Braun KF 47/1 BK - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 1 review

5,2

BobW. 05-08-2015 Product paar weken in bezit

5,2
De klassieker van Braun is sinds mei 2015 vernieuwd en niet ten goede. De automatische afslag gaat veel te snel, waardoor je vaak koude koffie hebt, zeer onhandig en niet goed over nagedacht door Braun. Je kan ook niet de afslagtijd zelf veranderen, ik zou bijv. 2 uur veel beter vinden. Ik hoop dat Braun deze fout snel herstelt.

BobW. 11-08-2015

Even contact opgenomen met Braun en zij moeten voldoen aan een Europese richtlijn, waardoor een langere standby tijd niet meer mag.
Ik heb het even nagekeken en er is sinds 2015 een nieuwe Ecodesign EU richtlijn van kracht die stelt dat de standby tijd van koffiezetters nog maar zeer beperkt toegestaan is en fabrikanten moeten daar aan voldoen. Dat geldt voor alle nieuwe koffie-apparaten voor thuisgebruik (in heel Europa zijn dat 110,7 miljoen gezinnen). Ook voor vele andere apparaten zijn de standby tijden beperkt; tv, routers, wasdrogers etc.)

LyaH 12-05-2016

Braun heeft over deze 40 minuten timer niet goed nagedacht, voorbeeld in gewoon huishouden: om 8 uur 1e kopje koffie en een uurtje later het 2e? Vergeet het maar want het apparaat is dan al lang uit. Ik had een oude versie KF47 zonder timer, prima koffiezetter, maar begaf het na 13 maanden. Blokker gaf mij een nieuwe, en dat bleek de KF47/1 te zijn, met de nieuwe snufjes. Dus thermosfles erbij, warmhoudplaatje erbij..... Is dit de bedoeling van die EU richtlijn? Waar bemoeien ze zich mee! Ben tevreden over service Blokker, maar ontevreden over deze Braun.