Siemens EQ.6 plus TE657319RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Fabrikant kleur(en)
dark inox

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus TE657319RW op Kieskeurig.nl.

8,9

Een koffieliefhebber uit Amsterdam 10-12-2018

Complete machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Mooie complete volautomaat welke heerlijke koffie produceert. Eerst het e.e.a. aangepast naar onze eigen smaak. De standaard instellingen geven veel melk af bij de melk varianten. Na de afstelling, welke zeer eenvoudig te doen is, is de koffie helemaal naar wens. Het gemak van het schoonmaken van de machine en de uitstraling met de LED's aan de uitgifte kant heeft de doorslag gegeven om de machine aan te schaffen. Ik verwacht nog jaren plezier te hebben van deze mooie aanwinst voor onze keuken. Onze visite kan nu heerlijk genieten van een lekkere home made caramel machiato. Het voordeel van de Q6 boven de Q9 serie is dat deze een volledig touchscreen heeft, welke eenvoudig te reinigen is. Ik heb ervaring met verschillende machines zoals Jura en Saeco, de Siemens is een absolute aanrader.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Eenvoudig te reinigen
  • Chique en luxe uitstraling
  • Geluidsniveau is laag

Minpunten

• Verbruikt veel water t.a.v. het reinigingsprocess

Theo Heemskerk 16-01-2019

Goed werkend apparaat datlekkere koffie zet

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Dit is mijn tweede siemens apparaat. Die ik vier jaar heb gehad. Zet hele lekkere koffie en is in gebruik super gemakkelijk.

Bart 03-12-2018

Erg enthousiast!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Aangeschaft ter vervanging van een DeLonghi, die toch echt in dezelfde prijsklasse zat... maar wát een verschil! Dit is kóffie! Supereenvoudig te installeren (hoewel de handleiding een beetje van de hak op de tak springt, bijvoorbeeld het plaatsen van het kalkfilter wordt in een apart boekje uitgelegd) maar uiteindelijk wijst het zich vanzelf. En gewoon meteen superkoffie! Melkfunctie ook helemaal top, automatische reiniging... érg blij met dit apparaat!

Pluspunten

• Uitstekende koffie in alle variaties
  • Behoorlijk stil
  • Goed te reinigen koffieprut-opvangbakje
  • Veel goed voorgeprogrammeerde soorten koffie
  • Uiterst simpele bediening

Minpunten

• Waterreservoir mocht groter
  • Installatiehandleiding mag iets duidelijker

Peter 03-07-2019

Heerlijk stille espressoautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Na vele jaren gebruik overleed onlangs onze Italiaanse espressoautomaat. Als koffieliefhebber ga je dan op zoek naar een goede vervanger. 'Mevr De Lange' zorgde voor goede koffie, maar haar geluidsniveau was altijd een punt.
Na vergelijking van alle Siemens modellen werd het de Siemens EQ.6 Plus S700 TE657319RW. Geweldig wat een machine! Meer koffiekeuzes, hoger instelbare temperatuur en een uiterst comfortabel maalgeluid.

• Menukeuzes
  • Mooi
  • Koffiekwaliteit

Minpunten

• Formaat lekbak

Rutger 14-06-2019

Fantastische machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Na jarenlange trouwe dienst van onze vorige Siemens espressomachine hebben we deze machine aangeschaft. Wat een sieraad op de aanrecht. Maar nog veel belangrijker, fantastische koffie voor ieder wat wils. De espresso voor mijzelf en de cappuccino/latte macciato voor mijn vrouw. Het duidelijke display helpt je in een handomdraai aan een heerlijk kopje koffie. Verder is deze vele malen stiller als de vorige en de verlichting naast de koffie uitloop maakt hem helemaal af. Kortom in zo’n korte tijd, zo tevreden.

Pluspunten

• Koffie kwaliteit
  • Melksysteem
  • Instel mogelijkheden aantal ml per kopje
  • Verlichting
  • Uiterlijk

Koffie45 23-05-2019

Uitstekende machine.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Mooi luxe apparaat, veel keuzemogelijkheden, overzichtelijk display, handige teksten op display voor bijvoorbeeld reinigen, gebruiksvriendelijk, lekkere bonenkoffie, ook mogelijkheid voor freshbrew koffie.

Janny 15-05-2019

Een heerlijk fantastisch kop koffie waar je blij van wordt

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Een mooi strak apparaat om te zien een sieraad in je keuken en wat natuurlijk het aller belangrijkste is........ Heerlijke koffie....... Het apparaat is simpel te bedienen door de icoontjes en het menu voor verdere handelingen, zoals reinigen of het instellen van jouw voorkeuren!

Pluspunten

• Voor elk wat wils
  • Alles makkelijk instelbaar
  • Mooie uitvoering

Minpunten

• Bij maling wat lawaaierig

Sincap 14-05-2019

Heerlijke koffie & makkelijk gebruiksgemak

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Dit apparaat zet heerlijke koffie en is makkelijk in gebruik. Zeer makkelijke menu een duidelijke display en eenvoudig te reinigen.
Verder zeer stil, volop keuze in koffie en je kunt meerdere koppen tegelijk zetten.

Ron 13-05-2019

Heerlijke koffie, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Goed en makkelijk in te stellen. Met de basis instellingen al lekker. Alleen jammer dat de functie melksysteem spoelen in het menu zit en niet met 1 handeling direct te selecteren is.

hans 10-02-2019

simpele bedienig

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

prima apparaat goede instelmogelijkheden te kleine waterbak opvangbak moet je constant legen sterkte is ook makkelijk in te stellen

Pluspunten

• simpele bediening
  • veel gebruiksmogelijkheden
  • veel waar voor je geld

Minpunten

• kleine waterbak
  • te vaak lekbak legen

phvandenemster 04-02-2019

2 cappuccino tegelijk!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Fijn, redelijk stil apparaat. Mooi, vooral in donker RVS tint, past mooi bij andere Siemens apparaten in donker RVS. Koffiemaler is stil genoeg. Verder lekkere koffie en heel handig dat er 2 cappucino of lattes tegelijkertijd gemaakt kunnen worden. Verbeterpunt: van de benodigde onderhoudsmiddelen alvast 1 of 2 meeleveren (reinigings/ontkalkingstabletten).

GijsbertvL 31-01-2019

Geweldige machine en heerlijke koffies

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Twee weken geleden heb ik deze machine aangeschaft als vervanger van mijn EQ5 van Siemens. De bouwkwaliteit van de EQ6 plus s700 is erg goed. Het geborsteld RVS aan de buitenzijde geeft het apparaat een solide uitstraling. Het binnenwerk waar de zetgroep zich bevind is gemaakt van goede en stevige materialen. In de keuken is het een mooie aanvulling die het waard is om naar te kijken en niet overdreven veel ruimte inneemt. Ook de led-verlichting aan weerskanten van de uitloop is leuke toevoeging.

De EQ6 plus s700 is intuitief in het gebruik. Ik heb het bijbehorende instructieboekje nauwelijks hoeven gebruiken (alleen om het waterfilter de eerste keer op de juiste manier te plaatsen). De machine is duidelijk stiller bij het malen van koffiebonen in vergelijk tot andere merken. Dat ik de zetgroep uit de machine kan halen om af te spoelen is voor mij eveneens een belangrijke reden van aanschaf geweest omdat je daarmee zelf de hygiëne in de hand houdt.

Erg prettig is dat de EQ6 plus s700 zoveel keus heeft in het koffie aanbod en dat per gekozen soort gebruik kan worden gemaakt van de mogelijkheid om de sterkte van koffie, en de grootte van de kopjes aan te passen. Hiervan kunnen zelfs 4 profielen worden opgeslagen.

De smaak van de koffie is bijzonder goed. Het is even uitproberen welke instellingen (sterkte en maalgraad) het beste bij je passen, maar dat is ook meteen het leuke aan een nieuwe machine. De temperatuur van de koffie kan (via het instellingen menu) eveneens worden ingesteld in drie gradaties, dus voor elk wat wils.

Koffiespecialiteiten worden uitstekend bereid. Ik las bij sommige reviews dat men de melk(schuim) te koud vind, maar dat heb ik niet zo ervaren. Zelfs rechtstreeks uit de koelkast levert de EQ6 plus s700 een prima cappuccino, latte macchiato of één van de andere specialiteiten op. Zeer prettig is de melksysteem reinigingsoptie waardoor je niet hoeft te tobben met doorspoelen van melkslangetjes. Zet een leeg glas onder de uitloop, steek de melkslang in het glas, kies in het menu voor de reinigingsoptie en zowel de uitloop als de slang worden gereinigd met heet water én stoom.

De lekbak met met grote regelmaat geleegd worden. Ik vind dat geen probleem, het geeft aan dat de machine in elk geval goed gereinigd wordt als je het aan, of uit zet; wel zo belangrijk.

De EQ6 plus s700 heeft in mijn beleving een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben dan ook erg blij met deze prachtige volautomaat en kan iedereen deze machine aanraden.

Marck 29-01-2019

Elke dag heerlijke verse koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Onze vrienden hebben al ruim negen jaar een Siemens volautomaat naar volle tevredenheid. dus toen wij gingen zoeken naar een volautomaat was dat ons startpunt. De verkoper in de winkel (28099) heeft een goede productkennis en wist veel te vertellen over alle volautomaten dus niet alleen Siemens. Compliment!!! uiteraard ook even mogen proeven van de verschillende koffievarianten. Ook de koffie is prima in orde en die gebruiken we nu dus ook.

Vele schreven dat de temperatuur van de koffie tegenvalt nou daar hebben wij geen last van. Wij hebben hem ingesteld op warm en alle producten komen er op de juiste temperatuur uit dus ook een latte en cappuccino die ik met koude melk zet. de bediening is gemakkelijk en het schoonmaken is erg gemakkelijk.

Pluspunten

• bediening
  • temperatuur van de koffie
  • gebruiksgemak van de machine

Minpunten

• schoonmaken vh melkslangetje aan de buitenkant

Nancy 27-01-2019

Genieten !

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Gisteren deze machine aangeschaft omdat we er al jaren over dachten maar het best een dure aanschaf is. Nu met mooie actie een stuk goedkoper en als het goed is uiteindelijk goedkoper dan onze cupjesmachine.
Gisteren bonen gehaald bij onze favoriete koffietent, hij smaakt inderdaad net zo goed als daar !
Nu uitproberen qua bonen, magere of volle melk, koffiesoorten (alleen cappuccino geprobeerd en mijn zoontje warme chocomelk).
Bediening is super simpel, mijn zoon van 8 weet na 1 x afkijken precies hoe het moet.
Met melk uit de koelkast moet je voor koffies met melk wel de temperatuur op max zetten, dat is eenvoudig te omzeilen door de melk op tijd uit de koelkast te halen of de ergste kou eruit te halen door een pas seconden in de magnetron.
Duurzaamheid heb ik een voldoende gegeven omdat we het apparaat pas een dag hebben en dit niet te beoordelen is

Pluspunten

• Heerlijke koffie, gelijk met buiten de deur
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• het is een flinke investering
  • component bonen lijkt niet reinigbaar

Liek 16-01-2019

Koffie zoals koffie bedoelt is

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Geweldig volautomatisch apparaat. Eenvoudig en duidelijk in gebruik. Veel mogelijkheden. Heerlijke koffie. Mooi compact van formaat en een mooie apparaat voor het oog.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • volautomatisch
  • zelfreinigend

Minpunten

• Geeft snel aan dat je moet ontkalken

Ultimate koffiegenot 27-12-2018

Perfect kopje koffie met simpel bedieningsgemak

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Overzichtelijk apparaat met alle soorten koffiegenot waardoor iedereen aan zijn of haar trekken kan komen.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • overzichtelijk

Carla K.C. 23-12-2018

Eenvoudig en uitstekend

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Blij met mijn nieuwe koffiemachine. Eenvoudig te bedienen, persoonlijk in te stellen, keuze in persoonlijke koffie voorkeur. Geweldig product van Siemens.

Pluspunten

• Display
  • Gebruiksvriendelijk

Jan 18-12-2018

Duidelijke en simple bediening

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Het apparaat is simpel van bediening, eenvoudig en snel in schoonmaak en onderhoud.
De koffie is goed van smaak en warm, de melk op de cappuccino is stevig van structuur en erg smaakvol, voor een espresso raad ik aan om de kopjes eerst voor te verwarmen. Een apparaat dat zeker is aan te bevelen ook gezien zijn mogelijkheden.

Pluspunten

• simpel in bediening en onderhoud
  • smaakvolle koffe en warm

Minpunten

• Je de kopjes niet kunt voorverwarmen
  • mag wat mider geluid maken

Jaco en Jacqueline 17-12-2018

Fantastisch lekker smaakt elke koffie uit dit aparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

Voor iedereen de gewenste smaak/soort uit 1 apparaat. En elke kop smaakt heerlijk. Makkelijk bij te vullen en te reinigen. Door de uitstraling van het apparaat lijkt onze keuken nog luxer.

Robin van Twillert 15-12-2018

Fijn apparaat, duidelijke bediening

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE657319RW

heel veel plus punten zoals de bediening (erg klant vriendelijk) makkelijk schoon te houden.
De koffie is erg lekker, en ziet er ook goed uit.
Hij is ook goed stil voor een bonen apparaat.
De uitstraling ziet er ook goed uit.
Ik vind alleen dat het wat lang duurt voor de koffie klaar is.

Pluspunten

• goede koffie
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• tijd dat de koffie klaar is
  • kleine water bak