Philips Daily Collection HD7462 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

5,2

MarkV01 05-07-2015

Koffie zetten gaat prima, ik haalde er prima koffie uit. Er zit een kleine indicator bij het waterreservoir waar je kunt zien hoeveel water er in zit. Bij het sluiten van de klep draait de heetwatertoevoer vanzelf boven het koffiefilter; slim bedacht! Nog een slimmigheidje: wanneer je de kan onder het filter vandaan haalt stopt de koffietoevoer direct en wordt hervat bij terugplaatsen van de kan. Ik vond 1 duidelijk minpunt: er staat nergens in de gebruiksaanwijzing of op het apparaat welke koffiefilters je moet gebruiken! Met filterzakjes nr. 2 of een maatje groter gaat dat prima.

Plus: zet goede koffie (ik gebruikte Douwe Egberts Aroma Variaties Select nr.4), ziet er netjes uit en goed gemaakt uit
Min: geen aanduiding over de te gebruiken filterzakjes.
Oordeel: goede koffiezetter, geen poespas.
Cijfer: 7

Raven71 12-09-2018

Nooit meer zo'n apparaat

Leuk design, leuke prijs, maar wat een ellende. Het is niet te zien hoeveel water in het reservoir zit en het filterzakje klapt steeds dubbel, dat heb ik in dertig jaar dat ik koffie maak nog nooit eerder meegemaakt. Een keer, okee, maar steeds weer is niet meer leuk. Ook de pot schenkt niet lekker, hij lekt.

Femmie 10-09-2018

Koffiezet apparaat

Ik heb een nieuw koffiezetapparaat gekocht, omdat mijn oude stuk was.
Er zitten een heel aantal minpunten aan dit apparaat:
* De druppelstop drup altijd nog zeker 1 drup na, als de pot er onderweg is.
* Als je rechtshandig bent, heb je de pot links en doe je met rechts de kraan op, dan kun je op de pot niet meer de maatverdeling zien, waarom niet aan beide kanten van de pot.
* De water indicator moet je met zaklantaarn bij lichten anders zie ik het niet waar hij op staat.
* De hoeveelheid kopjes die erop staan, komt ook niet overeen met de werkelijkheid.
* 15 kleine kopjes zijn ook inderdaad 15 mini-mini kopjes en 10 grote koppen zijn niet 10 mokjes
* Het automatisch uitschakelen is veel kort, als je niet direct begint met drinken dan is hij voor het 2e kopje al uit.
* Als je een volle pot zet, stroomt de filter over en heb je allemaal koffiedik in de pot.
* Het water stroomt te snel in de filter en kan dan niet zo snel door het filterzakje trekken.
* Ik heb spijt dat ik hier mijn DE punten aan besteed heb.

FamilieN 13-08-2018

Onhandig apparaat, voor ons een miskoop.

Een nieuw koffiezetapparaat gekocht omdat de vorige een paar uur voor een gezellige avond met koffievisite er mee op hield. Mooi ontwerp qua looks, bovendien wat kan er mis zijn met een Phillips, niet waar? Nou, van alles. Op de doos staat dat ie automatisch uitschakelt; dat lijkt ons wel handig. Ook is instelbaar wanneer hij aan moet gaan. Deze functies zijn echter niet te combineren; het apparaat gaat een half uur na inschakeling uit en dat blijkt niet instelbaar. Dus je zet koffie, na 10 minuten schenk je die in, binnen 20 moet die op zijn, want anders is de tweede bak koud! Een derde kopje is sowieso niet aan de orde. Wij zetten nu de kookwekker om het 2e bakkie warm te kunnen drinken.
Ook klapt het filter vaak om of in het beste geval zit de koffieprut boven de filterrand op het filterhouder, dus als je die vergeet uit te spoelen heb je de volgende keer koffieprut. Ook met een ander merk filter. Mensen het is 2018. Niet 1963. Dit moet een koffiezetapparaat gewoon kunnen.: Koffiezetten zonder prut. De consument desgewenst kunnen voorzien van een 2e bakkie. Digitaal instelbaar zijn. Wel leuk dat we op het koffiezetapparaat kunnen zien hoe laat het is. Zoek je nog een leuke keukenklok in de vorm van een koffiezetapparaat, zouden wij dit product zeker aanraden.

rolu 30-07-2018

rolu

Slecht koffie zetapparaat. Telkens als je koffie zet slaat de filter dubbel.Dus altijd koffieprut in de kan. Voor mij nooit geen philips meer

Pluspunten

Minpunten

• welke maat filter ook,slaat toch dubbel

AP51 25-07-2018

matig

Ook wij hebben regelmatig een dubbelgeklapt filter met koffiegrom in de koffie als resultaat.
De koffie is niet goed warm bij 2 kopjes.
Het aflezen van de hoeveelheid water binnenin, is niet mogelijk ( zwart op zwart). De plaats ervan is slecht.
Kan schenkt terug, dus druppelt na en de druppelstop geeft ook een druppel na op het warmhoudplaatje.
Apparaat is in gebruik vanaf augustus 2017.

thesij 07-04-2018

waterreservoir

de aanduiding van hoeveelkopjes koffie is onduidelijk zit in he waterreservoir je moet echt de kan aanduiding aanhouden hoeveel water je er in doet

Nicolientje 09-02-2018

matig

Bij een volle pot loopt de filterzak over, bij een paar kopjes slaat de filterzak dubbel: dus steeds koffieprut in de pot. Ik sluit me aan bij Denise45!!

Jet 22-12-2017

Philips heeft weer eens niet nagedacht.

Dit koffieapparaat gekocht omdat de oude erg vies was en het lekstopje ook al stuk was (ook een philips swirl) Het duurde even voordat we door hadden hoe het mandje werkte waar de filter in moest. Hij bleef omslaan. maar uit eindelijk kwamen we erachter dat je hem achter 2 palletjes moet klemmen. Verder is dit echt een waardeloos apparaat om schoon te krijgen. Kortom hij doet het. Maar het is geen blijvertje.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• niet schoon te maken
  • onhandig te vullen met water
  • niet goed afleesbaar hoeveel water er in zit

hetzelfde 09-11-2017

Snel uit!!!

Koffie is heerlijk, de tuit is wat lastig met water vullen.
En de pot is te snel uit!!! na 30 minuten, geen verbetering vinden wij!!!
Staat niet in de beschrijving dat het na 30 minuten uit gaat!!!!

Jetty65 22-07-2017

eu regel

Net gisteren koffieapparaat gekocht, gisteren avond koffie gezet, 2e kopje was koud, vanmorgen 2 kopje koud. Nu vanavond koffie gezet en wel opgelet wanneer het lampje uit ging. nu toch de doos maar eens bij gepakt, want dit hebben wij nog nooit meegemaakt, wij hebben zolang ik al getrouwd bent 40 jaar en altijd philips. En dan moet je zoeken dat dit van de eu moet. Ik snap dat niet en ik wil het ook niet snappen, eu bedenkt allerlei regels en nederland doet als eerste dit. zeer teleurstellend.

Luna48 14-04-2017

Controleer tijdens het koffiezetten het filter.

Het filterhouder zakt niet goed naar beneden, zodat het papierenfilter, waarin de koffie zit, door de watertoevoer dubbel geklapt wordt.
Het resultaat is dat er geen doorstroming meer plaats vindt en er overal koffieprut zit. Vooral tijdens de laatste snikken van het toestel spuit de prut overal heen.

Hayke64 21-01-2017

miskoop van mij.

Wordt er nou echt nooit rekening mee gehouden dat er ook mensen zijn die linkshandig zijn.Indicatie bovenop is voor mij niet echt goed te zien.Jullie kunnen de inhoud ook bij de handgreep merken dan is het probleem daarmee opgelost.Als alleenstaande heb je na een half uur koude koffie.Of moeten we echt de thermoskan gebruiken zoals vroeger de mensen gebruikten op de akkers en nu nog steeds.

Dirk65 22-12-2016

Koffie blijft niet warm

Ik heb zojuist op de website gelezen dat het apparaat na 30 minuten uitschakelt. En dat dat volgens een EU-norm moet. Ik wist dat niet en beschuldigde mijn vrouw er van dat ze het koffiezetapparaat alweer uitgezet had als ik na 40 minuten een 2de kopje koffie wilde nemen.
Het is dus zaak dat je de wekker op 29 minuten zet na het inschenken van het eerste kopje als je een 2de warme kop koffie wilt.
Verder is het een goed apparaat.

EBK 21-12-2016

Niet doen

Deze koffiezetapparaat zet veel te hete koffie waardoor het aangebrand smaakt. Ook is de verhouding koffie / water lastig, je hebt veel te snel veel te sterke koffie. Het aflezen van de hoeveelheid water is heel onhandig, je ziet alleen maar 3, 6 of ... kopjes en daartussen moet je gokken. Ook blijft het gedeelte waar je de filter in doet en het water reservoir na het zetten van de koffie heel erg nat.

Minpunten

• Veel te heet
  • blijft veel vocht achter
  • slecht afleesvenster
  • aangebrande smaak

denise45 13-09-2016

veel irritatie

heb altijd jullie koffiezetapparaten gehad maar dit is de slechtste ooit. Wat voor koffiefilters ik ook gebruik duur of goedkoop wel randjes vouwen of niet, negen van de 10 keer slaat het filter dubbel en heb je koffieprut in je koffie. Zou hem liever gister dan vandaag nog wegdoen.

Wolf36 03-07-2015
  • Product maand in bezit

7,6
Goed product. Mooi apparaat voor op het aanrecht. Zowel voor twee kopjes koffie als voor een volle kan. Makkelijk te reinigen.
Goede prijs voor mooi apparaat.

twinsma 26-06-2015

6,8
lekker hete koffie... loopt snel door. Zit er gewoon mooi uit.
Alleen je kunt niet goed zien hoeveel water je er in hebt gedaan.... en de 30 minuten timer vind ik heel vervelend. en smeert veel bij volle kan.

twinsma12 26-06-2015

hete koffie

Dit apparaat loopt snel door...lekker hete koffie.
zit er mooi uit.
Maar ik val over de 30 minuten timer. vind ik erg kort.
en je kan slecht zien hoeveel water je er in heb gedaan

Jac123 21-06-2015

hete koffie uit onhandig apparaat

De koffie is prima die er uit komt maar het gebruik is niet handig. De indicator is moeilijk te zien, de hoogte is 53 cm als de klep openstaat om water en koffie er in te doen. Dat past bij mij niet op aanrecht en onder keukenkastje. Knoeit behoorlijk tijdens koffiezetten en inschenken. Filter vervangen is onhandig.