Bosch MCM3501M zwart - Reviews

2,3 liter
tile-Aantal standen
2 snelheden/standen
Functies
kneden, blender, hakken en snijden

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 87 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MCM3501M zwart op Kieskeurig.nl.

Enna 23-06-2016

Wat staat daar nu voor een sieraad in de keuken?

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Sinds de aanschaf van dit pracht-apparaat is mijn leven totaal veranderd! Was ik eerst in de weer met een hakmachientje van een niet nader te noemen merk waar na twee minuten een akelige brandlucht vanaf kwam omdat het mes zich genadeloos had vastgebeten in een stuk gember, nu gooi ik blind handen vol noten, zaden, goij bessen en andere voedingsmiddelen waardoor ik minstens honderdentwee zal worden in de magnifiek vormgegeven mengbeker. Het vlijmscherpe mes en de krachtige motor zorgen voor een smoothy van sublieme kwaliteit maar ook het schoonmaken is zeer aangenaam te noemen. Het hele gevaarte kan pardoes in de afwasmachine, minus motorblok natuurlijk. Ook de andere functies werken perfect, aan mijn wortel-jullienne kan menig topkok een puntje zuigen. En had ik het al gehad over het robuuste doch elegante ontwerp? En de handige hulpstukken? Die met enig puzzelen in elkaar passen zodat het ruimte-innemend proces geminimaliseerd wordt? Dit is niets anders dan een aanrader te noemen, hulde! Waar wacht u nog op?

Bas 31-05-2016

Meer dan tevreden

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Ik heb de Bosch MCM3501M MultiTalent 3 Foodprocessor nu vier dagen in bezit. Hiervoor heb ik een jaar lang een staafmixerset met een hakmolen gebruikt, maar na lang twijfelen heb ik er toch voor gekozen om een foodprocessor te kopen. Mijn oog viel direct op de Bosch MCM3501M MultiTalent 3 Foodprocessor en na er nog twee dagen over nagedacht te hebben, heb ik deze foodprocessor toch maar besteld. En dat had ik véél eerder moeten doen!

Hoewel ik nog lang niet alle functies heb uitgeprobeerd, ben ik tevreden met de functies die ik wel heb gebruikt:
- Een potje kokosboter was in vijf minuten gemaakt;
- Een potje pindakaas was in vijf minuten gemaakt;
- Pesto was in zo'n veertig seconden gemaakt;
- Een smoothie met aardig wat ingrediënten was ruimschoots binnen een minuutje klaar.

Ook het snijden en raspen van wortelen, zoete aardappelen en courgettes ging erg snel.

De handleiding is zeer duidelijk. Bovendien wordt er los van de handleiding een overzichtje bijgeleverd waarin uitgelegd wordt hoe je de verschillende onderdelen van de foodprocessor in elkaar dient te zetten. Daardoor hoef je de eerste paar keer dat je de foodprocessor gebruikt, en misschien nog niet helemaal weet hoe je een onderdeel in elkaar zet, niet steeds het boekje door te bladeren op zoek naar de juiste bladzijde.

Ook op het gebied van veiligheid heb ik geen aanmerkingen. Wanneer je het apparaat aan wilt zetten, dan dienen eerst de onderdelen die je gebruikt op de juiste manier te zijn bevestigd. Als bijvoorbeeld de blender niet op de juiste manier is vastgeklikt, dan kun je de foodprocessor dus niet aanzetten. Hierdoor is het vrijwel onmogelijk voor iemand (bijvoorbeeld nieuwsgierige kinderen) om in aanraking te komen met een mesblad wanneer de foodprocessor aanstaat. Daarbij werken de zuignapjes onderop de foodprocessor ook goed, zowel op het aanrecht als een tafel. Je hoeft dus niet bang te zijn dat de foodprocessor opeens van een tafel trilt wanneer je de foodprocessor enkele minuten op vol vermogen aan hebt staan.

Oh, en alle onderdelen (met uitzondering van twee kleine onderdelen) zijn vaatwasmachinebestendig. Helaas heb ik daar zelf niets aan, maar het is wel het vermelden waard.

Mvd 21-05-2016

Currypasta en Smoothies binnen no time klaar!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Onze blender ging tijdens het maken van currypasta kapot. Terug gekomen van de winkel met dit keukenapparaat. Wat een verademing! Alles was binnen no time tot moes gehakt. Net als de smoothie vanochtend. Eerste indruk: heel fijn apparaat, ziet er netjes uit. Straks de koffiebonen maar eens malen :)

Shelly101088 24-05-2016

Ik heb een vraag. Bij de blender zit een filter welke de pitjes opvangt. De filter zie ik niet bij deze machine.. Komen de pitjes in de smoothie terecht?

Bosch MCM3501M 04-06-2016

Super handig en degelijk. Makkelijk schoon te maken en sterke materiaal !!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Na 30 jaar was mijn keukenmachine kapot. Daar ik net taart aan het bakken was. Heb ik de machine direct naar de afvalverwerking gedaan en ben ik naar de Mediamarkt gegaan voor een nieuwe. Maar welke? Zelf speuren. Mijn ook viel op deze vanwege de handige onderdelen, draaiknop is handig, makkelijk schoon te maken. En de koppeling van de deegbak op het statief is sterk!! Duidelijke beschrijving aan de hand van plaatjes hoe het apparaat te gebruiken! Erg handig voor direct gebruik. Praktisch. Dank u wel. Ik ben er super blij mee en met de bijgeleverde kan voor smoothies en kleine bak om kruiden in fijn te maken. Heerlijk. Inmiddels is de taart af en we smullen er heerlijk van. Nogmaals dank u wel. Met vriendelijke groet, Stans Koot

Niels 23-05-2016

Goede allrounder!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Opzoek naar een degelijk apparaat waarbij hete dranken bereid kunnen worden, hiernaast is het voor ons belangrijk dat er ook hardere voorwerpen moeiteloos vermalen kunnen worden. Noten geven tot dusver totaal geen probleem!

Onderhoud is eveneens weinig werk, dit is bij de slowjuicer wel anders...

Qayser 22-05-2016

Het ging perfect!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Ik heb hem meteen goed aan de gang gezet: eerst een heerlijke kubba, falafel, en een cake gebakken. Het ging perfect!
Het apparat beschikt over veel mogelijkheden, veilig gebouwd, en simpel in gebruik.

Gosia 17-08-2017

Dagelijks gebruikt!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Ik gebruik ellke dag de keukenmachine en tot nu toe ben ik helemaal tevreden. Mijn Bosch kan prima mixen, snijden enzovoort. Het is makkelijk in gebruik en om schoon te houden. Ik doe het wel al paar maanden in de vatwas en het blijft mooi en schoon. Ik zou niet weten wat kan beter? De keukenmachine doet super smoothies, degen voor pannenkoeken en snijdt geweldig groente b.v. De keukenmachine werkt hard al half jaar bij mij en heeft me nog nooit teleurgesteld. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snijdt en mixt uitstekkend
  • Goede kwaliteit

Jis 28-02-2017

Bosch foodprocessor MCM3501M

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Zeer goede kwaliteit materiaal (rvs schijven, gehard plastic), voelt allemaal zeer soliede aan. Inmiddels blender en de twee rasp/snijschijven gebruikt, met mooi resultaat. Maakt voor een foodprocessor weinig lawaai. Alle onderdelen zijn erg makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• zeer soliede
  • veel mogelijkheden

Harold 15-01-2017

compact, krachtig, functioneel en stijlvol

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Prijs-kwaliteit verhouding is ideaal. Een klein, stijlvol apparaat met de juiste accessoires.
Voldoende accessoires voor dagelijks gebruik.
Staat prachtig in de keuken - met relatief weinig ruimte gebruik.
Apparaat is krachtig , zeer gebruikersvriendelijk en makkelijk om schoon te maken.

ritsel65 06-01-2017

mooi apparaat handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

ik maak nu enkele dagen gebruik van dit apparaat en ben daar zeer bij mee.
door zijn compacte vorm gebruikt hij niet veel ruimte in de keuken, dit is zeker voor ons heel handig omdat wij niet zo een grote keuken hebben.
hakken snijden mixen alles nu met het grootste gemak met een apparaat, ben er zeer blij mee.

Pluspunten

• compact en toch sterk
  • een vreugde om mee te werken

Marleen 05-01-2017

Behulpzaam koksmaatje!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Fijn, stevig, heel compleet en supercompacte foodprocessor. Hele familie blij met snelle en creative nieuwe bak- en kookresultaten met behulp van deze keukenhulp.

Pluspunten

• sterk
  • compact
  • veel accesoires
  • snel in gebruik te nemen

Jet Kording 01-12-2016

Snel Soepel en Veilig

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Prima foodprocessor. Ik moest even wennen aan het feit dat je de stukken echt goed en precies vast moet zetten, anders werkt het apparaat niet. Maar dat is juist handig voor een onhandig iemand als ik. Voorkomt drama met rondvliegende smoothies. Apparaat zelf werk heel snel en substanties worden mooi glad. Kwaliteit naar zijn geld.

Pluspunten

• Veilig
  • Snel
  • Degelijk

Minpunten

• Handleiding kan duidelijker.

Nick 08-06-2016

Multifunctioneel apparaat!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Zeer gebruiksvriendelijk en voor 1001 dingen te gebruiken. We hebben het apparaat nu enkele dagen in ons bezit en we gebruiken het overal voor. Van het bakken van een cake tot het raspen van kaas en wortelen, het maken van rauwkostsalade en het kloppen van slagroom. Ideaal en alle andere apparaten zijn in de kast verdwenen.

kees 24-05-2016

leuke machine voor € 79,00 netto ( actie ) met heel veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

we waren opzoek naar een vervanger voor onze keukenmachine na ruime overweging gekozen voor deze Bosch machine omdat deze veel mogelijkheden bied en voor een leuke prijs te koop is

DNooijen 21-05-2016

Super tevreden!

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Ik heb hem meteen goed aan de gang gezet: eerst een heerlijke amandelpasta gemaakt, oude kaas geraspt en een cake gebakken. Het ging allemaal perfect!

Patrick 25-07-2020

Vastzittende messen in blender en hakmolen

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Na het blenden en of hakken krijg ik met heel veel pijn en moeite de messen uit de bekers. Er zijn soms 2 personen nodig om de messen los te draaien. Het kan ook niet zo zijn dat de messen half vast in de bekers moeten want ik heb al ervaren dan dat vloeistof door de kracht uit langs de messen aan de onderkant weg loopt.

Anna 21-06-2020

Apparaat is niet zo multifunctioneel als ie lijkt

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Prima smoothie apparaat en om voedsel mee te mengen.
De extra opties werken niet zoals ze zouden moeten, in vergelijking met andere apparaten. Rasp verspilt groente. Er blijven veel stukken groente achter. Deze snijd ik vooralsnog maar met de hand omdat het echt veel is wat achterblijft. Er zit dus te veel ruimte tussen het mes en de drukker of de drukker is net iets te kort waardoor niet het maximale geraspt kan worden.
Rasp is of fijn of groot (deze heeft geen ronde vorm!). Ik zou graag ook een middenmaatje willen raspen. Bosch heeft bv een mes die los gekocht kan worden voor Aziatisch groente. Echter kan dit alleen op 1 type apparaat. Niet heel handig van Bosch, ik had graag zo een extra mes schijf willen kopen.
De kleine molen voor bijvoorbeeld noten werkt hetzelfde als de smoothie blender. De mengkom is alleen kleiner. Alles wordt veel te fijn alsof je dus een smoothie maakt. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is aangezien deze exact hetzelfde werkt als de smoothie.
Het mes om schijfjes te snijden werkt goed echter past er bijna niets door het gat. Bijvoorbeeld een grote ui of een grote tomaat. Je moet dan de tomaat doormidden snijden, maar dat gaat ten koste van de mooie ronde schijven.
Heb echt spijt van mijn aankoop. Als ik alleen een smoothie wil maken of alleen dingen wil mengen dan had ik een veel goedkoper en compacter apparaat kunnen kopen. Het ging mij juist om de extra mogelijkheden om groentes te verwerken en te snijden. Al met al een apparaat wat doet alsof het handig is met veel opties, maar eigenlijk helemaal niet zo veel kan. Jammer.

Anoniem 21-06-2020

Maker van dit product kan niet koken.

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Prima smoothie apparaat en om voedsel mee te mengen.

Desiree 10-06-2020

Bevalt goed

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Het is nog even wennen, heb niet eerder een foodprocessor gehad. Hij snijdt en raspt supersnel en een smoothie maken was ook zo gebeurd. Tot nu toe bevalt het prima!

Roelof 15-12-2018

Defect bij levering

Geschreven voor: Bosch MCM3501M zwart

Onderdelen schoongemaakt. Toen de mengkom geprobeerd. Maar deze sluit niet zoals in de gebruiksaanwijzing staat vermeld. Daarin is beschreven dat je eerst de kom moet vergrendelen op het motorblok en dan het deksel op de kom moet vastklikken. Dat laatste lukte niet. Het kan alleen door eerst het deksel op de mengkom te bevestigen en vervolgens het geheel te draaien en te vergrendelen. Helaas werkt de motor niet, ook niet met de blender of met de kleine maalmachine.
Kortom: een ondeugdelijk product, defect bij levering.

Minpunten

• Defect
  • Onderdelen niet erg stevig of sluiten niet goed