Siemens EQ.6 TE654319RW zwart - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 86 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 TE654319RW zwart op Kieskeurig.nl.

Ier 08-06-2019

Valt erg tegen

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Heb het apparaat nu 2 jaar. Al vanaf het begin vraagt het veel te vaak om onderhoud: schoonmaak en ontkalking. Na de laatste keer schoonmaak (via tabletten van Siemens) plus ontkalking (ook via tabletten van Siemens), waar je zeker drie kwartier mee bezig bent, vroeg het apparaat al na 2 dagen via het schermpje weer om schoonmaak en ontkalking. Dat kan je maar beperkt negeren, want op een bepaald moment blokkeert het apparaat dan.
En nu is de functie van cappuccino en cafe latte al stuk: hij zuigt geen warme melk meer aan en produceert in plaats daarvan alleen maar veel watergespetter. Weg ermee.
Maar het apparaat levert wel goede koffie (espresso). Niettemin, ik beveel het niemand aan.

Pluspunten

• espresso
  • veel keuzemogelijkheden

Minpunten

• zeer onderhoudsonvriendelijk
  • al binnen 2 jaar een defect
  • erg duur, zeker in verhouding met de kwaliteit

Youp82 10-11-2017

Heerlijke koffie (specials)

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Nu 4 weken de EQ.6 plus s400 in het bezit en ondertussen al bijna 250 bakjes koffie gezet, waaronder een groot gedeelte 'speciale' koffies. Bij mijn vrouw is de Latté Macchiato erg populair. Zelf lust ik naast de gewone koffies ook graag een espresso macchiato of een Flat White. De temperatuur van de gewone koffie is goed. Had nog wat heter gemogen, maar ruim tevreden. Voor de melkproducten verwarmen we de glazen altijd nog even voor. Temeer omdat de melk goed koud staat in de koelkast vinden wij dit echt nodig.

De instellingsmogelijkheden zijn erg ruim en gemakkelijk. Het volume per koffiesoort, verschillende sterkte mogelijkheden, de maalgraad. Erg prettig.
Het schoonmaken is echt een eitje. De automatische reiniging van het melksysteem is subliem. De gewone reinigingen (kalk en met schoonmaaktablet) gaat ook vlot. De wekelijkse reiniging van de zetgroep is ook prima te doen. Daar merk je ook dat er goede kwaliteit onderdelen zijn gebruikt. Tot zover de positieve punten.
Overal valt wat aan op- of aan te merken, dus ook aan dit fijne apparaat. We maken gebruik van een Brita waterfilter en na een kopje of 175 gaf de machine aan dat deze vervangen moest worden. Vind dit persoonlijk vrij vlot.
Daarnaast moet de machine met een tablet worden gereinigd na ongeveer 125 kopjes koffie. Het ontkalken heeft nu ook plaats gevonden na 250 kopjes te hebben gezet. Dus al met al ben je hier best wat kosten aan kwijt (waterfilters, reinigingstabletten en ontkalkingsmiddel).
Tevens is de prijs van het apparaat (momenteel ruim 1.000 euro) best hoog. De servicedesk heb ik gebruik van gemaakt daar ik een vraag had over een functie in het apparaat die ik niet kan vinden, maar wel aanwezig moet zijn volgens de handleiding. Het duurde een aantal dagen voordat ik een antwoord ontving, wat ook nog kant nog wal raakte. Dus ook niet positief helaas.
De S400 heeft ook niet de mogelijkheid om de koffie-/melkverhouding in te stellen voor de koffies met melk. Dat is jammer, want dit is een personalisatie mogelijkheid die de S500 en S700 wel bevatten. Dit zou de afstelling van de koffies aan de persoonlijke smaak helemaal perfect maken.
Al met al slaat de meter ruim door naar de positieve kant. Vandaar ook 4 sterren.

Pluspunten

• Gemak
  • Heerlijke koffie (specials)
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Vaak waterfilter vervangen
  • Koffie-/melkverhouding niet aan te passen

Jeroen 28-01-2019

Mooi apparaat en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Een week in gebruik en voelt goed en degelijk aan ziet er mooi en strak uit. Fijn vind ik het touchscreen dat volledig uit en zwart wordt als de machine niet wordt gebruikt en mooi strak oplicht als je hem aanzet. Verder is het touchscreen makkelijk en overzichtelijk in gebruik. De koffie is goed heet evenals de thee. Bij de koffie met melkschuim eender welke wordt de melk opgewarmd maar is het wel handig om de melk niet net uit de koelkast van 4 graden te halen want dat maakt de koffie minder warm. Jammer vind ik dat er geen verlichting is boven het koffiekopje dit zit alleen in de luxere modellen. Verder super apparaat en zeker het aanraden waard. Wij zijn er heel tevreden mee.

Pluspunten

• Veel keuze mogelijkheden
  • Goede/luxe afwerking en voelt degelijk aan
  • Goede temperatuur koffie

Minpunten

• Water reservoir mocht iets groter zijn
  • Geen verlichting

FamilySeven 08-01-2018

lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Na jarenlang Senseo koffie te hebben gedronken hebben we de stap gemaakt naar een koffiemachine. Dit bevalt ons erg goed. De koffie is erg lekker (wel de juiste bonen gebruiken). De cappucino en de flat white zijn hier favoriet. Wel worden melkproducten met melk direct uit de koelkast niet heel warm. Hiervoor vul ik van te voren al melk in een afsluitbare beker en laat dit gewoon op het aanrecht staan en warm ik vaak de kopjes op. Hierdoor hebben we wel goed warme koffie.
Het apparaat biedt veel verschillende koffiespecialiteiten. Daarnaast kan je ook de grootte van elk kopje nog instellen. Dit vinden wij ook erg handig.
Wat ook fijn is dat dit apparaat warm (thee)water geeft, zodat onze waterkoker ook weg kon.

Pluspunten

• stil apparaat
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • geeft lekkere koffie
  • apparaat ziet er mooi uit
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• melkproducten worden niet heel warm
  • lekbak zit snel vol

Jenny 04-01-2018

Gebruiksvriendelijke koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Wij hadden al vertrouwen in Siemens, onze vorige koffiemachine heeft 15 jaar lang heerlijke kopjes koffie gezet. Deze nieuwe heeft veel meer variatie in koffiesoorten, is makkelijk te onderhouden en is geruisloos.

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • mooie vormgeving in zwarte kleur

Martijn 15-04-2020

Strakke en zeer functionele alleskunner!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Aan dit apparaat is aan bijna alles gedacht en toch is het een zeer overzichtelijke en gebruiksvriendelijke koffiezetter en alleskunner! Zet heerlijke koffie voor elke smaak maar ook een eenvoudig kopje heet water is zo getapt. Moet net als elke koffiemachine regelmatig gereinigd worden maar dat geeft dit apparaat netjes aan. Het apparaat leidt je door elke stap van ontkalken en/of reinigen. Schoonmaken van onderdelen is een peuleschil. Het zal nog wel even duren want we hebben deze net maar de volgende wordt ook vast wéér een Siemens! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Dhr Hetzscholdt 09-02-2020

Fijn en luxe apparaat

Heel fijn apparaat.
Mooi afgewerkt en je merkt direct dat het met kwalitatief sterke materialen gemaakt is.
Wat opvalt is dat deze lekker stil is met koffiezetten, ok het malen geeft wat lawaai maar dat is bij elk merk zo.
Inmiddels een gaggia en saeco gehad. Beide kunnen niet tippen aan het gebruiksgemak van deze.
Fijn gebruikersmenu met duidelijke icoontjes.
alle producten kun je 2 x tegelijk zetten. Handig.
Automatisch reinigen van de melkslang is fijn.

De koffie komt er goed uit. Is heel lekker en heet. Ik heb het op max heet gezet.
De melk is niet heet, meer lauw. De lekbak geeft snel aan dat deze geleegd moet worden. Had van mij wat ruimer gemeten mogen worden, want er is ruimte genoeg.
Verder ben ik heel blij met deze aanschaf. Goed apparaat van een degelijk merk.
Top! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

M. Meerens 22-01-2020

Groet scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Het is onze tweede Siemens koffiemachine, De eerste machine heel intens gebruikt, was niet stuk, hebben we een ander blij meegemaakt. De koffie smaakt nog lekkerder uit deze machine, meer smaken en mogelijkheden ook het touch screen scherm werkt fantastisch.

Ice 17-01-2020

Veelzijdig, Mooi scherm, eenvoudig, Super machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Heel fijn volautomatische koffiemachine. heel veelzijdig qua keuzes. Makkelijk te bedienen en onderhouden.
heel tevreden mee. los van het normale onderhoud, wel elke maand gem. de machine ontkalken en reinigen. wat ik wel veel vind.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Veel keuze
  • veelzijdig

Minpunten

• ontkalken 1x per maand

Peter 12-01-2020

Goede koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Goede prijs prestatie verhouding. Voordeel is dat naast de bonenkoffie ook gemalen koffie gebruikt kan worden. Handig wanneer er iemand decafe wil drinken.

Pluspunten

• Gebruik bonenkoffie en gemalen koffie
  • vormgeving

Minpunten

• Waterfilter is lastig te plaatsen

K.Walter 10-01-2020

duidelijk en zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

deze koffiemachine gekocht vanwege het design gebruiksvriendelijkheid en de koffie is heerlijk ook het onderhoud van de koffiemachine is erg makkelijk in no time is de machine weer klaar voor gebruik

Erna 01-01-2020

Supermachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Wat een heerlijk apparaat. Eenvoudig te bedienen en geeft heerlijke koffie. Naar ieders smaak in te stellen.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Heerlijke koffie
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Klein vulgat gemalen koffie

Daantje04 14-12-2019

Siemens Espresso Volautomaat TE654319RW

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

koffiezetapparaat Siemens Espresso volautomaat ,geweldige machine.En eenvoudig te bedienen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

iris 13-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Wat een makkelijk en super apparaat!
Doet wat het moet doen en geluid valt alles mee.
Fijn dat je 2 kopjes tegelijk kan maken!

Pluspunten

• Veel mogelijkheiden
  • makkelijk in gebruik

Simon van Heerwaarden 07-12-2019

Sound of Silence Koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

In het verleden hadden wij een Siemens koffiemachine (bonen). Die is heel lang meegegaan (regelmatig onderhoud).
De smaak was prima. Alleen je kon hem bij de buren zelfs horen.

Dat is nu enorm verbeterd. Het maalwerk hoor je (uiteraard) nog steeds, maar het zetten van de koffie gebeurt praktisch geluidloos. Dat is eerst genieten van de rust en daarna nog eens van de vele koffiemogelijkheden en instelmogelijkheden.
Oh ja en vergeet vooral de intuïtieve bediening niet.
Ik hoop dat deze op zijn minst net zo lang meegaat.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Veel voorgeprogrammeerde koffiemogelijkheden
  • De juiste koffietemperatuur (geen lauw bakkie)
  • De stille werking van het apparaat
  • De slimme snoeropberger

Minpunten

• Nog niet gevonden

E ter Neuzen 06-12-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Prachtig product, heel overzichtelijk, redelijk stil, snel een kopje koffie, goede temperatuur, makkelijk schoon maken, kind kan de was doen .....dit is mijn tweede machine van Siemens, een echte aanrader en niet te vergeten een mooi design. Ben er dik tevreden mee....zoals altijd de producten van Siemens.

Gerwin 27-11-2019

Koffie die uitermate heerlijk smaakt.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Ik vind de koffie uit de volautomatische koffiemachine EQ. 6 plus 400 S van Siemens overheerlijk.
Ben ook blij dat ik deze koffiemachine heb aangeschaft. Niet alleen de koffie is heerlijk. Ook de handelingen voor het bedienen en schoonmaken van de machine gaat super handig en staat goed aangeven in het display voorop de machine.
Producten van Siemens zijn zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Koffie smaak.
  • Koffie warmte is goed.
  • Makkelijk onderhoud.
  • Mooie machine voor in de keuken.

Minpunten

• Opvangbakje water is redelijk snel vol.

adspresso 16-07-2019

lekker bakkie....

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Het apparaat vanochtend ontvangen en na uitpakken e.d. direct geprobeerd. Voortreffelijke koffie en dito specialiteiten. Uiterst tevreden over mijn aankoop. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Guido 02-07-2019

Door dit apparaat geen ochtendhumeur meer!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Lang gezocht naar het juiste apparaat en uiteindelijk, mede door de rest van onze keukenapparatuur uitgekomen bij de Siemens serie. Kort en krachtig: Heerlijke koffie - Makkelijke bediening - Makkelijk schoon.
Wij zijn uitermate tevreden!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Eenvoudig schoon te houden
  • Geen chagrijn meer in huis

Minpunten

• dat ik er nu pas eentje heb...

Robert06 30-06-2019

Nieuwe Siemens koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 TE654319RW zwart

Al jaren een Siemens koffie machine in huis. Degelijk apparaat, overzichtelijk qua bediening en onderhoud en het belangrijkste zet heerlijke koffie, of je nu een sterke kop of een melkvariant wilt hebben. Met 1 druk op de knop komt de koffie eruit zoals je hem wilt hebben. In dit geval een wat hogere aankoopwaarde, maar de techniek en vormgeving maken dit meer dan goed bij dit apparaat. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Helder scherm voor alle varianten van koffie
  • Makkelijk te onderhouden
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Makkelijk en vlot te gebruiken
  • Visueel een aanwinst in de keuken

Minpunten

• Prijs is best hoog voor een koffie machine