Melitta CAFFEO SOLO SILVER BLACK Volautomatische espressomachine E950-103

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO SOLO SILVER BLACK Volautomatische espressomachine E950-103 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

wilma 06-04-2019

mooi en fijn apparaat fijn appa

fijn apparaat geen extra opties zoals een stoompijpje of melktoevoer dat gebruik ik toch nooit ,aan de zijkant kan je zien of het water bijna op is en hij maakt minder geluid bij het malen van de koffiebonen dan mijn vorig apparaat

Pluspunten

• hoeveelheid water te zien
  • minder geluid met het malen van de koffiebonen
  • geen extra opties

wilma 06-04-2019

mooi en fijn apparaat fijn appa

Pluspunten

• hoeveelheid water te zien
  • minder geluid met het malen van de koffiebonen
  • geen extra opties

Marco 05-12-2018

Prettig koffiezetapparaat voor espresso en americano

Erg prettig koffiezetapparaat. Eerder hadden we een Melitta met een melkopschuimer. De melkopschuimer gebruikten we zelden. Na een jaar of 5 ging deze kapot. Toen anderhalf jaar een Senseo en Espressoapparaat gehad.

Blij dat we nu weer een Melitta hebben. Lekker, krachtige koffie.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Redelijke prijs
  • Maalt bonen, dus per kopje goedkoop
  • Ziet er goed uit in de keuken

Minpunten

• Je kan er geen kan koffie mee zetten
  • Schoonmaken is wel een klusje
  • Soms heb je de gebruiksaanwijzing nodig

theo grauwmans 27-10-2017

Goede service van Melitta Solo

Snap de negatieve reacties niet goed heb hem nu 2 jaar en inderdaad gebruik hem erg veel regelmatig onderhoudsprogramma uitvoeren en schoonhouden maar ondertussen al meer dan 2000 koppen koffie mee gezet dit kunnen ze zien toen ik hem aanbood voor reparatie
bel de servicelijn binnen 2 dagen komen ze hem ophalen aan huis en plaatsen een leentoestel perfect geregeld .
na week tel gekregen en kwamen hem terugbrengen zonder kosten want je hebt 2 jaar volledige garantie met eventueel advies en wat er gedaan is aan werkzaamheden
dit heb ik helaas 2 keer meegemaakt maar bij beide keren netjes opgelost en zonder zorgen en problemen.
ik denk dat er weinig merken zijn die deze service zo uitgebreid hebben als Mellita
als deze zijn tijd gehad heeft koop ik zeker weer zelfde of gelijkwaardige terug van Mellita

Pluspunten

• service perfect
  • heerlijke koffie

zwartjea 14-09-2017

Prima koffie

Gekozen voor de SOLO aangezien ik de enige koffiedrinker ben. Geen toeters en bellen nodig (melkopschuimen bv) Maar wel koffie sterkte + hoeveelheid wil kunnen instellen.

Het is wel een relatief groot apparaat, maar het stoort niet. Design is ook prima, dus dan is het minder relevant.
Voordelen:
- prima koffie
Enekele nadelen:
- Klein waterreservoir (als je veel koffie drinkt, dan moet je vaak bijvullen) Met een paar kopjes per dag valt het wel mee.
- Reinigen: vooral in het apparaat zit op haast onbereikbare plekken koffieprut. Is lastig te verwijderen
- Het reinigingsprogramma is niet helemaal goed. Nadat je een tablet in de zetgroep hebt gedaan en deze hebt teruggeplaatst, schakelt het apparaat uit. Met een beetje handigheid is dit te omzeilen (eerst zetgroep schoonspoelen en wanneer de tablet geplaatst moet worden niet de zetgroep in zijn geheel verwijderen, maar net voldoende om de tablet er in te mikken)
- Koffieprut in het opvangbakje is erg nat (zeg maar gerust vloeibaar). Mijn ervaring met andere merken is dat dat veel beter kan.

Pluspunten

• Geen overbodige toeters en bellen
  • Koffie is prima
  • instelbare koffiesterkte

Minpunten

• Groter dan nespresso apparaten
  • Koffiedrap is erg nat
  • Malen maakt een schel geluid
Officiele reactie van Melitta 19-09-2017

Bedankt voor uw review! Voor het vergemakkelijken van het doorlopen van de onderhoudsprogramma's raden wij u aan om onze Melitta Companion app te downloaden. Zo ziet u (met foto's) stap voor stap wat u moet doen. Voor droger koffieresidu in het residubakje hebben wij enkele tips, die wij graag telefonisch met u doornemen. U kunt bellen naar onze hotline op tel. 0183-642642. Wij wensen u veel koffiegenot!

Banjer 11-08-2017

Heerlijke machine

Een top apparaat, en laat je niet in de steek. Strakke uitvoering. Goed schoon te maken, makkelijk in onderhoud.

Tweek 24-07-2017

De koffie uit de caffeo solo is redelijk oké. De bonen worden ieder kopje gemalen. Echter zit er tussen de maler en het filter nog een redelijke hoeveelheid gemalen koffie. Daardoor is niet ieder bakje gemaakt van vers gemalen koffie.
Het grootste nadeel van dit apparaat is echter de zeer korte levensduur. Ik drink zo'n 4 kopjes koffie per dag en heb het apparaat volgens gebruiksaanwijzing onderhouden met de Melitta onderhoudsproducten. Nu na 2,5 jaar (net na garantieperiode van 2 jaar dus) is het apparaat gaan lekken. Er komt geen koffie meer uit, maar de koffie komt in de lekbak terecht. Melitta hierover gebeld en bleek bekend probleem. De oplossing is het apparaat laten opsturen voor reparatie. Dit gaat echter ongeveer 250 euro kosten. Dat is dit apparaat uiteraard niet waard.

Kortom een koffie apparaat van ruim 300,- wat slechts 2,5 jaar mee gaat is wel erg duur. Dit apparaat (en merk?) is dus een afrader.

Pluspunten

• Makkelijk espresso maken

Minpunten

• Zeer korte levensduur
  • Bonen worden niet per kopje gemalen

A. de Koning 14-01-2020

Ik heb exact dezelfde ervaring. De koffie uit deze machine is heel goed maar de levensduur van het apparaat is inderdaad beperkt tot max 3 jaar. Op dit moment is mijn derde Café Solo stuk. Er komt geen koffie meer uit de uitloop maar loopt direct in de lekbak. Ook bij deze Solo altijd de noodzakelijke reinigingen uitgevoerd, maar dat blijkt dus niet levensduurverlengend. Voor mij nu geen nieuwe Solo meer.

Officiele reactie van Melitta 01-08-2017

Beste gebruiker, wat vervelend dat u een lekkage heeft aan uw toestel. De levensduur van dit type toestel is beslist langer dan 2,5 jaar. Het door u genoemde bedrag van € 250,- voor reparatie vinden wij erg hoog. Wilt u s.v.p. contact opnemen met onze consumentenlijn voor verder overleg? U kunt ons bereiken op het volgende nummer: 0183-642642

M 19-11-2020

Een herkenbaar probleem. Helaas in mijn omgeving niemand die het reparatie-schema heeft. Ook geen bedrijf in de omgeving wat dit apparaat kan repareren.

Letty 31-01-2017

Makkelijke bediening, lekkere koffie

De Caffeo Solo is een prettige machine. Makkelijk te bedienen en prima koffie.

De gebruiksaanwijzing over het ontkalken en het reinigen van de zetgroep kan wel wat duidelijker. Het staat er allemaal wel in, maar is een lange doorlopende lap tekst.

Helaas staat mijn machine nu, 5 maanden na aankoop, in storing. De zetgroep heeft een (mechanisch) probleem. Melitta pakt dit keurig onder garantie op en laat zo spoedig mogelijk een monteur langskomen. Als je contact met Melitta opneemt (NL nummer), dan kom je in België uit :-)

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Lekkere koffie
  • Simpel instelbare sterkte
  • Keuze om 1 of 2 kopjes tegelijk te zetten
  • Vriendelijke medewerkers fabrikant (Melitta)

Minpunten

• Groot (in vergelijking met bijv. Nespresso)
  • 5 maanden na aankoop in storing (monteur nodig)
  • Bonenreservoir vrij klein

Martin 18-07-2016

Mooi design , zeer makkelijk in gebruik,eenvoudig te reinigen en te onderhouden
Prima koffie op de juiste temperatuur( 3 mogelijkheden)
Goede prijs / kwaliteit verhouding

PR 06-12-2015
Uitstekend apparaat. Mooie vormgeving, solide.
Vooral handig dat je e.e.a. kunt instellen:
-waterhardheid
-hoeveelheid water per kopje
-warmte van je koffie
-hoeveelheid bonen per kopje
-maling
-de schenktuit kan omhoog geschoven (voor een hoger kopje bijv.)

Apparaat warmt snel op. Geluid van het malen zou wat minder luid kunnen, maar ja daar is denk ik weinig aan te doen. Het malen duurt maar enkele seconden.
Onze koffie smaakt beter dan bij vorig apparaat.

Snarf 04-12-2015
Even een (belangrijke) update. Heb de Melitta nu ruim 4 jaar is al eenmaal binnen 2 1/2 jaar kapot gegaan nieuwe printplaat kan gebeuren. Ben echter zo langzamerhand een expert geworden op dit apparaat kan je wel zeggen.
Let goed op reinigen van de zetgroep is NIET voldoende. Wat je vaak niet word verteld (nog erger word ook niet beschreven in de handleiding schandalig) is dat je die zetgroep op alle bewegende delen regelmatig met vaseline moet in smeren (niet dat dure in smeer spul kopen maar gewoon vaseline gebruiken met een kwastje). Na verloop van tijd door het reinigen verlies je namelijk de smering van de vaseline en gaat hij behoorlijk kraken/piepen (plastik op plastik) en maar denken ik heb hem toch gereinigd?. Voorts loopt het binnenwerk (de schijf die de zetgroep draait) waar je ternauwernood bij kan komen uiteindelijk vast wat er toe leid dat er harde koffie resten zich gaan nestelen in dat binnenwerk met alle gevolgen van dien zoals het niet meer in positie komen van de zetgroep. Ik reinig die ruimtes die boven de lekbak zitten aan beide ruimtes naast het draaiwiel die de zetgroep doet bewegen. Je moet zo'n doek echt met je pink helemaal naar boven duwen en even laten zitten en er vervolgens uit trekken. De meeste merken hebben een veel kleinere zetgroep tegenwoordig met veel minder bewegende delen om bovenstaande te voorkomen. De Melitta Caffeo Solo heeft nog een van de grotere zetgroepen met veel bewegende delen.

Indien je bovenstaande handelingen regelmatig uitvoert heb je een goed werkend apparaat voor jaren is mijn ervaring na ruim 4 jaar.

Snarf 06-12-2015

Oeps resetten van de zetgroep. Je moet je eerst de zetgroep eruit halen leek me wel een handig om te vermelden.

Snarf 06-12-2015

Ha Peter
Ja gewone vaseline wat je bij het kruidvat koopt. Het is zowel de linker als de rechter ruimte naast het draaiwiel. Metname de rechterkant zit na verloop van tijd vol met koffie resten die hard worden dat was mijn probleem waarom de zetgroep niet meer in zn positie kwam. Indien je de zetgroep handmatig wil resetten => apparaat uit en aan doen zowel 1 als de 2 kopje toets gelijktijdig indrukken 5 seconde ingedrukt houden. Wat je moet insmeren zijn de geleiders aan de binnenkant van de zetgroep pakweg 6 a 7 cm lang voorts het tuutje dat het apparaat ingaat om het water de zetgroep in te krijgen en alle andere delen die bewegen. Ik doe zelfds de ronde rand waar het stalen filter inzit.
Een 1/2 uurtje reinigen is niks mis mee maar daarna WEL goed insmeren je moet die smering behouden.

peterdev62 05-12-2015

Even voor de duidelijkheid, vaseline uit een potje wat je met een kwastje aanbrengt? Ruimte naast het draaiwiel, is dat linker ruimte boven lekbak? bewegende delen insmeren, op de draaipunten neem ik aan? Tip om zetgroep makkelijker te reinigen, een half uurtje in heet water leggen, dan spoelen je de resten makkelijk er af.

vriej24 06-09-2015
Deze machine geeft heerlijke koffie. Ook goed warm !!
Waterreservoir is anderhalve liter, dus regelmatig vullen. Het koffieprut- en schoonmaakbakje zijn ook regelmatig aan legen toe, maar dat deert ons niet.
Wat ons bertreft: Aanrader

enswan 06-09-2015
Apparaat is ideaal, makkelijk in gebruik simpel schoon te maken en zeker waard voor je geld

MarinusdeMan 11-07-2015
Heb het apparaat een jaar geleden gekregen. Eigenlijk vondt ik het vanaf het begin een waardeloos apparaat.De smaak dat hangt af van de koffie die je gebruikt. Bijna elke keer moet ik door de bonen roeren anders lopen zij niet goed door en krijg je een slap bakkie.Het is een smerig niet goed/makkelijk schoon te maken apparaat.

peterdev62 12-07-2015

Wij hebben het apparaat sinds juni 2014 en hetzelfde probleem. Van de week is de monteur geweest, die heeft het kapje wat in het bonenreservoir zit er af gehaald. Daardoor vallen de bonen recht in het maal gedeelte en niet van af de zijkant, probleem opgelost. Qua veiligheid veranderd er niets een volwassen vinger past niet in het gat waar de bonen in vallen. Probleem kan mede veroorzaakt worden omdat je iets vettige bonen gebruikt (die glimmen een beetje) daardoor 'plakken' de bonen een beetje en in combinatie met het krappe kapje krijg je het probleem wat je beschrijft, maar als je het kapje er af haalt (laat halen) is het opgelost.
Over de smaak, die wordt idd bepaalt door de bonen niet door het apparaat wel door je eigen instellingen qua maalgraad en sterkte (drie bonen).
Dit is niet ons eerste koffiebonen apparaat maar qua schoonmaak zijn ze allemaal vrij intensief, apparaten die ook een ingebouwde melkoopschuimer hebben is het NOG erger...... Goede schoonmaak is ook heel belangrijk voor de smaak. Van de monteur kregen we de tip om de zetgroep een uurtje in HEET water te leggen waardoor de meeste drap losweekt en je de zetgroep dus beter kan reinigen.
Succes!!

Snarf 04-12-2015

Dat uurtje reinigen is prima maar die monteur moet dan wel vermelden dat je vervolgens totaal geen smering meer hebt en je zetgroep gaat kraken en uiteindelijk kapot gaat. Tip: na het reinigen al je bewegende delen goed insmeren met vaseline.

patje21 24-01-2015
Was fijn apparaat helaas veel te vroeg afscheid van moeten nemen, zeer teleurstellende service van Melitta.
Zonde het had nog zo mooi kunnen zijn.

Jacqueline Jeannette 08-12-2014
Ik heb weken lang internet uit lopen spitten welk apparaat ik deze keer zou nemen en de keuze was weer een Krups of de Melitta. Krups was ook geweldig maar ben toch voor de Melitta gegaan en.....geweldig!!! Heerlijk ''bakkie'' en ben nu druk bezig weer verschillende koffiebonen uit te testen hiervoor. Ben nu met Illy bonen bezig.......heerlijk!!! Was 10 jaar gewend aan de koffiemachine maar er gaat ook werkelijk helemaal niks boven zo'n zalig bakkie!!! Ga ervoor je krijgt er geen spijt van en je bent gelijk verslaafd aan zo'n machine!

peterdev62 09-01-2015

Het enige nadeel (na een klein jaar) is dat de reinigstabs zo moeilijk te verkrijgen zijn en ook dat de prijs zo verschilt. Online bij bijv bobshop.nl modern.nl zijn ze 8,95 en in de winkel bij handyman 7,95 terwijl de normale prijs 4,95 is.
Goedkoopste zijn ze bij eccellente.nl 3,90 (!!) minimale bestelling 12,50)
Winkels als blokker verkoopt het niet, in het oosten van nederland bij Scheer en Foppen

Snarf 04-12-2015

Ik gebruik al bijna 5 jaar Clean express tabletten 60 stuks voor slecht 9,95 met (na bijna 5 jaar) zeer goed resultaat. Net na bijna 5 jaar een nieuwe pot gekocht. http://www.koffiecentrale.nl/apparatuur/baristatools/clean-express-reinigen-ontkalken/universeel-reinigings-tabletten

annenan 29-11-2014
Mooi , stijlvol apparaat in acceptabel formaat en lekkere koffie. Makkelijk in gebruik en schoonhouden. Enige nadeel is het kleine waterreservoir.

rolie1970 09-11-2014
goed apparaat ik had hier voor een Bosch ik heb voor de militta 950-103 gekozen voor de uitstraling hij is slanker en mooier er zit geen melkschuimer er op dat is voor ons geen probleem werd ook niet gebruikt bij de Bosch hij is inderdaad stiller in gebruik de afgifte is makkelijk in te stellen voor verschillende groote kopjes de bediening is makkelijk en overzichtelijk de watertank en de bonen bakje is minder in volume , maar daar door is hij ook slanker dat neem ik voor lief voor de rest een prima apparaat

Teske1951 09-10-2014
Het is een geweldig apparaat, makkelijk in gebruik en ook om schoon te maken, vergeleken onze vorige is deze echt super.

annenan 10-08-2014
Deze machine bevalt erg goed. Mooi strak en compact van vormgeving. Eenvoudig in gebruik. Koffie is snel gezet en goed heet.Met de cremio als melkopschuimer erbij maak je super mooie en lekkere Lattes en Cappucino's

JMCR 09-08-2014
eenvoudig, maar goed. Doet waar hij voor is, goede espresso.
Snelle opwarmtijd, eenvoudig in te stellen. Minpuntje: zijpaneel verwijderen en terugplaatsen (als je zetgroep schoonmaakt) moet je met beleid doen. Pluspunt eenvoud, prijs en kwaliteit

st33fie 06-08-2014
na 2 jaar irritatie aan de sarista van dat lampen merk uit eindhoven
heb ik eindelijk de keuze gemaakt voor de melitta
ik ben echt fan van koffie die vers is en dus is een bonen machine haast on ontbeerlijk
ik hoef persoonlijk geen latte gedoe dus een melk opschuim functie is voor mij overbodig
het is echt een beter apparaat in veel opzichten
hij is echt stukken stiller
hij is uitgebreider instelbaar
en hij zet snel en vooral warme koffie
waar de sarista zich alleen spoelde voor het zetten
doet de melitta het ook als je hem uitzet
en het vervangbare kalk filter in het handige water reservoir is ook super
even aan het begin het filter vol laten lopen met water en de waterhardheid instellen en je bent klaar
het mechanisme van de melitta laat zich met gemak bedienen en verloopt niet (de sterkte veranderd dus niet )
daar had de sarista veel last van
het innerlijk is ook echt veel beter hij heeft een handige slede die je kan uit trekken zonder te morssen en je kan het koffie drab bakje ook apart legen
echt ideaal ding

peterdev62 23-06-2014
Heerlijke koffie uit compact apparaat
Voor we de Melitta Caffeo Solo kochten hebben we uitgebreid gezocht en vergeleken, we hadden zelfs de Siemens EQ7 4 maanden getest maar die was te groot, te onhandig in gebruik/onderhoud en te veel poespas.
Het uiterlijk van de Caffeo Solo viel ons direct op, strak en compact. We hebben geen specifieke reden waarom we voor het type E950 gekozen hebben. De 111 verschilt naar ons idee niet veel van de andere types en deze was bij alleen bij Wehkamp verkrijgbaar.
De pluspunten van deze Melitta zijn:
Eenvoudig in gebruik
Makkelijk in te stellen qua hoeveelheid/koffie sterkte
Eenvoudig in te stellen standaard instellingen (temperatuur/maalgraad)
Duidelijke display
Daarnaast waren we aangenaam verrast door compleetheid van de bestelling. Van Melitta zat er een mooi doosje bij waarbij, naast een duidelijke en goed leesbare handleiding, een aantal handige dingen zaten. Je ziet gewoon dat daar aandacht aan besteed is. Compleet en goed verzorgd!

Je ZOU kunnen zeggen dat:
Het water reservoir klein is
Het bonenreservoir klein is
Het apparaat lawaaiig is.
Maar de kleine reservoirs maken het Caffeo Solo tot een mooi slank en stijlvol apparaat wat echt een sieraad op ons aanrecht is.
Bonen malen kan nu eenmaal niet geruisloos, dus dat nemen we voor lief.

De display geeft goed en duidelijk aan als er iets gedaan moet worden (ontkalken, bijvullen e.d.) en de handelingen die je voor het onderhoud moet doen zijn vrij eenvoudig.
Het is wel aan te bevelen om het onderhoudt goed en regelmatig te doen want dat is wel bepalend voor de kwaliteit van je koffie.
De lekbak is ook degelijk, makkelijk in en uit te schuiven.

Het belangrijkste van alles is dat we keer op keer een goede, warme en smaakvolle kop koffie hebben. Helaas is dat moeilijk vooraf te bepalen maar we hebben met deze Melitta een hele goede keuze gemaakt.
Wij gebruiken ca 1,2 kilo koffiebonen per week, er wordt dus veelvuldig gebruik gemaakt van de Caffeo Solo en iedereen zet gemakkelijk de koffie zoals ie het zelf het liefst heeft.

Dat er een melk opschuimer op zit was (is) voor ons geen bezwaar, we hebben er bewust voor gekozen omdat zoiets op andere apparaten vaak zeer bewerkelijk is, zowel in gebruik als in onderhoud/schoonmaak.
Sinds jaar en dag drinken we sterke koffie met warme melk wat we ook nu nog steeds warmen in een pannetje op het gasfornuis.

We hebben de E950 - 111 nu drie weken in ons bezit en we zijn, als kritische koffiedrinkers, geen minpunt tegengekomen en genieten elke dag weer van een heerlijk kop koffie.

new coffee 19-05-2014
Een paar dagen geleden de Melitta Caffeo solo E950 - 103 gekocht. Eenvoudige apparaat, met vele mogelijkheden. Handleiding is ook eenvoudig en makkelijk te volgen. Koffie sterkte en hoeveelheid simpel te instellen. Lekkere cremelaag!

Rene Zijdewind 17-05-2014
Vandaag apparaat aangeschaft met losse Melitta melkopschuimer voor cappuccino. Apparaat ziet er mooi uit en de eerste koffie die ik genomen heb smaakte goed. Ook de mogelijkheden zijn genoeg. Enig minpuntje vindt ik het geluid als de bonen gemalen worden. Dit is veel meer als dat men in de winkel had gezegd en bij een ander Melitta apparaat had laten horen, terwijl wel gezegd was dat ons apparaat net zo weinig geluid maakte.Ondanks dit nadeel ben ik toch erg tevreden over dit apparaat tot nu toe.