FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro - Reviews

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
22 kg

Beoordeling op basis van 19 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Henk 14-09-2017 Product paar weken in bezit

Zeer stabiel, erg stoere spinningfiets

Gekozen voor deze spinningfiets vanwege zijn stabiliteit, magneetrem en V-belt aandrijving. Hierdoor is de fiets inderdaad fluisterstil. De fiets is prima af te stellen en de montage is een fluitje van een cent. Kortom voor de prijs een hele goede spinningfiets.

Pluspunten

• zeer stabiel
  • heel stil
  • magneetrem werkt prima
  • mogelijkheid traingscomputer aan te sluiten

Minpunten

• onderarm steuntjes op het stuur

Perfecte naamgeving (doet z'n naam alle eer aan 12-09-2017 Product paar dagen in bezit

perfect en overzichtelijk, niet te missen wat je wilt weten.

dit product is wat ik verwacht heb, wat prijs betreft tegenover het verwachtingspatroon is het geld wat ik betaald heb meer dan waard. Vooral het stuur het tijdritstuur bedoel ik, het is of je buiten fietst op de racefiets, anderhalf uur spinnen op deze fiets is zo voorbij, het instellen van de zwaarte van het fietsen gaar perfect, heb hem nu 3 dagen zou de fiets voor geen geld weer missen.

Pluspunten

• Je kunt de juiste houding/zwaarte aannemen
  • tijdritstuur is eveneens perfect
  • hij fietst geruisloos
  • je kunt de muziek zeer goed horen

Minpunten

• helemaal niets op aan te merken

Canyon 11-09-2017 Product paar weken in bezit

TOP Spinningfiets

kenmerken: stabiel, stil en compact met traploos opdraaien van de weerstand.
Sport thuis wanneer JIJ dit wilt net als in de sportschool, maar dan zonder geerger en mankementen a/d fiets. Top prijs-kwaliteit verhouding!!

Pluspunten

• stabiel
  • prijs
  • stil
  • verplaatsbaar
  • compact

Minpunten

• spd-pedalen wat stroef in het begin

Olaf 09-09-2017 Product paar weken in bezit

Stabiel en stevige spinningbike

Hele fijne spinningbike, mooie kwaliteit en prijsverhouding. Voldoende standen en handig voor verschillende type fietsschoenen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Mooie design
  • Stil in gebruik
  • Mooie kwalitatieve afwerking

Minpunten

• Nog niet ontdekt

stijn vandamme 08-09-2017 Product paar weken in bezit

top product

super spinning ervaring met onze nieuwe spin bike. de combinatie met het Club Virtual pakket maakt het razend interessant. De magnetische weerstand doet wat we ervan verwacht hadden en maakt het fietsen realistischer. eveneens top service.
zeker een aanrader voor wie wil spinnen, maar moeilijk de weg naar de fitness vindt.

Pluspunten

• makkelijk verstelbaar
  • makkelijk verplaatsbaar
  • simpele montage

Minpunten

• fietscomputer moet erbij kocht worden

Marian 05-09-2017 Product paar weken in bezit

Stoere spinningbike

Fijne spinningbike, trapt super d.m.v. regelbare magnetische weerstand, zeer stabiel.
Voor kleine mensen zoals ik (1.58m) past de fiets net. Op de minimale stand/afstand van het zadel tot het stuur gaat het nèt, maar mijn voorkeur zou zijn nog iets dichterbij. Dus of het zadel of het stuur dichterbij in kunnen stellen.

Pluspunten

• weerstand magnetisch regelbaar
  • uiterlijk
  • stabiel

Minpunten

• armsteunen op het stuur hoeven voor mij niet
  • bidonhouder aan frame ipv op het stuur
  • minimale afstand zadel tot stuur iets te ver

Sardo 04-09-2017 Product paar weken in bezit

Super spinningbike

Als spinningsinstructeur deze fiets gekocht om er mijn lessen mee uit te werken. Goede afstelmogelijkheden en weerstand is super in te stellen wel is meteen merkbaar dat trapas iets breder is maar daar is niks mee.Even aan wennen

Pluspunten

• Weerstand goed in te regelen
  • Stabiele fiets
  • Zadel en stuur goed in te stellen

Minpunten

• Weet ik nog niet

Voorde 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Spinningsfiets

Diverse producten hebben we al bij betersport gekocht met name voor de goede service. Nu een spinningsfiets die wij veel gebruiken. Aanbeveling was race magnetic pro. De fiets is degelijk, makkelijk in te stellen en de computer display is volledig en duidelijk.

D 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

Robuust, geruisloos en soepele fiets

We hebben de fiets pas een weekje in huis en bevalt uitstekend. Hiervoor hadden we de Kettler Ergoracer, een hele uitgebreide fiets waarbij ik juist de manuele weerstandknop enorm miste. De fitbike werkt precies zoals je van een spinningbike verwacht. De weerstandknop werkt zeer prettig en voelt net als de rest van de fiets robuust aan. Ook in staande/klimpositie is de fiest enorm stabiel (geen vervelende wiebel zoals vaak het geval is) dit is echt een voordeel. Het stuur voelt prettig aan en heeft dankzij het materiaal een fijne grip, ook als je handen bezweet zijn. De fiets goed verstelbaar, het zadel en stuur kunnen zowel in hoogte als in afstand van elkaar verzet worden. Ik heb de app nog niet getest, maar lijkt me wel ook echt de moeite waard. Ben eerst even begonnen met de 20 minutes workout sessies op YouTube. Leg mijn telefoon nu op het middenstuk van het stuur wat prima werkt en door het materiaal ook goed blijft liggen maar kan me voorstellen dat een extra telefoon/tablethouder wel prettig is. Het zadel zit prettig al is het smalle deel/de punt wel iets smaller dan het schuifsysteem eronder waardoor je er met je benen langs zou kunnen schuren. Wij hebben dit zelf opgelost door het schuifdeel om te draaien zodat de brede kant daarvan achter zit. Al met al enorm tevreden over deze fiets!

Pluspunten

• Robuust
  • Geluidloos
  • Eenvoudig te verstellen
  • Fijn materiaal stuur

Minpunten

• Zadelpunt vrij smal

Sammy.Schoonhoven 10-06-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige fiets !

Fiets is erg stabiel, goed instelbaar op ieders lengte, leuk programma via app, neemt weinig ruimte in.

Pluspunten

• door iedereen te gebruiken
  • stevig

Frans 29-05-2017 Product paar dagen in bezit

Spinningbike "Fit-Bike" Race Magnetic Pro (super!)

Ik was al lange tijd op zoek naar een goede en stevige professionele spinningfiets. Een die vergelijkbaar is met die van de sportschool. Deze vond ik uiteindelijk via de site van BetterSport. Deze FitBike is in een woord super. Oerdegelijk en tegelijkertijd een schitterende fiets om te zien. Hij is voorzien van de laatste ontwikkelingen zoals V-belt, magnetische weerstand (onderhoudsvrij), zware 22 kg vliegwiel en daarbij fluisterstil. Hij fiets super! Voorafgaand was de uitleg en voorlichting door Bettersport top. Dat geldt overigens ook voor de snelle levering aan huis.

Pluspunten

• professionele fiets
  • oerdegelijke en tegelijkertijd mooi om te zien
  • fietst top en fluisterstil
  • heel compleet

Basenellis 08-05-2017 Product paar weken in bezit

Degelijke fiets, professionele uitstraling

Prima spinningfiets, voelt en ziet er kwalitatief hoogwaardig uit.
Ongeveer gelijkwaardig aan fietsen in de sportschool.
Goed verstelbaar voor verschillende lichaamslengtes.
Vrijwel geruisloos door magnetische weerstand en riemaandrijving.
Klein beetje speling op het stuur.

Pluspunten

• Gewicht/ stabiliteit
  • Trappers met click- en riempedalen
  • Verstelbaarheid

Minpunten

• Standaard geen fietscomputer bijgeleverd

Cees 05-05-2017 Product paar dagen in bezit

Solide en makkelijk te monteren spinningbike

Ik vind het een geweldige prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb voor deze spinningbike gekozen omdat hij qua kwaliteit niet onder doet voor veel duurdere merk bikes met magnetische weerstand. Ik ben 1,96m en 120 kg maar deze bike kan mij makkelijk aan, bij iedere dag intensief trainen. Hij komt niet van zijn plaats, gaat niet schudden, je zakt niet door het zadel heen. Je moet alleen niet veel langer zijn dan 1.96 want dan is de hoogste stand van het zadel te laag. De fiets is bijzonder gemakkelijk te monteren door middel van het bijgeleverde gereedschap. Hij fietst geruisloos stil; hoe hard ik ook train, de gezinsleden horen er helemaal niets van, terwijl we in een gehorig huis wonen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Geruisloos
  • Makkelijk te monteren
  • Geschikt voor zware mensen

Roderick 28-02-2017 Product paar dagen in bezit

Bijhorende trainingscomputer kan je hartsag niet registreren

Spinnigfiets voldoet heel goed,jammer dat men trainingscomputer iBiking aanprijst niettegenstaande dat die je hartslag niet ziet. Ik dacht dat dit een must was voor het trainen.

Pluspunten

• Stabiel en stil

Minpunten

• Geen hartslagmeting met trainingscomputer

Bouman 21-02-2017 Product paar weken in bezit

Goede stabiliteit belangrijk voor Spinningfiets

Deze fiets is gemaakt van stevige materialen en heeft grote mate van stabiliteit, waardoor goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeer geruisloos door magneetweerstand. Prima aankoop.

Pluspunten

• stabiliteit frame
  • geruisloos
  • zadel

Dennis 21-02-2017 Product paar weken in bezit

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Goeie fiets alles erop en eraan zadelhoogte goed instelbaar, stuur goed instelbaar, weerstandsknop rechtsom is zwaarder linksom lichter stabiele fiets hij valt niet om. als alles in ingesteld zit er geen spelling op zadel en stuur

Pluspunten

• stuur goed instelbaar geen spilling
  • zadel goed instelbaar geen spilling
  • weerstand goed instelbaar
  • robuuste fiets

Ramon 17-02-2017 Product paar dagen in bezit

Top spinfiets voor de fanatieke thuisspinner

Bij mijn zoektocht naar een vervangende spinningfiets kwam ik al snel uit bij deze bike.

Na het lezen van de diverse reviews hakte ik de knoop door.

Alleen al het naar boven tillen was een hele workout. Met een gewicht van dik 60kilo niet iets om alleen te doen.

Wat opvalt is hoe stil de spinfiets is. Door de combinatie van een v-belt aandrijving en de magnetische weerstand hoor je bijna niets. Het enige dat je hoort is af en toe de spd pedalen, het zadel (kraakt soms bij flinke belasting) en héél soms een tikje dat ergens bij de voorkant vandaan lijkt te komen. Al met al niets storends. Ik kan deze spinfiets gebruiken terwijl de kinderen slapen, dat zegt genoeg over de stilte!

Inmiddels al een 5-tal spinsessies erop zitten en meer dan tevreden. Het stuur is overigens erg fijn en beschikt over een grip waarmee je makkelijk een tijdrithouding kan aannemen. Voor deze prijsklasse een echte aanrader!

Enige kleine minpunt dat ik tot nu toe heb is de locatie van de bidonhouder. Had deze liever voor me op het frame gezien of op het stuur. Nu zet ik de bidons naast me op een plankje.

Pluspunten

• Magnetische weerstand en v-belt
  • Mooi, sportief uiterlijk
  • Zware, degelijke kwaliteit van alle onderdelen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Op alle fronten goed instelbaar

Minpunten

• Plek bidonhouder is onhandig
  • Trainingscomputer moet los aangeschaft worden

Johan 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

Stille superbike

Zeer solide constructie van de fiets. Onverwoestbaar uiterlijk. Vele verstelmogelijkheden om op naar af te stellen en nergens ook maar enige speling. Magneetrem werkt precies en het vliegwiel id mooi in balans en siperstil. De bijgekochte computer en software werkt goed maar is nogal omslachtig te gebruiken. Zeker niet intuïtief.

Pluspunten

• Oerdegelijk en stil
  • Perfect af stellen en in te stellen
  • Stoer uiterlijk

Minpunten

• Onhandige "computer" installatie op je telefoon
  • Geen hartslag in combinatie met afstand ed

Biker 12-01-2017 Product paar maanden in bezit

Spinning bike Race magnetic pro

Super fiets, hiervoor een Dunlop gehad maar geheel kapot gefietst.
Dit is pure degelijkheid voor een hele nette prijs.
Voor Beter Sport een 10 voor de uileg en een 10 voor het product.
Een tevreden renner.

Pluspunten

• Sterk gebouwd
  • Professioneel