De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG RX8-1-4SWN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Lvanhees 28-12-2020

Goede zuigkracht en secuur

Geschreven voor: AEG RX8-1-4SWN

Zalig om een robot stofzuiger het werk te laten doen. Er wordt nu veel vaker stof gezogen zonder dat het meer moeite kost. Echt een life changer. Ik wil nooit meer zonder. Ik heb hem nu 4 weken.

Pluspunten:
Overzichtelijke app.
Relatief grote afvalbak
Kan over drempels.
Gemakkelijk in te stellen.
De afvalbak is gemakkelijk schoon te maken
Degelijk apparaat
Hoekig, kan daardoor beter bij de hoekjes volgens mij
Past zuigkracht aan de ondergrond. Hier hebben we plavuizen en laagpolige vloerkleden. Op het vloerkleed gaat hij harder zuigen. De zuigkracht is goed, hij laat nauwelijks wat liggen.
Hij is relatief laag en kan onder meubels door waar ik niet gemakkelijk bij kon met een normale stofzuiger.

Minpunten:
Maakt redelijk wat geluid, tv kijken gaat nauwelijks. Handig is om de stofzuiger te laten stofzuigen als je niet thuis bent of als je niet in dezelfde ruimte hoeft te zijn. Werkt wel gemakkelijk met een door jou in te stellen tijdschema.
Durf hem niet bij trapgat te laten zuigen, uit angst dat hij naar beneden stort.
Ik kan niet goed aangeven waar ik hem niet wil laten stofzuigen.
De accu gaat net niet lang genoeg mee.
Zuigt alleen de vloer, geen plinten of trap, vervangt niet volledig een normale stofzuiger.
Te veel obstakels trekt hij niet.
Heeft toch wat moeite met radiatorputten en zit hij soms vast onder een kast.

Ik beveel hem aan wanneer je geen radiatorputten hebt.

Pluspunten

• Overzichtelijke app
  • Kan over drempels 3,5cm
  • Gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• Geen virtual wall
  • Loopt soms vast onder kasten of radiatorputten
  • Lawaaierig
  • Accu kan beter

EdwinJ 13-12-2020

Een zeer slimme stofzuiger, die perfect navigeert

Geschreven voor: AEG RX8-1-4SWN

De AEG Robot stofzuiger behoort echt tot een van de slimmere stofzuigers, met zijn zogenoemde 3D Vision op basis van camera en 2x laser navigeert het moeiteloos door je huis heen. Tot nu toe is deze nog 0 keer vast komen te zitten en altijd netjes terug gekeerd naar zijn thuishaven om te kunnen opladen. Naast dat het zichzelf ermee navigeert maakt de robot stofzuiger ook een kaart aan dmv de navigatie trucjes, hierdoor kun je op je app van je telefoon zien, waar hij is geweest, wat hij heeft gestofzuigd. Ook wordt er aangegeven wanneer de stofbak vol zit, of als er andere problemen zijn. De app is simpel te gebruiken (misschien iets te simpel in mijn ogen). De stofzuiger kan dmv een planner ook een schoonmaakrooster krijgen,, waarna hij deze netjes automatisch opvolgt, alles werkt naar behoren. De afwerking van de stofzuiger is ok, maar niet bijzonder. Let op, deze stofzuiger kan dus wat geluid produceren, maar doet wel wat hij moet doen!

Pluspunten

• navigatie
  • makkelijk in gebruik
  • kleine vormgeving
  • gebruikt app!

Minpunten

• batterijduur
  • APP kan beter

BobN87 13-12-2020

Intelligente, zelfstandige schoonmaakhulp

Geschreven voor: AEG RX8-1-4SWN

De robotstofzuiger heb ik nu een aantal weken in bezit om te testen en ik wil hem niet meer teruggeven. Het is een flinke vooruitgang ten opzichte van de eerste generatie robotstofzuigers. Het design is slim zodat hij in alle hoeken komt ten opzichten van een eerste generatie die rond is. Deze oude vergat de hoeken mee te nemen. Een andere goede verbetering is het design van de wielen en de zuigmond. Er blijven geen haren tussen de wielen of de mond zitten en dat scheelt een hoop geklier met haren eruit trekken.

Daarnaast maakt deze AEG-stofzuiger gebruik van een camera om objecten de detecteren wat een grote verbetering is ten opzichte van de oude die overal tegen aan beukte. Daarna maakt hij in de App een kaart aan en zo kan je precies zien waar hij is geweest en maakt hij een slim schema om door je huis te gaan. Voor ongeveer een oppervlakte van 25m2 is hij een kwartiertje bezig.

De AEG stofzuiger is een echte aanrader en je kan hem helemaal loslaten. Stel een schema in, in de app en laat hem zelf het werk doen. Het is er eentje die mijn verwachtingen heeft overtroffen en aan mijn eisen voldoet. Enige minput is dat hij bij donker minder goed werkt en geen integratie heeft met Homekit of GoogleHome, echter doet hij wat hij moet doen en is het huis schoonmaken zonder dat je er achteraan moet hollen.

Pluspunten

• Slim design
  • Zuigkracht en schoonmaak resultaat
  • Zelfstandig
  • Schema instellen
  • Camera

Minpunten

• Geen homekit of Google home

hoefmr 11-12-2020

haastige spoed is zelden goed

Geschreven voor: AEG RX8-1-4SWN

Deze stofzuiger 4 weken op proef gekregen om te testen, en wat ben ik blij dat ik hem niet heb gekocht. De stofzuiger valt mij echt tegen. Zeker slim en efficiënt maar hij maakt niet goed schoon, slaat zomaar stukken over en doet het zeker niet beter dan mijn oude robot stofzuiger.

Hieronder een korte opsomming van mijn bevindingen
Qua materialen voelt de voorkant goedkoop aan, zeker de bumper voelt erg fragiel en niet passend bij de investering die bij deze stofzuiger hoort. Het materiaal van de achterwielen is te hard, maakt veel herrie en schuurt snel over de vloer.

De ingebruikname ging supersnel en makkelijk. Ook het gebruik van de app is mij goed bevallen. Maar waar het op aankomt is het resultaat, en laat dat nu net erg tegenvallen

- De stofzuiger is efficiënt in zijn route, komt bijna nergens 2 x en dat is nu juist het probleem. Hij laat te vaak iets liggen en dat blijft dan ook liggen. Hij navigeert snel en zonder stoten door de ruimte heen.

- Hij herkent plekken met veel vuil niet, wat ik aan mijn oude stofzuiger juist fijn vond. Die reed bij veel vuil op een bepaalde plek een extra rondje. Het is echt een gemis dat hij dit niet kan.

- Hij heeft veel moeite met het navigeren rondom 4 stoelen bij de eettafel, Soms blijft hij hangen en besluit dan maar op dat stukje niet mee te nemen. Zonder stoelen neem ie het wel mee.

- Het meeste vervelende zijn nog wel de te goedkope achterwieltjes, deze zijn van een hard kunststof wel je gewoon hoort schrapen over de vloer. Waarom dit niet wat zachter is mij een raadsel. Hij laat nog net geen krassen achter maar fijn is anders.

De stofzuiger staat nu ongebruikt in de kast, en mijn oude rijdt nu weer vrolijk zijn rondjes. Misschien niet binnen 30 minuten klaar, maar zeker veel schoner.

Pluspunten

• rijd snel rond

Minpunten

• maakt niet goed schoon
  • de materialen van de achterwielen
  • moeite met objecten

Christiaan 08-12-2020

Ontzettend fijne robotstofzuiger!

Geschreven voor: AEG RX8-1-4SWN

Sinds een aantal weken gebruiken wij deze robotstofzuiger van AEX. Allereerst een mooi strak design, een mix van zwart en wit staat goed in onze woning. De handleiding is een QR code die je kan scannen en vervolgens krijg je tekst en uitleg middels een Youtube instructie film wat geniaal werkt. Het aanzetten en instellen is in no-time gedaan en zou zelfs mijn vader van 60+ begrijpen. Onze 90m2 maakt hij niet in 1 batterij schoon, zodra hij bijna leeg is gaat hij op eigen kracht terug naar zijn oplaadpunt waar hij zichzelf weer oplaad en een uur later verder gaat met waar hij gebleven was, super fijn! Vergeleken met een handmatige stofzuiger door het huis halen doet deze robotstogzuiger absoluut niet onder. Het is even schoon dan wanneer het met de hand gebeurt en dus een geslaagde test/ koop. Hij rijd ook makkelijk over kleine ophogingen en neemt de plinten mooi mee, loopt nergens vast als je alles fatsoenlijk opruimt vooraf. Wij zijn ontzettend blij met onze robotstofzuiger en bevelen deze absoluut aan!

Pluspunten

• Easy to use
  • Laad zichzelf tussendoor op
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Batterij moet tussendoor opgeladen worden

TomWeerts 05-12-2020

Een stofzuiger die kleine hoekjes meeneemt

Geschreven voor: AEG RX8-1-4SWN

Nadat ik dit product een week in mijn bezit heb kan ik zeggen erg tevreden te zijn over het product. De stofzuiger is in staat de gehele woonkamer en keuken te zuigen en komt verrasssend goed in de kleine hoekjes. Helaas lukt het de stofzuiger niet om het hooi en gras van de konijnen van mijn vriendin op te zuigen. De stofzuiger is goed in staat om naar een andere kamer te gaan en hierbij een kleine drempel te passeren. Een minpunt is de app, helaas is het niet mogelijk via de app de stofzuiger te wijzen waar hij moet beginnen (ondanks de plattegrond die de stofzuiger van de kamer maakt). Wel is het mogelijk een timer in te stellen of de stofzuiger te activeren als ik niet thuis ben.

Pluspunten

• Komt op alle plekken en ook onder het bed
  • Strak design
  • Accu geheel kamer (30m2) en keuken
  • Zuigkracht

Minpunten

• App
  • Kan niet aanwijzen waar te beginnen
  • Kleine drempels lukt alleen als ze schuin zijn