Philips Sonicare DiamondClean HX9332 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 262 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare DiamondClean HX9332 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jeanny 14-04-2020

Dik tevreden!

In 2013 HX9353/56 gekocht, een zwarte met oplaadetui en -glas. Nu begint de batterij kuren te krijgen. Echt lang uitgehouden zo! Dik tevreden! Nooit eerder klachten gehad.

Helaas is het DiamondClean handvat niet vervangbaar. Maar Philips biedt heel coulant 40% korting aan. Nu ga ik dan over naar de HX9393/93. Een mooie met roségouden details.

Deze tandenborstel blijf ik gebruiken. Mijn tanden voelen glad en schoon aan. De verschillende poetsmodes zijn luxe. Het design van de borstel vind ik prachtig. Ik wil nooit meer een andere!

Pluspunten

• Schone en gladde tanden
  • Verschillende poetsmodes

Frank 05-04-2020

Goede borstel, slechte levensduur

Ik heb inmiddels ruim 2,5 jaar een philips sonicare HX9350 en deze is nu voor de vierde keer (!) stuk door dezelfde oorzaak. Vanwege garantie van twee jaar, drie keer een nieuwe gehad. Prima geregeld allemaal. De laatste vervanging is nu helaas ook ten ziele. Eerder altijd braun Oral-B gehad en daarmee eigenlijk nooit problemen. Wilde toch eens de ‘mercedes’ onder de tandenborstels een proberen, helaas met minder succes.
Wat gebeurt er? Tijdens het poetsen komen er tandpasta resten tussen de aan/uitknop. Nu is de tandenborstel een apparaat dat tegen contact met water moet kunnen. Helaas kan de Philips niet tegen het reinigen van het apparaat onder een beperkte hoeveelheid water. De aan/uit knop gaat op een gegeven moment, vaak na 3/4 jaar, kuren geven en doet het op een geven moment niet meer, waarschijnlijk omdat er toch ergens water binnenkomt bij de aan/uit knop.
Ik ga weer terug naar Braun Oral-B. Daar kon je zelfs nog onder de douche je tanden mee poetsen....

Pluspunten

• Goede borstel als ‘ie het doet

Minpunten

• Kan niet tegen water
  • Kan niet tegen tandpasta

Wilem 05-12-2019

Top tandenborstel

Mijn Sonicare diamond clean is inmiddels al ruim 5 jaar oud (gekocht in 2012)

De tandenborstel werkt nog streeds maar het rubbertje rond de as voor de bostelkop begint nu kapot te gaan. Helaas is het enige wat je kan vervangen de borstelkop zelf dus ik ben benieuwd hoe lang de unit nog blijft werken. De batterij is ook niet vervangbaar maar die van mij heeft na al die jaren nog steeds voldoende capaciteit voor een week poetsen.

Na al die jaren laad ik de unit nog steeds minder dan 1x per week op. De batterijduur is dus echt top. (Ik laad de unit niet continue op, de stekker van de lader gaat alleen in het stopcontact als de accu bijna leeg is, zo gaat de batterij langer mee)

Het poetsresultaat is ook echt top, beter dan van een niet sonicare philips en oral b die ik daarvoor heb gehad.

Het design is strak, met een mooi oplaad glas. De reishoes is echter niet erg praktisch en is na 1x gebruikt te hebben weer terug in de doos gegaan.

De unit heeft echt een ontwerpfout, want onder de aan/uitknop hoopt zich tandpasta op, en daardoor ging na 2 jaar gebruik de aan/uit knop heel zwaar en even later helemaal niet meer.
Het helpt om de unit goed af te spoelen en droog te maken maar als het zover is dat de knop niet meer werkt dan is dat eenvoudig op te lossen: laat de unit een nacht in een emmer koud water staan, druk de volgende dag de aan/uit knop rustig maar met wat kracht in, er komt nu tandpasta los rond de knop. Herhaal eventueel als nodig. Daarna kan je weer jaren poetsen.

Pluspunten

• Poetsresultaat
  • Batterijduur
  • Kwaliteit

Minpunten

• Geen vervangbare onderdelen
  • Reishoes is niet erg praktisch
  • Vuil onder aan/uit knop

Marijke 13-03-2019

Fraaie borstel maar kwalitatief geen aanrader

Mijn tweede borstel is ook al na twee jaar defect ,de service van Philips is net zo beperkt ,kan niet gemaakt worden ivm de hygiëne maak het aan en uit knopje beter en de accu vervangbaar dan wordt het een duurzaam product ,het euvel komt ook in de andere reviews naar voren .

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Kwalitatief slecht

Marc hut 27-01-2019

Perfecte tandenborstel die heel snel defect is!

Dit is echt eebperfecte tandenborstel. Maar net zoals de drie andere sonicares die we hebben gehad gaat het apparaat niet langer dan 2 jaar mee. Of hij laadt niet meer of hij trilt niet goed meer: heel erg snel stuk. En dat is jammer want hij poetst perfect als hij werkt.

Pluspunten

• Poetst prima

Minpunten

• Heel snel defect
  • Duur
  • Slechte kwaliteit

Javanommen 02-03-2018

startknop gaat heel zwaar (stuk?)

Poetst redelijk, opzetborstels rafelen snel, kwaliteit borstels kan beter. Accuduur is prima. Wel wat lawaaerig apparaat. Startknop gaat heel zwaar (stuk? ) . Inmiddels 3 jaar in bezit. Geen garantie meer. Zonde van zo’n duur apparaat...

Pluspunten

• Accuduur

Minpunten

• Slechte borstels
  • Startknop stuk
  • Lawaaierig apparaat
  • tandpasta vliegt alle kanten op
  • Veel te veel trilling / hoge aanschafprijs

Bart 09-08-2017

Grondig reiningen

Prima tandenborstel met verschillende standen waardoor onder anderen het poetsen van gevoelige tanden mogelijk gemaakt worden. Hij poetst je tanden erg glad en schoon. De verschillende poets standen zijn handig zodat je een extra fris en schoon gevoel hebt na gebruik.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Schoon gebit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Draadloos laden

Minpunten

• Geluid

de Vries 13-06-2017

Raar iritant geluid!

De borstel 2 maanden geleden gekocht, maar de laatste weken maakt hij een iritant harde geluid. Als ik aan de opzet borstel zit, dan verdwijnt soms het iritante geluid gelukkig weer. Maar de laatste dagen blijft het iritante geluid hangen. Heeft iemand anders ook deze ervaringen?

Bas 20-05-2017

Prima tandenborstel. Maar gaat niet lang mee

Wij gebruikten dit apparaat allebei maar we hebben er nu in 4 jaar al 4 versleten. Elke keer dezelfde klacht. Na het opladen doet hij helemaal niks meer. Wij laadden elke week tot 2 weken op. Dit betekent niet dat hij niet goed poetst. integendeel. Prima. Maar als zo'n high-end ding na 2 jaar al stuk is kunnen wij alleen maar overstappen naar een ander merk

Pluspunten

• Poetst prima

Minpunten

• Levensduur batterij

Maria 09-04-2017

Na 3 jaar defect

Ik verbaas me dat zo'n duur product het na 3 jaar begeeft. Ik heb eigenlijk alleen een nieuwe tandenborstel nodig en niet de hele set. Dat moet toch hopelijk gaan lukken?

Luc 06-01-2017

Poetst grondig

Dé ideale tandenborstel. Je kan overal makkelijk bij en hij poetst grondig. M'n tandarts rade me deze aan. Werkt beter dan de elektrische borstels die ronddraaien.

Pluspunten

• Grondig poetsen
  • Zeer makkelijk opladen
  • Vervangborstels makkelijk te krijgen

Merlijne 23-12-2016

Chique tandenborstel met veel functies

Een hele fijne tandenborstel! De batterij gaat ontzettend lang mee, de verschillende functies maken echt verschil en hij ziet er chique uit in de badkamer. Nadat mijn oude Sonicare was overleden moest ik tijdelijk overstappen op Oral B, deze tandenborstel voelt als heel bruut. De Sonicare weer terug was een ware verademing.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Verschillende functies
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Mag niet onder de douche gebruikt worden

Tobias 25-11-2016

Praktisch en mooi ontwerp

Jarenlang Oral-B elektrische tandenborstels gebruikt, met tegenvallende batterij en oplaad mogelijkheden.
Voor iemand die heel veel reist, lijkt de lange accuduur van de Sonicare tandenborstel een fijne optie. Ook het reisetui, dat tevens als USB-oplaadmogelijkheid dient, biedt veel voordelen; overal opladen, zelfs aan mijn laptop als ik aan het werk ben.

De poetservaring is wel even wennen vergeleken met mijn voorgaande tandenborstels. Heel praktisch is het zichtbaar oplichten van de poetsmodus.

De vormgeving is mooi minimalistisch en opvallend licht. Het ontbreken van allerlei randjes en overbodige details voorkomt vuil en aanslag.

Dit alles verzacht de hoge aanschafprijs enigszins. De tijdelijke cashback-actie ook.

Wel enige bedenkingen over het kunststof scharnier van het etui; dit ziet er kwetsbaar uit. Hopelijk scheurt dit niet bij regelmatig openen en sluiten.

Pluspunten

• licht ontwerp
  • veel poetsbeurten per volle accu
  • praktisch USB-oplaad/reisetui

Jochem 21-11-2016

Mooi, degelijk en goed apparaat

De Philips Sonicare Diamond Clean is een schitterend apparaat. Voorheen had ik een OralB tandenborstel...destijds dacht ik altijd: "iedere electrische tandenborstel is hetzelfde / er zal niet veel verschil zijn". Hier ben ik op terug gekomen. Je merkt het verschil in kwaliteit wel degelijk. De reiniging is veel beter. Mooi design en de accu gaat lang mee. Al met al een duur product, maar de kwaliteit is echt super!!

Pluspunten

• Reiniging is zeer goed
  • Lagere tandartsrekening :-)
  • Hoeveelheid opties

Minpunten

• erg duur in aanschaf

Marielle34 10-11-2016

Mooi vormgegeven tandenborstel die uitstekend werk levert!

De vormgeving van de tandenborstel en het oplaadstation zijn erg mooi: tandenborstel heeft een fris wit uiterlijk en het glas van het oplaadstation is erg handig. De tandenborstel is hierdoor niet kwetsbaar tijdens het opladen. Ook het opladen via de reis-etui is praktisch. Je legt hem in de etui en via het bijgeleverde snoertje en de stekker, is opladen een fluitje van een cent. Het zou wel praktisch zijn geweest als er ook een opbergruimte zou zijn voor de stekker en het snoertje. Dit is nu los en dus gemakkelijker kwijt te raken.

Mijn ervaring met de tandenborstel is super! Van de 5 standen zijn de White, de Gum care en de Deep Clean m'n favoriet. Deze programma's voelen wat krachtiger, wat ik persoonlijk prettig vindt. Je voelt echt dat je je tanden poetst. De Sensitive en Clean programma's gebruik ik wat minder voor het poetsen van m'n tanden. M'n tanden voelen heerlijk schoon. En ik trek inmiddels de conclusie dat m'n tanden zelfs witter worden - iets wat ik voor onmogelijk had gehouden.

De tongborstel en de spray bevalt erg goed. De eerste dagen moest ik even wennen en uitproberen hoe ver ik m'n tong kon schoonmaken zonder te kokhalzen. Inmiddels ben ik eraan gewend en voelt het erg prettig.

Iedere 30 seconden geeft de tandenborstel een geluidje/trilling wat aangeeft dat je naar het andere kwadrant kunt overstappen. Het is prettig om te weten dat je in een normaal programma sowieso 2 minuten poetst. Zonder de timer hou ik niet zo snel 2 minuten aan.

Er zit geen druksensor op, maar daar heb ik geen last van. Het blijft toch zo dat je even moet leren poetsten met een elektrische tandenborstel.

Tijdens het poetsen maakt hij best wat lawaai, maar minder dan de Braun tandenborstels en je went er goed aan. De tandenborstel is daarentegen zeer licht en ligt fijn in je hand, waardoor hij prettig in gebruik is.

De batterij gaat gemiddeld 2-3 weken mee waarbij ik 2 - 3 keer per dag m'n tanden poets. Als hij ver leeg raakt, geeft hij aan het einde van een poetsbeurt een signaal en kleurt het batterijlampje oranje. Binnen 24 uur is hij vervolgens weer opgeladen en kun je weer 2 weken poetsen.

Mijn conclusie: een hele fijne tandenborstel. Mooie vormgeving en zeer prettig in het gebruik met een super resultaat. Ik poets met plezier m'n tanden en heb schone, witte tanden en een schone tong. Heerlijk!

Pluspunten

• vormgeving
  • uitstekend resultaat

Minpunten

• oplaadglas wat groot
  • oplaadstekker niet op te bergen in etui

vincent 10-11-2016

fijne tandenborstel

Dit is een hele fijne tandenborstel. Hij heeft een grotere borstel dan andere waardoor je overal makkelijker bij kan je kan deze borstel ook makkelijk opruimen.

Pluspunten

• lange borstel
  • de 5 programma's

Mariya Andonova 08-11-2016

Very good investment

This toothbrush is a very good investment, easy and straightforward to use. My teeth become extremely well clean, polished and white.

Kiju 07-07-2016

Zeer goed product

Ik ben blij met mijn nieuwe tandenborstel. Mijn tanden zijn super schoon. Ik wil mensen aanraden om de tandenborstel ook te kopen. Het eenvoudig in gebruik een heel effectief.

Desi 06-07-2016

Great toothbrush

I bought one myself months ago and loved it! It leaves my teeth clean and white. Bought another one as a present for a friend's birthday. By far the best toothbrush I've ever used

Rick 03-07-2016

Zeer tevreden

Ik had voorheen de Sonicare met UV schoonmaak. Dit was ook handig om de borstels in op te bergen (ik gebruik de Sonicare samen met mijn vriendin). Dit zit hier helaas niet bij. Het instellen van de stand van de tandenborstel moet je doen voordat je de tandpasta erop hebt of anders in de mond. Dat gezegd hebbende ben ik meer tevreden over deze dan over mijn vorige Sonicare. De Diamond Flex lijkt / is krachtiger en poetst beter schoon. Mijn tanden voelen alsof ik net bij de mondhygiëniste ben geweest.

Renate 30-06-2016

gemakkelijk en modern design

De tandenborstel is erg prettig in gebruik. Daarnaast is het design van de tandenborstel een mooie bijdrage aan de moderne badkamer ;) Ideaal is de bij inbegrepen reis etui.

AdeS 30-06-2016

Plezierig poetsen

Erg blij met de nieuwe tandenborstel. De eerste keer voelt wat vreemd aan, het is even wennen aan het sonische poetsen, maar zou niet meer anders willen. Heb het gevoel dat hij mijn tanden echt goed reinigt.

Froukjecaroline 29-06-2016

Top product!

Een hele fijne tandenborstel! Ik poets al jaren met sonicare. Ook fijn dat er verschillende poets standen op zitten. Ik kan nooit meer zonder!

Maurice 28-06-2016

Philips sonicare

Prima. Hele fijne tandenborstel! Voor het hele gezin! Mooievormgeving en mooi glas! Mooie doos en goed ingepakt. Etui erbij ook heel handig voor de vakanties. Daarbij een USB-kabel

Ikke 28-06-2016

Gewoon doen

Onwijs schone tanden. Accu gaat zeer lang mee. Drie weken. Mooi design en geen irritant geluid. Mooie afwerking. Een eyecatcher in de badkamer. Maar vooral een tandarts schoon gevoel. Dankjewel Philips !