• Test panel 7.9 dec 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSP11RA zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

r*****@g******** 09-10-2022

Gekocht en in gebruik maar had er meer van verwacht

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Okay daar gaan we, ik had deze bar gekocht in de corona tijd en had dus geen mogelijkheid om hem te testen, maar er waren zoveel "expert" reviews dat ik daardoor overstag was gegaan. Achteraf beetje spijt want ik had liever voor de Samsung 950 gegaan. Geluid goed maar niet uitstekend, weinig midden tonen en ook niet in te regelen. Het zou d soundbar makers sieren om een link mee te sturen om de diverse geluid instellingen te kunnen testen, nu moet je internet afschuimen om bestanden te vinden. Wel veel aansluiting mogelijkheden en mooi design. Ben niet ontevreden maar had veel beter gekund. Dus laat je niets wijs maken door grote namen al What hifi en reviews van hardware en andere grote namen, de meeste zijn ingekocht of gekopieerd.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Veel aansluitingen
  • Draadloos woofer en rear speakers
  • beugels bij de rear speakers
  • mooie bas en hoog

Minpunten

• geen midden tonen
  • qua instellen echt wel goed zoeken

j**************@g******** 25-06-2022

Top

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Heb een 86 inch tv gekocht van LG en wou hierbij een goede soundbar bij hebben.
Vindt deze erg prijzig, maar zag dat die opeens een stuk was afgeprijst. Meteen besteld . Aansluiten was zo gebeurd.
Meteen een goede hdmi erbij gekocht(absoluut meerwaarde).
Design is erg mooi en strak en degelijk.
Via netflix een atmos film aangezet, wat een geluid en atmos is echt geweldig. Tv moet wel atmos door kunnen sturen.
Daarna een 4 k blu ray aangezet je waant echt in een bioscoop.
Subwoofer heeft een erg mooie bass maar moet je wel naast de soundbar zetten anders klinkt het niet.

Pluspunten

• Atmos is geweldig
  • Degelijk
  • Afstandbedienig
  • Subwoofer

Minpunten

• Groot

r*****@g******** 21-06-2022

Matig

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Okay daar gaan we, naar aanleiding van de vele reviews deze bar met achter speakers gekocht. Erg helder geluid(te helder). Pluspunten goed geluid qua kracht, goede sub, nadeel is dat dat er echt geen midden tonen zijn. Zelfs de ..... geeft een veel mooier en voller geluid. Helaas gekocht naar aanleiding van de reviews, kon hem nergens beluisteren. Dus ja helder maar GEEN midden tonen en is ook niet in te stellen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Goede sub
  • Goede hoge tonen

Minpunten

• Geen midden tonen
  • Weinig instellingen zelf te regelen

Jan-Willem 06-01-2022

Soundbar LG DSP11RA

Ik mocht de soundbar LG dsp11ra zwart testen
Perfect in geluid
Wel prijzig voor aanschaf

Pluspunten

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• Beetje groot van formaat
  • Te lang wachten voor HDMI 1

shaquil van helvoirt 26-10-2021

Perfecte combinatie van geluid, design en praktisch

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik heb de afgelopen de kans gekregen om deze soundbar van LG te mogen testen. Zelf waren wij als gezien toe aan een nieuw soundbar system, omdat de vorige aan vervanging toe was. Zelf hadden wij geen ervaring met LG, maar hoorde van vele in de omgeving de goede prijs/kwaliteit van dit merk. We merkte al heel snel dat het geluid van deze LG soundbar niet te vergelijken was, met ons vorige model van Samsung. De soundbar heeft een vermogen van 770W die overal terug te horen is en je daadwerkelijk van je stoel afblaast. Door de vernieuwde Al Sound Pro heb je daadwerkelijk bij een film het gevoel dat je zelf op de plek aanwezig bent. De bas daarentegen zorgt bij al de muziek die beluisterd word voor een perfecte beleving, waarbij je de bank voelt trillen als je dit wil.

Prijs:
Als ik kijk naar de prijs van de soundbar is het zeker niet een van de goedkoopste soundbars die te koop zijn in de verschillende winkels. Maar als je gaat kijken naar prij/kwaliteit is het echt absurd wat je ervoor terug krijgt. Je betaald misschien iets meer, maar tegelijkertijd blaas je iedereen omver die bij je op bezoek komt met het geluid in jouw woonkamer.

Uitstraling:
De uitstraling rondom de televisie is perfect een mooie compacte bas die perfect thuis past binnen ons meubilair. De soundbar zelf past perfect onder de televisie, doordat die tamelijk plat is, geeft die ook geen volume volle uitstraling, waardoor die extra aandacht trekt in de kamer. Doordat de soundbar ook opgehangen kan worden, kun je hem perfect onder de televisie plaatsen, hierdoor past die perfect thuis in het interieur. De twee kleinere boxjes die achter de bank geplaatst dienen te worden om zo het geluid en volume te optimaliseren hebben een minder design. Deze twee zou ik een ander design hebben gegeven, omdat ze nu een echt blok boven de bank vormen. Uit mijn mening had ik deze eerder een rondere of ovalere vorm gegeven.

Gebruik:
In het gebruik is die perfect door de LG soundbar app die makkelijk te downloaden en te gebruiken is. Hierdoor kun je vanuit allerlei plekken de soundbar besturen en gebruiken op de manier die voor jou perfect is. Wel ben ik er nog niet achter hoe ik de soundbar vanuit een andere locatie kan besturen. Als dit niet mogelijk is, zou dit een perfecte functie zijn voor een eventuele upgrade.

Geluid:
Het geluid is perfect. Door het 770W vermogen van de soundbar, is geen kamer te groot. Door de verschillende boxen, heb je het gevoel dat je zelf op de locatie bent waar dat het geluid vandaan komt.

De subwoofer doet precies wat die hoort te doen, je hoort geen verkeerde trillingen en de rear speaker geeft een goed te horen geluid. Wel is het belangrijk om deze allemaal in de juiste richting te plaatsen, zodat het geluid optimaal is. De bas zorgt voor een diep geluid, met daarbij de boxen die voor een kraakhelder soundeffect zorgen. Door de meridian technologie wordt het geluid gemakkelijk aangepast op bijv. het gamen, televisie kijken of het luisteren naar muziek.

Ik zou zelf zeggen een echte aanrader voor een ieder die van kwaliteit houdt, maar waarbij design ook nog een belangrijke rol speelt. Het is een heldere en makkelijk te gebruiken soundbar die voor een ieder zorgt voor een verbetering van het geluid in de woonkamer.

Pluspunten

• Geluid
  • design
  • praktisch
  • LG soundbar App
  • ophangfunctie

Minpunten

• prijs

Logt 25-10-2021

LG Soundbar

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

We hebben de LG DSP11RA Soundbar mogen testen en wat gelijk opviel was de degelijkheid waarmee deze was verpakt.
De soundbar zelf is een stuk groter dan we verwacht hadden en moesten hiervoor wat extra ruimte vrij maken.

Het aansluiten ging eenvoudig en was dan ook zo klaar, de draadloze speakers maken zelf automatisch verbinding met de soundbar en sub woofer. Via de LG app kan je nog meer instellingen veranderen.
Onze LG tv maakt iedere keer automatisch verbinding en geeft gelijk helder en duidelijk geluid.
Muziek afspelen via spotify gaat ook eenvoudig.

De verschillende geluidsstanden geven een geweldig geluid.
Dus subwoofer laat de ramen trillen en bij hoge tonen blijft het mooi helder.
Tijdens een potje voetbal op de ps5 heb je het gevoel alsof je echt in een stadion zit.
Het maakt niet uit waar je gaat zitten tijdens het kijken naar een film op ieder plek heb je het gevoel alsof je in de bioscoop zit.

De speakers aan de achterkant overtreffen de soundbar niet en geven een helder en realistisch geluid af.

kortom een mooi design en makkelijk aan te sluiten.
Uitstekend geluid bij de verschillende geluidsstanden.

Je hebt wel minimaal een 65 inch tv erbij nodig.
Maar dat kan dan ook juist weer een goede reden zijn om deze soundbar te nemen ;)

Pluspunten

• design
  • makkelijk aan te sluiten
  • kwaliteit geluid

Minpunten

• erg groot

Olaf 21-10-2021

Goed geluid, maar geen topper

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik ben in staat gesteld dit produkt een aantal weken te testen. Voor mij ideaal, want ik ben al een tijdje aan het orienteren op een soundbar.

Ik moest de soundbar halen bij een postnl punt, omdat ik de postbode had gemist. Wat meteen opviel was het gewicht! De doos is echt zwaar (en groot). Bij het uitpakken blijkt waar dat vandaan komt. De soundbar zelf is erg lang en behoorlijk zwaar. Tel daarbij op het gewicht van de subwoofer en de achterboxen.

De lengte van de soundbar (144 cm) maakt hem geschikt voor bij TV's van 55 inch en groter. Bij mijn LG 55 inch TV misstaat het niet, maar hij is wel breder dan de TV. De subwoofer is vrij hoog, maar mag vrij in de kamer neergezet worden. De installatie ging super simpel, de HDMI kabel van de TV naar de soundbar erin, en alle stekkers in het stopcontact.

Dan waar het om gaat bij een soundbar, het geluid. Ik heb voornamelijk getest met het geluid van de TV, Netflix en Disney+. Daarnaast nog getest met de Xbox en Playstation en Bluetooth streamen.

Over het algemeen is het geluid goed tot zeer goed. In het begin had ik veel problemen met de Bluetooth verbinding, deze stotterde en haperde. De volgende dag was dit niet, en is ook niet meer terug gekomen. Voor gewoon TV kijken is het geluid goed, en stukken beter dan de TV. Voor films via Disney+ of Netflix ben ik minder te spreken over het geluid. Ik heb alle presets geprobeerd, maar de stemmen vallen vaak te ver weg in het geluid waardoor het slecht te verstaan is.

Deze soundbar wordt aangeprezen met de Dolby Atmos ondersteuning. Dit natuurlijk ook geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. Op Disney+ diverse Marvel films bekeken, en er is wel een ruimtelijk effect aanwezig, maar niet in de mate waarin ik het zou verwachten.

Ik heb de soundbar ook gekoppeld aan mijn Google Home opstelling. Wat mij opviel is dat de speaker niet direct gekoppeld is. Ik moet dus telkens zeggen "speel liedje X op soundbar", in plaats van dat het de standaard speaker wordt.

Alles bij elkaar is deze soundbar voor mij zijn prijs niet waard. Het geluid is goed, maar niet zo mooi dat het de prijs waard is.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Geluid van TV klinkt een stuk beter

Minpunten

• Dolby Atmos klinkt niet overtuigend
  • Stemmen in films vallen weg in het geluid
  • Google home integratie niet handig

s*******@h********** 19-10-2021

Een aanrader

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Design: ziet er goed uit, past mooi bij een 65 inch tv vanwege de grote van de soundbar.

Gebruiksgemak: het aansluiten was gemakkelijk vanwege de draadloze surroundspeakers en subwoofer. Echter heb je daar wel aparte stopcontacten voor nodig.

Geluid: de soundbar klinkt fantastisch bij het film kijken, echt een bioscoopeffect.

Prijs/kwaliteit: is wat aan de dure kant, maar kwaliteit is wel prima.

Pluspunten

• kwaliteit
  • atmos

Minpunten

• prijs
  • grootte

h*********@h********* 18-10-2021

Prachtig geluid

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik heb deze soundbar een aantal weken mogen testen.
Het was een enorme doos die geleverd werd, flink zwaar ook. De soundbar was voor mijn TV-meubel wat aan de grote kant, hij stak aan beide kanten zo'n 10 centimeter uit.
Het draadloze is natuurlijk super fijn, vergeleken met alle speakerdraden die nu door mijn kamer lopen.
Heb zelf een 5.1 opstelling met subwoofer. Het is alleen vervelend als je niet op iedere plek waar je de speakers wil plaatsen een stopcontact hebt. Gelukkig was dat in mijn geval wel zo.
Installatie gaat vanzelf, daar hoef je voor de rest weinig voor te doen. HDMI kabel er in en gaan.
De app werkt ook prima. Kalibratie van de speakers en apart instellen is een fluitje van een cent.
Surround speakers en woofer zijn mooi van formaat.

Nu het geluid. In het begin moest ik even wennen, ik was al jaren gewend aan mijn eigen opstelling.
Zuilen, flinke subwoofer (tot ergernis van mijn vrouw), maar na een paar minuutjes spelen was ik om.
Wat een mooi helder geluid en hij kan echt vrij hard zonder te vervormen, LG zegt dat dit dankzij Meridian is, ik heb hier geen ervaring mee, maar vind het zo mooi klinken dat mijn credits daar heen gaan. De Subwoofer klinkt fantastisch.
Zoals ik zei heb ik zelf een enorm bakbeest van honderden euro's staan, maar deze klinkt eerlijk gezegd gewoon beter, krachtiger. De surround sound vind ik niet storend, kan er prima mee leven. Mijn eigen opstelling klinkt naar mijn mening wel wat realistischer. Als er een straaljager overvliegt op beeld bijvoorbeeld, hoor ik hem bij mijn eigen speakers realistischer dan bij de LG, maar niet vervelend verder. Heb heel veel live muziek met DTS en Atmos geluid geluisterd en het klinkt super helder en mooi vol. Verder met tv kijken en series stond hij meestal op de AI sound pro stand en dat was prima.
Persoonlijk denk ik dat deze set zijn prijs waard is. Voor een normale huiskamer is het geluid fantastisch, je kan echt een feestje bouwen zeg maar. Als mijn versterker het ooit begeeft ga ik zeker over op een soundbar, het heeft mij echt verrast.

Pluspunten

• Geluid
  • subwoofer
  • gebruiksgemak

Minpunten

• Moet stopcontact op juiste plek hebben
  • Maar twee HDMI uitgangen

Jooproo1 16-10-2021

Bioscoopgeluid in je woonkamer!

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik gebruik sinds enkele weken deze prettige soundbar. Bij levering was ik wel een beetje geschokt. Wat een grote, zware doos. Gelukkig zit er veel loze ruimte in de doos en zitten er lege dozen in om de achterspeakers en subwoofer goed vast te zetten zodat ze niet gaan schuiven. De soundbar is groot, maar eenmaal geplaatst (onder een 55” tv) een mooi formaat, net iets breder dan de tv, die overigens niet van LG is. De boxen en subwoofer zijn al gekoppeld, vandaar de duidelijke aanduiding welke links en rechts moet wanneer je deze uit de doos haalt, en alles werkt draadloos, op de stroomstekker na dan. De installatie spreekt voor zich en is niet ingewikkeld, maar wel erg summier beschreven. Gelukkig staat er op de lg-website een duidelijkere beschrijving. Het koppelen met de app is makkelijk, en daarin kun je de soundbar finetunen. Bijvoorbeeld het geluidsprofiel bepalen, en de speakers beter instellen, en natuurlijk kalibreren. Kalibreren lijkt wat onzinnig, en ik heb dit pas na enkele dagen gedaan. Toch had ik wel het idee dat het net iets veranderde aan het geluid, maar dit kan ook tussen mijn oren zitten.
Het fijne is dat dit een geheel complete set is die direct zorgt voor een complete installatie. De speaker is makkelijk op te nemen in de rest van je smart-home, en werkt ideaal via Wifi. Wat ik een nadeel vind is dat de app een must is om de speaker goed in te stellen. Ik mis een tv-menu. Daarnaast schakelt de soundbar niet lekker tussen wifi en HDMI, als ik de tv aanzet. Wanneer die op hdmi blijft staan schakelt die samen met de tv aan (mits je gebruik maakt van HDMI-arc), maar als je in de tussentijd via wifi muziek hebt gestreamt schakelt de soundbar wel aan, maar naar het wifi-profiel. Ik denk dat dit met een update is te verhelpen. De geluidskwaliteit van deze soundbar-set is geweldig, en als je wilt kun je er ruzie met je buren mee uitlokken. De subwoofer is netjes afgesteld en miste in de standaardinstellingen net wat kracht. Met een kleine aanpassing is dit verholpen in de app door de subwoofer iets te plussen. Ik kan deze soundbar iedereen aanraden, en hoop dat het minpunt van de juiste ingang nog verholpen gaat worden door LG.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Makkelijk te installeren
  • meegeleverde muurbevestiging
  • Goede app
  • Smarthome-integratie

Minpunten

• Geen visueel instelmenu via de tv
  • schakelt soms moeizaam naar hdmi
  • groot!

Essie1976 16-10-2021

Geeft je geluid en extra mooie beleving

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Wij hebben de LG DSP11RA voor een aantal weken mogen testen.
Het kwam in een hele grote doos binnen en na uitpakken was het een mooie soundbar die wel heel erg groot is voor de woonkamer van ons. Hij is ongeveer 1.40m.
De verbinding was heel erg makkelijk met de optische kabel, en via bluetooth en wifi ook gekoppeld aan onze google speakers.
De geluidskwaliteit is echt super ook met muziek afspelen heb je een volledige ervaring.
Het heeft ook een geluidskwaliteit die je mag verwachten van een soundbar in deze prijsklasse.
Met een app is de soundbar makkelijk in te stellen naar je eigen wensen. Hierdoor heb je een intensere beleving van het geluid. De subwoofer geeft ook een goede bass zonder trilling door de vloer, waardoor de buren ook blij zijn.
de Dolby Atmos en DTS:X hebben we helaas niet zo veel kunnen testen omdat er niet genoeg films met deze ondersteuning zijn.
Het heeft verder een heel erg mooi design de achterboxen zijn klein waardoor ze niet te veel ruimte innemen.
Mede door de achterluidspeakers hadden we kamer vullend geluid dat bij iedere film of de muziek die we afspeelde een extra beleving gaf.
Het is wel duidelijk dat LG en Meridian e en match made in heaven is.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Subwoofer trillingsvrij
  • plug en play bij LG TV
  • handige app

Minpunten

• Soundbar is groot 1.44m
  • geen handleiding op papier

Mark 16-10-2021
Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Wij zijn erg tevreden met de soundbar van LG. De soundbar is makkelijk te installeren en te bedienen met de app. Met de muurbeugels heb je de mogelijkheid om de soundbar, samen met de achterspeakers, aan de muur te monteren.

Door de surround sound is het kijken van een film of het luisteren van muziek nog leuker. Het geeft ons letterlijk een soort bioscoop ervaring. Het geluid blijft ook bij hoog volume zuiver. De bass is lekker aanwezig, maar overstemd het geluid niet. Dit is overigens ook allemaal los van elkaar in te stellen in de app, waar je ook de geluidsmodus kan instellen.

Het formaat van de soundbar is wat aan de ruime kant. Echter past hij nog goed op onze tv-meubel en vinden we het niet storend.

Pluspunten

• Soundmodus
  • Gebruiksvriendelijkheid app
  • Zuiver geluid

Minpunten

• Formaat

Bas Smit 15-10-2021

Geweldig geluid, enorme verbetering

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Dit is een behoorlijk stevige soundbar. Wel 1.44m lang, en met een behoorlijk gewicht. Dus er hoort wel een behoorlijk maat tv bij. Strak design, waardoor het niet erg opvalt. Levering is helemaal compleet, inclusief ophangsysteem en benodigde kabels.
Het aansluiten is dankzij de draadloze onderlinge verbinding van de elementen een peuleschil (wel 4 stekkers). Ook het aansluiten van bronnen via bluetooth loopt zeer soepel.
Hij geeft een dijk van een geluid. Vol en helder. Zowel muziek bronnen (spotify e.a.) als tv en films geven goed geluid. Je kunt de sounds met de app of afstandsbediening instellen op muziek, film, etc. Dat is wel aan te raden voor de beste geluidservaring. De "AI Sound Pro" gaf niet altijd het beste resultaat, maar kwam zeker al een heel eind in de goede richting.
Lastig puntje was dat je weliswaar het volume van je tv gewoon kunt bedienen (gaat via HDMI). Dan gaat ook de gewone speaker van mijn tv aan, wat voor een galm zorgt. Dus voor het beste resultaat moest ik de aparte afstandsbediening van de soundbar gebruiken.
Mijn indruk is wel dat wanneer je de soundbar echt zacht zet, er wat detail wegvalt.
Kleine tip nog, als je spotify van je telefoon doorschakelt naar de soundbar, neemt hij ook het ingestelde volume mee. En de setting voor je koptelefoon vaak wat harder dan jij of je buren willen horen op de soundbar.
Al met al een soundbar met een prachtig geluid waar ik heel blij van kan worden. Ik wil hem eigenlijk niet meer missen.

Pluspunten

• Helder vol geluid
  • gemakkelijk verschillende bronnen

Minpunten

• handleiding kan helderder
  • aparte afstandsbediening nodig

Anton 15-10-2021

Geweldige soundbar voor totaal beleving

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

De nieuwe tv’s worden steeds smaller. Het nadeel wat dit met zich meebrengt is het geluid. Al snel gaat men dan op zoek naar aanvulling qua geluid. Laat me allereerst zeggen dat je dan met deze soundbar van LG goed zit. Wat een geluid komt er uit deze soundbar zeg. Dit kan ook niet anders met het 770W vermogen van dit beest.
De tonen zijn kraakhelder, de bas kan je van de bank doen vliegen en door de vernieuwde Al Sound pro is elke film een beleving op zich en tover je je woonkamer is mum van tijd om naar een volwaardige thuisbioscoop.
Let wel even op dat je zelf verantwoordelijk bent voor een HDMI kabel, deze wordt niet standaard bijgeleverd.

Nu dan verder over de soundbar zelf.

Prijs
De prijs van deze soundbar is redelijk aan de hoge prijs kijken naar concurrerende merken. Er zijn merken die dezelfde specificaties bieden voor een lagere prijs.

Gebruik
Er zijn tal van opties die ingesteld kunnen worden zodat er voor ieder wat wils bij zit. Het grote voordeel is dat de subwoofer en de rear speakers draadloos zijn. Slechts inpluggen in een stopcontact en gaan. Dit is zeker handig om die perfecte opstelling te creëren. Middels de Touch toetsen aan de bovenzijde van de bar en de afstandsbediening blader je gemakkelijk door het menu. Ook de Wi-Fi instellen is met één simpele klik te regelen. Bluetooth werk prima en de verbinding is zo met andere apparaten geregeld. De kinderen [8 en 10 jaar] hebben aardig wat muziek kunnen streamen vanaf hun telefoons zonder hulp van de ouders. Daarnaast is het volume gewoon regelbaar met de afstandsbediening van de tv of de receiver daar hij middels HDMI was verbonden. Het volume is zeker toereikend. Onze woonkamer beslaat totaal zo’n 60m2. Het maximum volume is lang niet getest daar anders de trommelvliezen het begaven.

De soundbar zelf heb ik aangesloten middels HDMI en niet via optisch. Dit omdat de mogelijkheden met HDMI een stuk groter zijn als we kijken naar HD audiosignalen zoals bijv. TrueHD en DTS. De tonen zijn enorm realistisch. Zeker bij actie films is dit echt ene verademing en zoveel beter dan het reguliere geluid van mijn tv.

Design
Het design is tijdloos. De soundbar zelf is een soort van gebrusht grijs. In mijn ogen ene goed keuze en toepasbaar in ieder interieur. Iets wat mij zeker bevalt. Het formaat van de soundbar en de subwoofer zijn zoals gezegd redelijk groot. Dit is zeker iets om rekening mee te houden als je de set aanschaft. De soundbar is redelijk zwaar. Dit geeft mij dan wel weer het gevoel dat het kwaliteit betreft als is zwaarder niet altijd beter.

Opvallend is dat de soundbar redelijk groot is. Ik heb deze soundbar in combinatie met een 55 inch televisie thuis. De soundbar is een stuk breder. Gezien het feit dat steeds meer mensen een Cinewall hebben is het wel even opletten dat de soundbar ook daadwerkelijk past in de opening. Daarnaast is de soundbar voorzien van speakers aan de bovenzijde om geluidsweerkaatsing toe te passen. Ik heb niet kunnen testen of dit nadelig wordt beïnvloed als de soundbar in een opening staat zoals bijv. bij een Cinewall.

Geluidservaring
Het geluid vindt ik echt fenomenaal. Door de Dolby Atmos en DTS:X maakt het niet uit of je muziek luistert, aan het gamen bent of een film kijkt. Slechts even schakelen naar de juiste instelling zoals bijv. Music of Cinema en ga maar zitten. De Meridian technologie laat hier zeker en ongemerkt zijn kracht zien. Al Sound Pro doet hier wat er verwacht wordt. De afstemming tussen beeld en audio sluiten naadloos op elkaar aan. Daarnaast geeft het spelen van games een enorm vol geluid. Zeker bij FPS en racespellen zijn de klanken super helder en geeft het spelen een intense driedimensionale ervaring.

De tonen zijn kraakhelder en de bas is lekker diep. Ikzelf als filmliefhebber, maak ook zeker de kinderen die regelmatig gamen, willen niets anders meer. Doordat er speakers aan de bovenkanten zit is er weerkaatsing van het geluid op het plafond. Hierdoor komen sommige tonen echt van boven. Een hele fijne aanvulling tijdens een film.

De subwoofer doet gewoon zijn werk, trilt niet en de rear speaker geven een goed te horen geluid. Ik heb niet meegemaakt dat het geluid niet in de richting ging waar de speakers naartoe gericht waren.

Al met al een zeer geslaagd product van LG als je het mij vraagt. De prijs kan echter een punt van twijfel zijn.

Pluspunten

• Fenomenaal geluid
  • haakse stekkers
  • Eenvoudige en snelle installatie
  • Connectiviteit
  • Automatische inschakeling bij opstarten TV

Minpunten

• Prijs
  • Afmetingen soundbar erg groot

Carlijn 14-10-2021

Topsoundbar!

Algemeen:

+ Alles is volledig compleet geleverd, incl. batterijen voor de afstandbediening, optische kabel voor aan de TV en bevestigingsmaterialen wanneer je de soundbar aan de muur wilt hangen.
+ Binnen enkele seconden is het geluid van de soundbar, subwoofer en de boxen perfect op elkaar afgestemd middels de all room calibration voor een optimaal geluid.
+ Installatie werkt gemakkelijk en snel. Heldere en bondige installatiegids.
+ Erg mooi en strak design. De soundbar is wel iets breder dan mijn TV (55 inch). Waarschijnlijk is de soundbar net zo breed als een 65 inch TV, maar dit verschil vind ik niet heel storend.
+ De stekkers bij de speakers zijn haaks waardoor je een meubel alsnog dicht tegen de muur kunt plaatsen, ideaal.

– Het geluid uit de boxen en de subwoofer werkt pas wanneer je de surroundsound handmatig instelt via de instellingen, anders komt het geluid alleen uit de soundbar. Ook is standaard het volume van de subwoofer uitgeschakeld/op zijn laagst ingesteld en moet je die ook handmatig op een volumeniveau naar keuze instellen.
– De prijs is erg hoog. De soundbar is wel van erg goede kwaliteit.

Gebruik:

+ Connecten via WiFi werkt heel gemakkelijk. Ook connecten met een TV van een ander merk dan LG werkt perfect, ik heb de connectie middels een HDMI-kabel gemaakt.
+ Veel mogelijkheden zoals Spotify Connect, Google Chromecast en Dolby Digital.
+ Handige bediening van de soundbar middels een app op je telefoon, waar je het geluid middels de equalizer precies kunt afstemmen op jouw wensen.
+ Volumeregeling werkt eenvoudig via de afstandbediening van de soundbar, afstandsbediening van je TV, app op je telefoon of via het gekoppelde apparaat vanwaar je geluid afspeelt.
+ De aan-/uitknop en de afstandbediening van de soundbar heb ik vrijwel niet gebruikt. De soundbar gaat automatisch aan wanneer je de TV aanzet (als je dit instelt). Ook kun je middels WiFi of Bluetooth met de soundbar connecten terwijl die staat uitgeschakeld.

– Geen minpunten m.b.t. het gebruik.

Geluid:

+ Het geluid is er mooi en realistisch. Fijne bass die je naar eigen wenst kunt instellen.
+ Bij het inschakelen van de surroundsound, is het geluid erg mooi en hoor je het geluid van alle kanten komen.
+ Door dit kwalitatief goede en realistische geluid, voelt het net alsof je in een bioscoop zit. Misschien zelfs met beter geluid.
+ Voor gamers en bingewatchers is dit ook absoluut een aanrader! Het geluid is erg realistisch en verfijnd, je hoort ook goed onderscheid tussen linker- en rechteraudio. Het is net alsof je het echte geluid hoort. Een koptelefoon is voor mij niet meer nodig bij het gamen, tenzij ik een microfoon wil gebruiken.

– Het is wel noodzakelijk om bepaalde instellingen in de app toe te passen en de equalizer te gebruiken. Doe je dit niet, dan is het (standaard ingestelde)geluid niet zo mooi en wat schel. Stel je het geluid wel naar wens in, dan heb je een topgeluid.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goede afstemming m.b.v. all room calibration
  • Goed en realistisch geluid
  • Makkelijk connecten

Minpunten

• Instellingen in de app zijn noodzakelijk
  • Hoge prijs

h***********@g******** 12-10-2021

Een aanrader voor filmliefhebbers

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

De LG DSP11RA soundbar heb ik thuis voor 4 weken mogen ervaren en uitproberen. Mijn interesse was vooral gewekt door Dolby Atmos functie bij films, waar ik in de bioscoop erg van onder de indruk was.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • kamer vullend geluidseffecten
  • App om geluid te kalibreren
  • praktische afstandsbediening

Minpunten

• wifi en app voegen niet veel toe

Haajee1974 12-10-2021

Totale beleving van films kijken...

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Zelf zweer ik al jaren bij mijn Dolby surround set met middelgrote luidsprekers en stond van te voren wat sceptisch tegenover een soundbar, maar ik kan al gelijk zeggen dat deze eerste ervaring met een soundbar, boven mijn verwachtingen uitsteeg.

Het installeren van de soundbar, draadloze achterluidsprekers en de subwoofer, is erg gemakkelijk. In mijn geval met een LG televisie, eigenlijk alleen de soundbar met de meegeleverde optische kabel aan televisie verbinden, luidsprekers in het stopcontact steken en het systeem werkte gelijk. Door omstandigheden had ik de eerste week geen WIFI in huis, maar eigenlijk kan je je met de meegeleverde afstandsbediening, bijna alle mogelijkheden gebruiken en instellen.

Vanaf een week later ook met WIFI de app geïnstalleerd op mijn telefoon, maar eigenlijk daarmee alleen de functie gebruikt om de set te kalibreren, verder liep de app geheel niet soepel, moest vaak opnieuw de soundbar toevoegen.

De soundbar van 144cm lang, straalt klasse en kwaliteit uit en dat mag je ook verwachten voor deze aanschafprijs.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de geluidskwaliteit en ik ben dan ook echt verrast en de Dolby Atmos toevoeging bij films is echt een pluspunt. Vooral met geluiden van de natuur (wind, regen, vogels, enz.) heb je echt het gevoel of je er tussenin zit. Verder is het geluid kraakhelder en woonkamer vullend, fijne bass geluiden, zonder dat het trilt in je oren!
Ook het luisteren naar muziek dat je eenvoudig via Bluetooth kan streamen, merk je dat de Meridian technologie, de kwaliteit omhoog schroeft en het genieten vergroot. En eigenlijk maakt het niet uit waar je je in de kamer begeeft, het geluid is overal een perfecte verhouding.
Overigens het streamen van muziek via de WIFI leverde bij mij problemen op, met steeds haperingen.

Wat mij verder opviel, is dat ook als je het volume niet erg hoog hebt staan, de surround effecten, toch goed hoorbaar blijven en wil je je buren in de late uurtjes niet tot last zijn, kun je ook altijd nog de Night functie inschakelen.
Al met al ben ik overtuigt om bij mijn volgende aanschaf over te gaan op een soundbar met Dolby Atmos van LG kwaliteit!

Pluspunten

• Overzichtelijke afstandsbediening
  • Makkelijk installeren
  • Surround mode, ook bij films zonder Dolby Atmos
  • Kalibreren via de app

Minpunten

• Display dimt wel, maar blijft zichtbaar
  • App werkt niet optimaal

Remco 11-10-2021

Strakke en goede soundbar

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Voor Kieskeurig de LG DSP11RA soundbar mogen testen.
De set bestaat uit een soundbar, subwoofer en 2 achter speakers. Toen de set geleverd werd moest ik de pakketbezorger helpen om hem uit de bus te krijgen omdat de doos echt mega groot is. Na het uitpakken blijkt ook wel waarom. De Soundbar is net zo breed als mijn 65 inch TV. Dit sluit dan ook erg mooi aan.

Design
Het design van de soundbar is mooi. Goede materialen en mooi vormgegeven. De materialen voelen niet goedkoop aan. Verder helemaal zwart. Als de soundbar uit staat lijkt het ook gewoon 1 box. Als je hem aanzet dan zie je pas het display wat achter een soort gaas verstopt zit. Dit display is voor de huidige begrippen wel wat aan de kleine kant. Woorden zijn vaak afgekapt. Maar meestal snap je wel wat er staat. Subwoofer en achter boxen zijn gewoon rechthoekig en strak ogend.

Installeren/Aansluiten
Het installeren van de soundbar is een eitje. Je zet alles neer en steekt de stekkers in het stopcontact. Als laatste zet je de soundbar onder spanning en hij zoekt zelf de overige boxen. Op deze boxen gaat dan een groen ledje aan de achterkant branden en je weet dat ze gekoppeld zijn. Zelf heb ik hem gekoppeld via een optische kabel. Verder heb je nog de mogelijkheid tot 3 HDMI en een USB aansluiting. Tevens heeft hij een TV Sound Sync. Ook is hijmakkelijk te koppelen via Bluetooth waardoor je ook vanaf je telefoon of tablet kan streamen.

Audio
Dan waarvoor we hem hebben. Het geluid van de soundbar. Als je hem voor het eerst aanzet staat hij helaas niet meteen in Surround mode. Dit was even zoeken omdat ik merkte dat de achter boxen niet goed mee kwamen. Als je dit eenmaal heb ingesteld dan is dit echt een wereld van verschil. Ik vergelijk hem met een 5.1 home cinema systeem maar hier doet hij absoluut niet voor onder. De intensiteit is goed. Misschien wel iets te goed omdat je de soundbar zelf er wel bovenuit hoort. Na wat spelen met de instellingen, wat makkelijk gaat via de app, was het al een stuk beter en waren de achter boxen veel beter te horen. Wat echt goed werkte waren de up-firing boxen in de achter speaker wat echt wel een aparte dimensie geeft aan het geluid. Hierdoor kan het geluid echt overal vandaan komen tijden een film. Totale volume van de set is gewoon goed en kan oorverdovend zijn. Door de Dolby Atmos en DTS geeft dit echt een super geluid. De subwoofer Is wel aanwezig maar had wat sterker gemogen. Verder beschikt de soundbar over verschillende instel mogelijkheden. Met de instelling AI Sound Pro zoekt hij zelf de juiste setting bij wat je aan het doen bent(film kijken, concert kijken, etc). Dit werkt goed en hier zal je hem dan ook waarschijnlijk het meest op hebben staan.

Conclusie
Een hele mooie en goede soundbar. Maar dit komt wel met een fors prijskaartje. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Vormgeving
  • Up-firing boxen
  • Connectiviteit
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Prijskaartje
  • Kleine display
  • Geen menu op TV

Marc 11-10-2021

Goede muziek bar

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van deze Soundbar welke via de post werd thuisbezorgd.
De set is compleet inclusief een subwoofer en 2 achterspeakers die vanwege de Wifi verbinding met de soundbar enkel een 240 volt aansluting. Een mooi detail is dat de stekkers een haakse vorm hebben waardoor deze weinig ruimte vragen. De elektra-aansluiting op de subwoofer is ook haaks waardoor deze niet op de achterspeaker past.

Het installeren ging zeer eenvoudig waarbij volgens de bijgeleverde beknopte handleiding de onderdelen in een vaste volgorde van stroom dienen te worden voorzien. Met de meegeleverde bijgesloten optische audiokabel is de set toch direct aan te sluiten. Dit scheelt weer een HDMI poort die vrij blijft op de televisie. Op zowel de soundbar als de televisie is ook een HDMI eARC/ARC poort aanwezig zodat aansluiten met een HDMI kabel ook mogelijk blijft. Een HDMI kabel wordt niet meegeleverd. De soundbar heeft trouwens ook nog 2 extra HDMI ingangen en een USB poort.

Na installatie is de hele set opvallend aanwezig. Deze gebruik ik in combinatie met mijn LGOLED65C16LA. Deze televisie heeft een lage voet. Het plaatsen van de soundbar direct voor de televisie is geen succes, daar de soundbar dan boven de onderzijde van de televisie uitkomt. Er worden wel 4 beugels meegeleverd om de soundbar op de muur te bevestigen. De sub woofer is een forse kast en ook de rechthoekige rear speakers zijn rechthoekig en opvallend aanwezig

De app gedownload en deze is Nederlandstalig en zeer gebruikersvriendelijk. Via de app de soundbar gekalibreerd op de kamer en gaan. De hoofdfuncties volume, mute aan/uit, type input en geluidseffect staan direct voorhanden op het startscherm. Maar dit er zijn meer functies via de app te regelen als de instellingen per luidspreker, koppeling Alexia en een nachtschakeling die de geluidsintensiteit verminderd.
Naast de app is er ook een afstandsbediening meegeleverd. Via deze bescheiden goed in de hand liggende bediening zijn ook alle functies eenvoudig te bedienen.
Het vermogen van de soundbar is net als het formaat fors en het maximale volume is hard meer dan nodig voor een huisinstallatie. Het geluid is prima en ook bij de volle geluidssterkte blijft het onvervormd. De omvang van de verschillende boxen heeft duidelijk een positief effect op de geluidskwaliteit bij hogere volumes. Persoonlijk mis ik wel de lage tonen. Dit ondanks de aparte subwoofer met het woofer level op maximaal en de keuze Bass Blast als geluidseffect.

De koppeling aan de televisie in combinatie met de Dolby Atmos, Surrond en Cinema instellingen schept verwachtingen over de geluidskwaliteit bij films. Dit is een tegenvaller met andere ervaringen. De rear speakers staan een aantal meters achter mijn zitplaats en zelfs met deze op maximaal ten opzichte van de soundbar zijn deze onvoldoende hoorbaar en mis ik de bioscoopervaring wat betreft geluidsbeving.
Kortom naar mijn mening niet de beste keuze voor een filmavondje thuis. Maar wel een prima soundbar met een fors volume voor het eenvoudig afspelen van muziek van streamingsdiensten, usb of bluetooth. Dit geldt zeker voor degene zonder sterke voorkeur voor zware bastonen.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Vermogen
  • Aansluitmogelijkheden
  • Bluetooth

Minpunten

• Maat subwoofer en rear-speakers
  • Surround sound

r***********@h********** 10-10-2021

Wij zijn overtuigd

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik probeer mijn man al een tijdje ervan te overtuigen een soundbar aan te schaffen, maar volgens hem zijn er geen soundbars die qua geluidskwaliteit zijn te evenaren met een ‘standaard’ surround sound geluidsinstallatie. Ook zouden de soundbars een bepaalde techniek die veelal bij Netflix wordt gebruikt niet ondersteunen. Toen kreeg ik de mogelijkheid om de LG DSP11RA soundbar, in ruil voor mijn eerlijke mening, een aantal weken thuis te testen! Ik werd erg enthousiast, want nu zou ik mijn man (mogelijk) het tegendeel kunnen bewijzen. Voor mij is de reden dat ik van een surround sound systeem naar een soundbar wil overstappen, simpelweg het compactere design. Nu stoor ik me namelijk aan de grote boxen in de woonkamer en zou een soundbar niet misstaan op ons slanke tv-meubel. De doos werd geleverd en was bijna even groot als ikzelf. Onze televisie is 55”en de soundbar is een stukje breder, maar dit stoort optisch niet. De installatie (die ik aan mijn man heb overgelaten) ging vlot en eenvoudig. Fijn dat er muurbeugels bij worden geleverd, maar deze hebben we niet gebruikt, omdat we de soundbar voor nu slechts wilden testen. En toen, het geluid… Ik moet zeggen dat hij erg teleur stelt bij het televisie kijken. Het geluid klinkt dan nog beter uit de televisie zelf als de soundbar uit staat. Ik heb hem dan ook eerst een paar keer uit en aan moeten zetten, omdat ik twijfelde of hij zijn werk wel deed. Hetzelfde geldt voor muziek streamen via je telefoon, ook dan wordt er geen gebruik gemaakt van de bas of het surround sound gevoel, maar klinkt de muziek enigszins schel ergens uit de soundbar vandaan. Misschien ligt het aan ons en hebben we ons nog niet goed genoeg verdiept in de instellingen. Maar kijk je een film of serie? Dan doet hij zeker wat hij belooft! Je hebt inderdaad het idee dat je er middenin zit. Daarnaast een fijne diepe bas, waar ik persoonlijk van houd (en daarom bij muziek streamen mis). Het geluid is dan wel vele malen harder dan wanneer je televisie kijkt, dus als je hiertussen switcht, moet je de volume steeds aanpassen, een paar maal hoger of lager. Echt een groot verschil. Mijn missie – mijn man overhalen een soundbar aan te schaffen – is in ieder geval gelukt en ook ik ben overtuigd. De mindere geluidskwaliteit bij het televisie kijken nemen we voor lief, want het geluid bij het kijken van een film of serie is buitengewoon! Jammer van de hoge aanschafwaarde, maar kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit film/serie

Minpunten

• geluid bij het streamen van muziek
  • geluid bij televisie kijken
  • Hoge aanschafwaarde

Nina 10-10-2021

thuisbioscoop in het klein

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

De doos was even schrikken, circa 160 cm lang en 40 cm diep. Daarin vindt je de zwarte soundbar, sub woofer en speakers. Alles netjes verpakt. De set oogt strak, past in een modern en in een klassiek interieur.

De HDMI kabel is helaas niet bijgeleverd. De soundbar is vrij lang. Onze televisie, een LG 32LM6300PLA van 32 inch, viel erbij in het niet. De sub woofer is aan de maat.
De handleiding is summier waardoor de installatie zonder technisch inzicht en zonder hulp van het internet best lastig is. De verbinding tussen de draadloze speakers en de sub woofer kwam moeizaam tot stand. Uitleg over de afstandsbediening (met bijgeleverde baterijen! :) van de soundbar ontbrak . Gelukkig werd er verwezen naar de LG app wat de bediening van het systeem iets verduidelijkte.

Het geluid van de sub woofer is kraakhelder, geen dof geluid, dolby is geweldig. Bij vol volume voel je de zware bas trillen op de vloer.
De geluidsstanden worden prima toegelicht in de app. Je hoort goed verschil tussen de standen Cinema en all sound pro. Clear voice iets minder, sport en game hoor je nauwelijks.
Bij dolby en meredian waan je je in een geluidsbubbel. Queens’ Bohemian Rapsody kwam goed tot zijn recht. Bij hoge tonen blijft de klank helder.
Al met al een fijne soundbar met een goede geluidskwaliteit echter de prijs is fors. Bij deze prijs verwacht je tenminste een HDMI kabel. Het systeem heeft veel extra features, zoals Dolby Vision, Dolby Atmos en Alexa. Om daar gebruik van te kunnen maken heb je wel je een (dure) televisie nodig die dit ondersteunt.

Pluspunten

• goed geluid (ook bij hoge en harde tonen)
  • fraai design
  • uitstekende bass subwoofer
  • soundbar gaat aan/uit met Tv

Minpunten

• matige gebruikershandleiding
  • geen HDMI-kabel bijgeleverd
  • erg duur

Gijs 06-10-2021

Mooie en strakke soundbar, helaas een te hoge aanschafprijs

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Een enorme doos werd bij ons afgeleverd, gelukkig zaten er ook wat loze vakken in.
Wat met name opvalt is de lange en best grote soundbar, die lang niet in elk huis makkelijk geplaatst kan worden. Ook de subwoofer is aan de forse kant, maar de set oogt door de strakke vorm en lijn wel erg mooi en stijlvol.

De installatie is simpel en eenvoudig, door de draadloze verbinding zijn de subwoofer en achterluidsprekers makkelijk te plaatsen. Helaas is de bijgeleverde (installatie-)handleiding erg oppervlakkig en summier, op de LG website toch wat meer opties en instellingsmogelijheden kunnen vinden.

De set is aangesloten op een 55" LG OLED televisie, en is makkelijk met de afstandsbediening (LG TV Remote) van de TV aan en uit te zetten en het volume te regelen. Helaas is er geen OSD (menu) op TV aanwezig, daardoor zijn de instellingen enkel met het kleine display of de soundbar af te lezen.

Geluid is goed en helder, ook is het met vele instellingen naar eigen wens af te stemmen. Dit dan wel dankzij de handleiding op de LG-website, of met de te installeren app op de mobiele telefoon.
De kwaliteit van de LG DSP11RA-soundbar is best goed te noemen, maar helaas vinden wij de hoge aanschafprijs het niet waard helaas.

Pluspunten

• strak design
  • mooi geluid
  • makkelijke installatie
  • draadloos

Minpunten

• hoge aanschafprijs
  • groot formaat soundbar
  • geen OSD menu op TV
  • summiere handleiding

Floor 06-10-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Wij hadden eerst een oeroude homecinema set, we wilden graag een nieuwe met beter geluid en meer mogelijkheden en hebben op een gegeven moment besloten deze te willen testen

Aansluiten is erg gemakkelijk al miste ik wel een mogelijkheid om mijn ouderwetse beamer aan te sluiten via tulpkabels, maar dat is eenvoudig op te lossen met een adaptertje uiteraard.

Wij vinden hem wat minder geschikt voor kleine woonkamers, tenzij je audio belangrijker voor je is en je dit ook goed mag zien. De subwoofer en de rearspeakers zijn behoorlijk groot als je het vergelijkt met wat wij gewend waren.

De meridian technologie is super mooi, het lijkt net alsof je er midden in zit.

Het design is strak en modern en pas bij elke televisie, met handige beugels voor aan de muur.
Hij past overigens ook mooi op een televisie kast.

Een mooi vol geluid en goede afstelling

de atmos functie komt vooral tot recht bij films. Dan krijg je een perfect bioscoop ervaring

Hij is erg makkelijk te bedienen via de app met bluetooth of wifi.

Pluspunten

• Eenvoudig aansluiten
  • Prachtig vol geluid
  • Goede droge bass

Minpunten

• groot
  • te weinig aansluitmogelijkheden

Saskia 05-10-2021

Bevalt goed.

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Het is een goede soundbar, met mooi geluid. Wel jammer dat je er maar een simpele gebruiksaanwijzing bij krijgt. Na even wat verder zoeken op het internet heb ik wel een volledige gebruiksaanwijzing gevonden en hier zijn veel meer instellingen op te vinden! dit is zeker een aanrader om even door te lezen.

De geluidservaring is goed vergeleken met mijn oude soundbar, hij kan veel meer en heeft een mooi surround geluid waaronder deze bekend staat. Hij kan lekker hard! Echter vind ik het jammer dat als je de surround gebruikt de subwoofer niet goed meekomt met het geluid, deze blijft dan een beetje op de achtergrond.

De achterluidsprekers komen goed mee op 2 instellingen, bij de rest van de instellingen blijven ze een beetje op de achtergrond en hoor je ze niet.

Het gebruiksgemak is er zeker, wat betreft het instellen is het lastig dat je niks op de TV kan zien wat je aan het doen bent. Met slechtere ogen is dit toch lastig.

De verbinding via bluetooth gaat super makkelijk, een kind kan de was doen zeg ik maar zo! ideaal als je even snel iets wilt luisteren of tijdens het schoonmaken een lekker muziekje wilt opzetten.

Het design is erg mooi! het is een gladde soundbar met enkele speakers en daardoor makkelijk schoon te maken, wel is deze wat aan de grote kant en hierdoor zal hij bij veel mensen niet passen, bij ons past hij precies en lijkt het alsof deze er altijd heeft gestaan!

Pluspunten

• Surround geluid
  • Bleutooth
  • mooi design

Minpunten

• geen gebruiksaanwijzing
  • prijs

v**********@g******** 03-10-2021

zeker een aanrader

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Na een 5.1 ouderwetse homecinema set, wilden wij graag over gaan naar een luxe soundbar.
Zo kwamen wij uiteindelijk uit bij de LG soundbar.

We kregen de soundbar snel in huis, aansluiting was simpel, duurde ongeveer 10 min, het is heel duidelijk in de beschrijving.

Hij past overigens ook mooi op een televisie kast.

De meridian technologie is merkbaar, want ik heb genoten van de perceptie van fysiek aanwezig te zijn in een niet fysieke wereld.

Geluid weerkaatst mooi tegen de muren en plafond. Het vult de kamer ook mooi, dit merkt mijn partner ook de soundbar hoeft niet hard om het goed te horen. Geluid wordt afgestemd op de ruimte.

gebruiksgemak is heel eenvoudig, via wifi of bluetooth kan je hem simpel met de app bedienen. je optimaliseert er je geluid mee en je kan je volume er mee bedienen, muziek luisteren.

Pluspunten

• geen kabels
  • makkelijk instalatie
  • mooi design
  • optimaal geluid