JURA Koffiemolen P.A.G. Black (EA) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA Koffiemolen P.A.G. Black (EA) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maya 08-08-2023

Gewoon goed!

Deze koffiemolen is super handig en snel. Hij maakt je koffiebonen tot de perfecte koffie. Jij bepaalt zelf wat je perfecte koffie is want dat kun je instellen op grofheid. Elke boon maalt dit apparaat tot een heerlijke koffie dus. Schoonmaken van het apparaat is zo simpel en zo gebeurt.

Pluspunten

• Instelbaar
  • Goed product

Sanne van Dam 26-04-2023

Jura koffiemaler

Jura Koffiemolen mogen uittesten. Het is een mooi design en zeer gebruiksvriendelijk. Je kunt instellen hoe grof of fijn de bonen gemaald mogen worden en daarnaast kun je natuurlijk beslissen hoeveel je in het glas wil om dit vervolgens aan je koffieapparaat toe toe voegen. Makkelijk zuiver te houden en het ziet er gewoon echt leuk uit. Voordeel is dan ook dat het een korte tijd is om de bonen te malen waardoor je ook minder lang "herrie" hebt vanuit de keuken. Dankzij dit apparaat wordt meer bezoek voorzien met een bakje koffie op de sterkte die zei graag willen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig te reinigen

Maarten Salverda 24-04-2023

Zeer aan te bevelen

Ik heb de “JURA P.A.G. Zwart (EA)” koffiemolen mogen testen voor review.nl. Het is een compact en mooi design, hij neemt zeer weinig ruimte in. Het malen ging zeer eenvoudig en snel. Je moet enkel op een knopje drukken en dan komt de koffie er al gemalen uit. Er zit een opvangglas met maataanduiding onder, voor één of twee koppen koffie. Het geluid is totaal niet overheersend. Het nadeel aan dit apparaat is dat als je de maalgraad wil aanpassen, je dit alleen maar mag doen tijdens het malen. Hierdoor heb je dus niet direct de juiste maling. Dit werkt via een draaisysteem onder het bakje met de hele koffiebonen en is daardoor niet heel eenvoudig bij te komen en niet duidelijk zichtbaar. Het malen ging wel erg snel en was in een handomdraai gereed.
Ondanks dat het draaisysteem niet ideaal was, is het wel aan te bevelen. Dit omdat als je eenmaal de juiste maling gevonden hebt, je dit ook niet meer aan gaat passen.

Pluspunten

• Maalt snel
  • Geen overheersend geluid
  • Maatglas meegeleverd

Minpunten

• Maling niet vooraf instelbaar

emma91 24-04-2023

Mooi design makkelijk in onderhoud.

Samen met het koffiezetapparaat de Jura UNO nu een aantal weken koffie aan het zetten. De bonen worden gemalen door middel van dit apparaat. Je kan zelf de "maalstanden" instellen. Wat hier in huis als zeer handig wordt bevonden, de een is een fan van een "slap" bakje en de ander houdt van een sterke bak koffie. Dit draagt bij ons echt bij aan het gebruiksgemak van zowel de koffiebonenmaler als wel de het koffiezetapparaat. Schoonmaken gaat ook gemakkelijk, ook weer een pluspunt. Conclusie; een fijn apparaat welke weinig onderhoud nodig heeft en zorgt voor een kopje naar persoonlijke wens.

• Weinig onderhoud nodig

Tim_Hackmann 23-04-2023

Makkelijk koffie malen

Voor review.nl heb ik deze Jura P.A.G koffiemolen mogen testen. Deze was in combinatie met het koffiezetapparaat de Jura ONO. In deze review ga ik het gebruiksgemak, de kwaliteit, de instelling van de maalstanden, het design en het reinigen van het apparaat bespreken.
Allereerst het gebruiksgemak. Het malen van de koffiebonen gaat zeer eenvoudig. Bovenin in het apparaat worden in een kom de koffiebonen gestopt. Deze worden dan vervolgens gemalen door op de powerknop te drukken. Het gemalen koffiepoeder komt vervolgens in een meegeleverde maatbeker mee. Hiermee kan de sterkte van de koffie bepaald worden (op de maatbeker 1 boontje of 2 boontjes). De gemalen koffie kan vervolgens in het koffiezetapparaat gestopt worden om heerlijke koffie van de maken. Het aflezen van de maatbeker kan soms een beetje onhandig zijn. Omdat het poeder niet gelijkmatig verdeeld wordt, maar er een soort bergje in het glas ontstaat is het moeilijk af te lezen in een keer. Hierdoor moet het glas er soms meerdere keren uitgehaald worden om te kijken of het glas al vol genoeg zit. Uiteindelijk na een paar keer proberen is het ook goed aan te voelen hoe lang de powerknop ingedrukt moet worden.
Het is gelukkig heel makkelijk om de maalstanden in te stellen, wat ook bijdraagt aan het gebruiksgemak van de koffiemolen. Door aan de kom te draaien waar de koffiebonen inzitten kunnen de koffiebonen van zeer fijn tot een grove koffie gemalen worden. Dit heeft ook invloed op de sterkte van de koffie, waardoor er veel instelmogelijkheden zijn voor de perfecte koffie!
Het schoonmaken van het apparaat is ook goed te doen! Het is wel verstandig om tijdens het schoonmaken de stroom er af te halen, zodat de vinger niet in de koffiemaler zit en per ongeluk de maalstand geactiveerd wordt. Verder is het een vochtig doekje door de kom en de maatbeker kan makkelijk in de vaatwasser.
Tot nu toe is de kwaliteit van het apparaat zeer goed! De bonen worden netjes gemalen in de gewenste stand op een zeer eenvoudige manier. Dit in combinatie met het strakke design is dit een goede bonenmaler die simpelweg doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• Makkelijk in bediening
  • Makkelijk schoon te maken

Jooproo1 22-04-2023

Fijne koffiebonenmaler

De afgelopen weken heb ik deze koffiebonen Maler mogen testen, samen met de Jura Ono. De bonenmaler is heel simpel, en is een eye-catcher op je aanrecht, en al helemaal met de Ono ernaast. De bediening is simpel. Maalgraad instellen (eenmalig) en knop ingedrukt houden tot je genoeg bonen gemalen hebt voor je koffie. Het is jammer dat je niet een knop hebt dat die een bepaalde hoeveelheid gaat maken. Dit is wel een gemis. Er zit een fijn reservoir in voor de bonen, die niet met 2 bakkies leeg is. Al met al een simpel en fijn apparaatje.

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Makkelijk in gebruik
  • Weinig onderhoud

Minpunten

• Knop moet je blijven indrukken

Danique H 20-04-2023

Goede koffiebonen machine

Ik heb de Jura koffiemolen nu een paar weken mogen testen en ik ben erg enthousiast. Wat mij als eerste opviel was het formaat en de kwaliteit van de koffiemolen. Ik had verwacht dat het apparaat veel groter zou zijn, maar het is een compact apparaat wat ook nog eens een hele chique uitstaling heeft.

Het is erg makkelijk te installeren want je hoeft alleen maar de stekker erin te doen en het werkt al. Als je op de knop drukt begint de koffiemolen meteen te werken. Hij stopt als je de knop weer loslaat. Er zit ook een handig doseerglas bij, waarop de hoeveelheden te zien zijn.

Op de koffiemolen zitten 7 verschillende maalstanden. Van heel fijn gemalen koffiebonen tot iets grover gemalen koffiebonen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • 7 verschillende standen

Slickrick75 20-04-2023

Top koffiebonenmaler

Deze koffiebonenmaler doet precies waar hij voor is bedoeld, namelijk koffiebonen malen.
En dat het apparaat uitstekend.
Het is makkelijk in gebruik, alles wijst zich vanzelf. De maalgraad is eenvoudig in te stellen.
Het bijgeleverde glaasje (maatbekertje) is er handig. Je kunt goed aflezen hoeveel koffie je hebt gemalen.

Sjiek apparaatje wat mooi op je aanrecht staat.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Gebruiksgemak

Bart van Vugt 20-04-2023

Jura maalapp

wat een top apparaat en wat een stijl en uiterlijk. werkt super en maakt echt niet veel lawaai, super snel en betrouwbaar, iets lastiger om dieper schoon te maken maar het lukt wel

Pluspunten

• disign
  • uiterlijk
  • snelheid malen
  • geluid tijdens malen

Minpunten

• schoonmaak

Marjolein van den Berg 18-04-2023

JURA koffiemolen

Ik heb deze koffiemolen met de Jura Ono mogen testen.
Een heel mooi uitziend apparaat wat precies past in onze keuken. Door het glaasje zie je de bonen liggen, wat een luxe uitstraling heeft. Het apparaat is erg makkelijk in gebruik. Het malen van de bonen werkt door een knop in te drukken. De sterkte van de smaak is eenvoudig in te stellen. De koffiebonen van Jura zijn zeer smaakvol en je proef echt de vers gemalen koffie. Het apparaat is makkelijk schoon te maken dus alles bij elkaar genomen wat mij betreft een echte aanrader!

• Gemak

Anne Mara 18-04-2023

Een hele goede koffiebonen molen

De koffiemolen van Jura is een echt pronkstuk in mijn keuken. Hij maakt niet veel lawaai als je de bonen maalt met een druk op de knop. Je moet de knop vasthouden voor de hoeveelheid die jij wilt hebben. Met alle soorten bonen van goedkoop tot dure bonen, extra vette bonen of droge bonen, hij maalt het allemaal tot een mooie, fijne substantie. De fijnheid of grofheid is heel makkelijk in te stellen. Waar door je dus de lekkere smaakt krijgt van zelf gemalen koffie. En dus ook super vers. De koffiemolen is zo schoon te maken. Niet veel werk. Top product. Ik ben blij met het mogen testen van een koffiemolen. Nu wil ik geen andere meer.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed gemalen bonen
  • mooi

Marindasjouw 18-04-2023

Redelijk stille koffiemolen

Ik heb deze koffiemolen (samen met de Jura Ono )mogen testen.
Hij is verassende compact en misstaat absoluut niet op je keukenblad. Mooi design en makkelijk in gebruik en schoonmaak. Het malen vd bonen gaat niet automatisch, maar met een knopje wat je ingedrukt moet houden. Dit is op zich geen probleem, maar had dit graag automatisch gehad.
De intensiteit van de smaak kan je gemakkelijk instellen middels een draaischijf.
De koffiebonen van Jura impressa is zeer smaakvol wil ik er graag nog aan toevoegen.

Pluspunten

• Maakt niet veel lawaai
  • Heerlijk zelf aan smaak te reguleren koffie

Minpunten

• Een 'EXTRA' apparaat in de keuken

n***********@h********** 17-04-2023

Fijne koffiemolen! Makkelijk in gebruik!

Mooi vormgegeven machine om koffie mee te malen. Past qua looks goed bij de Jura Ono machine. Ik had de mazzel dat ik dit product mocht testen. En wat een fijne machine. De bonen zien er in het doorzichtige bonenkommetje leuk uit en je kunt ook gemakkelijk zien of je al bij moet vullen. Het malen van de bonen maakt wel wat geluid, maar niet storend veel. Het is zo klaar en daarna heb je de heerlijke geur van versgemalen boontjes om je koffie mee te gaan zetten. Het glaasje heeft een handige streepjesaanduiding zodat je gemakkelijk kunt aflezen wat past bij jouw favoriete hoeveelheid koffie voor 1 kopje. Ook zet je het glaasje in een uitsparing waardoor hij netjes uitgelijnd onder de opening blijft staan. Ik heb verschillende soorten bonen uitgeprobeerd en ook de maalgrofheid kun je gemakkelijk aanpassen. De gebruiksvriendelijkheid van dit apparaat is groot.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Mooie vormgeving
  • Duidelijke handleiding
  • Grofheid van malen makkelijk aanpasbaar

Minpunten

• Maakt wel flink geluid tijdens het malen

Wienkie 17-04-2023

Makkelijk in gebruik

De JURA koffiemolen is een mooie koffiemolen met een chique uitstraling. Het is niet een dingetje wat je wegstopt in een kastje, maar wat mooi staat naast een koffiezetapparaat.
Bovenop zit een mooi schaaltje waar je de koffiebonen in kunt doen. Die is doorzichtig, dat is prettig, dan kun je makkelijk zien hoeveel bonen er nog in zitten.
Tijdens het malen kun je het schaaltje heel makkelijk een eindje naar links of rechts draaien om in te stellen hoe fijn je de bonen gemalen wilt hebben.
Er is een mooi glaasje waar de koffie in komt na het malen. Op dat glaasje staat een maatverdeling met 1 of 2 bonen. Ik kom zelf voor een niet te sterk kopje koffie uit op halverwege het eerste streepje. Voor mij zou de verdeling dus wel wat kleiner mogen.
Het malen van de bonen gaat heel snel. Je drukt op een knop en hij maalt, wanneer je de knop weer loslaat stopt de maling. Dat is prettig, dan kun je gelijk zien hoeveel je nodig hebt.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik

m*************@h********** 16-04-2023

JURA Koffiemolen - brengt jouw koffie tot perfectie

Dé ideale aanvulling voor elk koffiezetapparaat dat gebruik maakt van een filtermaling. Ik heb dit apparaat een tweetal weken mogen testen en ik kan er niet over uit hoeveel lekkerder mijn koffie smaakt! Het reservoir voor de bonen heeft precies de juiste grootte - je vult de bonen één keer om de zoveel tijd aan waardoor deze optimaal van kwaliteit blijven. Zodra je op de knop drukt worden jouw bonen in rap tempo fijngemalen. En dan kan je zelf ook nog eens instellen hoe grof je de maling wilt. Hier heb ik natuurlijk ook een beetje mee gespeeld en het geeft een verassende variëteit in de bittere en zuurdere noten van de koffiesmaak. Ik waan me inmiddels een echte barista!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goede grootte van het reservoir
  • Mooi compact design
  • Regelbare maalgrofheid

Aniek81 15-04-2023

De koffiemolen van Jura getest

Met één druk op de knop zijn de bonen gemalen en ben je op weg naar een heerlijk bakje koffie.
Compact, met een mooie uitstraling. Een fijne aanvulling op de Jura Ono.
Je kunt de sterkte geheel zelf bepalen door simpel langer of korter op de knop te drukken.
Tijdens het testen van dit product heb ik nog geen nadelen ontdekt. De bonen zijn snel aangevuld en in 'no time' gemalen.

Pluspunten

• Snelle maling
  • Makkelijk te bedienen