Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sage Bambino Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fritz 31-01-2023

mooi apparaat maar met wat nadelen

Geschreven voor: Sage Bambino Plus

wij hebben de Sage bambino Plus inmiddels drie maanden in gebruik.
Het apparaat maakt een goed kop koffie van constante kwaliteit. Automatisch melk opschuimen met de bijgeleverde kan werkt voor ons ook prima.

Apparaat is mooi om te zien en als je het eenmaal door hebt ook best makkelijk te bedienen.
De hoeveelheid koffie die gezet wordt kan je zelf voorprogrammeren en als je daarna kiest voor de 1 of 2 kops knop, wordt altijd de juiste hoeveelheid koffie gezet.

In sommige reviews wordt als nadeel genoemd dat het apparaat wat licht is en makkelijk verschuift met het plaatsen van de portafilter. Wij vonden dat meevallen. Een hand op de machine, met de andere hand het portafilter plaatsen.
Tot zover de voordelen.

De nadelen die wij ondervinden:
als je een klein espressokopje plaatst, is de afstand tussen de uitstroom van het protafilter en het kopje vrij groot. De koffie gaat er dan al vrij snel naast, als je niet oppast. Wij vangen dit op door iets onder het kopje te zetten, zodat het wat hoger komt. Zet je koffie in een grotere kop of glas, is er geen probleem.

In de handleiding staat dat het apparaat na 200 extracties aangeeft dat er een reinigingscyclus plaats moet vinden. In de praktijk is dat al na ongeveer 100 extracties.
Het vervelende is dat het apparaat dan ook gewoon blokkeert; je kan echt pas verder na de reinigingscyclus doorlopen te hebben. Dat komt altijd op een moment dat het slecht uitkomt, als je net voor een gast een kopje koffie wil zetten.

Als laatste nadeel wil ik de helpdesk van Sage noemen; als je eenmaal ingelogd bent en dan bij de support een vraag indient, krijg je gewoon geen antwoord. Chat staat wel als mogelijkheid om aan te klikken, maar altijd staat er ook: ‘agent is offline’. Dat werkt dus ook niet.
Via het telefoonnummer kan je een terugbelverzoek doen. Daar krijg je uiteindelijk wel een reactie op. Hopelijk hoef ik Sage nooit in te schakelen voor een reparatie.

Pluspunten

• zet goede koffie
  • automatisch melk opschuimen werkt best goed
  • mooie vormgeving

Minpunten

• blokkeert als ie gereinigd moet worden
  • grote afstand tussen (klein) kopje en uitstroom
  • helpdesk Sage