Pluspunten

• makkelijk verstelbaar
  • makkelijk verplaatsbaar
  • simpele montage

Minpunten

• fietscomputer moet erbij kocht worden

Marian 05-09-2017

Stoere spinningbike

Fijne spinningbike, trapt super d.m.v. regelbare magnetische weerstand, zeer stabiel.
Voor kleine mensen zoals ik (1.58m) past de fiets net. Op de minimale stand/afstand van het zadel tot het stuur gaat het nèt, maar mijn voorkeur zou zijn nog iets dichterbij. Dus of het zadel of het stuur dichterbij in kunnen stellen.

Pluspunten

• weerstand magnetisch regelbaar
  • uiterlijk
  • stabiel

Minpunten

• armsteunen op het stuur hoeven voor mij niet
  • bidonhouder aan frame ipv op het stuur
  • minimale afstand zadel tot stuur iets te ver

Sardo 04-09-2017

Super spinningbike

Als spinningsinstructeur deze fiets gekocht om er mijn lessen mee uit te werken. Goede afstelmogelijkheden en weerstand is super in te stellen wel is meteen merkbaar dat trapas iets breder is maar daar is niks mee.Even aan wennen

Pluspunten

• Weerstand goed in te regelen
  • Stabiele fiets
  • Zadel en stuur goed in te stellen

Minpunten

• Weet ik nog niet

Voorde 12-07-2017

Spinningsfiets

Diverse producten hebben we al bij betersport gekocht met name voor de goede service. Nu een spinningsfiets die wij veel gebruiken. Aanbeveling was race magnetic pro. De fiets is degelijk, makkelijk in te stellen en de computer display is volledig en duidelijk.

D 12-07-2017

Robuust, geruisloos en soepele fiets

We hebben de fiets pas een weekje in huis en bevalt uitstekend. Hiervoor hadden we de Kettler Ergoracer, een hele uitgebreide fiets waarbij ik juist de manuele weerstandknop enorm miste. De fitbike werkt precies zoals je van een spinningbike verwacht. De weerstandknop werkt zeer prettig en voelt net als de rest van de fiets robuust aan. Ook in staande/klimpositie is de fiest enorm stabiel (geen vervelende wiebel zoals vaak het geval is) dit is echt een voordeel. Het stuur voelt prettig aan en heeft dankzij het materiaal een fijne grip, ook als je handen bezweet zijn. De fiets goed verstelbaar, het zadel en stuur kunnen zowel in hoogte als in afstand van elkaar verzet worden. Ik heb de app nog niet getest, maar lijkt me wel ook echt de moeite waard. Ben eerst even begonnen met de 20 minutes workout sessies op YouTube. Leg mijn telefoon nu op het middenstuk van het stuur wat prima werkt en door het materiaal ook goed blijft liggen maar kan me voorstellen dat een extra telefoon/tablethouder wel prettig is. Het zadel zit prettig al is het smalle deel/de punt wel iets smaller dan het schuifsysteem eronder waardoor je er met je benen langs zou kunnen schuren. Wij hebben dit zelf opgelost door het schuifdeel om te draaien zodat de brede kant daarvan achter zit. Al met al enorm tevreden over deze fiets!

Pluspunten

• Robuust
  • Geluidloos
  • Eenvoudig te verstellen
  • Fijn materiaal stuur

Minpunten

• Zadelpunt vrij smal

Sammy.Schoonhoven 10-06-2017

Prachtige fiets !

Fiets is erg stabiel, goed instelbaar op ieders lengte, leuk programma via app, neemt weinig ruimte in.

Pluspunten

• door iedereen te gebruiken
  • stevig

Frans 29-05-2017

Spinningbike "Fit-Bike" Race Magnetic Pro (super!)

Ik was al lange tijd op zoek naar een goede en stevige professionele spinningfiets. Een die vergelijkbaar is met die van de sportschool. Deze vond ik uiteindelijk via de site van BetterSport. Deze FitBike is in een woord super. Oerdegelijk en tegelijkertijd een schitterende fiets om te zien. Hij is voorzien van de laatste ontwikkelingen zoals V-belt, magnetische weerstand (onderhoudsvrij), zware 22 kg vliegwiel en daarbij fluisterstil. Hij fiets super! Voorafgaand was de uitleg en voorlichting door Bettersport top. Dat geldt overigens ook voor de snelle levering aan huis.

Pluspunten

• professionele fiets
  • oerdegelijke en tegelijkertijd mooi om te zien
  • fietst top en fluisterstil
  • heel compleet

Basenellis 08-05-2017

Degelijke fiets, professionele uitstraling

Prima spinningfiets, voelt en ziet er kwalitatief hoogwaardig uit.
Ongeveer gelijkwaardig aan fietsen in de sportschool.
Goed verstelbaar voor verschillende lichaamslengtes.
Vrijwel geruisloos door magnetische weerstand en riemaandrijving.
Klein beetje speling op het stuur.

Pluspunten

• Gewicht/ stabiliteit
  • Trappers met click- en riempedalen
  • Verstelbaarheid

Minpunten

• Standaard geen fietscomputer bijgeleverd

Cees 05-05-2017

Solide en makkelijk te monteren spinningbike

Ik vind het een geweldige prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb voor deze spinningbike gekozen omdat hij qua kwaliteit niet onder doet voor veel duurdere merk bikes met magnetische weerstand. Ik ben 1,96m en 120 kg maar deze bike kan mij makkelijk aan, bij iedere dag intensief trainen. Hij komt niet van zijn plaats, gaat niet schudden, je zakt niet door het zadel heen. Je moet alleen niet veel langer zijn dan 1.96 want dan is de hoogste stand van het zadel te laag. De fiets is bijzonder gemakkelijk te monteren door middel van het bijgeleverde gereedschap. Hij fietst geruisloos stil; hoe hard ik ook train, de gezinsleden horen er helemaal niets van, terwijl we in een gehorig huis wonen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Geruisloos
  • Makkelijk te monteren
  • Geschikt voor zware mensen

Roderick 28-02-2017

Bijhorende trainingscomputer kan je hartsag niet registreren

Spinnigfiets voldoet heel goed,jammer dat men trainingscomputer iBiking aanprijst niettegenstaande dat die je hartslag niet ziet. Ik dacht dat dit een must was voor het trainen.

Pluspunten

• Stabiel en stil

Minpunten

• Geen hartslagmeting met trainingscomputer

Bouman 21-02-2017

Goede stabiliteit belangrijk voor Spinningfiets

Deze fiets is gemaakt van stevige materialen en heeft grote mate van stabiliteit, waardoor goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeer geruisloos door magneetweerstand. Prima aankoop.

Pluspunten

• stabiliteit frame
  • geruisloos
  • zadel

Dennis 21-02-2017

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Goeie fiets alles erop en eraan zadelhoogte goed instelbaar, stuur goed instelbaar, weerstandsknop rechtsom is zwaarder linksom lichter stabiele fiets hij valt niet om. als alles in ingesteld zit er geen spelling op zadel en stuur

Pluspunten

• stuur goed instelbaar geen spilling
  • zadel goed instelbaar geen spilling
  • weerstand goed instelbaar
  • robuuste fiets