Siemens TI9553X1RW rvs - Reviews

2 kopjes per keer
Kleur(en)
rvs
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI9553X1RW rvs op Kieskeurig.nl.

8,1

Vlien88 19-11-2018

Met gemak een perfecte bak

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een prachtig apparaat, allereerst om te zien en het zet werkelijk heerlijke koffie. De standaard instellingen zijn prima, maar je hebt de mogelijkheid om alles naar eigen wens te wijzigen. Even uitzoeken en proberen, maar met het gewenste resultaat. Zeer makkelijke bediening. De melkkan is makkelijk op te bergen in de koelkast. Ook handig is de functie om een gehele kan koffie te zetten voor als je veel visite hebt (voor iedereen een losse kop koffie zetten duurt wel lang). De automaat houdt zichzelf tussendoor netjes schoon (daardoor wel wat vaker de lekbak legen, maar dit gaat zeer makkelijk) en eens in de zoveel tijd een grote schoonmaakbeurt. Bijna alle onderdelen kunnen gewoon in de vaatwasser, ideaal. Gezien de hoge koffiekwaliteiten valt de melkfunctie wat tegen, wat slap/ waterig schuim en de melk blijft lauw-warm. Maar al met al een top-apparaat: iedereen zet hiermee een perfecte kop, elke dag opnieuw.

Pluspunten

• Zeer goede koffie, mooie crema
  • Makkelijke bediening
  • Meeste onderdelen vaatwasserbestendig!

Minpunten

• Melkschuim wat slap/ waterig
  • Melkproducten wat lauw-warm

Mark verdoes 08-07-2019

wat mijn grootste angst was blijkt ongegrond

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Werkt boven verwachting , wilde eigenlijk een echt barista apparaat kopen met boiler op de waterleiding aangesloten maar deze zijn qua afmeting toch erg groot !
Het gebruikersgemak is achteraf gezien positief tav een barista .
Temperatuur wat mijn grootste angst was blijkt ongegrond ! Koffie is goed van heet .Het melk reservoir is erg makkelijk aan te koppelen en zo weer terug in de koelkast

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Grootte keuze mogelijkheden
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Waterreservoir is lastig in- en uitnemen

Marcel 22-06-2019

Wat een geweldige machine

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

De koffie is eerlijk van smaak(mits je een beetje goeie bonen gebruikt) en je hebt best veel keuze mogelijkheden. Daarnaast kun je alles naar eigen smaak instellen en dan in je profiel opslaan. Wij hebben echt staan dubben, gaan wij dit doen of niet, zo'n dure machine voor het beetje koffie dat wij drinken... Echt, deze machine is het waard. Heerlijke koffie, latte machiato expresse, americano... alles lukt eigenlijk prima. De internetconnectie heeft voor mijzelf geen toegevoegde waarde maar tis wel leuk dat het er op zit. De eerste paar keer waren wij lichtelijk verward... hoe kan die koffie nu al klaar zijn terwijl de bonenmalerij nog moet gebeuren..... Nu horen we het wel, maar dit is een dermate zacht geluid t.o.v. onze eerder machines dat we eerst niet in de gaten hadden dat het dat was. Ja tis veel geld, moet je niet meer aan denken en gewoon genieten van het gemak van deze machine. Geen spijt van. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marcel 15-06-2019

Wat een mooie machine

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Eindelijk een machine die weinig geluid maakt en ook nog eens de gewenste drankjes allemaal op smaak

Pluspunten

• weinig geluid
  • Gaaf om te zien
  • werkt gewoon goed

Minpunten

• is niet goedkoop

Yoerisan 03-05-2019

Super koffieautomaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Vorige week ons koffiezet apparaat geïnstalleerd. Redelijk simpel, behalve de wifi verbinding. Het apparaat maakt super lekkere koffie in veel varianten. Alle instellingen zijn los te veranderen. Opgeschuimde melk is wat lauw, maar dat is evt te verhelpen door kamer temperatuur melk te gebruiken.

gebruiksvriendelijk koffieapparaat 31-01-2019

gebruiksvriendelijk koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

in alle opzichten een uitstekend prettig bedienbaar apparaat met groot pluspunt dat ieder kopje koffie voor persoonlijke smaak aan te passen is

Astrid 09-01-2019

Een aanwinst op het aanrecht een aanwinst voor de smaakpapil

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Sinds een aantal weken zijn we in het bezit van de Siemens EQ9 S500 espressoapparaat met de zogenaamde home-connect (WiFi) functie.

Het apparaat is met zijn aluminium / staalkleur een aanwinst in onze keuken. Naast dat het een mooi apparaat is om te zien is hij absoluut erg stil en zet hij heerlijke koffie. De mogelijkheden van het apparaat zijn bijna ongekend. Je kunt hoeveelheid, temperatuur en maling aanpassen aan je eigen wensen. Deze wensen kun je onbeperkt opslaan in je persoonlijke profiel. Daarnaast kun je via de app (WiFi) functie diverse voorkeuze soorten koffie zetten.
Op het apparaat zelf zijn uiteraard ook diverse keuzes zoals cappuccino – latte – flat white – espresso – dopio etc. te selecteren.
De melk (hoeveelheid) is ook apart in te stellen.

Het voordeel van de melkhouder is dat deze zo in de koelkast past en heel eenvoudig aan te sluiten én te reinigen is.

Het reinigen van het apparaat en het bijvullen van water is ook kinderspel. Een ander voordeel is dat onze waterkoker ook verplaatst is naar de zolder omdat het apparaat theewater geeft dat erg helder is door o.a. de toepassing van een ‘Britta’ filter.

Het enige nadeel dat wij ondervonden hebben is dat we met enige regelmaat de melding kregen om de ‘zetgroep’ te reinigen. Dat was soms al na één kop koffie. Na het compleet resetten van het apparaat lijkt de melding verdwenen te zijn.

De winkeladviesprijs van bijna 2100 euro is fors aan de prijs. Kijkend naar het prijsverschil met de versie waarop geen WiFi / HomeConnect zit is de extra prijs gigantisch.
Zonder WiFi is het ook een prima apparaat. Nadeel is tevens dat het apparaat, na het aanzetten, eerst de leidingen doorspoelt met wat heet water. Bij het ‘op afstand zetten van een kop koffie via de WiFi’ heb je dus altijd eerst een restje ‘afvalwater’ in je koffie. Niet aan te bevelen dus.
De enige kritische noot is dus dat de meerprijs van wel 600 euro voor de HomeConnect functie niet zinvol is.

Een nadeel is wel dat je geen twee soorten bonen (bijvoorbeeld cafeïne vrije koffiebonen) kunt toevoegen. Dat kan bij enkele andere Siemens apparaten weer wel. Maar, er kan via een apart bakje, reeds gemalen koffie toegevoegd worden.

Al met al hebben we erg veel plezier van de Siemens EQ9. Het is naast een aanwinst op het aanrecht een aanwinst voor de smaakpapillen.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk schoon te houden
  • Vele smaken

Minpunten

• melk niet al te warm
  • WiFi heeft weinig meerwaarde

Ron 08-01-2019

Machine ruim twee maand geleden gekocht en ben zéér tevreden

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Wat een apparaat! Staat schitterend op het aanrecht en levert elke dag opnieuw fantastische koffie. Zonder, maar ook met melk geeft dit apparaat erg lekkere koffie (tip: gebruik hiervoor volle, houdbare melk). Met de draaiknop selecteer je uit een ruim assortiment de gewenste koffie, waarna je nog van alles naar eigen smaak kan aanpassen voor een nóg lekkerder kopje koffie. Leg je eigen recept in een handomdraai vast in je profiel zodat je die de volgende keer direct terug kan selecteren. Aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Bonen malen gaat vrijwel geruisloos
  • Lust voor het oog
  • Maakt erg lekkere koffie
  • Eigen ´recept´ vast te leggen in je profiel

Minpunten

• Na ruim 2 maand niet kunnen ontdekken

Hugo 06-01-2019

Uitgebreide mogelijkheden en veel soorten koffiekeuze

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Fijne machine met veel mogelijkheden voor verschillende koffie. In het menu is een standaard lijst met koffie aanwezig, met de app kunnen ook weer nieuwe koffietypes gekozen worden.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is het doorspoelen bij inschakelen door de koffie opening. Het is dus niet mogelijk om 's avonds een beker klaar te zetten en dan de volgende ochtend vanaf bed alvast je eerste bakje koffie te maken, want dan spoelt het in je beker.

Het is erg fijn dat je per zetbeurt aanpassingen kan maken in temperatuur, smaakintensie en inhoud in milliliters.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Twee bekers per keer mogelijk
  • Aanpassingen via het scherm

Martin S. 05-01-2019

Veel gebruiksgemak, naar persoonlijke voorkeuren instelbaar!

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een volgende generatie koffiemachines, veel mogelijkheden, naar persoonlijke voorkeuren instelbaar. De belangrijkste reden om er dan maar wat meer voor uit te geven. Siemens is een gerenomeerd Duits merk, ik ga er daarom van uit dat ik hier nog jarenlang plezie van zal hebben.
De eerste indruk is goed, de machine laat zich makkelijk instellen en de instructies zijn helder.
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Onderdelen makkelijk te onderhouden
  • Instructies helder
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Ik mis een timer (niet ontdekt)

Myriam 28-12-2018

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Het apparaat is mooi van design. Het is veelzijdig te gebruiken en vooral op je eigen smaak. Water is goed heet. Apparaat is gemakkelijk te gebruiken.

Ranya 10-12-2018

Heerlijke koffie uit een prijzige apparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ik vind het jammer van de prijs, die is voor mij echt te duur.
De koffie is wel lekker, ik heb altijd latte machiato en die is erg lekker.
Wel jammer dat de melk aan de lauwe kant is.
Had hem graag wat heter gewild.
Ik heb de wifi mogelijkheid niet geprobeerd.
Verder is het apparaat erg makkelijk in gebruik, de knopjes spreken voor zich.
Zodra je de stekker er in steekt, dan wordt alles je duidelijk.
Voor iemand die dit kan betalen, is het een prima apparaat!

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in gebruik

• Melk is lauw

Ranya 07-12-2018

Lekkere koffie uit een te duur apparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ik heb dit produkt mogen testen en ben er best tevreden over. Helaas vind ik de prijs te hoog.
De melk wordt helaas niet heet, het blijft aan de lauwe kant.
Het apparaat is makkelijk in gebruik. Zodra je de stekker er in steekt, spreekt het voor zich.
Als je het bedrag kan missen is het echt een goede aankoop

Stimsle 06-12-2018

lekkere stille koffie

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Fijn apparaat om te gebruiken!
voordelen
-Stil
-Heerlijke koffie
-Barista mode. Je favoriete samenstelling worden automatisch onder je eigen profiel opgeslagen.
-Gecombineerde opvangbak, de lekbak kun je aan de voorkant eruit halen en gemakkelijk de gebruikte koffie en het lekwater weggooien.
-Melk reservoir heeft een handige vorm waardoor je makkelijk het reservoir tussen je pakken en flessen in de koelkast deur kunt schuiven.
-Onderdelen kunnen in de vaatwasser
Nadelen
-Beide kanten dienen vrij gehouden te worden. (melk en andere kant water)
-De behuizing is van RVS maar ziet er op de naden wat 'goedkoop' gammel uit.

Pluspunten

• stil
  • makkelijk schoon te houden
  • barista mode
  • eigen profiel aan te maken

Minpunten

• RVS is wat gammel

Chantalleke 05-12-2018

Mooi en easy

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Na bij familie ooit de EQ7 aan het werk gezien te hebben nu eindelijk de EQ9 in bezit. Wat een prachtig automaat. Installeren kost wat tijd maar daarna is het gebruik erg eenvoudig. De app is een leuke toevoeging! Koffie smaakt erg goed... nu nog spelen met instellingen.

BorisB 05-12-2018

Stille machine met veel opties

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Als je op zoek bent naar een stille machine met veel koffie variaties dan is deze Siemens een prima optie.
De WiFi functionaliteit kreeg ik niet aan de praat en om eerlijk te zijn zie ik daar ook de toegevoegde waarde niet van.
De machine is makkelijk schoon te maken en erg eenvoudig in gebruik.
De prijs is aan de hoge kant maar het feit dat je een garantie krijgt voor 15000 kopjes is wel super. Dat geeft een vertrouwd gevoel.

Capes 03-12-2018

Wil je een echte thuis Barista zijn?

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Wij zijn in de gelukkige omstandigheid om deze machine 5 weken lang uit te proberen en alle functionaliteiten te testen.
Deze Espresso volautomaat van Siemens is het topmodel met Home Connect waarbij je jezelf een echte Barista mag noemen omdat je vrijwel alles zelf kan instellen naar smaak, sterkte en temperaturen. Uiteraard zijn er ook heel veel voorgeprogrammeerde smaken die je ook nog eens aan kan passen aan de wensen van de drinker. Het design is prachtig met mooie RVS afwerking en is voor een volautomaat behoorlijk stil.

Het installeren is zeer eenvoudig alleen het aanmelden op je netwerk vergt iets meer tijd maar relatief ook zeer eenvoudig. Home Connect is een prachtige app voor de complete lijn huishoudelijke apparatuur van Siemens/Bosch waarmee je veel informatie kan binnen halen, echter voor deze Espresso volautomaat vindt ik het geen meerwaarde. Vanuit je bed of luie stoel een bakkie koffie zetten met Home Connect zit er niet in of je moet het niet erg vinden om spoelwater te drinken…. Elke keer als je de machine uitzet of aanzet gaat hij de leidingen spoelen dus daar moet je goed op letten.

Maar het belangrijkste is de smaak van de koffie, nou dat is het beste wat ik ooit geproefd heb en is van super kwaliteit. In het begin een kwestie van uitproberen bv welke sterkte, temperatuur, hoeveelheid en intensiteit maar omdat je alle familieleden een eigen profiel kan geven kan je alle favorieten smaakvariaties makkelijk opslaan onder hun eigen profiel.

Tegenvaller is wel de temperatuur van de melk bij een Latte of Cappuccino, deze komt er wat lauw uit, maar dit kan je een klein beetje compenseren door de koffie op zijn heetst te zetten. Door de vermenging krikt het de temperatuur van de melk op in je glas. Het melk reservoir is echt zeer goed verwerkt in de machine, makkelijk te verwijderen en weg te zetten in de koelkast . Alle koffie variaties zijn van het hoogste niveau, echter warme melk is geen succes en thee heeft volgens de theekenners bij ons een lichte koffiesmaak en dus geen succes. Een kan koffie behoort ook tot de mogelijkheden maar duurt lang en soms stopt deze tussentijds omdat je de lekbakken moet legen.
Doordat de machine ieder keer de leidingen schoon spoelt bij het uit- en aanzetten verbruikt hij relatief veel water en moet je vaak de lekbakken legen. Op zich geen probleem maar wel iets waar je rekening mee kan houden. Schoonmaken is echt zeer eenvoudig, onder de kraan kan je alles afspoelen. Helaas moet je wel snel het waterfilter vervangen wat toch ook weer om de maand extra kosten met zich meebrengt…

Conclusie is dat deze Siemens Espresso volautomaat misschien wel de beste koffiemachine is voor thuis die er in de markt verkrijgbaar is. Je kan er echt als een Barista al je familie en vrienden mee verwennen!

Pluspunten

• Lekkerste koffie!
  • Barista modus
  • Veel voorgeprogrammeerde variaties
  • Redelijk stil

Minpunten

• Lauwe melk
  • Om de maand waterfilter vervangen
  • Spoelwater bij aanzetten

kevinvdwal 03-12-2018

Prima automaat, maar misschien wat te hoge verwachtingen

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ik heb dit koffieapparaat nu een aantal weken en moet zeggen dat ik mogelijk wat te hoge verwachtingen had. We hebben dit apparaat genomen ter vervanging van een oudere volautomaat. Het is echt een blikvanger in de keuken. Wat betreft de reguliere koffie ben ik ook heel tevreden, dit is veel beter dan onze vorige koffieautomaat. Met exact dezelfde bonen geeft deze automaat veel betere koffie en komt de smaak veel beter tot z’n recht. Wat smaak betreft is de automaat naar wens helemaal in te stellen en dus ook goed. Veel beter zelfs dan onze oude automaat. Ook het instellen van de hoeveelheid koffie per kopje is makkelijk in te stellen en wanneer nodig maalt de automaat een tweede keer bonen om tot de juiste hoeveelheid en smaak te komen. Over de melkfunctie heb ik mijn twijfels. Waar je de temperatuur in kunt stellen bij de reguliere koffie en dit dan ook heet is, is dit bij bijvoorbeeld een cappuccino niet echt heet. Ook is het schuim niet altijd heel dik. Hiervoor hebben we dan ook meerdere soorten melk geprobeerd, echter blijft het niet heel bijzonder. Waar ik van een goede cappuccino houdt kies ik bij dit apparaat meestal voor de gewone koffie. Dan komt de smaak beter tot zijn recht. Een gemiste kans.
Wat de Homeconnect functie betreft is het een leuk bedachte functie maar in werkelijkheid gebruik ik hem nooit. Bij het aanzetten krijg je ook spoelwater in je kop vers gezette koffie.
Voor de rest is de inhoud van het water- en bonenreservoir groot genoeg, maar zijn de lekschalen zo maar vol. Wat handig geweest zou zijn is als de automaat zou aangeven dat hij bijna vol zou zitten en je hier naar kon handelen na het zetten van koffie. Nu moet je gelijk legen anders gaat hij niet verder.
Al met al een prima automaat waar ik eerlijk gezegd meer van verwacht had gezien de prijs. Het bezoek is er ook van onder de indruk, wel schrikken ze als je de prijs benoemt. Als je van goede koffie houd is dit een perfecte keus. Wanneer je van cappuccino of latte macchiato houd zou ik een andere automaat kiezen.

Pluspunten

• Smaak

• Melksysteem
  • Te kleine lekschalen

Cdv8y 01-12-2018

Mooi stil koffieapparaat die heerlijke koffies zet

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een heel mooi koffieapparaat! Heel veel keuze in verschillende koffies dus ook nog allemaal te personaliseren zijn door de sterkte in te stellen, de hoeveel melk en grootte van je bakje.
Stil in gebruik.
Nadeel is het vaak moeten legen van de lekschalen

Emcee 27-11-2018

Wat een lekkere koffie en gebruiksgemak!

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Wat een lekkere koffie en gebruiksgemak!
Het vereist even wat ‘inlezen’ en uitproberen, maar als je dan eenmaal je favoriete koffievariaties hebt samengesteld is het alleen nog maar genieten geblazen. Per koffiesoort kun je allerlei instellingen aanpassen: de sterkte van de koffie, de hoeveelheid melk, de temperatuur. Je favoriete samenstelling sla je vervolgens op onder je persoonlijke profiel, en vanaf dan is het alleen nog maar een druk op de knop en je favoriet komt eruit.
De smaak is heerlijk, deze voldoet ruimschoots aan de verwachtingen.
Als er iets moet gebeuren, zoals het legen van een lekbak of ontkalken, geeft het apparaat dit zelf keurig aan. Ook geeft het apparaat een seintje als het melkreservoir nog op het apparaat aangesloten is en je zet het uit.
Ik heb enkel positieve ervaringen met dit apparaat. Enige minpunt dat ik kan bedenken: hij is vrij groot. En nog één: je gaat teveel koffie drinken :).

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Favoriet op te slaan in je eigen profiel
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Groot apparaat