Krups G VX2 42 - Reviews

Sylvesterrr 13-09-2015 Product half jaar in bezit

Thuis heb ik een Nemox Lux Plus molen; voor kantoor deze Krups gekocht voor naast de Poemia (zie recensie daar). Ik onderschrijf de bovenstaande recensie volledig, met uitzondering van de afgebroken schakelaar (dat is bij mij nog niet gebeurd).
Het voelt allemaal wat minder degelijk aan bij deze Krups met de diverse plastic schakelaars. Het gebruiksgemak is zeer matig, omdat de gemalen koffie eerst in een reservoir komt en vervolgens moet je het in de piston scheppen. Bij de Nemox kun je de koffie tijdens het malen rechtstreeks in de piston opvangen en dat is echt een grote plus in gebruik.
Maar verder doet de Krups wat hij moet doen. De maalgraad heb ik op de op-twee-na fijnste stand.

Opakikker 06-09-2014 Product jaar of meer in bezit

Zowel thuis als op de zaak dezelfde molen gebruikt. Maalt goed maar er blijft veel poeder in de bak hangen. Verder werkt de molen niet als er kleine deeltje onder het bovendeksel komen.
Het zwakste punt is de schakelaar. In beide molens begaf die het na ca. anderhalf jaar. Blijkt een bekend probleem en is niet te repareren.