FitBike Race Magnetic Pro - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 106 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Race Magnetic Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

jan 23-07-2023

goede spinningfiets minder geschikt voor kleinere mensen

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Het is een stevige fiets, wel is het een zware fiets. Het spinnen gaat goed. Een probleem is dat voor kleine mensen de afstand tussen zadel en stuur zelfs in de kleinste stand te groot kan zijn

Pluspunten

• stevig
  • geruisloos

Minpunten

• minder geschikt voor mensen kleiner dan 160 cm

p********@o********** 07-04-2023

Spinning fiets

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Op zich prima fiets. Alleen klikpedaal is niet optimaal. Vooral bij zware belasting van de trapper is de linkerpedaal niet top, zit een klik in.

Math Daemen 02-04-2023

Zeer zeker een aanrader.

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Hele fijne indoorfiets. ik grbuik deze in combinatie met de lessen van cyclemasters en dat werkt super.
Hele goede stevige degelijke fiets voor een redelijke prijs.
Ik heb lang gezocht naar een goede betaalbare indoorbike en gekozen voor deze.
Een echte aanrader voor mensen die lekker thuis fit willen worden/blijven en niet de verplichting van een sportschool aan willen gaan.

Nicole 31-03-2023

Top spinningbike!

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ik had eerdere reviews gelezen en was enthousiast geworden over deze fiets. Ik fiets er nu een paar weken op en deze bevalt goed. Stabiele fiets! Via bol.com heb ik een trainingscomputer voor Fitbike met borstband gekocht en via youtube volg ik spinninglessen. Heerlijk dat dit nu thuis kan.

Pluspunten

• stabiel
  • zadelhoogte is makkelijk in te stellen

c**********@l****** 30-03-2023
Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Het is een prima product, voor een mooie prijs.
Als je tijd hebt even lekker fietsen!!!

m****************@g******** 30-03-2023

Top fiets

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Goede kwaliteit, geluidloos, veel standen om op te schakelen, fijn zadel. Kortom: een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik zou hem zo weer kopen

p*****@c******** 24-03-2023
Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Zeer goed product stevig en geruisloos. Ben zeer tevreden over de spinfiets .

Pluspunten

• Stevig
  • Geruisloos

Marcel 23-03-2023

Nog nooit zo vaak op de spinfiets gezeten!

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Prijs kwaliteit verhouding is bij deze fiets dik in orde. Stevig en degelijk apparaat. Ik heb de fiets zonder enige vorm van geluidsoverlast op de eerste woonlaag van een jaren '30 woning staan. Enige kleine minpuntjes wellicht; de pedalen staan voor het mooie misschien iets te ver van de krank. Heb ik opgelost door de spd'tjes in mijn fietsschoenen naar de buitenzijden te verplaatsen. Voor mijn lengte (192 cm) is de fiets net aan groot genoeg. Voor langere mensen zou je eventueel een gaatje bij kunnen boren op de zadelpin. Daar is wel ruimte voor.
Verder een superfijn stuur en een traploze knop voor de weerstand. Zeer tevreden met deze aankoop ( in combinatie met Cyclemasters app). Sportschool abonnement heb ik er met een goed jaar uit!

Riemer Terpstra 23-03-2023

Review FitBike Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

De FitBike Race Magnetic Pro is een zeer degelijke en betaalbare spinningbike die geschikt is voor zowel beginners als gevorderde sporters. Het apparaat beschikt over traploze weerstandsniveaus, een LCD-display en een verstelbaar zadel en stuur.

Een groot voordeel van de FitBike Race Magnetic Pro is dat het apparaat zeer stabiel is. Dit is vooral belangrijk voor intensieve workouts waarbij je flink aan het trappen bent. Het frame is gemaakt van stevig staal en de fiets staat op vier poten, waardoor hij niet wiebelt of wiebelt tijdens het gebruik.

Een ander voordeel van de FitBike Race Magnetic Pro is dat hij zeer stil is. Dit is vooral handig als je de hometrainer thuis gebruikt en niet wilt dat je huisgenoten of buren worden gestoord door het geluid van de fiets. De weerstand wordt geleverd door een magnetische rem, die zeer geruisloos werkt.

Het apparaat beschikt over traploze weerstandsniveaus. Doormiddel van de verstelbare knop die doormiddel van een magneet de weerstand verhoogt of verlaag. Dit betekent dat je de intensiteit van je training kunt aanpassen aan je fitnessniveau en trainingsdoelen. Beginners kunnen beginnen op het laagste niveau en werken aan het opbouwen van hun uithoudingsvermogen, terwijl gevorderde sporters het apparaat kunnen gebruiken voor intensieve intervaltrainingen.

De LCD-display van de FitBike Race Magnetic Pro is een aanrader(deze dient wel los te worden bijgekocht) is eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken. Het toont informatie zoals de tijd, afstand, snelheid, calorieverbranding en hartslag.

Een ander voordeel van de FitBike Race Magnetic Pro is dat hij zeer comfortabel is. Het zadel is verstelbaar en kan worden aangepast aan de lengte van de gebruiker. Het stuur is ook verstelbaar, waardoor je een comfortabele positie kunt vinden tijdens het trainen. De pedalen zijn voorzien van spd pedalen als verstelbare voetriemen, zodat je voeten stevig op de pedalen blijven tijdens het trappen.

Als ik toch een nadeel van de FitBike Race Magnetic Pro moet benoemen is dat het niet een ingebouwde hartslag sensor heeft. Maar als je het display en hartslagen extra erbij koopt is dat "probleem" ook opgelost.

Mocht je opzoek zijn naar een spinningbike waar je waar krijgt voor je geld, raad ik de Fitbike echt aan!

Pluspunten

• Stil, stabiel
  • Stabiel
  • Traploos instelbaar
  • Stevig en robuust frame
  • Spd en voetbandjes op de pedalen

Minpunten

• Display en hartslagband niet bij geleverd

n***********@i********* 23-03-2023

Fijne spinningfiets

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Hele fijne spinningfiets 👍 bekend van de sportschool met stabiel onderstel, weinig geluid en lekkere zit !

Pluspunten

• Stabiel onderstel
  • Weinig geluid

Bob 31-10-2022

Enorm goede fiets

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Enorm goede fiets. Van hoge kwaliteit en dat voor een scherpe prijs. Staat erg stabiel tijdens intensieve trainingen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

l************@g******** 30-10-2022

Spinning

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ik heb jaren bij Basic Fit spinning gevolgd en dit een 4-tal keer per week. Door het sluiten van deze zaken tijdens Covid ben ik volledig gestopt met het beoefenen van sport.
Dit jaar heb ik besloten om dit terug op te starten en na heel wat research besloten deze fiets te kopen.
Het was heel snel duidelijk dat dit de juiste keuze was.
De fiets is vlot te monteren, heel makkelijk in te stellen en werkt uitstekend. Zelfs veel beter dan de bodybikes van Basic Fit.
Zoek je een erg betrouwbaar product aan een goede prijs, dan is dit de keuze!

Pluspunten

• Vlotte montage
  • snelle instelling
  • Zeer goed prijs/kwaliteitsverhouding
  • Heel goed product

l***************@l****** 29-10-2022

Top spin bike

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ik heb deze gekozen om zijn stabiele uiterlijk en dat is ook gebleken. Ik vind de mijne fijner als degene van mijn sportschool. Super stabieke stevige spinbike!!

Pluspunten

• Steviig
  • Stabiel
  • Soepele draaiknoppen
  • Fijne stuurgrip

b********@h********** 26-10-2022

tevreden? nee, ik had het eerder moeten doen hahahah

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

super blij met deze aankoop. van heel goede kwaliteit, echt zijn geld waard. wij hebben hem buiten gezet en laten hem voorlopig buiten staan, beschermd weliswaar met hoes en onder dak.

een klein minpuntje is dat wat ik mis en dat is namelijk videootjes waarmee we een afwisseling hebben van programmaatjes en toch een beetje begeleiding specifiek voor het spinnen.

Maar een absolute aanrader!!!!

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • esthetisch ook meer dan ok

Minpunten

• bijhorende spinprogrammaatjes zouden welkom zijn

b*********@g******** 25-10-2022

Geweldige aankoop

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Geweldige fiets. Goede magneet sterkte: goede resistentie. Al met al geweldige aankoop.
Enkel één opmerking: het stuur heeft twee knoppen in het midden voor rust van de armen, maar hierdoor wordt een “ride-easy” positie bemoeilijkt.
Maar ik raad deze fiets zeker aan!

Pluspunten

• Sterke magneet
  • Goede basis resistentie
  • Makkelijk te verstellen
  • Geluidloos

Minpunten

• Knoppen midden op stuur

e********@g******** 15-09-2022

Fijne en degelijke spinningbike

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Omdat ik veel problemen had met mijn vorige spinningbike, de magnetic home heb ik deze kunnen aanschaffen met flinke korting. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze fiets met een paar minpunten. Het stuur blijft wat wiebelen en het zadel vind ik vrij hard. Normaal heb je ook onderscheid tussen mannen en vrouwenzadels. Verder fietst hij lekker soepel en kan ik weer genieten zonder vervelende geluiden.

Louis Lambooy, Vught 28-04-2021

Fitbike Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ik heb na veel gedonder met de lagers en het vliegwiel van de Fitbike Race Magnetic Pro een geheel nieuwe Fitbike Race Magnetic Pro gekregen van BeterSport en het is tot nu toe een verademing. Ik heb alleen het zadel vervangen, maar dat was ik toch al van plan. Ik kreeg teveel zadelpijn na 30-60 minuten trappelen. Er zit nu een ISM-zadel op type PN 2.1 40. Een grote uitsparing voor de genitaliën en ik heb bij de zitbotjes geen zadelpijn meer.

Minpunten

• het standaardzadel

Louis Lambooy 08-01-2021

Eindelijk omruil van FitBike Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Eindelijk vond dan in november de omruil plaats van mijn vorige FitBike Magnetic Pro welke ik had aangeschaft in februari 2020 voor een nieuw exemplaar en ik moet zeggen deze nieuwe fiets is écht een verademing. Geen rammeltjes of piepjes, het stuur laat zich aanmerkelijk beter fixeren terwijl er aan de techniek niets is veranderd. Ik zit weer met plezier kilometers af te leggen en ik hoop dat dat zo blijft. Dank BeterSport voor de omruil. Een product is niet alleen goed van zichzelf, maar ook door het niveau van service-verlening door de leverancier.

Marcel 28-10-2020

Mooie, robuuste spinningbike

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ondanks enkele minder gunstige reviews, heb ik na het lezen van de enthousiaste reviews toch voor dit product gekozen en ik heb er geen spijt van. Het is een mooi ogend model, makkelijk te monteren en in te stellen op de juiste standen. Toen ik hem de eerste dag gebruikte, klonk er wel een klikkend geluid bij de pedalen als je een hoge snelheid ging fietsen. Ik vreesde dat de mindere reviews toch bewaarheid zouden worden, maar na twee dagen was het vervelende geluid verdwenen en kan ik geruisloos (voor wat betreft de bike dan) mijn workouts uitvoeren. De eerste vrijdag na ontvangst, kreeg ik ook een mail met een link naar een gratis 30 dagen proefabonnement op CycleMasters. Geweldig, want die gebruikte ik op de sportschool ook. Door het gewicht van de bike, staat hij erg stabiel. Ook bij zware staande oefeningen. Door de stevige, dikke handvatten heb je een stevige grip. Als ik toch een minpuntje moet noemen, is het dat laagste stand nog steeds enige weerstand biedt, maar dat is nauwelijks het vermelden waard. Kortom, tot nu toe ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Erg stabiel tijdens workouts
  • Geruisloos

Louis Lambooy 20-09-2020

Zeer fraaie fiets, echter met terugkerende problemen.

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ik heb de Race Magnetic Pro (RMP) aangeschaft in februari 2020 met garantie-aan-huis-service. Aan dat laatste heb ik goed gedaan. Binnen twee maanden na aanschaf ontstonden tikkende geluiden zowel uit het trappenhuis als bij het wiel. Ik gebruik de RMP practisch om de dag gedurende 1 uur waarin ik ±30 kms wegtrap met zeer lichte weerstand. Inmiddels is het kogellager van het trappenhuis vervangen, echter zonder het gewenste resultaat; na totaal drie uur trappen is het probleem teruggekeerd; een tikkend geluid dat ook voelbaar is. Het ligt blijkbaar ook nog aan iets anders? De technicus komt nog terug en dan moet ook het metaal-achtige tikkende geluid bij het wiel worden verholpen. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook het kogellager is. Ik heb inmiddels de toezegging van BeterSport gekregen dat als de problemen zich blijven voordoen, ik een nieuwe RMP krijg. Na verloop van tijd ontstond er enige speling bij de parkerschroeven van de dubbele bidondrager welke hiermee aan het zadel verbonden is. Ik heb deze twee parkerschroeven vervangen door boutjes met moeren. De fixatie is nu echt geweldig. Daarnaast had ik problemen met de borstband welke standaard geleverd wordt bij de FitBike computer. Zeer onnauwkeurige meetingen en regelmatige uitval. Een nieuwe batterij hielp niet, evenmin de sensoren van de borstband nóg natter maken. Die borstband is nu door BeterSport vervangen door een exemplaar van S en Z Sports en dat werkt werkelijk geweldig. Tot slot laat het stuur zich niet volledig fixeren en de witte markeringen inzake de horizontale stuurinstelling zijn na enkele zweetdruppels erop volledig verdwenen. Indien er problemen zijn, dient men een serviceformulier in te vullen op hun website, daarop krijgt men dan een standaardreactie. In veel gevallen levert de fabriek de benodigde onderdelen bij je thuis af ipv aan de technicus of aan BeterSport. Tot mijn verbazing worden de onderdelen gewoon los onverpakt in een doos geleverd, met alle kans op beschadigingen gedurende het transport. Daarnaast waren volgens de technicus niet alle door hem aangevraagde onderdelen geleverd.
Ik vind het onjuist om nu een koopadvies af te geven aan potentiele kopers. Mijn uiteindelijke advies zal tzt mede bepaald worden door de service-verlening van BeterSport. Wordt vervolgd...

Louis Lambooy 02-06-2020

review Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Deze spinning bike, de Race Magnetic Pro (RMP), heb ik nu 4 maanden en het wordt dagelijks gebruikt gedurende maximaal 1 uur. Het is een degelijk apparaat. Het staat zeer solide op een zwarte rubberen mat. Mijn RMP is voorzien van een dubbele bidonhouder aan het zadel en een Fitbike-computer met borstband. De standaard bidon welke is bevestigd op de linker voorvork zit veel te laag. Ik gebruik dus alleen de dubbele bidons. Voor mijn wellicht tere billetjes heb ik van Craft twee fietsbroeken aangeschaft want na 30 minuten beesten werd het zadel onaangenaam. Deze fietsbroeken wissel ik dus om de dag. De borstband inzake hartslag-registratie wijkt dermate sterk af, meer dan 50%, dat ik Betersport heb verzocht om een ander exemplaar. Dit kan dan door de monteur meteen worden meegenomen want de plastic riemkast zit aan de voorkant los en er is iets afgebroken dat vervolgens op de rubberen mat lag. Verder is er een tikkend geluid hoorbaar per trap-omwenteling en de monteur moet maar zeggen of dat normaal is. Er zit enige speling op het stuur en het is jammer dat er dus geen sprake is van een goede fixatie. Wellicht dat de monteur er iets op weet. Het serviceformulier op de website van Betersport is ingevuld. Ik ben benieuwd wanneer ik de monteur kan verwachten. Het is verder opvallend dat de Fitbike-computer de verbruikte caloriën kan becijferen zonder mijn gegevens inzake lengte, lichaamsgewicht en leeftijd.

Pluspunten

• zeer solide
  • veel handposities mogelijk op het stuur
  • de magneet werkt schitterend

Minpunten

• matige fixatie stuur
  • linker bidon te laag op linkervoorvork
  • Fitbike-computer is matig
  • borstband wijkt sterk af inzake hartslag

Marcel 27-02-2020

Technisch vernuft

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Na veel wikken en wegen over de aanschaf tussen de home en de pro uiteindelijk voor de pro gekozen na bezoek aan de showroom in Panningen. Een uitstekende keuze. De fiets is robuust, stevig en nagenoeg helemaal stil tijdens lichte en zware belasting. Vormgeving en design zijn geweldig. Minpuntjes zijn de lage bevestiging van de bidonhouder, het ontbreken van een achtergrondverlichting in het scherm van de computer en de horizontale speling in het stuur. Dit laatste heb ik opgelost door een reepje karton te duwen in de reet die het veroorzaakt. Ook de hoogte van het instellen van het zadel kan een probleem zijn voor personen langer dan 1.94. Al met al een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stevig
  • Uitstekende soepele beweging door belt en magneet

Minpunten

• Plaats bidonhouder
  • Speling stuur
  • Hoogte instelling zadel

Winoke 22-02-2020

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Deze FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro is de beste koop die ik ooit gedaan heb, het is een fantastisch mooie en geruisloze spinningfiets.Heb er ook wel de trainingscomputer met hartslagmeter en smartphonehouder bijgekocht zodat ik mijn uithouding en kracht verbeteringen prima kan volgen op het duidelijke scherm. Terwijl ik fiets kijk ik naar spinninglessen en wielrennen op mijn smarthphone of TV via youtube. Zeker een aanrader voor iedereen die fitter en gezonder wil worden.Voor de prijs moet je het niet laten want je krijgt echt heel veel voor een betaalbare prijs.

Pluspunten

• mooie prachtige spinnigfiets
  • Geruisloos

dirk 21-02-2020

PRIMA BIKE !!

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

een spinningbike die mag gezien worden, mooie kleuren, maar vooral een stevige fiets, die toelaat dat je er niet liefdevol mee omspringt, hij kan best tegen een stoot !! een uitgebalanceerde zitpositie is heel makkelijk te bekomen dmv verstelbaar stuur en zadel, zowel in de hoogte als in de breedte. het zware vliegwiel was voor mij een must, en is bovendien zo goed als geruisloos, dit is een topfiets... ik ben uiteraard heel tevreden met mijn spinbike tot hiertoe.

Pluspunten

• stevige fiets
  • geruisloos
  • prima zitpositie zelf in te stellen
  • zwaar vliegwiel

Fred 20-02-2020

Top

Geschreven voor: FitBike Race Magnetic Pro

Ben gans tevreden,stabiel door gewicht bold zeer soepel, magneetregeling werkt super,prijskwalietyt top ,snel gemonteerd,had het eerder moeten aanschaffen.TOP.