Tefal Pure Tex DT9530 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Pure Tex DT9530 op Kieskeurig.nl.

7,1

ekyam 18-06-2021

Alleen handig voor fijne stoffen

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Ik heb deze stomer mogen testen. Het apparaat ligt goed in de hand, maar is best zwaar als je er veel mee wil stomen.
Het is een mooi design met verschillende opzetstukken en een lang snoer. Je zet hem aan en hij is in een paar tellen gebruiksklaar, dat is ideaal.
Maar hij blijft naderhand lang warm. Snel opruimen zit er niet bij en blijft dus lang gevaarlijk voor kind en dier.

Het opzetstuk voor opfrissen is voor mij niet echt van toegevoegde waarde. Je spuit parfum op een kleine cartridge en drukt die in het zwarte opzetstuk. Hierdoor kan je je kleding of andere stof opfrissen. Echter is het nogal een karwei voor maar een hele korte periode dat je de parfum ruikt in de stof.

Het opzetstuk voor kleding is wel handig, niet voor dikke stoffen maar voor jurken van dunne stof of blousjes is het wel ideaal. Tere stoffen die je niet kan strijken kan je mooi uit de plooi halen met deze stomer!

Het opzetstuk om schoon te maken werkt oke. Je ziet inderdaad vuil op het witte opzetstuk komen, maar ( ik gebruikte hem op de bank) het witte microvezel werd er wel meteen lelijk/pollerig van. En dat na 1 keer gebruik. Je kan het daarna alleen schoonmaken onder de kraan, maar dan wordt het opzetstuk toch niet helemaal schoon, niet handig.

Tefal zelf zegt dat je minimaal 3x langzaam over de stof moet gaat om bacteriën ect te doden. Dit heb ik gedaan, maar het wordt dan wel een heel tijdrovend en zwaar klusje.
Kortom super handig voor blousjes en jurkjes, maar verder helaas wat zwaar in gebruik en ook zeker geen vervanger van het strijkijzer.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Stoomt dunne stoffen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Blijft lang warm
  • Opzetstuk microvezel moeilijk schoon te maken
  • Niet voor dikke stoffen

CeKats 18-06-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

ben best tevreden over de kleding stomer.
Hij is zwaar, maar ligt toch goed in de hand. Veel nuttige assesoires .Ik gebruik hem vooral voor het even snel gladmaken van mijn overhemden. Het is niet de bedoeling om hem te gebruiken in plaats van strijken, gewoon om de vouwen en kreukjes eruit te halen. Ook zeer geschikt om dieren haren van de kleding af te halen met het meegeleverde accessoire. Ook de bank kan worden opgefrist. Zeer handig apparaat

Pluspunten

• Handig
  • Warmt op in 25 seconden
  • Nuttige assesoires

Minpunten

• Snoer iets kort

Ireneklkk 16-06-2021
  • Product gekregen

valt helaas tegen

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Helaas doet dit apparaat niet wat het zou moeten doen, kreukels uit kleding halen.
ik vind hem zwaar en niet handig in gebruik. Een dun zomerjurkje zal wellicht wel lukken, maar een t-shirt niet en ook een blousje met kraagje niet.
Verder vind ik dat hij ontzettend lang warm blijft als hij is uitgeschakeld, dus zeker een paar uur dat je hem nog niet weg kunt zetten, want als het metaal tegen het snoer komt, smelt het weg...
Jammer, had er veel van verwacht!

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • vele accessoires

Minpunten

• te zwaar
  • doet niet wat hij beloofd

j**n@l**e.nl 16-06-2021

krachtig, maar onhandig in gebruik

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Mijn eerste ervaring met een stoomapparaat. Voor nu de functie clean ervaren. Zowel de blauwe kant waarmee haren + pluisjes verwijdert worden als de witte kant die voor andere stoffen te gebruiken is. De blauwe kant heb ik gebruikt om de bank de ontdoen van haren, werkt prima! Met de andere kant heb ik de mand van de hond proberen te ontdoen van vuil, ook dit is meer dan goed gelukt (ik schrok hoe vies dit was). Na het schoonmaken heb ik de pad schoongemaakt met een sopje en was het weer als nieuw!

Voor hemden glad te krijgen is het apparaat te zwaar in gebruik, niet handig. Ik gebruik het apparaat dan ook te weinig. Voor kussens e.d. te stomen prima, maar niet voor grote artikelen.

Pluspunten

• veel functies

Minpunten

• te zwaar
  • niet handig in gebruik

m**s@g**l.com 14-06-2021

Handig stoomapparaat

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Een mooi vormgegeven apparaat.
De losse opzetstukken zitten in een handige bewaarbak en zijn erg makkelijk te verwisselen (magnetisch).
Voor het schoonmaken van je stoffen bank of de autostoelen is hij ideaal. Ook voor kwetsbare kledingstukken werkt hij goed. De manier om ze even (evt met een geurtje) glad te stomen. En bijvoorbeeld mijn winterjas heb ik dit jaar zelf gestoomd ipv naar de stomerij te brengen! Ik vind hem alleen wel zwaar in de hand en het waterreservoir is snel leeg (maar daarentegen is bijvullen zo gepiept).
Voor het kreukvrij maken van kleding zou ik daarom liever een strijkijzer gebruiken. Maar voor de andere genoemde dingen is het een ideaal apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk verwisselbarer opzetstukken
  • Kan de bank en mijn autostoelen stomen
  • Ziet er mooi uit
  • Ook voor delicate stoffen

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Waterreservoir snel leeg

Martijn 13-06-2021

Super kledingstomer van klein formaat

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Deze kledingstomer is een uitkomst om te kleding nog een keer kreukvrij en fris te kunnen dragen, zonder te wassen. Door het kleine formaat is het ook een gandog apparaat om mee te nemen op vakantie. Gemak dient de mens!!

Pluspunten

• gebruik en mogelijkheden
  • Formaat

r**l@g**l.com 13-06-2021

Goed voor t-shirts/beddengoed, niet voor nette kleding

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Positief is de werking van het ontkreuken. Ik legde een groot tafelkleed, dat eigenlijk niet op de strijkplank te doen is, over de rugleuning van de bank en had zo de ergste kreukels en vouwen eruit. Ook t-shirts zijn goed te ontkreuken. Bij mijn overhemd vond ik het tegenvallen. Het zag er in ieder geval niet pas gestreken uit.

Ik ben ook teleurgesteld over het gebruiksgemak van deze hand stomer. Hij is behoorlijk zwaar als er wat water in zit, waardoor ik de gordijnen niet goed kon stomen. Boven je macht werken, gaat gewoon niet lang genoeg. Mijn man heeft het werkje maar afgemaakt. Het vervelendste vind ik echter, dat ik het water reservoir niet zelf open krijg. Ik heb het al heel veel keren geprobeerd, maar alleen mijn man krijgt hem open. Omdat je ervoor op een knop moet drukken en tegelijk aan beide zijkanten moet trekken, heb je een grote hand nodig.

Ik heb ook het opzetstuk voor reiniging geprobeerd. Eerst probeerde ik het op een knuffeldier van mijn zoontje, wat wel schoner leek te worden maar daarna ook veel minder zacht was. Het zou ook hondenharen verwijderen, maar bij onze kortharige hond was dat niet het geval. Noch op zijn eigen kussen, noch op onze bankkussens, noch op de achterkant van de eetkamerstoelen, nam het opzetstuk ook maar 1 hondenhaar mee.

Al met al is mijn indruk dus niet zo positief. Prima als je het wil gaan gebruiken om gekreukelde t-shirts te ontkreuken of grote oppervlaktes die niet heel glad gestreken hoeven te zijn (tafelkleed, beddengoed). Maar de andere functies doen niet wat ze beloven.

Pluspunten

• ontkreukt t-shirts
  • mooi

Minpunten

• te zwaar
  • gaat bijna niet open
  • maakt knuffels ruw
  • verwijdert geen korte hondenharen

Susanna 11-06-2021

Voor snel ontkreuken

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Het is een prachtige kledingstomer, die je fijn kunt gebruiken om even snel je mooiste shirt te ontkreuken.
Het vervangt niet je strijkijzer,maar is zeker een aanwinst.
Vaak blijft een strijk even liggen en nu met dit apparaat, kun je toch snel netjes voor de dag komen.
Het warmt snel op en heeft 4 mogelijkheden in 1 stomer, voor het ontdoen van pluisjes en stof, verfrist, ontkreukt en kan je tevens een lekker geurtje geven.

d**p@g**l.com 10-06-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Fijn apparaat dat makkelijk in de hand ligt en snel werkt. Het is geen vervanger van het strijkijzer, wel een aanvulling om snel kreukels uit kleding te halen, en kleding en schoenen etc. op te frissen. Waterbakje is wel een beetje lastig.

Pluspunten

• Hoge stoomdruk
  • Handzaam apparaat

Minpunten

• Snoer
  • Waterbakje

ezmeer 10-06-2021

blij mee

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Ik was niet op zoek naar een strijkijzer 'light'. mijnkleding hoeft niet gestreken te worden. Ik was op zoek naar een apparaat die mijn spullen net even genoeg kan opfrissen, uitkreuken en ontsmetten, ben ik meer dan tevreden over dit apparaat Deze maakt mijn zijden sjaals, na een (corona) jaar helemaal verfrommeld te zijn, weer toonbaar. Lelijke hoeken van het ophangen na het wassen haalt het apparaat eruit. Snel warm. Snoer lang genoeg (had gehoopt op snoerloos, dat zou helemaal waanzinnig zijn). Alleen het waterbakje wisselen vergt enige oefening en handigheid. Daarom enkele minpuntjes.

Pluspunten

• handzaam
  • snel warm
  • doeltreffend
  • lang snoer

Minpunten

• smurfenkleuren

Veronique88 10-06-2021

Laaiend enthousiast !

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Ik heb deze kledingstomer mogen testen en ik ben hier echt laaiend enthousiast over.
Ik gebruik deze niet voor vervanging van mijn strijkijzer maar als toevoeging. Soms zijn er kleedjes of losse broeken die ik moeilijk kan strijken, dus gebruik ik de kledingstomer. Makkelijk in gebruik en de kreuken zijn zo weg. Deze kledingstomer gaat ook mee op reis ! Als kledingstukken een beetje verrimpeld uit de koffer komen, even stomen en klaar.
Ik heb dit apparaat ook getest op de zetels van onze auto, en ook om mijn hoofdkussen terug proper te krijgen. Dit zijn nu eenmaal 2 dingen die ik niet kan wassen in het wasmachine, maar met de stomer zijn er heel veel hardnekkige vlekken weg en het ruikt ook weer lekker fris omdat je een geurtje kunt toevoegen.
Ik ben echt fan van dit apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • werkt uitstekend

Minpunten

• Begint na langere tijd een beetje te wegen
  • prijzig

Ifcke 10-06-2021

Werkt, maar geen vervanging van strijkbout

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Om te beginnen warmt hij zeer snel op, maar is wel hij vrij zwaar. Na 1 kledingstuk voel je het in je arm, dus om nu een aantal kledingstukken achter elkaar te doen is (voor mij) wat ambitieus.
Tevens was ik niet erg onder de inruk van de stoomfunctie. op alle materialen. Op een overhemd is het best aardig maar op een blazer is het resultaat matig en ben je langer bezig dan met strijken. Van de week nog even op de bekleding van de auto testen. Hopelijk maakt dat wel indruk.
Op de vitrage en andere gordijnen heb ik het zojuist getest en daar werkt het weer super op. Mijn eind conclusie: de stomer werkt maar je moet niet verwachten dat het een strijkbout kan vervangen. Vooral op licht gekreukte en dunne stoffen werkt het.

Pluspunten

• warmt snel op
  • compact

Minpunten

• waterreservoir gaat moeilijk los
  • werkt niet op alle materialen

a**s@q**t.nl 22-05-2021

Stijlvol handig apparaat

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Het is een mooie reiniger die zowel kleding kreukvrij maakt als banken, gordijnen, matten enz enz reinigt, de parfum diffuser is heerlijk, je hoeft niet vlug water bij te vullen en dat is fijn, het snoer zou iets langer mogen of snoerloos maar verder heerlijk product.

Pluspunten

• mooi design
  • volle waterbak
  • veelzijdig

Minpunten

• te kort snoer
  • prijs

Eva K. 21-05-2021

Handig apparaat

Geschreven voor: Tefal Pure Tex DT9530

Handig apparaat! De kledingstomer is snel op temperatuur en is niet zwaar om vast te houden. Het snoer is lang en geeft genoeg bewegingsruimte. Er zitten verschillende opzetstukken bij. Zo heb je voor elk type stof het juiste opzetstuk. Er zit een doosje bii het apparaat waar je de opzetstukken in kunt bewaren. Ook zit een cartridge bij waar je een paar druppels parfum op kunt doen zodat je kleding lekker ruikt.

Bijna alle kreukels krijg ik met dit apparaat uit kleding. Ik vind het een uitkomst als je haast hebt en even snel je kleding wilt ontkreuken en opfrissen. Ook voor het reinigen van knuffels, kinderzitjes etc is het apparaat een uitkomst.

Het waterreservoir lijkt klein maar je kunt er best lang mee stomen. Zolang je het knopje niet indrukt komt er geen stoom vrij. Hierdoor is het waterreservoir niet snel leeg.

Erg fijn apparaat als je vaak haast hebt.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Niet zwaar
  • Krachtig
  • Meerdere opzetstukken