Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
piano zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart op Kieskeurig.nl.

J E 08-07-2020

Vrij geluidloos ,erg En grote water reservaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Prettige machine. En erg blij mee en goed geholpen in de winkel met de juiste uitleg
Mooi strak uiterlijk
En gelukkig niet zo’n lawaai met malen vd bonen
Tot nu toe erg blij mee

Pluspunten

• Grote water reservaat
  • Niet veel geluid

Minpunten

• Koffie bakje snel vol kleine kant
  • Schoonmaken is wel weer wennen

H lokken 18-06-2020

Een mooie machine makkelijk in gebruik en heerlijke koffie.

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Zoals boven beschreven mooie machine makkelijk in gebruik en goede koffie wat voor toetsen je ook gebruikt. De machine maakt het waar wat hij belooft.

Majanka 15-06-2020

zeeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Wij hebben gekozen voor dit product omdat Siemens bekend staat als een zeer betrouwbaar merk. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en geeft lekkere koffie. Is makkelijk schoon te maken en goed te bedienen. Goede aankoop.

Pluspunten

• duidelijk display
  • zeer gebruiksvriendelijk

jacques 03-06-2020

Keurige machiene

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

het apparaat voldoet zeer goed en de koffie instellingen zijn makkelijk in te stellen het schuim van de melk is voor ons zeker perfect, de koffie temperatuur is ook in te stellen en heeft voor ons een groot voordeel wij houden van echt warme koffie,
ons vorige apparaat was ook een siemens en heeft het bij ons erg lang uitgehouden met een gemiddelde van 1.5 kg bonen per week wel 6 jaar ben erg tevreden zeker zijn geld waard !

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • warmte instelbaar van de koffie
  • supper goede schuim

Peter 18-04-2020

Fijne machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Vriendelijke machine, zowel in gebruik als displaytekst, met heerlijke koffie. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

EAB 30-01-2020

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Ik heb de Siemens EQ-500 nu een paar weken in gebruik. Ik heb de EQ-500 mee naar mijn werk genomen, om de EQ-500 goed aan de tand te kunnen voelen. Meerdere meningen, dus een zuivere beoordeling. Ten eerste kun je door het grote waterreservoir veel kopjes koffie zetten. Door de plaatjes op de bovenkant van het apparaat kun je gemakkelijk een keuze maken van voor de soort koffie die je wenst. Per soort kun je ook nog eens de sterkte van het "bakkie" instellen. Wanneer je voor de melkvarianten kiest, hoef je alleen een het meegeleverde slangetje in een melkpak te steken en wordt de melk door de EQ-500 aangezogen en vervolgens op temperatuur in je kopje geschonken. Om het slangetje weer schoon te krijgen, stak ik deze na gebruik in een fles heet water, en liet ik de EQ-500 het hete water aanzuigen, waardoor het slangetje weer schoon was. De EQ-500 is verder ook gemakkelijk schoon te maken. Het opvangbakje voor de koffiedik en het afvalwater zijn gemakkelijk te reinigen. Zo ook het hart van de machine, de maalinstallatie. De smaak van de koffie is voortreffelijk, een optelsom van meerdere collega's, die hoopten dat de machine voor langere tijd zou blijven. De smaak van het melkschuim was ook voortreffelijk. Zo lekker kun je het handmatig bijna niet krijgen. Al met al een fijne espressomachine

Pluspunten

• Lekker melkschuim
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Kleine afvalbak

DHR. Jan Kneppers 25-01-2020

Mooie vormgeving, eenvoudige bediening d.m.v. tiptoetsen ..

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Goede afmetingen, eenvoudige bediening en door zijn moderne uitstraling ook een sieraad in je keuken.

Pluspunten

• Goed zicht op het waterreservoir

Minpunten

• op dit type GEEN warmhoudplaat ingebouwd.

Martin 18-01-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Echt een genot deze machine. Gemakkelijk in gebruik en veel instel mogelijke heden. Gemakkelijk in onderhoud

Jeanine 16-01-2020

top toestel

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

ziet er mooi uit. Design. Makkelijk met 1 druk op de knop heerlijk koffie en koffievarianten. Vooral de Latte is top.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • mooi

Anoniem 13-01-2020

Siemens espresso eq 500

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geweldige koffie machine! Volgens onze zoon heeft hij nog nooit zulke lekkere cappuchino gehad. Hij is heel gemakkelijk te bedienen en te reinigen!

Anoniem 13-01-2020

Siemens espresso eq.500

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geweldige koffiemachine. Volgens onze zoon heeft hij nog nooit zulke lekkere capuchino gehad. Hij is zeer makkelijk te bedienen en te reinigen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Manuel Nijhof 06-01-2020

Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Een goede espressomachine die heerlijke koffie en cappuccino zet. Volgens mijn zoon heeft hij nog nooit zo'n lekkere cappuccino gehad. Verder is hij veel stiller als onze vorige espressomachine. De afmetingen zijn ook niet al te groot voor op het aanrecht.

• Heel warm

Gerda 02-01-2020

Duidelijk, en makkelijkm te bedienen

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

We wilden een goed bakkie koffie daarom hebben we een volautomatisch espressoapparaat aangeschaft. Tot op heden zijn we dik tevreden. Wel jammer dat er geen proef ontkalkingstabletten en/of reinigingstabletten in de verpakking zaten.
Gezien de prijs hadden we dit wel verwacht.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk de inhoud voor een kopje aan te passen

Minpunten

• nog geen minpunten

Ad 27-12-2019

Lekker stil ten opzichte van vorige koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Fijne machine, deze is een stuk stiller dan mijn vorige en zet fijne koffie varianten.
Hij is misschien een beetje aan de prijs maar als je alles automatisch wil moet je wel iets meer betalen.
Mooi moderne uitstraling met de tiptoetsen en schermpje, niet te veel rommel erop en makkelijk in te stellen.

Pluspunten

• mooi design
  • lekker rustig
  • meerdere koffie varianten
  • makkelijke bediening en intellingen

Minpunten

• misschien iets te kleine koffie opvangbakje

Elis 22-12-2019

Valt helaas tegen

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Toen we de Siemens EQ500 net in huis hadden, konden we niet wachten om een lekkere kop koffie te maken. Wat een mooi apparaat! Ziet er veelbelovend uit. Het installeren ging makkelijk. We hebben ons water getest, het filter geplaatst en het bonen- en waterreservoir gevuld. We gingen voor een gewone koffie (cafe crema) en voor een latte macchiato, dus we hebben er meteen een pak gekoelde houdbare melk bij gepakt. Allebei vonden we de smaak van de koffie helemaal niet lekker. Kan gebeuren, al hadden we onze eigen vertrouwde bonen gebruikt. Toen het reservoir leeg was, hebben we de bijgeleverde bonen gebruikt. Dit hielp, maar helaas vinden we de smaak van de koffie niet echt lekker. We hebben van alles geprobeerd: de sterkte van de koffie, maling van de bonen etc ingesteld, maar helaas. Ook vonden we de temperatuur van de koffie veel te koud. Nu we de temperatuur op de heetste stand hebben gezet, is het voor ons redelijk acceptabel. De koffie moet dan wel meteen op worden gedronken. De melkfunctie werkt op zich perfect. Handig, wendbaar slangetje voor in een glas of pak en het systeem is met een paar drukken op een knop gereinigd. Helaas zakt de melk iedere keer als een kaartenpakhuis in elkaar! Verse halfvolle melk werkt redelijk, maar de houdbare melk die ik normaal zonder problemen met een melkopschuimer gebruik, helemaal niet. Het waterreservoir is fijn groot. Daarentegen is de lekbak voor zowel vocht als koffieprut zo vol, terwijl we altijd een leeg glas onder de spoeltuit gebruiken. Volgens mij heeft dit model geen heetwaterfunctie (of ik kijk er overheen?). Dit is voor mij een groot gemis. Nu heb ik alsnog een extra apparaat nodig om thee te kunnen zetten.
Heel handig dat zelfs mijn latte glas goed onder het apparaat past. De machine is niet snel, maar dit is voor ons geen groot probleem. Het apparaat heeft wel een heel mooie touch bediening.
We waren al in het bezit van een hele oude bonenmachine en geven helaas de voorkeur aan ons huidige apparaat. De Siemens heeft een aantal voordelen, maar wat ons betreft vooral nadelen. En voor deze hoge prijs, zouden we dit apparaat aan niemand aanbevelen.

Pluspunten

• reiniging melkfunctie
  • groot waterreservoir

Minpunten

• smaak koffie
  • temperatuur koffie

Saskia 22-12-2019

Veel variëteiten van koffie en een stil apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

De koffievariëteiten zijn eindeloos. Je kunt alles variëren, de sterkte, de hoeveelheid koffie of melk, al naargelang je behoefte of grootte van je kopje. De schuim is lekker, echter nadeel is dat je het melkpak ernaast moet zetten en van daaruit melk aanzuigt. De druppelschaal is klein en moet vaak geledigd worden als je het apparaat vaak gebruikt. Ook is het bonenreservoir niet echt heel groot en wat onhandig te vullen. Wij waren niet onder de indruk van de warmte van de koffie, meteen opdrinken is het devies en de smaak van de koffie, deze laatste bleef wat bitter ook na proberen van diverse bonen, dit is wel heel persoonlijk. Het apparaat heeft een mooi design en is super stil bij het malen van de bonen. Per kopje wordt er best veel koffie gemalen, dus je moet bij regelmatig gebruik vaak bonen bijvullen.

Pluspunten

• veel variatie
  • mooi design

Minpunten

• kleine druppelschaal, snel vol met water
  • klein bonenreservoir
  • koffie niet echt warm
  • veel gebruik van koffie voor 1 kopje

Guus 21-12-2019

Doet wat het moet doen!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Al langere tijd zijn wij op zoek naar een goede volautomaat voor in onze keuken. We houden van lekkere maar vooral ook gemakkelijke koffie. We willen niet te veel schoonmaken en gewoon snel van onze koffie kunnen genieten.
De EQ500 TP503R09 hebben wij in de afgelopen maanden mogen testen. Bij het uitpakken viel allereerst op dat het apparaat wat goedkoop plastic achtig oogt. Zelf had ik bij deze prijsklasse een wat degelijker en duurzamere afwerking verwacht.
Het installeren ging vervolgens erg gemakkelijk. Al snel hebben we onze eerste koppen koffie gedronken. Allereerst gewoon zwart en dit beviel ons enorm. De koffie smaakt goed en heeft een lekkere creme laag. Wel viel direct op dat de koffie snel afkoelde en dat deze standaard niet heel erg warm wordt gezet. Direct de temperatuur daarom maar wat hoger gezet. Voor zwarte koffie is dit op zich daarmee opgelost. Maar voor een lekkere cappuccino verwarmt het apparaat de melk eveneens onvoldoende, dit is echt een minpunt.
Na de eerste bakken koffie valt direct op dat de lekbak wel erg snel vol is. Intern lekt het apparaat water, mogelijk tijdens het schoonmaakproces? Maar dit heeft tot gevolg dat je dagelijks de lekbak moet legen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Instelbare sterkte & hoeveelheid
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Lekbak is erg snel vol
  • Geen melding bij leeg bonenreservoir
  • Melk wordt onvoldoende warm
  • Afwerking voelt enigszins goedkoop aan

Lilo 16-12-2019

Goed af te stellen smaak variaties!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Fijn dat je alle koffie varianten ook kunt afstemmen op je eigen smaak en zodoende ook de smaakt sterkte kunt aanpassen. Dat kun je natuurlijk altijd door je persoonlijke voorkeur aan koffiebonen doen, maar juist die extra sterkte espresso is s’morgens ook wel heel lekker. Iets hetere koffievariaties zouden wel fijn zijn, wellicht kan ik dat nog beter instellen.
Voorheen maakte ik altijd een cappuccino of Latte macchiato met twee apparaten. Eerst de koffie klaarmaken en daarnaast nog de melk schuimen, samenvoegen en klaar. Met de EQ500 TP503R09 van Siemens is dat nu wel heel erg makkelijk. Het apparaat warmt op, ik zet de melk erbij en met 1 knop heb ik een perfecte koffie. Alleen het melktuitje afnemen en de machine reinigt zichzelf, ideaal!

Qua look and feel, zou ik de foto's van de koffievarianten op de bovenkant liever niet hebben gehad, ze maken het uiterlijk wat goedkoop, net als de zilvergekleurde plastic deel waar de koffie uitkomt. Dat had ook wel glanzend zwart gemogen om het geheel mooi af te werken.

JK32 16-12-2019

Tegenvaller

Tegenvaller....
café roma is lekker en in temperatuur te regelen.
Cappuccino en latte machiato zijn lauw.
Melkschuim doet het goed, ook met andere soorten melk zoals havermelk.

Lekbak moet vaak geleegd worden omdat apparaat goed doorspoelt. Na iedere 4 koppen of 2x aan/uit; verschonen dus!

Geduld is een schone zaak. Het duurt allemaal wat langer.

Linda 13-12-2019

Mooi ding, maar apparaat is het net niet

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP503R0P zwart

Schitterende machine met veel mogelijkheden. Mooi display, ideaal qua koffievariaties. Maar 1 groot minpunt: koffie, melkschuim, variaties en theewater komen er niet heet uit.

• Veel koffievariaties

Minpunten

• Temperatuur te laag