Melitta Barista Smart T Zilver volautomatische espressomachine F830-101 zilver - Reviews

Soort apparaat
gemalen koffie
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Barista Smart T Zilver volautomatische espressomachine F830-101 zilver op Kieskeurig.nl.

Alexander250200 19-02-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Melitta Barista Smart T Zilver volautomatische espressomachine F830-101 zilver

Zeer fijn apparaat met twee bonen reservoirs. Zeer veel keuzes in het kiezen van drankjes. Hij maakt inderdaad veel schoon maar dat waarborgt juist de levensduur. Het enige kleine minpuntje is dat de app niet altijd direct verbind. De verbinding komt uiteindelijk wel tot stand maar dan duurt het iets langer. Een update zou dit moeten kunnen oplossen.

Pluspunten

• Veel keus in drankjes
  • Reinigt zich zelf behalve zetgroep

Minpunten

• De app om te verbinden met de telefoon

Henk Harderwijk 28-08-2019

Beter is er niet!

Na veel merken en apparaten thuis geprobeerd te hebben gelukkig voor deze gekozen. Hij is mooi (luxe verlicht), stil, simpel schoon te maken en zet geweldige koffie. Van espresso, gewone koffie, cappuccino, Americano tot Latte Machiato allemaal even lekker en........ook heet! NU na ruim een jaar intensief gebruik durf ik te zeggen, DIT is zonder twijfel de meest doordachte en beste.

Pluspunten

• Mooi verlicht
  • Zeer Goed
  • Geweldige koffie (alle soorten!)
  • Makkelijk schoonmaken
  • weinig geluid, ook met malen.

Minpunten

• Lekbakje had groter gemogen.

Officiele reactie van Melitta 30-08-2019

Beste Henk, bedankt voor deze review, fijn om te horen dat je zo tevreden bent over dit toestel! We willen je vragen om even per email contact met ons op te nemen, het emailadres is info@melitta.nl. We horen graag van je! Vriendelijke groet, het team van Melitta

Familie van D. 13-07-2019

Fantastische machine

Wij hebben deze Melitta sinds december 2018, we kochten hem na het doorlezen van veel reviews, waaronder die van de consumentenbond, alsook het bekijken van youtube filmpjes. Wij zijn er bijzonder tevreden over. We drinken graag cappuccino, flat white en andere melkkoffies. Deze maakt deze machine als geen ander. De standaardrecepten die je kunt bereiden met de handige Melitta app zijn geweldig, zowel qua smaak alswel het gemak waarmee je ze kunt bereiden.
Een grote plus van de machine vinden wij het dubbele bonenreservoir, waardoor je - in ons geval - zowel gewone bonen alswel decaf bonen (voor s avonds:)) in de machine kan stoppen.

Hij moet idd regelmatig worden schoongemaakt; via Amazon kopen wij voor een scherpe prijs de noodzakelijk schoonmaakmiddelen, hiermee blijven de onderhoudskosten goed te doen.

Het is idd geen goedkope machine, maar als je houd van goede koffie is het echt het geld meer dan waard. We hebben er geen seconde spijt van. Het is een van de beste aankopen die wij de afgelopen tijd hebben gedaan.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Veel (18!) standaard recepten
  • koffie goed heet
  • Dubbel bonen-reservoir
  • Mooie slanke vormgeving

Leendert 15-03-2019

Een echte Barista!

Met deze volautomaat heb je een echte barista in huis: in no time zet je één (of meer...) van de vele koffievarianten op tafel. Al dan niet voorzien van een mooie crema- of melkschuimlaag en perfect van temperatuur.Bovendien zijn alle recepten ook nog naar eigen smaak aan te passen (hoeveelheid, sterkte, temperatuur), dit kan op het apparaat zelf maar ook via de app. Reinigen moet (afhankelijk van gebruik) regelmatig gebeuren, maar hoe dat moet wijst zich eigenlijk vanzelf en kan eventueel ook weer met behulp van de app. Het is wel een prijzige machine, heb er ook wel goed over na moeten denken, maar eerlijk is eerlijk: met de goede bonen er in is de koffie gewoon ontzettend lekker! Kortom, bij twijfel: toch maar doen! Ik heb er geen spijt van...

P.S. Ik heb het apparaat nu bijna 3 maanden, duurzaamheid kan ik dus niet echt beoordelen.

Pluspunten

• Zie beoordeling

Minpunten

• Nog niet ontdekt...

Antje 19-01-2019

Bar slecht apparaat

Apparaat zet fantastische espresso's maar.... even zo vaak weigert het volledige dienst. Je hoort een puff geluid. En er komt een paardruppels koffie en dan niks meer. Een ristretto maar dan erger Het vraagt vaak om schoonmaak actie en ook al gaat dat simpel het moet wel váák. Nu na drie maanden waarvan 1 week ook nog bij de reparateur zet hij geen koffie meer en ben ik 850 euro kwijt

Pluspunten

• goede espresso

Minpunten

• slecht functioneren
  • slechte service

Officiele reactie van Melitta 18-02-2019

Beste Antje, het spijt ons te lezen dat u geen goede ervaringen heeft met uw Melitta Barista T Smart. Zo te lezen heeft u het toestel al eens via Melitta laten nakijken, maar is het probleem nog niet goed verholpen. Dat is vervelend te lezen en we zouden graag het vervolg met u willen bespreken. U kunt ons hiervoor bereiken via info@melitta.nl. Met vriendelijke groeten, Melitta consumentenservice

Henk Harderwijk 28-08-2019

Jammer dat u niet laat horen hoe het is verholpen door Melitta. Zij staan er juist om bekend zeer goede service te verlenen. Ik ben al ruim een jaar in het bezit van soortgelijk apparaat en ben er juist bijzonder enthousiast over.

Kaatje koffie 18-09-2019

Melitta Barista Smart T Zilver

Na aankoop kon het apparaat geen melkschuim maken. Contact gezocht met Melitta. Kwamen de machine ophalen. Ik kreeg een leenapparaat. Na 2 weken weer terug in huis en nu prachtige melkschuim. Ben prima geholpen.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • prima service
  • Nu prima melkschuim.

Minpunten

• bij aankoop geen melkschuim