De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Roma EA8108 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ellabo 11-11-2023

Lekkere koffie

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Het apparaat maakt prima koffie. Dus hij doet wat hij moet doen. Helaas kunnen wij niet goed overweg met het stoompijpje en hebben we dus een aparte opschuimer gekocht. We hebben allerlei soorten melk geprobeerd, maar het werd geen succes. Ook vloog het pijpje er geregeld af, ondanks schoonmaken en doorprikken. Het afvalbakje moet al geleegd worden na een paar koppen koffie.
In het instructiefilmpje wordt een rood schuifje getoond, maar dat ontbreekt bij ons. Ik heb nog niet geïnformeerd of dit een foutje is, of dat het filmpje een oudere versie toont.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Niet zo groot op je aanrecht

Minpunten

• Stoompijpje doet zijn werk niet. Vliegt eraf
  • Doorspoelknop zit op een rare plek.

e*****@h******** 10-08-2022

Stoompijpje

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Niet tevreden. Het stoompijpje functioneert niet. Het wordt niet warm en de melk schuimt niet. De druk wordt te hoog en het apparaat blaast het stoompijpje eraf.

Minpunten

• Stoompijpje

Frank 17-10-2021

Slechte automaat. Foutmodus en veel overbodige maling

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

In november 2020 gekocht voor 250 euro. Dit was volgens een test de beste koop en daarom genomen. Inmiddels voor de tweede keer teruggeweest voor reparatie en nog steeds niet in orde. Bleef eerst steeds om schoonmaakmodus vragen, maar kon deze nooit afronden en schoot dan jn foutmodus. Daarnaast verbruikt het apparaat veel koffie bij de maling die vervolgens niet gebruikt wordt voor het zetten van de koffie, maar gewoon in het opvangbakje verdwijnt. Van de 11 maanden dat ik hem heb, heb ik hem 2 maanden niet kunnen gebruiken. De schoonmaakfout is opgelost. De restkoffie blijft een probleem.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Instelbare maaldikte
  • Instelbare kopgrootte

Minpunten

• Veel ongebruikte restmaling
  • Schoot vaak in foutmodus
  • Opschuimstaafje zit vaak in de weg

Marjo 19-02-2021

Ideale machine

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

De machine hebben we anderhalf jaar geleden aangeschaft. Maakt wel wat herrie bij het malen, maar ach dat vinden we thuis niet erg. We, zijn met z’n tweeën, drinken thuis heel veel koffie (minstens 1 kg per week). De machine kan dit prima aan. Koffie smaakt goed (was alleen zoeken welke koffie wij het lekkerste vonden; Perla superiore van AH Palermo No 11). Het stoompijpje gebruiken we niet.
Door het malen wil de machine nog wat trillen. De kopjes wilden dan wegschuiven en kwam de koffie ernaast terecht. Dit opgelost door een twee elastiekjes over het lekbakje te schuiven. De kopjes schuiven nu niet meer weg.
Als we zien dat anderen een machine aanschaffen die vijf tot tien keer zoveel kost, maar er niet vijf tot tien keer langer meedoen, zijn we heel blij met ons machientje!
We kwamen af van nespressomachines. Doordat de koffie nu veel goedkoper is hadden we binnen twee maanden na aanschaf van de krups het aanschafbedrag al terugverdiend! Mijn kinderen en vrienden van ons hebben inmiddels ook deze krups aangeschaft en zijn er dik tevreden mee.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Snel warme koffie
  • Sterkte beperkt instelbaar
  • Bonengrootte (mailing) instelbaar
  • Uitlooppijpje op hoogte instelbaar

Minpunten

• Herrie bij malen

Jan 26-11-2020

waardeloos ding

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

gekocht bij Amazon, voor 248,70 was niet mijn eerste Krups, dus weet hoe hij hoort te werken. bij deze kwam er alleen water uit de stoompijp. Krups hoort service te geven. neemt de telefoon niet op en reageert niet op mail. dus apparaat retour Amazon, kan er helemaal niets mee. zie ik op het net apparaat kost nu 199 - dus bel ik Amazon. nee aan de prijs mag ik niks doen. jammer dan, want dan hoef ik ook geen andere meer, koop hem wel voor 50 minder ergens anders, als ik daar nog zin in heb. ronduit waardeloos allemaal

Minpunten

• spuit alleen water
  • geen service

Ria Gevaerts 22-02-2020

Prima espressomachine

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Heerlijke en hete koffie. Bediening zonder poespas. Gewacht met kopen tot BlackFriday wat een behoorlijke korting opleverde bij Mediamarkt. Minpunt: handleiding die meegeleverd is, werkt alleen voor de machines met uitgebreide mogelijkheden. Om schoon te maken met de pil zie link naar eccelente.nl/artikelen/krups-ea8510-reinigen
Na dit bekeken te hebben is het eindelijk goed gelukt!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • heerlijke koffie
  • prijs-kwaliteit gunstig

Minpunten

• handleiding n.v.t. opdit apparaatprij

Frans K. 21-01-2018

Slechte kwaliteit/service

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

In eerste instantie dik tevreden over de in eind 2015 aangeschafte EA8108.
Echter al snel bleek dat, ondanks het opvolgen van het automatische schoonmaakprogramma, het apparaat niet goed schoon te maken viel.
Een week of twee na het verlopen van de garantietermijn van 2 jaar gaf de EA8108 de geest.
De koffie kwam niet meer uit de uitlooppijpjes maar uit de onderkant van het apparaat.
Krups wenste geen coulanceregeling te treffen om het apparaat onder garantievoorwaarden te repareren.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening

Minpunten

• Binnenwerk (zetgedeelte) niet schoon te maken
  • Duurzaamheid
  • Slechte service van Krups

ThaiP 07-07-2017

Voordelige espressoautomaat met redelijke koffie

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Na een maand gebruik werkt het apparaat technisch goed maar maakt vrij veel lawaai zowel tijdens het malen, het zetten en tijdens het opschuimen. Het kopje trilt over de lekbak tijdens het zetten. De smaak van de koffie varieert per bakje. Het spoelen van de machine is onvoldoende met 15 ml water. Ben ook nog op zoek naar de goede bonen. Die heb ik nog niet gevonden. Het apparaat ziet er wel netjes uit.

Pluspunten

• Prijs
  • Uiterlijk
  • Degelijk

Minpunten

• Geluid
  • Smaak

Henk 14-02-2017

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Dit apparaat hebben wij bij ons in de koffiekamer. Wij zetten ongeveer 100 koppen per week. Weinig onderhoud, heerlijke koffie makkelijke bediening.

Pluspunten

• Weinig onderhoud
  • Lekkere koffie
  • Compact

Tineke 10-08-2016

Slecht op langere termijn.

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Na ruim een jaar prima koffie gedronken te hebben, begeeft het mechanisme waarmee de koffiebonen gemalen wordt. Die levensduur is wel heel kort en valt ons erg tegen. Weer een apparaat voor de consumptiebelt. Wel lekkere koffie, maar schuimpijpje werkt niet naar behoren.

claudia 22-06-2016

Mooi apparaat.

Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Ik vind het een mooi apparaat, goede hete koffie, heb nog niet helemaal door hoe het werkt met het melk opschuimen, want soms laat hij het koken en een andere keer schuimt hij op. Wat ik mis een goede gebruiksaanwijzing. in de handleiding die er bij zit staan alleen vage plaatjes wat je moet doen dit zou van mij wel een geschreven handleiding mogen zijn. Spoelen doet hij iid met heel weinig water, maar bij ons is na 1x spoelen het water wel gewoon helder.

kipsla 23-08-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Dit apparaat geeft vies water waardoor de koffie niet te pruimen is.
Na het zetten van een aantal koppen koffie, is het water gewoon bruin. Er zit een spoel knop op, maar die haalt haast niets uit: het spoelt met een miniscuul bodempje water. Je moet dit een keer of 20 herhalen wil je het water weer helder krijgen. Iets waar je 's ochtend geen zin - en vooral geen tijd - voor hebt.
Het zou een oplossing zijn wanneer je het uitgebreide spoelprogramma kon draaien (wat 20 minuten duurt), maar dit gaat niet: het apparaat bepaalt zelf wanneer het hier tijd voor is, en als het zover is, kun je het niet uitstellen. Ook dat is zeer hinderlijk.
Wees gewaarschuwd, de eerste kop smaakt heerlijk, maar na een kop of 4 is het water dusdanig vuil dat de smaak achteruit holt. De spoelknop helpt onvoldoende en het spoelprogramma kan niet met de hand gestart worden. Wij doen hem weg na slecht 6 maanden. Voor ons nooit meer een Krups.

Bryandzjo 23-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Het is een heel mooi apparaat om te zien. Ik was een klein beetje teleurgesteld dat bij het uitpakken niet alle onderdelen op de juiste plaats zaten en ik de krupps zelf in elkaar moest puzzelen. Slecht in de verpakking gestoken. Hij werkt perfect als een bonenmachine maar erg stil is hij niet tijdens het malen (hoog piepend geluid). Binnenkort even wat andere soorten bonen gebruiken voor wat meer smaak ervaring.

erikhoning 20-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Ik was al gewend aan een bonenmachine dus de uitdaging welke lekkerder koffie maakt was er. De krups komt goed uit m'n vergelijking.
Lekkere koffie, goed heet, instelbaar sterkte. En dat vooral simpel. Kortom een hele fijne machine die een lekker bakje koffie maakt.
Duurzaamheid valt nog niet te beoordelen, maar t voelt allemaal prima en fijn. Enige is dat zo nu en dan het kopje ervanaf dreigt te trillen.
Wat mij betreft is deze machine, ook omdat ie goed smoelt en lekker compact is, een echte aanrader.

Hunter001 16-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

gewoon super de EA8108 reinigt zichzelf, en ook ongekend, het eerste kopje koffie is warm!!? Echt een aanrade

Chilion 16-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Het apparaat heb ik nu 3 weken in mijn bezig en bevalt prima. We gebruiken hem op de zaak met z'on 15 mensen en vrijwel iedereen is positief over de koffie die er uit komt.

Qua smaak heb ik een 7 gegeven omdat ik vind dat er over smaak niet te twisten of beoordelen valt. Dit komt echt door de bonen die je erin stopt en zelfs de PH graad van het gebruikte water kan dit beïnvloeden.

Mogelijkheden:
Er zitten 3 malings standen op voor de bonen en daarbij kun je nog aangeven of je sterke of normale koffie wilt. Dan heb je nog de cappuccino stand met melk opschuimer dus qua mogelijkheden niets te klagen.

Gebruiksgemak:
De handleiding is extreem onduidelijk door het gemis van tekst. Daardoor is het apparaat niet altijd even begrijpbaar in het begin. Uiteindelijk kom je er wel ui en als je dan uiteindelijk begrijpt wat het ding doet kom je een heel eind.
Heel handig vind ik de zelf-reinigende functie, dat scheelt nogal wat tijd

Vormgeving, Duurzaamheid.
Prima vormgegeven, ziet er netjes uit, zie ook geen zwakke punten op het moment.

Minpunten:
Het apparaat produceert flink wat decibel bij het opschuimen van de melk en bij het zetten van de koffie.
Daarbij, het duurt vrij lang voor je een kopje koffie hebt. Dat is voor huis-tuin-keuken gebruik geen probleem, wij staan echter met 5 man om dat ding heen te wachten en dan duurt het wel wat lang.

Eindoordeel:
Tevreden tot goed. Voor de gemiddelde gebruiker zal dit een prima apparaat zijn waar je jaren plezier van kunt hebben. Wanneer het apparaat in de keuken staat zul je ook minder last van het lawaai hebben als op kantoor. Een prima koffie zetter die door de robuuste bouwkwaliteit volgens mij lang mee zal gaan.

En wat betreft de koffie, niet vergeten, over smaak valt niet te twisten ;-)

jaysamuel 10-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Na jaren een Philips/saeco te hebben gehad is de Krups mijn 2e espressomachine.Wat een verschil! Het frustreerde mij enorm dat de Saeco constant aan het spoelen was waardoor ik ook heel vaak het lekbakje moest legen en het waterreservoir moest bijvullen.De krups is zelfreinigend en het enige wat ik tot nu toe aan onderhoud heb gehad is het legen van het koffieprut bakje. Smaak van de koffie is prima.Je kan maling,sterkte en hoeveelheid koffie zelf regelen.Wat me ook meteen opviel is dat het eerste bakkie koffie altijd snel gezet werd en ook daadwerkelijk heet.. Enige wat ik mis op dit apparaat is de mogelijkheid om heet water te tappen voor een bakkie thee.. Conclusie: Top apparaat ,zeker voor deze prijs

hanrho 08-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Hoe moet jet het apparaat reinigen, zoeken zoeken MAAR dat hoeft niet dat doet hij zelf. Makkelijk.
Vanaf de 1e kop hete koffie.
Maakt wel veel lawaai.
Helaas werkt de melk opschuimer niet optimaal. Hij gaat al snel erg hard stomen waardoor de melk uit het kopje gaat.
Verder lekkere kop koffie.

arjanmeun 05-06-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

ik heb de 8108 nu een week in huis, wat een geweldig apparaat zeg, binnen een halve minuut een heerlijke kop koffie. de machine werkt heel intuïtief, alleen bij het voor de eerste keer leeghalen van de afvalbak heb ik me rot gezocht om wat nou de "koffielade" is, bleek dat rode dingetje te zijn wat bij de afvalbak zit. Een groot voordeel vind ik het zelf reinigen, is niet aan mij besteed dus een uitkomst dat de 8108 zichzelf reinigt en aangeeft wanneer ik iets moet doen. De machine is robuust, niet te groot en staat erg leuk zo in het hoekje op het aanrecht

H. Veurink 04-05-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Het gemak van dit apparaat is geweldig. Geen onnodige handelingen maar gebruikersgemak lijdt tot heerlijke koffie. Heerlijk apparaat voor heerlijke koffie.

marjan0503 30-04-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Sinds kort in het bezit van deze Krups, in het begin nog even uitvogelen hoe het allemaal werkte want een handig boekje zit er niet bij, al kan ik me dat bijna niet voorstellen, dus misschien mistte die wel in mijn doos. Er zat wel een usb stick bij met gebruiksaanwijzingen, maar ook daar werd ik niet echt veel wijzer van. Vind dat als er bewust geen boekje bij was, krups dit nog moet aanpassen, wat moeten ouderen nu met een usb stick? velen zullen dat niet snappen.

terug naar de koffie! dit smaakt goed, in te stellen naar je eigen smaak, heb nu verschillende soorten koffiebonen geprobeerd en ook daarin zit veel verschil, sommige bonen vind ik echt te scherp van smaak, uitzoeken dus welke je lekker vindt. De koffie met opgeklopte melk (gaat erg makkelijk) vindt mijn zoon erg lekker. het apparaat is snel opgewarmd je hoeft dus nooit lang te wachten op je kopje koffie. dat de watertank achter zit is wat onhandig.
De "herrie" van het apparaat valt mij mee, natuurlijk hoor je wat maar dat kan ook niet anders. de vormgeving vind ik erg mooi, je ziet de koffiebonen uitnodigend liggen!!

MichelM1 30-04-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Na lang twijfelen om een koffie machine in plaats van onze filtermachine aan te schaffen, ben ik uitgekomen op deze Krups. De eerste keer was met de gebruiksaanwijzing erbij even puzzelen. De watertank zit aan de achterkant, prima als de machine vrij staat. In een kast zou het niet handig zijn. Bonen in het reservoir aan de bovenkant doen. Maalgraad kun je traploos instellen, de sterkte van de koffie bepalen, de hoeveelheid kun je traploos aanpassen aan de grootte van je kop of mok, net als de hoogte van de koffie uitlaat. Vervolgens een eerste kop koffie gezet. Het malen maakt natuurlijk geluid. De verse koffiegeur komt je tegemoet. Gelijk al een goed resultaat koffie. Ik ga nog verschillende soorten bonen uitproberen. De bediening is eenvoudig en de knoppen en lampjes zijn overzichtelijk. Geen koffiefilter meer nodig, geen koffieschepjes meer tellen en geen water meer per keer vullen. Wat een gebruiksgemak. Onderhoud is eenvoudig. Het apparaat geeft aan als de watertank leeg is of het koffie afvalbakje of lekbakje vol. Deze bakjes zijn eenvoudig te reinigen. Een schoonmaaktablet hoef er pas na 360 koppen koffie in dus dat duurt nog wel een tijd. Het stoompijpje maakt vooraf prima melkschuim in je mok. Je kunt het pijpje los klikken en schoonmaken. Je kunt onder andere espresso, koffie, cappucino en latte macchiato maken. Bij grotere hoeveelheden koffie of als je voor 2 kopjes hebt gekozen wordt de koffie in 2 fases gezet. Zo heb je altijd heerlijke koffie.

MichelM1 14-07-2018

Na 2 jaar ging het apparaat lekken en is het onder garantie hersteld. Nu na 3 jaar is het apparaat op en helaas wil Krups het niet onder coulance repareren. Zo'n machine moet toch wel 3 jaar mee kunnen gaan? De koffieuitgangen lekken, 2 kopjes tegelijkertijd zetten is al maanden niet mogelijk want het wordt dan een natte kliederboel. Daarnaast blijft er heel veel koffiedrab in de lade achter en als het zetsysteem start klinkt het alsof de machine zijn laatste adem uitblaast. Voor mij geen Krups meer.

john9870 29-04-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Ik heb de krups nu een week en ben best wel tevreden,eerste instantie vond ik het moeilijk om het apparaat zo in te stellen voor een heerlijk kopje koffie maar na een paar keer lukte het goed,wel jammer dat de gebruiksaanwijzing niet echt duidelijk is.De koffie is echt heerlijk met opgeklopte melk,zaten 2 kopjes bij die aan de buitenkant niet heet worden en dat is heel fiin.Het ontwerp van de Krups vind ik wel mooi,alleen maakt het met schuimen van de melk en koffie zetten veel lawaai,toch als ik zou mogen kiezen dan ga ik voor de Krups want het ruikt heerlijk en he proeft echt de verse koffie van de koffiebonen.Dus wat mij betreft wel een aanrader.

Igor Schut 28-04-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Voor het eerst in het bezit van een koffiezetapparaat dat met bonen werkt en ik ben helemaal verkocht door dit apparaat! De apparaat ziet er erg strak uit en heeft een aantal opties om de perfecte kop koffie te zetten. Je kunt namelijk de hoeveelheden instellen van zowel het water als de hoeveelheid koffiebonen die gebruikt worden. Het bijvullen van het water gaat redelijk gemakkelijk door middel van de waterlade aan de achterkant. Ik zeg met opzet 'redelijk gemakkelijk', omdat de achterkant bij ons wel te benaderen is. Ik kan mij voorstellen dat dit niet bij iedereen het geval is en dan is een waterlade aan de achterkant misschien niet het meest praktisch. De koffiedik dat overblijft wordt opgevangen in een apart bakje die via de zijkant (links) van het apparaat te benaderen is. Het schoonmaken van dit koffiezetapparaat is erg gemakkelijk. Het bakje dat gemorste water/koffie opvangt kan je er gemakkelijk uit pakken, legen en omspoelen. Dit koffiezetapparaat is ook voorzien van een stoompijpje om melk op te schuimen. Ikzelf maak hier geen gebruik van omdat ik koffie met melk drink, maar mijn verloofde is hier gek van. Wat betreft het uiterlijk van het koffieapparaat ben ik ook erg tevreden. Het oogt simpel doordat het slechts enkele knopjes en lichtjes toont welke allemaal erg duidelijk aangeven waarvoor het dient.

nordinlennart 28-04-2015
Geschreven voor: Krups Roma EA8108 zwart

Voordat ik dit apparaat ben gaan gebruiken dronk ik filterkoffie. De smaak die dit apparaat geeft met de bonenkoffie is erg goed ten opzichte van de filterkoffie die ik gewend was.
In gebruik werkt dit apparaat heel eenvoudig: Je kiest de gewenste hoeveelheid koffie, kiest de sterkte (2 keuzes) en na een druk op de knop en even wachten staat er een prima bak koffie voor je klaar.
Een minpunt vind ik echter wel dat hoewel ik de maling op zijn fijnst heb ingesteld en de sterkste koffie kies, het voor mij nog steeds wel sterker zou mogen.

Het apparaat maakt wel wat lawaai, maar je kan ook niets anders verwachten als je versgemalen bonen onder hoge druk gebruikt.

Het stoompijpje dat ook op dit apparaat zit is zeer gemakkelijk los te maken voor het schoonmaken, maar een nadeel hiervan is dat het pijpje eigenlijk te makkelijk loskomt, wanneer dat niet gewenst is. Verder is dit qua vormgeving naar mijn mening een keurig apparaat dat solide overkomt.