• DEC 2021
  • DEC 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 90 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MCM3501M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Alex 01-07-2023

Kwetsbaar kunststof

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

De machine doet netjes wat ie moet doen, totdat er een klein minimaal stukje plastic van de onderkant van de kom afbreekt. Daarna draait de kom niet meer goed op de voet en doet ie niets meer. Daarna kun je voor onevenredig veel geld het onderdeel vervangen.

De kom is van een keiharde plasticsoort gemaakt. Door de materiaalstijfheid is de kom kwetsbaar en breken er erg gemakkelijk stukjes af. Ongeschikt materiaal dus. Binnen 14 maanden na het kopen van een vervangende kom, was het opnieuw tijd voor een nieuwe. Bosch heeft deze overigens na enig aandringen gratis vervangen. Uit coulance …

Als deze kom het over ruim een jaar weer begeeft, kopen we geen nieuwe kom meer, maar een andere machine. Maar nooit meer deze.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Krachtige motor

Minpunten

• Breekbare kom
  • Maakt veel geluid

R*************@g******** 13-06-2023

te grof of te fijn

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

ik mis een mes om echte julienne te snijden. ook over het snijmes ben ik niet zo tevreden. hij snijd te fijn of te grof. waardoor je niet echt een goede koolsalade kan maken. te grof is gewoon niet lekker en te fijn is het net zuurkool .Als er een mes tussen in was dan was ik tevreden .

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken

Minpunten

• lawaai
  • messen niet goed

Lisa 01-02-2021
  • Product gekregen

Als keukenmachine prima, als blender vreselijk

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Als keukenmachine is hij top, voor de blenderfunctie zou ik een andere kiezen. Tijdens het blenderen is het meerdere keren gebeurd dat het opzetstuk met de messen losdraait, waardoor dus de hele inhoud van de blender over de machine heen stroomt.
Daarnaast breken de staafjes onderaan de blender opzetstukken heel snel af. Ik heb hem al meerdere keren voor reparatie moeten opsturen en heb ondertussen maar een andere besteld na nog geen jaar gebruikt te hebben.

Pluspunten

• Raspt mooi fijn
  • Veel opties

Minpunten

• Gaat elke paar maanden kapot
  • Blender draait aan de onderkant los bij gebruik
  • Maakt veel herrie

Anoniem 21-06-2020

Maker van dit product kan niet koken.

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Prima smoothie apparaat en om voedsel mee te mengen.
De extra opties werken niet zoals ze zouden moeten, in vergelijking met andere apparaten. Rasp verspilt groente. Er blijven veel stukken groente achter. Deze snijd ik vooralsnog maar met de hand omdat het echt veel is wat achterblijft. Er zit dus te veel ruimte tussen het mes en de drukker of de drukker is net iets te kort waardoor niet het maximale geraspt kan worden.
Rasp is of fijn of groot (deze heeft geen ronde vorm!). Ik zou graag ook een middenmaatje willen raspen. Bosch heeft bv een mes die los gekocht kan worden voor Aziatisch groente. Echter kan dit alleen op 1 type apparaat. Niet heel handig van Bosch, ik had graag zo een extra mes schijf willen kopen.
De kleine molen voor bijvoorbeeld noten werkt hetzelfde als de smoothie blender. De mengkom is alleen kleiner. Alles wordt veel te fijn alsof je dus een smoothie maakt. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is aangezien deze exact hetzelfde werkt als de smoothie.
Het mes om schijfjes te snijden werkt goed echter past er bijna niets door het gat. Bijvoorbeeld een grote ui of een grote tomaat. Je moet dan de tomaat doormidden snijden, maar dat gaat ten koste van de mooie ronde schijven.
Heb echt spijt van mijn aankoop. Als ik alleen een smoothie wil maken of alleen dingen wil mengen dan had ik een veel goedkoper en compacter apparaat kunnen kopen. Het ging mij juist om de extra mogelijkheden om groentes te verwerken en te snijden. Al met al een apparaat wat doet alsof het handig is met veel opties, maar eigenlijk helemaal niet zo veel kan.

Roelof 15-12-2018

Defect bij levering

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Onderdelen schoongemaakt. Toen de mengkom geprobeerd. Maar deze sluit niet zoals in de gebruiksaanwijzing staat vermeld. Daarin is beschreven dat je eerst de kom moet vergrendelen op het motorblok en dan het deksel op de kom moet vastklikken. Dat laatste lukte niet. Het kan alleen door eerst het deksel op de mengkom te bevestigen en vervolgens het geheel te draaien en te vergrendelen. Helaas werkt de motor niet, ook niet met de blender of met de kleine maalmachine.
Kortom: een ondeugdelijk product, defect bij levering.

Minpunten

• Defect
  • Onderdelen niet erg stevig of sluiten niet goed

Wouter 13-06-2018

Na een paar maanden al stuk en geen garantie?

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Op zich is het een praktische keukenmachine met alle mogelijkheden er op en er aan. Resultaat van snijden was goed. We gebruikte deze dan ook dagelijks.
Helaas is de machine na een half jaar al erg versleten.
We hadden in maart een nieuwe kom gekocht, omdat het sluitmechanisme stuk was. Dit was geen garantie, volgens Bosch. Vervolgens is deze nieuwe kom na 2 maanden al weer gescheurd en ook dit is vervolgens geen garantie. Een kom van 9€, een beetje treurige service dus.

Koop deze dan ook alleen als u hooguit 1x per week met de machine werkt.

Pluspunten

• Uitgebreid en mooi resultaten

Minpunten

• Kwetsbaar en snel stuk

Gosia 17-08-2017

Dagelijks gebruikt!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Ik gebruik ellke dag de keukenmachine en tot nu toe ben ik helemaal tevreden. Mijn Bosch kan prima mixen, snijden enzovoort. Het is makkelijk in gebruik en om schoon te houden. Ik doe het wel al paar maanden in de vatwas en het blijft mooi en schoon. Ik zou niet weten wat kan beter? De keukenmachine doet super smoothies, degen voor pannenkoeken en snijdt geweldig groente b.v. De keukenmachine werkt hard al half jaar bij mij en heeft me nog nooit teleurgesteld. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snijdt en mixt uitstekkend
  • Goede kwaliteit

Gosia 28-04-2017

Goede kwaliteit, handig.

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Ik ben heel tevreden. Ik gebruik de mixer voor smoothie, pannenkoeken, de keukenmachine voor snijden van groenten. Het is makkelijk om schoon te houden. Het staat niet op de gebruikaaanwijzijng maar ik was hem wel in de vaatwasser, dan blijft de keukenmachine hygiënisch schoon en blijft onveranderd.

Pluspunten

• Klein
  • Veel funkties

Minpunten

• Ken ik niet

Romina 21-03-2017

Luxe apparaat

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Ik gebruik mijn blender dagelijks! Heerlijk en maakt niet veel geluid. Een van mijn beste aankopen! Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik deeg kan malen

Jis 28-02-2017

Bosch foodprocessor MCM3501M

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Zeer goede kwaliteit materiaal (rvs schijven, gehard plastic), voelt allemaal zeer soliede aan. Inmiddels blender en de twee rasp/snijschijven gebruikt, met mooi resultaat. Maakt voor een foodprocessor weinig lawaai. Alle onderdelen zijn erg makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• zeer soliede
  • veel mogelijkheden

Harold 15-01-2017

compact, krachtig, functioneel en stijlvol

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Prijs-kwaliteit verhouding is ideaal. Een klein, stijlvol apparaat met de juiste accessoires.
Voldoende accessoires voor dagelijks gebruik.
Staat prachtig in de keuken - met relatief weinig ruimte gebruik.
Apparaat is krachtig , zeer gebruikersvriendelijk en makkelijk om schoon te maken.

Steven 13-01-2017

Iedeaal keukenapparaat en handig voor meer dan smoothies

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Top ding, ziet er goed uit en is niet te groot.
Ook handig om groente mee te snijden voor een soepje.

Ook goed school te maken

Pluspunten

• Strak desing
  • Divers

cindy 09-01-2017

Prima apparaat voor prima prijs!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Prima apparaat met heel veel functies! Hij neemt niet veel ruimte in, hij is gemakkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• veel functies
  • goede prijs
  • makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Irene Artz 08-01-2017

Degelijk en sterk materiaal

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Ik heb voor dit product gekozen omdat er een blender bij zit en direct ook de keukenmachine zelf. De prijs vind ik erg aantrekkelijk. Hiervoor koop je ook een goede blender maar nu heb ik de voordelen van de keukenmachine er bij.

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • sterk

Minpunten

• lawaaierig

rina 08-01-2017

mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Heb hem net in huis. ziet er erg mooi uit. Ik heb al eerder een blender van Bosch aangeschaft, en was daar heel tevreden over. ik hoefde ook niet lang na te denken om weer een Bosch apparaat aan te schaffen.

Pluspunten

• Handig
  • Snel
  • Simpel schoon te maken

Minpunten

• Mag iets stiller

gre 08-01-2017

foodprocessorBosch MCM3501M zwart

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Geweldige foodprocessor, heb het alle dagen gebruikt en heb alles uitgeprobeerd de blender, het rasp/snijwerk, hakmogelijkheden , mixkom om gerechten te pureren, kortom alles en ben zeer tevreden wat ik hier mee kan doen

Pluspunten

• mixkom voor pureren,
  • heerlijke smoothies die je ermee maakt
  • licht bedienbaar en veiligheid door en door
  • zuignappen voor stabiliteit;

Minpunten

• niets

Bosch Keukenmachine 06-01-2017

Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Mijn gezin is er erg blij mee. We eten snel en gezond! Met dit apparaat is het pureren en fijn maken voor de allerkleinste een eitje. Zelfs hebben we al een shake gemaakt en dit is ook zoooo lekker!

Bosch MCM3501M zwart 06-01-2017

mooi formaat qua inhoud

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Op de plaatjes zag de MCM3501M er goed uit. Vooral de groote en de inhoud die erin kan van de foodprocessor leek mij fijn. Toen ik de doos opende was ik ook erg blij dat mijn verwachtingen klopten. Daarnaast verbaase mij het wat je wel allemaal niet met de foodprocessor kan. Ik heb hem genomen omdat mijn oude blender kapot was.

ritsel65 06-01-2017

mooi apparaat handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

ik maak nu enkele dagen gebruik van dit apparaat en ben daar zeer bij mee.
door zijn compacte vorm gebruikt hij niet veel ruimte in de keuken, dit is zeker voor ons heel handig omdat wij niet zo een grote keuken hebben.
hakken snijden mixen alles nu met het grootste gemak met een apparaat, ben er zeer blij mee.

Pluspunten

• compact en toch sterk
  • een vreugde om mee te werken

Minpunten

• geen

Richard 05-01-2017

KEUKENMACHINE

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Ik heb hem uit de doos gehaald ziet er allemaal super degelijk uit
We hebben hem op de keuken geplaatst en direct een heerlijke fruits drank gemaakt
Dit ging echt super makkelijk.
Ben erg benieuwd naar de rest van de accessoires
We gaan er zeker weten veel gebruik van maken

Pluspunten

• veel verschilde accessoires
  • ziet er erg degelijk uit

Minpunten

• Sorry heb ik niet

Dimitri 05-01-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Echt geen spijt van de aankoop van deze machine. Mooi apparaat met veel mogelijkheden. Werkt prima, gemakkelijk en is gemakkelijk schoon te maken. Tevens een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt een aanrader.

Pluspunten

• veel functies
  • mooie en degelijke uitstraling
  • voldoet volledig aan verwachtingen

Minpunten

• niets

Caron 05-01-2017

Compact supertalent

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

We zijn helemaal dol op onze hulp. Pijnboompitten wortels alles gaat er als razende door. Daarnaast is het compact en kan goed in ons keuken opgeborgen worden.

Marleen 05-01-2017

Behulpzaam koksmaatje!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Fijn, stevig, heel compleet en supercompacte foodprocessor. Hele familie blij met snelle en creative nieuwe bak- en kookresultaten met behulp van deze keukenhulp.

Pluspunten

• sterk
  • compact
  • veel accesoires
  • snel in gebruik te nemen

Daanie 05-01-2017

Wat een kracht!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Sinds kort in gebruik, tot nu toe ben ik erg blij mee. Ik heb lang gezocht naar een degelijke processor voor een zacht prijsje. En deze heeft zeker een goede prijs-kwaliteitsverhouding. En hij staat goed op mijn aanrecht!

Pluspunten

• Sterke motor
  • Mooi uiterlijk
  • Redelijk stil vergeleken met andere apparaten

Minpunten

• Afwassen en drogen is wat onhandig

Patrick 05-01-2017

handig en niet moeilijk en doeltreffend

Geschreven voor: Bosch MCM3501M

Mooi app. doet het goed en is handig in gebruik. mooi klein en toch zoveel functie's. zeker een aanrader als je toch een keuken app. wilt hebben. en voor dit geld. kan het haast niet geloven.
Sublime

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• gewicht is te ligt