Nikon D7500 zwart - Reviews

20,9 megapixel
1.3 inch scherm
HD type
4K Ultra HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7500 zwart op Kieskeurig.nl.

Glenn 22-06-2017

Monster in het donker

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Ik heb de D7500 gekozen vanwege zijn hoge werkbare ISO van 51200 en zijn nauwkeurige autofocus en 8 FPS uitstekend voor wildlife en zelfs sportfoto's en met zijn 4K video mogelijkheden, daarbij zijn lekker handzame kleinere formaat dan zijn grote broer de D500.

Pluspunten

• Hoge ISO
  • Autofocus
  • Licht en handzaam
  • 4k video
  • Op mijn Iphone probleemloze Snapbridge

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Harrie Kusters 19-03-2018

Flexibel scherm.

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

De Nikon D 7500 voldoet bijna volledig aan de verwachtingen die je na het lezen van vele reviews heb gekregen. Snel, fraai beeld, grote lichtgevoeligheid en het fraaie verstelbare display.
Helaas heeft Nikon bezuinigd op bevestiging en camerariem. De riem is werkelijke de allerslechtste die er bij mijn 7de Nikon body geleverd wordt. Beding een camerariem van een betere kwaliteit als je besluit tot koop van een Nikon 7500.

Pluspunten

• Display
  • Lichtgevoeligheid sensor.

Minpunten

• Camerabevestiging
  • Cameradraagrien

Nelien 11-05-2019

lekker licht

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Ligt heerlijk in de hand, prima touchscreen kantelbaar beeldscherm.
Helder menu's en knoppen die goed te bedienen zijn.

Pluspunten

• groot kantelbaar scherm
  • licht

Willemien 07-05-2020

lekker in de hand

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Was in eerste instantie erg tevreden over dit product, en blij met de aankoop. Heb nu echter een probleempje wat hopelijk snel te repareren is. ben no geen maand in het bezit dus vind dat wel snel voor defect. Ga er vanuit dat dit snel verholpen word

Pluspunten

• snelle levering
  • ligt goed in de hand
  • veel mogelijkheden tot instellen

Minpunten

• geen focus meer naar 3 weken gebruik

Rik 28-04-2020

Fantastische resultaten!!

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

De camera is fantastisch!! Hij ligt lekker in de hand, licht qua gewicht, gebruiksvriendelijk en maakt haarscherpe foto's!! Ik gebruik de camera hoofdzakelijk voor sportfotografie. De foto's worden snel weggeschreven en de mogelijkheden qua instelling voor de diverse sporten is divers.

Pluspunten

• Meerdere scherpstelpunten, tot wel 51 punten
  • haarscherp resultaat
  • schrijft snel weg

Dennis 06-04-2020

Perfecte camera

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Afgelopen zaterdag de nieuwe Nikon D7500 (body) camera gekocht als opvolger van de Nikon D5000. Wat een verschil in functies en kwaliteit. De camera voelt stevig aan en is niet te zwaar. Heeft een hoge ISO en accurate autofocus. Het schermpje bovenop de camera is zeer zeker ook een pluspunt.

Ik heb een wat oudere Tamron objectief waarvan het scherpstellen in de live view modus niet werkt, dit schijnt opgelost te kunnen worden door een firmware update van het objectief.

Helaas viel mij op dat in de live view modus het objectief geluid maakt bij het aanpassen van de diafragma, dit is normaal dus achteraf niks om zorgen over te maken.

De camera heeft van zichzelf geen GPS aan boord, door de camera met de telefoon te verbinden haalt de camera de locatie op via de GPS van de smartphone.
Ook is het mogelijk om de telefoon als afstandbediening te gebruiken om een foto te kunnen maken en instellingen te wijzigen.

Ik ben erg goed geholpen door de enthousiaste medewerkster van Kamera Express, ze heeft mij van alle adviezen voorzien. Ook met de huidige coronamaatregelen wordt er tijd voor je genomen.

Pluspunten

• Klapbaar scherm
  • Stevigheid behuizing
  • Wifi en bluetooth (GPS via telefoon)
  • Scherpstelmotor in camera
  • Schermpje bovenop de camera

Minpunten

• Geluid bij instellen van diafragma in liveview
  • Oudere 3rd party lenzen niet bruikbaar in liveview

Maria Vogelaar 24-01-2020

prachtige camera

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Na altijd een uitgebreide compactcamera gehad te hebben, wilde ik eens iets met een betere beeldkwaliteit.
Daar voldoet deze camera duidelijk aan.
Ook ligt hij lekker in de hand en is hij niet moeilijk te bedienen.
Ik zal wel wat tijd nodig hebben om de camera goed te leren kennen, want er zijn veel mogelijkheden. Maar dat is ook juist wat ik wilde.

Pluspunten

• goede beeldkwaliteit
  • ligt goed in de hand
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• wat zwaarder dan ik gewend was

Hans van Haren 20-01-2020

professionele mogelijkheden

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Ik bezit een d5000 en zocht een moderne broer van dit model. Uiteindelijke keuzen, na veel uitleg van de medewerker, gekozen voor de zeer betaalbare D7500 van Nikon. Met mijn huidige DX objectieven biedt dit systeem veel meer hedendaagse mogelijkheden.

Pluspunten

• Professionele mogelijkheden
  • robuuste behuizing
  • snel kamera
  • zeer goede beeldkwaliteit

Minpunten

• gewicht van de body

MP 09-01-2020

Gevorderde camera met goede connectivity

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Geen instapcamera, maar voor iets verder gevorderden. Handige bediening, groot lcd schermpje wat ook kan kantelen. Vrijwel geruisloze en snelle sluiter.

Ik heb mijn Nikon D3100 vervangen door de D7500 en een groot verschil! Zeer goede body met veel mogelijkheden. De camera maakt scherpe beelden met een mooie scherpte diepte en blur. Grote ISO mogelijkheden icm een pittige lens geeft prachtige resultaten. De camera is uitgerust met wifi en bluetooth waardoor er zeer makkelijk een connectie kan worden gemaakt met smartphone,

Pluspunten

• Connectiviteit
  • Geruisloos

Minpunten

• Touchscreen is niet altijd handig

Panlink 31-12-2019

Prachtige camera, een hele stap vooruit

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Mijn D5000 was aan vervanging toe. Op basis van verschillende vergelijkingssites viel de keuze op de D7500. Vooral vanwege de performace in donkere ruimtes. Vergeleken met de D5000 ligt hij veel lekkerder in de hand. Het grotere scala aan instellingen zal nog wel even wennen zijn, maar deze camera kan echt alles. Het touchscreen en koppeling met smartphone zijn een mooie aanvulling. Hij is bloedsnel in combinatie met mijn 18-200 VR II lens, en weet bij slechte lichtomstandigheden op maximum zoom toch nog een heel mooi resultaat te bereiken. IK kan niet wachten om er wat meer te gaan stoeien.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • licht goed in de hand

Minpunten

• Geen op dit moment

Verheire Guy 22-12-2019

Toestel met professionele touch

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Overgegaan van D5200 naar D7500 en zeer tevreden over de degelijkheid.
Wel spijtig dat ik nu minder mp heb maar dit weegt niet op tegen de andere supplementaire gebruiksmogelijkheden en een overzichtelijk instellingsmenu.

Pluspunten

• Prachtige fotos
  • Goed instellingsmenu

Minpunten

• Maar 21 mp

MO 10-12-2019

NikonD7500

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Na enige twijfel tussen een Canon en deze Nikon toch voor dit toestel gegaan. Stevige body, met goede grip en veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Goede grip

Fotobert 05-12-2019

Camera ligt gelijk goed in de hand

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Heb mij georienteerd via diverse reviews en ook vergelijkingssites. Deze camera voldeed aan mijn verwachtingen. Heb er nog niet veel mee kunnen fotgraferen maar de eerste indruk is prima

Pluspunten

• grip van de camera
  • snelle scherpstellen

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Willem de Bruijn 21-10-2019

Complete camera voor de gevorderde hobbyist

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Na jaren te hebben gefotografeerd met een Nikon D3100 was het tijd voor een upgrade. Nu ben ik nogal een twijfelkont dus heb ik me uitgebreid geïnformeerd over de verschillende Nikon camera's (ik ben al in het bezit van verschillende goede Nikon DX lenzen dus een nieuwe Nikon camera was een logische stap). Eerst wilde ik gaan voor een full frame camera, maar omdat mijn lenzen dan niet de volle kwaliteit van de fullframe sensor benutten, ging ik uiteindelijk voor een van de beste crop camera's van Nikon. Een week voor mijn vakantie naar de Italiaanse Dolomieten heb ik hem besteld bij Kamera Express. Beetje tricky, want je moet een nieuwe camera toch leren kennen. Nou, ik heb absoluut geen spijt gehad van deze aankoop. De menustructuur is hetzelfde als bij mijn oude D3100 (uiteraard een stuk uitgebreider), dus was ik binnen no time gewend aan mijn nieuwe camera. De resultaten waren als de Dolomieten zelf; FANTASTISCH!! DE camera is snel, je ziet duidelijke verbetering van de kwaliteit t.o.v. mijn oude camera (met dezelfde lenzen), het kantelbare scherm is erg handig wanneer je uit wat moeilijkere posities fotografeert, de mogelijkheden zijn eindeloos. Natuurlijk ook minpuntjes. Zo heeft de camera helaas maar 1 cardslot en is er geen mogelijkheid om een batterygrip te monteren. Onbegrijpelijk dat Nikon dit heeft laten vallen. Desalniettemin ben ik erg tevreden met dit toestel en verwacht ik er weer jaren veel plezier van te hebben.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Bekende Nikon ergonomie
  • kantelbaar scherm
  • 6 beelden per seconde

Minpunten

• helaas maar 1 cardslot
  • Geen batterygrip mogelijk
  • gebruiksduur batterij

Paul 01-08-2019

Uitstekende beeldkwaliteit, snel en veelzijdig

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Een geweldige camera. Ik heb hiervoor al de D70 en D7000 gehad, ben dus bekend met deze lijn van Nikon camera's. Ten opzichte van de (toen al geweldige) D7000 heeft Nikon toch weer heel wat verbeteringen in deze camera weten te stoppen. De autofocus is duidelijk accurater en sneller. De beeldkwaliteit bij erg weinig licht is ook duidelijk beter. Het opklapbare LCD-scherm is echt superhandig bij heel hoge of heel lage camerastandpunten (bijvoorbeeld wanneer je een foto over de hoofden van toeschouwers wilt maken of bij macrofotografie).

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Instelmogelijkheden
  • Bedieningsgemak

Rob 07-07-2019

Fantastische en snelle camera Nikon d7500

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Op 5 juli 2019 deze camera gekocht bij Kamera Express Amsterdam. Prima camera met zeer mooie foto’s. Enorm verschil met mijn oude camera de Nikon D7000.Snel en scherpe foto’s en makkelijke bediening. Aaanrader !!!

Pluspunten

• Scherpe foto’s
  • Snel
  • Makkelijke bediening

Frits 29-06-2019

Forse stap voorwaarts t.o.v. Nikon D7000

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Een hele stap voorwaarts wat betreft hanteerbaarheid en mogelijkheden (belichting en kantelbaar scherm) t.o.v D7000

Pluspunten

• grote ISO range
  • kantelbaar scherm
  • enorm aantal instel mogelijkheden

Minpunten

• nog niet gevonden

Gerrit Jan 27-06-2019

Van D2X naar D7500

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Ben je het fotograferen met een Nikon gewend dan stap je moeiteloos over om deze nieuwe camera van Nikon. Snel, stil en licht. Zeker in vergelijking tot de professionele oudere Nikon D2X.

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Met smartphone te bedienen

Minpunten

• Smalle draagriem
  • Geen aansluitpunt voor 'oud' flitssnoer

Marjon 23-06-2019

Nikon D7500

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Als beginnend fotograaf was ik op zoek naar iets meer dan een instapcamera. Na heel goed advies te hebben gehad in Breda tot deze aankoop overgegaan. Ik heb deze camera een aantal maanden en kan niet anders zeggen dat het een goede aankoop is. Zeker ook met het maken van video een absolute aanrader!

Pluspunten

• uitgebreide mogelijkheden
  • 4k video

Minpunten

• geen klapscherm
  • 1 kaarthouder

Walther 16-06-2019

D-7500 De perfecte kamera

Geschreven voor: Nikon D7500 zwart

Na een tijd met de D-5600 te hebben gewerkt, ben ik overgestapt op de D-7500. De kamera blinkt voor mij uit in bediening. Echt Top !

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Zeer fijne bediening