Philips Daily Collection HD7462 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Daily Collection HD7462 op Kieskeurig.nl.

4,7

Philips 03-11-2018

Slechtste koffiezetter ooit

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Erg onhandig in gebruik, voor de sier is die wel mooi.
1. Waterreservvoir is erg onduidelijk. Zeker een zaklantaarn nodig om te zien hoeveel water erin moet. Dan nog is het niet duidelijk.
2. Water druppeld door als je kan weghaald.
3. Filter klapt dubbel waardoor koffieprut in de koffie komt.
4. Schakelt na 30 min. uit (nieuwe wet) maar 30 min is wel erg snel.
5. Koffie schenken is ook een drama lekt elke keer.
6. Jammer voor de naam Philips.
7. Het langetuitje binnen de kan nergens voor nodig, erg onhandig als je het onder de kraan water gaat vullen zit die alleer maar in de weg.

Pluspunten

• Ziet eruit als een goede koffiezetter

Minpunten

• In gebruik erg slecht

Raven71 12-09-2018

Nooit meer zo'n apparaat

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Leuk design, leuke prijs, maar wat een ellende. Het is niet te zien hoeveel water in het reservoir zit en het filterzakje klapt steeds dubbel, dat heb ik in dertig jaar dat ik koffie maak nog nooit eerder meegemaakt. Een keer, okee, maar steeds weer is niet meer leuk. Ook de pot schenkt niet lekker, hij lekt.

Femmie 10-09-2018

Koffiezet apparaat

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Ik heb een nieuw koffiezetapparaat gekocht, omdat mijn oude stuk was.
Er zitten een heel aantal minpunten aan dit apparaat:
* De druppelstop drup altijd nog zeker 1 drup na, als de pot er onderweg is.
* Als je rechtshandig bent, heb je de pot links en doe je met rechts de kraan op, dan kun je op de pot niet meer de maatverdeling zien, waarom niet aan beide kanten van de pot.
* De water indicator moet je met zaklantaarn bij lichten anders zie ik het niet waar hij op staat.
* De hoeveelheid kopjes die erop staan, komt ook niet overeen met de werkelijkheid.
* 15 kleine kopjes zijn ook inderdaad 15 mini-mini kopjes en 10 grote koppen zijn niet 10 mokjes
* Het automatisch uitschakelen is veel kort, als je niet direct begint met drinken dan is hij voor het 2e kopje al uit.
* Als je een volle pot zet, stroomt de filter over en heb je allemaal koffiedik in de pot.
* Het water stroomt te snel in de filter en kan dan niet zo snel door het filterzakje trekken.
* Ik heb spijt dat ik hier mijn DE punten aan besteed heb.

FamilieN 13-08-2018

Onhandig apparaat, voor ons een miskoop.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Een nieuw koffiezetapparaat gekocht omdat de vorige een paar uur voor een gezellige avond met koffievisite er mee op hield. Mooi ontwerp qua looks, bovendien wat kan er mis zijn met een Phillips, niet waar? Nou, van alles. Op de doos staat dat ie automatisch uitschakelt; dat lijkt ons wel handig. Ook is instelbaar wanneer hij aan moet gaan. Deze functies zijn echter niet te combineren; het apparaat gaat een half uur na inschakeling uit en dat blijkt niet instelbaar. Dus je zet koffie, na 10 minuten schenk je die in, binnen 20 moet die op zijn, want anders is de tweede bak koud! Een derde kopje is sowieso niet aan de orde. Wij zetten nu de kookwekker om het 2e bakkie warm te kunnen drinken.
Ook klapt het filter vaak om of in het beste geval zit de koffieprut boven de filterrand op het filterhouder, dus als je die vergeet uit te spoelen heb je de volgende keer koffieprut. Ook met een ander merk filter. Mensen het is 2018. Niet 1963. Dit moet een koffiezetapparaat gewoon kunnen.: Koffiezetten zonder prut. De consument desgewenst kunnen voorzien van een 2e bakkie. Digitaal instelbaar zijn. Wel leuk dat we op het koffiezetapparaat kunnen zien hoe laat het is. Zoek je nog een leuke keukenklok in de vorm van een koffiezetapparaat, zouden wij dit product zeker aanraden.

AP51 25-07-2018

matig

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Ook wij hebben regelmatig een dubbelgeklapt filter met koffiegrom in de koffie als resultaat.
De koffie is niet goed warm bij 2 kopjes.
Het aflezen van de hoeveelheid water binnenin, is niet mogelijk ( zwart op zwart). De plaats ervan is slecht.
Kan schenkt terug, dus druppelt na en de druppelstop geeft ook een druppel na op het warmhoudplaatje.
Apparaat is in gebruik vanaf augustus 2017.

Nicolientje 09-02-2018

matig

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Bij een volle pot loopt de filterzak over, bij een paar kopjes slaat de filterzak dubbel: dus steeds koffieprut in de pot. Ik sluit me aan bij Denise45!!

MarkV01 05-07-2015

Koffie zetten gaat prima, ik haalde er prima koffie uit. Er zit een kleine indicator bij het waterreservoir waar je kunt zien hoeveel water er in zit. Bij het sluiten van de klep draait de heetwatertoevoer vanzelf boven het koffiefilter; slim bedacht! Nog een slimmigheidje: wanneer je de kan onder het filter vandaan haalt stopt de koffietoevoer direct en wordt hervat bij terugplaatsen van de kan. Ik vond 1 duidelijk minpunt: er staat nergens in de gebruiksaanwijzing of op het apparaat welke koffiefilters je moet gebruiken! Met filterzakjes nr. 2 of een maatje groter gaat dat prima.

Plus: zet goede koffie (ik gebruikte Douwe Egberts Aroma Variaties Select nr.4), ziet er netjes uit en goed gemaakt uit
Min: geen aanduiding over de te gebruiken filterzakjes.
Oordeel: goede koffiezetter, geen poespas.
Cijfer: 7

Liesbeth 30-12-2018

Filter klapt dubbel: prut in koffie

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Had ik de reviews maar eerder gelezen! Dus niet alleen bij mij klapt het filter om.. prut in mijn koffie. Aargh. Ook bij het zetten van één kopje.
Kwam van een ander merk terugbrengen bij Blokker. Ik koos deze van Philips. Want Philips altijd degelijk een goed toch. Not.
Zag er mooi uit. Dát nog steeds. Dat is een van de 2 pluspunten. Het andere is dat je snel koffie hebt. Met prut dus :-(
Maar als linkshandige, ik las het hierboven, onhandig. Waarom niet aan beide kanten maatstreepjes.
Schenkt onhandig in.
En het schoonmaken: ach ach.
Hele grote spijt dus van deze aankoop.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Snelheid

Minpunten

• Prut door omgeklapt filter
  • Schenkt onhandig
  • Onhandig schoonmaken
  • geen maatstreepjes voor linkshandigen
  • Onzichtbaar maten waterreservoir

rolu 30-07-2018

rolu

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Slecht koffie zetapparaat. Telkens als je koffie zet slaat de filter dubbel.Dus altijd koffieprut in de kan. Voor mij nooit geen philips meer

Pluspunten

Minpunten

• welke maat filter ook,slaat toch dubbel

thesij 07-04-2018

waterreservoir

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

de aanduiding van hoeveelkopjes koffie is onduidelijk zit in he waterreservoir je moet echt de kan aanduiding aanhouden hoeveel water je er in doet

Jet 22-12-2017

Philips heeft weer eens niet nagedacht.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Dit koffieapparaat gekocht omdat de oude erg vies was en het lekstopje ook al stuk was (ook een philips swirl) Het duurde even voordat we door hadden hoe het mandje werkte waar de filter in moest. Hij bleef omslaan. maar uit eindelijk kwamen we erachter dat je hem achter 2 palletjes moet klemmen. Verder is dit echt een waardeloos apparaat om schoon te krijgen. Kortom hij doet het. Maar het is geen blijvertje.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• niet schoon te maken
  • onhandig te vullen met water
  • niet goed afleesbaar hoeveel water er in zit

Luna48 14-04-2017

Controleer tijdens het koffiezetten het filter.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Het filterhouder zakt niet goed naar beneden, zodat het papierenfilter, waarin de koffie zit, door de watertoevoer dubbel geklapt wordt.
Het resultaat is dat er geen doorstroming meer plaats vindt en er overal koffieprut zit. Vooral tijdens de laatste snikken van het toestel spuit de prut overal heen.

Hayke64 21-01-2017

miskoop van mij.

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Wordt er nou echt nooit rekening mee gehouden dat er ook mensen zijn die linkshandig zijn.Indicatie bovenop is voor mij niet echt goed te zien.Jullie kunnen de inhoud ook bij de handgreep merken dan is het probleem daarmee opgelost.Als alleenstaande heb je na een half uur koude koffie.Of moeten we echt de thermoskan gebruiken zoals vroeger de mensen gebruikten op de akkers en nu nog steeds.

irna 13-06-2019

Spijt van de koop van dit product

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Eergisteren dit apparaat gekocht. Van de glazen koffiekan kan de deksel niet worden afgenomen en daarom handmatig niet goed te reinigen. Ik heb geen afwasmachine. Moeilijk om het water in het reservoir te gieten en de hoeveelheid water af te lezen. Bijna een loep bij nodig. Ben een gepensioneerd personeelslid van Philips en heb het merk altijd hoog in het vaandel gehad maar begin nu te twijfelen.

Kooytje 10-04-2019

Prut in koffie

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Bij het zetten van meerdere kopjes koffie, komt er koffie prut in de koffie. Ook na het uitproberen van andere koffie en koffiefilters. Het apparaat na 3 dagen omgeruild voor een gelijke. Helaas geen verbetering, opnieuw prut in de koffie. Bij het koffie zetten loopt de koffie niet goed door. Blift te lang op 2 kopjes stil staan in de pot, terwijl er wel nieuw heet water in de filter komt, met resultaat dat de filter overloopt.daar waar het water in het filter komt, komt ook de prut over het filter. Ik gebruik de goede filterrs en koffie. Dit was bij beide apparaten, dus deze gaat opnieuw terug.
F.kooy

Tiny67 16-02-2019

Slechtste koffieapparaat dat ik ooit gehad heb

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Heb in de afgelopen 50 jaar diverse koffieapparaten gehad, deze is echt de slechtste.
Kan in het apparaat niet goed zien voor hoeveel kopjes water er in zit, druppelstop druppelt door en de koffiepot morst koffie met inschenken

Wouter1987 28-01-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Bij een volle pot krijg je prut in de koffie. Ook als het filter goed zit.

Dat stokje zorgt voor moeilijk bijvullen

Tekst op pot wit, daardoor slecht zichtbaar.

Doorlopen van 4 kopjes kost al 15 minuten. Een volle pot is dus 30 minuten.

Wouter1987 26-01-2019

Valt tegen ondanks Dutch design

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Dit koffiezetapparaat gekocht ter vervanging van een Kenwood.

In het begin klapte het filter geregeld in.

Bij een volle pot heb je prut in je pot.

Je moet de klep van de pot opklappen om niet te knoeien.

Dat stokje van klep tot bodem is vooral lastig.

De maat aanduiding op de pot is slecht leesbaar. De lichtsterkte komt heel nauwkeurig. Dit komt doordat deze wit en dun gedrukt is.

Mijn opa had altijd een Philips koffiezetapparaat. Dus ik dacht dat dit wel goed zou zijn. Maar helaas valt het tegen. Als Philips zo doorgaat dan kopen steeds minder mensen een Philips koffiezetapparaat

Ik ga hem van de week ter reparatie opsturen.

Minpunten

• prut ook bij goed zittend filter
  • zetten duurt lang
  • stokje zit in de weg
  • maat aanduiding op pot slecht leesbaar
  • klep pot zorgt voor knoeien

Ruud2406 21-01-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Ik heb dit apparaat nu ongeveer 2 weken in gebruik, maar ik heb eigenlijk spijt van deze aankoop. Dit is grotendeels aan mezelf te wijten omdat ik me niet goed voorbereid heb; ik had snel een koffiezetapparaat nodig.
De punten waarom ik hem niet weer zou nemen:
-De automatische uitschakeling.
-De onnauwkeurige waterstandaflezing aan de binnenkant.

hetzelfde 09-11-2017

Snel uit!!!

Geschreven voor: Philips Daily Collection HD7462

Koffie is heerlijk, de tuit is wat lastig met water vullen.
En de pot is te snel uit!!! na 30 minuten, geen verbetering vinden wij!!!
Staat niet in de beschrijving dat het na 30 minuten uit gaat!!!!