Siemens TE655203RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kastontwerp
vrijstaand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 91 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE655203RW op Kieskeurig.nl.

8,9

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

Sonja 20-01-2019

Uitgebreide volautomaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Ik wilde graag een koffiemachine die ook cappuchino ed. Kon maken deze machine kan heel veel maken je kunt makelijk alles afstellen o.a. sterkte van de koffie, hoeveelheid melk ten op zichte van de koffie, hoeveelheid en temperatuur. De automaat is makkelijk te reinigen en doordat er een klepje boven het waterreservoir zit hoeft deze ook niet perse eruit gehaald te worden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk te reinigen
  • Goede handleiding voor instellingen

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Laura en Pieter 19-01-2019

LEKKERE KOFFIE, MOOI APPARAAT OM IN JE KEUKEN TE HEBBEN.

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Wij hebben het apparaat net en is de tweede die wij van Siemens hebben. Tot op heden zijn wij erg tevreden over de koffie en het gemak wat we hiervan hebben. Ons hele gezin is tevreden over het apparaat en ieder heeft zijn eigen voorkeur qua koffie. Ik zou bijna zeggen kom langs een bakkie halen, weet dan zeker dat je blijft hangen voor een bakkie.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • lekkere koffie naar eigen smaak in stelbaar

Minpunten

• schoonmaken

Yvonne Mackenbach 19-01-2019
  • Product gekregen

Lekker hete koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Het is een heel prettige koffie machine met vele mogelijkheden waardoor ieder een koffie kan kiezen die hij of zij lekker vindt. Met of zonder melk, wisselbaar in sterkte. Twee kopjes tegelijk is ook mogelijk.

Pluspunten

• warmte instelbaar
  • sterkte instelbaar

Minpunten

• even zoeken om schoonmaak producten te bestellen

Yolande 18-01-2019

Koffie als van een barista!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Heel lang gezocht naar een goed apparaat en nu eindelijk gevonden: zowel espresso als cappucino, latte. Maar ook voorkeuren instellen. Mooi design en super apparaat.

Pluspunten

• flexibel in smaak en hoeveelheid
  • hoeveelheid voorkeursinstellingen

Minpunten

• nog niet gevonden

Mevr Sonnemans 18-01-2019

Luxe uitstraling een aanwinst in je keuken

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Ik heb deze machine gekocht omdat ik zeer tevreden ben over koffiemachines van Siemens.
Ze zijn gemakkelijk in gebruik,stil en zijn zeer goed van kwaliteit .
Het is mijn tweede aanpraat en zal hierna zeker weer een van dit merk kopen.
Het eerste heeft het 9jaar gedaan zonder horten of stoten.Lekker lang waar voor mijn geld.

Pluspunten

• 19 bar
  • Instellen hoe ik het wil
  • Mooie uitstraling
  • Lang levensduur

Minpunten

• Groot apparaat

Els en Henk 17-01-2019

mooie en goede uitstraling van de machine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Het is een prachtige , mooie , makkelijk en duidelijk te bedienen machine. Goed resultaat van verschillende soorten kopjes koffie , goede melkopschuimer. Hij is ons aanbevolen door een nichtje van ons. Ook die bevalt de machine heel goed. Wij zijn heel blij met de machine

Pluspunten

• duidelijk display
  • gemakkelijk en eenvoudig in gebruik
  • reinigingsprogramma goed en eenvoudig te volgen

Minpunten

• koffie is te lekker wij drinken nu nog meer koffie
  • helemaal geen

martin 17-01-2019

Espresso koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Mooi design voor in de keuken en heerlijke koffie in vele variaties.
Handig in gebruik en onderhoudsvriendelijk

Pluspunten

• Smaak koffie
  • Een aanwinst voor op het aanrecht

Y Post 08-01-2019

Priima Koffie machine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Goede en duidelijke instructies vermeld op het display wat te doen staat is zeer gebruiksvriendelijk. Makkelijk in gebruik en ik geniet elke dag dag van de koffie en thee. Heb absoluut geen spijt van de aankoop.

Jos 08-01-2019

Super tevreden

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Heerlijke koffie en gemakkelijk te bedienen. Prima schuimkraag op de koffie, ziet er smakelijk uit.
Lekbakje had iets groter mogen zijn, maar daar valt mee te leven.

Pluspunten

• bediening
  • stevige schuimkraag
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• lekbak had iets groter mogen zijn

Bertz 07-01-2019

Ontkalken

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Mooi apparaat. Ik was alleen verbaasd dat ik na 3 weken het ontkalkingsproces moest starten, terwijl ik een waterontharder voor al het water heb. De hardheid van het water bedraagt daardoor 4.

Ton van den Berg 05-01-2019

Mooi en een super machiene

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Stil en zet een heerlijk bakje koffie, volgens m’n vrouw de ideale Late juiste melkschuim verhouding alles persoonlijk instelbaar.
Is niet goedkoop maar hij is wel z’n geld waard

• Goede koffie
  • Persoonlijk instelbaar
  • Eenvoudige bediening

Remko73 01-01-2019

Uitstekende compacte Koffie - Espresso volautomaat

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Stil, eenvoudig te bedienen compacte espresso volautomaat levert uitstekende kopjes cappuccino, espresso, espresso macchiato, hete melk, koffie, koffie verkeerd en latte macchiato.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

R. Visser 30-12-2018

Een heel mooie en fijne machine en zet perfecte koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Een eenvoudige en logische bediening. Heel makkelijk schoon te maken en alle soorten koffie die je maar kan bedenken en nog super lekker ook.
Ziet er nog mooi uit ook. Een aanwinst voor de keuken.

Pluspunten

• Perfecte koffie
  • Mooi
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Nog niets gevonden

Jansen 29-12-2018

prima koffiesmaak, tevreden

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Apparaat circa 3 weken in bezit en conclusie nu: geeft prima koffie. Duidelijk paar stappen beter dan het vorige nespresso apparaat. Temperatuur vd koffie is niet heel hoog, maar dat is te verhelpen door het apparaat vooraf heet water in de kop te laten gieten. Prijs-kwaliteit lijkt prima.

Pluspunten

• koffiesmaak
  • intuitieve besturing

Minpunten

• temperatuur niet slecht, maar had beter gekund

Siemens EQ6 Plus TE655203RW 29-12-2018

Siemens EQ6 Plus TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW

Prima volautomatische espresso machine met meer dan voldoende instelmogelijkheden. Lekkere koffie in alle soorten en smaken. Top product.
Sterkte, hoeveelheid melk/koffie en favoriet is allemaal in te stellen.

Pluspunten

• makkelijk instelbaar
  • Touchscreen