FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
22 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ger 30-01-2018

Stille spinning bike

Mooie stille spinningbike welke goed stevig op de grond staat en makkelijk op de gewenste ‘hoogte’ te zetten

Pluspunten

Minpunten

• Geen computer

Dre 18-02-2018

Prima/degelijk kwaliteit

Enkele reviews bekeken, en vergeleken en ik kwam bij deze fitbike uit
Gemaakt van degelijk materiaal.
Kreeg hem thuisbezorgd en heb hem alleen in elkaar gezet, met tweeën was wel handiger, maar alleen is goed te doen
Duidelijke handleiding bij

Tevens bij deze aanschaf heb ik een fitbike trainings Comp met borstband bij gekocht
En een ipad houder met een abonnement op een personal trainer van club virtual

Het laatste is zeker een aanrader als je alleen wilt gaan spinnen en het geeft je een drive, om te spinnen

Pluspunten

• Ipad houder met abonnement club virtual
  • Degelijk materialen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Gerard 17-02-2018

Goede sterke kwaliteit spinningfiets

Makkelijk te monteren en zeer gebruiksvriendelijke spinningfiets, nog geen negatieve punten ontdekt.

Sven Hartmans 17-02-2018

Extra tijd om te spinnen, niet meer naar de gym

Ikzelf spin al enkele jaren in de sportschool, omdat ik alleen maar gebruik maak van een speedbike in combinatie met clubvirtual ben ik op zoek gegaan naar een spinfiets voor thuis. Via CLubvirtual kwam ik uit bij de Home Magnetic Pro, dit mede door de review van Evert zelf. Wat ik erg belangrijk vind is een stevige bike met een flink vliegwiel en deze heb ik gevonden. De fiets heeft een behoorlijk gewicht welke hem zeer stevig maakt, ik beuk erop los maar de bike blijft stevig op de vloer staan. Ook ben ik erg blij met een verstelbare magnetische weerstand, ideaal om zwaar, en dan bedoel ik ook echt zwaar te kunnen trainen. De weerstand is soepel en kan met kleine beetjes worden aangepast, van lekker soepel tot echt zwaar (600 watt) Ook ben ik erg blij met de aandrijving, de bike is fluisterstil. Ikzelf spin op zolder maar mijn 3 jarig zoontje kan gewoon lekker doorslapen wanneer ik in de avond ga sporten, je hoort hem bijna niet! Ik heb de fiets nu 6 weken en train 3 keer per week 65 minuten per keer en heb tot nu toe geen enkel minpunt kunnen ontdekken. Wat ik ook erg gaaf vind aan de bike, de kleuren! Zwart met geel, echt super gaaf deze look. Zelf heb ik nog LiveStrong kleding en ik moet zeggen het is een match. De zadel is lekker comfortabel en echt wel geschikt om 2 stevige lessen mee te volgen. Het stuur is ook top, elke handpositie kan gemaakt worden en tevens kun je een fijne tijdritpositie aannemen. De bike is ook compleet verstelbaar, dus ideaal voor grote en kleine sporters. Binnen no time pas je alles aan, ook hier nog geen minpunten kunnen vinden. Tot nu toe heb ik nog geen moment spijt gehad van deze aankoop, alleen het naar de zolder toe brengen was een beetje zwaar. Maar hij staat daarom super stevig. De pootjes kun je trouwens fijn verstellen zodat de bike altijd waterpas staat. Al bij al, zoek je een top spinfiets om thuis lekker te kunnen knallen voor de goeie eerlijke prijs? Zoek niet verder en ga voor de Home Magnetic Pro. En voor dat ik het vergeet, de pedalen zijn meteen geschikt voor de SPD spinschoenen.

Pluspunten

• Looks!
  • Extreem stil
  • Zwaar vliegwiel
  • Mooi groot stuur voor alle handposities
  • Fijn stevig race zadel

Dennis 16-02-2018

top kwaliteit

echt een geweldige spinningbike! De magnetische weerstand werkt super. En door zijn gewicht is het een zeer stabiele bike. Ik heb hem nu een aantal weken, en zit er graag op.
Als ik toch iets zou moeten aangeven wat minder is, dan is dat de bevestiging van de fietscomputer (die je er apart bij moet kopen), en de plaats van de bidonhouder.
Maar zeker een aanrader als je een top spinningbike wil aanschaffen voor een zeer goede prijs

Pluspunten

• stabiel/degelijk
  • magnetische weerstand
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• bevestiging van de fietscomputer
  • plaats bidonhouder

Joost 07-02-2018

Goede prijskwaliteitverhouding

De fiets is inderdaad zo stil als wordt gesuggereerd en dat vind ik belangrijk. De montage is eenvoudig en hij fietst goed. In principe ben ik dus tevreden en vind ik de prijskwaliteitverhouding goed. Een aantal 'minpunten': ik ben niet heel lang (185) maar met het zadel op de hoogste stand zou die nog een paar milimeter hoger mogen van mij, voor langere mensen is dat echt een probleem denk ik. Het aparte daarbij is dat ik het stuur op de laagste stand heb (voor een racefietshouding, zadel en stuur op ongeveer de zelfde hoogte), ik vraag me dan ook af hoe kleinere mensen dat doen. Minpuntje 2 was dat ik moest wennen aan het feit dat de trappers redelijk ver uit elkaar staan, ik stoor me daar inmiddels niet meer zo aan. Punt 3 was dat het niet meeviel om de fiets op zolder te krijgen, in je eentje onmogelijk (vanwege het gewicht). Het vierde minpunt was dat de fietscomputer die erbij had gekocht (het type dat 40 euro kost) zonder gebruiksaanwijzing kwam. Bij navraag via de chat bleek dat deze niet bestaat en zegde Betersport toe een handleiding op te stellen en te mailen. Toen ik na ruim een maand informeerde waar deze bleef, kreeg ik excuses en de toezegging dat deze binnen een paar dagen zou volgen. Het is nu een week later, maar ik heb nog niets gezien. Dat is toch wel spijtig, want hoewel ik de basale functies wel snap vermoed ik dat er meer mee kan, misschien is dat een illusie, maar dat weet ik dus niet zonder gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• stil
  • eenvoudige montage
  • stevig

Minpunten

• zadelhoogte
  • ontbreken manual computer
  • afstand trappers

B. Ruiter 06-02-2018

Spinningbike Race Magnetic Pro

Heel fijn apparaat, al menig uurtje op gefietst en ik ben er zeer te spreken over. Ook de service is prima in orde, er was helaas iets aan de trapper afgebroken maar geen enkel probleem, werd direct opgelost.
Zeer tevreden.

Pluspunten

• Degelijk
  • goed instelbaar

Mirella 05-02-2018

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze spinning fiets nu 4 weken in bezit. Het is een hele fijne fiets, die heel stil is doordat de weerstand met een magneet wordt geregeld (er hoeft dus ook niks vervangen te worden bij langdurig gebruik). De fiets fietst heerlijk en ziet er ook nog eens heel gaaf uit.

• Nauwelijks tot geen onderhoud

Gerald 27-01-2018

robuuste fiets

Zeer robuuste fiets.
Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Het is niet moeilijk om deze fiets af te monteren zit een goede en duidelijke beschrijving bij(stap voor stap)
De bike is ideaal voor wat zwaardere mensen ben zelf 115 KG maar de bike is hier voor prima geschikt en heb nog voldoende weerstand over om bij te draaien.
Het enige minpunt dat ik tegenkom is dat de S.P.D pedalen niet helemaal naar mijn zin zijn ze klikken niet helemaal soepel in en uit.
Maar dat weegt niet op tegen alle pluspunten en heb inmiddels al heel wat kilometers weg getrapt samen met Clubvirtual.
Kortom ik kan deze fiets iedereen aanraden

Alfred 26-01-2018

Solide spinningfiets, stil

Prima spinningfiets, lekker stil en voelt solide aan. De zadelhoogte instelling is net toereikend voor mijn lengte van 191 cm dus voor langere mensen zou het fijn zijn als de zadelbuis wat langer is. De pedalen staan wat wijd uit elkaar en dat heb ik opgelost door er mtb pedalen op te zetten, deze zitten vaak wat dichter tegen de crank aan. Al met al heerlijk om hiermee aan het begin (of eind) van de dag er even lekker tegenaan te gaan.

Pluspunten

• Lekker stil
  • Weerstand goed instelbaar
  • Solide
  • Makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Niet geschikt voor mensen langer dan 191 cm
  • Pedalen wat wijd uit elkaar

Edwin 26-01-2018

Degelijke bike

Prima afgewerkte stevige bike.
De bike is heel stabiel en ook op minder vlakke vloeren stabiel te plaatsen door de 4 stelpootjes. Een zwaar vliegwiel op een heel stille fiets. Kwaliteit van zadel en trappers is ook prima. Een nadeel is dat de bike eigenlijk niet geschikt is voor mensen, langer dan 1,90m.
Ik ben zelf 1,90m en zou graag een verlengde zadelpen bestellen, maar die bleek niet beschikbaar.

Pluspunten

• Erg solide
  • Goed regelbare weerstand

Minpunten

• Niet geschikt voor mensen van 1,90m plus

Barry 25-01-2018

FitBike Race Magnetic Pro in de praktijk

Afgelopen december 2017 (het is nu januari 2018) deze spinningfiets gekocht.

Het apparaat voelde in de winkel solide aan, net wat beter dan het stapje lager de FitBike Race Magnetic Home.

Ik heb dit apparaat vooral gekocht om mijn conditie bij te houden in de wintermaanden, wat vanaf maart/april gaat mijn echte hobby pas los (Trail/enduro/downhill Mountainbiking)

Hij bevalt me prima, het is een erg fijne en zeer stabiele spinfiets.
Zelf ben ik 194cm en het zadel kan precies hoog genoeg voor mij maar ik kan me voorstellen dat langere personen de afstand zadel - pedalen te krap vinden.

Het mooie aan deze bike is dat hij in de winkel in Venlo staat waar je hem kan testen. (zeker doen)

De fietscomputer (die ik erbij gekocht heb) geeft de data prima weer alleen de hartslag (of het aan de computer ligt of de hartslagband laat ik in het midden) is niet erg accuraat. Soms zit ik te zweten, puffen en steunen bij een hartslag van rond de 70 (volgens de computer), waar hij eigenlijk 170 zou moeten zijn. (ik ben 40 jaar en heb een goede conditie)

Het apparaat is gemakkelijk in elkaar te zetten en maar erg zwaar.
Dus als je een etage naar boven of beneden moet... even hulp vragen.

Verder bijna geluidloos en erg makkelijk in gebruik.

Voor mij is het een ideale uitkomst voor de wintermaanden dat het bos te nat is om in te rijden.

Dikke 8!

Pluspunten

• Stabiel
  • voelt duurzaam aan
  • bijna geluidloos

Minpunten

• hartslag fietscomputer

Torre 25-01-2018

Stil

Mooi stille spinningfiets, goed verstelbaar en makkelijke bediening, zit goed en makkelijk ‘inelkaar’ te zetten

Pluspunten

Minpunten

• Geen computer

OGP Daaleman 23-01-2018

Mijn Fitbike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Een stevigen solide gebouwde Spinningfiets die makkelijk op te bouwen is.
Persoonlijk vind ik de kleurschakering en vormgeving erg mooi. De fiets rijdt prettig en is echt stil in gebruik. Ik gebruik het computertje erbij zodat ik dan info heb over snelheid,calorieverbruik,tijd en afstand. Hierdoor stel je jezelf doelen om bepaalde waarden te halen . Prettig had ik het gevonden als de bidon houder hoger had gezeten. Kortom kwaliteit en plezier en de prijs waard

Pluspunten

• vormgeving
  • geluidsniveau
  • Instelbaarheid

Minpunten

• Plaats bidonhouder

kv 28-11-2017

Hele stevige spinningfiets

De fiets voelt erg stevig aan als je er op fietst, hij is totaal geruisloos. Enige minpunt is dat het bidonrekje aan de zijkant beneden zit, daar kun je net iets onhandiger bij (maar je kunt er wel bij vanaf de fiets). Veel weerstandmogelijkheden. Hij is makkelijk in elkaar te zetten. Je moet wel even iemand vragen de fiets mee naar boven te dragen want het is geen lichte fiets maar dat is wat hem stevig maakt. De fiets ziet er bovendien ook nog mooi uit. echt een aanrader, hij doet zeker niet onder voor de Schwinn ac performance die ik in de sportschool gebruikte.

Pluspunten

• Stevige fiets
  • veel weerstandmogelijkheden
  • mooi desgin
  • geruisloos

Minpunten

• geen board computer
  • bidonhouder op enigzins ongelukkige plek

Jilt jongsma 18-11-2017

Geen kilometerteller daardoor een 5

Ik vind fiets prima, is stabiel, robuust fiets echt goed. Het enige wat ik aan deze fiets mis en waar ik mij niet bewust van was toen ik bestelde hij heeft geen snelheidsmeter. Dit vind ik heel teleurstellend.een simpele kilometerteller was voldoende geweest

Sietske 07-11-2017

Spinfiets Race Magnetic Pro

Een geweldige spinfiets! Geen lawaai, goede instellingsmogelijkheden voor lange mensen qua hoogte van zadel en stuur, goed en stevig frame. En makkelijk in elkaar te zetten.

Pluspunten

• hoogte verstelbaar voor lange mensen
  • zadel kan naar voren en achteren
  • weinig/geen lawaai

Minpunten

• het zadel gaat soms iets heen en weer

Solide spinningfiets 04-11-2017

Solide en stille spinningfiets

Spinningfiets ziet er niet allen erg professioneel uit maar is ook van professionele kwaliteit. Staat erg stevig en is geruisloos. Prima aankoop

Pluspunten

• Geruisloos
  • Solide

Minpunten

• Stuur had iets kleiner gek7nd

Rob 26-09-2017

Fijne, geruisloze en stabiele spinningbike

Fiets is makkelijk in elkaar te zetten met het bijgeleverde gereedschap. Fiets is super stabiel en geruisloos. De magnetische weerstand fietst heerlijk, weerstand komt er heel geleidelijk bij. Lang getwijfeld tussen de Home en Pro uitvoering, maar uiteindelijk toch gekozen voor de Pro uitvoering doordat de pedalen clips en SPD hebben (home alleen clips) en het geringe prijsverschil. Voor een klein beetje meer heb je een zwaardere fiets met SPD pedalen. Enige minpuntje is dat de mindere uitvoeringen (home en basic) wel een trainingscomputer hebben en deze duurdere versie niet.

Pluspunten

• Makkelijk in elkaar te zetten
  • Geruisloos
  • Magnetische weerstand
  • Zeer stabiel
  • SPD pedalen

Minpunten

• Geen trainingscomputer

Henk 14-09-2017

Zeer stabiel, erg stoere spinningfiets

Gekozen voor deze spinningfiets vanwege zijn stabiliteit, magneetrem en V-belt aandrijving. Hierdoor is de fiets inderdaad fluisterstil. De fiets is prima af te stellen en de montage is een fluitje van een cent. Kortom voor de prijs een hele goede spinningfiets.

Pluspunten

• zeer stabiel
  • heel stil
  • magneetrem werkt prima
  • mogelijkheid traingscomputer aan te sluiten

Minpunten

• onderarm steuntjes op het stuur