De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch MUZ5EB2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

Keukenprinses 06-01-2022

Heerlijk ijs gemaakt!

Geschreven voor: Bosch MUZ5EB2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een hele fijne toevoeging voor mijn MUM5!

Belangrijk is wel dat je 'm lang genoeg in de vriezer doet, zodat 'ie goed bevroren is en niet te snel ontdooit bij gebruik. Daarnaast is het handig om het ijsmengsel een nachtje te laten afkoelen in de koelkast, voordat je het in de ijsmachine stopt. Zo is het ijsmengsel al goed koud en wordt de kans op mislukken aanzienlijk veel kleiner.

Enige minpuntje is dat ik 'm graag in het zwart had gewild, gezien mijn keukenmachine rood met zwart is. Maar goed, dat zegt dus niets over de functie van het product.

IJsknutselaar 21-11-2021

IJs maken is een kunst

Geschreven voor: Bosch MUZ5EB2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] IJs maken is niet zo gemakkelijk als verkopers van een ijsmachine het doen lijken. Essentieel voor geslaagd ijs is niet zozeer de machine, maar de juiste receptuur, genoeg afkoelen van het recept voordat het in de ijsmaker gaat, enz. Voordeel van deze Bosch tov mijn vorige is dat hij ook aan de wanden koelt en niet alleen de bodem, dat zorgt voor homogener bevriezen van het recept. Minpunt is het opzetten van het roerelement, dat is "gokken of hij goed zit".

Nonya 29-07-2021

Werkt wel, maar beetje ongemakkelijk

Geschreven voor: Bosch MUZ5EB2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het heeft een aantal keren van gebruik geduurd voordat ik de beste methode gevonden had voor deze machine. Je kan het beste de machine helemaal in elkaar zetten en aanzetten, en dan pas het insmengsel erin doen. Doe je het anders, dan begint het ijs op de bodem al te bevriezen en kan de garde niet meer draaien. Er is niet veel ruimte om het ijsmengsel in de kom te krijgen, dus het kan nogal een knoeiboel worden. Maar als je hem eenmaal draaiende hebt, dan maakt hij mooi glad ijs of sorbet.

nonya 07-07-2021

Niet zo makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch MUZ5EB2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heb de ijsmaker nu een paar keer gebruikt, en als hij eenmaal op z'n plaats zit werkt hij prima. Maar als je probeerd de ijsmaker te plaatsen op de MUM volgens de handleiding, dan lukt dat niet. het uitlijnen met de pijltjes gaat wel, maar als je dan de arm nasar beneden doet om de arm van de ijsmaker in de MUM te laten klikken, dan kost dat heel veel moeite. Dat vind ik jammer.

Mike 16-07-2020

Werkt heel slecht

Geschreven voor: Bosch MUZ5EB2

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Hebben dit gekocht omdat het ons leuk leek om zelf gezond ijs te maken maar hij maakt er eerder een slechte milkshake van dan ijs loopt na 5 min al vast omdat het roerwerk niet sterk genoeg is om het meer rond te draaien buiten kant is dan hard bevroren 2 mm en de rest van de kom is nog gewoon vloeibaar of halve milkshake zou het zeker niet weer kopen en zeker niet voor dat geld

Martijn-S 19-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Snel kapot

4,3
Ik heb deze machine nu 3 maanden. Je klikt de arm van de keukenmachine op het ronddraaiende onderdeel. Als je dat doet moet je hard drukken. Dat durf je eerst niet. Later blijkt dat terecht. Het is een zwak plastic onderdeel. Vandaag brak een van de palletjes af. IJsmaken kan niet meer. Het onderdeel is niet los te bestellen. Dure ijsmachine onbruikbaar. Uitermate teleurstellend, dat bij een goede keukenmachine zo'n slecht onderdeek wordt geleverd.

Martijn 19-06-2016

Kwetsbaar

Geschreven voor: Bosch MUZ5EB2

Ik heb de ijsmaker nu nog maar een paar maanden en heb een aantal keer ijs gemaakt. Dat gaat goed, maar een onderdeel van de ijsmachine brak ineens af. Ik had het gewoon bevestigd, het is dus een zwak plastic onderdeel, over de keukenmachine ben ik tevreden, maar dit is een teleurstelling.