Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver - Reviews

koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Koffie soort(en)
cappuccino, heet water, latte macchiato, thee, koffie verkeerd
  • Best Reviewed 2 keer jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 326 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver op Kieskeurig.nl.

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Gerrit 13-01-2021

Wat een heerlijke koffie!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Wij hebben een wat oudere ingebouwde Siemens espressomachine waar we heel tevreden over zijn. Omdat we gaan verhuizen naar een woning die dat niet heeft kochten we alvast een Siemens EQ6 PLUS espressomachine. Die hebben we direct uitgeprobeerd. De bediening is nog eenvoudiger geworden en spreekt voor zich. Belangrijker nog: de smaak van de verschillende koffievarianten is exact hetzelfde als bij onze oudere Siemens. Wat een heerlijke koffie. Prima apparaat dus!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • heerlijke koffie

Irma van Hoek 19-11-2020

Praktische machine voor echt hete koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

De machine is compact en kan veel. De onderdelen zoals lekbak, maalinrichting zijn zeer soepel uit te nemen en schoon te maken. Maar het belangrijkste is dat de koffie echt goed heet wordt. Je hoeft je kopjes zeker niet voor te verwarmen. Het waterreservoir had van mij aan de andere kant mogen zitten (voor een rechtshandigen) dus omgewisseld met de maalinrichting opening.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Veel soorten koffie
  • Compact
  • Makkelijk schoonmaken

Merlijn 16-08-2020

Koffiezetmachine!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Nog nooit zo’n apparaat gehad, het bevalt prima. Het heeft veel mogelijkheden en ik heb nog niet eens alles uitgeprobeerd. Het is makkelijk in gebruik zelfs op onze leeftijd.

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Suzy 18-02-2021

Super apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super Ideaal apparaat , word veel gebruikt en kan je heel veel verschillende soorten koffie mee maken!

Karin 15-02-2021

Echt genieten

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat is het fijn, een heerlijk kopje koffie. Zoveel gemak had ik van te voren niet durven dromen. Op dit moment is de horeca gesloten (corona), maar gelukkig hebben we heerlijke koffie in huis.
Schoonmaken en onderhoud zijn heel eenvoudig. Ik heb eigenlijk geen nadelen kunnen ontdekken, behalve dat de lekbak snel vol is.

Karin 15-02-2021

Echt genieten

Hoven 05-02-2021

Automatisch espressoapparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Dit apparaat is stil als er koffie gemalen word wat zeer prettig is.
Makkelijk in gebruik d.m v. Een duidelijke display, even aantikken en het apparaat doet zijn werk.
Je kan ook je eigen favoriet erin vast zetten, dat is heel erg fijn.
Het formaat is niet te groot, ziet er goed uit.
Ik heb wel de Siemens melk kan erbij besteld, omdat het mooier uitziet dan een pak melk naast de machine te zetten.
De prijs is het zeker waard, ik wil niets anders meer.
Ik heb het apparaat bij Siemens gekocht, omdat het daar het goedkoopste was. Veel andere sites bekeken, een super goede service, snel bezorgd en ook nog cashback.
Kortom: geweldige machine, een aanrader.

aad g 01-02-2021

gemakkelijk en lekker

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] prima machine, werkt goed; koffie is heet; smaak is goed. Lekbak zit snel vol maar daar hebben wij geen probleem mee, zolang de machone zo het werk blijft doen!

Anoniem 28-01-2021

Geweldig machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Werkt uitstekend de koffie en melkschuim zijn uitstekend
en goed warm

kroos 28-01-2021

goed display en duidelijke gebruiksaanwijzing.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Goed en mooi apparaat, een pareltje voor een losse opstelling in je keuken. duidelijke gebruiksaanwijzing en alle onderdelen zijn makkelijk bereikbaar om deze schoon te maken.

Pluspunten

• makkelijk display
  • goed reinigbaar

Petra 27-01-2021

Zo blij dat ik deze gekocht heb

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Heb lang gezocht maar ben er erg blij mee. Geluidsniveau valt erg mee en de koffie is heerlijk. Veel varianten en altijd een verse bak koffie, wat wil je nog meer

Marc 27-01-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nu een week in gebruik. Niets is er te veel voor dit apparaat. Fijn om 2 latte macchiato in een keer te kunnen maken.

Wim 24-01-2021

Goede espressomachines maar .......

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

We deze machine nu ruim een jaar in gebruik en we zijn op zich best tevreden het zet goede koffie,
Maar een groot nadeel vinden we dat bij het gebruik van décafe het vul klepje restjes koffie achterblijven die door de warme waterdamp in mum van tijd veranderen in een groenen schimmelboel.
Ook achter de zetgroep blijft best veel koffieprut achter, wat zich lastig laat wegspoelen.
Dit zou voor zo’n dure koffie machine van Siemens wel beter doordacht moeten worden

Pluspunten

• Goede koffie
  • Mooie machine

Minpunten

• Veel vuil achter de zetgroep
  • Lastig schoonmaken

Marianne 20-01-2021

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De koffie is heerlijk, apparaat werkt simpel en onderhoud is ook simpel. Enig minpuntje is dat de lekbak snel leeg is.

Elly Bens Bon Fromage 20-01-2021

Mooie vormgeving, niet te groot maar wel overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooi formaat, makkelijk te bedienen, lekkere koffie! Kreeg ook een heel goed advies voor dit apparaat van de verkoper Peter Strijbosch van Strijbosch uit Nistelrode dat het een heel fijn overzichtelijk apparaat is.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk te bedienen
  • veel mogelijkheden
  • lekkere warme koffie