Philips SHAVER Series 9000 SP9860 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 9000 SP9860 op Kieskeurig.nl.

RichardSp 18-11-2018

Schitterend design en scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Wauw, wat een mooi apparaat als je hem uit het tasje haalt en op de draadloze oplader legt. De eerste indruk is gelijk goed. Na een korte oplaadpauze mijn baard van 2 dagen maar geprobeerd. De ene helft met een oudere Philips shaver 9000 series en de andere helft met de nieuwe prestige. Mijn huid reageert aanmerkelijk minder bij de Prestige en ik hoef het apparaat minder bewegingen te laten maken om een glad resultaat te krijgen. Ook maakt de prestige veel minder geluid wat prettig is. De oplader vind ik trouwens erg mooi, maar ik zou het apparaat ook wel snel willen kunnen opladen met een directe stekker. Helaas is dat niet mogelijk. Waar wel over nagedacht is, is de losse stekker die in het stopcontact gaat. Deze usb lader kan eventueel bij een defect makkelijk vervangen worden. Scheren met de lotion/gel die op de markt is om het electrisch scheren te vergemakkelijken bevalt me niet erg. Apparaat wordt hierdoor wat stroef over de huid, geen aanrader. Na een paar keer scheren heb ik me even vergist in de scherpte. Omdat mijn 3 daagse baard er zo makkelijk vanaf ging sneed ik mezelf bij het te snel bewegen op de huid. Ik heb wel het gevoel dat de scheerkoppen wat beter zijn afgestemd op mijn huid nu ik het apparaat enkele keren gebruikt heb. Batterijduur is uitstekend, een goede stevige scheerbeurt kost ca. 10 procent van de accu dus apparaat kan makkelijk mee op vakantie zonder oplader.

• Accu
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Geen losse snelle lader

Tinus 29-11-2018

De beste Philishave ever!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Ik heb de SP9860 vergeleken met mijn oudere Philishave Arcitec RQ1060 en met een geleende nagenoeg ongebruikte RQ1250 (series 9000).

Looks van de SP9860: Machtig mooi! Het straalt klasse uit! Voelt echt lekker in de hand, beter dan beide andere – je voelt gewoon dat je een eersteklas product in de hand hebt! De fraaiste Philishave ever!

Geluid: voortreffelijk qua geluid! De RQ1069 geeft een lichte fluittoon maar beide andere zijn zo goed als stil – muisstil in vergelijking met goedkopere apparaten.

Opladen: Lekker gemakkelijk, draadloos, al ik vind de laadunit wel veel plaats innemen. Ook vanwege het gewicht is dat minder geschikt als reisshaver: het zou ideaal zijn geweest als de mogelijkheid bestond om ook met een micro USB lader bedraad te laden… .

Opbergdoos: Zeer fraai en degelijk voor de SP9860! Alles kan erin, ook de opladen en wat accessoires! Voor de RQ1250 is het een wat slappere hoes, voor de Arcitec RQ1050 een wat lompere plastic case.

Scheerresultaat: de SP9860 is uitmuntend! Qua gladheid net wat beter dan beide andere, al is het verschil gering. Een opvallend verschil is dat de klassieke RQ12 scheerkop geen scherpe randen heeft. De nieuwe kop draait beter mee met korte rondingen, maar mijn niet meer zo piepjonge huid (ik ben 69) huid komt er soms tussen! Dus moet ik mijn huid strak houden tijdens het scheren. Maar vooralsnog is dat het enige wat mindere puntje dat ik kan aanvoeren...

Pluspunten

• Bijzonder fraai design, klasse!
  • Uitmuntende scheereigenschappen
  • Draadloos opladen
  • Heerlijk stil
  • Zeer degelijk

Minpunten

• Wat minder geschikt voor frequente reizigers
  • Opladen alleen draadloos, niet met micro USB...

Damascuz 29-11-2018

Stevig en vernieuwend scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

De Philips S9000 wordt nu draadloos opgeladen. Het oplaadstation valt nogal groot uit, maar als je een plaats gevonden hebt waar hij kan blijven liggen is het zeer makkelijk om op te laden. Bij het aanzetten maakt hij eerst nogal vreemd geluid en denk je dat er iets mis is, maar achteraf wordt duidelijk dat het aantal decibel met mijn vorige toestellen wel aanzienlijk gedaald is. Er zijn ook 3 verschillende standen, waar ik persoonlijk niet veel verschil merk bij het scheren, behalve het geluidsniveau. De batterij gaat zeer lang mee. Ik gebruik hem nu al minstens 4 weken elke dag en heb nog steeds 20% over, wat overigens makkelijk af te lezen is via een indicator. Het openen gaat heel vlot, zonder dat je bang moet hebben om iets stuk te trekken. De mesjes blijven dan weer goed zitten bij het uitspoelen.
Het enige wat ik mij afvraag en waar ik op dit moment nog niet kan op antwoorden, is de levensduur van de mesjes.

Pluspunten

• Draadloos opladen
  • Batterij indicator
  • Laag geluidsniveau
  • Stevig

Minpunten

• Groot oplaadstation
  • Vreemd geluid
  • Levensduur mesjes?

erik 22-11-2018

Handig in gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Super handig apparaat om te gebruiken, de kop draait ook mooi mee en hij kan dus ook gebruikt worden onder de douche, Het opladen gaat ook super makkelijk en erg snel, kortom een prima product

Pluspunten

• snel opgeladen

Nick22 21-11-2018

Goed scheerapparaat, alleen niet voor mij...

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Deze Philips doet wat hij belooft. Hij scheert kort, is zeer gebruiksvriendelijk en kan droog en nat scheren.

De oplaadtab is een leuk gimmick. Het draadloos opladen heeft wel iets, al vind ik dat er ook niets mis is met een ouderwetse draad.
Hij ziet er zeer degelijk uit, ook het bijgeleverde etui.

Spijtig genoeg geeft ook dit apparaat me irritatie na het droog scheren. (Dat doet elk apparaat met het normale 3 koppige scheerdesign dat ik tot nu toe uitgetest heb.) Bij het scheren met scheergel merk ik geen irritatie meer, maar dan is het weer meer opkuiswerk en ben ik toch even lang bezig als met mijn standaard gillette (die dan toch nog net iets korter scheert.)

Kortom: zeer degelijk apparaat (zie je ook wel aan de prijsklasse), maar mensen met een zeer gevoelige huid passen ook hier best op!

Pluspunten

• autonomie
  • design
  • droog, nat en onder de douche scheren

Minpunten

• irritatie bij gevoelige huid (droog scheren)

EricLe 21-11-2018

Zeer glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

De accu gaat super lang mee, nu 5 weken in gebruik en het scheerapparaat staat nog op 40%. Het opladen gaat makkelijk en snel. Het scheerresultaat is heel goed, makkelijk te hanteren scheerapparaat wat overal goed bij komt en zeer glad scheert, ook die grijze stugge haartjes. Zeer aan te raden.

Pluspunten

• Scheert super glad
  • Snel opladen
  • Komt overal goed bij
  • Ligt lekker in de hand
  • Accu gaat lang mee

Evensda 20-11-2018

Wat een scheerapparaat!

Wat een scheerapparaat!

Ik scheer me al jaren elektrisch, zowel nat als droog.
Sinds kort gebruik ik de S9000 Prestige van Philips.
Hij scheert gewoon waanzinnig goed en glad, ook als de baard al enkele dagen oud is - zowel droog als onder de douche.
Hij is stil, je kan hem op verschillende snelheden laten draaien (ook geschikt voor tondeuse en zelfs neus/oorhaar verwijdering mits extra stuk) en ligt zeer vlot in de hand. Opladen is tegenwoordig draaadloos, dus geen contacten meer die kunnen aanslaan/verroesten.
Na 2 weken dagelijks gebruik op vakantie is hij nog steeds 55% opgeladen!

Twee kleine opmerkingen:
- de tondeuse is een apart opzetstuk. Voor sommigen praktisch, maar voor mij eerder een last.
- hij is redelijk prijzig, maar daar mag je hem zeker niet voor laten staan.

Finale conclusie: Ben er super happy mee en ik beveel deze topper zeker aan!

Pluspunten

• Geweldig scheer resultaat
  • stil
  • ergonomisch
  • draadloos opladen

Minpunten

• opzetstuk voor tondeuse
  • prijzig

Theaatje 19-11-2018

Snelle scheerbeurt

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Heb het nu enkele dagen in gebruik en het bevalt me heel erg omdat het erg snel scheert en glad, zelfs de hardnekkigste haartje zoals onder de neus is geen probleem. ook heb ik geen irritatie in mijn hals en ook een baard van enkele dage is geen probleem

Pluspunten

• snel
  • glad
  • snel opgeladen
  • lange batterij duur
  • stiller in gebruik

Minpunten

• geen reinigings borsteltje

HC 19-11-2018

Erg mooi scheerapparaat, wel vrij prijzig

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Ik heb dit scheerapparaat nu inmiddels ruim 2 weken in mijn bezit. Tot nu toe erg positief.

Het apparaat komt met een grote etui, extra trimmer en een oplaadpad.

Over het design is goed nagedacht. Het ziet er erg strak en luxe uit, met aan de voorkant een display die het accupercentage weergeeft. Verder ligt de shaver goed en stevig in de hand.

Wat opvalt bij het scheren is dat het apparaat vrij stil is. Het scheren zelf gaat erg soepel en lekker snel. Het resultaat is prima. Ik moet wel zeggen dat wanneer ik me niet voorafgaand heb gedouchet, dat ik bij het scheren wel extra mijn best moet doen om de stoppels weg te werken.

Het is lastig te zeggen of dit apparaat veel beter scheert dan mijn 5 jaar oude Philips apparaat. Ik merk wel dat het iets gladder is maar dat zou ook goed kunnen komen omdat de scheerkoppen niet eerder heb vervangen.

Al met al met een tevreden over de Philips SP9860 scheerapparaat, maar of het qua scheerprestaties veel beter is dan een apparaat voor de helft van de prijs is lastig te zeggen

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluidsniveau
  • Display

• Geen extra kleinere etui

Bart 19-11-2018

Topapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Ik ben of eerder gezegd was een gebruikervan een concurrerend merk. Wat me opvalt van dit apparaat is dat het bijzonder stil is, waardoor ik denk dat het niet naar behoren werkt. Het is enigszins aanpassen omdat de techniek van het scheren met een Philips anders is dan met een Ander merk. maar ik kan zeggen dat mijn baard goed is afgedaan (gladde scheerbeurt, ook na twee dagen niet te scheren) en op het einde van de dag nog niet zwaar doorkomt. Jammer vind ik dat er geen apart etui bij zit om het apparaat mee te nemen op reis, je krijgt een grote etui met een oplaadplaat (waar je ook je smartphone kan op opladen :) ). persoonlijk vind ik dit een overbodige tool en mag het van mij een gewone kabel zijn, die dan ook minder plaats en ruimte inneemt in je bagage. Verder moet ik zeggen dat de batterij heel lang meegaat wat bijzonder positief is. Ik ben tot dusver overtuigd van dit apparaat. Ook het reinigen gaat eenvoudig en je hebt enkel wat stromend water nodig. Dit apparaat kan en mag zich gerust rekenen tot de topapparaten

Pluspunten

• design
  • batterijduur

Wesley2004 19-11-2018

Licht estil

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Het apparaat is licht en tijdens scheren lekker stil. Het scheerresultaat moet ik even aan wennen. Voel toch wat kleine stoppeltjes. Het draadloos opladen is wel handig, alleen het oplaad punt is wat groot. Niet makkelijk een plekje voor te vinden dus. Opladen duurde ongeveer drie uur. De accu gaat erg lang mee, heb hem nu twee weken in gebruik en hij is nog niet leeg! De scheerkopppen zijn erg flexibel en vooral onder de kin is dit erg handig en makkelijk om te scheren. Het schoonmaken gaat makkelijk. Even afspoelen onder de kraan en klaar! Af en toe mesjes losmaken om grondige beurt te doen.

• Scheert hals goed

Minpunten

• Groot oplaadstation

Loudejongh 19-11-2018

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Ik mocht dit scheerapparaat testen en het overtreft mijn stoutste verwachtingen. Het scheert glad (ook een baard van een paar dagen) en icm scheerschuim wat een heerlijk resultaat geeft. Kortom aanrader.

Pluspunten

• Scheert glad en snel
  • Fraai apparaat

luckyone 17-11-2018

Vlot geschoren,mooi design

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Al van bij het openen van de mooie doos wordt je gewaar dat dit een toestel is gesitueerd in het hogere segment van scheerapparaten,grote stevige doos met alle toebehoren binnen handbereik ,doch voor op reis mocht wel een kleiner etui meegeleverd worden daar de autonomie van de batterij meer dan voldoende is om zonder oplader te vertrekken,zeker als men zich zoals in mijn geval niet alle dagen scheert. De scheerervaring is zonder meer geslaagd te noemen en gaat snel,ook met een baard van een week en dit neemt ongeveer 6 percent van de batterijcapaciteit voor zijn rekening,het toestel ligt goed in de hand en is zeker niet te zwaar. Enig minpunt is het verwisselen van de scheerkop,daar moet ik zeker mijn bril voor opzetten daar dit maar op één specifieke manier kan gebeuren. Prachtige futuristisch oplader die zijn werk uitstekend doet in recordtempo (van 10% naar 100% in een uurtje!)

Pluspunten

• Sccheert zeer glad
  • Autonomie batterij

Minpunten

• Geen reisetui

WimA 17-11-2018

Mooi toestel dat snel oplaadt

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Dit toestel is minstens zo goed als mijn vorig Philips scheerapparaat. De grootste verbetering is voor mij het oplaadproces: het toestel laadt draadloos op en het batterijpercentage staat op het toestel aangegeven. Je kan dus altijd zien hoeveel procent de batterij nog bevat en wanneer het dus nuttig is om het toestel weer op te laden. Een volledige oplaadbeurt duurt ongeveer drie uur en dan kan je wel een weekje verder. Maar voor één enkele scheerbeurt kan het natuurlijk veel sneller. Het toestel heeft drie standen voor scheersnelheid, maar ik gebruik het altijd op de hoogste stand. Ik scheer me eerst droog met dit toestel en dan nog eens nat met scheerschuim en een scheermesje, voor een echt glad resultaat. Nog een pluspunt is dat dit toestel qua vormgeving heel mooi is en heel goed in de hand ligt, bovendien is het ook stiller dan mijn vorig scheerapparaat.

Pluspunten

• design
  • snel opladen

serge van der wegen 16-11-2018

geweldig toestel dat eindelijk een keer echt glad scheert

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Via the insiders mocht ik dit toestel uittesten en ben verkocht. Geweldig toestel en het laden via die "pad" werkt geweldig. Eindelijk niet meer dat gekloot met een draad of een lader die het dan weer net niet doet. Hij is wel prijzig maar wel zijn geld waard.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • draadloos laden
  • scheert goed glad
  • goede display

Minpunten

• prijzig

Jurgen37 16-11-2018

Smooth Operator

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Het scheerapparaat komt aan in een mooie verzegelde verpakking met al een sterke belofte op de verpakking vermeld: "Philips Best - Ultimate closeness & skin comfort - Even on a 7-day beard". Dat willen we natuurlijk wel eens aan een goede test onderwerpen. Maar eerst het uitpakken... Het scheerapparaat wordt geleverd met een luxe carrying-case, draadloze oplaadpad en tondeuse. Het apparaat heeft een luxe uitstraling en een beperkt aantal knoppen voor een eenvoudige bediening. De afgelopen 10 jaar heb ik me altijd geschoren met een scheermesje, wat altijd een mooi glad resultaat opleverde, maar ik merkte ook dat mijn hals regelmatig ging bloeden na het scheren. Ik was daarom met name benieuwd of ik met dit scheerapparaat het gladde gevoel van een scheermesje kan evenaren, alleen dan zonder dat mijn hals gaat bloeden. En het antwoord daarop is volmondig "Ja". Het scheerapparaat is in te stellen op 3 standen qua lengte van de haren afscheren en op de kortste stand is het scheerresultaat te vergelijken met het resultaat van een mesje. Daarbij gebruik ik wel graag een scheercrème zodat de huid zo min mogelijk geïrriteerd raakt. Wat opvalt bij het scheren is dat het apparaat ook weinig geluid maakt. Ik ben nogal een vroege vogel, dus daar is het gezin erg blij mee! Na het scheren spoel je het apparaat makkelijk af onder de kraan. En kun je indien nodig het apparaat draadloos opladen door deze op de oplaadpad te leggen. Uiteraard heb ik ook het scheerapparaat getest met een baard van 7 dagen oud en ook dan maakt het apparaat zijn belofte waar, wederom een glad resultaat. Je merkt natuurlijk wel dat je dan qua tijd langer bezig bent met scheren, maar dat vind ik wel begrijpelijk. Kortom ik ben zeer tevreden met deze "smooth operator" en hij maakt tot op heden ook al zijn beloftes waar. Voor mij geen scheermesjes meer!

• Accu gaat lang mee
  • Afspoelen onder de kraan
  • Scheert glad

jeroenb 16-11-2018

Revolutionaire scheerbeurt

Ergonomie:
Toestel ligt heel goed in de hand en is licht. Voelt stevig aan en ziet er ook gewoon goed uit.
Oplaadstation is wel vrij groot. Draadloos opladen is handig, maar met zo een groot "dock" zie ik er de meerwaarde niet onmiddellijk van.

Display:
Handig display die automatisch geactiveerd wordt bij optillen van het toestel. Geeft steeds het huidige batterijpercentage aan.

Batterij:
Sterke prestaties hier, ik verbruik per scheerbeurt maximum 5% batterij, wat wilt zeggen dat deze gemakkelijk 20 dagen meegaat. Opladen duurt een dik uur.

Scheerervaring:
Veel beter resultaat dan met mijn vorige apparaat. Neemt mooi alle haartjes mee en een glad resultaat. Het toestel is ook stil, geen irritant motor geluid. Je kan ook de snelheid aanpassen, waardoor het nog stiller kan.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Glad resultaat

Sjdv 16-11-2018

Scheren is een eitje

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Wat is het fijn om met dit ding te scheren. Makkelijk te gebruiken, goede accu en een glad resultaat.
Voor precies scheren wat lastig.
Aangenaam voor de huid

Mm83 16-11-2018

Glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

De Philips s9000 is mijn eerste ervaring met een elektrisch scheerapparaat en overstijgt alle verwachtingen.
Het apparaat scheert quasi even kort als een scheermes. Daarenboven duurt een scheerbeurt minder lang.
Het apparaat beweegt soepel en zacht over de huid, zelfs wanneer de baard een paar dagen niet geschoren werd.
Voordien vreesde ik dat elektrisch scheren tot meer irritatie zou leiden, maar met de s9000 is hier helemaal niets van te merken. Hij zorgt voor een glad resultaat zonder prikkende hals of wangen.
Voor wie twijfelt om de overstap van scheermes naar elektrisch scheren te maken is dit apparaat de perfecte keuze

Pluspunten

• Glad

Olivier 16-11-2018

Prima scheerapparaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 9000 SP9860

Ik gebruik en test nu al een paar weken de Philips scheerapparaat . Ik krijg bijna een perfect scheerresultaat, heel stil en lang glad.

Pluspunten

• Draadloos opladen
  • stil
  • glad

Minpunten

• Losse tondeuse
  • duurt te lang voor opladen