LG DQP5 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de LG DQP5 zwart op Kieskeurig.nl.

8,1

m**e@g**l.com 23-10-2021

Als tech lover was ik al gauw blij om iets anders te mogen testen. De LG DQP5 in dit geval was tot mijn verbazing best klein en past precies onder mijn monitor.

De installatie was vanzelfsprekend en ik kon mijn mobiel aansluiten zonder de manual, wat het al stukken leuker maakt rechtstreeks uit de doos.

Ik wilde het vesrschil horen tussen mijn studio monitoren en een soundbar en het is overduidelijk. Met de LG soundbar voelde ik meer bass en kon mij meer inleven in de 3 shrek films die ik heb afgemaakt hiermee. Ik raad de AI sound Pro aan als standaard setting omdat het al goed genoeg meer bass toevoegd aan dagelijks muziek. Verder kan ik u gerust stellen dat jij noch de buren het geluid of de trillingen van de subwoofer niet voelen. Dit heb ik nagevraagd! :)

De ingeboude Dolby atmos meekomt was voor mij als pc gebruiker als win voorwie het niet gratis is. Verder verliest de speaker geen geluid kwaliteit bij hoge volumes zelfs voor 4K sound.
Om 4K sound te krijgen voor films heb ik de soundbar HDMI via mijn videokaart aangesloten waardoor het best een cinema leek in mijn kamer.

Ten slotte wil ik het hebben over het design. De compacte sounbar met weinig bedrading vind ik goed passen bij mij omdat ik niet van veel snoeren overal hou. Ook ziet de mesh eromheen er modern en stylish uit. De soundbar is niet te groot dus pas precies onder mijn bureau en heeft ook geen zichtbare irritant lampje in het donker.

m**d@g**l.com 18-10-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Na uitvoerig gebruik kan ik met zekerheid zeggen dat dit een top soundbar is.
Naast het prachtige design zorg het ook voor top geluid door heel de kamer.

Enkele minpunten zijn dat de soundbar geen wifi heeft.
En dat de soundbar niet makkelijk connecte met een universele afstandbediening.

Maar zeker meer plus dan minpunten.
alle kabels zaten mee in de verpakking. En binnen 10 minuten was alles up and running.
Design was een absolute plus. De subwoofer is geen lelijke vierkante doos maar een proper afgewerkt kastje dat je zeker in de living kan zetten. Doordat de soundbar zo klein en compact is, kan je ze ook perfect op de kast zetten zonder dat het een eyesore is.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • geluid

Minpunten

• aansluiten op universele afstandbediening
  • geen wifi

p**1@g**l.com 15-10-2021

Klein in formaat maar groot in geluid!

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Wat ik heel fijn vond is dat het geen mega lange soundbar is maar een klein formaat. Maar dit betekent niet dat het geluid dan ook minder is zeer zeker niet! Ik had nog niet van dolby atmos gehoord maar kan dit zeer zeker aanbevelen. Ten opzichte van onze oudere LG soundbar is dit echt een enorme verbetering! Kamervullend geluid, de intensiteit van het geluid is enorm! Als er al 1 minpuntje is, dan is het alleen dat als er ineens veel actie is (bv auto's die voorbij razen) dat je dan bijna uit je stoel schiet van het geluid! Niet iedereen zal dit trouwens een minpuntje vinden natuurlijk. Qua bediening is het heel gebruiksvriendelijk en ook het aansluiten is echt een piece of cake. Kortom: zeker een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • geluid

w**8@h**l.com 15-10-2021

Geweldig en mooie soundbar

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

De LGDQP5 is een zalige een makkelijke soundbar met draadloze subwoofer. Doordat je er ook uit verschillende mogelijkheden van geluid kan kiezen heb je als je naar een film kijkt echt het gevoel in een cinemazaal te zitten.
De Bluetooth functie is ook een leuke feature waardoor je ook muziek van je smartphone kan afspelen. De subwoofer is trillingsvrij waardoor je er gerust iets kan op plaatsen. Het geluid dat de soundbar met subwoofer geeft is echt zuiver en mooi geeft ook alle details van geluid die je anders met de gewone boxen van de tv niet hoort. Het aansluiten was een beetje zoeken maar uiteindelijk wijst het zijn eigen uit en is het niet zou moeilijk. En de app die je kan downloaden op je smartphone is ook leuk.

m**s@h**l.com 14-10-2021

Ideaal voor series en films

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Wij zijn al langere tijd op zoek naar een degelijke soundbar en dus waren we maar al te blij om dit exemplaar van LG te mogen testen.

De soundbar is goed en veilig verpakt. Alle kabels zijn voorzien om deze aan te sluiten aan de tv maar je kan ook bluetooth gebruiken om te verbinden. Wifi heeft deze niet wat jammer is in deze prijsklasse. De installatie was een fluitje van een cent en duurde nog geen 10minuten.

Het geluid zelf vond ik heel aangenaam bij series en films. De subwoofer doet subtiel zijn werk en viel eigenlijk niet op todat er een zwaardere bas op de tv kwam. De dolby atmos is ook wel de moeite en plaatst je precies in een surround omgeving. De details in het geluid zijn ook opmerkelijk zelfs bij lage volumes, je ervaart echt een nieuwe dimensie in vergelijking met de standaard luidsprekers in de tv. Om deze soundbar te gebruiken voor muziek op de achtergrond ben ik minder tevreden. Je moet echt recht voor de soundbar zitten voor optimaal geluid.

Al bij al zijn we tevreden over deze soundbar maar het blijft een stevige investering. Zeker als je nog een apart systeem moet overwegen voor muziek of radio.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Minder voor muziek

Frederique Tielens 14-10-2021

Compact, stevig en krachtig

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik had er eerst een onzeker gevoel bij, het testen van een soundbar, ik heb jaren film /TV gekeken via een 7.1 dolby opstelling.
Ik kreeg een klein doosje thuis gestuurt en dacht is dit het?
Maar ik heb me hier toch wel even laten verassen, de soundbar is eerst en vooral bijzonder compact en stevig gebouwd, zowel de zeeer zeer kleine speaker als de bijzonder fijn afgewerkte sub woofer doet wat ze moeten doen, en bijzonder gemakkelijk te instaleren je plugt de hdmi en de optic kabel er in stroom kabeltje er bij en alles werkte binnen 10 min alsook de app is makkelijk in gebruik.

De subwoofer in het bijzonder doet wat beloofd word, deze geeft weinig tot geen trillingen maar wel een krachtig en direct Bass geluid.

De speaker is voor zijn kleine omvang krachtig en helder van geluid ik heb een niet al te grote ruimte maar het lijkt net of ik ik de film /série zit.

De dolby atmos is mijn eerste ervaring en ik kan je zeggen dit is me geweldig goed bevallen het geluid vult de kamer en komt tot leven.

Ik heb deze nu 2 weken kunnen testen via deze site en ik ben er nog telkens van onder de indruk.
Ik heb namelijk verschillende dingen gedaan met dit toestel.
Zowel muziek streamen via bleutooth, als films/series en TV gekeken via Netflix of streamings apps.

Prachtig en super zuiver geluid

Als je voor een complete en compacte opstelling wil gaan raad ik deze zeker aan!!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit afwerking
  • Geluid/subwoofer
  • Gebruiksgemak
  • Verstelbare instellingen
  • Draadloos

Manon Dijkhuizen 07-10-2021

Stijlvolle set met prima geluid

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Goed geluid maar aan de prijs.

De soundbar en woofer komen in een compacte doos, waar alle benodigdheden in zitten. Het aansluiten van het systeem is een fluit van een cent via HDMI, optisch of Bluetooth. Het verbinding maken met de draadloze subwoofer werkte eerst niet helemaal goed.

Eenmaal werkend is het geluid prima, al is het hoog en midden wel erg overheersend. De lage tonen komen niet helemaal lekker door en zijn, via de app, ook niet goed bij te sturen naar een fijn niveau. Dit is overigens wel afhankelijk van de ruimte waar de subwoofer gebruikt wordt en de afstand tot de muur. In een kleinere ruimte komt deze set beter tot zijn recht. De kwaliteit van het geluid is prima; helder en voldoende volume. Het Dolby Atmos effect heb ik niet kunnen horen.

Het design is iets waar deze zet in uitblinkt. Het is compact en valt in het niet ten opzichte van een gangbare soundbar. De subwoofer is ook mooi vormgegeven en misstaat niet in veel interieurs.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Helder geluid
  • Connectiemogelijkheden
  • Formaat

Minpunten

• Bas komt niet goed tot zijn recht
  • Dolby Atmos niet/slecht hoorbaar

Erik.V 03-10-2021

goede middenklasser

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

De DQP5 wordt verzonden in een compacte verpakking waarin alles stevig op zn plek zit. Na het openen had ik binnen 10 minuten alles werkend aangesloten op mijn LG Oled tv en kon ik gemakkelijk verbinding maken via bluetooth mbv de LG sounbar app. Hiermee was ook vrij simpel het geluid aan te passen aan onze wensen.

De geluidservaring van deze soundbar is goed tot zeer goed te noemen, vooral bij gebruik van Spotify of Youtube. Door het intens kamervullende geluid en de bass van de subwoofer is het net of je bij een festival als Dominator zelf aanwezig bent.
Ook je buren zullen dat vinden, of ze het ook waarderen is een 2e.

Wat ik wel wat minder vond (en daarom ook slechts een 7 geef) is dat je het effect van dolby atmos in deze soundbar niet zo goed kan onderscheiden. het komt iets in de buurt van de wat duurdere sets, maar omdat de DQP5 er geen sidespeakers bij heeft komt bijvoorbeeld een helikopter toch wat minder goed door de kamer heen gevlogen dan waarop ik gehoopt had.

Al met al is deze set voor mensen met een kleinere beurs die toch graag goed geluid uit de tv willen hebben prima geschikt.
Voor de betere bioscoopervaring is het toch verstandiger om wel een set te halen waar de sidespeakers er wel bij zitten

Pluspunten

• ideaal voor muziek

Minpunten

• dolby atmos niet zo goed als gehoopt

Marco Baks 03-10-2021

Waar voor je geld, goede kwaliteit voor een prima prijs

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

De LG DQP5 is zeer gemakkelijk aan te sluiten. Ik heb de set aangesloten op mijn televisie (smart tv) door middel van de bijgeleverde optische kabel. Opvallend vind ik dan wel dat er geen HDMI kabel is meegeleverd om bijvoorbeeld een Blue Ray speler op aan te sluiten.

De gebruiksaanwijzing is redelijk beperkt, kan me voorstellen dat het voor iemand die voor het eerst zo'n apparaat aansluit niet direct duidelijk is, maar ik had hem zo aan de praat. De subwoofer was direct al gepaird met de centerspeaker. Keurig.

De geluidskwaliteit is voor het kijken naar televisie erg goed, vooral goed in het laag. Het is wel even zoeken naar de juiste geluidsinstelling vanaf de tv om de soundbar echt goed tot zijn recht te laten komen. Maar ook als je de basisinstelling van de tv gebruikt, levert het een prima geluid op.
Voor het afspelen van muziek (concert BlueRay, maar ook Spotify (hoogste kwaliteit) via bluetooth) schiet de set duidelijk te kort. Het laag is en blijft prima, de bassen zijn echt trillingsvrij, maar het geluid blijft naar mijn menig te veel hangen in het middengebied, waardoor het geheel dynamiek mist.

Kijkend naar de prijs van de set is de algehele geluidskwaliteit zeker goed te noemen.

Dolby Atmos: ik had daar geen ervaring mee, maar de weergave vind ik verrassend ruimtelijk vanuit zo'n kleine set.

Een minpunt van de set is de bluetooth verbinding. Bij het streamen van Spotify vanaf mijn iphone naar de set valt de verbinding na maximaal 10 minuten weer terug naar de optische verbinding met de televisie. Deze verbinding werkt dus niet lekker. Ik heb dat opgelost door maar te streamen naar de tv, om zo wel ononderbroken te kunnen luisteren.

Pluspunten

• gemakkelijk aan te sluiten
  • optische kabel meegeleverd
  • mooi laag
  • klein formaat

Minpunten

• geluidskwaliteit voor muziek valt wat tegen
  • bluetooth verbinding niet stabiel

rmh 01-10-2021

Verrassende kwaliteit voor zo'n kleine soundbar

Installatie :
De installatie was erg simpel. Door middel van Pairing was de subwoofer gemakkelijk te verbinden.
Met een HDMI kabels aangesloten op de TV (HDMI-ARC) en diverse apparaten (Blu Ray en Minix Mediaspeler).
Bleutooth functie en USB maken aansluiting volledig . Echter geen WIFI

Geluid
Geluid is zuiver en getest voor film , muziek en sport . Zowel bij hoog volume als laag volume was het genieten. Super heldere klanken , gevoel of je in de film zit of echt bij een concert. Is niet te vergelijken met een viertal aparte boxen in je kamer maar komt aardig dichtbij. Het is opnieuw genieten van al eerder gekeken concerten of films maar dan met een perfect geluid. Helicopters die over lijken te vliegen , drumsolo’s die je voelt in je buik.
Verschillende soundeffecten mogelijk. Al Sound Pro/Standaard / Bioscoop en Game

Design :
Dat er uit zo’n kleine soundbar en subwoofer zo’n geluid kan komen is geweldig. Dit past in elk interieur en is te verkrijgen in wit of zwart

Conclusie :
Perfecte oplossing om kwalitatief goed geluid te hebben zonder in elke hoek van de kamer een box te hebben staan.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Doly Atmos

Minpunten

• geen HDMI kabel bijgeleverd
  • beknopte handleiding

Peter Koster 30-09-2021

Compacte, krachtige soundbar met subwoofer.

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik heb deze set nu zo'n 2 weken in huis. Het geluid van mijn televisie viel wat tegen en daarom wilde ik graag wat meer 'body' in mijn geluid, maar ik wilde niet een hele grote soundbar. Deze set voldoet daar volledig aan.
Doordat deze LG DQP5 gebruik maakt van de nieuwste techniek, waaronder; Dolby Atmos, 4K Sound is het een soundbar die mij positief heeft verrast. Het geluid is kamervullend en ook de bas lekker aanwezig, maar niet storend of overheersend. De bas en treble zijn ook in de app nog aan te passen. Dat is erg fijn. Het geluid is helder en is in 4 verschillende standen ook echt verschillend in te stellen. Ik zet 'm meestal op 'cinema' of 'AI-soundpro'. Cinema geeft de stemmen duidelijk weer. AI soundpro is meer ruimtevullend en zorgt voor dynamische geluidsbeleving. De box kan flink wat geluid produceren. Dit verbaasde mij als ik de omvang van de bar zie. Dat is voor mij echt een dikke plus!

De subwoofer kan draadloos verbonden worden met de basisset. Dit is heel makkelijk te doen doormiddel van een verbindingsknop onder de subwoofer. Ik heb de subwoofer naast de bank (uit beeld) gezet. De subwoofer geeft, zoals al eerder aangegeven, een mooie volle bas. Ik ervaar geen trillingen vanuit de kast.

De set beschikt ook over Bluetooth. Dit is heel handig, maar zeker ook niet weg te denken in deze tijd. Wat ik een minpuntje vind is dat er niet automatisch een verbinding wordt gemaakt met mijn iPhone. Dit betekent dat ik altijd eerst even op de BT-knop moet drukken op de afstandsbediening en daarna nog even in de instellingen de verbinding moet maken. Dit is wat minder gebruiksvriendelijk, maar geen dealbreaker wat mij betreft.

Het uiterlijk van het geheel is erg strak en minimalistisch. De soundbar is te vergelijken met een eierdoos. De subwoofer is makkelijk weg te zetten, vanwege de draadloze verbinding.

Ik heb de zwarte versie en die vond ik een wat blauwige gloed hebben. Ik vind het niet storend.

Eindconclusie: Een hele goede set!

Pluspunten

• krachtig en vol geluid
  • compact
  • snel te installeren
  • handige afstandsbediening
  • geluid is aan te passen via de app

Minpunten

• Bluetooth verbinden gaat niet automatisch
  • zwart heeft een blauwe gloed

d**e@g**l.com 30-09-2021

Mooi design, goed geluid

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Het aansluiten heeft me aangenaam verrast. Subwoofer werkt op Bluetooth dus het aansluiten was een fluitje van een cent.
Het is een zeer compact ontwerp dat makkelijk weg te werken is.
Het geluid van tv programma’s vind ik helaas wat tegenvallen. Heb best moeten spelen met de verschillende opties icm het geluid van de tv. Dat je de soundbar op movie moet zetten om fatsoenlijk geluid in een tv show te hebben vind ik wat apart. Daarentegen is het geluid in films en muziek prachtig. Al met al is het een goede aanvulling

• Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Gezoek naar instelling voor gewone tv series
  • Je kunt niet zien hoe hard hij staat

Ferry 29-09-2021

Compact, stijlvol en vullend

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik had het geluk deze soundbar te mogen testen.

Bouwkwaliteit & design
Hier valt niets aan af te dingen.
Bij het uitpakken van de hele degelijke verpakking voel je de kwaliteit.
De compacte "bar" en de sub voelen zwaar en stevig aan.
Alle kabels kun je netjes wegwerken door de goed geplaatste uitsparingen.
Qua design hebben we het hier over een kleine en strak vormgegeven bar en een redelijk compacte sub.

Installatie.
Als je makkelijk bij je TV aansluitingen kan kun je binnen 5 minuten de eerste klanken horen.
Je kunt kiezen voor de optische aansluiting maar als je voor de volledige Dolby Atmos ervaring wilt gaan zal je de HDMI (e-ARC) gebruiken.
Het is aan te raden om de bijbehoren app te gebruiken anders mis je belangrijke instelmogelijkheden welke niet via de afstandsbediening in te stellen zijn.

Geluid.
Hier moet ik een tweedeling maken tussen het gebruik bij de standaard televisie uitzendingen en het bekijken van films en series via streamingsdiensten en media op schijfjes

Bij de televisie uitzendingen kreeg ik het geluid niet naar wens.
Het klonk wat aan schelle kant en niet in balans. De diverse default settings via de remote en de fijn afstelling via de app bieden hier geen uitkomst. Het standaard geluid uit onze TV was prettiger.

De audio van de diverse bekeken films en series op Blu-ray en diverse digitale content kwam veel beter tot hun recht met de Eclair dan met onze TV speakers. Het geluid was vol, ruimtelijk en de sub woofer gaf flink extra bas wat de beleving zeer versterkte.
Ook bij het gamen voegt deze unit meer beleving toe dan het standaard TV geluid.

De sub kan degelijk merkbaar aanwezig zijn zonder te overheersend te zijn wat naar mijn ervaring wel eens kan gebeuren met andere sub woofers. Uiteraard is de aanwezigheid in te stellen maar de standaard setting was perfect voor onze ruimte.

Eindconclusie
Voor ons persoonlijk is dit een mooie aanvulling op het standaard TV geluid bij het bekijken van digitale content, films op disc of bij het gamen.
Het is bewonderingswaardig hoeveel kwalitatief goed geluid uit een dergelijke compact systeem kan komen.
Hou er rekening mee dat dit geen vervanging is van een volwaardige surround opstelling qua positionering van het geluid maar voor een plaats waar het niet kan of niet "mag" kan dit toch een mooie oplossing zijn om de (geluids)beleving naar een hoger niveau te tillen.

Barry H 29-09-2021

LG DQP5 test review

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik heb de nieuwe LG Eclair QP5 nu een aantal weken mogen testen. Met 3.1.2-kanaals audio en Dolby Atmos voor geluid overal om je heen. Maar maakt dit design pareltje het waar?

We beginnen maar bij het begin, het uitpakken en aansluiten. Hier kan ik kort in zijn, prima. Weinig draden en op het eerste gezicht lekker compact. Na alles uitgepakt te hebben komt het aansluiten.

De subwoofer heb je alleen de stroomkabel welke makkelijk aangesloten wordt. De soundbar daarentegen zitten de aansluitingen nou niet heel lekker. Dit komt uiteraard ook omdat het zo compact en klein is, maar hier had toch wel iets meer aandacht aan besteed mogen worden. Visueel gezien is de soundbar echt een prachtig mooi ding.

Het geluid, want daar koop je iets toch voor. Na het koppelen van de subwoofer snel een film aan waarvan ik weet dat het geluid eruit komt, of tegenvalt. Na het selecteren van de 1 van de geluidsmodus in dit geval film ervoor gaan zitten. Het lijkt erop dat de echte power mist. Het volle met bass gevulde geluid is net niet voldoende. Zeker als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de LG DSP7.

Hiervoor genoemde soundbar is dus qua filmgeluid in mijn optiek completer. Maar waarom zou je dan toch voor de QP5 kiezen. Simpel, het design. Hij is zo klein dat het geluid wat eruit komt bijzonder knap is. Met muziek is het geluid ook net niet voldoende voor mij, maar kwalitatief toch ruim voldoende.

Het tweaken van het geluid kan ook hier met een app geregeld worden. Veel uitgeprobeerd om het perfect te krijgen, maar toch niet wat ik zoek. Koppeling met Bluetooth is geweldig en werkt foutloos. Internet is er niet dus je moet van een ander device streamen.

Conclusie van de QP5, Dolby Atmos is leuk, maar vult absoluut de kamer niet met deze soundbar. Het zeer compacte design maakt echt heel veel goed. Er ligt niet eens een groot boek voor je tv en qua hoogte is het ook prima in orde. Oriënteer je goed qua wensen en eisen, want er is veel verschil in prijs. Voor mij geen blijvertje, maar ik weet zeker dat het voor veel gezinnen meer dan goed is.

• Bluetooth verbinding
  • Formaat
  • Bijna draadloos

Minpunten

• Geluid niet vol genoeg
  • Geen internet optie

Iris. 27-09-2021

Compact mooi setje met goed volume

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Wij hebben deze mooie set mogen uitproberen en dat was echt een feestje! Een leuke kleine soundbar met subwoofer combinatie. Met het moderne design past deze combinatie in iedere woonkamer. De soundbar en subwoofer zijn gemakkelijk te installeren, ongeveer 20 minuten. Sluit als eerste de subwoofer aan en daarna de soundbar en via bluetooth kun je ze met elkaar verbinden. Dit kan door middel van de knoppen op de soundbar of de meegeleverde afstandsbediening. Er is een app te downloaden zodat je de instellingen verder zou kunnen aanpassen naar eigen wensen. De soundbar mag dan klein zijn, maar de dolby atmos en het volume is zeer goed voor muziek en films. De klanken zijn vol ondanks dat de subwoofer weinig vibraties geeft op normaal volume. Wij raden je deze soundbar met subwoofer niet aan als je van de hardere stijlen muziek houdt. De bas geeft daarvoor te weinig vibraties die we met onze eigen combinatie wel krijgen. Voor films en de bekendere 'commerciële' muziek is de kwaliteit van de soundbar en subwoofer wel aan te raden.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk instelbaar
  • mooi design

Minpunten

• niet voor hardere stijlen muziek
  • HDMI kabel niet meegeleverd

hjalmar71 27-09-2021

geweldige soundbar

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik heb deze soundbar nu een aantal weken in bezit om hem te testen en ben er zeer tevreden over, zeker als ik hem vergelijk mijn oude soundbar. Hij is lekker compact en geeft een fantastisch geluid. Het aansluiten is erg makkelijk en de instellingen spreken voor zich. Ook is het erg handig dat je dit via de “LG Sound bar” app kan doen. Door zijn compacte vormgeving en mooie afwerking past de soundbar mooi in huis. De sub woofer is ook net zo mooi afgewerkt en geeft goede ondersteuning aan de totale beleving van het geluid. Het geluid van deze compacte speaker doet niet onder voor de meestal grotere varianten. Het geluid klinkt vol. Door de Dolby Atmos heb je het idee dat je midden in de film zit. Ook het streamen van muziek vanaf mijn telefoon of tablet gaat simpel via bluetooth. Tuindeuren open en lekker genieten van de muziek tot achter in de tuin. Als eindoordeel vind ik het een hele fijne soundbar, die makkelijk te bedienen is en een geweldig geluid geeft.

Pluspunten

• geluid
  • vormgeving
  • dolby atmos
  • installatie

Paroma 27-09-2021

Geluid valt tegen. Klankkleur is te schel

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

De LG Soundbar Eclair in een deugdelijke verpakking ontvangen. Bij het uitpakken viel al gelijk de geringe afmetingen van de center speaker op. Het installeren van het speakersysteem was eenvoudig en intuïtief.
Wel vreemd dat het indicatie lampje van de Subwoofer aan de onderkant zit en je moet dus die zware subwoofer optillen om de status van connectie te zien. Electra snoeren en aansluitingen zijn mooi weg te werken middels uitsparingen. De stickers zijn goed te verwijderen zonder lijmresten. Persoonlijk vond ik het design van de soundbar mooi. Zwart doek en omkasting en de afstandsbediening heeft een mooie diepe glanzende lak structuur.

Eerste indruk geluid bij gebruik als muziek drager valt tegen. Ik vond de middenspeaker te schel en te overheersend aanwezig en dat kreeg ik niet weg met de instellingen op de App. PS deze App is een must om dit systeem in te regelen. Toen ik het systeem op de TV aansloot was het geluid veel beter en het systeem is duidelijk hiervoor ontworpen, Jammer dat er geen wifi opzit en connectie met bijv. Google assist niet mogelijk is.

Pluspunten

• Electra mooi weggewerkt
  • Stickers goed te verwijderen
  • Mooie warme Bas

Minpunten

• Centerspeaker te schel en overheersend
  • Instellingen op de App zijn minimaal
  • Geen WiFi
  • Ledindicatie zit aan de onderkant subwoofer
  • maar 4 voorinstellingen op de AB

d**r@h**l.com 26-09-2021

Fijne soundbar, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Een beetje een geluksmomentje had ik wel toen ik deze speaker uitpakte. Wat een mooi design! Lekker compact en modern. Het aansluiten van de speakers gaat heel makkelijk. De subwoofer en speaker zijn makkelijk te connecten. De interface van de speaker is simpel, niet teveel onnodige knoppen, maar alleen het nodige om de speaker te kunnen bedienen. Ik gebruik de speaker vooral via de bluetooth functie en dit werkt prima. De verbinding wordt steeds snel gemaakt en het is makkelijk ' te vinden'.
Het geluid van de subwoofer is erg fijn door de Dolmy Atmos, een heerlijk bioscoop gevoel. Wat ook erg fijn is dat de trilling van de subwoofer subtiel is, de muziek kan dus lekker hard aan. Er komt een mooi geluid uit met een heerlijke bas. Als je het volume zachter hebt staan vind ik het geluid wat minder bijzonder.
Er zit ook een app bij deze soundbar, deze is makkelijk in gebruik. Hij herkent de soundbar meteen en je kan hier verschillende geluidsinstellingen kiezen en het volume aanpassen. Er zit ook een 'avondstand' op, zodat het geluid 's avonds wat minder intens is. Al met al vind ik het een fijn product.

Pluspunten

• mooi geluid uit subwoofer
  • gebruiksvriendelijk

arjanvdh 26-09-2021

Fijne, kwalitatief goede soundbar met super mooi warm geluid

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik heb de LG Soundbar DQP5 een aantal weken mogen testen. Mijn eerste indruk was dat hij een erg mooi design heeft en klein van formaat is maar toch is de geluidskwaliteit super helder. Het aansluiten van de soundbar was erg eenvoudig en is kort maar heel duidelijk uitgelegd in de Simple manual die er bij zit. (De uitgebreide handleiding heb ik later gedownload op lg.com, hierin staan veel functionaliteiten uitgelegd.) De subwoofer geeft ook een hele goede bas maar geen storende trilling wat ik van veel andere subwoofers wel gewend ben. Het is erg handig om snel te schakelen van tv kijken naar het verbinden met mijn telefoon via bluetooth om muziek te luisteren. De muziek was overal goed te horen en gaf een kwalitatief goed en warm geluid in de hele huiskamer. Ik heb er ook F1 mee gekeken en hiermee was het geluid ook super. Het leek alsof ik er zelf bij aanwezig was! Door de Dolby Atmos is het geluid helemaal geweldig met een film of spannende serie voor de echte bioscoopervaring.

Een klein minpuntje vind ik wel dat het volume niveau niet in cijfers zichtbaar is op tv. Wel zitten er op de soundbar 3 kleine gele led lampjes die een voor 1 aan gaan en feller gaan branden als het volume omhoog wordt gezet. Toch had ik dit persoonlijk liever in een getal gezien.

Al met al is dit een hele fijne, compacte en kwalitatief goede soundbar met echt een super mooi warm
geluid en beveel ik de LG Soundbar DQP5 zeker aan.

Pluspunten

• Mooi warm geluid
  • Compact mooi design
  • Makkelijke installatie
  • Door hele woonkamer helder geluid
  • Geen trilling in subwoofer

Minpunten

• Volume niet in cijfers

Lisa 26-09-2021

Compacte soundbar van goede kwaliteit

Geschreven voor: LG DQP5 zwart

Ik ben positief verrast over deze soundbar, ik had namelijk niet gedacht dat zo'n compacte soundbar daadwerkelijk hoog kwaliteit geluid kon produceren, maar dat is toch echt zo! De soundbar heeft een mooi design en is zeer compact, waardoor hij onder de tv nauwelijks opvalt. De installatie verliep gemakkelijk, er is een optische kabel meegeleverd waarmee ik hem heb aangesloten. Er is ook de mogelijkheid om de soundbar via HDMI ARC aan te sluiten, maar deze kabel is niet meegeleverd. Er zit een compacte snelgids bij, de volledige handleiding is via internet te vinden. De soundbar is compatibel met de LG app, waarbij je verschillende geluidsinstellingen kunt uitvoeren. Ook is hier de mogelijkheid om 'al sound pro' aan te zetten, waarbij de soundbar automatisch wordt afgestemd op wat je kijkt/luistert. De subwoofer vult het geluid goed aan, zonder harde trillingen te geven, wat prettig is. Wel is de subwoofer relatief groot, zeker in vergelijking met het formaat van de soundbar. De soundbar geeft een kamervullend geluid en door de 'dolby atmos' heb je het gevoel alsof je echt in de film/serie zit. Ik heb muziek afgespeeld via een bluetooth koppeling met mijn telefoon, dit verloopt soepel. Als de soundbar uit staat, kan ik hem selecteren op mijn telefoon, gaat hij aan en wordt hij automatisch verbonden. Eerst vond ik het een nadeel dat er geen Spotify Connect mogelijk was, maar aangezien de Bluetooth verbinding zo soepel gaat ondervind ik daar geen nadeel meer van. Enige minpunt wat ik kan ontdekken is dat ik op mijn tv niet kan zien hoe hard de soundbar staat, dit wordt niet met een getal aangegeven. Mogelijk komt dit omdat ik hem op een Samsung tv heb aangesloten. Ook vind ik via de afstandsbediening de volumesprongen wat groot, maar via de app is hier gelukkig meer nuance in aan te brengen.

Pluspunten

• Compact
  • Mooi, kamervullend geluid

Minpunten

• Geen spotify connect
  • Wat grote geluidssprongen via afstandbediening tv