Braun KF 47/1 BK zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun KF 47/1 BK zwart op Kieskeurig.nl.

4,5

• Slecht
  • Slecht

BobW. 05-08-2015

5,2
De klassieker van Braun is sinds mei 2015 vernieuwd en niet ten goede. De automatische afslag gaat veel te snel, waardoor je vaak koude koffie hebt, zeer onhandig en niet goed over nagedacht door Braun. Je kan ook niet de afslagtijd zelf veranderen, ik zou bijv. 2 uur veel beter vinden. Ik hoop dat Braun deze fout snel herstelt.

BobW. 11-08-2015

Even contact opgenomen met Braun en zij moeten voldoen aan een Europese richtlijn, waardoor een langere standby tijd niet meer mag.
Ik heb het even nagekeken en er is sinds 2015 een nieuwe Ecodesign EU richtlijn van kracht die stelt dat de standby tijd van koffiezetters nog maar zeer beperkt toegestaan is en fabrikanten moeten daar aan voldoen. Dat geldt voor alle nieuwe koffie-apparaten voor thuisgebruik (in heel Europa zijn dat 110,7 miljoen gezinnen). Ook voor vele andere apparaten zijn de standby tijden beperkt; tv, routers, wasdrogers etc.)

LyaH 12-05-2016

Braun heeft over deze 40 minuten timer niet goed nagedacht, voorbeeld in gewoon huishouden: om 8 uur 1e kopje koffie en een uurtje later het 2e? Vergeet het maar want het apparaat is dan al lang uit. Ik had een oude versie KF47 zonder timer, prima koffiezetter, maar begaf het na 13 maanden. Blokker gaf mij een nieuwe, en dat bleek de KF47/1 te zijn, met de nieuwe snufjes. Dus thermosfles erbij, warmhoudplaatje erbij..... Is dit de bedoeling van die EU richtlijn? Waar bemoeien ze zich mee! Ben tevreden over service Blokker, maar ontevreden over deze Braun.

Koffieleut 18-11-2020

Forse tegenvaller

Geschreven voor: Braun KF 47/1 BK zwart

Het leek in de vergelijkende onderzoeken een prima apparaat maar het tegendeel is waar. Bij de ingebruikname bleek het de benaming "degelijk gemaakt" absoluut niet te verdienen. Het deksel zit heel losjes op de kan. Wil je het met je duim omhoog wippen dan schiet het vaak los. Bij het schenken vallen er altijd druppels op de tafel. Er zit een klein kunststoffen klepje aan het deksel dat misschien bedoeld is om de schenktuit af te sluiten? Maar toen het deksel er een keer afviel gebeurde wat ik al voorzien had: klepje kapot. De hele behuizing is van heel dun kunststof. Dat veroorzaakt lawaai tijdens het koffiezetten. Haal je de kan onder het filter weg dan druipt er steevast koffie op de warmhoudplaat. De enige troost is dat de gezette koffie lekker is maar dat komt natuurlijk door de soort koffie :-)
Ik heb spijt van de aankoop.

Pluspunten

• mooie uitvoering

Minpunten

• fragiele samenstelling
  • veel lawaai
  • druipt bij het inschenken

Koffieleut 05-01-2021

Aanvulling op mijn review "Forse tegenvaller": inmiddels contact gezocht met Braun en na een paar weken ontving ik een nieuw deksel. Service!

A.Dem 03-09-2020

Zomaar kapot gegaan

Geschreven voor: Braun KF 47/1 BK zwart

Na een korte tijd van aankoop is het aan en uit knop zomaar uit elkaar geklapt en kapot gegaan terwijl het nog erg nieuw was

Officiele reactie van Braun 04-09-2020

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl.
Vervelend om te lezen dat de aan/uit knop defect lijkt te zijn gegaan.
We adviseren u om het apparaat aan te bieden bij onze technische dienst via onderstaande link.

serviceteam Braun

gerd meijerink 03-07-2017

braun koffiezetaparaat, kan er mee door

Geschreven voor: Braun KF 47/1 BK zwart

Tijd lang philips koffiezetaparaat gebruikt maar onderdelen gingen snel kapot. na 3 jaar kon ik hem weg gooien voor mij geen philips weer.
over gegaan naar braun deze dus.
Hij zet perfecte koffie en goed.
Wat ik echter het nadeel vind is het automatische timer. 40 min
Je heb geen 40 min, op het moment dat je hem aan zet dus tijden het koffiezetten ben je die tijd ook kwijt 5 a 10 min. dus gaat snel uit, goede vriend zei tijdens dat het aan staat een keer de schakelaar uit zetten en dan weer aan dan heb je weer 40 minuten erbij, geprobeerd maar helaas hij houd de tijd vast (geheugen).
als je de oude koffie weg wil gooien dus de kan wil omspoelen onder de kraan blijft de deksel niet zitten en valt te snel er af dus die moet je goed tegen houden tijdens het spoelen.
het schenken van de koffie is fijn zonder te morsen daar had de philips wel last van.
verder wel een fijne koffie zet apparaat maar, ik weet wel de volgende wil ik zonder timer dit is zeer jammer dus ik hoop dat de braun een oplossing voor kan vinden of helemaal geen tijd !!!

Pluspunten

• zet heerlijke koffie
  • het schenken van koffie zonder te morsen

Minpunten

• 40 minuten timer te kort
  • deksel koffiekan valt snel er af