De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Purista F23/0-101 Zi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j**************@g******** 05-06-2023

Purista

Geschreven voor: Melitta Purista F23/0-101 Zi

Heerlijke koffie, eenvoudige bediening.
Nadeel: klein waterreservoir, klein koffiereservoir…. Dus vaak bijvullen. Zou het apparaat niet aanraden voor een grotere groep… dan ben je de ganse dag bezig.
Eenvoudige reiniging maar er blijft veel vuil zitten in hoekjes en kantjes. De bewegende delen smeer ik vaak met vaseline, echt nodig anders blokkeert er ooit wel iets …
Kortom: een goed apparaat voor een (handige) bezige bij 😊

Pluspunten

• Goede koffie
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Kleine reservoirs ( koffie/water)
  • Regelmatig onderhoud en reiniging nodig

Hans 23-02-2021

Espressomachine voor 1-persoons huishouden

Geschreven voor: Melitta Purista F23/0-101 Zi

Net als elke andere machine waarbij je temperatuur/koffiehoeveelheid/waterhoeveelheid/maalgraad zelf kunt instellen is het vrij eenvoudig om een kop koffie te zetten precies zoals jij dat wenst. Wat dat betreft presteert dit apparaat natuurlijk net zo goed als ieder ander apparaat met dezelfde instelmogelijkheden.
Grote pluspunt is de eenvoudige reiniging van bijvoorbeeld de lekbak. Dat hebben we wel eens anders gezien! De zetgroep (die trouwens exact hetzelfde is als bij de Siemens machine die we hebben gehad) is uitneembaar en af te spoelen onder de kraan. Voor reiniging en ontkalking heeft het apparaat automatische programma's (maar ook dat is niet uniek).
Het apparaat heeft echter een groot nadeel: de reservoirs voor koffie en water zijn verschrikkelijk klein. Als je met meer dan een persoon koffie drinkt moet je meerdere keren per dag (!) koffie en water bijvullen. We hebben de voorraadbus met koffie maar naast het apparaat gezet.... Vooraf hadden we dat al in een review gelezen, maar dat valt desondanks ook echt tegen.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Neemt weinig plek in
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Echt veel te kleine reservoirs