Siemens EQ.6 TE654319RW - Reviews

2 kopjes per keer
Aansluitwaarde
Netfrequentie
50/60 Hz

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 TE654319RW op Kieskeurig.nl.

Youp82 10-11-2017

Heerlijke koffie (specials)

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Nu 4 weken de EQ.6 plus s400 in het bezit en ondertussen al bijna 250 bakjes koffie gezet, waaronder een groot gedeelte 'speciale' koffies. Bij mijn vrouw is de Latté Macchiato erg populair. Zelf lust ik naast de gewone koffies ook graag een espresso macchiato of een Flat White. De temperatuur van de gewone koffie is goed. Had nog wat heter gemogen, maar ruim tevreden. Voor de melkproducten verwarmen we de glazen altijd nog even voor. Temeer omdat de melk goed koud staat in de koelkast vinden wij dit echt nodig.

De instellingsmogelijkheden zijn erg ruim en gemakkelijk. Het volume per koffiesoort, verschillende sterkte mogelijkheden, de maalgraad. Erg prettig.
Het schoonmaken is echt een eitje. De automatische reiniging van het melksysteem is subliem. De gewone reinigingen (kalk en met schoonmaaktablet) gaat ook vlot. De wekelijkse reiniging van de zetgroep is ook prima te doen. Daar merk je ook dat er goede kwaliteit onderdelen zijn gebruikt. Tot zover de positieve punten.
Overal valt wat aan op- of aan te merken, dus ook aan dit fijne apparaat. We maken gebruik van een Brita waterfilter en na een kopje of 175 gaf de machine aan dat deze vervangen moest worden. Vind dit persoonlijk vrij vlot.
Daarnaast moet de machine met een tablet worden gereinigd na ongeveer 125 kopjes koffie. Het ontkalken heeft nu ook plaats gevonden na 250 kopjes te hebben gezet. Dus al met al ben je hier best wat kosten aan kwijt (waterfilters, reinigingstabletten en ontkalkingsmiddel).
Tevens is de prijs van het apparaat (momenteel ruim 1.000 euro) best hoog. De servicedesk heb ik gebruik van gemaakt daar ik een vraag had over een functie in het apparaat die ik niet kan vinden, maar wel aanwezig moet zijn volgens de handleiding. Het duurde een aantal dagen voordat ik een antwoord ontving, wat ook nog kant nog wal raakte. Dus ook niet positief helaas.
De S400 heeft ook niet de mogelijkheid om de koffie-/melkverhouding in te stellen voor de koffies met melk. Dat is jammer, want dit is een personalisatie mogelijkheid die de S500 en S700 wel bevatten. Dit zou de afstelling van de koffies aan de persoonlijke smaak helemaal perfect maken.
Al met al slaat de meter ruim door naar de positieve kant. Vandaar ook 4 sterren.

Pluspunten

• Gemak
  • Heerlijke koffie (specials)
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Vaak waterfilter vervangen
  • Koffie-/melkverhouding niet aan te passen

FamilySeven 08-01-2018

lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Na jarenlang Senseo koffie te hebben gedronken hebben we de stap gemaakt naar een koffiemachine. Dit bevalt ons erg goed. De koffie is erg lekker (wel de juiste bonen gebruiken). De cappucino en de flat white zijn hier favoriet. Wel worden melkproducten met melk direct uit de koelkast niet heel warm. Hiervoor vul ik van te voren al melk in een afsluitbare beker en laat dit gewoon op het aanrecht staan en warm ik vaak de kopjes op. Hierdoor hebben we wel goed warme koffie.
Het apparaat biedt veel verschillende koffiespecialiteiten. Daarnaast kan je ook de grootte van elk kopje nog instellen. Dit vinden wij ook erg handig.
Wat ook fijn is dat dit apparaat warm (thee)water geeft, zodat onze waterkoker ook weg kon.

Pluspunten

• stil apparaat
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • geeft lekkere koffie
  • apparaat ziet er mooi uit
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• melkproducten worden niet heel warm
  • lekbak zit snel vol

Jenny 04-01-2018

Gebruiksvriendelijke koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Wij hadden al vertrouwen in Siemens, onze vorige koffiemachine heeft 15 jaar lang heerlijke kopjes koffie gezet. Deze nieuwe heeft veel meer variatie in koffiesoorten, is makkelijk te onderhouden en is geruisloos.

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • mooie vormgeving in zwarte kleur

CC. Ringelings 07-12-2018

Duidelijke bediening, lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Mooi apparaat dat een lekker bakkie koffie zet. Groot reservoir voor water en koffie. Een cappuccino is eenvoudig te bereiden en apparaat kan eenvoudig gespoeld worden. Zeer tevreden.

Pieter 06-12-2018

Espresso apparaat Siemens EQ.6 TE654319RW

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Dit espresso apparaat heb ik gekozen vanwege 2 eerdere aankopen van een Siemens espresso apparaat. Beide hebben ongeveer 7 jaar prima gewerkt en steeds lekkere koffie gegeven. Dit apparaat heeft een ideale display met touch toetsen. Hierdoor kun je snel en eenvoudig aangeven wat voor soort koffie je wilt hebben. Daarnaast zijn zowel de inhoudsmaat als de sterkte voor ieder product makkelijk aan te passen aan je persoonlijke voorkeur. Bovendien vind ik het design heel stijlvol

Marjon 29-11-2018

Mooi , praktisch en makkelijk schoon te maken

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

IK ben enorm blij met mijn apparaat omdat ik het heerlijk vind nu cappuccino te kunnen maken zonder al teveel gedoe. Ook vind ik het lekker dat er hete koffie uit komt!

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • direct in melkpak
  • goede aanbieding

Minpunten

• nog niet gevonden

F.ZWANINK 25-11-2018

prima koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

prima stil koffie apparaat.

handig in gebruik duidelijke display
makelijk te reinigen
super apparaat

van der Burgh 01-11-2018

Gebruiksvriendelijk en prima smaak. Geweldig apparaat!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Doordat wij beiden echte koffieliefhebbers zijn hebben we besloten om de Siemens EQ6 aan te schaffen. Het apparaat heeft onze verwachtingen op alle fronten overtroffen. het is zeer gebruiksvriendelijk en de smaak van de koffiesoorten is prima. Enige nadeel is dat de lekbak wat vaak geleegd moet worden ondanks dat we een los lekbakje gebruiken.

Pluspunten

• Smaak van de koffiesoorten
  • gebruiksgemak

Minpunten

• lekbak moet wel regelmatig geleegd worden.

Yvette 30-10-2018

Uitgebreid, eenvoudig bedienbaar apparaat.Heerlijke koffie.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Was op zoek naar een nieuwe espresso volautomaat.
Nadat ik jarenlang gebruik had gemaakt van een volautomaat espressomachine, ben ik overgestapt op een Nespresso-apparaat. Echter ging het gebruik van de cupjes en de kwaliteit van de koffie ging me tegenstaan. Besloot dan ook om weer over te stappen op een espresso volautomaat. Het gebruiksgemak, de mogelijkheden (instelmogelijkheden) en de kwaliteit van de koffie heeft me doen besluiten om deze Siemens te kopen. Ben er zeer tevreden over!

Pluspunten

• kwaliteit koffie
  • uitgebreide (instel)mogelijkheden
  • gebruiksgemak
  • reinigingsmechanisme melkuitgifte
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• Te lekker! Erg verleidelijk te veel te drinken ;-)

Siemens TE654319RW 28-10-2018

Siemens TE654319RW

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Prijs kwaliteit erg goed. Apparaat maakt niet veel geluid en is water us snel op temperatuur.
Staat goed in de keuken.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • veel instelmogelijkheden

Ave1990 28-10-2018

Stil, snel, duidelijk en makkelijk.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Dit koffiezetapparaat is echt top. Hij is makkelijk in gebruik en je kan je favoriete koffie naar eigen smaak en hoeveelheid instellen. Ook fijn is dat je 2 koppen tegelijk kunt zetten. Het apparaat is bij de maling van bonen erg stil waardoor je gewoon nog een gesprek kan voeren. De slang van de cappuccino kun je makkelijk in een pak melk steken, waardoor je dus alleen de buitenkant van de slang schoon hoeft te maken, als je de machine uitzet reinigt hij de binnenkant van de slang zelf. Ook de melkschuim is mooi stevig. Het apparaat beschikt over een uitgebreid koffiemenu en is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Uitgebreid koffiemenu
  • Stille maling
  • 2 koppen tegelijk
  • Stevige melkschuim

Sonjag 21-09-2018

Top machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Ik hen dit apparaat vorige week aangeschaft omdat mijn oude Siemens compact expresso machine op was na 9 jaar.
Super werking prima smaak
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Een tevreden klant 06-07-2018

Siemens koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

22 juni koffieapparaat gekocht , 23 juni in huis , super snel 👍 heerlijke koffie een aanrader , vele mogelijkheden van milde koffie tot lekker sterk bakkie , makkelijk te bedienen , echt een aanrader

Pluspunten

• Strak model
  • Eyecatcher op je aanrecht

Edwin 01-07-2018

heerlijk stil.....

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

ik voor dit product gekozen voor zijn vormgeving en grote duidelijke display...
En natuurlijke de heerlijke koffie, en hij veel meer koffie specials heeft dan mijn oude machine.

Pluspunten

• groot display
  • veel soorten koffie
  • stil

Minpunten

• prijs

Joop 28-06-2018

Mooi desing

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Werkt perfect maakt heerlijke koffie, strekte goed instelbaar
Maakt goede capacino
Prijs kwaliteit goed

Pluspunten

• Design kleur

Roy 26-06-2018

Siemens koffiebonenmachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Fijn en functioneel apparaat en ook al vond ik het altijd een heel gedoe om cappuccino of een latte macchiatto te maken, met deze machine ben ik om. Zo eenvoudig allemaal. Koos ik eerst enkel voor gewone koffie of espresso, nu wisselen we het thuis af. Prima keus en een aanrader ondanks de pittige aanschafprijs. Smaak en gemak heeft doen besluiten koffiemachine aan te schaffen.

Pluspunten

• Functioneel apparaat
  • Eenvoudig te bedienen
  • Voldoende koffie mogelijkheden

Minpunten

• prijs

marcel 25-06-2018

koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

heerlijke koffie veel variatie maakt weinig geluid en staat erg mooi in onze keuken bediening is heel eenvoudig

Pluspunten

• weinig geluid
  • mooie vorm
  • ruime keuzen aan soorten koffie
  • eenvoudige bediening

Rene 24-06-2018

duidelijk en eenvoudige werking en mooi scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Ik heb het product pas net in bezit, maar mijn ervaringen zijn tot op heden zeer positief. Mooi en duidelijk display en eenvoudige bediening. Verdere ervaringen moeten wij nog verder afwachten.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • eenvoudige bediening
  • eenvoudig bereiden meerdere koffiesoorten

Minpunten

• geen minpunten tot op heden

Will 24-06-2018

Fijne, redelijk stille koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Mooi design, makkelijk te bedienen, heerlijke koffie en last but not least...voor een bonenapparaat maakt hij niet veel geluid!

Pluspunten

• weinig lawaai
  • makkelijk te bedienen

Froukje 09-06-2018

Siemens bonenmachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW

Super machine, lekkere koffie naar keuze zonder schoonmaken. Super stil apparaat dat snel een kop koffie maakt.