Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-222 w/c

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO SOLO PURE BLACK Volautomatische espressomachine E950-222 w/c op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Laura 14-02-2022

Mooi strak en compact basic apparaat

Na vele positieve reviews gekozen voor deze compacte en voordelige volautomaat. Pas 1 dag in bezit, maar eerste indruk is goed. Met een aparte melkopschuimer hebben wij in ons gezin (waar voornamelijk zwarte koffie wordt gedronken) voldoende aan een basic apparaat dat doet wat het moet doen. Voordeel van een losse melkopschuimer: perfect schuim (met houdbare melk!) en de mogelijkheid om heerlijke specialiteiten te maken met siroopjes of flavour drops.
Ja: waterreservoir is kleiner dan anderen maar elke dag water verversen is sowieso een must. Bonenreservoir is ook klein maar voordeel is altijd verse bonen en de mogelijkheid tot afwisselen. Gewoon koffiebonen in luchtdichte bus naast apparaat op aanrecht (daar heb je namelijk ruimte over ;)). Het maalgeluid is aanwezig maar klinkt gewoon best schattig, in elk geval zachter dan onze oude Saeco van ruim 10 jaar oud. Er zit geen rubber op het deksel dus mocht je je daar aan storen dan zou ik zeggen plak er een stukje rubber tussen, ik vind het niet storend. Lekbakje lijkt redelijk snel vol te lopen, maar ook dat dagelijks legen vind ik geen probleem; dat zorgt dat het netjes en schoon blijft. Oh filter moet je er wel zelf bij kopen trouwens, als je dat wilt. Zonder is het apparaat ook te gebruiken (filter deed ik in mijn oude machine ook niet).
Als laatste: het is gewoon een mooi strak apparaat die lekkere en hete (zelfs op middelste stand) koffie zet. Toekomst moet het uitwijzen natuurlijk maar ik ben blij met deze aankoop!

Pluspunten

• compact
  • strak design
  • hete koffie
  • koffiehoeveelheid makkelijk in te stellen
  • geluid is prima te doen

Minpunten

• klein bonen- en waterreservoir
  • lekbakje redelijk snel vol