De'Longhi ECAM 44.660.B - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
cappuccino, espresso, hete melk, latte macchiato, lungo

andrezx9r 05-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit apparaat nu bijna 1 jaar in huis en ben hier zeer tevreden over.

Voordelen:
- Grote watertank (2 liter)
- Groot bonen reservoir (400 gram bonen reservoir met vele maalstanden)
- Temperatuur instelbaar (ideaal aangezien ik mijn koffie graag erg heet heb)
- Het melkreservoir is erg handig aangezien deze er af kan en in de koelkast gezet kan worden voor later (blijft de melk langer goed). Ook zit er een erg handig intern reiniging systeem in waardoor je na het zetten van een cappuccino niet veel werk daarna hebt met schoonmaken.
- Ook erg handig is dat je je eigen koffie kan instellen ("mijn koffie") vwb sterkte en hoeveelheid
- Garantie van DeLonghi is super. Ik heb deze zelf gelukkig nog niet nodig gehad maar een vriend van mij heeft exact dezelfde aangeschaft en had na 6 maanden problemen met de pomp. Na contact gehad te hebben met DeLonghi kwamen zij de volgende dag thuis langs om deze kosteloos te repareren. Dit is zoals garantie bedoeld is !!

Nadelen
- De machine is redelijk groot
- Hij maakt redelijk veel herrie, maar weer niet meer dan de gemiddelde andere espresso machine
- Hij is behoorlijk prijzig
- Het opstarten duurt relatief lang (Hij warmt eerst op en spoelt zijn systeem door zodat oude koffie/waterresten verdwenen zijn)

Al met al dus een goed apparaat die zijn geld meer dan waard is.

Ronald Huffermann 06-01-2017 Product paar maanden in bezit

Compleet en goed apparaat

Dit apparaat heeft alles wat je nodig hebt voor diverse koffie soorten, van lekkere cappuccino tot mooie expresso

Pluspunten

• Alle koffie mogelijkheden
  • Warme melk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Ilse 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke cappucino

Makkelijk in gebruik en vele mogelijkheden. Heel praktisch schoon te houden.
Moet het boekje wel even bestuderen.

Pluspunten

• Melk apart

John Dekkers 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi machine en heerlijke koffie

Door goed advies en mooi design+ bediening gemak is de keuze gevallen op deze machine. Apparaat is snel warm en het geluidsniveau valt mee.

Pluspunten

• Bedienings gemak en waterbak aan de voorkant.
  • heerlijke melk schuim.

Minpunten

• Nog geen

Pieter 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Heel mooi koffieautomaat

Handige en overzichtelijke voorzijde. Waterkan is gemakkelijk via de voorzijde te wisselen. Bedieningsknoppen snel en vlot te bedienen. Duidelijk scherm als het eenmaal goed is ingesteld. Voor de rest moet het apparaat instellen naar smaak en dat moet ik nog verder ervaren. De eerste kennismaking is heel goed.

Pluspunten

• Overzichtelijke voorzijde
  • snel en vlot te bedienen

Minpunten

• Instellen menu, stond Italiaans ingesteld.

Nak 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoudige bediening

Na lang zoeken voor dit apparaat gekozen en bevalt prima ben blij met de aankoop. Kan het iedereen aanbevelen het schijnt alleen dat dit apparaat uit de roulatie gaat.

Pluspunten

• Alleen maar

Minpunten

• Nog niet gevonden

Jelle 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk verjaardagscadeau

Stijlvolle uitstraling, heerlijke koffie die je eenvoudig zelf kunt instellen, perfecte cappucino's en automatisch schoonmaakprogramma. Geweldig apparaat!

Jan 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Goede prijs kwaliteit verhouding, niet te groot en maakt weinig herrie, cappuccino is zo gemaakt en smaakt prima.

Pluspunten

• mooi apparaat
  • weinig herrie

Minpunten

• nog niet gevonden

Ivo B 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Mooi apparaat, lekkere koffie. Ik moet nog alle producten gaan proberen maar de eerste indrukken zijn goed.

Gijs 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

koffievolautomaat

Na lang studeren toch gekozen voor deze delonghi volautomaat mede vanwege de hoge temperatuur. Delonghi komt er heel goed uit in de testen van de Consumentenbond, Deze Ecam 4.660.B scoorde het beste v.w.b. prijs/kwaliteit verhouding

Pluspunten

• keuzemogelijkgeden
  • temperatuur van de koffie

Mark 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prima machine

Prima machine. Snel te gebruiken.
Makkelijk in te stellen.
Koffie smaakt heerlijk.
Geluid valt mee.

Saskia 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super lekkere koffie

Nadat we het probleem met de foutmelding circuit leeg hadden opgelost, was instalatie zo gebeurt en konde we ons heerlijk bakje koffie zetten.
Wat heb ik jaren bagger gedronken (senseo).

Probleem zelf opgelost daar het weekend was en we dus geen service konden bereiken. Opgelost door het melkresevoir aan de machine te koppelen en deze op inserts gezet en daarna de water afgifte blok erop weer gezet.

03-12-2016 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lekkere cappuccino

Na jarenlang met de hand cappuccino te hebben gezet (ook een Delonghi apparaat) wilden we nu een vol automatische. We hebben gekozen voor dit apparaat vanwege de warme koffie, weinig schoonmaken en eenvoudige bediening. De koffie is idd lekker warm, het schoonmaken is makkelijk en de bediening eenvoudig. Al hebben we de eerste twee dagen wel even de tijd moeten nemen om alle mogelijkheden te doorlopen. De handleiding is erg duidelijk. Enig minpuntje is alleen de kromme Nederlandse tekst, is het nou echt zo moeilijk om dit een keer goed na te lezen voordat het gedrukt wordt?
Maar dat is dan ook het enige minpuntje en oh ja ook niet onbelangrijk de cappuccino en latte macchiato zijn erg lekker! Espresso drinken we niet dus daar hebben we geen oordeel over.
Kortom erg blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Bediening en instrucies op display
  • Makkelijk schoonmaken
  • Temperatuur koffie
  • Lekkere cappuccino

Minpunten

• Krom Nederlands in handleding

MarAch 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

gebruiksgemak

Fijne en gemakkelijk te bedienen apparaat. Heerlijke koffie. Makkelijk te onderhouden en schoon te maken.

Paul 18-11-2016 Product paar weken in bezit

makkelijk in gebruik en lekkere koffie!

Mijn Gaggia was naar 13 jaar aan vervanging toe. Ik wilde een apparaat die een melkreservoir heeft om in één handeling een capuchino te kunnen maken. Met de DeLonghi Elatta gaat dat perfect. Door het kunnen aanpassen van de maalgraad en temperatuur en de koffie sterkte met één druk op de knop is dit een geweldig apparaat!

Pluspunten

• Maalgraad aanpasbaar
  • sterkte via een kop regelbaar
  • melkreservoir
  • apparaat is automatisch aan en uit te zetten

Minpunten

• hoeveelheid water per kopje lastig in te stellen
  • kopjes warmer is niet uitschakelbaar

Rob 11-11-2016 Product paar dagen in bezit

Netjes

Net in bezit, maar direct aan de slag.
Zeer eenvoudig in gebruik en ziet er strak uit.
Nu rustig de mogelijkheden testen.

Erna W. 31-07-2016 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie naar eigen smaak in te stellen

9,4
n.a.v. de vorige reviews en enige info op DeLonghi.nl dit apparaat gekozen i.v.m cafecrema systeem en de autocleantoets voor het automatisch reinigen van het melkreservoir. Het cafecremaysteem zorgt idd voor een perfecte cappuccino, latte macchiato etc. Ik ben zelf meer van de zwarte koffie maar het thuisfront zet dagelijks de andere varianten. Mijn dochter wilde in 1e instantie de luxere variant hebben omdat je dan met 1 druk op de knop een latte kunt bereiden, gelukkig hebben we dat niet gedaan. het scheelt een paar honderd euro en een latte is simpel te bereiden. Voor de cappuccino druk je simpel op de cappuccionknop, voor de latte druk je op milkmenu totdat de gewenste keuze verschijnt. Alle koffiesoorten kun je personaliseren, m.a.w instellen naar hoeveelheid koffie, melk, veel/weinig schuim, sterkte etc. Er is veel mogelijk. Dit doe je met "mijn koffie". Reden dat we voor DeLonghi hebben gekozen is dat we hiervoor al een DeLonghi hebben gehad, na 7 jaar gaf deze kortsluiting, verder altijd tevreden over geweest. Voordeel van DeLonghi is dat je deze zelf goed kunt schoonmaken, bij defecten komen ze deze aan huis repareren. Andere reviews geven aan dat deze veel herrie maken, ik vind dat wel meevallen. We hebben deze nu een week in huis, in een paar uren/dagen weet je precies hoe het werkt. Vergeleken met mijn vorige machine is het idd handig dat het waterreservoir en het bonenreservoir wat groter is. De koffie is goed heet, dit kun je nog instellen, bij mij staat deze nog niet op de heetste stand. Verder kun je de sterkte ook nog regelen met de maalstand, dit kun je bijdraaien (in bonenreservoir) als de machine inwerking is, fabrieksstand is ongeveer 4/5, ik heb deze iets fijner gezet, resultaat goede cremelaag en net iets sterker. Aroma kun je verder ook instellen met het menu (klik op de afbeelding met de bonen). Wij zijn supertevreden.

paul2711 22-10-2014 Product paar dagen in bezit

Pas een paar dagen in huis. Over duurzaamheid kan ik dus nog niet veel zeggen.

Had eerst andere apparaten wo de siemens EQ 7+ maar deze is voor de cappucinoliefhebber een stapje verder:

- 2 liter tank
- 400 gram bonen reservoir met vele maalstanden. Beste stand voor mij is iets van de fijnstand af daar ik van sterke koffie hou
- Over het melkreservoir is nagedacht en helemaal top
- Compacte zetgroep die eenvoudig schoon te maken is
- De zeer vele koffievarianten die je er mee kan maken én waarin je verscheidene mogelijkheden hebt. Die van jou moet er gewoon tussenzitten!

Koffie is nog even uitzoeken (bonen, hoeveelheid water, maalstand) totdat ik de meest perfecte balans heb. Die kun je dan vervolgens opslaan zodat de volgende éénn druk op de knop is.

Tot nu toe vind ik dit een topmachine die mij als koffieliefhebber de koffie levert die ik wil hebben.

Vele melkvarianten waarbij het schoonmaken na gebruik een fluitje van een cent is omdat het melkreservoir gescheiden is van van de machine zelf. Bij de Siemens moest je behoorlijk wat schoonmaken (pijpje, slangetje en de uitloop). Bij deze geen pijpje en slangetjes maar alles in één uitloop die op het melkreservoir zit. Die maak je heel eenvoudig schoon en het kan zelfs in de afwasmachine.

Melkreservoir eenvoudig loskoppelen en in ijskast zetten voor de volgende dag. Op die uitloop schuif je dan de heetwateruitloop voor thee, soep oid.

Zijn er dan geen minpunten?
Niet echt maar opstarten (warmlopen) duurt wat langer dan ik gewend was bij die Siemens. Maar op deze zit een tijdklok. Maw stel 'm in op half 8 in de ochtend en hij staat voor je klaar.
Koffiemaler is staal en niet keramisch. Had ergens gelezen dat daarmee meer problemen waren. Geen idee eigenlijk, we zullen wel zien.
Koffiemaler maakt meer herrie dan de Siemens en grootte apparaat is maatje flink. Nu is dat bij ons niet zo'n probleem maar kijk dus goed of ie past.

Als laatste grote plus: de 2 jaar garantie op storingen: nix apparaat opsturen. Bellen en ze komen bij jou thuis. Had gelezen dat DeLonghi 5 man dedicated heeft rondfietsen in NL voor storingen. Ook wel een gerust gevoel daar internet vol staat met storingen van dergelijke apparaten.

En nee, ik ben niet van DeLonghi. Ben gewoon dusdanig tevreden met dit apparaat dat ik de moeite neem om het hier te komen vertellen (o;