Klipsch T5 II Sport zwart

• Test panel 8.1 mrt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch T5 II Sport zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Stimsle 31-03-2021

heerlijk draagcomfort

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

De dopjes zitten in een handig opbergboxje welke je makkelijk op te laden is met een een USB C kabel. Je kunt het boxje ook opladen met een draadloze oplader. draadloze oplader zit er niet bij maar wel handig als je die hebt voor andere apparaten.

Er zitten zelfs verschillende maten plugjes voor je gehoorgang bij. Met kleur indicators erop zo kun je hem ook uitlenen een iemand met kleinere of grotere oren. De houder voor je oorschelp kun je zelfs ook vervangen met de bijgeleverde verschillende maten ´oorschelphouders´.

Je kunt ze ook op transparancy mode zetten zodat je auto´s en andere weggebruikers hoort aankomen wanneer je aan het verkeer deel neemt. goed over nagedacht.

het geluid vindt ik niet denderend van kwaliteit. Maar is acceptabel.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • makkelijke opbergcase
  • geluid is prima

Minpunten

• prijs kwaliteit verhouding

Ulko 31-03-2021

comfortabele oordopjes met mooi geluid

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

Sinds 2 weken de draadloze Klipsch T5 II Sport oortjes mogen testen.
De eerste indruk is heel goed. Ze zijn keurig verpakt in een mooi doosje en handig te koppelen aan je telefoon, laptop of horloge.
Omdat de oortjes al opgeladen waren konden ze direct gebruikt worden.

Draagcomfort:
Ik wilde deze oortjes graag testen om ze te gebruiken tijdens het sporten (wandelen, hardlopen en fietsen).
Het draagcomfort van de oortjes is verrassend prettig. Er worden standaard meerdere maten oordopjes en wings meegeleverd. Eenmaal de vorm gevonden zitten ze prima.

Geluidskwaliteit/gebruik tijdens sporten:
Tijdens het sporten blijven de oordopjes goed en comfortabel zitten en met de juiste wings kun je je bijna volledig van de omgeving afsluiten. En als je nog wat van de omgeving mee wilt krijgen (wel zo veilig) dan kun je dat met 1 druk op de knop regelen. Ook bij intensieve inspanning en zweten blijven de oordopjes heel goed zitten. Daarna kun je ze in de hoes stoppen zodat ze netjes kunnen opdrogen.

Bediening:
De bediening is lekker makkelijk. door 1 of 2 keer drukken of ingedrukt houden kun je de oordoppen bedienen.

Batterijduur:
Tijdens mijn testperiode heb ik na ontvangst de case aan de lader gelegd en daarna heb ik dit niet meer gedaan. De oordopjes zijn nog steeds volledig opgeladen dus daar ben ik ook zeer over te spreken.

Gebruiksgemak:
De oordoppen laten zich makkelijk plaatsen in je oren en blijven goed op hun plek met de earwing.
Je hoort daarna direct dat ze zijn ingeschakeld én wat de status van de accu is.

Design:
Het zijn leuke oordopjes om te zien en wanneer je ze draagt vallen ze niet heel erg op dus dat hebben ze heel goed gedaan.

Al met al ben ik zeer te spreken over deze prettige oordopjes.

Pluspunten

• blijven goed zitten
  • luxe uitstraling
  • water/zweet bestendig
  • accuduur

Minpunten

• prijs

Dennis 30-03-2021

Geluid toch wat teleurstellend

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

Sinds twee weken ben ik in het bezit van de Klipsch T5 II True Wireless Sport oordopjes om deze te testen.
De oordopjes zijn keurig verpakt in een mooi doosje geleverd. Hierin bevinden zich uiteraard de oordopjes verpakt in een stevig doosje ter bescherming en waarmee ze dmv usb C op te laden zijn. Verder de usb kabel en een aantal ear tips voor een goede pasvorm naar gelang de grote van je oren.

Na de oordopjes uitgepakt te hebben deze gekoppeld aan m’n mobiele telefoon en later met m’n computer. Verbinding maken gaat vlot.

De oordopjes zien er mooi uit, zitten comfortabel in m’n oren en mede door de bijgeleverde earwring bleven ze ook tijdens het hardlopen goed in de oren zitten.

Dan voor mij het belangrijkste, de geluidskwaliteit. Dit viel me toch enigszins wat tegen. Het geluid is zuiver en helder maar een beetje meer bass had wel gemogen. De muzikaliteit die ik in mijn over-ear hoofdtelefoon hoor mis ik in deze oordopjes. Het klinkt wat kil. In orde voor een rondje hardlopen, maar voor serieus muziek luisteren had ik in deze prijsklasse meer verwacht.

Al met al verrast tijdens het uitpakken maar wat teleurgesteld tijdens het gebruik.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Gebruiksgemak
  • Accuduur

Minpunten

• Geluid matig
  • Duur

Arnold 30-03-2021

Eindelijk oordopjes die blijven zitten tijdens sporten

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

Half maart de draadloze Klipsch T5 II Sport oortjes ontvangen om ze eens te testen. De eerste indruk is dat deze oortjes er mooi uitzien. Het doosje ziet er luxe uit. Ook tijdens het uitpakken geeft de verpakking een luxen indruk. De oortjes en het doosje vallen gelijk op nadat je de Engelstalige handleiding eruit hebt gehaald. De oortjes zijn al gedeeltelijk opgeladen en dus gelijk klaar voor gebruik.

Eerst maar eens de handleiding doornemen. Dat het Engelstalig is vind ik geen probleem. Met afbeeldingen wordt duidelijk uitgelegd waar de knoppen op de oortjes voor dienen. Een eerste kennismaking met het geluid van de oortjes is goed. Om te koppelen schakelen we de Bluetooth in op de telefoon en drukken we 3x op het rechteroortje in de oplaadbare hoes.

Ten opzichte van eerdere oortjes die ik heb gehad mis ik de mogelijkheid om via een app meerdere zaken in te stellen. Er staat in de handleiding geen verwijzing naar een app of een QR code. Maar na wat zoeken in de Google Playstore laat zien dat er wel een app is. Na installatie van de app viel de connectie met de oortjes ineens weg. Wellicht eerst maar eens opladen.

Ik kan bijna niet wachten totdat ik ze in kan doen tijdens het sporten. Voor mij zeer belangrijk om te weten of ze blijven zitten. Mijn vorige draadloze oortjes van andere merken die vielen na meermaals gebruik zo uit je oren. Ik hoop dat Klipsch me gaat verrassen.

Nadat het is opgeladen toch maar de app nog eens bekijken. De oortjes moeten een update hebben lijkt het maar dit lukt helaas niet. Na diverse pogingen heb ik dit verder gestaakt en ook de connectie viel geregeld weg met de app. Hier valt nog verbetering te behalen.

Het draagconform van de oortjes is erg prettig. Er worden standaard meerdere maten oordopjes en wings meegeleverd. Eenmaal de vorm gevonden zitten ze prima. Ik kan makkelijk lopen maar vooral op de racefiets zitten ze perfect.

Zoals gezegd is de geluidskwaliteit goed, de lage en hoge tonen zijn goed in balans en ik ondervind weinig ruis van omgevingsgeluid. Wil je dit toch dan is 1 keer tippen op het linkeroortje voldoende om "transparency" aan te zetten en je omgevingsgeluid te horen.

De batterijduur zegt 8 uur maar eenmaal in de hoes beginnen de oortjes daar ook te laden. In de periode dat ik de oortjes nu heb, heb ik ze nog niet op hoeven laden.

Al met al zeer tevreden over de oortjes en de kwaliteit tot nu toe. Het design is modern en in de oren vallen de oortjes bijna niet op. Klipsch heeft me zeker verrast met deze oortjes.

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen in dit positieve verhaal is het de prijs. De oortjes kosten 229,-- en dat vind ik fors aan de prijs. Maar ondanks de prijs vind ik dat Klipsch wel waar voor haar geld geeft.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vochtbestendig
  • Luxe uitstraling
  • Accuduur
  • Stevig opbergdoosje

Minpunten

• Prijzig
  • Als de verbinding wegvalt dan lastig te pairen
  • App moeilijk te vinden

Joyce 29-03-2021

Oordopjes simpel in gebruik en vallen niet uit

o Gebruik tijdens sport
Ik heb de oortjes getest tijdens het hardlopen en tijdens het touwtje springen. In beide gevallen bleven ze prima zitten.
o Draagcomfort
Je hebt ook verschillende accessoires waarin je zelf kan bepalen wat jou het beste past en waardoor deze oortjes goed blijven zitten.
o Geluidskwaliteit
prima een plus punt is dat je kan switchen tussen de transparant functie waardoor je beter contact kan leggen met de omgeving om je heen, persoonlijk vind ik dit heel handig tijdens het hardlopen op de weg. Tijdens het touwtje springen daarentegen zet je de functie uit en kan je opgaan in de muziek wat ook enorm fijn is.
o Bediening
De bediening is duidelijk en is logisch, de eerste keren is het nog wel even nadenken en eventueel terug kijken in de handleiding maar op een gegeven moment spreekt het wel voor zichzelf.
o Batterijduur
tot op heden heb ik een aantal uren met de oortjes getraind en naar muziek en podcasts geluisterd en vanuit de doos heb ik hem nog niet op hoeven te laden, dit heeft de case tot op heden nog gedaan. Minpunt wat ik tegenwoordig bij veel apparaten vind is dat je wel een oplader erbij krijgt maar geen stekker om hem in het stopcontact te kunnen gebruiken.
o Gebruiksgemak
Tijdens de eerste keer vielen ze echter vaak uit, een keer resetten door middel van connectie verbreken met mijn telefoon en opnieuw verbinden was dit probleem verholpen.
o Design
Persoonlijk ben ik niet weg van het design, de balletjes in het oplaadstation zorgen dat het wat goedkoper oogt. Deze zijn er echter om vocht op te vangen mocht dit nodig zijn. In de gebruiksaanwijzing staat echter ook dat deze bolletjes een keer vervangen moeten worden en ik vraag me dan wel af hoe .. dat vind ik wel een minpuntje. Ook de oortjes zelf zijn niet bijzonder of anders dan andere draadloze oortjes die ik ken.

Pluspunten

• blijft goed zitten
  • maat/vorm aan te passen per persoon
  • lange batterij duur

Minpunten

• design is niet echt bijzonder
  • geen stekker enkel laadkabel

Bregje 29-03-2021

Fijne comfortabele oordopjes die blijven zitten met sporten

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

Ik gebruik oordopjes om draadloos te bellen, maar ook tijdens het sporten (wandelen, hardlopen en work-out). Ik ben erg tevreden over het draagcomfort van deze oordopjes. Er worden standaard meerdere maten oordopjes en earwings meegeleverd, deze kunnen gemakkelijk verwisseld worden, waardoor ik ze goed kan laten aansluiten op mijn vorm. Tevens zijn deze verschillende maten voorzien van een eigen kleur, waardoor je altijd de juiste maten combineert. Door de juiste maat te kiezen blijven de oordopjes bij mij goed zitten tijdens de verschillende activiteiten.

Ondanks dat ik maar één oortje gebruikte tijdens het autorijden en de wandelingen kon de ander mij tijdens het telefoneren goed verstaan en had hij/ zij weinig last van de omgevingsgeluiden/ ruis. Ook het geluid is goed/ helder tijdens het luisteren van muziek.

De oordopjes zijn tevens simpel te bedienen middels de knop midden op de oordopjes. De batterij gaat maar liefst 8 uur mee en door ze te bewaren in de case worden ze weer opgeladen.

Over het algemeen zeer tevreden over het gebruiksgemak en de kwaliteit. Niet eerder zo'n fijne oordopjes gehad die goed blijven zitten tijdens het sporten. Het design ziet er strak en hip uit. Het sluit aan bij de huidige trend. De case is voorzien van glitters en er zitten korrels in die ervoor zorgen dat de oordopjes weer drogen. Er is goed nagedacht over de verschillende aspecten van de Klipsch oordopjes.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Gebruiksgemak
  • Water bestendig
  • Accuduur

Minpunten

• Prijzig

JanSL 29-03-2021

Ongelofelijk wat er allemaal in zo'n klein ding zit

** Achtergrond **
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met hardlopen. Muziek erbij is een must. Ben begonnen met de bedrade oordopjes die bij de smartphone geleverd wordt maar dat had ik gauw bekeken: ze vallen om de 10 stappen uit mijn oor.
Op een hardloopsite kwam ik een aanbieding tegen voor een wireless headset, incl. oorclip en verbinding tussen L + R.
Dat was al een hele verbetering, al is het indoen van die oortjes erg lastig en het geluidskwaliteit minimaal.
Ik merkte wel dat als ik de oordopjes met mijn vingers harder in mijn oren duwde, dat het geluid dan beter was.
Toen de beslissing genomen dat een earvin wel een vereiste is.

Na onderzoek op verschillende sites uitgekomen bij mijn huidige oordopjes: fantastisch geluid en ze zitten zo goed in mijn oren dat oorclips (over de oren) en draad tussen L + R overbodig is.
Dit jaar heb ik weer vele uren op Internet rond gestruist op zoek naar (True) Wireless Earbuds. Hierbij naar 8 verschillende merken gekeken en 16 verschillende oordopjes bekeken op specificaties en gebruikersreviews. En werkelijk bij ieder oordopje is er wel iets wat helemaal niet handig is. Heb me erbij neergelegd en de tekortkomingen van mijn huidge oortjes maar geaccepteerd.

Totdat ik gevraagd werd om deze Klipsch T5 II te gaan testen.
Ik ken Klipsch van de hoog kwaliteits luidsprekerboxen, maar bij alle overzichten van earbuds op Internet kwam ik deze nog niet tegen (er is dus werk aan de winkel voor het Klipsch marketing team).

** Inhoud **
Bij earbuds in deze prijsklasse worden bepaalde verwachtingen geschept, en die blijken meer dan waar.
In de doos zitten 3 verschillende maten earvins. Small - Medium - Large. Bij mijn huidige oordopjes heb ik medium maar bij de klipsch heb ik de Large nodig.
Er worden maar liefst 6 setjes oorrubbers mee geleverd. Niet in een onhandig zakje, maar keurig op een kaartje "geklikt" en met een kleur codering. Zo hou je ze goed uit elkaar en kan je mooi apart van elkaar houden.
Ook hiervoor geld dat ik de Large rubbers nodig heb, wat bij mijn oude oortjes Medium was.
Dit betekent dit, dat mensen met kleinere - kleine - hele kleine oren ook nog een passend rubber kan vinden.

** Draagcomfort **
Het loont de moeite om te testen met de veschillende maten vins en rubbers. Een verkeerde combinatie levert onnodig verlies van draagcomfort.
In het begin had ik de medium size vins. Ik had dan het grootste draagcomfort want ik voelde de earbuds nauwelijks. Dan kun je deze gemakkelijk de hele dag in je oren houden. Maar ik vind een warm bas-gevoel in de muziek belangrijk en die mis je dan. Toen ik overgestapt was op een maatje grotere vin (large), werd de muziek een stuk beter, maar dan zitten de buds iets strakker in je oren. Prima om er een halve marathon mee te lopen, maar de hele dag wordt dan iets te lang.

** Geluidskwaliteit **
Voor alle in-ear buds geld dat de kwaliteit sterk afhangt hoe de buds in je oren geplaatst zijn.
Een kleine bud heeft een kleine driver en die kan onmogelijk veel lucht verplaatsen, hetgeen nodig is voor een vol bas geluid. De buds moeten dan wat dieper in de oren zitten en het oorkanaal goed afsluiten, zodat het verplaatste lucht naar je trommelvlies gaat en niet ontsnapt.
De eerste keren dat ik de Klipsch T5 gebruikte met medium size vins probeerde ik het geluid op de veizelen met de equalizer in de App. Verschil hoor je duidelijk, maar de "oempf" van mijn vorige oortjes kwamen maar niet.
Het goed instellen van de Spotify equalizer is ook belangrijk, maar nog steeds geen euforie gevoel: totdat ik de juiste vin had en de klipsch dieper in mijn oren bleven zitten. Het genieten van de goede kwaliteit kon beginnen.

** Bediening **
Bij sommige andere merken kun je de volume niet bedienen, of geen track skippen (of dan alleen maar vooruit). Als je lange afstanden loopt is dat wel een must voor me en ook allemaal aanwezig. De functies van de knoppen kun je niet aanpassen, maar dat hoeft ook niet: het zit allemaal logisch in elkaar.
Bedienen doe je ook door het indrukken van een fysiek knopje in de bud. Met blote handen erg makkelijk, met hardloophandschoenen is het iets meer zoeken.

Bij het aan/uit zetten hoor je ook een gesproken stem die een melding geeft. Werkt beter dan met beepjes (huidige oortjes).
Ik heb in het begin geprobeerd om de buds na gebruik handmatig uit te zetten, om zo niet iedere keer te hoeven opladen. Maar om de juiste tijdsduur te vinden om de knop in te drukken is best lastig: en dan moet je het voor L + R afzonderlijk doen. Toch maar besloten om na gebruik de buds in de charging case te doen (want dan gaan ze vanzelf uit).

** Charging Case **
Ik had eerst geen True Wireless, dus moest met een micro-USB de oortjes opladen (was iedere keer een gepriegel om de kabel in de connector te krijgen). Deze Klipsch heeft aan charging case met USB-C aansluiting, wat veel eenvoudiger is.
Omdat de case ook IP67 is, zit de USB-poort niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant. Deze gebruik ik echter nooit, want op mijn bureau staat een Qi-charge pad voor mijn telefoon en leg dan de charging case erop om te laden.
Ook als de grootste vin gebruikt wordt past dit nog prima in de case.
Met magneten worden de buds in de case getrokken, wat erg prettig werkt.
Als je de case dicht doet sluit je 'm af met een klip, zodat per ongeluk open van de case onmogelijk maakt.
De case is compact maar niet de kleinste in zijn soort. Ik heb geen ambitites om de case met hardlopen mee te nemen.
Na afloop van een run doe ik de kleine oortjes in een vakje van mijn runningbelt waar ik mijn huissleutel bewaar.

** Batterijduur **
Ik heb geprobeerd om de batterij in 1 dag leeg te krijgen, maar dat is mij niet gelukt. Natuurlijk heb ik 'm niet non-stop aan staan met muziek, maar staat'ie delen van een dag op standby om een telefoon of zo op te nemen.
De App geeft de batterijstatus aan en dan zie je dat de 'master' meer stroom verbruikt dan de 'slave'. Gelukkig kun je de keer erna het andere oortje 'master' maken zodat ze een beetje gelijkmatig leeg raken.
Na een goede dag de oortjes gebruikt te hebben had ik nog 50% batterij over, maar de volgende dag ging dat hard achteruit. Ik denk dat de 8 uur die de specs aangeeft wel haalbaar is.

** Gebruiksgemak **
Dit verdeel ik even in tweeen: het opstarten (nieuw uit doos) en dagelijks gebruik.
Nieuw uit de doos moet je even zoeken naar de juiste maat rubber en earvins die bij je oren EN het juiste comfort en geluidskwaliteit passen. Ik was pas tevreden met een L-size rubber links en XL-size rubber rechts.

Het upgraden (van v0.6.5 naar v.1.0.0) van de oortjes ging de eerste 3 keren ook mis. Pas nadat ik de verbinding met de telefoon actief hield door naar muziek te luisten, ging de upgrade succesvol (ook al zegt de helpdesk dat je vooral geen muziek moet luisten tijdens een upgrade).

Het laden van het rechter oortje is wel eens lastig: de earvin "drukt" dan de bud iets omhoog, waardoor hij geen contact maakt met de laadconnectors. Moet je even op letten.

Het opnemen van een telefoongesprek is wat lastig. Dacht dat ik 1x moest drukken op het rechter-oortje, maar drukte het gesprek dan soms weg.

** Design **
Het ziet er allemaal erg mooi en degelijk uit. Mijn huidige oortjes steken best ver uit en hebben 'maar' 6 uur batterijduur. Deze Klipsch zijn kleiner/platter en gaan toch langer mee.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Batterijduur
  • Qi Wireless charging
  • Kan oortjes afzonderlijk gebruiken
  • Stabiele BT 5.0 verbinding

Minpunten

• Charging case niet super klein
  • Lang zoeken naar juiste draagcomfort
  • Niet superveel bas

Graham 27-03-2021

Zeer degelijke en comfortabele oordoppen

Draagcomfort
Ik vind het draagcomfort zeer goed. Door de 6 maten oortips die standaard meegeleverd worden zit er altijd wel een maat bij die goed past. De oortips zijn stevig, soepel en zacht zodat ze goed de vorm van je oor aannemen en niet gaan irriteren als je ze de hele dag in hebt. Verder zitten er nog 3 maten earwings bij zodat de oordop goed in je oor blijft zitten. Ook deze earwings zijn soepel, stevig en dragen bij aan een perfect draagcomfort.

Geluidskwaliteit
Bij alle oordopjes die ik heb gehad, met draad en draadloos, was er wel iets met het geluid. De bas was vervormd of de hoge tonen waren te schel. Het geluid van deze Klipsch oordoppen is dan ook een genot. Van hoog tot laag alles is zuiver. Mocht je de balans toch willen veranderen dan kan dat via de equalizer in de app.
In deze tijd heb ik geregeld een online meeting en dan is het fijn als ik oordoppen in heb. De microfoons in de oordoppen werken perfect zonder dat de anderen last hebben van bijgeluiden uit mijn omgeving.

Gebruik tijdens sporten
Ik was gewend dat ik tijdens het (race)fietsen last had van de wind. Bij deze Klipsch oordoppen is dat (bijna) verleden tijd. Doordat de oordoppen niet uit je oor steken veroorzaken ze (bijna) geen windgeluid. Daarnaast hoor ik door de goede pasvorm van de oortips minimaal omgevingsgeluid. Het beetje geluid dat ik hoor vind ik zeker niet storend en als ik de transparency mode uit zet, wordt het nog minder. Bij mijn oude oordoppen had ik geregeld dat ik tijdens het hardlopen en fitnessen de oordoppen weer even op hun plek moest zetten omdat ze er bijna uitvielen. Deze Klipsch oordoppen blijven door hun earwings zeer goed zitten en kan ik mijn hele training ongestoord naar mijn eigen muziek luisteren. Sporten in de regen is ook geen probleem aangezien ze waterdicht zijn. Na het sporten de oordoppen in de case doen, deze sluiten en de oordoppen drogen netjes op (er zitten korrels in de case die het vocht opnemen).

Bediening
De bediening van de Klipsch oordoppen is zeer simpel. In het midden zit een drukknop die ligt ingedrukt moet worden. Middels een enkele, dubbele of een vasthoudende druk worden de oordoppen bediend.

Batterijduur
Waar de meeste draadloze oordoppen maximaal 4 uur meegaan gaan deze Klipsch ongeveer 8 uur mee. Omdat ik ze niet altijd tegelijk in heb kan ik het sowieso een hele dag volhouden. ’s Avonds gaan ze weer in de case waar ze weer worden opgeladen. Mocht zowel de case als de oordoppen leeg zijn dan zijn ze met een paar uurtjes zo weer opgeladen.

Gebruiksgemak
Door de earwing moest ik eerst even kijken hoe ik de oordoppen makkelijk in kan doen. Eigenlijk is het heel simpel. Met een klein draai beweging plaats ik de oordoppen zo in mijn oor en de earwing zit gelijk goed. Het verbinden met een telefoon, tablet of laptop is zo gebeurd. Met de bluetooth even zoeken, aanklikken en je hebt verbinding. Als je oordoppen in hebt hoor je ook gelijk of je verbinding hebt en wat het batterijniveau is.

Design
Het design is goed doordacht en op elkaar afgestemd. Bij de oortips heeft elke maat een eigen kleur zodat je zeker weet dat je de juiste maten bij elkaar hebt. De oordoppen zelf zijn compact, robuust en licht. De case is eigenlijk hetzelfde als de oordoppen: compact, robuust, licht en natuurlijk waterdicht. Eigenlijk zou ik de naam willen aanpassen naar “Sport & Adventure” maar dat wordt weer zo lang. Bij deze Klipsch oordoppen is nagedacht over alle aspecten. Dus naast geluid ook naar design. Kortom een echte aanrader.

Pluspunten

• Zeer lange accuduur
  • Goede pasvorm
  • Comfortabel
  • Goed geluid
  • Waterdicht

Minpunten

• Prijzig

kervel85 24-03-2021

Wat een mooie feestje om deze oordoppen uit te pakken.

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

Klipisch T5 II True Wireless Sport Eerste indruk.
Wat een mooie feestje om deze oordoppen uit te pakken. De oordoppen kun je opbergen en opladen in een compacte opbergcase. De opbergcase zitten korreltjes in die het vocht absorberen. Ze zijn ook waterproof, handig voor als je gaat sporten buiten. Er zit alleen een kabel met USB-C aansluiting bijgeleverd. De rubbers die zijn bijgeleverd zijn voor de pasvorm van je oor. Accuduur van 8 uur, dat is wel fijn.

Draagcomfort
Ze dragen goed. Nog geen last van mijn oren gehad.

Geluidskwaliteit
Geluidskwaliteit had beter gekund. Mis een beetje de bass die wel in mijn Bose koptelefoon zit.

Gebruik tijdens het sporten
Tijdens de krachttraining en cardio zitten de oordoppen fijn. Ik heb niet het idee dat ik draadloze oordoppen in heb tijdens het sporten. De oordoppen blijven goed in je oorschelp hangen dankzij de rubberen pootjes die eraan bevestigd zitten.

Bediening
De bediening is vrij makkelijk. Goed over nagedacht met de gebruiksvriendelijkheid. Het is wel even wennen voor het geluid hard en zachter zetten. Maar dat wend wel snel.

Batterijduur
Voordeel is dat deze oordoppen dat ze een lange accuduur hebben, gemiddeld 8 uur.

Gebruiksgemak
Er is goed over nagedacht voor de gebruiksvriendelijkheid. Ik weet alleen niet of dit voor iedereen geldt dat ze goed met deze oordoppen kunnen omgaan.

Algemeen oordeel
Ik ben nog niet helemaal overtuigd of dit echt wat voor mij is. Ik had beter geluid verwacht. Zelf heb ik een Bose draadloze koptelefoon en je merkt wel veel verschil qua geluid. Ik vind deze oordoppen ook erg aan de prijs voor wat je krijgt.

Pluspunten

• Goede pasvorm
  • Uitstekende accuduur

Minpunten

• Geluid had beter gekund
  • Best prijzig

Ferry 22-03-2021

Zeer comfortabele oordopjes met een superlange accuduur.

Geschreven voor: Klipsch T5 II Sport zwart

Zeer comfortabele oordopjes met een superlange accuduur.
Afgelopen weken draadloze oordopjes mogen testen. En wel te verstaan de Klipsch T5 II Sport.
De oordopjes zitten verpakt in een compacte handige opbergcase waar je ze ook in oplaad.
Opladen gebeurd met een USB-C aansluiting en alleen de kabel en usb verloopstekker is bijgeleverd.
De stekker zit er zelf niet bijgeleverd maar dat zal tegenwoordig niet zo’n probleem zijn omdat nagenoeg bijna iedereen wel een oplader in huis heeft.
Ook zitten er veel verschillende ovale rubberen oor tips bij. Van small tot large die je gemakkelijk kunt verwisselen zodat ze voor elk oor geschikt zijn.
De Klipsch T5 II Sport is stof en waterproof met de classificatie IP67. De oplaadcase waar je ze ook in bewaard is ook IP67.
In de oplaadcase zitten vocht absorberende korreltjes. Vond ik wel een heel handig iets want deze korreltjes absorberen overtollig vocht/zweet in de case, zodat je dus de volgende keer als je weer gebruikt gewoon lekker droog zijn.
Zodra je ze in de oplaadcase terug plaatst laadt hij ze weer op zodat je oordopjes volgende keer gewoon vol zijn. Als de oplaadcase volledig opgeladen is kun je je oordoppen voor 24 uur opladen! En een volle lading van je oordoppen gaat ongeveer 8 uur lang mee. Vindt ik echt super lang voor zulke kleine oordopjes dus vindt ik een erg groot voordeel.
De Klipsch maakt gebruikt van Bluetooth en koppelen gaat echt super makkelijk. Als ze gekoppeld zijn en je stopt ze in je oor geeft hij een seintje dat ze gekoppeld en verbonden zijn.
Ze zitten kwa comfort echt super goed. Ook tijdens het sporten zitten ze erg comfortabel en je merkt bijna niet dat je ze in hebt. Ze zitten lekker stevig in je oren en je hebt totaal niet het gevoel dat ze er uit vallen bij hardlopen bijvoorbeeld.
Geluid is super goed. Goede heldere tonen en een goede bass! Dat is echt wel aan Klipsch toevertrouwd. Ook zit er een transparancy mode op. Dit zorgt ervoor dat je tijdens het sporten en muziek luisteren nog steeds de geluiden om je heen hoort. Bijvoorbeeld auto’s, scooters e.d.
Als je deze mode uitschakelt hoort je dat dan uiteraard niet, en dempt de geluiden om je heen goed af.
Bediening is even wennen maar als je eenmaal weet hoe het geluid harder en zachter moet en je weet hoe je naar het volgende nummer moet skippen en je telefoon op moet nemen dan is het erg makkelijk. En kind kan de was doen.
Algemeen oordeel:
Super comfortabele oordoppen met een prachtig geluid! Accuduur is echt uitstekend!

Pluspunten

• Accuduur
  • Comfort
  • Geluid