De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 88 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE651319RW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Hans 09-02-2024

Slechte machine

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Goede koffie maar slechte melkbijvoeging.
Zonder de mok en melk op te warme lauwe/koude capacino.
Slecht en weinig schuim. Hebben uiteindelijk een melkopschuimerverbij gekocht.
Maar ja daar koop je deze dure machine niet voor..

T****************@g******** 30-11-2023

Miskoop

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Ontzettend mooi apparaat, helaas korter dan 2 jaar plezier van mogen hebben. Het begon al dat ik hem met een half jaar moest terugsturen, hij lekte bij de waterbak, dit is * opgelost* door de sensor strakker af te stellen zodat je vaker de bak moet legen. Dit was niet de oplossing, ik moest hem op een geïmproviseerde lekbak zetten die aan het eind vd dag drijfnat was. De cappucino is niet warm, die moet je gelijk opdrinken, de oplossing van siemens is dat je het kopje eerst met heet water moet vullen....lastig als je 15 man op een verjaardag hebt. Na anderhalf jaar kreeg ik constant meldingen, na 10 kopjes moest ik weer ontkalken, na 5 kopjes moest de zetgroep gereinigd worden en op het laatst de melding water zonder koolzuur vullen....het werd steeds lastiger om een bakkie koffie te krijgen, de kosten voor de reparatie ( hij is uit de garantie) zijn ruwweg 300 euro, afgezien dat het een vreselijk duur apparaat is, laat ik hem niet repareren en flikker hem weg. Voor mij nooit geen eq meer!

Pluspunten

• Prachtig apparaat

Minpunten

• Zijn geld niet waard

Marvo 16-08-2023

Gemengde gevoelens

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Mooi apparaat, makkelijke bediening en heerlijke koffie.
Ook onderhoud is goed te doen.
Dus zeer tevreden.

Nadeel dat je het lekbakje vaak moet ledigen.

Na 21 mnd melkopschuimers defect. Binnen garantie. Gemaakt zonder problemen. Incl 3mnd garantie.

Na 6mnd weer defect. Wederom melkopschuimer en ook geen koffie meer.
Buiten garantie hoge kosten om te laten maken.
Voor mij prijs-kwaliteit niet goed. €700 voor 2.5 jaar.

Dus voor mij geen siemens meer.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Lekkere koffie
  • Makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Lekbak heel vaak legen
  • 2x defect in 2.5 jaar

Claudia 07-05-2023

Lauwe Latte en cappucino

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Het is mij het geld niet waard ...Op 6 mei 2023 gekocht en ik hou erg van cappuccino en latte ...Maar helaas is het erg lauw,ook al heb ik het glas met heet water gespoeld .Een hoop geld voor een erg tegenvallend apparaat

Pluspunten

• Warme koffie

Minpunten

• Lauwe cappuccino en latte macciato

Margaretha 28-01-2023

Zeer tevreden over dit apparaat!

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Ik ben erg tevreden met dit product, heerlijke koffie/cappuccino etc. En omdat het een volautomaat is, heb je er puur gemak van! Kortom: een aanrader!

Minpunten

• Iets te klein water reservoir

Jokegr 19-01-2023

Miskoop

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Miskoop. In oktober j.l gekocht. Vrij snel lekkage. In december naar reparatie service. Konden niets vinden. Zetgroep vervuild. Advies: iedere week Zetgroep reinigen. Echter nog om de paar dagen een plens water onder het apparaat, terwijl de groep iedere week wordt schoongemaakt . Kleine lekbak. Sensor geeft blijkbaar te laat aan dat deze geleegd moet worden. Ook klein waterreservoir. En 2 maanden na aankoop opeens 50 euro goedkoper in aanschaf. Spijt van aankoop.

Pluspunten

• Veel keuze mogelijkheden

Minpunten

• Snel lekkage onder apparaat
  • Klein waterreservoir
  • Kleine lekbak
  • Iedere week zetgroep reinigen
  • Duur in aanschaf

t***********@o********** 15-01-2023

Mooi apparaat lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

We hebben het apparaat net in gebruik maar zijn al enthousiast
Het is een mooi apparaat niet te groot
Het maakt lekkere koffie en is makkelijk in gebruik
Koffie is goed warm maar de producten met melk zouden iets warmer kunnen misschien dat een luxer model wel de optie heeft om de melktemperatuur hoger te maken
Dit model de EQ6 s100 heeft deze optie niet
Het is mogelijk om 2 kopjes gelijk te zetten met melk is dit niet het geval maar als je de milliliters van de grote cappuccino aanpast kun je er wel 2 medium varianten tegelijk uit halen
Kortom een fijn apparaat met genoeg opties voor lekker variatie en met 62db is het geen stille maar zeker geen storende koffiemachine

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijke bediening
  • Niet te groot
  • Groot bonen reservoir

Minpunten

• Melk temperatuur

bronco-1 12-01-2023
Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Zeer slecht apparaat geeft om de halve klap aan ontkalken terwijl we hier helemaal geen kalk hebben.
Ook de waterfilter geeft na twee weken aan dat hij vervangen moet worden terwijl deze twee maanden mee zou gaan.
Na contact met Siemens die aangeven dat de water hardheid op een gezet moet worden blijft hij dit aangeven en als je dan aangeeft dat die al op een staat hoor je niets meer van Siemens.
Voor het bedrag wat hij kost mag je wat meer garantie en service verwachten maar daar doet Siemens niet aan.
Daarbij is het apparaat pas twee maanden oud en hebben we bij de delonghi in 8jaar geen problemen gehad.

T.e 07-11-2022

software probleem siemens eq6+ S700

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

apparaat ziet er keurig uit. heeft vele instel mogelijkheden. schoonmaken is een fluitje van een cent. toch zou ik dit app. niet aanbevelen. er lijkt een softwareprobleem in te zitten. indien het toestel vraagt om ontkalken loopt het app vast in de software waardoor het ontkalken niet afgemaakt kan worden. je leest hier veel klachten over op internet. een terugroepactie voor een software aanpassing zou sieens sieren maar dit wordt niet gedaan.. via een trucje kom ik in het servicemenu en kan ik het ontkalken opheffen. indien het ontkalken vaak terugkomt helpt het wanneer je een klepje, via service menu vele keren bediend.

Pluspunten

• mooi app
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• software probleem
  • service siemens

a***********@c******** 02-10-2022
Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Zeer veel onderhoud aan deze machine. Toont ook gebreken zoals veel water in de koffieopvangbak, (ergens is een lekkage) , verder komt een vreemde melding soms aan; ' spanning te hoog of te laag', slaat dan ook volledig uit. Op een andere groep aansluiten geeft hetzelfde effect. Minutenlang wachten om dan de machine opnieuw op te starten. Siemens heeft/had daar geen antwoord op! Nee geen succes deze machine(s).

e********@g******** 02-04-2022

Koffie met een touch

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Gekocht op basis van de reviews en wij hebben de Siemens Eq6 s500 nu 4 maanden.
Mooi qua ontwerp, hele fijne bediening en voldoende koffie keuzes. Instellen van persoonlijke smaak als favoriet 1 en 2, is erg plezierig.
Schoonmaken van de zetunit is eenvoudig en het ontkalken, reinigen dmv tabletten werkt ook prima.

Machine geeft dat zelf aan. Wij hebben vrij zacht water dus gaat een waterfilter 3 maanden mee. Het filter schiet makkelijk los, dat is vervelend. Cappuccino maken gaat heel eenvoudig. Wij hebben er een melkkan bij, erg makkelijk.
De reiniging na het maken van cappuccino werkt prima. Wij zijn erg blij met de machine.
Het geluidsnivo is erg laag, dat is ook erg prettig.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Bediening
  • Instellen eenvoudig
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Waterfilter schiet snel los

d**************@h********** 18-12-2021
Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Het apparaat heeft veel verschillende opties voor koffiespecialiteiten. Wat ik fijn vind is dat je per specialiteit naast de sterkte ook de hoeveelheid kunt selecteren. Ook maken wij gebruik van de optie favorieten waardoor je heel eenvoudig precies jouw eigen wensen direct kunt krijgen.
Het allerbelangrijkste ten opzichte van ons oude apparaat, is dat de koffie zoveel lekkerder smaakt! Ook de melkspecialiteiten zijn makkelijk te maken en de schuim is echt heel goed! Reinigen gaat met 1 druk op de knop.
Verder is het heel eenvoudig om instellingen aan te passen. Qua design vind ik het echt een mooi apparaat met oog voor detail, zoals de rubberen rand van het koffiebonenreservoir. Want een hele grote plus is dat het apparaat heel erg stil is!
Minpuntje vind ik dat hij heel snel aangeeft te moeten ontkalken en dat deze sets vrij prijzig zijn! Geen warme melkoptie

danny1983 18-12-2021

Degelijk apparaat en heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Verder is het heel eenvoudig om instellingen aan te passen. Qua design vind ik het echt een mooi apparaat met oog voor detail, zoals de rubberen rand van het koffiebonenresevoir. Want een hele grote plus is dat het apparaat heel erg stil is!

Pluspunten

• Stil
  • Lekkere koffie
  • Veel keuze

Minpunten

• geen warme melk optie
  • snel ontkalken

HansSeg 15-12-2021

Superieure koffie

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Ik heb dit apparaat een aantal weken mogen testen en ben zeer positief. Heerlijke koffie. Je kunt makkelijk kiezen tussen verschillende bereidingen doormiddel van het touch scherm. Melkbereidingen voor bevorbeeld cappucino of latte kun je doormiddel van het slangetje direct uit het pak melk halen, waarna je het pak weer in de koeling kunt zetten. Het installeren en onderhoud van de machine ging erg makkelijk en is niet vaak nodig.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Gebruiksgemak
  • Robuust design

HansSeg 15-12-2021

Zeer degelijke en fijne koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Wij hebben deze koffiemachine mogen testen. En vinden het een zeer degelijk en fijn apparaat. Je kunt eenvoudig kiezen uit de verschillende soorten koffies met het handige touch scherm. De instellingen voor je favoriete dranken zijn eenvoudig te verfijnen zodat het precies op maat is. Wat we ook fijn vinden is dat je voor de melkopschuimer gewoon het slangetje in het pak melk kunt hangen, en het slangetje daarna weer aan het apparaat kunt bevestigen op een mooie manier. Het apparaat is groot, maar niet te groot. Wel groot genoeg dat je er voldoende koppen koffie mee kan zetten zonder iedere keer iets te moeten bijvullen of legen. Het legen, reinigen en bijvullen is overigens zeer eenvoudig uit te voeren bij deze machine.

Pluspunten

• design
  • keuzes van koffiesoorten
  • melkslangetje

Dontkno 15-12-2021

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Qua uitstraling en in gebruik een luxe apparaat! Ondanks de vele opties toch eenvoudig in gebruik. De koffie smaakt heerlijk; het geluid is goed te doen en de sterkte is per kopje in te stellen met 1 druk op de knop. Ook de latte, cappuccino en macchiato smaken heerlijk met perfect schuim en daarna keuze voor een snelle reiniging van het melksysteem. Het apparaat reinigt verder voor en na het zetten van elk kopje en bij het aan- & uitschakelen; heel fijn daar ik veel waarde hecht aan hygiëne. De lekbak en waterbak zijn makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen. Echter had de waterbak van mij wel groter gemogen i.v.m. na elke paar kopjes bij te moeten vullen. Al met al zeer content mee!

• Handig in gebruik
  • Geweldige smaak

Minpunten

• Waterbak had iets groter gemogen

Veronica 14-12-2021

Super apparaat

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Wij hebben dit apparaat nu een paar weken in ons gebruik.
Super apparaat, zet heerlijke koffie, heel gevarieerd, mooi design.
Wij zijn er helemaal tevreden mee.

Ferdy 11-12-2021

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Ik heb de Siemens nu vier weken in bezit en wat een fijn apparaat! Het installeren is een fluitje van een cent. Stekker erin, waterfilter installeren, water en koffiebonen bijvullen en starten maar. Eerst even een paar kopjes koffie door laten lopen, maar daarna is de smaak echt goed (afhankelijk van de smaak bonen die je lekker vindt uiteraard)!

Met het touchscreen kan je kiezen uit de verschillende koffievariaties, van espresso tot latte macchiato en zelfs heet water voor thee. Bij koffie en espresso kan je twee koppen tegelijk zetten. Daarnaast kan je via het menu veel instellingen aanpassen, zoals de warmte van de koffie en de inhoud van het kopje. Het zetten van de koffievariaties is simpel en je wordt via het scherm door de te volgen stappen geleid.

Het onderhouden van het apparaat is simpel. Als je een koffievariatie met melk hebt gezet kan je via het menu de melkslang laten reinigen, zodat deze altijd schoon blijft na gebruik. Bij het ontkalken word je netjes door alle stappen begeleid via het scherm en je krijgt van tevoren een melding hoeveel koppen je ongeveer kan zetten voordat je hem moet ontkalken.

Qua uiterlijk is het een mooi apparaat om te zien en staat hij erg goed in de keuken. Hij is wel wat aan de dure kant, maar als je op zoek bent naar een veelzijdig en mooi bonenapparaat wat zich makkelijk laat onderhouden, is dit een aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk te onderhouden
  • Uitgebreide mogelijkheden

Minpunten

• Prijs

Noetsjie 06-12-2021

Wat een spetter in de keuken

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Het is een geweldig apparaat een echte spetter in de keuken. Ziet er lux uit en maakt ook nog eens luxe koffie. Hij heeft veel verschillende smaken; expresso, expresso macchiato, koffie, cappuccino, latte macchiato, koffie verkeerd, melkschuim kan en heet water. Hij is behoorlijk digitaal je kunt 1 favorite instellen en je kunt per smaak instellen hoeveel ml erin het kopje groot of middel of klein moet. Dit kun je allemaal instellen via het menu. Je kunt ook aangeven dat die wat hetere of koudere koffie mag zetten. Na elk melkproduct spoelt de machine zich schoon. En na elk kopje koffie spoelt de machine zich intern ook schoon. Je moet hierdoor de waterlekbak wel geregeld leeggooien en er zit een los apart bakje bij die de koffiebonen resten opvangt. Het waterreservoir kan voorzien worden van een filter zodat er minder kalk in de machine komt. Maar goed ik heb al een waterontharder dus was niet nodig geweest. Je kunt ook zonder waterfilter de machine in gebruik nemen alleen geeft die wel na zoveel tijd aan dat je de machine moet ontkalken. Er zitten een aantal reinigings opties op spreekt allemaal voor zichzelf. De bonen doe je aan de bovenkant van de machine erin. Er gaat 1 kilo in. En mocht je verhuizen in de koude periode dan kun je hem op vorstbeveiliging zetten zodat die niet kapot vriest. Wel zo handig. Deze machine is zeer geliefd thuis en zal nog qat rondjes draaien. Je kunt via het menu ook zien wat de afname is. Hoeveel koffie en hoeveel melktanden zijn er bereid. Je kunt hem verder automatisch uit laten gaan om stroomkosten te besparen wel zo handig. Korste periode is 15 minuten en langste volgens mij 3 uur. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Veel verschillende koffiesmaken en heet water
  • Maakt niet teveel lawaai
  • Instelbare bonenmaler
  • Machine maakt zich na elke beurt zelf schoon

Minpunten

• Helaas warme melk of chocomelk is niet mogelijk
  • Wel geregeld de waterlekbak legen

n******@h********** 06-12-2021

Mooie volautomaat

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Mooie vervanging van mijn eq.7 die het na 11 jaar heeft begeven. Deze eq.6 is compacter en net zo mooi als de vorige. Vooral veel latte macchiato. Melk is goed warm en koffie ook. Goede schuimlaag met halfvolle melk direct uit koelkast.

Het automatisch reinigen via stoompijpje heb ik nog niet gezien of gehoord. Maar reinigen met druk op de knop na zetbeurt is makkelijk. Het pijpje zelf maak ik schoon met rager eens in de week.

Heel blij met dit apparaat. Veel mogelijkheden naar gebruik ik eigenlijk niet. Instellen en het apparaat onthoudt mijn keuze.

Enige minpunt is alleen schuim en geen warme melk, maar geen probleem voor mij.

Pluspunten

• Temperatuur melkschuim
  • Temperatuur koffie
  • Onderdelen in vaatwasser

Minpunten

• Alleen melkschuim

d*************@h********** 03-12-2021

Fijn en gemakkelijk apparaat

Fijne handige machine!
Installatie is zeer gemakkelijk, je zet in een mum van tijd je eerste kopje koffie!
Veel keuze in verschillende soorten koffie, met of zonder melk.
Enige minpuntje is dat de koffie niet heel heet uit het apparaat komt, je zou daarvoor het kopje zelf van te voren op kunnen warmen.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Touchscreen

Minpunten

• Koffie is niet heel heet

k*************@o********** 01-12-2021

Prima makkelijk bedienbare machine

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Dit apparaat heb ik een paar weekjes mogen testen. Het is een mooi compact model. Dit omdat er geen melkkan aan zit. Dit betekent dus wel dat je zelf nog een melkbeker/melkpak aan de slang moet toevoegen als je gebruik wilt maken van melk. Maar ik denk dat dit gewoon wennen zal zijn. Het schuimt goede melk. Leuk dat je de sterkte van je koffie als ook de grootte van je kopje kan instellen. Wel vind ik de temperatuur snel wat koud, ook al staat die het hoogst ingesteld. Nu geloof ik dat dit wel bij alle machines het probleem is. Je kunt dit oplossen door vooraf je kopje even te verwarmen onder de warme kraan, bij deze uitvoering zit er geen warmhoud plaatje bij. Ik vind het al met al een fijn apparaat, makkelijk bedienbaar en zegt duidelijk wat het nodig heeft(waterreservoir vullen, lekbak legen etc.)

Pluspunten

• design compact
  • goede melkschuim
  • duidelijk bnedienbaar

Minpunten

• temperatuur mag warmer

Ariekast 26-11-2021

Een alleskunner op koffiegebied.

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Mooi apparaat, stekker in het stopcontact en zonder enig probleem aan de slag. Het touch scherm is overzichtelijk en eenvoudig te bedienen. Een espresso, kopje koffie of cappuccino is zo gemaakt! De hoeveelheid melk is eenvoudig aan te passen.
Het water bijvullen is een makkie en de ruime lekbak legen ook!!
Het apparaat heeft ontzettend veel mogelijkheden en variaties.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Veel variaties

Minpunten

• Formaat (aan de grote kant)

h************@i********* 09-11-2021

Na 2 jaar

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Het apparaat werkt perfect en is gebruiksvriendelijk.
Doch na 2 jaar begint de eerste ellende. Versleten maalwerk, koffiebonensensor, dure reparatie kosten.
Kijk je links en rechts bij kennissen dan doen zij jaren met hun apparaat, wij nemen na 2,5 jaar afscheid van de eq6

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk.

Minpunten

• Na 2 jaar gebruik begint de elende

Suijkerbuijk 10-09-2021

Eenvoudige bediening, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TE651319RW

Vorige Siemens 11 jaar meegegaan en na overleg met Siemens gekozen voor een nieuwe B-keus machine. Geen idee waarom B-keus, geen krasje te zien en werkt perfect! Eenvoudige bediening en heerlijke koffie, cappuccino enz