Sage Creatista Pro SNE900BSS4ENL1 Koffiemachine zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sage Creatista Pro SNE900BSS4ENL1 Koffiemachine zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

George Lobbe 26-10-2023

Prachtig apparaat, slappe bak koffie, geen melkschuim

De Sage is in augustus 2023 aangeschaft en we hebben er vóór onze vakantie een maand gebruik van gemaakt. Inmiddels hebben we er weer een week opzitten en zijn tot de conclusie gekomen dat alle loftuitingen in recensies absoluut niet kloppen. De koffie is, zoals de vorige beoordeling al aangeeft, onbegrijpelijk slap, ook al gebruik je 'dark roast' van Lavazza. De espresso ziet er wel goed uit, dus met keurig schuimlaagje.

Maar wat ons nog het meeste steekt is dat je er geen fatsoenlijk schuimende melk mee kan fabriceren, ongeachte alle instellingsmogelijkheden. Meer schuim, minder schuim, heter, kouder. Alle typen melk geprobeerd: halfvol gewoon en houdbaar, vol gewoon en houdbaar. We gaan nu de opschuimmelk van Friesche Vlag en Appie Heijn proberen. Maar dan betaal je al snel €2,50 per pak....... De Aerocinno van Nespresso zelf doet het veel beter. Zelfs met gewone melk.

Wat nu? Een apparaat van dik €600. Weggegooid geld.

Pluspunten

• Een lust voor het oog
  • Eenvoudig in gebruik
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Slappe bak
  • Slecht melkschuim

Vonkie 06-12-2021

Een juweel op het aanrecht. Het is een tank van een apparaat. In het apparaat bevinden zich twee boilers, waardoor je nu eens warme melk op de cappuccino krijgt, wat bij dure volautomaten niet het geval is.
Het plateautje is van kunststof en voelt wat gammel aan. Maar het belangrijkste, zet deze ook een heerlijk kopje koffie, zoals wij van Nespresso gewend zijn, antwoord is nee.Een slap bakkie koffie, ik noem het gootwater. Wij dachten het apparaat is niet goed, terug gebracht en een nieuwe meegenomen. Helaas weer een slap bakkie. Hoe en wat ik weet het niet. Zelfde hoeveelheid water als bij ons oude Nespresso apparaat, zelfde cupjes. Water verminderd bj de instellingen, het mocht niet zo zijn. Weer terug gebracht en geen ander meegnomen. Nespresso heeft geen idee hoe dit mogelijk is. Nogmaals als je bekend bent met Nespresso, is het geen lekker kopje koffie. Wie het weet mag het zeggen. Jammer heel jammer.

Pluspunten

• een juweel op het aanrecht
  • zeer degelijk apparaat.

Minpunten

• Slap bakkie koffie
  • geen smaak aan de koffie