Siemens TE655203RW - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kastontwerp
vrijstaand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 74 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

a 14-11-2018

koffiemachine

we hebben al zo machine gehad, hebben nu een nieuwe machine gekocht, omdat hij super in gebruik is en ontzettend lekkere koffie zet.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • gemakkelijk schoon te maken
  • gemakkelijk te bedienen

Justa 09-11-2018

Top duidelijk apparaat

Koffie ,cappuccino alles is gewoon heerlijk.... ben super blij met deze apparat. Ik zeg gewoon doen, geen spijt van....

Pluspunten

• Makkelijk in het bedienen
  • Snele opstarttijd

Bert Schipper 08-11-2018

duidelijk display en gebruiksvriendelijk menu!

Vanaf de aanschaf al een duidelijk en gebruiksvriendelijk apparaat. even een paar dingetjes in het menu fine-tunen en daarna genieten van een heerlijke cappuccino of latte, de keuze is erg gevarieerd en naar smaak in te stellen, de machine is zeer stil in vergelijking met andere koffie machines die ik gehad heb. Ook het design mag er zijn en staat nu als een pronkstuk in de keuken. Ik raad een ieder dit apparaat aan, kost iets meer maar daarvoor heb je duidelijk een betere machine dan het goedkope segment en deze gaat jaren mee! geniet ervan...

Pluspunten

• stil apparaat
  • heerlijk warme kofie
  • schuimt de melk goed op en instelbaar
  • mooi design
  • makkelijk te reinigen

Rob 02-11-2018

Heerlijke koffie

Mooi apparaat voor een heerlijk bakkie koffie. Eenvoudige bediening en simpel schoon te maken.
Even uitproberen welke bonen het lekkerste zijn. Een aanwinst in de keuken.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Prijzig

Henk 01-11-2018

Makkelijk bedienbaar

We hadden de voorloper van dit product en hebben nu de opvolger gekocht omdat hij ons erg goeg beviel

robl 30-10-2018

mooi schermdisplay

heerlijk koffie veel smaken makkelijk te bedienen door tiptoetsen en schoon te maken kortom goede koffiezetautomaat

Lenny 22-10-2018

heerlijke koffie, individueel in te stellen

We hebben voor deze machine gekozen, na een vakantie in Italie, waar per kop koffie duidelijker werd dat Nespresso toch een slap aftreksel van een echte kop koffie. Na een zoektocht via internet bleven we bij de EQ6 plus (500s) hangen vanwege het volautomatische karakter, de automatische melkunit reiniging en de belofte van individueel te bepalen sterktes, hoeveelheden, verhoudingen, malingen etc. En alle belofdtes worden waargemaakt. We zijn zo blij als kleine kinderen met deze aanschaf. We zijn nog wel bezig met een zoektocht nara de beste koffie voor dit apparaat, want ook dat is van invloed op het eindresultaat, maar daar komen we wel uit.

Pluspunten

• veel mogelijkheden

Minpunten

• lekbak snel vol

Remcko Dannenburg 20-10-2018

Meer dan geweldige SIEMENS Koffiemachine

Als je gek ben op koffie, en met name een cappuccino, dan kan je dat niet met de hand zetten.
Maar er is een oplossing. Dat was de aankoop van een DeLongi koffie machine en een losse melkopschuimer.
Nou het gebruik van de losse melkschuimer is nooit iets van gekomen, dus ook geen cappuccino als gevolg.
Het is dus maar gebleven bij een "gewoon" bakkie koffie. Goed maar niet wat je echt wil.

En toen was er de SIEMENS koffiemachine die echt alles kan maken wat je maar wilt.
Een juweeltje is het, met als nadeel een verslavende werking op koffie gebied.
De koffie bonen en de melk zijn niet aan te slepen.
Ook het kopje assortiment moet aangevuld en uitgebreid worden.
Want elke koffie soort die je wilt zetten moet tenslotte in het juiste glas of beker worden geserveerd.
Mooi dat de feestdagen er weer aankomen.

Wat het apparaat zelf betreft ga ik geen opsomming geven hoe goed het allemaal is wat betreheft (een simpel) onderhoud of de grote van het water reservaat en dergelijke zaken.
Daar kan je al genoeg van lezen in ander reviews.

Het gaat om de beleving van het apparaat en hoe gelukkig je er van kan worden.

Pluspunten

• Je wordt gelukkig van van dit apparaat

Minpunten

• Veel te lang gewacht met aanschaffen

newhome 29-08-2018

Overheerlijke koffievariaties

Nu 2 weken in gebruik en kunnen genieten van boven verwachting lekkere koffievariaties: espresso, koffie, latte en cappuccino. Koffie, ook met melk, varianten is goed warm.
Naar onze mening een wat duurder apparaat, maar z'n geld waard.
Voordelen: na inschakelen snel gereed om koffie te zetten, relatief stil tov vorige apparaat, lekkere melkschuim bij latte en cappuccino, goede smaak.
Nadelen: waterreservoir zou groter mogen, lekbak zit snel vol.

De Held van Iedereen 06-08-2018

Super allesmaker!

Zeer bedieningsvriendelijk! Lekschaal te verwijderen zonder een deur te moeten openen, koffie-instellingen te programmeren per persoon, echt melkschuim ipv warme melk, kortom zijn geld meer dan waard!!

Ben51 22-07-2018

Super koffiemachine

Na een dag zonder koffiemachine nu een super Siemens koffie espressomachine
Super hoe heet en smaakvol deze machine je kopje koffie maakt.

Tim Nieuwenhuijs 25-06-2018

Onetouch Satisfaction

Het was tijd voor een nieuw koffiezetapparaat. Mijn oog was gevallen op deze Siemens vanwege de "one touch" bediening (het zetten van een cappuccino met 1 druk op de knop).
Het apparaat is iets groter dan mijn vorige koffiezetapparaat (Seaco minuto), maar past (bij mij) nog onder de keukenkastjes.

Het apparaat ziet er netjes uit. En het kleuren touchscreen geeft hem een luxe uitstraling.
Het bonen resevoir is met 300 gram iets meer dan gemiddeld (180-250gr). Het waterresevoir is met 1,9L ook best ruim.

De koffieuitlopen zijn verstelbaar. En deze kunnen lager dan bij de Seaco. Dit is erg fijn omdat dit minder spettert. Een van de "ergernissen" was dat koffie te veel spetterde bij de Seaco en dit is nu dus verleden tijd. Ook kan hij lekker hoog voor diegene die van een Latte Macchiato houdt in een groot glas.

Zelf drinken we Espresso, Koffie als Cappuccino's. En het voordeel van deze Siemens is dat je ook 2 Cappuccino's tegelijk kunt maken. Iets wat je niet vaak tegenkomt.
Een ander functie die goed werkt zijn de profielen. Deze ondersteund er 2 (het luxere broertje van RVS ondersteund er 4). Hiermee kun je je eigen combinaties opslaan voor al je dranken. Denk aan sterkte, grootte van je mok en de verhouding koffie/melk. Aan de 2 profielen hebben wij meer dan genoeg.
Bij de Seaco was ik gewenst om de hoeveelheid espresso en koffie in het geheugen op te slaan.
De melk moest ik zelf op tijd stoppen om tot een lekker cappuccino te komen.
De siemens maakt gebruik van klein, middel en grote bekers. Wat mij makkelijk in staat stelt om een keer een grote kop cappucino te maken, en dat geheel automatisch.
De instellingen en mogelijkheden zijn hierdoor erg groot. En zeker in het begin moet je een paar bakken zetten om tot je eigen favoriete smaak te komen.

Hoe smaakt het dan. Eigenlijk best goed. Dit hangt natuurlijk ook af van de gebruikte bonen.
De esspresso en koffie zijn goed heet en vol van smaak. Voor wie van een sterke bak houdt kan hem op zeer sterk zetten. Of zelfs gebruik maken van de "double shot" mogeljjkheid voor behoudt van aroma.
De melk komt er wel iets minder warm uit dan bij de Seaco. Maar de smaak is wel romiger.
gemengd met de hete koffie kom je op een heerlijke cappuccino uit.
De opzuigslang is netjes weggewerkt en stop ik gewoon rechtstreeks in het melkpak.
Persoonlijk had ik de slang liever aan de linkerkant gehad. Maar dit is afhankelijk van de plaatsing in de keuken en het is niet heel erg. Een ander voordeel is dat hij een stuk stiller is.

Wat ik fijn vind is de schoonmaak functie. Onderhoud en schoonmaken is altijd erg belangrijk bij deze apparaten. Zeker bij het gebruik van melkproducten.
Na het zetten van een met melk bereide koffie, zal het apparaat de uitloopstukken en de slang extra reinigen. Dit kost je, logisch, wel extra water uit het reservoir. Maar houdt alles wel beter schoon.
Wat me opvalt is dat de Siemens bij zowel het aanzetten als uitzetten bij het reinigen meer water gebruikt dan de Seaco deed. Ik vind dit een fijne gedachten.

Alle onderdelen zoals de lekbak, de slang, zetgroep etc. zijn makkelijk los te halen en schoon te maken.
En het blijft aan te raden de lekbak en het water dagelijks schoon te maken/verversen.
En de zetgroep eenmaal per week, alsmede de melkopschuimer. Zo zou je de komende jaren moeten kunnen blijven genieten van lekkere koffie.

Dan als laatste de prijs.
Koffie is populair en er zijn duizenden verschillende apparaten in verschillende categorieën.
Ik had mijn oog eerst op een Jura E8 laten vallen. Vanwege de naamsbekendheid. Maar de prijs is toch wel erg fors. En ik vraag me af of de Jura echt jaren langer mee gaat en veel betere koffie zet om dat verschil waar te maken.
Deze Siemens is inmiddels wat in prijs gezakt en met de actie van 70,- cashback kwam hij voor mij op een acceptabel bedrag uit. Voornamelijk om dat ik graag gebruik van van de one-touch optie.
Gewoon 2 koppen er onder, op een knop drukken en ondertussen iets lekkers maken etc.
Zeker met bv cappuccino's is dit erg handig.

Pluspunten

• one-touch
  • 2 melkproducten te gelijk te zetten
  • Veel instellingen
  • Goede mogelijkheid tot persoonlijke instellingen

Minpunten

• Wel wat aan de grote kant
  • Onderhoud blijft altijd duur (bekend, maar toch)
  • Aanschafwaarde blijft investering

koffie liefhebber 22-06-2018

mooi apparaat

Makkelijk te bedienen, heerlijke koffie, ook goed te ontkalken staat stap voor stap vermeld in display

S.Kastelijn 20-06-2018

Siemens koffie machine

Prijs van deze machine is aan de hoge kant, maar prima in combinatie met de kwaliteit en veelzijdigheid.
Machine is zeer gebruiksvriendelijk.
Minpunt is het relatief kleine waterreservoir zodat deze zeer frequent (bij)gevuld moet worden.
Een aanrader.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Gewicht

Minpunten

• Capaiteit watrreservoir

Willem 20-06-2018

Gebruiksgemak

Uitstekende machine met veel gebruiksgemak en heerlijke hete koffie. 2 koppen tegelijk en geautomatiseerde functies voor de andere koffiesoorten.

Pluspunten

• goed op termeratuur
  • instelmogelijkheden