Tefal DT9530 Pure Tex DT9530 Kledingstomer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal DT9530 Pure Tex DT9530 Kledingstomer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

c*****@m****** 27-01-2024

Vandaag werden de nieuwe gordijnen opgehangen, de monteur had een mooi compact stoomapparaat en stoomde de gordijnen van boven tot beneden, keurig strak en in de plooi. Strijkplank eruit, stomer erin. Zelfde dag besteld en volgende dag de kleding geprobeerd. Handzaam en prima resultaat!

Marjon 01-01-2024

Zeer tevreden, eerder moet aanschaffen.

Had deze veel eerder moeten aanschaffen. Vaak over een kledingstomer nagedacht maar nooit gekocht. Was het nu moe steeds de strijkplank en stoomgenerator uit te moeten halen dus toch de stap gezet. De keuze laten vallen op deze Pure Tex en ben er zeer tevreden over. Ideaal om snel (valse) vouwen ergens uit te halen of even iets lekker op te frissen. Doet waar ik hem voor wilde hebben en wat beloofd wordt. Is de aanschafwaarde zeker waard. Ben zelfs zo tevreden dat ik inmiddels ook de kleinere versie, Pure POP, heb gekocht om mee op reis te nemen.

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • makkelijk neer te zetten

b*******@h********** 17-07-2023

Moeiteloos kleding verzorgen met deze Tefal Pure Tex DT9530

Het heeft mijn kledingverzorgingsroutine getransformeerd op een goede/positieve manier. Met vrijwel geen moeite gaan bijna alle kreuken er binnen de kortste keren uit, met als resultaat een vrijwel altijd perfect gladde en onberispelijke kledingstuk. Het apparaat is gebruiksvriendelijk zorgt voor een prettige ervaring en door het formaat past het gemakkelijk in elke kast. Kortom door een minimale inspanning ziet mijn kleding er kreukloos en fris uit. Omarm het gemak en de efficiëntie van deze stoomreiniger en zeg gedag tegen kreukenmet een glimlach op je gezicht.

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• op stroom

a****************@i********* 02-07-2023

Goed product!

Handig en multi-functioneel, opzetstukjes met magneet maken het wisselen makkelijk, gebruik het vooral voor kreuken en dat gaat goed.

J. 07-03-2023

Stoomloos !!!!!

Vandaag ontvangen en meteen aan de gang. Gebruiksaanwijzing twee keer gelezen. En wat blijkt: er komt geen stoom uit het apparaat.

Minpunten

• Geen stoom

esmeer 29-09-2021

nog steeds tevreden

nu een aantal maanden met het apparaat bezig, de honeymoon is over, maar de liefde is er nog steeds! Nog steeds erg tevreden over het gebruiksgemak en de resultaten. Niet als ministrijkijzer, maar als kleine snelle ontkreuker en ontsmetter. Friends for life!

heather 16-07-2021

Verrassend goed!

Ik ben positief verrast over deze kledingstomer. Hij heeft verschillende opzetstukken voor verschillende klussen. Ik kon hiermee oa mijn eettafelstoelen en autostoelen opfrissen. Dat zijn normaal oppervlakken die lastig grondig te reinigen zijn. Ook voor kledingstukken die lastig te strijken zijn is dit handig. Het is niet hetzelfde als strijken dus de echte flinke kreukels moet je nog steeds strijken. Maar ik heb een aantal shirts die lastig te strijken zijn en veel kreukels geven tijdens het strijken (omdat het shirt bijna niet glad te trekken is). Ik hang het shirt op een hangertje en ga er met de stomer langs. Ideaal!
1 klein minpuntje is dat hij best zwaar is. In het begin valt dat nog mee maar als je een paar shirts gedaan hebt dan gaat het een beetje doorwegen. Verder wel erg tevreden hiermee!

Pluspunten

• Handig
  • Schone stoelen
  • makkelijk strijken van moeilijke kleding

Minpunten

• Ietwat zwaar

kervel85 07-07-2021

Een verrassend apparaat met 4 in 1 systeem.

Ik ben erg verrast door dit apparaat. Het is een handig 4-in-1 systeem, waarbij de hulpstukken makkelijk te verwisselen zijn. Je kan niet alleen snel een kledingstuk van de laatste kreukels ontdoen, maar ook grotere stukken (zoals banken en gordijnen) en delicate materialen (zoals leer) schoonmaken, ontsmetten en verfrissen. Het apparaat warmt snel op, ligt stevig in de hand en heeft een lang snoer.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • kleding snel kreukvrij

s*********@g******** 06-07-2021

Handige kledingstomer

Handige kledingstomer met diverse accessoires. Erg leuk vind ik de parfum diffuser waardoor de kleding naar je favoriete luchtje gaat ruiken. Dit apparaat werkt snel en doeltreffend. Binnen een minuutje kreukelige kleding glad!

Pluspunten

• Parfum toevoegen mogelijk

Minpunten

• Wat zwaar in de hand

Rachelleh 29-06-2021

Goede resultaten, iets zwaar in de hand

Ik heb het product mogen testen en was wel tevreden over het resultaat. Maar ik vond het product wel wat zwaar in de hand en ik vond de kabel wat aan de korte kant. Het resultaat op kleding is wel goed, niet alleen kreukels maar ook lichte vlekken gaan er makkelijk uit met het stoomapparaat.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Werkt makkelijk

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Korte kabel
  • Water reservoir makkelijk te openen

Tineke J. 26-06-2021

Zeker een aanrader

In begin van mijn aankoop had ik zo mijn twijfels over dit apparaat. Het was erg zwaar en ik wist niet of dit het wel was. Tijdens het gebruik viel de zwaarte van het apparaat erg mee en was ik aangenaam verrast door het resultaat welke dit apparaat mij bracht. In een huishouden met 3 kleine kinderen en huisdieren is dit apparaat een must. Niet alleen om te stomen maar ook om nare geurtjes uit knuffels en dekens te halen. Ook de hygienie stand is ideaal. Kortom een ideaal apparaat en zeker een aanrader!

Pluspunten

• super resultaat

Minpunten

• zwaar

nlnlnl 24-06-2021

Boven verwachting

Ik heb niet snel dat ik overdonderd ben door een product maar werkelijk, de Tefal Pure Tex DT9530 Kledingstomer heeft al mijn verwachtingen overstegen. Er zitten 4 verschillende opzetstukken bij om o.a. bacteriën te doden op bv de bank of je matras en om kleding even snel te ontkreuken of op te frissen. Ik ben zo enthousiast dat ik inmiddels al het hele huis onder handen heb genomen; de poezenmand, knuffels, de gordijnen, matras, de bank, jassen, tafelkleed, etc. Ik pak de kledingstomer er telkens nog even bij net voordat ik de deur uitga om kreukvrij en fris voor de dag te komen. Het voelt alsof ik kleding weer voor de eerste keer aan heb nadat ik het heb gekocht in de winkel. Een ander favoriet opzetstuk die ik nu dagelijks gebruik is om de katten haren tussen de stofzuig-beurten te verwijderen van de bank. Ik raad dit product echt aan iedereen aan!

Pluspunten

• Snel warm
  • Verschillende opzetstukken

Minpunten

• Zwaar

wendy1234 24-06-2021

leuk hebbedingetje maar niet geschikt voor alles

Mocht dit testen voor the Insiders. Leuk ding om te hebben, vlekken gaan niet altijd weg. Wordt snel heet. Iets wat te korte snoer en opzetstukjes moeilijk schoon te krijgen. Handig om te ontkreuken van bijvoorbeeld gordijnen.

Pluspunten

• opzetstukjes
  • wordt erg heet

Minpunten

• korte snoer
  • zwaar

s************@h********** 21-06-2021

Fijn voor het lichte strijkwerk

Ik ben positief verrast door deze kledingstomer. Van te voren dacht ik: dat lukt nooit, die vouwen er makkelijk uit te krijgen. Inderdaad, voor de zwaar gekreukte overhemden pak ik nog steeds de strijkbout, maar om even een t-shirtje kreukvrij te maken is hij ideaal! Hij is snel te pakken, warmt snel op en heeft 2 verschillende standen om de hoeveelheid stoom in te regelen. Ik zie drie verbeterpunten: het gewicht (hij is relatief zwaar), het snoer (draadloos zou prettig zijn, al is dit snoer best lang) en ik kreeg het waterreservoir er moeilijk uit. Ik denk dat je hier grote(re) handen voor nodig hebt.

Pluspunten

• Functioneren
  • Opwarmtijd

Minpunten

• Gewicht
  • Snoer
  • Waterreservoir lastig eruit te halen

ekyam 18-06-2021

Alleen handig voor fijne stoffen

Ik heb deze stomer mogen testen. Het apparaat ligt goed in de hand, maar is best zwaar als je er veel mee wil stomen.
Het is een mooi design met verschillende opzetstukken en een lang snoer. Je zet hem aan en hij is in een paar tellen gebruiksklaar, dat is ideaal.
Maar hij blijft naderhand lang warm. Snel opruimen zit er niet bij en blijft dus lang gevaarlijk voor kind en dier.

Het opzetstuk voor opfrissen is voor mij niet echt van toegevoegde waarde. Je spuit parfum op een kleine cartridge en drukt die in het zwarte opzetstuk. Hierdoor kan je je kleding of andere stof opfrissen. Echter is het nogal een karwei voor maar een hele korte periode dat je de parfum ruikt in de stof.

Het opzetstuk voor kleding is wel handig, niet voor dikke stoffen maar voor jurken van dunne stof of blousjes is het wel ideaal. Tere stoffen die je niet kan strijken kan je mooi uit de plooi halen met deze stomer!

Het opzetstuk om schoon te maken werkt oke. Je ziet inderdaad vuil op het witte opzetstuk komen, maar ( ik gebruikte hem op de bank) het witte microvezel werd er wel meteen lelijk/pollerig van. En dat na 1 keer gebruik. Je kan het daarna alleen schoonmaken onder de kraan, maar dan wordt het opzetstuk toch niet helemaal schoon, niet handig.

Tefal zelf zegt dat je minimaal 3x langzaam over de stof moet gaat om bacteriën ect te doden. Dit heb ik gedaan, maar het wordt dan wel een heel tijdrovend en zwaar klusje.
Kortom super handig voor blousjes en jurkjes, maar verder helaas wat zwaar in gebruik en ook zeker geen vervanger van het strijkijzer.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Stoomt dunne stoffen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Blijft lang warm
  • Opzetstuk microvezel moeilijk schoon te maken
  • Niet voor dikke stoffen

CeKats 18-06-2021

Geweldig apparaat

ben best tevreden over de kleding stomer.
Hij is zwaar, maar ligt toch goed in de hand. Veel nuttige assesoires .Ik gebruik hem vooral voor het even snel gladmaken van mijn overhemden. Het is niet de bedoeling om hem te gebruiken in plaats van strijken, gewoon om de vouwen en kreukjes eruit te halen. Ook zeer geschikt om dieren haren van de kleding af te halen met het meegeleverde accessoire. Ook de bank kan worden opgefrist. Zeer handig apparaat

Pluspunten

• Handig
  • Warmt op in 25 seconden
  • Nuttige assesoires

Minpunten

• Snoer iets kort

Ireneklkk 16-06-2021
  • Product gekregen

valt helaas tegen

Helaas doet dit apparaat niet wat het zou moeten doen, kreukels uit kleding halen.
ik vind hem zwaar en niet handig in gebruik. Een dun zomerjurkje zal wellicht wel lukken, maar een t-shirt niet en ook een blousje met kraagje niet.
Verder vind ik dat hij ontzettend lang warm blijft als hij is uitgeschakeld, dus zeker een paar uur dat je hem nog niet weg kunt zetten, want als het metaal tegen het snoer komt, smelt het weg...
Jammer, had er veel van verwacht!

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • vele accessoires

Minpunten

• te zwaar
  • doet niet wat hij beloofd

j************@l****** 16-06-2021

krachtig, maar onhandig in gebruik

Mijn eerste ervaring met een stoomapparaat. Voor nu de functie clean ervaren. Zowel de blauwe kant waarmee haren + pluisjes verwijdert worden als de witte kant die voor andere stoffen te gebruiken is. De blauwe kant heb ik gebruikt om de bank de ontdoen van haren, werkt prima! Met de andere kant heb ik de mand van de hond proberen te ontdoen van vuil, ook dit is meer dan goed gelukt (ik schrok hoe vies dit was). Na het schoonmaken heb ik de pad schoongemaakt met een sopje en was het weer als nieuw!

Voor hemden glad te krijgen is het apparaat te zwaar in gebruik, niet handig. Ik gebruik het apparaat dan ook te weinig. Voor kussens e.d. te stomen prima, maar niet voor grote artikelen.

Pluspunten

• veel functies

Minpunten

• te zwaar
  • niet handig in gebruik

m****************@g******** 14-06-2021

Handig stoomapparaat

Een mooi vormgegeven apparaat.
De losse opzetstukken zitten in een handige bewaarbak en zijn erg makkelijk te verwisselen (magnetisch).
Voor het schoonmaken van je stoffen bank of de autostoelen is hij ideaal. Ook voor kwetsbare kledingstukken werkt hij goed. De manier om ze even (evt met een geurtje) glad te stomen. En bijvoorbeeld mijn winterjas heb ik dit jaar zelf gestoomd ipv naar de stomerij te brengen! Ik vind hem alleen wel zwaar in de hand en het waterreservoir is snel leeg (maar daarentegen is bijvullen zo gepiept).
Voor het kreukvrij maken van kleding zou ik daarom liever een strijkijzer gebruiken. Maar voor de andere genoemde dingen is het een ideaal apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk verwisselbarer opzetstukken
  • Kan de bank en mijn autostoelen stomen
  • Ziet er mooi uit
  • Ook voor delicate stoffen

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Waterreservoir snel leeg

Martijn 13-06-2021

Super kledingstomer van klein formaat

Deze kledingstomer is een uitkomst om te kleding nog een keer kreukvrij en fris te kunnen dragen, zonder te wassen. Door het kleine formaat is het ook een gandog apparaat om mee te nemen op vakantie. Gemak dient de mens!!

Pluspunten

• gebruik en mogelijkheden
  • Formaat

r***********@g******** 13-06-2021

Goed voor t-shirts/beddengoed, niet voor nette kleding

Positief is de werking van het ontkreuken. Ik legde een groot tafelkleed, dat eigenlijk niet op de strijkplank te doen is, over de rugleuning van de bank en had zo de ergste kreukels en vouwen eruit. Ook t-shirts zijn goed te ontkreuken. Bij mijn overhemd vond ik het tegenvallen. Het zag er in ieder geval niet pas gestreken uit.

Ik ben ook teleurgesteld over het gebruiksgemak van deze hand stomer. Hij is behoorlijk zwaar als er wat water in zit, waardoor ik de gordijnen niet goed kon stomen. Boven je macht werken, gaat gewoon niet lang genoeg. Mijn man heeft het werkje maar afgemaakt. Het vervelendste vind ik echter, dat ik het water reservoir niet zelf open krijg. Ik heb het al heel veel keren geprobeerd, maar alleen mijn man krijgt hem open. Omdat je ervoor op een knop moet drukken en tegelijk aan beide zijkanten moet trekken, heb je een grote hand nodig.

Ik heb ook het opzetstuk voor reiniging geprobeerd. Eerst probeerde ik het op een knuffeldier van mijn zoontje, wat wel schoner leek te worden maar daarna ook veel minder zacht was. Het zou ook hondenharen verwijderen, maar bij onze kortharige hond was dat niet het geval. Noch op zijn eigen kussen, noch op onze bankkussens, noch op de achterkant van de eetkamerstoelen, nam het opzetstuk ook maar 1 hondenhaar mee.

Al met al is mijn indruk dus niet zo positief. Prima als je het wil gaan gebruiken om gekreukelde t-shirts te ontkreuken of grote oppervlaktes die niet heel glad gestreken hoeven te zijn (tafelkleed, beddengoed). Maar de andere functies doen niet wat ze beloven.

Pluspunten

• ontkreukt t-shirts
  • mooi

Minpunten

• te zwaar
  • gaat bijna niet open
  • maakt knuffels ruw
  • verwijdert geen korte hondenharen

Susanna 11-06-2021

Voor snel ontkreuken

Het is een prachtige kledingstomer, die je fijn kunt gebruiken om even snel je mooiste shirt te ontkreuken.
Het vervangt niet je strijkijzer,maar is zeker een aanwinst.
Vaak blijft een strijk even liggen en nu met dit apparaat, kun je toch snel netjes voor de dag komen.
Het warmt snel op en heeft 4 mogelijkheden in 1 stomer, voor het ontdoen van pluisjes en stof, verfrist, ontkreukt en kan je tevens een lekker geurtje geven.

d***********@g******** 10-06-2021

Fijn apparaat

Fijn apparaat dat makkelijk in de hand ligt en snel werkt. Het is geen vervanger van het strijkijzer, wel een aanvulling om snel kreukels uit kleding te halen, en kleding en schoenen etc. op te frissen. Waterbakje is wel een beetje lastig.

Pluspunten

• Hoge stoomdruk
  • Handzaam apparaat

Minpunten

• Snoer
  • Waterbakje

ezmeer 10-06-2021

blij mee

Ik was niet op zoek naar een strijkijzer 'light'. mijnkleding hoeft niet gestreken te worden. Ik was op zoek naar een apparaat die mijn spullen net even genoeg kan opfrissen, uitkreuken en ontsmetten, ben ik meer dan tevreden over dit apparaat Deze maakt mijn zijden sjaals, na een (corona) jaar helemaal verfrommeld te zijn, weer toonbaar. Lelijke hoeken van het ophangen na het wassen haalt het apparaat eruit. Snel warm. Snoer lang genoeg (had gehoopt op snoerloos, dat zou helemaal waanzinnig zijn). Alleen het waterbakje wisselen vergt enige oefening en handigheid. Daarom enkele minpuntjes.

Pluspunten

• handzaam
  • snel warm
  • doeltreffend
  • lang snoer

Minpunten

• smurfenkleuren

Veronique88 10-06-2021

Laaiend enthousiast !

Ik heb deze kledingstomer mogen testen en ik ben hier echt laaiend enthousiast over.
Ik gebruik deze niet voor vervanging van mijn strijkijzer maar als toevoeging. Soms zijn er kleedjes of losse broeken die ik moeilijk kan strijken, dus gebruik ik de kledingstomer. Makkelijk in gebruik en de kreuken zijn zo weg. Deze kledingstomer gaat ook mee op reis ! Als kledingstukken een beetje verrimpeld uit de koffer komen, even stomen en klaar.
Ik heb dit apparaat ook getest op de zetels van onze auto, en ook om mijn hoofdkussen terug proper te krijgen. Dit zijn nu eenmaal 2 dingen die ik niet kan wassen in het wasmachine, maar met de stomer zijn er heel veel hardnekkige vlekken weg en het ruikt ook weer lekker fris omdat je een geurtje kunt toevoegen.
Ik ben echt fan van dit apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • werkt uitstekend

Minpunten

• Begint na langere tijd een beetje te wegen
  • prijzig