JURA ENA 4 Full Metropolitan Black (EA)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de JURA ENA 4 Full Metropolitan Black (EA) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ingrid Marrit 13-03-2022

Heerlijke koffie, mooi apparaat, maar ook een minpunt.

Prachtig apparaat en zet erg lekkere koffie. Hij maalt supersnel en de sterkte is goed instelbaar.
Het bonenreservoir is relatief klein, net als de watertank. Dit is geen bezwaar.

Iets wat ik minder vind is dat bij het malen veel gemalen koffie aan de achterzijde blijft liggen. Dit is volgens de gebruiksaanwijzing op te lossen door de maalstand fijner te maken of de koffie minder sterk. Beiden geprobeerd, maar biedt niet de gewenste oplossing. Hij blijft gemalen koffie 'verspillen' en dat vind ik een hekel punt en schaadt een beetje het vertrouwen in dit best prijzige apparaat. Hoop vooral dat dit op langere termijn geen nadelige gevolgen heeft.
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben?
Betreft Jura Ena 4. Gekochtt op 08-03-22

Pluspunten

• Koffiesmaak
  • Bediening
  • Formaat
  • Sterkte goed in te stellen

Minpunten

• Gemalen koffie valt aan achterzijde uit apparaat

Gebruikersnaam12345 09-11-2022

Wij hebben precies hetzelfde euvel. Ook met de Jura-helpdesk aan de telefoon gehangen, maar dan krijg je het standaard verhaal zoals hierboven al beschreven: fijne maalgraad en kiezen voor maximaal de middelste sterkte (2 boontjes op het display). Stel je de maalgraad grover in en/of kies je voor sterkte 3, dan past de gemalen koffie blijkbaar niet allemaal in de zetgroep en valt de rest dus achterin de machine. Mijns inziens is gewoon de zetgroep te klein ontworpen en gaat het probleem dus ook nooit opgelost worden. Echt teleurstellend voor zo'n dure machine en ook de reactie vanuit Jura, die het blijkbaar heel normaal vinden dat je het apparaat niet zo kunt gebruiken als bedoeld. Voor ons de laatste Jura...

Ingrid 27-05-2022

We zijn nu 2 maanden verder. Op aanraden van de winkel heb ik de maalgraad opnieuw aangepast, de koffiesterkte op de middenstand en ik gebruik de juiste (niet vette) bonen. Geen verschil. De winkelier heeft het apparaat opgehaald en een andere tijdelijk ter beschikking gesteld. Hij gaf ook aan dat ik het apparaat volledig correct gebruikte, daar kon het niet aan liggen. Prima service!
Na een week kreeg ik mijn apparaat wder terug en ook dat was super geregeld. Helaas.....op de bon van Jura stond een naar mijn idee 'standaard' antwoord. Het euvel is verholpen.. Was een combinatie van te vette bonen, te grove! maalgraad en de koffiestand te sterk. Pardon?!?! Juist dât deed ik prima. U snapt het, het probleem is niet opgelost. Ondanks de goede koffiesmaak, vind ik dit echt zonde van de aanschaf.
Ik kan een ieder dan ook aanraden goed na te denken alvorens dit apparaat te kopen!!

PeterKop 15-03-2022

Interessante review. Wat zegt de leverancier er over?