Philips Daily Collection HD7462 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 15 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,4

MarkV01 05-07-2015 Product paar weken in bezit

Koffie zetten gaat prima, ik haalde er prima koffie uit. Er zit een kleine indicator bij het waterreservoir waar je kunt zien hoeveel water er in zit. Bij het sluiten van de klep draait de heetwatertoevoer vanzelf boven het koffiefilter; slim bedacht! Nog een slimmigheidje: wanneer je de kan onder het filter vandaan haalt stopt de koffietoevoer direct en wordt hervat bij terugplaatsen van de kan. Ik vond 1 duidelijk minpunt: er staat nergens in de gebruiksaanwijzing of op het apparaat welke koffiefilters je moet gebruiken! Met filterzakjes nr. 2 of een maatje groter gaat dat prima.

Plus: zet goede koffie (ik gebruikte Douwe Egberts Aroma Variaties Select nr.4), ziet er netjes uit en goed gemaakt uit
Min: geen aanduiding over de te gebruiken filterzakjes.
Oordeel: goede koffiezetter, geen poespas.
Cijfer: 7

Jetty65 22-07-2017

eu regel

Net gisteren koffieapparaat gekocht, gisteren avond koffie gezet, 2e kopje was koud, vanmorgen 2 kopje koud. Nu vanavond koffie gezet en wel opgelet wanneer het lampje uit ging. nu toch de doos maar eens bij gepakt, want dit hebben wij nog nooit meegemaakt, wij hebben zolang ik al getrouwd bent 40 jaar en altijd philips. En dan moet je zoeken dat dit van de eu moet. Ik snap dat niet en ik wil het ook niet snappen, eu bedenkt allerlei regels en nederland doet als eerste dit. zeer teleurstellend.

Luna48 14-04-2017

Controleer tijdens het koffiezetten het filter.

Het filterhouder zakt niet goed naar beneden, zodat het papierenfilter, waarin de koffie zit, door de watertoevoer dubbel geklapt wordt.
Het resultaat is dat er geen doorstroming meer plaats vindt en er overal koffieprut zit. Vooral tijdens de laatste snikken van het toestel spuit de prut overal heen.

Hayke64 21-01-2017

miskoop van mij.

Wordt er nou echt nooit rekening mee gehouden dat er ook mensen zijn die linkshandig zijn.Indicatie bovenop is voor mij niet echt goed te zien.Jullie kunnen de inhoud ook bij de handgreep merken dan is het probleem daarmee opgelost.Als alleenstaande heb je na een half uur koude koffie.Of moeten we echt de thermoskan gebruiken zoals vroeger de mensen gebruikten op de akkers en nu nog steeds.

Dirk65 22-12-2016

Koffie blijft niet warm

Ik heb zojuist op de website gelezen dat het apparaat na 30 minuten uitschakelt. En dat dat volgens een EU-norm moet. Ik wist dat niet en beschuldigde mijn vrouw er van dat ze het koffiezetapparaat alweer uitgezet had als ik na 40 minuten een 2de kopje koffie wilde nemen.
Het is dus zaak dat je de wekker op 29 minuten zet na het inschenken van het eerste kopje als je een 2de warme kop koffie wilt.
Verder is het een goed apparaat.

EBK 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Niet doen

Deze koffiezetapparaat zet veel te hete koffie waardoor het aangebrand smaakt. Ook is de verhouding koffie / water lastig, je hebt veel te snel veel te sterke koffie. Het aflezen van de hoeveelheid water is heel onhandig, je ziet alleen maar 3, 6 of ... kopjes en daartussen moet je gokken. Ook blijft het gedeelte waar je de filter in doet en het water reservoir na het zetten van de koffie heel erg nat.

Minpunten

• Veel te heet
  • blijft veel vocht achter
  • slecht afleesvenster
  • aangebrande smaak

denise45 13-09-2016

veel irritatie

heb altijd jullie koffiezetapparaten gehad maar dit is de slechtste ooit. Wat voor koffiefilters ik ook gebruik duur of goedkoop wel randjes vouwen of niet, negen van de 10 keer slaat het filter dubbel en heb je koffieprut in je koffie. Zou hem liever gister dan vandaag nog wegdoen.

Wolf36 03-07-2015 Product maand in bezit

7,6
Goed product. Mooi apparaat voor op het aanrecht. Zowel voor twee kopjes koffie als voor een volle kan. Makkelijk te reinigen.
Goede prijs voor mooi apparaat.

Wolf36 03-07-2015

Heerlijk apparaat

Philips HD7460/20 koffiezetapparaat.
Erg blij mee. Als gezin van vijf met veel bezoek, fijn om snel een volle pot te kunnen zetten. Daarnaast ook goed schoon te maken, dus geen koffieresten.
Niet duur voor een mooi apparaat. Erg blij mee!

MarkV 28-06-2015

rechttoe rechtaan, goede koffie

Min: geen aanduiding over de te gebruiken filterzakjes.
Oordeel: goede koffiezetter, geen poespas.
Cijfer: 7

twinsma 26-06-2015 Product paar weken in bezit

6,8
lekker hete koffie... loopt snel door. Zit er gewoon mooi uit.
Alleen je kunt niet goed zien hoeveel water je er in hebt gedaan.... en de 30 minuten timer vind ik heel vervelend. en smeert veel bij volle kan.

twinsma12 26-06-2015

hete koffie

Dit apparaat loopt snel door...lekker hete koffie.
zit er mooi uit.
Maar ik val over de 30 minuten timer. vind ik erg kort.
en je kan slecht zien hoeveel water je er in heb gedaan

Jac123 21-06-2015

hete koffie uit onhandig apparaat

De koffie is prima die er uit komt maar het gebruik is niet handig. De indicator is moeilijk te zien, de hoogte is 53 cm als de klep openstaat om water en koffie er in te doen. Dat past bij mij niet op aanrecht en onder keukenkastje. Knoeit behoorlijk tijdens koffiezetten en inschenken. Filter vervangen is onhandig.

jvdbo22 21-06-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb dit apparaat cadeau gekregen en ben er erg tevreden over.
Het is een goedkoop apparaat, maar dat zie je er niet aan af - het is degelijk en werkt goed.

Het aflezen van de hoeveelheid water in het apparaat is anders dan je gewend bent, maar dat is een kwestie van wennen.

Al met al een fijn en goed koffiezetapparaat.

jvdbo 21-06-2015

Goede koffie met een voordelig apparaat

Het apparaat voelt en ziet er ten eerste heel degelijk uit - eigenlijk veel eter dan je op basis van de prijs zou verwachten.
Het apparaat doet wat het moet doen: goede koffie zetten.
Het aflezen van de hoeveelheid water dat je in het apparaat hebt gegoten is even wat wennen en is minder precies dan wanneer je een water niveau aan de buitenkant hebt.
Al met al een goed apparaat dat ik zeker zou aanbevelen.