Siemens TE654319RW - Reviews

Netfrequentie
50/60 Hz
Testoordeel
CE, Eurasian, UA, VDE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Youp82 10-11-2017

Heerlijke koffie (specials)

Nu 4 weken de EQ.6 plus s400 in het bezit en ondertussen al bijna 250 bakjes koffie gezet, waaronder een groot gedeelte 'speciale' koffies. Bij mijn vrouw is de Latté Macchiato erg populair. Zelf lust ik naast de gewone koffies ook graag een espresso macchiato of een Flat White. De temperatuur van de gewone koffie is goed. Had nog wat heter gemogen, maar ruim tevreden. Voor de melkproducten verwarmen we de glazen altijd nog even voor. Temeer omdat de melk goed koud staat in de koelkast vinden wij dit echt nodig.

De instellingsmogelijkheden zijn erg ruim en gemakkelijk. Het volume per koffiesoort, verschillende sterkte mogelijkheden, de maalgraad. Erg prettig.
Het schoonmaken is echt een eitje. De automatische reiniging van het melksysteem is subliem. De gewone reinigingen (kalk en met schoonmaaktablet) gaat ook vlot. De wekelijkse reiniging van de zetgroep is ook prima te doen. Daar merk je ook dat er goede kwaliteit onderdelen zijn gebruikt. Tot zover de positieve punten.
Overal valt wat aan op- of aan te merken, dus ook aan dit fijne apparaat. We maken gebruik van een Brita waterfilter en na een kopje of 175 gaf de machine aan dat deze vervangen moest worden. Vind dit persoonlijk vrij vlot.
Daarnaast moet de machine met een tablet worden gereinigd na ongeveer 125 kopjes koffie. Het ontkalken heeft nu ook plaats gevonden na 250 kopjes te hebben gezet. Dus al met al ben je hier best wat kosten aan kwijt (waterfilters, reinigingstabletten en ontkalkingsmiddel).
Tevens is de prijs van het apparaat (momenteel ruim 1.000 euro) best hoog. De servicedesk heb ik gebruik van gemaakt daar ik een vraag had over een functie in het apparaat die ik niet kan vinden, maar wel aanwezig moet zijn volgens de handleiding. Het duurde een aantal dagen voordat ik een antwoord ontving, wat ook nog kant nog wal raakte. Dus ook niet positief helaas.
De S400 heeft ook niet de mogelijkheid om de koffie-/melkverhouding in te stellen voor de koffies met melk. Dat is jammer, want dit is een personalisatie mogelijkheid die de S500 en S700 wel bevatten. Dit zou de afstelling van de koffies aan de persoonlijke smaak helemaal perfect maken.
Al met al slaat de meter ruim door naar de positieve kant. Vandaar ook 4 sterren.

Pluspunten

• Gemak
  • Heerlijke koffie (specials)
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Vaak waterfilter vervangen
  • Koffie-/melkverhouding niet aan te passen

FamilySeven 08-01-2018

lekkere koffie

Na jarenlang Senseo koffie te hebben gedronken hebben we de stap gemaakt naar een koffiemachine. Dit bevalt ons erg goed. De koffie is erg lekker (wel de juiste bonen gebruiken). De cappucino en de flat white zijn hier favoriet. Wel worden melkproducten met melk direct uit de koelkast niet heel warm. Hiervoor vul ik van te voren al melk in een afsluitbare beker en laat dit gewoon op het aanrecht staan en warm ik vaak de kopjes op. Hierdoor hebben we wel goed warme koffie.
Het apparaat biedt veel verschillende koffiespecialiteiten. Daarnaast kan je ook de grootte van elk kopje nog instellen. Dit vinden wij ook erg handig.
Wat ook fijn is dat dit apparaat warm (thee)water geeft, zodat onze waterkoker ook weg kon.

Pluspunten

• stil apparaat
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • geeft lekkere koffie
  • apparaat ziet er mooi uit
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• melkproducten worden niet heel warm
  • lekbak zit snel vol

Jenny 04-01-2018

Gebruiksvriendelijke koffiemachine

Wij hadden al vertrouwen in Siemens, onze vorige koffiemachine heeft 15 jaar lang heerlijke kopjes koffie gezet. Deze nieuwe heeft veel meer variatie in koffiesoorten, is makkelijk te onderhouden en is geruisloos.

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • mooie vormgeving in zwarte kleur

Froukje 09-06-2018

Siemens bonenmachine

Super machine, lekkere koffie naar keuze zonder schoonmaken. Super stil apparaat dat snel een kop koffie maakt.

Anita 16-05-2018

Mooi en degelijk

Apparaat ziet er mooi uit, is gemakkelijk te bedienen en geeft heerlijke koffie.
Ook het water is voor een kopje thee warm genoeg
Melk uit de koelkast wordt niet heel warm.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • fraaie vormgeving

Minpunten

• lekbak moet vaak geleegd worden

S&R 13-05-2018

De opvolger

Na 10 jaar dagelijks royaal gebruik gaf onze Siemens espresso machine het op.
Voor een nieuwe naar de dealer wegens heerlijke koffie en stijlvol design in een degelijke uitvoering, nu in sapphire black.
Ook het eerste kopje uit de nieuwe was een schot in de roos, ikk dus goed perspectief voor de volgende 10 jaar!

Pluspunten

• Betrouwbaar, 10 jaar zonder probleem gewerkt

Minpunten

• Aan de prijs

Josephina 02-02-2018

Gemakelijk in te stellen,en te gebruiken.

Zeer mooie uitstraling. Makkelijk in te stellen en te gebruiken. Gekozen voor deze volautomatische espresso
Apparaat omdat het goede referenties heeft,vol automatisch is, en je kunt er zoveel verschillende koffies mee maken.
Ben erg tevreden over de heerlijke verschillende koffies die je kunt maken. Echt een aanrader!

Elly 30-01-2018

Siemens EQ6 plus S400

Zeer goed product, heerlijke hete koffie en super gemakkelijk om Latte Macchiato en cappuccino te maken.

Pluspunten

• hete koffie
  • een echte volautomaat

Minpunten

• geen lampjes boven de uitloop van koffie en melk

Joop Wigleven 14-01-2018

Toch weer terug naar het merk Siemens

We hebben altijd een Siemens espresso koffie machiene gehad
Verleden jaar een nieuwe espresso machine gekocht van een ander groot merk , die was niet te vergelijke met de Siemens, koffie was niet te vergelijken die wijgewent waren.
Nu toch weer een Siemens terug gekocht een mooie en degelijke machine ,en o zo belangrijk we drinken weer de koffie die wij waren gewent.
De machine is meschien iets duurder maar zeker zijn geld waard 👍👍

Pluspunten

• Degelijkemachine
  • En de koffie is goed heet

Daan 09-01-2018

Perfecte koffie, geheel naar wens in te stellen.

Wij hebben 8 jaar ervaring met een koffiemachine van een ander fabricaat, tot tevredenheid 22000 kopjes mee gezet.
Toch gevallen voor deze Siemens, eerste ervaring "wat een klasse apparaat".
Mooi design, super makkelijk in te stellen, en dan starten maar voor een overheerlijk bakje koffie of capacino etc.
Schoonmaken is een fluitje van een cent, alleen de lekbak moet regelmatig worden geleegd (is geen probleem).

Pluspunten

• kwaliteit machine
  • uitstekend kopje koffie
  • makkelijk in te stellen
  • mooi design
  • veel koffie varianten met een druk op de knop

Minpunten

• lekbak snel vol

Jaap 31-12-2017

Mooi design

Gebruik van de machine is duidelijk. Veel mogelijkheden om in te stellen.
Nadeel: bij de koffie met melkproducten kun je volgens gebruiksaanwijzing de hoeveelheid melk instellen, maar dat kan dus niet!!! En de cappuccino is te koud.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Hoeveelheid melk niet kunnen instellen
  • De lakschaal vaak moeten legen

Arian 30-12-2017

Heerlijke koffiespecialiteiten

Wij zijn erg blij met deze aanschaf. Vonden het wel prijzig maar genieten nu iedere dag van verse cappuccino, latte macciato en andere specialiteiten. Handig in gebruik. Heeft weinig onderhoud nodig.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

An 30-12-2017

Veel instel mogelijkheden

Doet het goed. Lekkere koffie. Je kunt het goed naar je voorkeur instellen.In het begin weigerde de koffiemaler 5 keer maar dat is tot nogtoe, 14 dagen in gebruik, niet meer voor gekomen. We wachten het wel af.

Pluspunten

• veel keus
  • goed te reinigen
  • lekkere koffie

Minpunten

• lekbak redelijk snel vol, spoelt veel
  • Bij cappuccino kop verwarmen, koffie te koud .

Claudia 28-12-2017

Heerlijk apparaat

Heerlijke koffie, veel koffie keuzes met 1 druk op de knop. We hadden al een Siemens volautomaat waarbij je zelf de melk moest opschuimen door een stoompijpje. We wilde nog meer verwend worden door met 1 druk op de knop van al onze favorieten koffiesmaken te kunnen genieten. Het is natuurlijk best een duur apparaat (je hebt ook goedkopere versies) maar we weten nu dat we niet over 2 jaar weer willen switchen. Daarom hebben we nu voor de duurdere versie gekozen waar je 9 verschillende dranken mee kunt bereiden.

Pluspunten

• Veel verschillende koffiesmaken
  • Makkelijk schoon te maken
  • Heel makkelijke bediening

Minpunten

• Door de koude melk is de koffie niet mega heet.

Zahra 26-11-2017

Lekkere koffie

De koffie is lekker..
Ik heb vooral de latte geprobeerd, die is lekker.
Wel jammer dat het geen hete koffie is

Pluspunten: Lekkere schuim; Verse koffiebonen kan je gebruiken; De hoeveelheid melk kan je aanpassen
Minpunten: De prijs van het apparaat; De koffie is niet echt heet

Pluspunten

• Lekkere koffiesmaak
  • Veel opties

Minpunten

• Lauwe melk
  • Moet vaak reinigen

Tijgerdeteckel 17-11-2017

Top apparaat met veel keuzes

Ik heb de Siemens EQ6plus nu 3 weken in gebruik. De installatie was supersimpel. Binnen korte tijd zat mijn man vervent koffiedrinker aan zijn eerste dubbele Espresso. Het kiezen van de soort koffie is eenvoudig, prettig extra is de programmeerbare persoonlijke voorkeursinstelling. Waardoor je in 1 druk op de knop je favoriete koffie bereid. Het malen van de koffie en bereiden is echt stil. Koffie is echt heet en goed (uiteraard wel afhankelijk van de gekochte koffiebonen) Zelf vervent theeleut zit nu meerdere keren op een dag te genieten van een cappuccino of Latte. In onderhoud is het apparaat een aanrader ! Met 1 druk op de knop reinigt het apparaat zichzelf en de melktoevoer -> hygiënisch en scheelt echt qua werk. Vergeet je dit, reinigt het apparaat zichzelf bij uitschakelen. Waterreservoir en lekbak zijn voldoende groot. Uiterlijk is het apparaat een sieraad in de keuken, mooie strakke vormgeving . Kortweg erg blij met dit apparaat en een echte aanrader!!

Judje76 16-11-2017

Makkelijk apparaat, heerlijke koffie

Dit is een heel handig, makkelijk espressomachine. Je kan verschillende koffiesoorten maken. Vooral erg lekker als je van koffie met melk houdt. De touchscreen is erg makkelijk in gebruik. Jammer dat je het apparaat snel moet ontkalken en het waterreservoir is snel leeg. Maar dat mag de pret niet drukken.

Pluspunten

• Veel verschillende koffiesoorten
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• snel leeg waterreservoir
  • snel ontkalken

Albert 16-11-2017

Hoge prijs, maar prima automaat.

Ik heb nu een paar week de automaat in bezit, Mooi design, makkelijk in gebruik en de koffie is heerlijk. Het maken van de koffie gaat vrij snel. De automaat is makkelijk te onderhouden. Wat wel opvalt is dat de automaat zich wel erg vaak schoon spoelt en dat de lekbak erg vaak geleegd moet worden. Bij het maken van dranken met melk valt op dat wanneer de melk uit de koeling komt de automaat deze melk niet genoeg kan opwarmen waardoor bv cappuccino niet erg heet is. Los van bovenstaande is het wel een erg goede automaat die heerlijke koffie maakt en ik zou hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Goede Koffie
  • Makkelijk in gebruik
  • Zelfreiniging

Minpunten

• Hoge Prijs
  • Melkproducten worden niet heet

Sandra 15-11-2017

Mooi apparaat maar een tikje te duur

Ik heb de EQ 6 mogen testen maar we hebben de EQ 5. Zelf thuis. Het verschil zit hem vooral in de koffiekeuzes. Vooral met dit apparaat zijn de koffie met melkvarianten erg makkelijk te maken. Geen stoompijpje maar gewoon een staafje in een pak melk en de rest wordt gedaan.

Makkelijk is het zelf reinigen van de zetgroep
Lastiger is het precies instellen van de koffiegrootte. Er zijn 3 keuzes klein middel en groot en diep in het menu is nog een uitgebreidere keuze beschikbaar maar dat doe je niet snel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zetgroep zelf reinigen

Nousy 15-11-2017

Super lekkere koffie!!

Super apparaat mooi design en makkelijk in gebruik.

Je kan elke koffiespecialiteit maken die er is, maar ook voor een gewone lungo of espresso is het apparaat zeer geschikt.
Ook warme melk (melkschuim) is een makkie met dit apparaat.

Zelf in te stellen koffiesterkte, hoeveelheid, temperatuur en maalgraad. Geheel elk kopje koffie te personaliseren naar eigen smaak.

Bonenreservoir is geschikt voor 300 gram koffiebonen en het waterreservoir heeft een inhoud van 1,7L.

Schoonmaken is een makkie want bij aan-, uitzetten van het apparaat gebeurd dat vanzelf. Ook het reinigen van de melkslang gaat gemakkelijk en snel.

Kortom super blij met dit apparaat!!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Makkelijk te reinigen
  • Touchscreen
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Duur