Braun KF 47 plus - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,3

Nllk68 22-02-2016
  • Product kwartaal in bezit

4,2
Afgegaan op de positieve reviews die ik helaas niet kan beamen. Ik heb de KF47 Aromaster Classic, met 1 knop. Misschien is dat het. Het water loopt veel te snel door, waardoor aroma zich niet ontwikkelt en de koffie niet even kan 'trekken'. Resultaat: een slappe, waterige bak. Of je nu 1 kopje zet of meerdere. Ook allerlei bonen geprobeerd en verschillende doseringen en malingen, maakt niet uit. Ik zet meestal 1 bak, laat nu steeds het filter vollopen, wacht een minuut en zet dan pas de kan eronder om de koffie door te laten lopen. Dan heeft de koffie kunnen trekken. Anders is het niet te drinken. Erg teleurgesteld en nooit meer dit apparaat voor mij.

Nicolien49 02-12-2014

Deze gehad in het zwart, nadat deze na 8 jaar kapot ging een KF 560 gekocht, omdat ik het model leuker vond. Maar de koffie smaakte nergens naar, dus toch maar weer de KF 47 gehaald in het wit dit keer. En de koffie is heerlijk, zoals vanouds.

Marijke 13-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Het is het prettigste apparaat wat ik ooit heb gehad. Ik had er 2 na elkaar en beiden hebben 9 jaar goed dienst gedaan totdat ikzelf de glazen kan brak. Het zet snel een lekkere kop koffie. Ik had vaak groepen over huis, ideaal. Nu heb ik twee andere apparaten geprobeerd (van overleden ouders overgenomen), beiden een drama qua gebruiksgemak. Ook de koffie is niet zo lekker. Het watervakje van de Braun is goed af te lezen, 2x in 9 jaar dat het filter dubbelgeslagen is, nu om de haverklap. Heb de Braun maar 1x per jaar hoeven ontkalken. Het blijft warm op het onderstel en slaat niet af, als je even wegloopt. Gebruiksgemak top. Ik ga er nu weer één kopen dus.

JonnieMar 01-06-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Deze braun blijft onze favoriet. na flink wat geworstel met andere merken blijven we nu toch bij de braun. dit apparaat hebben we nu vanaf 2007 al in gebruik en door mijn eigen fout moeten we nu een nieuwe kopen. Het wordt zeker weer een Braun.
kan lekt niet, stop werkt erg goed, water goed bij te vullen, filter en kan zo in de afwasmachine, speciale stand voor klein aantal kopjes. voor de gewone filtermaling liefhebbers is dit een top apparaat voor een betaalbare prijs.

naamjenneke 30-04-2012
  • Product jaar of meer in bezit

De koffiezet lekte al na 5 jaar en kon niet herstelt worden. Ik koop er geen meer en zet koffie met een koffiefilter rechtstreeks op de thermos en 3 keer kokend water erop...klaar! en achteraf geen afwas!

wilma 29-05-2017

Mooie vorm maar onhandig 'gadjet'

Dit is reeds de 3e uit de reeks die wij gebruiken. Maar de automatische uitschakelijksfunctie is standaard 40 minuten en dat is voor ons gewoon te weinig. Elke dag opnieuw tussendor even uitschakelen (moet zeker 10 sec. uit zijn) dan weer inschakelen. Anders heb je dus koude koffie.
De kan moet heel precies geplaast worden anders werkt de drubbelstop niet resp. te goed en loopt de koffie boven uit de filter. Het deksel valt weleens overhoopt af en we zijn benieuwd of het nieuwe doorzichtige plastikstuk op de tuit lang meegaat.

Pluspunten

• mooie vorm zoals altijd van Braun

Minpunten

• uitschakelfunctie, drubbelstop

mieke 04-12-2015

6,2
de deksel is bijzonder fragiel bevestigd, schiet snel los en kan zomaar van de kan vallen. Dat gebeurde al na 3 weken, er brak iets af waardoor het losse onderdeel bij de tuit niet meer vastgezet kan worden en de druppelaar niet meer werkt. Het apparaat is niet meer te gebruiken, dat was dus een dure koop van een apparaat wat verder wel beviel.

mascha 03-06-2017

miskoop

oude koffiezet had het begeven, deze gekocht omdat hij er qua uiterlijk op lijkt. Bij het uiterlijk houdt het helaas op: maakt veel herrie bij het koffiezetten en blijft door de automatische uitzet functie daarna ook irritant tikken. filter loopt niet goed leeg waardoor je bij het verwijderen van het oude filter er steeds iets onder moet houden. apparaat slaat veel te snel uit (na 40 min), de koffie is meestal niet eens op. Tussendoor aan en uitzetten heeft geen effect. Zonde van de 50 euro maar ik ga op zoek naar een andere...

Brigitte 29-02-2016

Mooi, prettig, verse smaak koffie, fijn warmhoudplaatje etc. maar... De koffie wordt smakelijk maar niet sterk genoeg, omdat het apparaat te snel doorloopt. Ben aan het experimenteren met maalsel laten wellen etc. Dus

Tante Stien 09-10-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat! Gaat al 8 jaar mee en daarvoor ook al 6 jaar een andere. Lekkere koffie, snel, goed heet.
Je moet natuurlijk wel goede koffie gebruiken.

joske1965 25-07-2010

6,4
2x de braun kf-47 gekocht. Koffiesmaak was wat mij betreft in orde.
Groot manko - het lipje van de koffiekan breekt snel af zodat de druppelaar onbruikbaar is.
Na 3-4 jaar geeft ie er gewoon de brui aan. Mijn inziens moet zo'n apparaat toch 10 jaar megaan.

spartannl 14-01-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Na een paar andere machines, van diverse pluimage AEG/Electrolux, Philips, Krups) weer terug bij 'mijn' Braun KF47 Aromaster (ik heb de 'classic' uitvoering, in het zwart). En het is een verademing!

Als je van een lekkere hete Hollandse bak houdt (dus effe geen Senseo o.i.d...) is dit het apparaat dat je wilt hebben.

De Aromaster is degelijk gebouwd, eenvoudig schoon te houden, heeft een goed warmhoudplaatje, een degelijk zwenkfilter. De kan heeft een prima schenktuit (een grote ergernis bij al mijn vorige niet-Braun koffiezetters!) en de koffie is uitstekend op de gewenste sterkte/smaak te brengen.

De prijs voor deze geweldenaar is gegeven de kwaliteit (ik heb de huidige alweer een jaartje) ook prettig. Ik heb er bij de Blokker -in de aanbieding, dat wel- 34 Euri voor betaald.

OK, de La Pavoni Professional gaat er echt komen voor in de nieuwe keuken, maar er zal altijd ook een Braun Aromaster op het aanrecht blijven staan, zolang deze wordt geproduceerd. Want ook het ontwerp vind ik nog steeds mooi in zijn eenvoud en tijdloosheid.

wilma 20-09-2017

Mooi design, snelle doorloop

Helaas blijft de automatische uitschakeling na 40 minuten een minpunt. Ook kan het filterpapier makkelijk verschuiven waardoor het na het sluiten van de filter omknikt en het water ernaast stroomt, dus dunne koffie oplevert. Het deksel schiet makkelijk uit de lichte montering aan het handvat en de filtergedeelte wil nog wel eens los van de sluitingraken waardoor het water in het geheel niet door- maar overloopt. Je moet dus goed opletten dat je alles volgens de bedoeling bedient.

C. van Beek 10-08-2017

Drie keer hetzelfde probleem; lekken.

Vele jaren de Braun KF 47 Plus in gebruik. Telkens na ruim een jaar lekt het apparaat aan de onderkant. Eén keer zelfs kortsluiting als gevolg. Het derde apparaat lekt nu ook. Ik stap over op een ander merk. De temperatuur van de koffie is laag. Tijdens de vakantie gebruik ik de Melitta Aromaboy met dezelfde gemalen koffie van DE en deze koffie is veel warmer en daardoor, denk ik, ook lekkerder van smaak. Braun geeft veel kwaliteit bij producten, maar niet bij de Braun KF 47 Plus.

Pluspunten

• Kan wel 12 kopjes koffie zetten.

Minpunten

• Apparaat gaat op den duur aan de onderkant lekken.
  • De koffie is niet erg warm.

frans 04-08-2017

is het net niet

na een maand in gebruik liep het filter vrijwel niet meer door. Ik kon niet goed vinden waarom niet. Dus heb ik hem teruggebracht naar Blokker die dit overigens uitstekend oplost zonder discussie. Ik kon mijn geld terug krijgen, ruilen voor een gelijke of een andere.
Onze ervaring was dat hij op zich aardig koffie zette, heel heet, maar het liep ook wel erg snel door het filter wat de smaak niet helemaal ten goede kwam.

Pluspunten

• heet

Minpunten

• water te snel door filter
  • betrouwbaarheid

Drinkgraagkoffie 29-03-2017

Lekkere koffie

Ik had eerst deze, die helaas binnen een jaar kapot ging. Bonnetje kwijt natuurlijk dus maar een nieuwe gekocht. Helaas is het apparaat inmiddels "verbeterd" met een automatische uitschakeling na 40 minuten! Aangezien het toch wel 10 minuten duurt voor je koffie klaar is om lekker te drinken moet je binnen een half uur je kan leegdrinken. Dat is veeeeeel te kort. Gelukkig gaan er weer 40 minuten in als je hem terug aanzet, maar ik erger me dood aan het feit dat het ding steeds vanzelf uitgaat. Voor mij zal dit apparaat dus geen blijvertje zijn...

Pluspunten

• Koffie is lekker warm
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Gaat vanzelf uit na 40 minuten

tante Ria 21-06-2012

Wij hebben dit apparaat gekocht voor in de caravan vanwege het gewicht (niet zwaar), de vormgeving en de kleur. We hebben het nu een aantal dagen in gebruik en zijn meer dan tevreden. De negatieve kritiek onderschrijven we absoluut niet. Met een goede dosering (hand van de meester), zet je in no time een prima "bakkie". Geen problemen met lekkages of een losschietend deksel.Gewoon een prima apparaat voor een schappelijke prijs. Een aanrader.

indalo 29-09-2011

9,4
Helaas is bij ook de deksel kapot gegaan, maar na 4 jaar.(zie review 18-12-2007)
Het apparaat was in de aanbieding en de prijs van de deksel met verzendkosten was bijna net zoveel als een nieuw apparaat, dus ik heb een nieuwe gekocht!

starlet300 23-09-2011

6,8
----------Update review, 23-9-2011----------
Heb al jaren dit apparaat,zet een lekker bakkie,alleen gaan ze snel kapot, de vorige 11maanden ,die daar voor 12maanden
weet niet wat ik niet goed doe,ontkalk hm om de 2maanden
misschien staat die te lang aan van 9 tot2 en savonds van 6tot half10
koop toch geen andere daar heb ik mn buik van vol

--------3e review, 26-10-2010---------
dit wordt nu mn 5de braun kf 47 gaat ongeveer 12 maanden mee en dan is het over en uit,heb nu 5potten in de kast staan van dit model.
maar bijf em kopen want hij zet lekkere koffie

---------- 2e review 29-12-2009 ----------
Ondanks dat mn vorige braun het maar 15 maanden heeft uitgehouden toch weer een nieuwe gehaald bij blokker niet betaald want hij was kapot gegaan binnen de garantietermijn van 2jaar.
Een goed apparaat, zeteen lekker bakkie koffie.
hoe die meneer indeze revieus 17 jaar met dit toestel kan doe is voor mij een raadsel

---------- 1e review 06-10-2008 ----------
erg goed koffiezetapparaat,zet lekkere hete koffie.
hoop met deze dat ie wel wat langer als 14maanden,want mn vorige stond ineens koud toen ik thuis kwam.
zie nu op de site dat er 2jaar garantie op zit,nou bij de winkel geven ze maar een jaar garantie
heb al jaren deze braun koffiezetapparaten en altijd zeer tevreden er over.
een keer nederlands fabrikaat gehad,wat een rot koffieapparaat,koffie lauw bah

Brenda111 21-01-2012

Ik snap het niet, deze gaat al 8 jaar mee. De vorige 11 jaar, ontkalk 1 x per jaar. Volgende keer weer dezelfde.

Clio 2008 18-02-2015

Je hebt toch 2 Jaar garantie

jameco 17-02-2011

Deze week toch maar weer een nieuwe kf-47 Aromaster gekocht. Onze ervaring met de levensduur van de braun
is niet geweldig. (gemiddeld 3 jaar)
Maar het model,bedienings gemak, en heel belangrijk een goed en warm kopje koffie gaf de doorslag.

janjazz37 08-03-2015

Sluit me aan bij Jameco. Zojuist heeft mijn 4e KF 47 in 9 jaar het begeven. Levensduur is eigenlijk ver beneden de maat.
Wat nu? Weer Braun gezien de ook aanwezige voordelen?