De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 69 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens s500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Siemens EQ.9 s500 14-01-2024

Dure teleurstelling

Geschreven voor: Siemens s500

We hebben voor deze dure koffiezetter gekozen omdat we onze klanten een goede kop echte bonen koffie willen aanbieden. Het apparaat geeft lekkere koffie, geen twijfel daar aan. Maar het is een uiterst bewerkelijk en oncomfortabel apparaat. In het begin valt het nog mee, maar al snel komt het apparaat met de melding "ontkalkings programma nodig", en dat hebben we dan ook altijd netjes gedaan. Ook de melding "reinigingsprogramma nodig", steeds hebben we de stappen netjes uitgevoerd, de binnenkant vd machine gereinigd, zetgroep uitgenomen en gespeeld, lekbakken geleegd, waterreservoir bij gevuld. Steeds wanneer een van de meldingen op treedt, het hele apparaat schoongemaakt. Toch steeds vaker de melding bij gewoon koffie tappen "zetgroep reinigen". De zetgroep zit dan echter klemvast en laat zich uiterst moeilijk verwijderen. Uiteindelijk helpt het als we er een klein beetje zuurvrije vaseline opsmeren, op de spiraal vd zet groep. De melding treedt nu weer met een normale frequentie op (iedere maand, i.p.v. meerdere keren per dag). Maar nu, een jaar later, komt de machine met de melding "waterfilter vervangen of water zonder koolzuur bijvullen". Wij gebruiken geen waterfilter, een we stoppen er normaal leidingwater in. We doen echt geen rare dingen met het apparaat, tweemaal daags drie kopjes koffie, maar met de laatste melding komt er helemaal niets meer. We hebben een dikke duizend euro voor het apparaat betaald, en nu is het gedaan met t ding. We gaan morgen een andere ophalen, u mag raden welk merk het niet wordt...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel instellingen mogelijk

Minpunten

• Bewerkelijk
  • Korte levensduur
  • Veel onderhoud nodig

Marco 24-05-2021

Mooi simpel en goede kwaliteit

Geschreven voor: Siemens s500

Na het uitpakken en reinigen zitten we na een hslf uurtje al aan de eerste latte. Prima schuim en temperatuur valt niet tegen. De wifi hierna ingesteld wat eigenlijk geen problemen opleverde en meteen in google home opgenomen zodat ik het apparaat op afstand al kan aanzetten. Ben blij met de aankoop.

Pluspunten

• 2 producten tegelijk maken
  • Simpele bediening
  • Verlichting tijdens koffie zetten

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

R. ter Horst 15-01-2021

Geweldige Barista machine, heerlijke koffie's

Geschreven voor: Siemens s500

Door de mooie vormgeving en uitgebreide mogelijkheden voor deze geweldige machine gekozen. Wat koffie lekker zijn!

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig te reinigen
  • Uitgebreide koffiekeuze
  • Zeer hoge kwaliteit

Minpunten

• geen

Fred 11-01-2021

Zeer gebruiksvriendelijk en prettig te bedienen

Geschreven voor: Siemens s500

Ik heb dit model (EQ9+) gekocht n.a.v. positieve reacties op internet, ik heb hem nu ruim twee weken en ben erg enthousiast, de machine is zeer gebruiksvriendelijk, was makkelijk te installeren, prettig in gebruik en stil. De melkunit is makkelijk aan en af te koppelen en kan makkelijk in de koelkast worden geplaatst. Je krijgt keurig een seintje om de water/koffie afvalbak te legen of wanneer het water bijna op is.

Pluspunten

• erg gebruiksvriendelijk
  • snel
  • stil
  • duidelijk menu

Minpunten

• koffiebonenreservoir zou van mij iets groter mogen

Heino 07-01-2021

Siemens EQ.9 S500-Super machine-Mooi Design-Perfecte koffie!

Geschreven voor: Siemens s500

Ik heb meerdere merken geprobeerd. Maar deze Siemens is echt de beste! Niet alleen de producten zijn lekker maar ook een prachtig design, zeer mooie machine! Alleen maar pluspunten. Zeer stil in gebruik, mooi scherm, gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• RVS
  • Mooi groot scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Lekkere koffie
  • Prachtig design

Rob Ontwerp Buro 07-01-2021

Een duidelijk product

Geschreven voor: Siemens s500

Er zijn alle soorten koffie op een persoonlijke smaak en in te stellen op de persoon, bij de volgende koffie je naam selectie en klaar , zeer vriendelijk gebruik.

Wietze 07-01-2021

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens s500

Door de baristamode kun je je smaak van de koffie perfect instellen. Stil en gemakkelijk in onderhoud. Wel prijzig maar zeker zijn geld waard

Pluspunten

• Stille maling
  • Veel keuze
  • Duidelijk display

Minpunten

• Prijs

Arjan 04-01-2021

Geweldig koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens s500

Een geweldig koffiezetapparaat met veel koffiespecialiteiten. Het apparaat doet wat het moet doen en de bediening is super eenvoudig. Geluidsniveau is laag en erg prettig. Het melk reservoir is simpel te plaatsen en uitneembaar om in de koelkast te bewaren. Ook heb ik de melkadapter met slang erbij gekocht omdat sommige in ons huishouden liever een andere melksoort gebruiken voor de koffiespecialiteiten en dan kan het slangetje eenvoudig melk opnemen direct uit het melkpak. Enige tegenvaller is de lekbak. Deze is haast onmogelijk te legen zonder te druppelen. Ik ben technisch en heb naar het ontwerp gekeken en dat faalt erg op dit vlak. Ik heb me ook laten verleiden tot de wifi-versie met home-connect serie maar deze heeft geen enkele meerwaarde is gebleken in de afgelopen 2 weken. Los hiervan een geweldig apparaat voor helaas wel een hoge prijs.

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudige bediening
  • Groot water reservoir
  • Uitneembaar melkreservoir

Minpunten

• Slechte lekbak constructie (druppelt bij legen)
  • Home-Connect versie geen meerwaarde
  • Prijs

PB de Jong 04-01-2021

Siemens eq9 s500 connect

Geschreven voor: Siemens s500

Na een lange zoektocht uitgekomen bij deze fantastische koffiemachine van Siemens. Letterlijk van alle gemakken voorzien. Vooral de Barista modus is erg leuk als je van finetunen houdt. Met de connect functie komen er nog meer handige functies bij waaronder een nog grotere voorraad aan koffiespecialiteiten. Het is even puzzelen om deze functie aan de praat te krijgen maar het werkt inmiddels perfect bij mij. De Siemens eq9 s500 connect is erg gebruiksvriendelijk maar ook onderhoudsvriendelijk. Reinigen gaat bijna allemaal automatisch. Het enige nadeel is dat je redelijk vaak het lek/afval bakje moet legen. De koffiemachine is redelijk aan de prijs maar ik vind dat je zeker waar voor je geld krijgt.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk in gebruik
  • ziet er prachtig uit

Minpunten

• redelijk vaak het lek/afval bakje legen

Cynthia 31-12-2020

Super apparaat, goede koffie

Geschreven voor: Siemens s500

Super mooie machine. Zeker met nogal wat wensen in ons gezin qua koffie. Wel bewust gekozen voor 1 koffiebonen reservoir. Het home connect installeren had even wat voeten in aarde maar uiteindelijk gelukt. Zo blij met alle koffiesterktes die je kunt kiezen ,maar ook de soorten en inhoud van je kopje! Goede melkschuimlaag met volle melk.

• Gebruiksgemak
  • Soorten koffie
  • Heet water functie

Minpunten

• Installatie van home connect

Schippers 27-12-2020

Te duur (2 a 3 jaar in bezit)

Geschreven voor: Siemens s500

Dit product tijdens een aanbieding gekocht: met welkomstpakket, onderhoudsset, workshop en gratis onderhoudsbeurt. Gelukkig maar: tijdens de eerste onderhoudsbeurt is de zetgroep vervangen, deze bleef steeds vastzitten. Je moet het apparaat veel en grondig reinigen. Cappuccino accessoire die los verkrijgbaar is (met slangetje die in melkpak kan is wel echt handig)!

Het apparaat is qua onderdelen niet heel prettig: in het begin is het lastig de onderdelen terug te plaatsen omdat dit deels met magneetjes gaat. Veel plastic onderdelen, geen top luxe uitstraling wat ik wel bij een ander merk gewend was.

Nu weer een issue: de verdeler stroomt niet goed door bij 2 kopjes: 1 kopje is vol, het andere bijna leeg. Voor zo een duur apparaat dus echt geen aanrader. Koop een goede of neem een veel goedkopere.

Pluspunten

• Cappuccino maken is makkelijk

Minpunten

• Plastic voelende onderdelen
  • Niet degelijk
  • Veel schoonmaken
  • Al meerdere issues gehad in een paar jaar tijd

Klaas Blom 26-12-2020

Siemens EQ9 S500 volautomatische expressomachine

Geschreven voor: Siemens s500

De Siemens EQ9 S500 is een mooi en goed te bedienen apparaat dankzij het duidelijke menu welke heerlijke koffie bereid.
Ik ben erg blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • Duidelijk menu
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

LvdV 19-11-2020

Prachtig apparaat Siemens EQ.9

Geschreven voor: Siemens s500

De lovende kritieken die ik over dit apparaat had gelezen komen helemaal uit. De koffie is heerlijk en dan heb ik nog niet eens de beste bonen.

Pluspunten

• Veel verschillende soorten koffie
  • Heel stil apparaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Melk container werkt prima

Huseyin 06-08-2020

Goed, degelijk, prachtig apparaat

Geschreven voor: Siemens s500

Goed apparaat, makkelijk in onderhoud, handig, fijne display scherm. Doet wat hij moet doen! De app werkt overigens prachtig!

Pluspunten

• Mooie schuimlaag
  • Werkt goed via de app
  • Heerlijke koffie
  • Makkelijk in onderhouden

Pia Herpertz 11-07-2020

Fantastische vol espresso apparaat

Geschreven voor: Siemens s500

Zeer hygiënisch, want alle onderdelen zijn heel goed en eenvoudig schoon te maken en schoon te houden. Eenvoudig te bedienen.
Heerlijke koffie. Door de vele mogelijkheden van sterkte, hoeveelheid enz. voor iedere smaak In te stellen.
Voor een dergelijk apparaat is hij heel stil, wat heel prettig is.
En een prachtige vormgeving.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Zeer goed en simpel te onderhouden
  • Prachtige vormgeving

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Jaze_13 06-07-2020

Veelzijdig en degelijk

Geschreven voor: Siemens s500

Fantastische machine met uiteenlopende mogelijkheden. Met de barista modus alle fijnafstellingen zelf te regelen. Met 10 geheugenprofielen meer dan voldoende mogelijkheid om gepersonaliseerde recepten op te slaan, zodat je iedere dag je eigen voorkeur koffie kunt drinken. Zeer eenvoudig te bedienen. Mijn jongste van 13 drinkt graag koffie met melk varianten en kan goed zelf uit de voeten met dit apparaat. Machine zit zeer degelijk in elkaar en als het op schoonmaken aankomt zijn de onderdelen eenvoudig uit het apparaat te halen en te reinigen.

Pluspunten

• keramische schijven
  • eenvoudig schoon te houden
  • barista modus
  • 10 profielen voor opslag voorkeur
  • Geïntegreerd melkreservoir

Y.Harte 23-06-2020

Koffiemachine

Geschreven voor: Siemens s500

Voor het eerst een koffiemachine aangeschaft, het is even wennen maar je maakt er lekkere koffie, cappuccino mee,een echte aanrader!

Johan Retel Helmrich 06-06-2020

Beste koffie smaken met wereld kwaliteit

Geschreven voor: Siemens s500

Ik ken deze de koffie smaken die de Siemens EQ9+ S500 T19553X1RW Home Connect kan zetten al geruime tijd doordat ik deze altijd bij een vriend van me genoot. Het heeft me zo verslaafd gemaakt , dat ik had besloten dit apparaat ook aan te schaffen. Naast het feit dat de machine een parel van een stuk techniek is en als een juweel mijn keuken siert is het een machine van de hoogste kwaliteit waarbij de koffie smaak niet onder doet aan dat van koffie uit de beste koffie huizen ter wereld.
De installatie van de machine is zeer eenvoudig zolang je de tijd neemt de stappen te doorlopen die goed staan beschreven in de handleiding . Ook om het systeem in je netwerk op te nemen en op de Home Connect App is een kwestie van stapsgewijs te werk gaan . Door de fabrikant is aan alles gedacht om de koffie die uit deze machine voortvloeit zo goed als waar het voor gefabriceerd is voor te schotelen. Zo is gedacht aan de waterhardheid test die je vooraf aan de installatie kan maken, het bij geleverde waterfilter, de uitgebreide en gedetallieerde handleiding en de app waarbij je zelf de melange voor je koffie kan bijstellen voor het genot van een hemelse smaak van je kopje koffie die de machine kan voorbereiden.
Er zijn geen minpunten aan deze machine, waarbij de machine je elke euro waard is en dit in het niet valt voor de smaak , kwaliteit en koffie die je ervoor terug krijgt. Voor iedere koffie liefhebber is dit HET apparaat waar hij/zij van kan dromen en is de droom te verwezenlijken door gewoon de stap te zetten en jezelf het beste van de wereld te gunnen.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Makkelijk in je netwerk op te nemen
  • Koffie naar persoonlijke wens in te stellen
  • Diversiteit aan koffie te selecteren
  • Mooie uitstraling

Jan van den Ouweland 23-01-2020

Super Siemens EQ9S500 Espresso koffie alleskunner

Geschreven voor: Siemens s500

Met mijn vorige Siemens Espresso apparaat heb ik ongeveer 17.000 duizend koppen koffie gezet. Na 4 en 1/2 jaar, was ik toe aan een vernieuwing. De keuze was niet zo moeilijk, tenminste wat het merk betrof. Heb wel getwijfeld aan een EQ9S70omdat die 2 koffiebonen reservoirs heeft. Uiteindelijk toch voor de EQ9S500 gekozen met 1 koffiebonen reservoir, wat het enige verschil is. Meer een apparaat voor een kleine zelfstandige met een kantine.
Ben nu sinds ruim een week in het bezit van de superieure EQ9S500 connect en heb nu 100 koppen koffie gezet. Het is een echt feest. Profielen instellen is een fluitje van een cent en hoeft maar een keer te gebeuren. Hierna juiste profiel kiezen en koffie zetten. Er zeer ontzettend veel mogelijkheden, zeker in de barista mode. Water temperatuur (tot 96 graden), soorten koffie, hoeveelheid water, verhouding koffie/melk producten, eigenlijk teveel om op te noemen. Als laatste wil ik hier Home connect vernoemen. Alles in een app, dat is toch fantastisch (als je er van houd). Al mijn andere Siemens apparaten zijn verbonden met de Siemens Home connect app.

Pluspunten

• Kleuren display
  • Instel mogelijkheden
  • Erg stil met koffie malen
  • Fantastische koffie
  • Gebruikers profielen in te stellen (10)

Minpunten

• Prijzig

René van Tiel 07-01-2020

Mooi modl

Geschreven voor: Siemens s500

Na veel vergelijken en proeven toch de EQ 9 s500 connect genomen. Leuk speelgoed en zet lekkere koffie, ook de Cappucino is erg lekker. Tevens fluisterstil bij het malen. Een minpuntje is toch de kleine opvangbak maar dat ongemak is weg te strepen als de machine vlak bij de gootsteen en afvalbak staat.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Kleine afvalbak
  • Kleine bonenreservoir

CE 21-12-2019

Stijlvol speciale koffie ztten

Geschreven voor: Siemens s500

Als de smaakbeleving van de koffie net zo is als Siemens EQ9+ S500 TI9553X1RW Home Connect koffieautomaat zelf dan verwachten we dat het wel goed komt. Nu gaan we op ontdekkingstocht naar de juiste koffieboon, de daarbij behorende instellingen en het apparaat verder ontdekken.

JKL 10-12-2019

Helder scherm, makkelijke bediening, muisstil

Geschreven voor: Siemens s500

Fijne volautomaat. Uitermate stil. Binnen 15 minuten uitgepakt en eerste koffie! Veel verschillende koffieproducten met een druk op de knop bereid. Makkelijk schoon te maken. En vooral..........heerlijke koffie! Goede melkbereiding ook. Kortom, het apparaat voldoet zonder meer aan de verwachtingen. Goede opvolger van de EQ8 die ons zes en een half jaar trouwe dienst heeft bewezen.

Pluspunten

• Stil
  • makkelijk te bedienen
  • duidelijke display

Minpunten

• geen

Jacques 07-12-2019

Expresso apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens s500

Top apparaat, veel menu’s met vele mogelijkheden. Het verbinden met HomeConnect ging niet helemaal vlot, maar uiteindelijk toch gelukt. Uit de drie EQ9 modellen de S500 gekozen, de S700 veel te duur voor het beetje extra.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Vele koffiemenu’s

Minpunten

• Prijzig product

F. Jansen 03-12-2019

Top product

Geschreven voor: Siemens s500

Ten eerste ziet het apparaat er fantastisch uit, overzichtetelijke display, zeer gemakkelijk in het bedienen, lekkere grote waterbak.

Pluspunten

• display
  • gebruiksaanwijzing
  • smaak

Minpunten

• de koffie zou iets warmer kunnen

Mark verdoes 08-07-2019

wat mijn grootste angst was blijkt ongegrond

Geschreven voor: Siemens s500

Werkt boven verwachting , wilde eigenlijk een echt barista apparaat kopen met boiler op de waterleiding aangesloten maar deze zijn qua afmeting toch erg groot !
Het gebruikersgemak is achteraf gezien positief tav een barista .
Temperatuur wat mijn grootste angst was blijkt ongegrond ! Koffie is goed van heet .Het melk reservoir is erg makkelijk aan te koppelen en zo weer terug in de koelkast

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Grootte keuze mogelijkheden
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Waterreservoir is lastig in- en uitnemen