Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 163 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver op Kieskeurig.nl.

Danny 03-11-2017

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Deze Siemens EQ6 plus, is de opvolger van onze Siemens EQ6 die we al 3 jaar in bezit hebben. Wij hebben dus al het voorrecht gehad met de EQ 6 serie van Siemens koffie te serveren. Eigenlijk is onze mening ook onveranderd gebleven: Het is en blijft een geweldig apparaat!

De EQ6 plus is stiller dan de EQ6, heeft een andere (stillere) maler, een licht aangepaste zetgroep en heeft meer programma's en drankkeuzes. Ten opzichte van zijn voorganger kan deze wél 2 melkdranken tegelijk zetten, kun je gebruikersprofielen instellen en heb je een veel groter assortiment aan melkdranken beschikbaar! Daarnaast is hij net wat mooier afgewerkt.

Ik zou een waterfilter van Brita aanbevelen, wij zijn zuinig op deze machine en dit komt de levensduur zeker ten goede (minder kalk).

Of je nu van een lekkere latte macchiato houdt of een sterke espresso, hij kan het allemaal. En belangrijk: zonder lastige melk kannetjes waarbij de melk uiteindelijk gaat aankoeken en de hygiene in het gedrang komt. Daarnaast hoef je het glas niet te verplaatsen voor de bereiding van een melkdrank, gewoon het glas plaatsen en met één druk op de knop bereidt hij een heerlijke koffiedrank met dikke stevige melkschuimlaag. Tip voor verjaardagen, waar wij in de familie en vrienden kring al jaren om bekend staan: Een pompje caramel siroop in het glas, dan de latte macchiato bereiden en afmaken met een forse toef slagroom en caramel fudge blokjes! Gegarandeerd succes! Dan de espresso, waar ik zelf een groot liefhebber van ben. Zet de maler een standje fijner (let op doe dit enkel tijdens een draaiende maler, nooit een stilstaande maler verstellen om beschadigingen te voorkomen). Kies een lekkere koffieboon uit, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vers gebrande bonen van brandzaak.nl. Geen diepvries bonen meer voor ons waar duur betaalde acteurs voor twee woorden "What else", worden betaald.

Het reinigen is ook een groot pluspunt, het milk&clean reinigingssysteem wordt automatisch geactiveerd als er een melkdrank is bereid en de machine wordt uitgeschakeld. Het spoelt eerst met heet water en maakt de reiniging af met stoom, waardoor alle bacteriën worden gedood. Wel zo veilig met melk. De zetgroep kun je het beste eens per week afspoelen (géén zeep gebruiken) met lauw water. Het enige min punt wat ik kan bedenken is dat er wel eens wat koffieprut aan de binnenkant achterblijft, achter de zetgroep. Dus haal hier ook even een doekje overheen! Maar dit is allemaal zeer gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• Ideaal voor melkdranken
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Mooie dikke melkschuimlaag
  • Meer programma's dan de EQ6
  • 2 Melkproducten tegelijk

Minpunten

• Reiniging achter de zetgroep

Peter555 13-11-2017

Zeer tevreden met mijn aankoop!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Heel fijn apparaat met meer dan voldoende mogelijkheden. Je kunt elke koffie maken die je kunt bedenken. Het apparaat is enorm gebruiksvriendelijk en ziet er stijlvol uit. Het touchscreen zorgt voor een luxe uitstraling. De mogelijkheid om 2 dranken tegelijk te maken is ook erg fijn. Nog een positief punt is dat de reiniging van het melkslangetje erg gemakkelijk gaat! Daarnaast is het apparaat zelf erg makkelijk te reinigen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de s500 (i.p.v. de s700) vanwege het gebruik van kunststof materiaal achter de koffie uitstroom. Het kunststof is lekker makkelijk te reinigen. De s700 heeft een luxe(re) uitstraling door het gebruikte rvs, maar dat maakt dat je hem wel vaker moet poetsen. Naast het rvs mist de s500 de mogelijkheid om 4 voorkeursinstellingen te gebruiken. Voor ons zijn de 2 voorkeursinstellingen van de s500 meer dan voldoende. Wat betreft de prijs; deze is relatief hoog, maar daar krijg je ook veel voor terug. Prijstechnisch wat mij betreft een echte aanrader. Een klein nadeel vind ik soms de temperatuur van de melk bij het gebruik van koude melk (direct uit de koelkast). Omdat je koude melk gebruikt krijgt het apparaat de melk/het melkschuim niet zo heet als ik eigenlijk zou willen. De cappucino of latté moet je dus snel opdrinken!

Pluspunten

• Relatief stil
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Geen melkreservoir meegeleverd

Rob 22-03-2018

GEWOON GOEDE KOFFIEPRODUCTEN VAN DE SIEMENS TE655203RW

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Bijna vier maanden in gebruik. Onderhoud nog steeds gemakkelijk. Koffie en schuim van goede temperatuur (veel beter dan Jura!!). Gemakkelijk in te stellen. Een volautomaat die koffie zet, zoals deze moet zijn!
Pluspunten

mogelijkheden
bedieningsgemak
koffieproducten op goede temperatuur

Pluspunten

• mogelijkheden en bedieningsgemakk
  • koffieproducten op goede temperatuur

Minpunten

• vaak ontkalken

Suzanne 29-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Het koffieapparaat is erg gebruiksvriendelijk. Door de diverse instellingen kun je zelf goed je eigen koffie maken zoals jij die wilt. Het apparaat heeft een goed reinigingsprogramma. Bij het aan- en uitzetten geeft het apparaat goed weer hoe reiniging plaats vindt en dat er een glas neergezet moet worden. Diverse onderdelen zijn uitneembaar, waardoor apparaat goed schoon gehouden kan worden.
BIj de melkkoffies (cappuccino, latte macchiato) vinden wij wel dat het wat lauw blijft. Geen probleem als het snel na bereiding wordt opgedronken, maar als je het een tijdje laat staan wordt het wel snel koud.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • goed en duidelijk zelfreinigingsprogramma
  • veel opties om eigen koffie naar smaak te zetten

Minpunten

• Melkkoffies zijn lauw

Jessika 03-11-2017

Wat een mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Ik mocht dit apparaat testen voor The Insiders. Ik heb een gemiddelde keuken. Het is niet een heel groot apparaat. Precies goed! Zit er mooi uit en is degelijk. Ik vind alleen het waterreservoir er wat goedkoop uitzien. Dit stoort niet. Je zet het apparaat aan en hij doet meteen wat hij moet doen. Ik lees altijd de gebruiksaanwijzing, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Het display is duidelijk genoeg. Je kan kiezen uit heel veel soorten koffie. Van een echte espresso tot latte machiato. Ook kan je 2 kopjes tegelijk aanzetten. De hoeveelheid en sterkte Vd koffie kan worden aangepast. Mijn kinderen vinden het een geweldig apparaat en drinken graag een beker warme opgeschuimde melk. Ook thee kan je maken met de heet water knop. Ik heb vandaag het apparaat voor het eerst schoongemaakt. Ook dit gaat heel makkelijk. De zetgroep is makkelijk schoon te maken. Ik was 5 min bezig om alle belangrijke onderdelen schoon te maken.
Al met al een top apparaat! Ik heb hem nu 3 weken.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Plastisch uitstraling van waterreservoir

Paul Bergsma 06-07-2020

Eenvoudige bediening en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Al een aantal jaren ben ik een tevreden gebruiker van de koffiemachine van Siemens. Helaas ging het apparaat kapot na keren trouwe dienst en werd het tijd voor een nieuwe.
Dit nieuwe type is behoorlijk door ontwikkeld. De eenvoudige toetsbediening geeft de keus uit ruim voldoende koffie mogelijkheden. En de kwaliteit van de koffie is onverminderd goed, nadat je de hoeveelheden op je eigen stijl hebt aangepast.
Mijn oude koffiemachine heb ik een aantal keren kunnen repareren door onderdelen te vervangen. Ik vermoed dat dat met deze machine moeilijker wordt vanwege de hoeveelheid electronica.

Martien 06-07-2020

mooie uitstraling

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

na vele vergelijkingen bij dit product uitgekomen.is een top apparaat.met vele mogelijk heden ,makkelijk bedienbaar en een goede prijs kwaliteit verhouding,zelfs meer dan dat.
zijn er super tevreden mee

Pluspunten

• compact apparaat
  • bedieningsgemak
  • makkelijk te reinigen
  • zeer lekkere koffie

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

Tess 06-07-2020

fantastische keuze

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

ik was echt toe aan een volautomatische koffie maker. Zo fijn dat hij diverse koffies maakt. En vooral het gemak van schoonmaken. Eindelijk verlost van de milieu onvriendelijke kuipjes.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • eenvoudig te bedienen
  • maakt na instelling heerlijke koffie
  • goede melkschuimer

Minpunten

• waterreservoir wat klein
  • in zonlicht is display soms niet goed leesbaar

C.Paulissen 06-07-2020

mooi apparaat, veel mogelijkheden, eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Koffiemachine enkele dagen in gebruik (als vervanger van oude Bosch-machine). Een verademing qua gebruiksgemak en mogelijkheden. Is stil, temperatuur aan te passen Een sieraad in de keuken!

Pluspunten

• mogelijkheden
  • gebruiksgemaak
  • mooi apparaat
  • vrij stil
  • bereiding 2 producten tegelijk

Minpunten

• nodigt uit tot meer koffie drinken

Pauline 04-07-2020

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Apparaat geeft duidelijk aan welke koffiemogelijkheden je hebt. Het is makkelijk in gebruik en maakt lekkere koffie

Renee 03-07-2020

Mijn S: 10.000 prima koppen. De nieuwe aankoop is voor zoon

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Tja, met mijn eigen machine is 3 jaar oud en geeft nu bijna 10.000 koppen van perfecte kwaliteit. Deze machine is nog goed en gaat nog langer mee.
Ik heb een nieuwe als geschenk voor mijn zoon gekocht en weet zeker dat het een succes is.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• opvangbak koffieresten te klein

LoJa 03-07-2020

Complete machine en toch eenvoudig

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Dit is een super goede koffiemachine. Hij oogt professioneel en is dat ook. En toch is de bediening niet ingewikkeld. Alles werkt zoals je het verwacht. Dat is erg prettig. En vooral leuk is dat je je gasten kunt verrassen met hun voorkeurskoffie. Dat zorgt voor een leuk wow-efect.

Pluspunten

• Professionele uitstraling
  • Eevoudige bediening
  • Makkelijke reinigingsprogramma's
  • Grote keuze uit koffiezetten

Kees 30-06-2020

Fantastische koffie!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

De EQ6-500 was altijd ons werkpaard om allerlei soorten koffie te serveren. Na hard gewerkt te hebben werd het tijd voor een nieuwe en natuurlijk gelijk weer deze machine besteld!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel varianten mogelijk, ook met melk
  • Eenvoudig te onderhouden

Minpunten

• Redelijk vaak ontkalken/schoonmaken nodig

Engelien V Zandwijk 30-06-2020

Echt een super handig en lekker koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

De Koffie machine is buiten gewoon meer dan ik had verwacht, ben er echt zo blij mee heb altijd een Dolce Gusto gehad maar deze machine van Siemens is echt een top machine.

Pluspunten

• Maakt echt super lekkere koffie
  • Makkelijk in gebruik en schoon te houden
  • Schakelt zichzelf uit na 15 min echt super hamdig

Roy 30-06-2020

Geweldige koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Mooi degelijk apparaat die geweldige koffie zet. Veel soorten koffie, dus voor ieder wat wils. Onder favorieten ook je eigen koffie in te stellen, inclusief watertemperatuur, sterkte etc. Al met al heel blij met dit apparaat.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Groot waterreservoir
  • Groot bonenreservoir
  • Goede melkschuim

Minpunten

• Vaak reinigen
  • Geen knop voor reinigen melksysteem

Eric Arnhem 30-06-2020

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na 26.000 stuks kopjes vanuit een De'Longhi volautomaat overgegaan op Siemens EQ-6+S500, eerste indruk:
- koffie heeft een goede smaak,
- melkproducten voldoen ook, mede omdat je deze verhouding eventueel kan aanpassen.

Gekozen voor een Siemens omdat deze goed te onderhouden is en je geen onderhoudscontract nodig hebt, zoals bij JURA.
Het verschil in prijs tussen S100, S300 of S500 is minimaal, neem wel degene met de meeste opties, dus de S500:-)

Pluspunten

• warm en perfecte smaak
  • veel keuze mogelijkheden
  • opstarten gaat snel
  • schuim melkproducten goed ook met havermelk

Minpunten

• Display pull-down menu lastig te selecteren
  • waterreservoir niet echt degelijk, voldoet wel
  • geen startset schoonmaak tabs erbij geleverd

Diana 25-06-2020

Aanrader

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Na 5 jaar een Siemens Q5 gehad te hebben zijn we overgestapt op de Q6. Daar hoefden we niet lang over te twijfelen gezien de goede ervaringen met het vorige apparaat.
Het apparaat ziet er een stuk strakker en solider uit dan menig concurrent.
De keuze viel op deze uitvoering omdat we hier voldoende soorten koffie mee kunnen bereiden. De bediening is vrij simpel en een verademing t.o.v. de Q5 is het geluidsniveau, dat ligt een stuk lager.
Alle soorten koffie inmiddels getest en voldoen allemaal, ook het onderhoud is vrij simpel.
Een absolute aanrader voor die liefhebbers van een goede kop koffie en strak design. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

René 24-06-2020

Goede bak koffie

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Jarenlang nespresso gedronken maar werd zo langzamerhand wel erg duur dus toen mijn nespresso apparaat stuk ging naar een koffiebonen machine gekeken.
Uiteindelijk deze, iets duurdere dan ik van plan was, gekocht wegens goede opties, reviews en goede korting (664,-).
Apparaat is eenvoudig in gebruik en goed schoon te maken en te onderhouden, wel vingerafdruk gevoelig aan de voorkant (aanraakscherm).
1e koffie keuze is al meteen raak en lekker om te drinken, als ik met wat meer bonen heb geprobeerd gaan we de lekkerste gewoon in bulk kopen en dan zou ik in een goed jaar mijn apparaat er weer uit moeten hebben (drink teveel koffie ik weet).

Pluspunten

• onderhoud eenvoudig
  • veel keuzeopties

Minpunten

• vingerafdruk gevoelig

Daisy 22-06-2020

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Wat een fijn automaat! Heel veel verschillende opties, nog wel even zoeken wat de beste bonen en melk zijn naar eigen wens, maar de machine doet het erg goed! Water moet redelijk vaak worden bijgevuld indien veel gebruik wordt gemaakt van de machine, maar dat is logisch natuurlijk. Hele goede aankoop, erg blij mee! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ronald & Angelique 22-06-2020

De lekkerste koffie gewoon heerlijk thuis !

Geschreven voor: Siemens TE655203RW zwart, grijs, zilver

Wat je ook wilt, een espresso,cappucino, latte, theewater of gewoon een bakje koffie, het is allemaal om te lekker en het is nog een juweeltje in je keuken ook! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]