De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

freldavi@upc.nl 31-10-2022

hele fijne camera

Heb vandaag een Nikon D7500 gekocht bij kamera expres in Den bosch
ik ben heel goed geholpen met goed advies en blij met de aankoop

Pluspunten

• lekker snel
  • heel veel mogelijkheden
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• nog niet gevonden

willy 28-04-2021

perfect toestel voor de doorsnee gebruiker

Geschreven voor: Nikon D7500

werkt zeker zoals verwacht , ligt goed in de hand en maakt perfecte foto's , zeer tevreden van dit toestel

Pluspunten

• handelbaar
  • veel mogelijkheden ,
  • ook op automatisch zeer goed resultaat

Top! 05-03-2021

Topper

Geschreven voor: Nikon D7500

Heb een D3400 body. Wilde upgraden. De D7500 voldoet aan alle verlangens: snel en accuraat, prima scherpstelling, ligt prettig in de hand, helder en praktisch touchscreen.

Pluspunten

• snel
  • accuraat
  • eenvoudig te bedienen
  • ligt prettig in de hand

S. Dierx 31-12-2020
  • Product gekregen

Camera voor gevorderden

Geschreven voor: Nikon D7500

Het is een fijne camera die lijkt op de D80 die ik had. Lijkt wel iets minder robuust. Er zijn veel instelmogelijkheden. Het loont daarom om de handleiding goed door te nemen. Naast de omschrijvingen van de verschillende functies staat er geregeld extra informatie in om je op weg te helpen. Via het aanraakscherm kun je allerlei dingen instellen, maar via de “multiselector” (ok-knop met pijltjes) kan dat ook allemaal. De camera houdt prettig vast en reageert mooi snel. De foto's zijn prima. Er zijn veel snel toegankelijke mogelijkheden om in verschillende situaties het beste resultaat te krijgen. Filmen kan ook, maar is niet iets wat je uren moet doen. Daar zijn spiegelreflexcamera's niet voor gemaakt. Kortom een mooie camera die veel kan als je de mogelijkheden leert kennen. Hij is aan de prijs, maar daarvoor krijg je (een deel van de techniek) van de duurdere D500.

Pluspunten

• Goede foto's
  • Veel instelmogelijkheden
  • Houdt goed vast

Marieke 22-09-2020

Nikon D7500

Geschreven voor: Nikon D7500

Vorige week de Nikon D7500 gekocht. Na een Nikon D40x een enorme verbetering. Kwaliteit foto's is heel mooi en wat scala aan mogelijkheden. Komende tijd zin om alles te gaan uitproberen. Gekocht bij Kamera Express en hier ook goed voorgelicht.

Willemien 07-05-2020

lekker in de hand

Geschreven voor: Nikon D7500

Was in eerste instantie erg tevreden over dit product, en blij met de aankoop. Heb nu echter een probleempje wat hopelijk snel te repareren is. ben no geen maand in het bezit dus vind dat wel snel voor defect. Ga er vanuit dat dit snel verholpen word

Pluspunten

• snelle levering
  • ligt goed in de hand
  • veel mogelijkheden tot instellen

Minpunten

• geen focus meer naar 3 weken gebruik

Rik 28-04-2020

Fantastische resultaten!!

Geschreven voor: Nikon D7500

De camera is fantastisch!! Hij ligt lekker in de hand, licht qua gewicht, gebruiksvriendelijk en maakt haarscherpe foto's!! Ik gebruik de camera hoofdzakelijk voor sportfotografie. De foto's worden snel weggeschreven en de mogelijkheden qua instelling voor de diverse sporten is divers.

Pluspunten

• Meerdere scherpstelpunten, tot wel 51 punten
  • haarscherp resultaat
  • schrijft snel weg

Dennis 06-04-2020

Perfecte camera

Geschreven voor: Nikon D7500

Afgelopen zaterdag de nieuwe Nikon D7500 (body) camera gekocht als opvolger van de Nikon D5000. Wat een verschil in functies en kwaliteit. De camera voelt stevig aan en is niet te zwaar. Heeft een hoge ISO en accurate autofocus. Het schermpje bovenop de camera is zeer zeker ook een pluspunt.

Ik heb een wat oudere Tamron objectief waarvan het scherpstellen in de live view modus niet werkt, dit schijnt opgelost te kunnen worden door een firmware update van het objectief.

Helaas viel mij op dat in de live view modus het objectief geluid maakt bij het aanpassen van de diafragma, dit is normaal dus achteraf niks om zorgen over te maken.

De camera heeft van zichzelf geen GPS aan boord, door de camera met de telefoon te verbinden haalt de camera de locatie op via de GPS van de smartphone.
Ook is het mogelijk om de telefoon als afstandbediening te gebruiken om een foto te kunnen maken en instellingen te wijzigen.

Ik ben erg goed geholpen door de enthousiaste medewerkster van Kamera Express, ze heeft mij van alle adviezen voorzien. Ook met de huidige coronamaatregelen wordt er tijd voor je genomen.

Pluspunten

• Klapbaar scherm
  • Stevigheid behuizing
  • Wifi en bluetooth (GPS via telefoon)
  • Scherpstelmotor in camera
  • Schermpje bovenop de camera

Minpunten

• Geluid bij instellen van diafragma in liveview
  • Oudere 3rd party lenzen niet bruikbaar in liveview

Maria Vogelaar 24-01-2020

prachtige camera

Geschreven voor: Nikon D7500

Na altijd een uitgebreide compactcamera gehad te hebben, wilde ik eens iets met een betere beeldkwaliteit.
Daar voldoet deze camera duidelijk aan.
Ook ligt hij lekker in de hand en is hij niet moeilijk te bedienen.
Ik zal wel wat tijd nodig hebben om de camera goed te leren kennen, want er zijn veel mogelijkheden. Maar dat is ook juist wat ik wilde.

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • ligt goed in de hand
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• wat zwaarder dan ik gewend was

Hans van Haren 20-01-2020

professionele mogelijkheden

Geschreven voor: Nikon D7500

Ik bezit een d5000 en zocht een moderne broer van dit model. Uiteindelijke keuzen, na veel uitleg van de medewerker, gekozen voor de zeer betaalbare D7500 van Nikon. Met mijn huidige DX objectieven biedt dit systeem veel meer hedendaagse mogelijkheden.

Pluspunten

• Professionele mogelijkheden
  • robuuste behuizing
  • snel kamera
  • zeer goede beeldkwaliteit

Minpunten

• gewicht van de body

MP 09-01-2020

Gevorderde camera met goede connectivity

Geschreven voor: Nikon D7500

Geen instapcamera, maar voor iets verder gevorderden. Handige bediening, groot lcd schermpje wat ook kan kantelen. Vrijwel geruisloze en snelle sluiter.

Ik heb mijn Nikon D3100 vervangen door de D7500 en een groot verschil! Zeer goede body met veel mogelijkheden. De camera maakt scherpe beelden met een mooie scherpte diepte en blur. Grote ISO mogelijkheden icm een pittige lens geeft prachtige resultaten. De camera is uitgerust met wifi en bluetooth waardoor er zeer makkelijk een connectie kan worden gemaakt met smartphone,

Pluspunten

• Connectiviteit
  • Geruisloos

Minpunten

• Touchscreen is niet altijd handig

Panlink 31-12-2019

Prachtige camera, een hele stap vooruit

Geschreven voor: Nikon D7500

Mijn D5000 was aan vervanging toe. Op basis van verschillende vergelijkingssites viel de keuze op de D7500. Vooral vanwege de performace in donkere ruimtes. Vergeleken met de D5000 ligt hij veel lekkerder in de hand. Het grotere scala aan instellingen zal nog wel even wennen zijn, maar deze camera kan echt alles. Het touchscreen en koppeling met smartphone zijn een mooie aanvulling. Hij is bloedsnel in combinatie met mijn 18-200 VR II lens, en weet bij slechte lichtomstandigheden op maximum zoom toch nog een heel mooi resultaat te bereiken. IK kan niet wachten om er wat meer te gaan stoeien.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • licht goed in de hand

Minpunten

• Geen op dit moment

MO 10-12-2019

NikonD7500

Geschreven voor: Nikon D7500

Na enige twijfel tussen een Canon en deze Nikon toch voor dit toestel gegaan. Stevige body, met goede grip en veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Goede grip

Fotobert 05-12-2019

Camera ligt gelijk goed in de hand

Geschreven voor: Nikon D7500

Heb mij georienteerd via diverse reviews en ook vergelijkingssites. Deze camera voldeed aan mijn verwachtingen. Heb er nog niet veel mee kunnen fotgraferen maar de eerste indruk is prima

Pluspunten

• grip van de camera
  • snelle scherpstellen

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Willem de Bruijn 21-10-2019

Complete camera voor de gevorderde hobbyist

Geschreven voor: Nikon D7500

Na jaren te hebben gefotografeerd met een Nikon D3100 was het tijd voor een upgrade. Nu ben ik nogal een twijfelkont dus heb ik me uitgebreid geïnformeerd over de verschillende Nikon camera's (ik ben al in het bezit van verschillende goede Nikon DX lenzen dus een nieuwe Nikon camera was een logische stap). Eerst wilde ik gaan voor een full frame camera, maar omdat mijn lenzen dan niet de volle kwaliteit van de fullframe sensor benutten, ging ik uiteindelijk voor een van de beste crop camera's van Nikon. Een week voor mijn vakantie naar de Italiaanse Dolomieten heb ik hem besteld bij Kamera Express. Beetje tricky, want je moet een nieuwe camera toch leren kennen. Nou, ik heb absoluut geen spijt gehad van deze aankoop. De menustructuur is hetzelfde als bij mijn oude D3100 (uiteraard een stuk uitgebreider), dus was ik binnen no time gewend aan mijn nieuwe camera. De resultaten waren als de Dolomieten zelf; FANTASTISCH!! DE camera is snel, je ziet duidelijke verbetering van de kwaliteit t.o.v. mijn oude camera (met dezelfde lenzen), het kantelbare scherm is erg handig wanneer je uit wat moeilijkere posities fotografeert, de mogelijkheden zijn eindeloos. Natuurlijk ook minpuntjes. Zo heeft de camera helaas maar 1 cardslot en is er geen mogelijkheid om een batterygrip te monteren. Onbegrijpelijk dat Nikon dit heeft laten vallen. Desalniettemin ben ik erg tevreden met dit toestel en verwacht ik er weer jaren veel plezier van te hebben.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Bekende Nikon ergonomie
  • kantelbaar scherm
  • 6 beelden per seconde

Minpunten

• helaas maar 1 cardslot
  • Geen batterygrip mogelijk
  • gebruiksduur batterij

Paul 01-08-2019

Uitstekende beeldkwaliteit, snel en veelzijdig

Geschreven voor: Nikon D7500

Een geweldige camera. Ik heb hiervoor al de D70 en D7000 gehad, ben dus bekend met deze lijn van Nikon camera's. Ten opzichte van de (toen al geweldige) D7000 heeft Nikon toch weer heel wat verbeteringen in deze camera weten te stoppen. De autofocus is duidelijk accurater en sneller. De beeldkwaliteit bij erg weinig licht is ook duidelijk beter. Het opklapbare LCD-scherm is echt superhandig bij heel hoge of heel lage camerastandpunten (bijvoorbeeld wanneer je een foto over de hoofden van toeschouwers wilt maken of bij macrofotografie).

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Instelmogelijkheden
  • Bedieningsgemak

Rob 07-07-2019

Fantastische en snelle camera Nikon d7500

Geschreven voor: Nikon D7500

Op 5 juli 2019 deze camera gekocht bij Kamera Express Amsterdam. Prima camera met zeer mooie foto’s. Enorm verschil met mijn oude camera de Nikon D7000.Snel en scherpe foto’s en makkelijke bediening. Aaanrader !!!

Pluspunten

• Scherpe foto’s
  • Snel
  • Makkelijke bediening

Frits 29-06-2019

Forse stap voorwaarts t.o.v. Nikon D7000

Geschreven voor: Nikon D7500

Een hele stap voorwaarts wat betreft hanteerbaarheid en mogelijkheden (belichting en kantelbaar scherm) t.o.v D7000

Pluspunten

• grote ISO range
  • kantelbaar scherm
  • enorm aantal instel mogelijkheden

Minpunten

• nog niet gevonden

Gerrit Jan 27-06-2019

Van D2X naar D7500

Geschreven voor: Nikon D7500

Ben je het fotograferen met een Nikon gewend dan stap je moeiteloos over om deze nieuwe camera van Nikon. Snel, stil en licht. Zeker in vergelijking tot de professionele oudere Nikon D2X.

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Stil
  • Met smartphone te bedienen

Minpunten

• Smalle draagriem
  • Geen aansluitpunt voor 'oud' flitssnoer

Marjon 23-06-2019

Nikon D7500

Geschreven voor: Nikon D7500

Als beginnend fotograaf was ik op zoek naar iets meer dan een instapcamera. Na heel goed advies te hebben gehad in Breda tot deze aankoop overgegaan. Ik heb deze camera een aantal maanden en kan niet anders zeggen dat het een goede aankoop is. Zeker ook met het maken van video een absolute aanrader!

Pluspunten

• uitgebreide mogelijkheden
  • 4k video

Minpunten

• geen klapscherm
  • 1 kaarthouder

Walther 16-06-2019

D-7500 De perfecte kamera

Geschreven voor: Nikon D7500

Na een tijd met de D-5600 te hebben gewerkt, ben ik overgestapt op de D-7500. De kamera blinkt voor mij uit in bediening. Echt Top !

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Zeer fijne bediening

Davelaar 15-06-2019

veel mogelijkheden

Geschreven voor: Nikon D7500

Ik heb deze camera nu een week in bezit, ben een beginnende fotograaf , dus alles nog aan het uitvinden. Maar de foto’s zien er goed uit, de camera ligt lekker in de hand. Uitgebreide mogelijkheden, veel instellingen. Touchscreen. Ik heb deze camera gekocht bij kamera-express in Arnhem , alwaar ik zeer goed en uitgebreid geholpen ben

Pluspunten

• groot kantelbaar scherm
  • goede houvast
  • mooie foto’s

Minpunten

• nog niet gevonden

BW 12-06-2019

Door deze camera weer meer plezier in fotograferen

Geschreven voor: Nikon D7500

Door de vele mogelijkheden en goede connectiviteit een hele fijne camera die je creativiteit stimuleert.

Pluspunten

• Heldere zoeker
  • Bluetooth en Wifi
  • Touchscreen
  • Duidelijk menu

Minpunten

• Geen knop voor scherptediepte
  • Geen VR in body

rolf 28-05-2019

Kantelbaar scherm met touchscreen, makkelijk te hanteren

Geschreven voor: Nikon D7500

Deze camera voldoet aan alle verwachtingen. Handzaam maar zeer uitgebreid en goed te hanteren. Geweldige kwaliteit vooral in combinatie met 50 mm lens. Door het kantelbare scherm goed te hanteren voor foto's op de grond.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Snel in gebruik
  • Touchscreen
  • Hoge resolutie

nvp 27-05-2019

Prachtig beeld bij weinig licht

Geschreven voor: Nikon D7500

Mooie allround camera, snelheid en lichtgevoeligheid zijn de kernwoorden die bij deze camera passen. Hoewel het aantal MP laag lijkt is dit absoluut geen probleem, heel misschien als je een foto in posterformaat wil afdrukken. Foto's zijn kraakhelder en bij weinig licht en hoge ISO nauwelijks ruis te bespeuren.

Via de zoeker heb je een prachtig beeld met alle benodigde informatie, welke informatie je wilt zien is instelbaar.

Op het gebied van autofocus is deze camera ook super. De opties zijn veel en werken ook nog eens prettig. In LiveView met slecht licht heeft de camera het wat moeilijker, wanneer je het dan overneemt met de zoeker dan is de autofocus weer uitstekend.

Verbinden met de app geeft LiveView op afstand, ontzettend handig via wifi en bluetooth wordt je smartphone een afstandsbediening, foto's direct op je telefoon downloaden...

Het kantelbare scherm is wel erg gemakkelijk voor als je lage of juist boven je hoofd foto's wilt maken.

De camera ligt goed in de hand en ondanks het gewicht voelt deze goed aan. De extra te programmeren fn knopjes zitten op de goede plek en na enig oefenen heb je de functionaliteiten snel onder de knie.

De full HD functionaliteit om te filmen maakt van deze camera ook een filmcamera.

In combinatie met de cashback actie (v.a. mei 2019) is dit een superaankoop. Voor mij een reden om nog een tijdje in de spiegelreflex wereld mee te blijven doen!

Pluspunten

• Lichtgevoelig
  • Snel
  • Kantelbaar scherm
  • Verbinden met smartphone

Minpunten

• wat weinig MP's