FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
22 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 85 reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro op Kieskeurig.nl.

Erwin 16-03-2019

Super fiets. Zou zo in de sportschool kunnen staan

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Lang gezocht en de perfecte fiets om te spinnen gevonden. Heel stil door de riem aandrijving en de magneet weerstand, dus ook bijna geheel onderhoudsvrij. Met een vloermat (Focus Fitness - 130 x 70 cm) is hij helemaal fluisterstil. Van tijd tot tijd wel het normale aanbevolen onderhoud doen zoals het natrekken van een aantal bouten. Maar dit dient bij iedere fiets te gebeuren. Ook de straat fietsen, ook al doet bijna niemand dat. En natuurlijk schoonmaken/afdrogen na het sporten.
De SPD Clipon / toe clip pedalen zijn een uitkomst. Op deze manier kan ik mijn eigen Shimano Clipon schoenen gebruiken en andere familie leden de normale sportschoenen. Het vliegwiel van 22Kg is meer dan genoeg. Voor de rest een hele stabiele en stevige fiets. hij geeft geen krimp tijden het trainen. geen gepiep, geen gekraak, niks. Helemaal top. Prijs kwaliteit verhouding is geweldig. Deze fiets zou je zo tegen kunnen komen in een sportschool.

Ik heb getwijfeld tussen de Race Magnetic Pro en de Magnetic Home. De doorslag voor de Pro was het zwaarder vliegwiel, dikker stuur en steviger en stabieler frame. Ik ben 1,85 en 105Kg en de fiets geeft geen kik (ik wel :-)). De computer heb ik er nog los bij gekocht.

Ik heb deze bike nu 2,5 maand in bezit (Samen met de FitBike - Trainingscomputer met borstband) en er al bijna 1000 Km erop gereden bijna zonder problemen. De fiets is heel gemakkelijk in elkaar te zetten. Stelt echt niks voor. Hier is echt bij nagedacht.
In het begin en klein defect. Er was nl. een kleine tik voelbaar in de linker pedaal. Na contact te hebben gehad met de klantenservice, welke mij heel vriendelijk en behulpzaam te woord stond (top zo hoort het) een aantal zaken zelf gecontroleerd. Daarna toch een service request ingediend via de site. Al zeer snel een terugkoppeling ontvangen en binnen een paar dagen een monteur op bezoek om het probleem op te lossen. De monteur was netjes van voorkomen en met terdege kennis van zaken. Wist met welke apparatuur hij te maken had en heeft het probleem bij het eerste bezoek opgelost. Allemaal top geregeld.
Sindsdien, geen defect meer gehad. Kan niet wacht op de volgende spinning les welke ik van Cycle Masters volg. Abonnement van een paar euro per maand is het dubbel en dwars waard.

Ik kan voorlopig vooruit met spinnen, en ben blij met de aanschaf.

Pluspunten

• Voelt heel stevig en stabiel aan
  • Zwaar vliegwiel (22Kg)
  • Stil en makkelijk instelbaar
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Prijs Kwaliteit

Minpunten

• Bidon houder te laag geplaatst
  • Je komt aan het zweten
  • Wordt er moe van

Tom 19-12-2018

Stille, mooi ogende spiningbike voor een correcte prijs

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Dit is mijn tweede race magnetic pro die ik kocht. De eerste dateert van 2015, en was van de eerste lichting. Ik was blij vast te stellen dat er een evolutie merkbaar was. Zo zijn ze afgestapt van de exotische asmaat voor de cranks. Op het nieuwe model passen gewoon jouw standaard trappertjes. Wil je SPD, SPD-SL, Look, noem maar op, je kan ze monteren.
Verder is de fiets nog even stil als voorheen, de af en toe tikkende geluiden zijn ook helemaal verdwenen, dus ik ben er opnieuw blij mee.
De weerstand is voor amateurs voldoende zwaar in te stellen, draai je hem op zijn maximum, dan moet je flink wat arbeid leveren om de trappers rond te krijgen. Dus qua toestel om de winter door te komen, al is het o je basisconditie te onderhouden of wat te intervallen bij slecht weer is dit een aanrader. Ook de stabiliteit is fantastisch en stukken beter dan de Race Magnetic Home. Twijfel je? Deze moet je hebben, niet de blauwe!!
Enig puntje van kritiek, nog steeds, voor grote mensen is ie niet geschikt. Ik ben zelf 1m88 ben een binnenbeenlengte van 95 cm. Op de hoogste stand zit het zadel voor mij 2-3cm te laag. Als oplossing heb ik zelf een gaat bijgeboord in de zadelbuis en dan past ie wel prima. Ik geef het maar mee...

• Stabiel
  • Correcte prijs
  • Standaard asdikte voor pedalen

Minpunten

• Niet voor grote mensen (met lange benen)

ah 11-11-2019

hallo,

Ik sta op het punt om de FitBike Race Magnetic Pro aan te schaffen.
Ik ben een redelijk groot persoon en zou dus ook eventueel een gaatje bijboren.
Zou u mij kunnen zeggen hoeveel cm u nog overhebt van de zadelbuis na het boren van het gaatje?

Alvast bedankt.

mvg.

Jan J.F.M. Tersteeg 19-12-2018

wat een top product, het proffesinele straalt er van af

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De uitstraling, het gebruik en de look zijn fantastisch. De reacties die ik van familieleden krijg zijn dat ziet er professioneel uit die heeft je zeker veel geld gekost. Het is , zeker voor de aanschafprijs een top spinning Bike.

Pluspunten

• uitstraling en look
  • kwaliteit en gebruik

Gerard 18-04-2018

Spinnig fiets race magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze spinnig fiets is precies dat wat je van deze fiets mag verwachten.
Hij simpel af te stellen en dankzij de magneet die heel goed werkt onderhoudsvrij wat voor mij een van de voornaamste redenen was om deze fiets aan te schaffen.
Ik ben nu elke dag een uur aan het spinnen en had deze fiets veel eerder moeten aanschaffen. Het is voor mij elke keer weer een genot om op deze fiets te stappen en kom er elke keer moe maar voldaan vanaf.
Mijn advies is dan ook : koop deze fiets je krijgt er zeker geen spijt van!!!
Voor mij alleen pluspunten en zeker geen minpunten

Marcel 27-02-2020

Technisch vernuft

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Na veel wikken en wegen over de aanschaf tussen de home en de pro uiteindelijk voor de pro gekozen na bezoek aan de showroom in Panningen. Een uitstekende keuze. De fiets is robuust, stevig en nagenoeg helemaal stil tijdens lichte en zware belasting. Vormgeving en design zijn geweldig. Minpuntjes zijn de lage bevestiging van de bidonhouder, het ontbreken van een achtergrondverlichting in het scherm van de computer en de horizontale speling in het stuur. Dit laatste heb ik opgelost door een reepje karton te duwen in de reet die het veroorzaakt. Ook de hoogte van het instellen van het zadel kan een probleem zijn voor personen langer dan 1.94. Al met al een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stevig
  • Uitstekende soepele beweging door belt en magneet

Minpunten

• Plaats bidonhouder
  • Speling stuur
  • Hoogte instelling zadel

John 15-01-2020

Review na 2 jaar

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Nu na 2 jaar gebruik, de eerste jaar veel problemen met lagers. Monteur heeft deze 2x vernieuwd en de trapas ook vernieuwd maar blijft geluid geven. Nu zelf lagers aangeschaft van veel beter kwaliteit en laten plaatsen, is nu beter. Vliegwiel blijft een raar schrapend geluid geven kan niet zeggen wat het is. Bidon houder zeer laag geplaatst waardoor je tijdens spinning er moeilijk bij kan, opgelost bidon staat nu op kast naast fiets.
Stuur niet vast te krijgen blijft speling in zitten zeer irritant.
Reviews bij betersport waar fiets is gekocht worden geplaatst indien positief, negatieve reacties worden niet geplaatst.
Voor het bedrag van 600 euro had ik iets betere kwaliteit verwacht, heb nu na 2 jaar gebruik achteraf veel kleine frustraties betreft piepjes en los zittende onderdelen. Magneet verstelling krijg ik niet goed heb deze nu al 3x zelf in elkaar moeten zetten daar deze helemaal uite elkaar viel. De eerste 2 slagen doet hij niets en laatste halve slag is verschil heel erg groot. Had ik dit geweten dan had ik deze bike niet gekocht. Ben van reviews uitgegaan bij Betersport en daar bij de vele reviews geen negatieve berichten gelezen wat klopt want die worden niet geplaatst. Voortaan ook kijken bij kieskeurig.
O ja trainingscomputer is niet erg nuttig alleen je hartslag is nuttig, maar om je calorieën verbruik moet je deze niet aanschaffen werkt namelijk niet samen met je hartslag. Verbruik is hoeveel omwentelingen je maakt en totaal niet nauwkeurig te noemen.

prijs is pluspunt maar is zeker geen sportschool kwaliteit!!

Pluspunten

• zwaar vliegwiel
  • stevig
  • prijs

Minpunten

• bidonhouder te laag
  • pedalen niet gelijk
  • stuur speling
  • 2x lagers vernieuwd
  • vliegwiel piept

Ger 30-01-2018

Stille spinning bike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Mooie stille spinningbike welke goed stevig op de grond staat en makkelijk op de gewenste ‘hoogte’ te zetten

Pluspunten

Minpunten

• Geen computer

Louis Lambooy 02-06-2020

review Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze spinning bike, de Race Magnetic Pro (RMP), heb ik nu 4 maanden en het wordt dagelijks gebruikt gedurende maximaal 1 uur. Het is een degelijk apparaat. Het staat zeer solide op een zwarte rubberen mat. Mijn RMP is voorzien van een dubbele bidonhouder aan het zadel en een Fitbike-computer met borstband. De standaard bidon welke is bevestigd op de linker voorvork zit veel te laag. Ik gebruik dus alleen de dubbele bidons. Voor mijn wellicht tere billetjes heb ik van Craft twee fietsbroeken aangeschaft want na 30 minuten beesten werd het zadel onaangenaam. Deze fietsbroeken wissel ik dus om de dag. De borstband inzake hartslag-registratie wijkt dermate sterk af, meer dan 50%, dat ik Betersport heb verzocht om een ander exemplaar. Dit kan dan door de monteur meteen worden meegenomen want de plastic riemkast zit aan de voorkant los en er is iets afgebroken dat vervolgens op de rubberen mat lag. Verder is er een tikkend geluid hoorbaar per trap-omwenteling en de monteur moet maar zeggen of dat normaal is. Er zit enige speling op het stuur en het is jammer dat er dus geen sprake is van een goede fixatie. Wellicht dat de monteur er iets op weet. Het serviceformulier op de website van Betersport is ingevuld. Ik ben benieuwd wanneer ik de monteur kan verwachten. Het is verder opvallend dat de Fitbike-computer de verbruikte caloriën kan becijferen zonder mijn gegevens inzake lengte, lichaamsgewicht en leeftijd.

Pluspunten

• zeer solide
  • veel handposities mogelijk op het stuur
  • de magneet werkt schitterend

Minpunten

• matige fixatie stuur
  • linker bidon te laag op linkervoorvork
  • Fitbike-computer is matig
  • borstband wijkt sterk af inzake hartslag

Winoke 22-02-2020

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro is de beste koop die ik ooit gedaan heb, het is een fantastisch mooie en geruisloze spinningfiets.Heb er ook wel de trainingscomputer met hartslagmeter en smartphonehouder bijgekocht zodat ik mijn uithouding en kracht verbeteringen prima kan volgen op het duidelijke scherm. Terwijl ik fiets kijk ik naar spinninglessen en wielrennen op mijn smarthphone of TV via youtube. Zeker een aanrader voor iedereen die fitter en gezonder wil worden.Voor de prijs moet je het niet laten want je krijgt echt heel veel voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• mooie prachtige spinnigfiets
  • Geruisloos

dirk 21-02-2020

PRIMA BIKE !!

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

een spinningbike die mag gezien worden, mooie kleuren, maar vooral een stevige fiets, die toelaat dat je er niet liefdevol mee omspringt, hij kan best tegen een stoot !! een uitgebalanceerde zitpositie is heel makkelijk te bekomen dmv verstelbaar stuur en zadel, zowel in de hoogte als in de breedte. het zware vliegwiel was voor mij een must, en is bovendien zo goed als geruisloos, dit is een topfiets... ik ben uiteraard heel tevreden met mijn spinbike tot hiertoe.

Pluspunten

• stevige fiets
  • geruisloos
  • prima zitpositie zelf in te stellen
  • zwaar vliegwiel

Fred 20-02-2020

Top

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ben gans tevreden,stabiel door gewicht bold zeer soepel, magneetregeling werkt super,prijskwalietyt top ,snel gemonteerd,had het eerder moeten aanschaffen.TOP.

Louis Lambooy 13-02-2020

Een zeer degelijke spinning bike.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De montage is door 1 persoon goed te doen. Het stuur is echter niet volledig horizontaal te fixeren. Door enige speling verschuift het stuur tijdens een work-out millimeter voor millimeter. Wellicht op te lossen door binnenkant van de stuurklem wat op te ruwen met schuurpapier? De computer is helaas niet voorzien van verlichting. Bij normaal daglicht b.v. in de woon/slaapkamer is het scherm al moeilijk afleesbaar. Kortom: een betere horizontale fixatie van het stuur en verlichting van het computerscherm zouden grote verbeteringen zijn.

Pluspunten

• degelijk frame
  • fraaie uitstraling
  • veel instellingsmogelijkheden

Minpunten

• geen verlicht computerscherm
  • geen goede fixatie stuur
  • het zadel is wat te hard

Suus H 21-12-2019

Zware robuuste fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik wilde graag een spinfiets met magnetische weerstand en lang getwijfeld tussen de basic, home of pro, maar toch maar voor de pro gegaan, vanwege de spd pedalen en de semi professionele kwaliteit. Ik ben erg tevreden, maar heb ook een paar puntjes van kritiek.

Pro's:
-De fiets is zwaar en daardoor heel stabiel en is zwaarder dan ikzelf, dus kan hem maar net verplaatsen.
-Fietst super soepel en geruisloos en door magnetische weerstand veel beter in te stellen dan vilt. Bij een klein slagje voel je al verschil en bij een klim niet van echt te onderscheiden.
-Mooie fiets om te zien. Mooie matte coating.
-SPD pedalen.
-Makkelijk in elkaar te zetten.

Cons:
-Stuur niet geheel vast te krijgen, maar stoort me niet echt.
-Pedalen vrij ver uit elkaar, wat ik alleen merk als ik sta. Daar moet ik echt nog even aan wennen. Iets geprobeerd op te lossen door m'n clips onder m'n schoenen te verplaatsen.
-Pedalen staan niet even ver van midden frame. Scheelt 1 cm! Hopelijk geeft dit geen problemen verder.
-Zadel vrij hard, dus deze heb ik vervangen.
-Bidonhouder zit vrij laag.
-Vreemd dat je de computer er apart bij moest kopen, terwijl er wel 1 bij de basic en home zit. De computer is nogal een log apparaat om te zien, maar werkt verder prima. Hartslag meet hij vrij nauwkeurig met een borstband die erbij zit.

Pluspunten

• Zwaar en daardoor heel stabiel
  • Fietst soepel en geruisloos
  • Weerstand nauwkeurig en zwaar in te stellen
  • SPD pedalen
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Pedalen ver uit elkaar en ongelijke afstand
  • Hard zadel
  • Computer apart bij kopen

Jacques 19-12-2019

Thuis spinnen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Na er lang over nagedacht te hebben, om een spinningfiets te kopen, zijn we heel blij met de FitBike Spinningfiets Race Magnetic pro. In de zomer train ik op de racefiets. Wanneer het weer slechter wordt wil ik aan het fietsen blijven. Ik hoef de deur niet uit om te trainen en kan mijn eigen tijd indelen. De druk op het vliegwiel is makkelijk in te stellen waardoor ik mijn eigen trainingsprogramma kan maken. Het monteren van het stuur, zadel, pendalen en onderstel ging erg makkelijk, door de duidelijke handleiding. De spinningfiets is muisstil en zeer stabiel. Mijn vrouw die nog nooit op een racefiets of hometrainer/ spinningfiets heeft gezeten, is ook enthousiast geworden en traint nu ook meerdere keren per week. Een zeer geslaagde aankoop.

Pluspunten

• Montage
  • Geluidsloos
  • Zeer stabiel

Minpunten

• Hoeveelheid verpakkingsmateriaal

G.C. 19-12-2019

Zeer goede spinning fiets !

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Zeer goed toestel voor intensief huis gebruik. Degelijk, geruisloos en mooi design. Nu reeds enkele weken in gebruik en het is echt top! Enkel de nalevering van het tapijt voor onder de fiets laat op zich wachten.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos

Minpunten

• moeilijk te verplaatsen door gewicht
  • drinkbushouder te laag

Sven 19-12-2019

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Wat veel belovend leek werd mijn grootste teleurstelling... na weken wachten nog steeds niet alles geleverd maar wel betaalt... 3 missende artikelen en het ergste is dat de fiets enkele mankementen vertoont... van de webshop horen we totaal niets meer ... service na verkoop 0,0 . Ik beveel dit product of webshop NIET aan . Er rest mij enkel nog een gerechtelijke procedure te starten. Koop ergens anders aub .

Pluspunten

• Oogt mooi

Minpunten

• Stuur blijft niet goed vast zitten
  • Rechtse pedaal zit slag in
  • Levering niet volledig
  • Gratis maand spinningles niet ontvangen
  • na zelf gebeld te hebbenhoor ik niets meer

Mario 18-12-2019

Fit bike magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Na lichte twijfel tussen de Magnetic Home en de Magnetic Pro toch voor de Magnetic Pro gekozen. Is zeer solide en stabiel zodat je ook tijdens het staand spinnen een veilig gevoel hebt. Is ook, zoals beschreven, geruisloos en eenvoudig te monteren. Het enige - kleine - minpuntje is de lichte speling op het stuur.

Pluspunten

• Solide
  • Stabiel
  • Makkelijke montage
  • Geruisloos
  • Traploos instelbare magnetische weerstand

Minpunten

• Lichte speling op het stuur

Maaike 18-12-2019
  • Product gekregen

Fantastische fitbike spinning fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze geweldige fiets als kerst cadeau gekregen
Inmiddels lekker getraind . Klein mankement , pendaal maakte vreemd geluid , opgelost via schade formulier / telefoontje
Direct via mail opgelost. Zeer prettig
Super stabiel

Pluspunten

• Goed instelbaar
  • Zeer stil

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Ilse Soetens 18-12-2019

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Een zeer solide maar toch gemakkelijk te verplaatsen spinningfiets die niet onderhevig is aan het gewicht of de inspanning van de fietser. De meerprijs van de magnetische weerstand is verantwoord omdat je traploos en precies de inspanning kan doseren, van heel licht tot heel zwaar. Er is géén hartslagmeting, maar dat mis je niet (bij andere apparaten is die meting ook slechts geldig bij een bepaalde greep aan het stuur en niet precies). Er is dus geïnvesteerd in kwaliteit en niet in gadgets; de pedalen zijn geschikt voor SPD systeem, dus je zit zo los of vast als je wil. In combinatie met een abonnement op Cyclemaster heb je een ideale workout voor cardio en stabiliteit voor het lichaam.

Pluspunten

• stabiliteit
  • magnetische weerstand wrijvingsloos
  • trappers ook SPD

Minpunten

• géén hartslagmeting of schermpje.

Mark Jan 18-12-2019

Fitbike magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Super spin fiets. Makkelijk en snel te monteren. Wat ik een groot voordeel vind is dat de weerstand magnetisch is en niet met vilt. De fiets is erg stil in gebruik. Bij staand fanatiek fietsen is de fiets erg stabiel en geeft een goed gevoel van veiligheid. De instellingen van het zadel en stuur zijn mooi op mijn lengte, 190cm, in te stellen waardor ik zonder last van rug en knieen kan fietsen.
Verder ben ik zeer tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
Kortom zeker een aanrader.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Geruisloos in gebruik
  • Makkelijk te monteren en demonteren
  • Magnetische weerstand
  • Goed in te stellen