Braun KF 47/1 BK - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,6

BobW. 05-08-2015 Product paar weken in bezit

5,2
De klassieker van Braun is sinds mei 2015 vernieuwd en niet ten goede. De automatische afslag gaat veel te snel, waardoor je vaak koude koffie hebt, zeer onhandig en niet goed over nagedacht door Braun. Je kan ook niet de afslagtijd zelf veranderen, ik zou bijv. 2 uur veel beter vinden. Ik hoop dat Braun deze fout snel herstelt.

BobW. 11-08-2015

Even contact opgenomen met Braun en zij moeten voldoen aan een Europese richtlijn, waardoor een langere standby tijd niet meer mag.
Ik heb het even nagekeken en er is sinds 2015 een nieuwe Ecodesign EU richtlijn van kracht die stelt dat de standby tijd van koffiezetters nog maar zeer beperkt toegestaan is en fabrikanten moeten daar aan voldoen. Dat geldt voor alle nieuwe koffie-apparaten voor thuisgebruik (in heel Europa zijn dat 110,7 miljoen gezinnen). Ook voor vele andere apparaten zijn de standby tijden beperkt; tv, routers, wasdrogers etc.)

LyaH 12-05-2016

Braun heeft over deze 40 minuten timer niet goed nagedacht, voorbeeld in gewoon huishouden: om 8 uur 1e kopje koffie en een uurtje later het 2e? Vergeet het maar want het apparaat is dan al lang uit. Ik had een oude versie KF47 zonder timer, prima koffiezetter, maar begaf het na 13 maanden. Blokker gaf mij een nieuwe, en dat bleek de KF47/1 te zijn, met de nieuwe snufjes. Dus thermosfles erbij, warmhoudplaatje erbij..... Is dit de bedoeling van die EU richtlijn? Waar bemoeien ze zich mee! Ben tevreden over service Blokker, maar ontevreden over deze Braun.

gerd meijerink 03-07-2017 Product paar weken in bezit

braun koffiezetaparaat, kan er mee door

Tijd lang philips koffiezetaparaat gebruikt maar onderdelen gingen snel kapot. na 3 jaar kon ik hem weg gooien voor mij geen philips weer.
over gegaan naar braun deze dus.
Hij zet perfecte koffie en goed.
Wat ik echter het nadeel vind is het automatische timer. 40 min
Je heb geen 40 min, op het moment dat je hem aan zet dus tijden het koffiezetten ben je die tijd ook kwijt 5 a 10 min. dus gaat snel uit, goede vriend zei tijdens dat het aan staat een keer de schakelaar uit zetten en dan weer aan dan heb je weer 40 minuten erbij, geprobeerd maar helaas hij houd de tijd vast (geheugen).
als je de oude koffie weg wil gooien dus de kan wil omspoelen onder de kraan blijft de deksel niet zitten en valt te snel er af dus die moet je goed tegen houden tijdens het spoelen.
het schenken van de koffie is fijn zonder te morsen daar had de philips wel last van.
verder wel een fijne koffie zet apparaat maar, ik weet wel de volgende wil ik zonder timer dit is zeer jammer dus ik hoop dat de braun een oplossing voor kan vinden of helemaal geen tijd !!!

Pluspunten

• zet heerlijke koffie
  • het schenken van koffie zonder te morsen

Minpunten

• 40 minuten timer te kort
  • deksel koffiekan valt snel er af