Inventum IKI6030 - Reviews

Energiesoort
elektrisch
Uitvoering
inductie
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum IKI6030 op Kieskeurig.nl.

Heyman 02-10-2018

Ziet er goed uit maar onbetrouwbaar

Geschreven voor: Inventum IKI6030

De kookplat ziet er goed uit maar is onbetrouwbaar, binnen 2 weken zijn en twee kapot gegaan. Kookplaat maakt ook veel geluid in vergelijking met andere modellen. Soms gaat hij uit zichzelf uit. Er wordt ook aanbevolen eerst een pan op te zetten en dan pas aan te zetten.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Onbetrouwbaar

MrsW 04-02-2020

Wat is er precies kapot gegaan? Wij hebben sinds vanavond deze plaat en hij lijkt niet goed te reageren op aan/uitknop en de knop voor de pit rechtsvoor. De plaat werkt ook alleen maar als je eerst een pan op de pit rechtsvoor hebt gezet en je geluk hebt dat hij op dat moment wel op het aanraken van de knoppen wil reageren. Ben vooralsnog helemaal niet blij met de plaat en vrees dat we ermee terug moeten naar de winkel. Gelukkig lokaal aangeschaft en niet online...

Heyman 04-02-2020

Hallo MrsW, Vervelend om te horen dat hij het bij jullie ook niet goed doet.

De eerste kookplaat deed het de avond dat hij was geïnstalleerd (door installateur) al niet meer.
We hebben toen nog een onafhankelijke elektriciën langs laten komen om de boel te checken, toen bleek dat de plaat gewoon stuk was.

De plaat werd na een week vervangen voor een compleet nieuwe. Deze gaf nog dezelfde avond steeds error meldingen (Err) op de linker twee platen. Ook deze plaat zou weer vervangen worden (ten tijde van schrijven review hier boven) maar is toen uiteindelijk gerepareerd.

Nu kunnen we er gewoon op koken maar de error meldingen komen af en toe terug, deze gaan na een tijdje weer weg maar je kan dan maar op twee pitten koken ipv vier. We krijgen soms ook een andere melding waardoor die helemaal uit gaat. Een of andere beveiliging?

Reageren op aanraken gaat meestal wel goed, soms wat langer je vinger erop houden werkt hier wel.
Dat je eerst een pan rechtsvoor moet neerzetten, dat probleem hebben wij niet.

Ik zou aanraden een ander merk of model te kiezen.
Succes!

Jeroen B 28-01-2019

Hard brommend geluid!

Geschreven voor: Inventum IKI6030

In eerste instantie leek het apparaat het goed te doen, aangezien wij van electrisch naar inductie overgingen dacht ik dat het brommende geluid normaal was.
Totdat ik bij kennissen kwam die ook net waren overgegaan naar inductie. Tot mijn verbazing bleek deze helemaal geen geluid te maken. Enfin dan vertelt de fabrikant dat het aan de pannen ligt, en de pannenleverancier dat het aan de kookplaat ligt.
Dus mijn pan meegenomen naar kennis, en deze bleek daar geen brommend geluid te maken.
Conclusie het ligt aan de kookplaat.
Na veel mail verkeer de monteur langs geweest.
Deze heeft gebrom geconstateerd en nu mag de leverancier het gaan oplossen.
(dit type plaat is uitgerust met lichtgewikkelde spoelen en maakt daardoor een heel irritant brommend geluid)
Jammer dat de fabrikant dit niet vermeld.
De plaat gaat nu waarschijnlijk terug en neem een duurdere variant.

Pluspunten

• uitstraling

• geluid
  • geluid

Fam. uit Wijchen 15-08-2019

IKI6030 Inductie kooktoestel 2 Fase en 3 fase

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Ik heb dit product gisteren aangeschaft via Bol.com en vandaag ontvangen. Ik heb het ook dezelfde dag nog gemonteerd en aangesloten. De installatie is gemakkelijk en daarbij is alles duidelijk aangegeven. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding helemaal top. Kinderslot, pauze functie, Powermode en daarbij een praktische indeling van de pannen. Je kan makkelijk 4 grote pannen erop zetten zonder enig probleem. Het design is mooi en ben blij dat ik van het gas af ben. Wegens 5 jaar Inventum garantie ben je financieel gedekt bij een eventueel gebrek aan het toestel of in ieder geval een gedeelte gedekt. Ik hoop hier toch niet mee te maken te krijgen ;-). Wij kunnen weer lekker kokkerellen en alles gaat sneller met het nieuwe kooktoestel dus zijn we ook weer sneller klaar voor een gezellige avond. Ik beveel dit product dan ook aan.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • praktische indeling t.b.v. grote pannen

Bergman 09-06-2019

eindelijk probleem opgelost

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Na maanden bakkeleien met Inventum en de verkoper is uiteindelijk de kookplaat omgeruild voor een Bosch. De Inventum kookplaat maakt onnodig veel geluid, echter vindt Inventum dat dit binnen de norm valt. Maar wie bepaalt die norm. De vervangende Bosch maakt geen zoemend geluid en ook de ventilator slaat niet aan en blijft dus ook geen 10 min na draaien.
Kortom nooit komt er meer iets in huis van Inventum. Wat een waardeloze kookplaat, en wat een waardeloos bedrijf, qua klachtenafhandeling.

Minpunten

• geluid van spoelen
  • geluid van ventilator
  • klachtafhandeling Inventum

joene30 09-06-2019

De andere reviews die bij dit artikel staan zijn toch wel te gelikt om waar te zijn.

Nico 21-01-2019

erg tevreden

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Scherpe prijs voor inductie kookplaat. Degelijk apparaat, zeer nauwkeurig te bedienen en daardoor zeer gecontroleerde bereiding van gerechten. Meer ruimte voor de pannen door de goede indeling van de kookplaten in tegenstelling tot mijn oude gas kooktoestel.
Makkelijk schoonmaken

Pluspunten

• Veel waar voor het geld
  • eenvoudig bediening
  • schoonmaken

Wim 06-07-2020

onbetrouwbaar

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Gaat vanzelf uit. Soms gaat er een zone vanzelf aan. Gaat soms vanzelf in toetsblokkering.
Soms krijg je het toestel niet op. De hele bediening “flipt” dus soms. Zonder dat er E foutcodes worden weergegeven.
Je kan terwijl je kookt op 1 zone de rest van de kookplaat niet proper vegen of de kookplaat gaat in storing.
Heel lastig want soms doet de plaat toch wel gewoon wat er gevraagd wordt? (Met steeds dezelfde potten/pannen)
Ik ruil hem morgen om en hoop dat de volgende IK6030 doet wat die moet doen. (Anders lees je het hier wel!)

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Bediening “flipt”
  • Gaat vanzelf uit
  • Ventilator springt 5 min na het koken plots op?

Inventum Huishoudelijke Apparaten B.V. 07-07-2020

Beste Wim,

Wat vervelend dat de kookplaat niet naar behoren werkt. Ik kan u verzekeren dat de kookplaat niet geregeld en zonder aanleiding in storing hoor te vallen! Goed dat u ermee terug gaat en hem omruilt voor een nieuw exemplaar.

Mocht er in het vervolg iets aan de hand zijn met uw Inventum apparatuur, neem dan gerust contact op met onze service afdeling. U kunt ze bereiken via service@inventum.eu of via 088-4583688.

Team Inventum

Melie Brouerius van Nidek 20-04-2020

Mooie, goede top inductieplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Op verschillende sites vind heel wat verschillende inductie kookplaten van vele merken.
Mijn oog viel meteen voor de simpele en mooie uitstraling. Bovendien heb ik vroeger inventum al in mijn huis gehad en was er tevreden over. Dus waarom niet weer overstappen. Prijs en kwaliteit gaan samen en dat maakt Inventum waar met zijn producten

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Boost functie

Atian 19-04-2020

Boven verwachting: deze keer GEEN goedkoop is duurkoop!

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Dit hadden we niet verwacht toen we de allergoedkoopste inductiekookplaat kochten voor een keuken die nog 4 jaar mee 'moet': we zijn altijd gewend geweest om de dure merken te kopen 'voor de zekerheid', maar de maat die in de huidige keuken past, is niet wat we later willen, dus maar voor de goedkope oplossing gegaan. Een beetje huiverig omdat enkele recensies het geluid melden, maar wat schetst onze verbazing: nauwelijks geluid, kei-gebruiksvriendelijk en dus een prima toestel wat niet onderdoet voor zijn duurdere broertjes en zusjes! Het enige wat we missen is de halve stapjes die onze vroegere kookplaat wel had: deze kookplaat heeft 9 standen en een powerboost, een kookwekker per 'pit' (nadat de tijd afloopt dan gaat de pit automatisch uit: ideaal!), een kinderslot en een pauzeknop (voor wanneer de deurbel gaat bijvoorbeeld) en verder geen opsmuk wat eigenlijk alleen verkooppraatjes zijn en die je in de werkelijkheid nauwelijks tot nooit gebruikt. We hebben de plaat nu 2 weken in gebruik en zijn zo tevreden dat we over 4 jaar misschien ook wel de goedkope versies gaan overwegen!

Pluspunten

• prijs
  • gebruiksgemak
  • geen overbodige functies die je niet gebruikt
  • design

Minpunten

• enkel 9 hele stappen, geen halve standen

Gijs 08-03-2020

Goede betaalbare inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Geweldig goede en mooie kookplaat,
makkelijke tiptoets bediening en supersnel warm met de boost functie.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • mooi disign
  • supersnel warm

Toke Visser 28-02-2020

Inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Geweldige kookplaat. Inventum laat zien dat goed niet duur hoeft te zijn.
Een kookplaat die doet wat hij moet doen met een duidelijke gebruiksaanwijzing.

Jasper 27-01-2020

Inventum IKI6030 inductiekookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Product is zeer prettig in gebruik en vooral de boosterfunctie werkt veel beter dan bij onze vorige. Ziet er ook nog eens fantastisch uit dus wat wil een mens nog meer!

Pluspunten

• Makkelijke installatie,
  • snelle boosterfunctie
  • mooi uiterlijk

marco 15-10-2019

zeer tevreden

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Werkt prima. zeer gemakkelijk te bedienen. makkelijk schoon te maken. maakt weinig geluid. Extra garantie is een pluspunt al hoop ik deze niet nodig te hebben

Review 26-06-2019:
Wilde een apparat voor een leuke prijs maar wel kwalitatief goed. Deze voldeed aan mijn wensen . Top!!!!

Pluspunten

• makkelijk
  • ruim

elsinga 05-08-2019

duidelijke knoppen

Geschreven voor: Inventum IKI6030

voor de lage prijs een uitstekend product in gebruik en onder houd

met een goede garantie.ook het plaatsen in een bestaande keuken is een gemak door een uitstekende hand lijding

Pluspunten

• tiptoetsen
  • gebruik weinig stoom

Inductie kookplaat 21-06-2019

Inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Een ontzettend fijne kookplaat. Had hiervoor Samsung maar dat merk nooit meer van geen een apparaat.De Inventum is zo fijn met koken dat doe je weer met veel plezier goede temperatuur tussen de cijfers door dat was ik niet gewend ben er superblij mee.

Govert 04-04-2019

Voordelige Inventum inductieplaat verpakkings schade

Geschreven voor: Inventum IKI6030

aantrekkelijk prijs van product met verpakkingsschade en volledige garantie
product en verpakking vertoonden geen zichtbare schade

Hans van den Broek 14-03-2019

makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Het is een fijne kooplaat en gemakkelijk in gebruik.
Het voldoet geheel aan onze verwachtingen en de uitstraling is rustig doordat de pitten met een simpel kruis aangegeven wordt en niet met grote ronde.

Margreet 09-02-2019

Zeer gebruiksvriendelijke inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Wat een mooie kookplaat, zeer betaalbaar en een geweldig design. Eenvoudig om van gas over te stappen naar inductie. Zeer tevreden

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk in onderhoud

Evert 22-01-2019

Snelle reactie

Geschreven voor: Inventum IKI6030

De kookplaat doet het prima, heeft een mooi ontwerp en reageert heel direct op de tiptoetsen. Het went heel snel om hiermee te werken.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • geen geruis of trillingen
  • mooie vormgeving

Gerrie 09-01-2019

mooie uitstraling

Geschreven voor: Inventum IKI6030

het is een super mooie plaat
gemakkelijk in de bediening en geweldig snel

het is een aanrader voor in iedere mooie keuken

Pluspunten

• gemakkelijk in de bediening
  • en super snel heet

Krientje 25-06-2018

Eenvoudige en prima kookplaat

Geschreven voor: Inventum IKI6030

Nu paar dagen in gebruik. Moest even wennen aan het geluid als de elementen opwarmen. Was dat bij keramische niet gewend. Het geluid is absoluut niet storend. Makkelijk bedienbaar en doet zijn werk prima!

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Mooi uiterlijk
  • Prima prijs/kwaliteitsverhouding