De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF 61.3024.5405 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Michta 06-07-2020

Multifunctioneel apparaat

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Ik heb dit apparaat kort mogen testen en in vergelijking met mijn handmixer is het een grote verbetering. Ik heb geen zere hand meer van het vasthouden en het is makkelijk in gebruik. Met een simpele draai aan de knop start je de machine en de opzetstukken zijn ook zonder te veel moeite in te schroeven. Ik mis alleen een duidelijke klik geluid, zodat ik zeker weet dat de opzetstukken of de mengkom goed erin zitten. Het apparaat zelf is redelijk zwaar en heel solide, waardoor ik het gevoel heb dat het lang meegaat. Ook is schoonmaken geen probleem. Soms moet je wel tijdens het mixen de deeg wat van de wanden schrapen met de bijgeleverde spatel.

De blender is een fijne toevoeging (een apparaat minder). Het is genoeg voor twee glazen sap en met de schroefdop erop, erg fijn voor een ontbijt to go zonder te veel afwas.

HansSeg 06-07-2020

Fijne compacte keukenmachine

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Een mooie solide, maar toch compacte keukenmachine met volop mogelijkheden. Wij zijn zeer te spreken over dit product. Mixen, kneden, blenden, hij kan van alles en de bediening is erg simpel. Handige timer op het apparaat voor bijvoorbeeld deeg wat langer op een lage stand moet kneden. Maar ook handig als losse kookwekker. De blender die er boven op kan is ook erg fijn. Werkt goed, en een handig formaatje wat je makkelijk direct mee kan nemen met de drink of schenkdop. Het hele apparaat is trouwens erg compact. De kom is dan ook wat kleiner dan bij een normale keukenmachine, maar is meestal gewoon groot genoeg. Het voordeel is dat de machine niet enorm in de weg staat op je keuken. De snoer die terug in het apparaat oprolt is ook een pluspunt voor als je hem op het aanrecht zet. Alles is goed schoon te maken. Gedeeltelijk kan ie in de vaatwasser, de rest even afspoelen of een doekje erover. Wij hebben er veel bak en blend plezier van gehad!

Pluspunten

• Compact formaat
  • Kwaliteit
  • Strak design

Minpunten

• Mixer draait mee bij gebruik blender

NV 20-06-2020

Compacte en degelijke keukenmachine

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Als je op zoek bent naar een compacte en degelijke keukenmachine zou ik je dit product aanraden!

Deze keukenmachine past in vrijwel elke keuken, heeft goede accessoires (metalen kloppers en deeghaak, spatdeksel en blender), is stijlvol en neemt niet veel ruimte in waardoor je hem snel laat staan op het aanrecht.

De blender wordt veel gebruikt en ook klopt hij bijvoorbeeld eiwitten goed op.

Pluspunten

• compact
  • mooi design
  • degelijk

Minpunten

• mixt niet tot op de bodem van de kom

AnAnAn1977 19-06-2020

Mooi design, handig in gebruik

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Mooi design, wel wat zwaar. Veel mogelijkheden. Helaas wordt niet alles op de bodem van de kom gemengd. Door klein formaat kan er niet veel in de mengkom.
Verder krachtig apparaat.

Pluspunten

• mooi design
  • handig fomaat
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• zwaar
  • mengt niet alles goed
  • kleine hoeveelheden maar te hanteren

Idn 18-06-2020

Compact en stevig

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Design Mooi uiterlijk, strak. Voelt degelijk aan. Snoer verdwijnt mooi in de machine, maar uittrekken gaat zwaar. Gebruik Handige timer, vooral bij kneden van deeg. Bij aflopen stopt de machine vanzelf. Kneedhaak heeft goede coating tegen plakken van het deeg. De garde werkt wel, maar onze handmixer geeft een beter resultaat (sneller en steviger). Daarnaast komt de klopper niet goed tot onderin de kom, waardoor het kloppen van eischuim niet goed lukt. Schoonmaken Door de positie van de spatkap (aan de bovenkant), loopt het beslag in de scharnier als je de kop omhoog doet in het geval van dunner beslag. Het was handiger geweest als deze op de kom zelf zou zitten. Verder is het apparaat zelf goed schoon te maken. Meegeleverde accesoires De smoothiemaker is krachtig, geen problemen met ijsblokjes erbij. Daarnaast zit er een handig deksel bij met drinkdop. Tevens zit er nog een platte mengarm bij.

Pluspunten

• Timer
  • Goede deegkneedhaak
  • Goede smoothiemaker en handig deksel

Minpunten

• Constructie scharnier ivm inlopen beslag

Janina88 15-06-2020

Compacte, stijlvolle hulp voor in de keuken

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Ik heb deze keukenmachine ongeveer een maand mogen testen. In mijn geval kwam de kitchenmini met drie mengkoppen voor mengsels van verschillende diktes, een spatel, een spatdeksel en een blender met deksel.

Ik heb een kleine keuken, maar alsnog past deze keukenmachine op het keukenblad, zonder in de weg te staan. Het design is erg smaakvol en de mengkom glimt mooi. Ook in gebruik beviel de machine mij erg goed. Je hoeft haast niet de handleiding te lezen, zo makkelijk is hij te bedienen. De mixer heeft 8 standen en nog een aparte pulse stand om handmatig te mixen. Bovenop zit een timer, waardoor je ook een bepaalde tijd kan mixen.

Het mengen van deeg, voor bijvoorbeeld het maken van koekjes is nog nooit zo makkelijk geweest. Terwijl de machine je deeg mengt, kun je gerust even opruimen of ingrediënten voorbereiden. Helaas was het appeltaartrecept in het receptenboekje echt een aanfluiting, wellicht slecht vertaald vanuit het Duits? De andere recepten kon ik niet maken, want had niet de juiste opzetstukken.

Sinds ik deze machine in gebruik heb, maak ik dagelijks smoothies. Ijsblokjes en bevroren fruit wordt makkelijk fijngemalen in enkele seconden. De beker kun je vervolgens afkoppelen en er een deksel met drinktuit op bevestigen om zo uit te drinken of om mee te nemen.

Niet alle onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar door de strakke vormgeving vind ik de machine wel makkelijk schoon te houden.

Voor de hobbybakker of smoothieliefhebber is het al met al een erg fijn apparaat en een mooie blikvanger voor in de moderne keuken.

Pluspunten

• krachtige blender
  • makkelijk te bedienen
  • compact
  • smaakvol ontwerp

Minpunten

• prijs
  • receptenboekje vond ik teleurstellend

Sanderbbb 14-06-2020

Een compacte alleskunner!

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Wat een geweldig apparaat! Omdat we niet zo'n grote keuken hebben, was een keukenmachine nooit een optie. Ook al zijn het vaak blikvangers, op ons aanrecht zou het door het formaat al snel een sta-in-de-weg zijn. Deze keukenmachine van WMF (een merk waar we nog niet zo bekend mee waren) bewijst dat het ook anders kan. Het is een compacte machine van roestvrij staal met een mooie afwerking en hij voelt zeer robuust en degelijk aan.
Bij het openen van de doos blijkt hoe compleet hij is. Er wordt een mengkom, diverse gardes, deeghaak en spatel + een blender die je bovenop de keukenmachine kunt draaien. De handleiding is helder en duidelijk. Je hebt in een handomdraai de accessoires bevestigd. Wat we een mooi pluspunt vinden is de timer die zich tevens aan de bovenzijde bevindt. Kwa geluid valt het allerzins mee, we hadden verwacht dat een apparaat als deze meer geluid zou produceren, maar wellicht door zijn omvang valt dat allemaal reuze mee.
Inmiddels hebben we al diverse gerechten bereid, alle accessoires zijn gemakkelijk schoon te maken. En na gebruik kun je de stekkersnoer in het apparaat laten verdwijnen, een groot pluspunt dat de compactheid van dit apparaat wederom onderschrijft.
Kortom. Een aanrader. Zeker als je op zoek bent naar een compacte alleskunner!

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdigheid
  • Verdwijnen van het snoer in het apparaat
  • Compleetheid

Cor1nne 14-06-2020

Compact maar toch groot genoeg

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Ik heb dit artikel nu ongeveer 2 weken in huis en ben er heel tevreden over. Ik was bang dat het apparaat toch wat klein zou zijn maar dit is helemaal niet het geval. Wij hebben een gezin van 4 personen en ik heb bij het bakken van brood of taart nog niet aan de hand gehad dat het te klein zou zijn. Heel blij mee! Ook is het een erg mooi en stevig apparaat. Het enige waar je wel op moet letten is dat je het dopje van de blender functie er terug op doet als je daarmee klaar bent, anders werkt het apparaat niet. Dit is een beveiligingsfunctie omdat beiden meedraaien als je het aanzet. Verder is de machine heel eenvoudig in gebruik, als ik het geweten dat het zo fijn werkt had ik niet zo lang gewacht om er 1 aan te schaffen.

Pluspunten

• design
  • compact
  • eenvoudig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• iets lawaaierig

HenrikeM 12-06-2020

Degelijke mooie keukenmachine / blender

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Enekele weken nu in het bezit van deze keukenmachine.
Deze keukenmachine ziet er prachtig uit en is degelijk. Het leuke vind ik dat je er ook smoothies/cocktails mee kan maken. De blender plaats je heel eenvoudig bovenop het apparaat. We gebruiken hem daardoor ook regelmatig. Het apparaat laten we op het aanrecht staan, want hij ziet er ook nog een prachtig uit. Niet zo groot, maar wel groot genoeg om alles in te kunnen maken. Het snoer kan zich ook nog eens oprollen in het apparaat, zodat dit ook niet storend is in je keuken. Wij zijn erg tevreden!

Marjolein 12-06-2020

compact en heel mooi op aanrecht

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Ik (en vooral mijn man) was wat bang voor weer een groot apparaat erbij in de keuken, maar hij is echt super compact en toch ook niet te klein. Daarnaast staat hij ook nog eens mooi op het aanrecht. Je voelt en ziet echt dat het kwaliteit is. Ik heb als eerste de blender getest en die werkte echt super goed. Zelfs beter dan mijn eigen grote blender, alleen wat kleiner dus. Meer geschikt voor 1 of 2 persoons smoothie. Enige waar je bij blender op moet letten is dat de mixer in de kom ook gaat draaien als je de blender aanzet.
Ik heb inmiddels ook deeg gemengd, slagroom geklopt en cake- en pannenkoekenbeslag gemaakt. Bij het deeg is de timer ideaal (omdat bij veel recepten eerst paar minuten langzaam kneden en dan aantal minuten snel), maar je moet er toch wel bij blijven, want het apparaat ging wel wat stuiteren toen hij op volle stand ging. Zowel bij het deeg en het beslag moest ik wel nog meel uit de randen/onderkant halen, dat werd niet goed meegenomen. Slagroomkloppen ging heel goed en zonder spetteren. Ondanks dat geheel compact is, is de mengkom is voor mij groot genoeg. Er kon deeg in voor heel brood (900gram), misschien was hoeveelheid wel reden dat hij meer stuiterde. De kom is na gebruik ook heel makkelijk schoon te maken. Alleen de spatdeksel is wat lastiger schoonmaken. De blender kan in zijn geheel in de vaatwasser, dus dat is ideaal.

Pluspunten

• mooi
  • compact

Minpunten

• prijzig
  • Jammer niet alle accessoires er standaard bij.

19visje86 12-06-2020

Fantastische keukenmachine

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Wat een kwaliteit! Bij het uit de doos halen voel je al dat het een heel degelijk apparaat is. Het hele apparaat is van metaal. Enige wat een puntje ter verbetering zou zijn, is de spatdeksel. Deze is, naar mijn mening, van breekbaar plastic.

Na het uitpakken direct aan de slag gegaan met het bakken van een cake. Heel eenvoudig kan je de mixkom van de machine afhalen en vullen met de juiste ingrediënten. Bij het kloppen van de boter zag ik al direct het verschil met een gewone handmixer: zo super glad! Ook het mixen van de cakemix daarna ging fantastisch. Eindelijk geen vieze keuken meer. Bij mijn handmixer kon ik daarna de ramen wassen, dat is nu niet meer nodig. De keukenmachine spat helemaal niet.

Daarnaast is de timer erg makkelijk. Je hoeft niet meer de tijd bij te houden om te zien hoe lang je aan het mixen bent en je mixt nooit te lang.

Het schoonmaken is daarna een minder fijn klusje, maar dat viel hier ook reuze mee. Even een doekje er overheen halen en hij is schoon.

Ook het maken aardappelpuree gaat erg goed. Je moet wel de aardappelen in de mixkom doen, dat zorgt voor wat extra afwas. De kwaliteit van de puree was echter zo goed, dat ik er graag die extra kom voor wil afwassen.

Ook het blendergedeelte werkt heel goed. Ik overweeg zelfs mijn normale grote blender weg te doen. Voor een heerlijke smoothie met vers fruit draait deze machine zijn hand niet om.

Ook koekjes gebakken en het deeg gemaakt met de keukenmachine. Het wisselen van klopper naar deegwaren gaat erg eenvoudig. Ook de deeghaken werken prima.

Inmiddels is de machine verhuisd van de bijkeuken naar de keuken. In het begin was ik bang dat hij er zou spetteren, net zoals mijn oude mixer. Dat was nergens voor nodig. De ingrediënten blijven netjes in de kom zitten, zonder te spetteren. Ik durf het nu wel aan om hem in de keuken te gebruiken. Daarbij komt dat ik hem bijna dagelijks gebruik. Makkelijk als hij dan binnen handbereik staat

Wat hem helemaal fijn maakt, zijn de compacte afmetingen. Hij is zo klein, dat hij in elke keuken past. Je hebt ook geen last van een losliggend snoer: deze rol je automatisch op tot de gewenste lengte of je stopt het snoer helemaal in de machine als je hemt niet gebruikt. De komende weken ga ik nog veel plezier hebben van dit apparaat. En mijn gezin ook, die mogen mijn baksels en kookkunsten opeten ;)

Pluspunten

• Zeer degelijke kwaliteit
  • Fantastische mixkwaliteit
  • Oprolbaar snoer
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Spatdeksel lijkt erg breekbaar
  • Niet vaatwasbestendig

Jannemijs 09-06-2020

Heerlijk om mee te werken

Geschreven voor: WMF 61.3024.5405

Ik wil graag een keukenmachine zoals deze maar was erg terughoudend door de prijs. Toen ik deze mocht testen was het ook een goede manier om uit te proberen of dit is wat ik graag wil.
En dat is het zeker! Hij is kleiner dan de gemiddelde keukenmachine. En ik vind dat een voordeel omdat onze keuken niet zo heel groot is. Hij is nu niet te groot op het aanrecht.
Ik heb meteen alle functies uitgeprobeerd. Begonnen met de blender. Het werkte makkelijk. Daarna meteen de rest uitproberen. Ook de timer functies waren heel erg makkelijk in te stellen. En zijn heel fijn in gebruik. (Even aanzetten voor de gelatine die 10 minuten moet weken of de botercrème moet 5 minuten doormixen en dan stopt de mixer automatisch na de ingestelde tijd.)
Het grootste voordeel vind ik het gemak waarmee alles schoon te maken is. Voorheen was dat niet zo en zette ik alles in de vaatwasser (meteen vol natuurlijk). Nu even een sopje erdoor en klaar.

Pluspunten

• Snoer rolt op in machine
  • Mooi rustig design
  • Niet zo groot
  • Met blender
  • Timer functies

Minpunten

• Mengkom zit soms wat vast