Siemens EQ.6 TE654319RW zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 77 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 TE654319RW zwart op Kieskeurig.nl.

Youp82 10-11-2017

Heerlijke koffie (specials)

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Nu 4 weken de EQ.6 plus s400 in het bezit en ondertussen al bijna 250 bakjes koffie gezet, waaronder een groot gedeelte 'speciale' koffies. Bij mijn vrouw is de Latté Macchiato erg populair. Zelf lust ik naast de gewone koffies ook graag een espresso macchiato of een Flat White. De temperatuur van de gewone koffie is goed. Had nog wat heter gemogen, maar ruim tevreden. Voor de melkproducten verwarmen we de glazen altijd nog even voor. Temeer omdat de melk goed koud staat in de koelkast vinden wij dit echt nodig.

De instellingsmogelijkheden zijn erg ruim en gemakkelijk. Het volume per koffiesoort, verschillende sterkte mogelijkheden, de maalgraad. Erg prettig.
Het schoonmaken is echt een eitje. De automatische reiniging van het melksysteem is subliem. De gewone reinigingen (kalk en met schoonmaaktablet) gaat ook vlot. De wekelijkse reiniging van de zetgroep is ook prima te doen. Daar merk je ook dat er goede kwaliteit onderdelen zijn gebruikt. Tot zover de positieve punten.
Overal valt wat aan op- of aan te merken, dus ook aan dit fijne apparaat. We maken gebruik van een Brita waterfilter en na een kopje of 175 gaf de machine aan dat deze vervangen moest worden. Vind dit persoonlijk vrij vlot.
Daarnaast moet de machine met een tablet worden gereinigd na ongeveer 125 kopjes koffie. Het ontkalken heeft nu ook plaats gevonden na 250 kopjes te hebben gezet. Dus al met al ben je hier best wat kosten aan kwijt (waterfilters, reinigingstabletten en ontkalkingsmiddel).
Tevens is de prijs van het apparaat (momenteel ruim 1.000 euro) best hoog. De servicedesk heb ik gebruik van gemaakt daar ik een vraag had over een functie in het apparaat die ik niet kan vinden, maar wel aanwezig moet zijn volgens de handleiding. Het duurde een aantal dagen voordat ik een antwoord ontving, wat ook nog kant nog wal raakte. Dus ook niet positief helaas.
De S400 heeft ook niet de mogelijkheid om de koffie-/melkverhouding in te stellen voor de koffies met melk. Dat is jammer, want dit is een personalisatie mogelijkheid die de S500 en S700 wel bevatten. Dit zou de afstelling van de koffies aan de persoonlijke smaak helemaal perfect maken.
Al met al slaat de meter ruim door naar de positieve kant. Vandaar ook 4 sterren.

Pluspunten

• Gemak
  • Heerlijke koffie (specials)
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Vaak waterfilter vervangen
  • Koffie-/melkverhouding niet aan te passen

Ier 08-06-2019

Valt erg tegen

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Heb het apparaat nu 2 jaar. Al vanaf het begin vraagt het veel te vaak om onderhoud: schoonmaak en ontkalking. Na de laatste keer schoonmaak (via tabletten van Siemens) plus ontkalking (ook via tabletten van Siemens), waar je zeker drie kwartier mee bezig bent, vroeg het apparaat al na 2 dagen via het schermpje weer om schoonmaak en ontkalking. Dat kan je maar beperkt negeren, want op een bepaald moment blokkeert het apparaat dan.
En nu is de functie van cappuccino en cafe latte al stuk: hij zuigt geen warme melk meer aan en produceert in plaats daarvan alleen maar veel watergespetter. Weg ermee.
Maar het apparaat levert wel goede koffie (espresso). Niettemin, ik beveel het niemand aan.

Pluspunten

• espresso
  • veel keuzemogelijkheden

Minpunten

• zeer onderhoudsonvriendelijk
  • al binnen 2 jaar een defect
  • erg duur, zeker in verhouding met de kwaliteit

Jeroen 28-01-2019

Mooi apparaat en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Een week in gebruik en voelt goed en degelijk aan ziet er mooi en strak uit. Fijn vind ik het touchscreen dat volledig uit en zwart wordt als de machine niet wordt gebruikt en mooi strak oplicht als je hem aanzet. Verder is het touchscreen makkelijk en overzichtelijk in gebruik. De koffie is goed heet evenals de thee. Bij de koffie met melkschuim eender welke wordt de melk opgewarmd maar is het wel handig om de melk niet net uit de koelkast van 4 graden te halen want dat maakt de koffie minder warm. Jammer vind ik dat er geen verlichting is boven het koffiekopje dit zit alleen in de luxere modellen. Verder super apparaat en zeker het aanraden waard. Wij zijn er heel tevreden mee.

Pluspunten

• Veel keuze mogelijkheden
  • Goede/luxe afwerking en voelt degelijk aan
  • Goede temperatuur koffie

Minpunten

• Water reservoir mocht iets groter zijn
  • Geen verlichting

FamilySeven 08-01-2018

lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Na jarenlang Senseo koffie te hebben gedronken hebben we de stap gemaakt naar een koffiemachine. Dit bevalt ons erg goed. De koffie is erg lekker (wel de juiste bonen gebruiken). De cappucino en de flat white zijn hier favoriet. Wel worden melkproducten met melk direct uit de koelkast niet heel warm. Hiervoor vul ik van te voren al melk in een afsluitbare beker en laat dit gewoon op het aanrecht staan en warm ik vaak de kopjes op. Hierdoor hebben we wel goed warme koffie.
Het apparaat biedt veel verschillende koffiespecialiteiten. Daarnaast kan je ook de grootte van elk kopje nog instellen. Dit vinden wij ook erg handig.
Wat ook fijn is dat dit apparaat warm (thee)water geeft, zodat onze waterkoker ook weg kon.

Pluspunten

• stil apparaat
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • geeft lekkere koffie
  • apparaat ziet er mooi uit
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• melkproducten worden niet heel warm
  • lekbak zit snel vol

Jenny 04-01-2018

Gebruiksvriendelijke koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Wij hadden al vertrouwen in Siemens, onze vorige koffiemachine heeft 15 jaar lang heerlijke kopjes koffie gezet. Deze nieuwe heeft veel meer variatie in koffiesoorten, is makkelijk te onderhouden en is geruisloos.

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • mooie vormgeving in zwarte kleur

adspresso 16-07-2019

lekker bakkie....

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Het apparaat vanochtend ontvangen en na uitpakken e.d. direct geprobeerd. Voortreffelijke koffie en dito specialiteiten. Uiterst tevreden over mijn aankoop. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Guido 02-07-2019

Door dit apparaat geen ochtendhumeur meer!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Lang gezocht naar het juiste apparaat en uiteindelijk, mede door de rest van onze keukenapparatuur uitgekomen bij de Siemens serie. Kort en krachtig: Heerlijke koffie - Makkelijke bediening - Makkelijk schoon.
Wij zijn uitermate tevreden!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Eenvoudig schoon te houden
  • Geen chagrijn meer in huis

Minpunten

• dat ik er nu pas eentje heb...

Robert06 30-06-2019

Nieuwe Siemens koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Al jaren een Siemens koffie machine in huis. Degelijk apparaat, overzichtelijk qua bediening en onderhoud en het belangrijkste zet heerlijke koffie, of je nu een sterke kop of een melkvariant wilt hebben. Met 1 druk op de knop komt de koffie eruit zoals je hem wilt hebben. In dit geval een wat hogere aankoopwaarde, maar de techniek en vormgeving maken dit meer dan goed bij dit apparaat. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Helder scherm voor alle varianten van koffie
  • Makkelijk te onderhouden
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Makkelijk en vlot te gebruiken
  • Visueel een aanwinst in de keuken

Minpunten

• Prijs is best hoog voor een koffie machine

Jordy uit Ede 22-06-2019

Uitstekende investering

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Voorheen hadden wij een Senseo apparaat en een doorloop koffieapparaat. Alleen wij vonden het wel tijd worden dat we een goed apparaat gaan aanschaffen. Dit is gelukken een hele goede koop geworden, geweldige koffie en perfecte bediening, wil nooit meer anders! Dankjewel! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 22-06-2019

Super machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Sinds 3 weken de machine in huis en we zijn blij dat we deze hebben gekocht! Hadden we veel eerder moeten doen!

RJ 20-06-2019

Mooie, stille, degelijke volautomaat met heel veel opties!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Mooie, stille, degelijke volautomaat met heel veel opties! Het apparaat ziet er mooi uit en voelt kwalitatief goed aan. De molen is voor een volautomaat erg stil. En het belangrijkste.....de koffie is superlekker. Hij is niet goedkoop, maar hij is het echt waard. Wij gebruiken de espressobonen van de Lidl, beste getest, erg lekker en voordelig. Al met al heel erg blij met onze aankoop.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • stil
  • lekkere koffie

Minpunten

• prijs

Esprezzo 20-06-2019

Ideale homebarista!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Ter vervanging van de lekkende Nespresso. Heel mooi strak design. Was bang dat ie misschien erg kolossaal zou ogen maar dat valt reuze mee. Compact, degelijk en logische menustructuur. Aangeschaft vanwege vele koffiesoorten. Vooral de flat white. Vantevoren veel gelezen in reviews over temperatuur koffie en melkschuim. Zou aan de koude kant zijn, maar vind zowel koffie als melkschuim op prima temperatuur. Melksysteem erg makkelijk te reinigen. Lekbak en "koffiehoekjes" ook erg makkelijk uit te nemen en te legen.
Vooralsnog niks op aan te merken na drie dagen gevoel van koffiekoning in huis.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Veel verschillende soorten koffie

frans 19-06-2019

Siemens TE654319RW EQ.6 plus s400

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

wij hebben deze Siemens koffiemachine gekocht
omdat wij van een lekker Cappuccino houden
hij is overzichtelijk makkelijk te bedienen
en een goede kwaliteit. kortom een prachtig apparaat

Pluspunten

• een duidelijk display
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• klein water reservoir

R. Molenkamp 16-06-2019

Overzichtelijk menu

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Zeer duidelijke handleiding en goed leesbaar menu op het apparaat. Koffie producten zijn geweldig van smaak en goed doseerbaar.

Pluspunten

• Overzichtelijk menu
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Geruisloos

Minpunten

• Menu minder goed afleesbaar in zonlicht

Anoniem 16-06-2019

Geweldige investering

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Enkele weken geleden koffieapparaat gekocht. Behoorlijke investering maar het zeker waard. Heerlijke koffie, makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken dus super blij mee.

Jeffreyhoo 14-06-2019

Geweldige koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

2 weken geleden gekocht en nu al 100 bakjes koffie gezet zelfs het bezoek vind het geweldig heerlijke koffie cappuinco en latte

Kelly 09-06-2019

Mooi espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

De espressomachines is makkelijk in de bediening, mooi uiterlijk. En geeft goeie koffie waarbij er verschillende mogelijkheden zijn. Dit is onze eerste espressomachine maar wij zijn hartstikke tevreden.

Pluspunten

• Vele opties
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi uiterlijk

Nathalie 05-06-2019

Super blij mee

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Ik vind het een super mooie apparaat en zet heerlijke koffie op verschillende manieren in te stellen en heerlijk stil met malen

Van den Eijnden 02-06-2019

Gewelidige koffie maschine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Wij zijn overgestapt naar een Siemens koffiemachine en het bevalt ons prima. Lekkere koffie en apparaat geeft alles aan het is een gebruiksvriendelijk apparaat. Een echte aanrader.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • duidelijk display

Minpunten

• waterreservaar vlug leeg

Danny 25-05-2019

Warme koffie, makkelijk te gebruiken en een top uitstraling

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

De installatie is heel simpel, binnen enkele minuten hadden we het eerste bakje koffie gezet. Het apparaat is simpel te gebruiken en bijna geluidloos. In 1 woord top!

Pluspunten

• Warme koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie uitstraling en niet te groot