FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
22 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 79 reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro op Kieskeurig.nl.

Erwin 16-03-2019

Super fiets. Zou zo in de sportschool kunnen staan

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Lang gezocht en de perfecte fiets om te spinnen gevonden. Heel stil door de riem aandrijving en de magneet weerstand, dus ook bijna geheel onderhoudsvrij. Met een vloermat (Focus Fitness - 130 x 70 cm) is hij helemaal fluisterstil. Van tijd tot tijd wel het normale aanbevolen onderhoud doen zoals het natrekken van een aantal bouten. Maar dit dient bij iedere fiets te gebeuren. Ook de straat fietsen, ook al doet bijna niemand dat. En natuurlijk schoonmaken/afdrogen na het sporten.
De SPD Clipon / toe clip pedalen zijn een uitkomst. Op deze manier kan ik mijn eigen Shimano Clipon schoenen gebruiken en andere familie leden de normale sportschoenen. Het vliegwiel van 22Kg is meer dan genoeg. Voor de rest een hele stabiele en stevige fiets. hij geeft geen krimp tijden het trainen. geen gepiep, geen gekraak, niks. Helemaal top. Prijs kwaliteit verhouding is geweldig. Deze fiets zou je zo tegen kunnen komen in een sportschool.

Ik heb getwijfeld tussen de Race Magnetic Pro en de Magnetic Home. De doorslag voor de Pro was het zwaarder vliegwiel, dikker stuur en steviger en stabieler frame. Ik ben 1,85 en 105Kg en de fiets geeft geen kik (ik wel :-)). De computer heb ik er nog los bij gekocht.

Ik heb deze bike nu 2,5 maand in bezit (Samen met de FitBike - Trainingscomputer met borstband) en er al bijna 1000 Km erop gereden bijna zonder problemen. De fiets is heel gemakkelijk in elkaar te zetten. Stelt echt niks voor. Hier is echt bij nagedacht.
In het begin en klein defect. Er was nl. een kleine tik voelbaar in de linker pedaal. Na contact te hebben gehad met de klantenservice, welke mij heel vriendelijk en behulpzaam te woord stond (top zo hoort het) een aantal zaken zelf gecontroleerd. Daarna toch een service request ingediend via de site. Al zeer snel een terugkoppeling ontvangen en binnen een paar dagen een monteur op bezoek om het probleem op te lossen. De monteur was netjes van voorkomen en met terdege kennis van zaken. Wist met welke apparatuur hij te maken had en heeft het probleem bij het eerste bezoek opgelost. Allemaal top geregeld.
Sindsdien, geen defect meer gehad. Kan niet wacht op de volgende spinning les welke ik van Cycle Masters volg. Abonnement van een paar euro per maand is het dubbel en dwars waard.

Ik kan voorlopig vooruit met spinnen, en ben blij met de aanschaf.

Pluspunten

• Voelt heel stevig en stabiel aan
  • Zwaar vliegwiel (22Kg)
  • Stil en makkelijk instelbaar
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Prijs Kwaliteit

Minpunten

• Bidon houder te laag geplaatst
  • Je komt aan het zweten
  • Wordt er moe van

Jan J.F.M. Tersteeg 19-12-2018

wat een top product, het proffesinele straalt er van af

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De uitstraling, het gebruik en de look zijn fantastisch. De reacties die ik van familieleden krijg zijn dat ziet er professioneel uit die heeft je zeker veel geld gekost. Het is , zeker voor de aanschafprijs een top spinning Bike.

Pluspunten

• uitstraling en look
  • kwaliteit en gebruik

Tom 19-12-2018

Stille, mooi ogende spiningbike voor een correcte prijs

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Dit is mijn tweede race magnetic pro die ik kocht. De eerste dateert van 2015, en was van de eerste lichting. Ik was blij vast te stellen dat er een evolutie merkbaar was. Zo zijn ze afgestapt van de exotische asmaat voor de cranks. Op het nieuwe model passen gewoon jouw standaard trappertjes. Wil je SPD, SPD-SL, Look, noem maar op, je kan ze monteren.
Verder is de fiets nog even stil als voorheen, de af en toe tikkende geluiden zijn ook helemaal verdwenen, dus ik ben er opnieuw blij mee.
De weerstand is voor amateurs voldoende zwaar in te stellen, draai je hem op zijn maximum, dan moet je flink wat arbeid leveren om de trappers rond te krijgen. Dus qua toestel om de winter door te komen, al is het o je basisconditie te onderhouden of wat te intervallen bij slecht weer is dit een aanrader. Ook de stabiliteit is fantastisch en stukken beter dan de Race Magnetic Home. Twijfel je? Deze moet je hebben, niet de blauwe!!
Enig puntje van kritiek, nog steeds, voor grote mensen is ie niet geschikt. Ik ben zelf 1m88 ben een binnenbeenlengte van 95 cm. Op de hoogste stand zit het zadel voor mij 2-3cm te laag. Als oplossing heb ik zelf een gaat bijgeboord in de zadelbuis en dan past ie wel prima. Ik geef het maar mee...

• Correcte prijs
  • Standaard asdikte voor pedalen

Minpunten

• Niet voor grote mensen (met lange benen)

ah 11-11-2019

hallo,

Ik sta op het punt om de FitBike Race Magnetic Pro aan te schaffen.
Ik ben een redelijk groot persoon en zou dus ook eventueel een gaatje bijboren.
Zou u mij kunnen zeggen hoeveel cm u nog overhebt van de zadelbuis na het boren van het gaatje?

Alvast bedankt.

mvg.

Gerard 18-04-2018

Spinnig fiets race magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze spinnig fiets is precies dat wat je van deze fiets mag verwachten.
Hij simpel af te stellen en dankzij de magneet die heel goed werkt onderhoudsvrij wat voor mij een van de voornaamste redenen was om deze fiets aan te schaffen.
Ik ben nu elke dag een uur aan het spinnen en had deze fiets veel eerder moeten aanschaffen. Het is voor mij elke keer weer een genot om op deze fiets te stappen en kom er elke keer moe maar voldaan vanaf.
Mijn advies is dan ook : koop deze fiets je krijgt er zeker geen spijt van!!!
Voor mij alleen pluspunten en zeker geen minpunten

Ger 30-01-2018

Stille spinning bike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Mooie stille spinningbike welke goed stevig op de grond staat en makkelijk op de gewenste ‘hoogte’ te zetten

Pluspunten

Minpunten

• Geen computer

John 15-01-2020

Review na 2 jaar

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Nu na 2 jaar gebruik, de eerste jaar veel problemen met lagers. Monteur heeft deze 2x vernieuwd en de trapas ook vernieuwd maar blijft geluid geven. Nu zelf lagers aangeschaft van veel beter kwaliteit en laten plaatsen, is nu beter. Vliegwiel blijft een raar schrapend geluid geven kan niet zeggen wat het is. Bidon houder zeer laag geplaatst waardoor je tijdens spinning er moeilijk bij kan, opgelost bidon staat nu op kast naast fiets.
Stuur niet vast te krijgen blijft speling in zitten zeer irritant.
Reviews bij betersport waar fiets is gekocht worden geplaatst indien positief, negatieve reacties worden niet geplaatst.
Voor het bedrag van 600 euro had ik iets betere kwaliteit verwacht, heb nu na 2 jaar gebruik achteraf veel kleine frustraties betreft piepjes en los zittende onderdelen. Magneet verstelling krijg ik niet goed heb deze nu al 3x zelf in elkaar moeten zetten daar deze helemaal uite elkaar viel. De eerste 2 slagen doet hij niets en laatste halve slag is verschil heel erg groot. Had ik dit geweten dan had ik deze bike niet gekocht. Ben van reviews uitgegaan bij Betersport en daar bij de vele reviews geen negatieve berichten gelezen wat klopt want die worden niet geplaatst. Voortaan ook kijken bij kieskeurig.
O ja trainingscomputer is niet erg nuttig alleen je hartslag is nuttig, maar om je calorieën verbruik moet je deze niet aanschaffen werkt namelijk niet samen met je hartslag. Verbruik is hoeveel omwentelingen je maakt en totaal niet nauwkeurig te noemen.

prijs is pluspunt maar is zeker geen sportschool kwaliteit!!

Pluspunten

• zwaar vliegwiel
  • stevig
  • prijs

Minpunten

• bidonhouder te laag
  • pedalen niet gelijk
  • stuur speling
  • 2x lagers vernieuwd
  • vliegwiel piept

Suus H 21-12-2019

Zware robuuste fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik wilde graag een spinfiets met magnetische weerstand en lang getwijfeld tussen de basic, home of pro, maar toch maar voor de pro gegaan, vanwege de spd pedalen en de semi professionele kwaliteit. Ik ben erg tevreden, maar heb ook een paar puntjes van kritiek.

Pro's:
-De fiets is zwaar en daardoor heel stabiel en is zwaarder dan ikzelf, dus kan hem maar net verplaatsen.
-Fietst super soepel en geruisloos en door magnetische weerstand veel beter in te stellen dan vilt. Bij een klein slagje voel je al verschil en bij een klim niet van echt te onderscheiden.
-Mooie fiets om te zien. Mooie matte coating.
-SPD pedalen.
-Makkelijk in elkaar te zetten.

Cons:
-Stuur niet geheel vast te krijgen, maar stoort me niet echt.
-Pedalen vrij ver uit elkaar, wat ik alleen merk als ik sta. Daar moet ik echt nog even aan wennen. Iets geprobeerd op te lossen door m'n clips onder m'n schoenen te verplaatsen.
-Pedalen staan niet even ver van midden frame. Scheelt 1 cm! Hopelijk geeft dit geen problemen verder.
-Zadel vrij hard, dus deze heb ik vervangen.
-Bidonhouder zit vrij laag.
-Vreemd dat je de computer er apart bij moest kopen, terwijl er wel 1 bij de basic en home zit. De computer is nogal een log apparaat om te zien, maar werkt verder prima. Hartslag meet hij vrij nauwkeurig met een borstband die erbij zit.

Pluspunten

• Zwaar en daardoor heel stabiel
  • Fietst soepel en geruisloos
  • Weerstand nauwkeurig en zwaar in te stellen
  • SPD pedalen
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Pedalen ver uit elkaar en ongelijke afstand
  • Hard zadel
  • Computer apart bij kopen

Jacques 19-12-2019

Thuis spinnen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Na er lang over nagedacht te hebben, om een spinningfiets te kopen, zijn we heel blij met de FitBike Spinningfiets Race Magnetic pro. In de zomer train ik op de racefiets. Wanneer het weer slechter wordt wil ik aan het fietsen blijven. Ik hoef de deur niet uit om te trainen en kan mijn eigen tijd indelen. De druk op het vliegwiel is makkelijk in te stellen waardoor ik mijn eigen trainingsprogramma kan maken. Het monteren van het stuur, zadel, pendalen en onderstel ging erg makkelijk, door de duidelijke handleiding. De spinningfiets is muisstil en zeer stabiel. Mijn vrouw die nog nooit op een racefiets of hometrainer/ spinningfiets heeft gezeten, is ook enthousiast geworden en traint nu ook meerdere keren per week. Een zeer geslaagde aankoop.

Pluspunten

• Montage
  • Geluidsloos
  • Zeer stabiel

Minpunten

• Hoeveelheid verpakkingsmateriaal

G.C. 19-12-2019

Zeer goede spinning fiets !

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Zeer goed toestel voor intensief huis gebruik. Degelijk, geruisloos en mooi design. Nu reeds enkele weken in gebruik en het is echt top! Enkel de nalevering van het tapijt voor onder de fiets laat op zich wachten.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos

Minpunten

• moeilijk te verplaatsen door gewicht
  • drinkbushouder te laag

Sven 19-12-2019

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Wat veel belovend leek werd mijn grootste teleurstelling... na weken wachten nog steeds niet alles geleverd maar wel betaalt... 3 missende artikelen en het ergste is dat de fiets enkele mankementen vertoont... van de webshop horen we totaal niets meer ... service na verkoop 0,0 . Ik beveel dit product of webshop NIET aan . Er rest mij enkel nog een gerechtelijke procedure te starten. Koop ergens anders aub .

Pluspunten

• Oogt mooi

Minpunten

• Stuur blijft niet goed vast zitten
  • Rechtse pedaal zit slag in
  • Levering niet volledig
  • Gratis maand spinningles niet ontvangen
  • na zelf gebeld te hebbenhoor ik niets meer

Mario 18-12-2019

Fit bike magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Na lichte twijfel tussen de Magnetic Home en de Magnetic Pro toch voor de Magnetic Pro gekozen. Is zeer solide en stabiel zodat je ook tijdens het staand spinnen een veilig gevoel hebt. Is ook, zoals beschreven, geruisloos en eenvoudig te monteren. Het enige - kleine - minpuntje is de lichte speling op het stuur.

Pluspunten

• Solide
  • Stabiel
  • Makkelijke montage
  • Geruisloos
  • Traploos instelbare magnetische weerstand

Minpunten

• Lichte speling op het stuur

Maaike 18-12-2019
  • Product gekregen

Fantastische fitbike spinning fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze geweldige fiets als kerst cadeau gekregen
Inmiddels lekker getraind . Klein mankement , pendaal maakte vreemd geluid , opgelost via schade formulier / telefoontje
Direct via mail opgelost. Zeer prettig
Super stabiel

Pluspunten

• Goed instelbaar
  • Zeer stil

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Ilse Soetens 18-12-2019

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Een zeer solide maar toch gemakkelijk te verplaatsen spinningfiets die niet onderhevig is aan het gewicht of de inspanning van de fietser. De meerprijs van de magnetische weerstand is verantwoord omdat je traploos en precies de inspanning kan doseren, van heel licht tot heel zwaar. Er is géén hartslagmeting, maar dat mis je niet (bij andere apparaten is die meting ook slechts geldig bij een bepaalde greep aan het stuur en niet precies). Er is dus geïnvesteerd in kwaliteit en niet in gadgets; de pedalen zijn geschikt voor SPD systeem, dus je zit zo los of vast als je wil. In combinatie met een abonnement op Cyclemaster heb je een ideale workout voor cardio en stabiliteit voor het lichaam.

Pluspunten

• stabiliteit
  • magnetische weerstand wrijvingsloos
  • trappers ook SPD

Minpunten

• géén hartslagmeting of schermpje.

Mark Jan 18-12-2019

Fitbike magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Super spin fiets. Makkelijk en snel te monteren. Wat ik een groot voordeel vind is dat de weerstand magnetisch is en niet met vilt. De fiets is erg stil in gebruik. Bij staand fanatiek fietsen is de fiets erg stabiel en geeft een goed gevoel van veiligheid. De instellingen van het zadel en stuur zijn mooi op mijn lengte, 190cm, in te stellen waardor ik zonder last van rug en knieen kan fietsen.
Verder ben ik zeer tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
Kortom zeker een aanrader.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Geruisloos in gebruik
  • Makkelijk te monteren en demonteren
  • Magnetische weerstand
  • Goed in te stellen

D.Hendriks 28-10-2019

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro is stil en degelijk

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De Racing Pro Spinning bike moest vooral stil en stevig zijn voor een goede workout.
Stil was de eis van de echtgenote natuurlijk, maar nu wilt ze ook dat ik wat minder hijg tijdens de workouts :). Stevig en stabiel is ie zeker! Het enige minpuntje is dat het stuur niet in het midden vastgenomen kan worden daar het liggedeelde vast zit op het stuur. Het zou handig zijn indien het stuur en liggedeelte niet uit 1 geheel zou bestaan maar een los liggedeelte welke je snel eraf en erop kunt plaatsen. Verder is hij snel geleverd en ook snel in elkaar gezet. De klikpedalen moest ik nog even goed afstellen. Ben er erg tevreden mee!

Pluspunten

• Snelle levering
  • zeer stil vliegwiel
  • Stevig en stabiel

Minpunten

• stuur liggedeelte bestaat uit 1 geheel

Marlon 19-09-2019

Misvormd stuur, vervelende piep bij omwentelen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik zou nooit zomaar een defect product een negatieve beoordeling geven omdat het altijd voor kan komen dat je een defect product ontvangt.

Helaas heb ik de race magnetic pro ontvangen met een misvormd stuur, verkleurde gele lak en een voelbare knik tijdens het trappen. Betersport heeft hier netjes een monteur voor gestuurd en nadat deze 2 keer was geweest en het probleem niet kon verhelpen ( het vervangende stuur had hetzelfde defect namelijk een behoorlijk dunnere rechter dan linkerkant, de knik kwam terug en de lak was nou eenmaal zo) heb ik een omruiling gekregen.

Bij de 2e fiets is het stuur krom naar rechts gebogen, dat had de eerste niet dus ik heb hiervoor toch een nieuw stuur aangevraagd (en ook deze is dunner aan de rechterkant waardoor dit in mijn ogen een structureel iets is). Ditmaal zit er geen knik in de trapper maar hoor je een piep bij het vliegwiel bij elke omwenteling...dat had het eerste exemplaar dan weer niet.

Ik kan me voorstellen dat als je deze fiets zonder defecten ontvang het een topper is, vandaar dat ik graag dit model houd want hij is lekker zwaar en stabiel en ziet er prachtig uit. Ik denk wel dat de kwaliteitscontrole stukken beter moet gaan worden aan de kant van de fabrikant want het zijn geen kleine missers. Betersport doet zijn best maar dit is natuurlijk voor niemand leuk.
Hopelijk kan ik na weken wachten wel genieten van de fiets zoals hij bedoeld is. geruilsloos en probleemloos.

• Goed zadel
  • comfort
  • Grijze lak zit er strak op en is heel robuust

Minpunten

• Kwaliteit van stuur
  • Rare geluiden bij het trappen
  • Gele lak verkleurd bij ontvangst

Sipko Koets 26-08-2019

Makkelijk op maat te stellen en een perfect vliegwiel.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Je verwacht niet dat je voor deze prijs zo’n goede spinningfiets krijgt. Hij is heel eenvoudig op maat te stellen. Als ik zelf ben uitgefietst kan mijn zoon er met een paar eenvoudige wijzigingen met zijn gewone gympies ook zo op. Het vliegwiel dat magnetisch verstelbaar is (wat een verademing) staat dan ook s’avonds nauwelijks stil.
Het enige minpuntje voor mij is het ligstuur dat tamelijk hard is en niet in stand verstelbaar. Gewoon een stukje van een oud ligmatje op geplakt en ook is het probleem verholpen.

Pluspunten

• Eenvoudig te verstellen
  • Magnetisch eenvoudig te verstellen vliegwiel
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Harde ligstuur

Frank Nijland 26-08-2019

Fantastische spinningbike (sportschool kwaliteit)

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Een zeer stabiele spinningbike, zeker sportschool kwaliteit. Voor lange mensen niet zo geschikt i.v.m. beperkt instelbaar zadel.

Pluspunten

• Stabiel
  • Nauwkeurig weerstand in te stellen door magneet
  • Goede afstel mogelijkheden
  • Standaard spd pedalen

Minpunten

• Beperkte instelbaarheid zadel

John 16-07-2019

1 jaar gebruik

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Heb de eerste 3 maanden dit een zeer fijne bike gevonden. Na 3 maanden waren de lagers vast gelopen reparatie verricht niet professioneel gedaan maar goed is vernieuwd. Na 2 maanden opnieuw lagers hoorbaar. Voor men deze opnieuw door betersport werden vernieuwd waren we 3 maanden verder. Bike niet kunnen gebruiken. Eindelijk weer nieuwe lagers, in trapas. Wat wil het geval nu begint vliegwiel ligt geluid te vertonen. Ben er klaar mee en betersport zegt nu , Wat verwacht u na 1 jaar fiets gebruik u traint te veel. Nou ja, dus weet nu even niet wat te doen om betersport voor de 3e keer in beweging te krijgen.

• Vorm

Minpunten

• Lagers
  • Zadel piept
  • Trapas lagers slechte kwaliteit
  • Vliegwiel lager maakt geluid
  • Magneet herstelling valt uit elkaar.

Marc Wolfs 01-07-2019

Beste spinningbike ever

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik heb lang gezocht naar een goede spinningbike. Stabiliteit, soeplesse en goede gelijkmatige weerstand instelling vind ik belangrijk. Deze bike is ongelooflijk stabiel, totaal geruisloos door de riemaandrijving en de weerstand is fantastisch instelbaar door de magnetische rem waardoor er geen contact is met het vliegwiel. Het stuur biedt heel veel mogelijkheden om vast te pakken. Bike is niet goedkoop maar met deze specificaties kon ik zelfs in China geen betere koop doen. Ik heb er twee staan want we spinnen graag samen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Geruisloos
  • Goede fijnmazige weerstandinstelling
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• bidonhouder zit te laag